Tο Κίνημα της Χ.Δ. εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση με αφορμή την Πρωτομαγιά:
Μετά τον ακρωτηριασμό των κατακτήσεων και δικαιωμάτων των εργαζομένων που προκλήθηκε από τα Μνημόνια, νέος κίνδυνος περαιτέρω φτωχοποίησης προβάλλει, λόγω των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού και της πολιτικής διαχείρισής του.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ευρωζώνη, αναδεικνύονται σε μηχανισμούς σταδιακής ανακατανομής του πλούτου υπέρ της Οικονομικής Ολιγαρχίας. Η τελική αποδοχή της Ελλάδας στην «Κοινή Αγορά», δηλαδή της ΕΟΚ, συνέπεσε, καθόλου τυχαία, με την εμβληματική μεταφορά του ολέθριου νεοφιλελεύθερου παραδείγματος και στην Ευρώπη με την εκλογή της Θάτσερ στην Μ. Βρετανία. Ήταν η κατάλληλη πολιτική συνθήκη πολυεθνικής εξουσίας, ώστε η Οικονομική Ολιγαρχία να επικυριαρχήσει και να παοκτήσει την ασύδοτη «ελευθερία» να νέμεται όλο και περισσότερα από τους παραγωγούς του εθνικού πλούτου. Αυτή η συνθήκη άλλωστε κατέστησε αναποτελεσματική την προσπάθεια ενίσχυσης του εισοδήματος που επιχειρούσε η ελληνική κυβέρνηση μετά το 1981, δηλαδή ακύρωσε το κεϋνσιανό μοντέλο για τις εθνικές οικονομίες.
Αν και έχουν πληγεί σοβαρά και οι εργαζόμενοι του ευρύτερου και στενού δημόσιου τομέα, όλο και πιο ευάλωτοι γίνονται οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα, λόγω της μεγάλης ανεργίας, η οποία αναμένεται να ενταθεί.
Το γεγονός ότι κατά καιρούς η διοίκηση της Εκκλησίας και η συστημική θεολογία έχουν συμβιβαστεί με την άρχουσα εκμεταλλευτική τάξη, έχει αποσιωπήσει το γεγονός ότι για τη Χριστιανική Διδασκαλία και την ορθόδοξη παράδοση, η αδικία είναι αμαρτία, μάλιστα κορυφαία και ασύγγνωστη λόγω της μη-ύπαρξης δικαιολογίας για αυτή, όπως σημειώνει ήδη ο άγιος Παφνούτιος ο Μέγας.
Ο προφήτης Ιερεμίας, του οποίου η μνήμη τιμάται σήμερα 1η Μαΐου από την Εκκλησία, λέει χαρακτηριστικά: «Συ που χτίζεις τα ανάκτορά σου με αδικίες και καταδυναστεύσεις, συ που αναγκάζεις τον πλησίον σου να εργάζεται δωρεάν για σένα και δεν τού δίνεις τον μισθό που δικαιούται, νομίζεις, ότι θα βασιλέψεις πολύ; (…) Συ και οι άνθρωποί σου δεν θα χαρούν τα παλάτια σου και τα καλά σου (…) Ήταν καλύτερα για σένα να είχες δίκαιη κρίση και να διοικούσες με δικαιοσύνη.» (Ιερ. 22. 13-15)
Η Αγία Γραφή αναφέρει επίσης, χαρακτηριστικά:
«Δεν θα μειώσεις, ούτε θα κατακρατήσεις το μεροκάματο φτωχού και αναγκεμένου, είτε είναι ομοεθνής σου, είτε ξένος από αυτούς που βρίσκονται στις πόλεις σας. Θα του πληρώνεις το μεροκάματο την ίδια μέρα. Δεν θα έχει δύσει ο ήλιος χωρίς να πληρωθεί , γιατί είναι φτωχός και σ’ αυτό έχει την ελπίδα. Γιατί θα διαμαρτυρηθεί για σένα στο Θεό, και θα σου καταλογισθεί αμαρτία» (Δευτ. 24. 14-15);
«Ελάτε τώρα σεις οι πλούσιοι, κλάψετε και θρηνήσετε για τις συμφορές που σας περιμένουνε. Ο πλούτος σας σάπισε και τα ρούχα σας τα ‘φαγε ο σκόρος. Το χρυσάφι σας και το ασήμι σας σκούριασε. Κι η σκουριά τους θα μιλάει εναντίον σας και θα φάει τις σάρκες σας σαν τη φωτιά. Θησαυρίσατε την καταδίκη σας για την ημέρα της κρίσεως. Τα μεροκάματα των εργατών που θερίσανε τα χωράφια σας, που δεν τους τα πληρώσατε, φωνάζουνε κι οι φωνές των θεριστάδων έχουνε φτάσει στ’ αυτιά του Παντοδύναμου Θεού. Εζήσατε στη γη με πολυτέλεια και σπατάλη, παχύνατε σαν θρεφτάρια για τον χασάπη. Καταδικάσατε και σκοτώσατε τον αθώο, χωρίς να φέρει αντίσταση (Ιακ. 5. 1-6 σε μετάφραση Νίκου Ψαρουδάκη).
«Δεν θα καταστρατηγήσεις το δίκαιον του ξένου, του ορφανού και της χήρας. Δεν θα λάβεις ως ενέχυρο το ιμάτιο της χήρας. Να θυμάσαι δε ότι και συ ήσουνα δούλος στην Αίγυπτο, κι ο Κύριος και Θεός σου σε απελευθέρωσε από εκεί. Γι’ αυτό και σε διατάζω να τηρείς αυτές τις εντολές μου.» (Δευτ. 18-19)
Ο Χριστός στο «Ευαγγέλιο της Κρίσεως» (Ματθ. Ματθ. 25. 31-46), ταύτιζε τον εαυτό Του με τους αναγκεμένους και όσους ζούσαν στο περιθώριο της κοινωνίας χωρίς ισχυρή φωνή: πεινασμένους (το ψωμί είναι το σύμβολο των χρειωδών οικονομικών αγαθών άλλωστε, όπως επισημαίνει ο Νικ. Μπερντιάγεφ), διψασμένους, ασθενείς, φυλακισμένους, ξένους, με αποτέλεσμα να είναι πρωταρχική υποχρέωση των Χριστιανών η δίκαιη κατανομή των εισοδημάτων και η στήριξη των αδυνάτων. Αυτή η θέση είναι τόσο ισχυρή στην Ορθοδοξία, ώστε και αυτή η κλοπή να συνδέεται κυρίως με την αφαίρεση από τους φτωχούς (άγ. Γρηγόριος Νύσσης, «Προς Λητόιον Επιστολή»).
Η κοινοκτημοσύνη κυριαρχούσε ανάμεσα στους πρώτους Χριστιανούς των Ιεροσολύμων, ενώ το προβαλλόμενο ως κομμουνιστικό ιδεώδες : «από τον καθένα σύμφωνα με τις δυνάμεις του στον καθένα σύμφωνα με τις ανάγκες του» είναι συνένωση δύο ευαγγελικών ρητών: «καθώς ηὐπορεῖτό τις» (Πραξ. 11.29), «διεδίδετο δὲ ἑκάστῳ καθότι ἄν τις χρείαν εἶχεν» (Πραξ. 4.35).
Σε καιρούς που η αδικία και οι ανισότητες αυξάνονται και το κυρίαρχο πολιτικό σύστημα έχει ενσωματωθεί και αποδεχθεί τα πλαίσια που θέτουν η ξένη και εγχώρια οικονομική Ολιγαρχία, η Χ.Δ. επιμένει να καλεί σε ανυποχώρητο αγώνα για μια κοινωνία ελευθερίας και δικαιοσύνης.
Αθήνα 1η Μαϊου 2020
Από το Γραφείο Τύπου
ΦΩΤΟ: Από pemptousia.gr –Η χρήση του πλούτου
Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.