Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2017

ΔΕΝ ΦΤΑΣΑΜΕ ΕΔΩ ΤΥΧΑΙΑ: 17.11.2017 – 16.11.1973 = 44 χρόνια τρύπες στο νερό

Του Παναγιώτη Ήφαιστου

Η εξέγερση το 1973-74 (βάζω και το 1974 γιατί κάποιοι συνέχισαν να αντιστέκονται) και κυρίως ως αντίσταση στην Χούντα δεν είναι μόνο αυτή για την οποία συχνά συμβατικά μιλάμε. Τα γεγονότα στο Πολυτεχνείο ήταν ένα μόνο από πολλά άλλα και δεν περιορίζονται τον Νοέμβριο του 1973. Η συμβατική αφήγηση γράφτηκε, κατά βάση, από όσους ναι μεν πρωτοστάτησαν ή «πρωτοστάτησαν» στην αντίσταση κατά της χούντας, αλλά μετά πολλούς τους συναντούσες στους διαδρόμους των πεδίων όπου δίνονται υψηλά αμειβόμενες «θέσεις». Ενίοτε τους συναντούσες και στις πισίνες του Χίλτον (μου έτυχε μια φορά σε ένα συνέδριο εκεί πριν 20 χρόνια και φώναξα σε κάποιο «τι κάνεις εδώ μπρε συμβιβασμένε και προσαρμοσμένε στο φαγοπότι και στο “δώστα όλα”!». Χυδαία, βρώμικα και αποκρουστικά μου απάντησε: "έλα και εσύ να κολυμπήσεις, αδιόρθωτε").


Θέσεις και θεσούλες, επιστημονικοί τίτλοι, επιφυλλίδες, μεταστροφές άνευ αιτιολογήσεων, «αντιπροσωπεύσεις» ξένων συμφερόντων, συχνές επισκέψεις στις πρεσβείες της Βασιλίσσης Σοφίας, κορδωμένες παρελάσεις πάνω στις πασαρέλες των δεξιώσεων ηγεμονικών πρεσβειών, προσκλήσεις σε ... "εξαμηνιαία συνέδρια" στις "Μητροπόλεις" της ξενοκρατίας, προσκλήσεις σε εκπαιδευτικά ταξίδια στην Μόσχα, γεύματα από Πρέσβεις σε πολυτελή ξενοδοχεία, ιδεολογικές κωλοτούμπες (οι κωλοτούμπες έδωσαν δείγματα γραφής πολύ πιο ενωρίς, πολύ πριν έλθει η τρόικα) και συγκροτήματα ανίερων εθνομηδενιστικών μειγμάτων που δεν συναντώνται πουθενά (Εξυπακούεται: Ενθαρρύνονται εδώ με ... ΜΚΟ και πολλά άλλα αλλά απαγορεύονται στις "Μητροπόλεις"). Όπως κανείς μπορεί να αντιληφθεί, τυγχάνει "κάτι να έχω ακούσει".

Εάν δεν γινόσουν ένα από τα ίδια, έπρεπε να πληρώνεις μεγάλο κόστος. Το «ΣΥΣΤΗΜΑ» στα ξενοκρατούμενα κρατίδια, όπως θα έλεγε και ο Γιώργος Κοντογιώργης, για να τον παραφράσω, δεν κάνει αστεία αλλά πλήττει κάθε ατίθασο ιθαγενή. Σε κάθε παρακμάζουσα και θνήσκουσα κοινωνία τα στουρνάρια!! είναι πολλά και φορώντας περικεφαλαίες βλακείας και ημιμάθειας είναι οι κύριοι συνομιλητές κάθε κατακτητή. Στην συνέχεια γίνονται αδίστακτοι πραιτοριανοί.

Όταν έφυγα για σπουδές και πολλά άλλα και στην συνέχεια επέστρεψα (http://wp.me/P3OqMa-10x), στην αρχή δεν πίστευα αυτό που έβλεπα και αυτό που βίωνα. Μονολογούσα: "δεν μπορεί να κατάντησε έτσι η Ελλάδα μας". Ιδιαίτερα στα πεδία της γνώσης της διεθνούς και ευρωπαϊκής πολιτικής το επίπεδο αφενός συχνά ήταν επιπέδου νηπιαγωγείου και αφετέρου ήταν ιδεολογικά καταποντισμένο. Τουτέστιν, μηδέν. Για την τιμή των όπλων μερικοί έκαναν και συνεχίζουν να κάνουν "πολλές τρύπες στο νερό". Για κάθε Καβαφικό αυτό δεν είναι ασυνήθιστο. Το ταξίδι προς την Ιθάκη συνεχίζεται. Στην Οδύσσεια των ανθρώπων και των πατρίδων τους το μείζον είναι "πάντα στον νου σου νάχεις την Ιθάκη" πρωτίστως την οικογένεια και την πατρίδα. Και όποτε επελαύνουν οι Μήδοι: 

«Τιμή σ' εκείνους όπου στην ζωή των
ώρισαν και φυλάγουν Θερμοπύλες.
Ποτέ από το χρέος μη κινούντες·
δίκαιοι κ' ίσοι σ' όλες των τες πράξεις,
αλλά με λύπη κιόλας κ' ευσπλαχνία·
γενναίοι οσάκις είναι πλούσιοι, κι όταν
είναι πτωχοί, πάλ' εις μικρόν γενναίοι,
πάλι συντρέχοντες όσο μπορούνε·
πάντοτε την αλήθεια ομιλούντες,
πλην χωρίς μίσος για τους ψευδομένους.
Και περισσότερη τιμή τους πρέπει
όταν προβλέπουν (και πολλοί προβλέπουν)
πως ο Εφιάλτης θα φανεί στο τέλος,
κ' οι Μήδοι επί τέλους θα διαβούνε.»

Τώρα όμως τι γίνεται, τέσσερεις δεκαετίες μετά την πτώση της επάρατης χούντας. Δυστυχώς το κακό που συντελέστηκε τις πρώτες τρεις δεκαετίες μετά την Χούντα, ήταν πολύ μεγάλο. Δεν φτάσαμε τυχαία στην σημερινή κατάσταση.

Η έννοια πατρίδα ενοχοποιήθηκε, η γνώση καταποντίστηκε, τα αριστεροδεξιοαναρχικά ιδεολογήματα και τα θεωρήματα πλημμύρισαν τα πανεπιστήμια και τα μέσα επικοινωνίας, η οικονομία μπήκε στον αυτόματο πιλότο, το πελατειακό σύστημα γιγαντώθηκε, ο εθνομηδενισμός έγινε σημαιοφόρος μιας μεταμφιεσμένης παρακμής, ο πλανήτης κηρύχθηκε ενωμένος από τους ενωμένους πλέον αριστεροδεξιοαναρχικούς ιδεολόγους και η Ευρώπη ωραιοποιήθηκε ως το ανθόσπαρτο πεδίο μέσα στο οποίο οι νεοέλληνες θα απολαύσουν (δωρεάν) αιώνια μακάρια ευημερία και ευδαιμονία. Μέχρι τις Βρυξέλλες έφθασαν οι επαναστάτες του «εδώ πολυτεχνείο» και αναμείχθηκαν με τους τεχνοκράτες, ενώ, για παράδειγμα, κάποιος με μουστάκια μόλις πήρε κάποια θέση την δεκαετία του 2010 έγινε πιο μνημονιακός και από τα τρωκτικά της τρόικα. Κάποιος άλλος κωλοτουμποπολυτεχνειάκιας το μόνο που δεν έκανε ήταν να κρατά μαστίγιο και να κυκλοφορεί στην Αθήνα για να μαστιγώνει κάθε πολίτη. Ακόμη και προληπτικά για παραδειγματισμό. Η Ελλάδα, αναπόδραστα, έγινε πελατειακό μπάχαλο και ένας μεγάλος ακταρμάς αριστεροδεξιοαναρχικών που έβγαζε κραυγές και συνθήματα. Ο μη διεφθαρμένος πολίτης επιβίωνε και συνεχίζει να επιβιώνει ναι μεν τίμια πλην με μεγάλο κόπο και μεγάλο κόστος. Πολύ περισσότερο στις μέρες μας.

Όσο για τις Θερμοπύλες, σκούρα τα πράγματα. Κάθε Λεωνίδα πλέον τον πλήττουν με μεταμοντέρνους μεθόδους πριν φθάσει στις Θερμοπύλες. Οι Μήδοι πλέον δεν διαθέτουν εγχώριους πραιτοριανούς στα κράτη στόχους, διαθέτουν και μεταμοντέρνα όπλα που πλήττουν τους πολίτες μέσα στον προσωπικό τους πυρήνα. [ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ http://wp.me/p3OqMa-1ij]

Για να συντομεύουμε παραλείποντας πολλά, ερχόμαστε στην "κρίση". Πετάχτηκαν όλα τα προσωπεία. Ποιος να δει τα πραγματικά πρόσωπα που αποκαλύφθηκαν, όμως, όταν οι περισσότεροι Έλληνες πλην κωλοτούμπων βρίσκονται σε καταστολή (αργά ή γρήγορα θα έλθει και η σειρά των κωλοτούμπων αλλά τι να το κάνεις τα κακά που προκαλούν είναι ανεπίστροφα). Οι νέοι δεν ξέρουν όλες αυτές τις "ιστορικές" "λεπτομέρειες" - ίσως πολλοί να μην ξέρουν ότι υπήρξε χούντα. Σε κάθε περίπτωση οι περισσότεροι είτε μεταναστεύουν, οι δε εναπομείναντες είτε καταδικάζονται από τους τοκογλύφους και κερδοσκόπους που κυβερνούν την neoellada να ζουν στα όρια της φτώχειας. Πολλοί άλλοι, ακόμη και νέας ηλικίας δεν αντέχουν και πεθαίνουν από καρδιακά και καρκίνους. Μερικοί άλλοι όντας εξ αντικειμένου αδύναμοι και ή δειλοί γονυπετείς δίνουν γη και ύδωρ στους κατακτητές και τους πραιτοριανούς τους. Οι κατασχέσεις από τις τράπεζες που με "νόμους" εξελίχθηκαν σε εισαγγελείς, δικαστές και εκτελεστές, είναι πλέον αναρίθμητες. Φεουδαρχία στο φόρτε της και δημοκρατία μηδέν.

Παρενθετικά, υπενθυμίζουμε ότι στην πολλών αιώνων διαδρομή τους οι Έλληνες απέδειξαν ότι είχαν αντοχές. Όταν οι Ρωμαίοι κατέλαβαν τον Ελληνικό κόσμο, εγκατέστησαν πραιτοριανούς και διοικούσαν δεσποτικά τις Ελληνικές Πόλεις και Κοινά. Όμως, των Ελλήνων οι Κοινότητες αντιστάθηκαν σθεναρά μέχρι που είχαμε την Βυζαντινή Οικουμένη. Το ίδιο και στην Οθωμανική Αυτοκρατορία μετά την πτώση της Βασιλεύουσας Πόλης. Βασικά, ο απέραντος Ελληνικός κόσμος που άρχιζε από την Ευρώπη και έφθανε στα βάθη της Ανατολής δέχθηκε 5 μεγάλα πλήγματα. Με την δολοφονία το Καποδίστρια ακυρώθηκε η ελπίδα απόκτησης εθνικά ανεξάρτητου-ελεύθερου και δημοκρατικού νεοελληνικού κράτους, με την εγκατάλειψη του Ελληνισμού των Βαλκανίων το νεοελληνικό κράτος απομονώθηκε, με την καταστροφή του 1922 που προκάλεσε ο ερασιτεχνισμός του Αθηναϊκού κράτους εξοντώθηκαν οι Κοινότητες της Ανατολής, με το πραξικόπημα του 1974 στην Κύπρο οι Έλληνες της Μεγαλονήσου μπήκαν σε τροχιά αφανισμού και με την κρίση της δεκαετίας του 2010 ο μεταμοντέρνος πόλεμος επιχειρεί να εξοντώσει όσους απέμειναν. Με όλα αυτά τα πλήγματα φαίνεται να μην υπάρχουν πλέον οι προϋποθέσεις για αντίσταση. Το εθνομηδενιστικό δηλητήριο των τελευταίων δεκαετιών (συχνά οι βρύσες από τις οποίες έτρεχε ήταν και κωλοτουμποπολυτεχνειακές) είναι αβάσταχτα πολύ και οι πνευματικές πληγές δύσκολα επουλώνονται. Ασυγκράτητος Χείμαρρος έγινε ο εθνομηδενισμός. Ακόμη και τώρα. Πάνω στα πεσμένα κορμιά, αδίστακτα κάποιοι ξερνούν εθνομηδενιστικό δηλητήριο.

Για να είμαστε όσο πιο ακριβείς πρέπει να πούμε ότι πολλοί αφανείς Έλληνες μεταξύ των οποίων και πολλά Ελληνόπουλα γνήσιοι συνεχιστές της διαχρονικής Ελληνικότητας, αντιστάθηκαν στην Χούντα. Δεν θα τους βρείτε σε κυβερνητικές θέσεις. Δεν θα τους βρείτε σε υψηλά αμειβόμενες πολιτικές θέσεις (εκεί όπου νεοθεσίτες και νεόπλουτοι επιδίδονται στο να διοικούν στο όνομα ξένων συμφερόντων τις μάζες, όπως χαρακτηρίζουν τους Έλληνες πολίτες. Τα κοσμοθεωρητικά γνήσια και άφθαρτα Ελληνόπουλα μέσα στα οποία ρέει ο διαχρονικός και οικουμενικός πολιτισμός της Ελληνικότητας, δηλαδή της Δημοκρατίας και της Ελευθερίας, λογικά θα συνεχίσουν να προσκολλώνται στις πολιτικές τους παραδόσεις και θα τις διαιωνίζουν. Ιθάκη τους είναι η πατρίδα και οι σημαίες τους γράφουν δημοκρατία, πολιτική ελευθερία και εθνική ανεξαρτησία. Θα συνεχίσουν να το κάνουν έστω και εάν εξαφανιστεί το εξ αντικειμένου, πλέον, αξιοθρήνητο, σάπιο και υπό τοκογλυφική κατοχή νεοελληνικό κρατίδιο. Το Ελληνικό πνευματικό DNA τους περιέχει τις έννοιες Ελευθερία και Δημοκρατία και θα συνεχίσουν να παλεύουν, να αντιστέκονται και να είναι περήφανοι γι' αυτό έστω και αν πλήττονται. Για μερικούς άλλους, είτε βρέθηκαν στις διαδηλώσεις του 1973-74 είτε όχι αυτό δεν ισχύει. Γι' αυτούς Θερμοπύλες δεν υπάρχουν και δουλειά τους είναι να ανοίγουν τον δρόμο στους Μήδους. Το πνευματικό DNA τους είναι μολυσμένο από το δηλητήριο του Εφιάλτη ο οποίος σε όλες τις εποχές και σε όλες τις κοινωνίες για λογαριασμό ξένων συμφερόντων ροκανίζει και υποσκάπτει την εκάστοτε οικεία πατρίδα. Το εκκρεμές της ανθρώπινης φύσης του δεν βρίσκεται στον πόλο του Λεωνίδα αλλά στον αντίθετο πόλο το Εφιάλτη. Και για να έλθουμε στην «σύγχρονη εποχή» τα ιδεολογικά δόγματα όλων των αποχρώσεων είναι βασικά πηγές δηλητηρίου. Είναι το αντίθετο της έννοιας πατρίδα, πολιτισμός, ελευθερία, δημοκρατία [Μοντερνισμός-Μεταμοντερνισμός: Διαδρομές του ιδεολογικού φαινομένου και η κατάληξή τους στην κυριαρχία των κερδοσκόπων και των τοκογλύφων http://wp.me/p3OlPy-1GB και • Αριστοτελισμός, διαδρομές των Νέων Χρόνων και το μοντερνιστικό ιδεολογικό δηλητήριο http://wp.me/p3OqMa-1jx].

Τώρα, που τα ξέρω όλα αυτά; Μου τα είπε ένας … γνωστός μου γείτονας σε μια περιοχή που έμενα προσωρινά εκεί στο Θησείο πριν καμιά δεκαριά χρόνια ...

… Edo neoellada … Δυστυχώς.

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΑ.

1. Οι περισσότεροι αντιστασιακοί κατά της Χούντας έμειναν στην αφάνεια. Ακόμη και εάν έγιναν γνωστοί δεν φόρεσαν καμιά φανέλα πάνω στην οποία είναι γραμμένο «εδώ Πολυτεχνείο». Όχι μόνο το 1973-4 αλλά και μετά. Έκαναν το καθήκον τους και αντιστάθηκαν στην δικτατορία ενώ στην συνέχεια συνέχισαν την ζωή τους προσπαθώντας να είναι πολίτες με πίστη και νομιμοφροσύνη στην πατρίδα της και τους νόμους της. Λογικότατα επίσης στον πολιτισμό της Ελληνικότητας και των πολιτικών της παραδόσεων. Σημαία είχαν και έχουν την Ελευθερία και την Δημοκρατία. Το πρόβλημα όμως είναι ότι όταν μια χώρα ποικιλοτρόπως καταληφθεί από αλλότριες εξωγενείς δυνάμεις όλα αυτά είναι, κατά κάποιο τρόπο, δευτερεύοντα. Γίνεται πελατειακό μπάχαλο, ξενοκρατούμενο σύστημα κατσαπλιάδων, πεδίο καρεκλοκένταυρων κωλοτούμπων, μανιακών του κατεξουσιασμού κτλ, μέχρι να «καταλήξει».

2. Οι ιδεολογίες τώρα: Δεν χρειάζεται να επαναλάβω εδώ τι άποψη έχω για το ιδεολογικό φαινόμενο των δύο τελευταίων αιώνων. Μερικά ήδη τα ανέφερα και ως φαινόμενο το έχω αναλύσει σε πολλά βιβλία και άλλες συντομότερες παρεμβάσεις. Για μερικές παρεμβάσεις παραθέτω τίτλους και συνδέσμους στο τέλος του παρόντος κειμένου μετά τα υστερόγραφα. Απλά αναφέρω ότι (από ότι μου είπε πάλι ο … γείτονάς μου) εκείνη την περίοδο πριν και μετά τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, οι συντριπτικά κυρίαρχες ιδεολογίες ήταν τρεις συν μια περιθωριοποιημένη και εξαθλιωμένη, την λεγόμενη δεξιά. 

α. οι Κομμουνιστές Σταλινικοί (απίστευτη και επικίνδυνη άγνοια ως προς το ποια ήταν και τι έκανε η Σοβιετική Ένωση), 
β. οι Κομμουνιστές Τροσκιστές (και ολίγον Λενιστές) (απίστευτο πνευματικό μπέρδεμα και άγνοια για την πραγματική διαφορά Τρόσκι και Στάλιν - πολύ επικίνδυνοι και αυτοί) 
γ. οι Αναρχικοί (απίστευτη σύγχυση και αβάστακτες πνευματικές παλινωδίες συν αδιέξοδα που οδηγούν στην κατεδάφιση χωρίς προοπτική να ξανακτιστεί κάτι). 
δ. "Κάποιοι", αν και νέοι τότε, «μυρίστηκαν» πως με αυτούς τους τρεις κάτι δεν πάει καθόλου καλά, πλην, στις συζητήσεις μας με τους (λίγους τότε) "δεξιούς" έπειθε ότι … κάτι δεν πάει καθόλου καλά. Σύνδρομα ενοχής λόγω χούντας, μετά-εμφυλιακός φανατισμός, φτωχοί συγγενείς του δυτικού συντηρητισμού, σύνδρομα του ανήκουμε εκεί και εδώ, σύνδρομα ξενοκρατίας και πολλά άλλα. [εδώ μια συνομιλία με τον ... Διογένη περί αυτού ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ - ΔΙΆΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΟΓΈΝΗ, ΤΟΝ ΤΣΑΡΟΎΧΗ. ΠΕΡΊ ΑΣΤΏΝ, ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΏΝ, ΑΝΕΞΆΡΤΗΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΉΣ ΨΗΦΟΥ, ΤΡΕΝΑΚΙΑ ΚΑΙ ΕΚΤΡΟΧΙΑΣΜΟΎΣ https://www.facebook.com/groups/PolitPeacefulRevolution/permalink/783311888492292/].

Σίγουρα, πολλές κοινωνίες έχουν πάθει μεγάλες ζημιές επειδή πολλά μέλη τους παρασύρθηκαν από κομμουνιστικά, δεξιά και αναρχικά ιδεολογικά δόγματα που μεταμφίεζαν τις αξιώσεις ισχύος των ηγεμονικών δυνάμεων. Το νεοελληνικό μετά-δικτατορικό ιδεολογικό αλισβερίσι, όμως, είναι "μοναδικό" και κυρίως παρά τα παθήματα συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Αριστερά επικίνδυνες εσχατολογίες Δεξιά ασυναρτησίες περί "Ελλάδας Ελλήνων Χριστιανών" που καμιά σχέση δεν είχαν με την Ελληνικότητα και την ανθρωποκεντρική Ορθοδοξία, ενώ ενδιαμέσως το αριστεροδεξιοαναρχικό χάος που τις δεκαετίες του 2000 και 2010 ολοκληρώθηκε εκκόλαψε ένα σύστημα αξιοθρήνητων κωλοτούμπων. Από κάτω ο Έλληνας πολίτης που όπως και πολλοί άλλοι άλλων εθνών άγεται και φέρεται. Το εποικοδόμημα δεν είναι "επίφαση" αλλά ένα τερατώδες ξενοκρατούμενο μεταμοντέρνο ΣΥΣΤΗΜΑ που πλήττει πλέον και εξοντώνει [ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ http://wp.me/p3OqMa-1ij].

Τότε, πάντως, μια όπως αποδείχθηκε διέξοδος ήταν αντί-ηγεμονικές στάσεις και παραδοχές και ο Τσε Γκουεβάρα, σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον, το ενσάρκωνε. Μεταγενέστερα έγινε προσπάθεια να διερευνηθεί η διαδρομή του Τσε. Ότι και να πει κανείς για αυτόν, σίγουρα δεν ανήκε σε εκείνη την κατηγορία των Ιθαγενών οι οποίοι εισέρχονταν σε εμφύλιους στο όνομα ξένων με αυτούς ιδεολογικών δογμάτων. Το μείζον με τον Τσε είναι ότι ενσάρκωσε την αντίσταση των κοινωνιών της Λατινικής Αμερικής κατά μιας άνευ προηγουμένου ηγεμονικής καταστολής τους. Παρά το ότι εξ αντικειμένου η διαδρομή του Τσε λογικά ήταν αμφίπλευρη και αμφιλεγόμενη, μπορεί κανείς να καταλάβει περισσότερα διαβάζοντας το τελευταίο του γράμμα προς τον ακόμη πιο αμφιλεγόμενο Φιδέλ. Το γραμμα καταλήγει ως εξής: 

Πάντοτε ως τη νίκη !
Πατρίδα ή θάνατος !
Σε αγκαλιάζω με όλη μου την επαναστατική ζέση».

Ερωτώ: Ποιος, ως προς τούτο, δεν παραμένει Τσεγκουαβαριστής .... Πατρίδα ήταν η τελευταία του φράση πριν προδοθεί και δολοφονηθεί. Βέβαια, για να μην υπάρξει καμιά παρανόηση, αυτά που μόλις αναφέρθηκαν αφορούν εκείνη την άχαρη εποχή 1967-1974. Οι νεοέλληνες λογικά και ορθολογιστικά μιλώντας διαθέτουν ένα ωκεανό πολιτισμού και πολιτικών παραδόσεων που όπως ήδη αναφέρθηκε ενσαρκώνουν Πολιτικά τις έννοιες Δημοκρατία, Ελευθερία και Εθνική Ανεξαρτησία. Οι νεοέλληνες, όμως, δεν κολυμπούν μέσα σε αυτό τον ωκεανό. Διχάζονται στην βάση κίβδηλων ιδεολογιών ή ακόμη και αλληλοσκοτώνονται σε εμφύλιους για λογαριασμό ξένων.

Το γράμμα (προς τον εξίσου αν όχι περισσότερο αμφιλεγόμενο; Φιδέλ) (προσπάθησα να βγάλω μερικές παραγράφους για λόγους χώρου αλλά -για ... αντί-ηγεμονικούς λόγους που καθείς αντιλαμβάνεται - δεν μπόρεσα):

«Φιδέλ,

Θυμάμαι τούτη τη στιγμή πολλά πράγματα, τότε που σε γνώρισα στο σπίτι της Μαρίας Αντονία, τότε που μου πρότεινες να έρθω μαζί σας, όλη την ένταση των προετοιμασιών. Κάποια μέρα ήρθαν και ρώτησαν ποιος θα έπρεπε να ειδοποιηθεί σε περίπτωση θανάτου μας, και η υπαρκτή πιθανότητα να γίνει κάτι τέτοιο μας συγκλόνισε όλους. Αργότερα μάθαμε πως ήταν αλήθεια, πως σε μία επανάσταση ή νικάς ή πεθαίνεις (αν είναι αληθινή). Πολλοί σύντροφοι έπεσαν στο δρόμο προς τη νίκη. Σήμερα όλα έχουν ένα τόνο λιγότερο δραματικό, γιατί είμαστε πιο ώριμοι. Τα γεγονότα όμως επαναλαμβάνονται. Νιώθω πως έχω πια εκπληρώσει το μέρος εκείνο του χρέους μου, που με έδενε με την κουβανική επανάσταση στο έδαφός της, και σας αποχαιρετώ, εσένα, τους συντρόφους, τον λαό σου που είναι πια και δικός μου. Παραιτούμαι επίσημα από τα καθήκοντά μου στην ηγεσία του Κόμματος, από τη θέση του υπουργού, από το βαθμό του κομαντάντε, από την κουβανική υπηκοότητα. Καμιά νομική σχέση δεν με συνδέει με την Κούβα, μόνο δεσμοί άλλου είδους, που δεν μπορούν να σπάσουν, όπως οι διορισμοί σε κάποιες θέσεις. Κοιτάζοντας τη ζωή μου μέχρι τώρα, πιστεύω πως έχω δουλέψει με αρκετή τιμιότητα και αφοσίωση για την εδραίωση της επαναστατικής νίκης. Το μοναδικό μου κάπως σοβαρό σφάλμα είναι που δεν είχα περισσότερη εμπιστοσύνη σ’ εσένα και τις πρώτες στιγμές στη Σιέρα Μαέστρα και που δεν είχα καταλάβει αρκετά γρήγορα τις δυνατότητές σου σαν καθοδηγητή και επαναστάτη. Έζησα θαυμάσιες ημέρες και ένιωσα πλάι σου την περηφάνια να ανήκω στο λαό μας τις λαμπερές μέρες μα και τις θλιβερές μέρες της κρίσης στην Καραϊβική. Σπάνια έλαμψε τόσο ένας πολιτικός όσο εκείνες τις ημέρες, και νιώθω περήφανος που σε ακολούθησα δίχως δισταγμούς, που ταυτίστηκα με τον τρόπο που σκέφτεσαι, βλέπεις και εκτιμάς τους κινδύνους και τις αρχές. Άλλες χώρες του κόσμου ζητάνε τη συμβολή των σεμνών μου προσπαθειών. Εγώ μπορώ να κάνω αυτό που εσένα δεν σου επιτρέπεται, λόγω των ευθυνών σου απέναντι στη Κούβα, και έφτασε η ώρα να αποχωριστούμε.
Ας γίνει γνωστό λοιπόν πως το κάνω με ένα μείγμα χαράς και πόνου. Αφήνω εδώ ό,τι πιο αγνό ανάμεσα στις ελπίδες σαν δημιουργού και ό,τι πιο αγαπητό ανάμεσα στις αγαπημένες μου υπάρξεις. Και αφήνω έναν λαό που με αγάπησε σαν παιδί του. Αυτό αποδυναμώνει ένα μέρος από το πνεύμα μου. Στα νέα πεδία μαχών θα μεταφέρω την πίστη που εσύ μου έχεις εμπνεύσει, το επαναστατικό πνεύμα του λαού μου, την αίσθηση ότι εκπληρώνω το πιο ιερό χρέος μου: να αγωνίζομαι ενάντια στον ιμπεριαλισμό όπου και αν αυτός βρίσκεται. Αυτό ανακουφίζει και θεραπεύει οποιαδήποτε βαθιά πληγή.
Λέω για ακόμη μία φορά πως απαλλάσσω την Κούβα από οποιαδήποτε ευθύνη, εκτός από αυτή που πηγάζει από το παράδειγμα της. Και αν οι τελευταίες μου ώρες με βρουν κάτω από άλλους ουρανούς, η τελευταία μου σκέψη θα είναι γι’ αυτόν τον λαό και ειδικά για σένα. Σε ευχαριστώ για όσα με έμαθες και για το παράδειγμά σου, στο οποίο θα προσπαθήσω να είμαι πιστός μέχρι και τις τελευταίες συνέπειες των πράξεών μου. Ταυτίστηκα πάντα με την εξωτερική πολιτική της επανάστασης μας και εξακολουθώ να νιώθω αυτή την ταύτιση. Οπουδήποτε και να σταθώ θα νιώθω την ευθύνη του να είμαι κουβανός επαναστάτης και σαν τέτοιος θα δρω. Δεν αφήνω στην γυναίκα και στα παιδιά μου τίποτα υλικό και δεν λυπάμαι: χαίρομαι που είναι έτσι τα πράγματα. Δεν ζητώ τίποτα γι’ αυτούς, γιατί το κράτος θα τους δώσει τα απαραίτητα για να ζήσουν και να μορφωθούν. Πολλά θα ήταν τα πράγματα που θα είχα να πω σε εσένα και στον λαό μας, μα νιώθω πως είναι περιττά. Οι λέξεις δεν μπορούν να εκφράσουν όσα θα ήθελα και δεν αξίζει τον κόπο να μουτζουρώνω τα χαρτιά.

Πάντοτε ως τη νίκη !
Πατρίδα ή θάνατος !
Σε αγκαλιάζω με όλη μου την επαναστατική ζέση».

Ας πούμε, ο αντί-ηγεμονικός Τσε ήταν τότε "μια κάποια" (ίσως και η μόνη) διέξοδος. Μέχρι να έλθουν καλύτερες μέρες. Ήλθαν;

3. Τώρα, πως να μην θυμηθεί κανείς (όπως μου είπε ο ίδιος γείτονας) τον Ανδρέα. Σπούδαζε γιατρός τώρα θεραπεύει σε μια ωραία Πόλη κράτους υποψήφιου για σφαγή της Ανατολικής Μεσογείου. Πάντα σωστός, πάντα Έλληνας, πάντα ανθρωποκεντρικός, πάντα καλός γιατρός, πάντα καλός άνθρωπος (το ποίημα του Καβάφη Θερμοπύλες τον περιγράφει απόλυτα http://www.youtube.com/watch?v=KzFRXoovEbc&NR=1). Όταν κανείς έμπαινε στο δωμάτιό του το 1973 νόμιζες ότι εισέρχεσαι σε κρυφό σχολειό επί Τουρκοκρατίας, πλην δεν είχαμε Οθωμανοκρατία. Είχαμε Χούντα και τους παράφρονες συν και πράκτορες κατεξουσιαστές. Άκουγε λοιπόν μουσική ο Ανδρέας. Απολάμβανε Θεοδωράκη εν μέσω λογοκρισίας του Θεοδωράκη. Σιγανά για να μην εισβάλουν τα χουντικά ανθρωπάκια. Μυσταγωγία κανονική, αν δεν το ήξερες, θα τον παρεξηγούσες. Τι γίνεται ρε Ανδρέα; (του έλεγε ο Γείτονας μου, όπως μου είπε). Η απάντηση: "αντιστέκομαι". Πληροφοριακά: Για όσους δεν το ξέρουν (μου είπε πάλι ο γείτονας ότι του είπε ο Ανδρέας) σε κάθε επιστροφή στην Ελλάδα στο τελωνείο κάτι συνηθισμένοι ιστορικά πολύ γνωστοί υπηρέτες ξένων (τελωνειακοί τότε) άνοιγαν τα πάντα. Ακόμη και τις μικρές τσάντες, ενώ ο σωματικός έλεγχος ήταν δεδομένος. Μην και περάσει κανένας δίσκος του Θεοδωράκη ή κανένα απαγορευμένο ποίημα. 
Θεοδωράκης; Εντάξει να το αφήσουμε αυτό για μια άλλη φορά.

4. Ποιο πάνω ανάφερα ξανά και ξανά για τον αντί-ηγεμονικό Τσε Γκουεβάρα. Καλά κάνουμε να πούμε δύο λόγια ακόμη, ιδιαίτερα σε σχέση με την Ελληνικότητα και τον πολιτισμό της. Ο αντί-ηγεμονισμός είναι άξονας, εκτιμώ και υποστηρίζω, της ημέτερης διαχρονικής και οικουμενικής Ελληνικότητας. Κάποιοι ημιμαθείς διαστρεβλώνουν τον Θουκυδίδη ενώ η αλήθεια είναι πως είναι ο κορυφαίος αντί-ηγεμονικός αναλυτής Θουκυδίδης, καθότι περιγράφει και ερμηνεύει την κατάσταση πραγμάτων στον κόσμο των πολλών κρατών άνισου μεγέθους, άνισης ισχύος και άνισης ανάπτυξης, υποβάλλει στους αφελείς Μήλιους, μάλιστα με τα λόγια των ... Αθηναίων, ότι αν θέλουν να είναι ελεύθεροι εξαρτάται από την δύναμή τους. Επειδή η ελπίδα είναι σπάταλη, αν θέλουν να είναι ελεύθεροι, εξαρτάται από την δύναμή τους. Πρέπει να έχουν ίση δύναμη, δηλαδή ισορροπία δυνάμεων, δηλαδή ισχύ που προέρχεται από ικανότητα επιβολής επαρκούς κόστους κατά εξωτερικών απειλών και από σωστές συμμαχίες (εσωτερική και εξωτερική εξισορρόπηση, το λένε στην στρατηγική θεωρία). 
Οι Έλληνες στις εποχές των δημοκρατικών πολιτειών όταν κορυφώθηκε η δημοκρατία και η πολιτική ελευθερία, ήταν, κάποιοι θα έλεγαν, αντί-ηγεμονικοί σε όλο το φάσμα της ζωής τους. Ακόμη και στην εσωτερική πολιτική. Με την έννοια ότι θεωρούσαν το κράτος δικό τους, την εξουσία εντολοδόχο τους και τον πολιτικό τους ρόλο ως εντολέα της εξουσίας. Ελληνική πολιτική παράδοση σημαίνει αυτεξούσιοι πολίτες, εντολείς της εξουσίας και αντί-ηγεμονικοί κατά εξωτερικών ηγεμόνων αλλά και κατά εσωτερικών εξουσιαστών που ακύρωναν ή υπονόμευαν την δημοκρατία. Οι Έλληνες επί χιλιάδες χρόνια είχαν στον πυρήνα της ύπαρξής τους τον αντί-ηγεμονισμό, την αυτεξούσια ζωή, την ελευθερία που τους επιτρέπει να απολαύσουν την ανθρωπολογική ετερότητά τους και την αντίσταση κατά κάθε κατάχρησης εξουσίας. 
Οι σημερινοί διεκδικητές της κληρονομιάς της Ελληνικότητας;;

5. Ο χειρόγραφος χάρτης της ανάρτησης με τον Καβάφη στο υποσέλιδο είναι "κάποιου" στα ταξίδια του όταν ήταν 18-20 χρόνων λίγο πριν το Πολυτεχνείο.

ΜΕΡΙΚΑ ΠΕΡΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΓΙΝΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΠΙΟ ΠΑΝΩ
• Μοντερνισμός-Μεταμοντερνισμός: Διαδρομές του ιδεολογικού φαινομένου και η κατάληξή τους στην κυριαρχία των κερδοσκόπων και των τοκογλύφων http://wp.me/p3OlPy-1GB
• Αριστοτελισμός, διαδρομές των Νέων Χρόνων και το μοντερνιστικό ιδεολογικό δηλητήριο http://wp.me/p3OqMa-1jx
• ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ: Τι είναι οι Θερμοπύλες, εν τέλει; Τι είναι η Ιθάκη; Τι είναι οικογένεια; Τι είναι πατρίδα; http://wp.me/p3OlPy-1pZ - http://wp.me/p3OqMa-1j0
• ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ http://wp.me/p3OqMa-1ij - http://wp.me/p3OlPy-1pn
• Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΟΥ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΡΟΚΑΝΙΣΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΩΝ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΡΙΖΕΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙ-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΣΚΕΨΗΣ. Συμπεριλαμβάνει απόσπασμα από το «Κοσμοθεωρία των Εθνών» http://wp.me/p3OqMa-1ie
• ΗΘΙΚΗ και ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑ, Η μη θεσπισμένη ισχύς στην διεθνή πολιτική. Πολιτική θεολογία versus πολιτική θεωρία και η σημασία της αξιολογικά ελεύθερης περιγραφής και ερμηνείας των διεθνών φαινομένων ¬- http://wp.me/p3OlPy-1bH - http://wp.me/p3OqMa-13c
• ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΈΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΎ ΚΑΙ Η ΚΑΤΆΛΗΞΉ ΤΟΥ: ΚΑΤΕΞΟΥΣΙΑΣΜΟΣ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΩΝ,ΤΟΚΟΓΛΥΦΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΩΝ http://wp.me/p3OqMa-138
• ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΡΟΚΑΝΙΖΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΛΗΓΟΥΝ ΣΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΚΔΟΧΗ ΤΩΝ ΣΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΟΜΟΡΡΩΝ http://wp.me/p3OlPy-1kS
• ΤΑ ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΑ ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΓΟΜΟΡΡΑ, Η «ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ» και συνθήκες που την κατεδαφίζουν. http://wp.me/p3OqMa-1n1
• ΤΑ ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΑ ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΓΟΜΟΡΡΑ, Η «ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ» και συνθήκες που την κατεδαφίζουν. http://wp.me/p3OlPy-1bQ - http://wp.me/p3OqMa-15l
• ΜΕ ΑΦΟΡΜΉ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΊΩΝ: ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΓΟΜΟΡΡΑ VERSUS ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ http://wp.me/p3OqMa-1jA
ΑΝΤΙ-ΗΓΕΜΟΝΙΣΜΟΣ: Η ΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ Ο ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ ΤΩΝ ΑΦΕΤΗΡΙΑΚΩΝ ΑΝΤΙ-ΗΓΕΜΟΝΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΑΣ http://wp.me/p3OlPy-1l6

Π. Ήφαιστος – P. Ifestos
www.ifestos.edu.gr / www.ifestosedu.gr – info@ifestosedu.gr

Στρατηγική Θεωρία–Κρατική Θεωρία https://www.facebook.com/groups/StrategyStateTheory/
Διεθνής πολιτική 21ος αιώνας https://www.facebook.com/groups/InternationalPolitics21century/
ΗΠΑ: Ιστορία, Διπλωματία, Στρατηγική https://www.facebook.com/groups/USAHistDiplStrat/
Ελλάδα-Τουρκία-Κύπρος: Ανισόρροπο τρίγωνο https://www.facebook.com/groups/GreeceTurkeyCyprusImbalance/
Διαχρονική Ελληνικότητα https://www.facebook.com/groups/Ellinikotita/
Άνθρωπος, Κράτος, Κόσμος–Πολιτικός Στοχασμός https://www.facebook.com/groups/Ifestos.political.thought/
Κονδυλης Παναγιώτης– https://www.facebook.com/groups/Kondylis.Panagiotis/
Θολό βασίλειο της ΕΕ https://www.facebook.com/groups/TholoVasileioEU/
Θουκυδίδης–Πολιτικός Στοχασμός https://www.facebook.com/groups/thucydides.politikos.stoxasmos/
Μέγας Αλέξανδρος–Ιδιοφυής Στρατηγός και Στρατηλάτης https://www.facebook.com/groups/M.Alexandros/
Εκλεκτά βιβλία που αξίζουν να διαβαστούν https://www.facebook.com/groups/eklektavivlia/
Ειρηνική πολιτική επανάσταση https://www.facebook.com/groups/PolitPeacefulRevolution/
Προσωπική σελίδα https://www.facebook.com/p.ifestos
Πολιτισμός, Περιβάλλον, Φύση, Ψάρεμα https://www.facebook.com/Ifestos.DimotisBBB
«Κοσμοθεωρία των Εθνών» https://www.facebook.com/kosmothewria.ifestos
Προσωπικό προφίλ https://www.facebook.com/panayiotis.ifestos

ΠΗΓΗ: Panayiotis Ifestos 

Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.