Η τοιχογραφία της Σχολής των Αθηνών αποκαλύπτεται στο ημικύκλιο της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης μετά τις εργασίες συντήρησης της. Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της Richard Ferrand δεν υπάρχει πλέον καμμία αμφιβολία ότι οι Γάλλοι βουλευτές νομοθετούν υπό το βλέμμα του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη.
Οι Γάλλοι βουλευτές νομοθετούν υπό το βλέμμα του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη!Στο δικό μας κοινοβούλιο και σε κάθε δημόσιο χώρο οι αρχαίοι μας, βρίσκονται υπό διωγμόν.Η μεγαλύτερη ρετσινιά για τον νεοέλληνα είναι αυτή του προγονόπληκτου.Αν δείχνεις ενδιαφέρον για την αρχαία ελληνική γραμματεία κινδυνεύεις να καταγγελθείς ως ακροδεξιός φασίστας.Δυστυχώς έφυγε ο Κ. Δεσποτόπουλος να τους υπερασπιστεί και ο ελληνιστής, μαρξιστής φιλόσοφος, Λουτσιάνο Κάνφορα δεν είναι τόσο γνωστός αν και πλούσιο το μεταφρασμένο στα ελληνικά έργο του
Αριστοτέλης,Πλάτωνας, Σωκράτης και άλλοι Έλληνες φιλόσοφοι σαν να είχαν ζήσει όλοι την ίδια στιγμή και ήταν σε θέση να συνομιλήσουν μεταξύ τους. Μια ταπισερί που απεικονίζει το αριστούργημα του Ιταλού ζωγράφου Ραφαήλ, με σπουδαία πρόσωπα από την αρχαία ελληνική ιστορία, διακοσμεί για άλλη μια φορά το Γαλλικό κοινοβούλιο. Όλοι οι σπουδαιότεροι φιλόσοφοι και επιστήμονες που εκπροσωπούν το ένδοξο παρελθόν της Ελλάδας και της Αναγεννησιακής Ευρώπης θα χρησιμεύσουν για άλλη μια φορά ως υπενθύμιση για να διατηρούνται πάντα τα υψηλά ιδανικά της δημοκρατίας και της ηθικής.
Μετά από εκτεταμένη αποκατάσταση από την εταιρεία MNGBS, η ταπισερί αποκαλύφθηκε με όλο της το μεγαλείο κατά τη διάρκεια συνόδου ολομέλειας του γαλλικού κοινοβουλίου. Ο πίνακας θεωρείται ως «αριστούργημα του Ραφαήλ και η τέλεια ενσάρκωση του κλασικού πνεύματος της Αναγέννησης», σύμφωνα με τον ιστορικό τέχνης Horst Woldemar Janson.
Στην αρχική του παρασταση, ο Ιταλός δάσκαλος απεικόνιζε μερικούς από τους μεγαλύτερους στοχαστές σε όλη την αρχαιότητα, συμπεριλαμβανομένων του Αριστοτέλη, του Πλάτωνα και του Σωκράτη, καθώς και άλλους φιλόσοφους, σαν να είχαν ζήσει όλοι την ίδια στιγμή και ήταν σε θέση να συνομιλήσουν μεταξύ τους. Απεικόνισε επίσης γλυπτά των Ελλήνων θεών, όπως της Αθηνάς (που απεικονίστηκαν ως η Ρωμαϊκή θεά Μινέρβα), που αντιπροσωπεύει τη Σοφία, και ο Απόλλωνας, που αντιπροσωπεύει το Φως και τη Μουσική, ώς φόρος τιμής στο μεγαλείο της ελληνικής μυθολογίας και τις συνεισφορές της στον δυτικό κόσμο.
Ο πρωτότυπος πίνακας δημιουργήθηκε μεταξύ 1510 και 1511 για να κοσμήσει τους τοίχους του Αποστολικού Παλατιού του Βατικανού. Η ταπισερί, η οποία είναι πιστή αναπαράσταση του πίνακα, έχει ύψος 4 μέτρα (13 πόδια) και πλάτος 9 μέτρα (30 πόδια). Η Σχολή Αθηνών περιέχει πληθώρα στοιχείων που προορίζονται να αντιπροσωπεύουν θέματα από την ιστορία και πώς είναι συνυφασμένα μεταξύ τους. Μία από τις τέσσερις τοιχογραφίες που απεικονίζουν ξεχωριστούς κλάδους γνώσης, μορφές στους τοίχους του πίνακα απεικονίζουν τα βασίλεια της φιλοσοφίας, της ποίησης και της μουσικής, της θεολογίας και του νόμου. Στο έργο του, ο Ραφαήλ ήθελε να αποτίσει τον βαθύτατο φόρο τιμής στους μεγαλύτερους φιλοσόφους της ιστορίας, αρκετοί από τους οποίους είχαν προσπαθήσει καθόλη τη διάρκεια της ζωής τους να ανακαλύψουν τον πλάστη όλων, ή να προκαλέσουν, στο σύμπαν, έναν κλάδο σκέψης που ονομάζεται ''γνώση των πρώτων αρχών και αιτιών".
Ο Πλάτων, μαθητής του Σωκράτη, ο οποίος γεννήθηκε περίπου το 428 π.Χ., υπερηφανεύεται για το έργο, παίρνοντας το πρόσωπο του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Ήταν η μεγαλοφυία ντα Βίντσι, η ίδια η ενσάρκωση ενός Αναγεννησιακού άνδρα, που είχε καταστήσει δυνατή την αναγέννηση της αρχαίας ελληνικής σκέψης και φιλοσοφίας, καθώς ερεύνησε στα πεδία της μηχανικής, των μαθηματικών, της γεωμετρίας, της ανατομίας και της αρχιτεκτονικής για να ανακαλύψει ξανά τις ομορφιές αλήθειες του παρελθόντος. Το σπουδαίο έργο του Πλάτωνα, ο Tιμαίος, που είναι το βιβλίο που δείχνει ο Ραφαήλ στο χέρι του, ασχολήθηκε με τις έννοιες του χώρου, του χρόνου και της αλλαγής, δημιουργώντας ανεξίτηλες αλήθειες που καθοδήγησαν τις μαθηματικές επιστήμες για πάνω από χίλια χρόνια.
Ο Αριστοτέλης, μαθητής του Πλάτωνα, είναι επίσης εξέχουσα προσωπικότητα στη Σχολή. Σε αυτόν τον πίνακα ο Αριστοτέλης εμφανίζεται με το έργο του Ηθική, την οποία αρνήθηκε ότι μπορούσε να μετατραπεί σε μαθηματική επιστήμη.
Ο μαθηματικός Eυκλείδης, ο οποίος μοιάζει με τον Ιταλό ζωγράφο Bramante, και ο φιλόσοφος Ηράκλειτος, που απεικονίζεται να εκπροσωπεί τον Μιχαήλ Άγγελο, παρουσιάζονται επίσης στο έργο.
Το ίδιο το κτίριο, ως πλαίσιο του πίνακα, έχει σχήμα ελληνικού σταυρού. Αυτό υποδηλώνει σε ορισμένους εμπειρογνώμονες ότι ο Ραφαήλ σκόπευε να δείξει ότι υπήρχε μια σαφής αρμονία μεταξύ της ειδωλολατρικής φιλοσοφίας και της χριστιανικής θεολογίας, μεταξύ του αρχαίου ελληνικού κόσμου και της αναγεννησιακής Ευρώπης. Η καμάρα κάτω από την οποία απεικονίζονται οι μεγάλοι άντρες είναι διακοσμημένη με μαίανδρο ή μοτίβο Greek Key, το οποίο πρωτοεμφανίστηκε στην ελληνική κεραμική στη Γεωμετρική περίοδο και στη συνέχεια έγινε κοινό θέμα στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και τη διακόσμηση.
Ο Ρίτσαρντ Φερράντ, Πρόεδρος της Εθνικής Συνέλευσης της Γαλλίας, εξέφρασε την ικανοποίησή του μετά την επιστροφή της ταπισερί στη σωστή θέση του, πίσω από τον Πρόεδρο μετά την ανακαίνισή του, λέγοντας:
«Η ταπισερί της Σχολής Αθηνών επέστρεψε για αυτή τη σύνοδο του Κοινοβουλίου! Οι βουλευτές μας είναι και πάλι κάτω από την επιφυλακή του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη. Χάρη στους @MNGBS οι οποίοι αποκατέστησαν αυτήν την υπέροχη δουλειά!
ΠΗΓΗ: cityportal.gr, https://geromorias.blogspot.com/
Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.