Του Γιώργου Τασιόπουλου
Και η περίφημη Μονή της Χώρας λοιπόν, ή και της Αχωρήτου γίνεται μουσουλμανικό τέμενος με την βούλα Ερντογάν, από μουσείο που ήταν εδώ και 62 χρόνια και υπό την αιγίδα της ΟΥΝΕΣΚΟ!
Από την εποχή του Μ.Κωνσταντίνου και αργότερα του Θεοδοσίου δέσποζε κοντά στα τείχη της Πόλης, αλλά δοξάστηκε και ευτύχησε να φιλοτεχνηθεί με μοναδικά ψηφιδωτά, όπως η μοναδική και συναρπαστική Ανάσταση, αλλά και ο Ένθρονος Σωτήρας Χριστός, κατά την Παλαιολόγεια εποχή του 14ου αιώνα.
ΤΙ ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙ Η "ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΉ" ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Τα τελευταία χρόνια επικρατούσα αντίληψη για την ανάγνωση της ιστορίας την εποχή της οθωμανικής αυτοκρατορίας είναι αυτή της αναθεωρητικής σχολής.
Σύμφωνα με τους οπαδούς της σχολής αυτής όσα μέχρι τώρα πιστεύαμε για τα 400 μαύρα χρόνια της σκλαβιάς χαρακτηρίζονται ως Μύθος.
Όπως, η άποψη πως "η Οθωμανική οθωμανική αυτοκρατορία ήταν(...) "απολίτιστη" και συνεχώς βίαιη έναντι των Ελλήνων και άλλων χριστιανών" είναι για πέρα για πέρα "ανακρίβεια" [Α. Ηρακλείδης] και "στερεότυπο"[Χ. Κουλούρη], αφού παραβλέπει την "αίσθηση της κανονικότητας που εγκαθίδρυσε η οθωμανική κατάκτηση στις σχέσεις της με τις κατακτημένες χώρες και τους πληθυσμούς"[Ν.Θεοτοκάς].
Γι' αυτό και τώρα πια η νέα επιστημονική ιστορική τάση στα Βαλκάνια προχωρεί στην "αναθεώρηση" της βασικής(...) ερμηνείας της οθωμανικής κληρονομιάς: ότι η οθωμανική περίοδος ιστορία τους υπήρξε μία "αλλότρια" επιβολή της αυτόχθονες χριστιανικές κοινωνίες που είχε τη μορφή "ζυγού"[Χ. Κουλούρη].
Έτσι, τα περί "400 χρονών τουρκικού ζυγού" είναι ένας μεγάλος Μύθος, αφού η Οθωμανική αυτοκρατορία(...) θεωρούσε τους Ρωμιούς και το Πατριαρχείο συνεταίρους της στη διοίκηση της αχανούς χώρας"[Α. Ηρακλείδης].
Γι' αυτό και η οθωμανική περίοδος ως το 1914 μπορεί να θεωρηθεί ως μία από τις πλέον ευνοϊκές συμβιώσεις κυρίαρχων μουσουλμάνων και υποτελών χριστιανών" [Α. Ηρακλείδης].
Είναι ξεκάθαρο: "Οι οθωμανοί έσωσαν τον ελληνισμό"! (...) Όσο και αν ακούγεται μεταφυσικό, ήταν θεϊκή επέμβαση σωτηρίας του Γένους μας οπως δηλώνει ο Χ. Καρανάσιος ερευνητής της Ακαδημίας Αθηνών.
Και όμως οι πηγές για την εποχή εκείνη υπάρχουν, επί παραδείγματι:
"Αλλά το θέμα μας τώρα είναι ακόμα περισσότερο τραγικό, δηλαδή το γκρέμισμα των ιερών της θρησκείας, η αποπομπή του βασιλικού ιερατείου από τις εκκλησίες τους, και μετατροπή αυτών των εκκλησιών σε τζάμια. Τα μυστήρια του θυσιαστηρίου κρύβονται σε μυστικές και σκοτεινές τοποθεσίες. Τέτοιες είδα στις πόλεις και τα χωριά που ταξίδεψα και μοιάζουν μάλλον με κρύπτες ή τάφους, παρά με εκκλησίες.
Οι στέγες τους είναι σχεδόν στο ύψος της επιφάνειας του εδάφους, για να μην κατηγορηθεί και η ελάχιστη έξαρση του οικοδομήματος ως θρίαμβος της θρησκείας, και ότι θέλουν να ανταγωνιστούν τους ψηλούς μιναρέδες των μωαμεθανικών τζαμιών. Έτσι, η σταθερή εγκαρτέρηση, τώρα στις μέρες μας της ελληνικής Εκκλησίας εκεί πέρα, παρά την καταπίεση και την περιφρόνηση που υφίσταται από τον Τούρκο, είναι μία επιβεβαίωση της αλήθειας της, όχι λιγότερο πειστική από τα θαύματα και τη δύναμη που την συνόδευαν στις πρώτες απαρχές της. Γιατί είναι πράγματι αξιοθαύμαστο να βλέπει και να αντιλαμβάνεται κανείς με πόση σταθερότητα, κουράγιο και απλότητα αγράμματοι και φτωχοί άνθρωποι κρατούν τις την πίστη τους. [Paul Rycaut, Άγγλος διπλωμάτης, 1678]
Όμως, η σωστή ανάγνωση της ιστορίας είναι αυτή του Ερντογάν.
Η σημερινή Τουρκία συνεχίζει το ίδιο απολίτιστη να βλέπει τους Χριστιανούς σαν Γκιαούρηδες και μοναδική της κουλτούρα είναι αυτή της κατάκτησης και αρπαγής. Αυτό δυστυχώς, δεν μπορούν να δουν οι αναθεωρητές της ιστορίας και αντί να εργάζονται για την Αλήθεια και την Απελευθέρωση των υποταγμένων για αιώνες, αυτοχθόνων λαών της Μ. Ασίας, δια της Λήθης, αμνηστεύουν και προσφέρουν υπηρεσίες στη βαρβαρότητα των νεοΣουλτάνων.
Η συνεχής μετατροπή εμβληματικών μνημείων της χριστιανοσύνης σε τζαμιά είναι η τρανή απόδειξη της αληθούς ιστορίας και του μαρτυρίου των λαών της Μ. Ασίας.
Η σημερινή Τουρκία βρίσκεται στο 1453, να την σταματήσουμε...
ΥΓ. Οι παραπομπές από το βιβλίο του Γιώργου Κεκαυμένου, ΤΟ ΚΡΥΦΌ ΣΧΟΛΕΊΟ, Το χρονικό μιας ιστορίας, Εναλλακτικές Εκδόσεις 2012, σσ. 27-28 και 123-124
Οι αγιογραφίες από τη Μονή της Χώρας
ΠΗΓΗ:ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΑΣΙΟΠΟΥΛΟΣ
Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.