H Χριστιανική Εναλλακτική Κίνηση Εκπαιδευτικών καλεί σε "Lockdown" και αποκλεισμό της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας για τις εκλογές αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια. Το ΥΠΑΙΘ θέλει να προχωρήσει στις ψευδεπίγραφες «εκλογές δια ηλεκτρονικής ψηφοφορίας» έχοντας απέναντί του τη συντριπτική πλειοψηφία όχι μόνον των συνδικαλιστών που σε μια ιστορική απόφαση ένωσαν τη φωνή τους παρά τις διαφορές τους ενάντια στις αντιδημοκρατικές ενέργειές του αλλά και του συνόλου των εκπαιδευτικών που αντιλαμβάνονται τι διακυβεύεται η συμμετοχή τους σε αυτές.
Η ανακοίνωση της Χριστιανικής Εναλλακτικής Κίνησης Εκπαιδευτικών
«…Πρέπει όμως να σας πω τούτο: εδώ δεν υπάρχει ηρωισμός. Μόνο εντιμότητα υπάρχει. Είναι μια ιδέα που μπορεί να προκαλεί το γέλιο, αλλά ο μόνος τρόπος ν’ αντισταθούμε στην πανούκλα είναι η εντιμότητα.
-Τι θα πει εντιμότητα;
-Δεν ξέρω τι θα πει γενικά αλλά στη δική μου περίπτωση ξέρω πώς εντιμότητα είναι να κάνω τη δουλειά μου…».
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Στη δύσκολη τούτη ώρα της πανδημίας όλοι και όλες οφείλουμε να δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας και προπάντων με εντιμότητα από όποια θέση κι αν βρισκόμαστε και λειτουργούμε στους εργασιακούς μας χώρους.
Ειδικότερα στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης κάτω από τις πρωτόγνωρες αυτές συνθήκες θα πρέπει να κυριαρχεί ο διάλογος, η συναίνεση, η συνεργασία και η αλληλεγγύη για να αντιμετωπιστεί κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο η πανδημία. Οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία σήμερα προσπαθούμε να τηρούμε τα υγειονομικά πρωτόκολλα σχολαστικά παρά το ότι διαπιστώνουμε ότι πλήττονται σειρά παιδαγωγικών αρχών (ομαδοσυνεργατικότητα, προσωπική επαφή κ.ά.) που δυσχεραίνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, επειδή γνωρίζουμε καλά ό, τι το ανοιχτό και ασφαλές σχολείο είναι το αντίδοτο μέσα στην καταθλιπτική ατμόσφαιρα που απλώνεται στην κοινωνία μας. Το ΥΠΑΙΘ όμως με μια σειρά ενεργειών δείχνει ότι όχι μόνο συνεχίζει την τακτική της παλινωδίας και των αλληλοαναιρούμενων αποφάσεων (βλέπε τρόπο εορτασμού Τριών Ιεραρχών, τρόπο αγιασμού κ.ά.) που μας έχει συνηθίσει η κα Κεραμέως και το στενό της επιτελείο από τότε που ανέλαβαν το πολύπαθο Υπουργείο Παιδείας, αλλά προσπαθεί να εισάγει …«καινοτομίες» σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. Μόνο που αυτές υπονομεύουν τόσο το παιδαγωγικό κλίμα του σχολείου αλλά και της συλλογικής έκφρασης των εκπαιδευτικών.
Θα αρκεσθούμε να αναφερθούμε επιγραμματικά στις εξαγγελίες και τις ενέργειες του ΥΠΑΙΘ στους τελευταίους μήνες που δείχνουν ξεκάθαρα ότι η πανδημία χρησιμοποιείται ως «όχημα» και «εργαλείο» για να επιβληθεί το Σχολείο του μέλλοντος. Ένα Σχολείο που δεν θα οδηγεί στην κοινωνική ολόπλευρη μόρφωση, τον σεβασμό και την ευγένεια ενάντια στο θράσος και την αλαζονεία. Ένα Σχολείο του κοινωνικού κατακερματισμού, του ατομισμού, των δεξιοτήτων οι οποίες απαιτούνται στο νέο οργουελιανό εργασιακό περιβάλλον που εκκολάπτεται όπου ακόμα και η Κυριακή αργία καταργείται οριστικά.
Εν αρχή ην η προσπάθεια μετατροπής της διδακτικής εργασίας μέσα στη σχολική αίθουσα σε τηλε – εκπομπή χωρίς να υπολογίζονται τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Ακολούθησαν τα ελλιπή υγειονομικά μέτρα παρά τις συστάσεις των ειδικών (π.χ. αριθμός μαθητών στην αίθουσα, προσωπικό για την καθαριότητα) για να μην γίνουν τα σχολεία εστίες διασποράς του κοροναϊού. Κατόπιν ο νέος νόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση όπου οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί γίνονται έρμαιο στις διαθέσεις των σχολαρχών σχετικά με την πρόσληψη και την απόλυσή τους. Η εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των ιδιωτικών κολεγίων με εκείνα των πανεπιστημιακών σχολών. Οι εξαγγελίες για την εντός ολίγου επαναφορά της … «αξιολόγησης» αλλά και νέου αντισυνδικαλιστικού νόμου όπου με καθιέρωση ηλεκτρονικής ψηφοφορίας και όχι δια ζώσης μέσω γενικών συνελεύσεων θα αποφασίζεται πλέον ο τρόπος διαμαρτυρίας και αγωνιστικού πλαισίου των εκπαιδευτικών. Γεγονός είναι ότι και οι χρόνιες παθογένειες του συνδικαλιστικού (πάλαι ποτέ) κινήματος με τη μιζέρια, τον «ξύλινο» λόγο και τον παραγοντισμό έχουν συμβάλλει στην απογοήτευση, την αποστασιοποίηση και την ιδιώτευση σημαντικού μέρους συναδέλφων αλλά αυτός δεν μπορεί να είναι λόγος για να αποδεχτούμε τη «δημοκρατία» του …καναπέ που επιδιώκει το ΥΠΑΙΘ, την ακύρωση της συνεύρεσης, της συνάντησης με τον άλλον μέσα στη ζωντανή συλλογική διαδικασία με ανταλλαγή ιδεών και επιχειρημάτων.
Γενική πρόβα για τη χειραγώγηση προς την ιδιωτική και ατομική έκφραση
Γενική πρόβα για τη χειραγώγηση προς την ιδιωτική και ατομική έκφραση τυχόν αιτημάτων των εργαζομένων μακριά από τη διεκδίκησή τους μέσω της συλλογικότητας των γενικών συνελεύσεων και των σωματείων, αποτελεί η πρωτοφανής επιμονή της ΥΠΑΙΘ για τηλε – ψηφοφορία από το σπίτι κάθε εκπαιδευτικού για τις εκλογές αιρετών των υπηρεσιακών συμβουλίων. Ενώ σε όλο τον δημόσιο τομέα λόγω πανδημίας με πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών έχουν αναβληθεί οι εκλογές για την ανάδειξη εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια, αντίθετα οι μόνες που δεν αναβλήθηκαν είναι των εκπαιδευτικών!!!
Η ΥΠΑΙΘ εφόσον πρόκειται για εκλογές που διεξάγει το υπουργείο θα είχε το δικαίωμα να τις καθορίσει όπως ήθελε ΕΞΑΡΧΗΣ. Όμως στις 18/9 δημοσιεύθηκε απόφαση (πανομοιότυπη με αυτές παλαιοτέρων ετών) υπογεγραμμένη από την υπουργό Παιδείας, που καθορίζει ότι οι εκλογές για την ανάδειξη των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 4/11 όπως γινόταν πάντοτε με κάλπη. Έτσι οι παρατάξεις προχώρησαν στην κατάρτιση και κατάθεση των ψηφοδελτίων με βάση αυτό το πλαίσιο. Ξαφνικά όμως μετά από 10 ημέρες η Υπουργός φέρνει τροπολογία στη Βουλή, σε άσχετο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών – και χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση – σύμφωνα με την οποία οι εκλογές αυτές θα γίνουν με ηλεκτρονική ψηφοφορία και από εδώ και πέρα ημέρα Σάββατο. Από εκεί και ύστερα με επαναλαμβανόμενες τροποποιήσεις σε άσχετα νομοσχέδια μέχρι τις 29/10, παρέχει στον εαυτό της τη δικαιοδοσία να καθορίζονται οι αναγκαίες λεπτομέρειες για τη διενέργεια των εκλογικών διαδικασιών με ηλεκτρονική ψηφοφορία. Μέχρι και στις εφορευτικές επιτροπές επέτρεψε να είναι διμελείς και να αποτελούνται ακόμα και από διοικητικούς υπαλλήλους προκειμένου να τις διεκπεραιώσει!!!
Από την πρώτη στιγμή η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ αλλά και οι περισσότερες παρατάξεις αντέδρασαν στην εξέλιξη αυτή και δήλωσαν ότι αν η Υπουργός εμμείνει στη διεξαγωγή των εκλογών με ηλ. ψηφοφορία τότε θα αποσύρουν τα ψηφοδέλτια των συνδυασμών που έχουν δηλώσει συμμετοχή ώστε να ακυρωθεί στην πράξη η ενέργειά της αυτή. Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ανταποκρινόμενη στο κάλεσμα των Ομοσπονδιών προς τις παρατάξεις να τοποθετηθούν απέναντι στο ζήτημα αυτό, στις 8/10 με δήλωσή της ξεκαθάρισε ότι θα αποσύρει τα ψηφοδέλτιά της για το ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ.
Μετά την εμμονή της ΥΠΑΙΘ για τη διεξαγωγή των εκλογών, ΟΛΕΣ οι παρατάξεις απέσυραν τις υποψηφιότητές τους, άλλες με ξεκάθαρο τρόπο και μια εξ αυτών μεμψιμοιρώντας. Όμως αφού η ΥΠΑΙΘ κάνει ό, τι θέλει στο ζήτημα αυτό χωρίς να διαβουλευθεί με κανέναν γιατί μέσα στις τόσες τροποποιήσεις που προχώρησε στο αρχικό Π.Δ. 1/2003 δεν όρισε εκ νέου διαδικασία υποβολής υποψηφιοτήτων σύμφωνα με το νέο πλαίσιο της ηλ. ψηφοφορίας που επέβαλε στην εκπαιδευτική κοινότητα; Αντί γι’ αυτό που είναι ηθικά σωστό, ΔΕΝ έκανε δεκτή την απόσυρση των υποψηφιοτήτων επικαλούμενη έωλα νομικά δικολαβίστικα επιχειρήματα και προχωρά στη διεξαγωγή των εκλογών με αποσυρθέντες συνδυασμούς και υποψηφιότητες. Έχει άραγε αυτό σχέση με δημοκρατικές διαδικασίες; Με το ζόρι υποψήφιοι/ες; Είναι έντιμη στάση αυτή; Αυτό που θέλει λοιπόν είναι ουσιαστικά η απαξίωση του θεσμού του αιρετού κι ένα δείγμα ήταν το καλοκαίρι που απέσυρε από τα συμβούλια επιλογής των νέων Δ/ντών Εκπ/σης τους αιρετούς.
Τα επιχειρήματα της ΥΠΑΙΘ υπέρ της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας
Όσο για τα επιχειρήματα της ΥΠΑΙΘ υπέρ της αλλαγής του τρόπου ψηφοφορίας σε ηλεκτρονική μορφή, δεν λαμβάνει υπόψη της ότι α) ποτέ δεν ήταν αίτημα των εκπαιδευτικών η διεξαγωγή των υπηρεσιακών εκλογών σε ημέρα με άδεια από το σχολείο, β) ο ψηφοφόρος στην κάλπη ψηφίζει κατά συνείδηση αυτός ο ίδιος κι όχι άλλος στον οποίο έχει εκχωρήσει τον κωδικό του για να ψηφίσει αντί αυτού, όπως μπορεί κάλλιστα να γίνει με την ηλ. ψηφοφορία, άρα εγείρεται μείζον ζήτημα ΤΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΙΑΣ, γ) μια σειρά τεχνικών και διαδικαστικών ζητημάτων που υπονομεύουν το ΑΔΙΑΒΛΗΤΟ των εκλογών αυτών όπως ενδεικτικά αναφέρουμε το ενδεχόμενο να μην λάβουν όλοι οι εκπαιδευτικοί κωδικό, προβλήματα στην καταχώριση της ψήφου λόγω φυλλομετρητή του Η/Υ του ψηφοφόρου, ο οποίος μπορεί να έχει παλιό λειτουργικό, ο μεγάλος όγκος των 180.000 περίπου ψηφοφόρων έναντι των μερικών χιλιάδων των πρυτανικών εκλογών, το ενδεχόμενο η διμελής εφορευτική επιτροπή να … «μαγειρέψει» τα αποτελέσματα κατά την αποκρυπτογράφησή τους αφού μάλιστα δεν υπάρχει παρουσία εκπροσώπων των συνδυασμών μετά την απόσυρσή τους.
Μετά και την τελευταία διαδικτυακή συνέντευξη της υπουργού στις 3/11 (για επικοινωνιακούς λόγους όπου δεν απαντήθηκαν επί της ουσίας ερωτήματα), το ΥΠΑΙΘ θα προχωρήσει στις ψευδεπίγραφες «εκλογές δια ηλ. ψηφοφορίας» έχοντας απέναντί του τη συντριπτική πλειοψηφία όχι μόνον των συνδικαλιστών που σε μια ιστορική απόφαση ένωσαν τη φωνή τους παρά τις διαφορές τους ενάντια στις αντιδημοκρατικές ενέργειές του αλλά και του συνόλου των εκπαιδευτικών που αντιλαμβάνονται τι διακυβεύεται η συμμετοχή τους σε αυτές.
Για όλους αυτούς τους λόγους
η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΔΕΝ πρόκειται να αναγνωρίσει τα «αποτελέσματα» αυτών των ψευδοεκλογών
και ΚΑΛΕΙ τις συναδέλφισσες και τους συνάδελφους όλης της χώρας
- ΝΑ ΑΠΕΧΟΥΝ από την ηλ. ψηφοφορία το Σάββατο 7/11/2020.
- ΝΑ ΜΗΝ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ τη διαδικασία αυτή που γίνεται στην πλάτη των αποσυρθέντων υποψηφίων ΟΛΩΝ των παρατάξεων.
- ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΥΝ όσοι/ες τυχόν πλαισιώνουν εφορευτικές επιτροπές.
- Να μην βρουν έδαφος για να ικανοποιήσουν τις προσωπικές τους φιλοδοξίες τυχόν μεμονωμένοι «πρόθυμοι» υποψήφιοι που δήλωσαν δημόσια ή και ιδιωτικά, εν κρυπτώ με sms και άλλους τρόπους την πρόθεσή τους να ψηφιστούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.