Πέμπτη 22 Αυγούστου 2024

Προς απαγόρευση της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας!



Με τον νόμο 8371 που ψήφισε η Βερχόβνα Ράντα (ουκρανική Βουλή), καθιερώνονται φωτγραφικές διατάξεις που επιτρέπουν στις Αρχές να απαγορεύσουν την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο (ΦΩΤΟ). Από τον Μάιο του 2022 ως συνέπεια της ρωσικής εισβολής, η “Ουκρανική Ορθδόδοξη Εκκλησία” είχε διακόψει τους διοικητικούς της δεσμούς με το Πατριαρχείο Μόσχας. Παρά το γεγονός ότι επέδειξε νομιμοφροσύνη στο ουκρανικό κράτος, η υπό τον Ονούφριο Εκκλησία στοχοποιήθηκε και έγινε αντικείμενο διώξεων και διακρίσεων.

Δεν είναι απολύτως ακριβή τα όσα μεταδίδονται για άμεση και πλήρη νομοθετική απαγόρευση της “Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας”. Παρά το γεγονός ότι αναμφίβολα πλήττεται η θρησκευτική ελευθερία. Οι διατάξεις του νόμου 8371 είναι πονηρότερες και αντί για ευθεία απαγόρευση επιχειρούν να κρατήσουν κάποια προσχήματα: Σύμφωνα με το νέο νόμο, οι θρησκευτικές οργανώσεις που είναι ύποπτες για συνεργασία με τη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία θα ελέγχονται από αρμόδια επιτροπή εμπειρογνωμόνων, που προβλέπεται να δημιουργηθεί από την Κρατική Υπηρεσία της Ουκρανίας για την Εθνοπολιτική και την Ελευθερία της Συνείδησης (SEFC). Εάν η επιτροπή καταγράψει παραβίαση, η SEFC θα εκδώσει εντολή στην κρινόμενη “θρησκευτική οργάνωση” να διορθώσει την κατάσταση. Το επόμενο στάδιο είναι η εισαγωγή της υπόθεσης σε Δικαστήριο, το οποίο θα αποφασίζει εάν η θρησκευτική οργάνωση πρέπει με βάση το νόμο αυτό να απαγορευθεί. Η διαδικασία δεν θα ακολουθηθεἰ συλλήβδην για την “Ουκρανική Ορθδόδοξη Εκκλησία”, αλλά για κάθε νομικό πρόσωπο (Επισκοπή, ενορία, μοναστήρι) ξεχωριστά. Έτσι, ακόμα και αν δεν πετύχουν να απαγορεύσουν την υπό τον Ονούφριο Εκκλησία στο σύνολό της, προσδοκούν να την αποδυναμώσουν στο μέτρο των δυνατοτήτων τους και όσο το επιτρέπουν οι λαϊκές αντιδράσεις, οι οποίες προβλέπονται έντονες και μαζικές.

Δεν χωρεί αμφιβολία ότι ο νέος νόμος αποτελεί νέο στάδιο για την κλιμάκωση των διωγμών σε βάρος της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Χαρακτηριστική είναι η αντίδραση του Βασίλ Λομασένκο, που έχει διακριθεί ως Παγκόσμιος Πρωταθλητής Πυγμαχίας με τα ουκρανικά χρώματα, σε ανάρτησή του στη σελίδα του στο Ίνσταγκραμ:

«Ευτυχισμένος που ζεις σε μια εποχή όπου δοκιμάζεται η αληθινή πίστη!.Είναι αδύνατο να κοροϊδεύεις τον Θεό, την Εκκλησία Του, τους υπηρέτες Του. Ο Θεός θα ανταμείψει τον καθένα στον καιρό του σύμφωνα με τα λόγια και τις πράξεις του», παραπέμποντας στο βιβλικό χωρίο: «Μην εξαπατηθείτε: ο Θεός δεν μπορεί να εμπαιχθεί! Διότι ό,τι σπείρει ο άνθρωπος, αυτό θα θερίσει» (Γαλ. 6,7).

Ο διάσημος πυγμάχος, που έφερε πολλές νίκες στην Ουκρανία, ολοκλήρωσε την ανάρτησή του με μια παραδοσιακή χριστιανική ευχή: «Ειρήνη σε όλους!»

Η “Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας” υπό τον Μητροπολίτη Επιφάνιο είναι το σχήμα που προέκυψε από τον Πατριαρχικό Τόμο του 2018 με τη συνένωση των σχισματικών σχημάτων “Πατριαρχείο Κιέβου” και “Ουκρανικής Αυοτκέφαλης Εκκλησίας”, καθώς και δύο Επισκόπων που πρόσκεινταν στο Πατριαρχείο Μόσχας. Ο πρώτος οργανισμός δημιουργήθηκε μετά τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης και ο δεύτερος μετά τη διάλυση της Ρωσικής Αυτοκρατορίας, αντίστοιχα τις περιόδους κατά τις οποίες κατέστη η Ουκρανία ανεξάρτητο κράτος.

Να σημειωθεί ότι ο Πατριαρχικός Τόμος επανέφερε στην κανονικότητα τους Σχισματικούς, χωρίς όμως να θίξει τους προσκείμενους στο Πατριαρχείο Μόσχας, με αποτέλεσμα από κανονική άποψη, όλα τα σχήματα να συνυπάρχουν, όπως γίνεται με τις Εκκλησίες της Διασποράς. Όμως, δεν έχουν μεταξύ τους κοινωνία, αφού η μία πλευρά θεωρεί σχισματική την άλλη. Ο Τόμος εκδόθηκε με πρωτοβουλία του πρώην Προέδρου Ποροσένκο προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Τον έκανε “σημαία” του προεκλογικά, ενόψει των εκλογών του 2019, με αποτέλεσμα να αποκαλείται από τον κόσμο “Τόμος Ποροσένκο”. Το 8% που έλαβε στον 1ο γύρο ο Ποροσένκο δεν μπορεί κανείς να πει ότι προσέδωσε λαϊκή νομιμοποίηση στο εγχείρημα. Το οποίο έβλεπε καχύποπτα και ο εκλεγείς Βολοντίμιρ Ζελένσκι, λογίζοντάς το ως δημιούργημα του πολιτικού αντιπάλου του.

Ο πρώην “Πατριάρχης Κιέβου” Φιλάρετος … ξαναδιασπάστηκε επειδή θεώρησε ότι τέθηκε στο περιθώριο. Ανασύστησε το “Πατριαρχείο Κιέβου” (που είχε προηγουμένως καταργήσει) χωρίς κανείς να τολμά να του επιβάλει την παραμικρή κύρωση για το νέο αυτό σχίσμα, λόγω της μεγάλης επιρροής που διατηρεί. Τον θεωρούν μέλος της Συνόδου της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, την ίδια στιγμή που έχει ανασυστήσει ξεχωριστό οργανισμό Η μεγάλη του ηλικία (άνω των 90 ετών) δεν έχει καταβάλει τον δυναμισμό του, ούτε περιορίσει τη δράση του. Αποτελεί μάλιστα και πλεονέκτημα διότι δεν είχε γίνει σχίσμα όταν χειροτονήθηκε Επίσκοπος, με αποτέλεσμα η άρση του αναθέματος από το Πατριαρχείο να τού προσδίδει κανονικότητα. Πλεονεκτώντας έναντι του Μητροπολίτη Επιφανίου, ο οποίος χειροτονήθηκε σε περίοδο σχίσματος και υπάρχουν απόψεις που θεωρούν ότι δεν αρκεί ο πατριαρχικός Τόμος, αλλά πρέπει επιπλέον όλες οι γενόμενες επί σχίσματος χειροτονίες να επιβεβαιωθούν για την αποκατάσταση της κανονικής τάξης. Προβάλλει τον εαυτό του ως τον αυθεντικό εκφραστή του ουκρανικού εθνικισμού στον εκκλησιαστικό χώρο, κατηγορώντας τον Ονούφριο ότι επηρεάζεται από τους Ρώσους και τον Επιφάνιο ότι επηρεάζεται από τους Έλληνες. Αυταρχικός και για τα ρωσικά δεδομένα, μέμφεται τον Επιφάνιο για υπερβολική δημοκρατικότητα, ως αποτέλεσμα της… ξενικής ελληνικής επιρροής. Θα μπορούσε εκείνος να ήταν Πατριάρχης Μόσχας σήμερα, εάν είχε εκλεγεί ως υποψήφιος, όταν ως κανονικός Μητροπολίτης Κιέβου ήταν μέλος της Ιεράς Συνόδου.

ΠΗΓΗ:
Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.