Κυριακή 14 Ιουλίου 2013

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΟΥΤΩΣ Ή ΑΛΛΩΣ ΘΑ ΕΜΕΝΑΝ ΑΝΕΡΓΟΙ!!!

Συνέντευξη του κυβερνητικού εκπροσώπου Σίμου Κεδίκογλου στην εκπομπή «Πρωϊνό ΑΝΤ1», στον δημοσιογράφο Γ. Παπαδάκη

10-07-2013 | Θεματικές Συνεντεύξεις





ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Κύριε Υπουργέ, όμως, αφενός μεν δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη γι’ αυτά τα παιδιά τα οποία θα μείνουν χωρίς ειδικότητα ή που έχουν πάρει ειδικότητα, από την άλλη πλευρά, δεν μπορώ να αντιληφθώ ότι οι βρεφονηπιοκόμοι…

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Τώρα, να συζητήσουμε σοβαρά. Κάποιος που πηγαίνει σε τεχνικό λύκειο ως βοηθός μικροβιολόγου…

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Για βρεφονηπιοκόμο σας λέω εγώ.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: …θα μπορέσει να βρει ανταπόκριση στην αγορά εργασίας;



ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Καλημέρα κύριε Υπουργέ.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Καλημέρα σας.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Έχω εδώ το φορολογικό, αυτό το νομοσχέδιο που τα έχει όλα μέσα. Προσπαθούμε να το δούμε και μπορεί πραγματικά σε ορισμένα πράγματα να υπερβάλουμε ή να μην έχουμε συνειδητοποιήσει το μέγεθος του θέματος. Εγώ θα ήθελα να ξεκινήσουμε από το πολύ βασικό: Έχει γίνει μια μελέτη για όλα αυτά που γίνονται στο Δημόσιο; Να συμφωνήσουμε ότι οι αλλαγές επιβάλλονται. Να συμφωνήσουμε ότι υπήρχαν άνθρωποι οι οποίοι πληρώνονταν και δεν δούλευαν. Να συμφωνήσουμε ότι υπήρχαν υπηρεσίες που είχαν υπεράριθμους και άλλες που δεν είχαν κανέναν για να δουλέψουν. Όλα αυτά τα δεχόμαστε, δεν θέλουμε να λαϊκίσουμε. Αλλά, αυτή η έρευνα έγινε για να καταλήξουμε για το ποιοι πρέπει να κινηθούν, να μετακινηθούν, ποιες υπηρεσίες καταργούνται ή ικανοποιούμε τις απαιτήσεις της τρόικας: «θέλω 2.500, 10.000, 12.000, 12.500 κομμάτια»;

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ:  Έγινε, κύριε Παπαδάκη.  Βέβαια, είμαστε κάτω από πίεση χρόνου. Έχουν υπάρξει καθυστερήσεις που κάνουν τις δύσκολες αποφάσεις, ακόμη δυσκολότερες. Όμως έχει γίνει προεργασία. Θα σας αναφέρω το παράδειγμα του υπουργείου Παιδείας  το οποίο και έκανε μια πολύ σωστή προετοιμασία και διαβουλεύτηκε με τους πιστωτές μας και κατέληξε σε μια πολύ ορθολογική απόφαση, δηλαδή είναι θεσμική η αλλαγή που κάνει το υπουργείο Παιδείας. Αλλάζει το τεχνικό λύκειο και στο πλαίσιο αυτό τίθενται σε διαθεσιμότητα οι 2.000 καθηγητές …
ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Καταργεί το τεχνικό λύκειο.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Δεν καταργείται το τεχνικό λύκειο, καταργείται μια σειρά ειδικοτήτων, όπως η κομμωτική, η αισθητική, η αργυροχρυσοχοΐα -τέτοιες ειδικότητες-  οι  βοηθοί παραϊατρικών επαγγελμάτων, δηλαδή επαγγέλματα τα οποία δεν είχαν ανταπόκριση στην αγορά εργασίας ή καλύπτονταν από δημόσια ΙΕΚ  ή από ΤΕΙ και υπήρχε και μια σύγχυση μετά στη συνέχεια, σε ό,τι αφορά τα δικαιώματα της κάθε κατηγορίας. Λοιπόν, εκεί έχεις μια ορθολογική αντιμετώπιση η οποία οδηγεί σε μια εξοικονόμηση προσωπικού. Από εκεί και πέρα, υπάρχει μια κινητικότητα πάρα πολύ αποτελεσματική στο πλαίσιο του υπουργείου Παιδείας και πιστεύουμε ότι καταλήγουμε στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Δηλαδή, ο στόχος μας είναι το καλύτερο δυνατό,  το αποτελεσματικότερο δυνατό δημόσιο που να μπορούμε όμως να ανταποκριθούμε και εμείς ως κοινωνία στη χρηματοδότησή του. Γιατί, μαζί σήμερα θα συζητήσουμε –φαντάζομαι- δύο σκέλη: το φορολογικό και τις αλλαγές στο Δημόσιο. Αυτά είναι αλληλένδετα. Γιατί όσο μεγαλύτερο δημόσιο τομέα έχεις, τόσο περισσότερους φόρους χρειάζεσαι για να τον συντηρήσεις.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Βεβαίως, αλλά αυτό είναι μια μεγάλη ιστορία. Ξέρετε, τιμωρούμε τους ανθρώπους…

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Επειδή υπάρχει μια σύγχυση, να ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα. Αυτό που λέτε εσείς  «η αξιολόγηση»  θα γίνει, όχι στο σύνολο του δημόσιου τομέα. Επιλέχθηκαν, λόγω της πίεσης που υπάρχει, λόγω των ολιγωριών που υπήρξαν, δεν μπορούσε να γίνει στο σύνολο του δημόσιου τομέα, σε επιλεγμένους τομείς θα μπουν στην ομάδα της κινητικότητας και εκεί θα αξιολογηθούν…

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Ο καθηγητής κομμωτικής πού θα πάει, αν καταργηθεί στο τεχνικό λύκειο η ειδικότητα του βοηθού κομμωτικής, πού θα πάει ο καθηγητής κομμωτικής; Δηλαδή ο Τρύφωνας Σαμαράς πού θα πάει; Στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης;

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ:  Είναι ειδικότητες οι οποίες στις περισσότερες περιπτώσεις ήδη αυτοαπασχολούνταν. Οι καθηγητές αυτοί είχαν τις δικές τους δουλειές, ή μπορούν κάλλιστα  να αποκτήσουν.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Κύριε Υπουργέ, όμως, αφενός μεν δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη γι’ αυτά τα παιδιά τα οποία θα μείνουν χωρίς ειδικότητα ή που έχουν πάρει ειδικότητα, από την άλλη πλευρά, δεν μπορώ να αντιληφθώ ότι οι βρεφονηπιοκόμοι…

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ:  Τώρα, να συζητήσουμε σοβαρά.  Κάποιος που πηγαίνει σε τεχνικό λύκειο ως βοηθός μικροβιολόγου…

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Για βρεφονηπιοκόμο σας λέω εγώ.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: …θα μπορέσει να βρει ανταπόκριση στην αγορά εργασίας;

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Τότε γιατί δημιουργήσαμε τα τεχνικά λύκεια και δημιουργήσαμε ψεύτικες ελπίδες στα παιδιά αυτά και στους γονείς τους ότι θα βρουν δουλειά;

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Σε πάρα πολλές περιπτώσεις στα τεχνικά λύκεια δημιουργούνταν τμήματα, βάσει των αναγκών των καθηγητών.  Τι καθηγητές έχουμε, ποιους καθηγητές θέλουμε να βάλουμε, να δημιουργήσουμε τα αντίστοιχα τμήματα.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Όχι μόνο γι’ αυτό.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ:  Πάμε αντίστροφα τώρα…

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Είναι και για τα παιδιά εκείνα τα οποία δεν είχαν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν σπουδές και οι γονείς είχαν βρει μια εναλλακτική λύση.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Αν ψάξουμε μία-μία όλες τις ειδικότητες, θα δείτε ότι δεν είχαν ανταπόκριση στην αγορά εργασίας.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Ακόμα και έτσι να είναι, γιατί τιμωρούμε αυτούς οι οποίοι «μπήκαν από το παράθυρο» και δεν τιμωρούμε και αυτούς που τους «έβαλαν από το παράθυρο»;  Έχουμε πολλούς πολιτικούς…

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Αυτό είναι μία πολύ μεγάλη συζήτηση.  Να δούμε τώρα πώς διορθώνουμε…

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Είναι πολλοί πολιτικοί εν ενεργεία, όμως, που έβαλαν πολλούς από αυτούς «από το παράθυρο» και τώρα βγαίνουν και κάνουν…

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Όλα αυτά θα φανούν.  Το επείγον είναι τώρα να αναδιαρθρώσουμε τον δημόσιο τομέα και μάλιστα σε συγκεκριμένες περιπτώσεις όπου κρίνουμε, όπως σας ανέφερα την περίπτωση του τεχνικού λυκείου, ότι είναι αλλαγές προς όφελος του συνόλου.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Αυτά τα παιδιά πού θα πάνε, κύριε Υπουργέ;  Εδώ λένε ότι θα φύγουν 2.472 εκπαιδευτικοί.  Τα παιδιά που πηγαίνουν στις σχολές αυτές, τους έχετε εναλλακτικές λύσεις;  Τους έχετε πει, παιδί μου -γιατί αυτό είναι επαγγελματικός προσανατολισμός που σας λέω- μετά από μελέτη, καταλήξαμε ότι δεν πρέπει να ακολουθείς τις σπουδές σου για να γίνεις βοηθός ιατρικών εργαστηρίων, βοηθός οδοντιάτρου τεχνικού, ή νοσηλευτής ή αισθητικής κλπ. Πρέπει να ακολουθήσεις αυτούς τους τομείς.  Και είμαστε έτοιμοι στα τεχνικά λύκεια, με αυτές τις ειδικότητες, για να καλύψουμε τις ανάγκες σου.  Δεν το άκουσα κύριε Υπουργέ.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Οι ειδικότητες που προαναφέρατε, καλύπτονται και από δημόσια ΙΕΚ και σε ορισμένες περιπτώσεις και από ΤΕΙ.  Και σας ρωτώ:  Εάν στην αγορά εργασίας εμφανιστεί ένας απόφοιτος τεχνικού λυκείου με αυτή την ειδικότητα και ένας απόφοιτος δημόσιου ΙΕΚ ή ακόμα περισσότερο ένας απόφοιτος ΤΕΙ, ποιος θα προτιμηθεί;  Δεν ήταν σε χειρότερη μοίρα ήδη αυτά τα παιδιά;  Δεν πρέπει να κατευθυνθούν αλλού για να έχουν ανταπόκριση στην αγορά εργασίας;

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Πού;

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Μα, σε άλλες ειδικότητες…

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Στον Καιάδα πάνε και αυτοί.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ:  Στο τεχνικό λύκειο υπάρχουν και άλλες ειδικότητες.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Επειδή έχω προσωπικές περιπτώσεις, τώρα τον Αύγουστο τα παιδιά αυτά πρέπει να κάνουν τις αιτήσεις τους.  Αν καταργηθούν όλες αυτές οι σχολές, πείτε μου τι αιτήσεις θα κάνουν; Είναι τα παιδιά τα οποία έχουν χαμηλές βαθμολογίες…

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ:  Υπάρχουν πολλές άλλες σχολές.  Υπάρχουν ειδικότητες τεχνικής φύσεως, μηχανολογικής φύσεως.  Εκεί υπάρχει άμεση ανταπόκριση στην αγορά εργασίας.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Πρώτα έπρεπε να μπει αυτό, για να μην φανεί…

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Καταργούμε τον τομέα της υγείας, της αισθητικής…

ΣΙΩΜΟΠΟΥΛΟΣ: Ηλεκτροτεχνίτες 56, εκπαιδευτικοί.  Μηχανοτεχνίτες 84, ηλεκτρονικοί 21, ηλεκτροσυγκολλητές 4, τεχνικοί αυτοκινήτου 34, τεχνίτες ψύξεως 24, υδραυλικοί 17…

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Και είναι επαγγέλματα που έχουν πέραση.  Τι θα κάνουν αυτά τα παιδιά;  Τι θα τους κάνουμε όλους αυτούς;

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ:  Τίθενται σε κινητικότητα και μπορούν να τοποθετηθούν σε άλλες σχολές.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Ας αφήσουμε τώρα αυτό το θέμα που είναι πολύ  μεγάλο και θα κριθεί στη συνέχεια.  Δεν υπάρχει δημοσιονομικό όφελος και αυτό το λένε όλες οι πλευρές, από αυτές τις απολύσεις.  Και κάτι άλλο:  Ενώ είναι απαραίτητο να λειτουργήσει καλύτερο το ελληνικό δημόσιο και συμφωνούμε και για τους τεμπέληδες και γι’ αυτούς που έχουν μπει «από το παράθυρο» και γι’ αυτούς που έχουν ψεύτικα δικαιολογητικά, μαζί σας.  Θέλω να μου πείτε, όλο αυτό βασίζεται σε μία μελέτη και γι’ αυτή την ιστορία;  Δηλαδή, μετά τις απολύσεις αυτές θα έχουμε λιγότερη γραφειοκρατία;  Θα έχουμε καλύτερο Δημόσιο, πιο αποτελεσματικό;

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Αλλάζουν οι δομές για να υπάρχει λιγότερη γραφειοκρατία.  Όμως, θέλω να σας επισημάνω κάτι, ότι οι απολύσεις δεν γίνονται για δημοσιονομικό όφελος, ούτε για περιορισμό του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων. Άλλωστε, αντικαθίστανται 1 προς 1 από νέες προσλήψεις, απολύτως αξιοκρατικές διαδικασίες…

ΣΙΩΜΟΠΟΥΛΟΣ:  Έχει και δημοσιονομικό όφελος. Να καταλήξουμε δηλαδή…

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ:  Η αλλαγή της δομής του τεχνικού λυκείου έχει και δημοσιονομικό όφελος.  Από εκεί και πέρα, οι απολύσεις δεν γίνονται με αυτοσκοπό το δημοσιονομικό όφελος, ούτε τον περιορισμό του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων, γιατί απλούστατα αντικαθίστανται 1 προς 1 από νέες προσλήψεις που θα γίνουν απολύτως με διάφανο και αξιοκρατικό τρόπο και θα μπουν νέοι άνθρωποι με προσόντα που θα μπορέσουν να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα στον δημόσιο τομέα.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Δηλαδή, θέλετε να πείτε ότι όλα αυτά τα χρόνια που γίνονταν και με το ΑΣΕΠ προσλήψεις, δεν ήταν αξιοκρατικές, ήταν διαβλητές οι εξετάσεις.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Να το ξεκαθαρίσουμε, γιατί υπάρχει μία σύγχυση. Όσοι μπουν στην ομάδα της κινητικότητας, θα αξιολογηθούν.  Και βασικότερο κριτήριο αξιολόγησης είναι ο τρόπος πρόσληψής τους. Όσοι μπήκαν με ΑΣΕΠ θα έχουν πολύ-πολύ διαφορετική μεταχείριση.  Αυτό να το ξεκαθαρίσουμε.

ΣΙΩΜΟΠΟΥΛΟΣ:  Δεν είναι ότι δεν θα μετακινηθούν, είναι ότι απλώς θα έχουν κάποιο διαφορετικό τρόπο μεταχείρισης.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Οι συντριπτικές πιθανότητες είναι να μετακινηθούν σε άλλη θέση απ’  όπου θα είναι πιο χρήσιμοι στο κοινωνικό σύνολο.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Τώρα μου ήρθε εδώ ένα μήνυμα το οποίο κρίνεται, δεν το γνωρίζω εάν είναι έτσι, είναι σκάνδαλο.  Εάν καταργούνται οι ειδικότητες στα δημόσια ΙΕΚ και αυτές θα υπάρχουν μόνο στα ιδιωτικά, είναι σαν να σπρώχνουμε τα παιδιά να φύγουν από τα δημόσια ΙΕΚ και να πάνε στα ιδιωτικά.  Και θέλω να μου πείτε, με ποια λογική το ελληνικό κράτος…

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Δεν καταργεί κανείς κανένα δημόσιο ΙΕΚ.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Έτσι λένε εδώ.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ:  Εγώ σας είπα ότι…

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Ειδικότητες.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Ειδικότητες στα τεχνικά λύκεια, εάν υπάρχουν σε δημόσια ΙΕΚ ή σε ΤΕΙ.  Δημόσια ΙΕΚ και ΤΕΙ δεν τα ακουμπάει κανείς.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Εάν καταργηθούν αυτές οι ειδικότητες και πάνε σε ιδιωτικά ΙΕΚ…

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ:  Πολύ σωστή η παρατήρηση, αλλά δεν ισχύει.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Θα το δούμε στην πράξη, γιατί εάν δω εγώ διαφήμιση μετά με ιδιωτικά ΙΕΚ τα οποία λένε, καταργήθηκαν τα τεχνικά λύκεια, μην σας νοιάζει, εμείς είμαστε εδώ για το μέλλον των παιδιών σας.  Θυμηθείτε με κύριε Υπουργέ.  Θα γίνει αυτό.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Ήμουν σαφέστατος εξ αρχής.  Δεν καταργούνται δημόσια ΙΕΚ.  Στα τεχνικά λύκεια, οι ειδικότητες οι οποίες υπάρχουν και σε δημόσια ΙΕΚ, αυτές καταργούνται.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Να περάσουμε τώρα στο φορολογικό.

ΣΙΩΜΟΠΟΥΛΟΣ:  Κατ’ αρχάς, επαναφέρετε κύριε Υπουργέ, την έκτακτη εισφορά στα αυτοκίνητα, με σκοπό να λειτουργήσει ως ισοδύναμο μέτρο για τη μείωση του ΦΠΑ και μείωση ΦΠΑ δεν βλέπουμε στο νομοσχέδιο.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Θα μου επιτρέψετε να μην συζητήσουμε για το θέμα του ΦΠΑ στην εστίαση.  Είναι ένα αντικείμενο διαβούλευσης αυτές τις ημέρες.  Γνωρίζετε ότι για την επίτευξη του στόχου…

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Μπορεί να έρθει ως τροπολογία την τελευταία στιγμή σε αυτό το νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί στις 19;

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Επιτρέψτε μου να τηρήσω τη δέσμευση που έχω. Όσο κάτι βρίσκεται σε διαβούλευση, δεν θέλουμε να μιλάμε γι’ αυτό.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Υπάρχουν πιθανότητες να γίνει αυτό μέχρι τέλος Ιουλίου, μέχρι 19 Ιουλίου να ψηφιστεί;

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Είναι κάτι για το οποίο αγωνιζόμαστε, αλλά ας το αφήσουμε…

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Άρα, είναι αυτό που λέμε ότι την τελευταία στιγμή μπορεί να έρθει.  Δεν μπορεί να πει, δεσμεύεται…

ΣΙΩΜΟΠΟΥΛΟΣ:  Πάντως, για να βάζετε τον φόρο πολυτελείας, κάτι έχετε στο μυαλό σας.  Γιατί εάν είναι να βάλετε τον φόρο πολυτελείας και να μην μειωθεί ο ΦΠΑ, τότε μιλάμε για νέο φορολογικό μέτρο.  Δεν είναι ισοδύναμο…

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ:  Είναι ισοδύναμο.  Αφήστε να εξελιχθεί, να καταλήξουμε…

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Υπάρχει μέσα στο νομοσχέδιο αυτό, κάτι με το οποίο συμφωνούμε και διαφωνούμε.  Συμφωνούμε ότι θα πρέπει να ελεγχθεί ο οποιοσδήποτε που παρουσιάζει μικρό εισόδημα και ζει ζωή χαρισάμενη, δεν μπορεί να δηλώνει εισόδημα χαμηλό και να έχει σπίτια, αυτοκίνητα, πλοία και τα τοιαύτα.  Πιάστε τον και τσακίστε τον.  Εάν φορολογήσετε όμως, μέσα από αυτή τη διπλή φορολόγηση και τη διπλή εποπτεία και την οικογενειακή αλληλεγγύη, τότε θα πρέπει να κρυφτούμε όλοι.  Τι εννοώ;  Οι περισσότερες οικογένειες ζουν από ενίσχυση των συγγενικών τους προσώπων.  Εάν λοιπόν αυτό θεωρηθεί κρυφό εισόδημα, ότι εγώ βοηθάω το παιδί μου, έχουμε τρελαθεί.  Τότε δεν γνωρίζουμε την ελληνική πραγματικότητα.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Θα συμφωνήσετε ότι έχει να κάνει με την τάξη μεγέθους.  Σας άκουσα προηγουμένως να λέτε, να πάρει ένα αυτοκινητάκι στο παιδί του. Άλλο να πάρεις ένα αυτοκινητάκι…

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Δεν σας πήρε εσάς ο πατέρας σας, όταν περάσατε στο Πανεπιστήμιο, αυτοκίνητο;  Αλήθεια πείτε μου.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Ήμουν στη Σοβιετική Ένωση και δεν είχε αυτοκίνητο εκεί.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Σας πήρε όταν γυρίσατε από τη Μόσχα όμως.  Το πρώτο αυτοκίνητό σας δεν πρέπει να το πήρατε με λεφτά σας.  Δεν θέλω προσωπικά τώρα…

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Όλους μας έχουν βοηθήσει οι δικοί μας, αλλά να δούμε λίγο τα δεδομένα, ότι έχει να κάνει και με την τάξη μεγέθους.  Άλλο να αγοράσεις ένα απλό αυτοκίνητο στο παιδί σου και άλλο να αγοράσεις ένα πολυτελές αυτοκίνητο.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Διευκρινίστε το.

ΣΙΩΜΟΠΟΥΛΟΣ:  Και αυτό με τα φιλοδωρήματα που μπήκε μέσα τώρα στο φορολογικό νομοσχέδιο, να φορολογούνται τα φιλοδωρήματα;  Θα μου πείτε ότι θα υπάρξει εγκύκλιος που θα το εξηγήσει, αλλά αυτή τη στιγμή υπάρχει μέσα στο νόμο.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Ομολογώ, παρ’ ότι όλο το βράδυ διάβαζα τους νόμους, τη συγκεκριμένη λεπτομέρεια δεν την είχα προσέξει…

ΣΙΩΜΟΠΟΥΛΟΣ:  Άρθρο 12, παράγραφος 3.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Γνωρίζω ότι μέσα στις επόμενες ημέρες ο αρμόδιος υφυπουργός Γιώργος Μαυραγάνης θα δώσει συνέντευξη Τύπου για να διευκρινίσει.  Απλώς, σήμερα-αύριο είναι λίγο δύσκολο, γιατί εισάγεται και το νομοσχέδιο στη Βουλή.  Αλλά αυτές οι διευκρινίσεις θα υπάρξουν.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Κύριε Υπουργέ, κάτι γενικό τώρα με τις δόσεις. Ενώ φάνηκε ότι αυτή η δόση θα είναι πιο εύκολη από όλες. Εδώ ακούγαμε τον Σόιμπλε και εγώ έλεγα, τρελάθηκε. Λέω, καλά, η Μέρκελ είναι ερωτευμένη με τον Πρωθυπουργό, ο Σόιμπλε τον έβγαλα ότι είναι ερωτευμένος με την κυρία Βούλτεψη και μου είπε,  πα, πα. Ξαφνικά μας λένε ότι θα πάρουμε δόσεις των δόσεων βάζοντας προϋποθέσεις.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Επειδή έχει δημιουργηθεί μια λανθασμένη εντύπωση. Όλες οι δόσεις πληρώνονται σύμφωνα με το πρόγραμμα. Ακριβώς αυτός ήταν ο προγραμματισμός: 4 δισεκατομμύρια τον Ιούλιο, 1,8 τον Αύγουστο και άλλο ένα τον Οκτώβριο.

ΣΙΩΜΟΠΟΥΛΟΣ: Μας λείπει 1,3.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Το 1,3 πρόκειται να πληρωθεί τον Οκτώβριο. Είχαμε ζητήσει την επίσπευση …

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Και το όνομα αυτής, Ελληνική Δημόσια Τηλεόραση. Πριν από λίγο έβγαλε σήμα. Δεν ξέρουμε από πού εκπέμπει. Είναι στη συχνότητα της ΝΕΤ και η οποία παίζει σήμα αυτή τη στιγμή. Βέβαια το πρόγραμμα είναι περιουσιακό στοιχείο του υπουργείου Οικονομικών, γιατί κάποιοι λένε τι πρόγραμμα θα παίζει από τη στιγμή που είναι υπό κατάληψη. Όχι υπό κατάληψη, λειτουργεί κανονικά. Τώρα, βέβαια κύριε υπουργέ, δεν μου αρέσει το σήμα. Να ξεκινήσουμε από εκεί.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ:  Αυτά θα διευκρινιστούν. Έπρεπε να γίνει η εκπομπή.

ΚΟΥΤΡΟΚΟΗ: Αυτός κύριε Κεδίκογλου είναι προφανώς ο μεταβατικός φορέας; Αυτό που βλέπουμε τώρα.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ:  Αυτό  είναι ένα μεταβατικό πρόγραμμα και είναι σε εφαρμογή της απόφασης  του ΣτΕ. Από εκεί και πέρα έχει κατατεθεί ήδη το νομοσχέδιο για το νέο φορέα και πιστεύω ότι μέσα σε ένα τρίμηνο θα έχει αρχίσει κανονικά η εκπομπή του νέου δημόσιου φορέα.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Πάντως βλέπω προσπαθείτε να έχετε όλα τα χρώματα, έχετε βάλει και λίγο ΣΥΡΙΖΑ μέσα, έχετε και λίγο ΠΑΣΟΚ, έχετε βάλει…

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Πρέπει να αντανακλά όλη την κοινωνία η Δημόσια Ραδιοτηλεόραση.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Βέβαια  δεν είναι και τόσο εύστοχη  η ονομασία. Τώρα πώς θα τη λέμε; ΕΔΤ; Αυτό είναι γλωσσοδέτης.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Πάντως αν έχετε προτάσεις, ευπρόσδεκτες.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Έχω μια πρόταση. Να ξανανοίξετε την ΕΡΤ και κάντε τις αλλαγές. Γιατί δεν το κάνατε αυτό; Δηλαδή, ποιο θα είναι το κέρδος; Πες τε μου τώρα, γιατί εγώ προερχόμενος από εκεί θέλω…

ΣΙΩΜΟΠΟΥΛΟΣ:  Και δεν το κάνετε για δημοσιονομικό όφελος.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Θα μπορούσε όλη αυτή η ιστορία να είχε τελειώσει, λέγοντας ότι με ανοιχτή την ΕΡΤ, κάνουμε ένα ξεκαθάρισμα, γιατί όντως χρειάζονταν αλλαγές. Αλλαγές χρειαζόντουσαν.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Θα το ήθελα πάρα πολύ. Το προσπάθησα ένα χρόνο. Θέλω να σας αναφέρω απλώς ένα παράδειγμα, ότι από τα Χριστούγεννα, ουσιαστικά επί έξι  μήνες, οι Έλληνες ουσιαστικά στερούνταν την ενημέρωση από τη δημόσια ραδιοτηλεόραση, γιατί γίνονταν αλλεπάλληλες απεργίες…

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Μα, τους είχατε και απλήρωτους όμως…

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Κάθε άλλο.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Τα Σαββατοκύριακα δεν τα πληρωνόντουσαν.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Για τα Σαββατοκύριακα, υπήρχε μια καθυστέρηση στα δεδουλευμένα, στις υπερωρίες. Θέλω να σας επισημάνω δύο στοιχεία. Ότι γίνονταν απεργίες για το ειδικό μισθολόγιο που είχαμε φτιάξει για τους δημοσιογράφους στο Δημόσιο, που τους έκανε τους πλέον προνομιούχους εργαζόμενους του Δημοσίου και παρ’ όλα αυτά απεργούσαν. Επίσης οι υπερωρίες που λέτε, ήταν σε ένα πολύ μεγάλο ποσό. Γιατί; Γιατί, κύριε Παπαδάκη είχαν χαρακτηριστεί όλοι οι δημοσιογράφοι εσωτερικοί συντάκτες. Συνεπώς το ωράριό τους ήταν 6ωρο και η έβδομη, όγδοη ώρα λογιζόταν ως υπερωρία. Και έτσι φτάναμε σε πολύ μεγάλο αριθμό υπερωριών.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Με τις ευλογίες των διορισμένων διοικήσεων οι οποίοι ήταν ή δικά μας ή δικά τους ή δικά σας… Κάποιοι  έβαζαν υπογραφές.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Κύριε Παπαδάκη, σημασία έχει να φτιάξουμε τη Δημόσια Ραδιοτηλεόραση που πρέπει να έχουν οι Έλληνες πολίτες.  Που να είναι πλήρως ανταποδοτική, που να είναι κατοχυρωμένα ανεξάρτητη και αυτό γίνεται με τον νέο φορέα.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Βέβαια, θα συνεχίσει στο διαδίκτυο να παίζει η τηλεόραση.  Εγώ έχω μία πρόταση για τον τίτλο.  Εγώ το λέω λίγο σοβαρά, εσείς πάρτε το για χιούμορ:  Να βάλετε άλλο ένα «Τ», δηλαδή να είναι «Ελληνική Δημόσια Τηλεόραση Τέλος».

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Τέλος, γιατί;

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Έχω την εντύπωση και για συναισθηματικούς λόγους, αλλά και για λόγους ουσίας, αποδείχθηκε όλες αυτές τις ημέρες και θέλω να το παραδεχθείτε, κύριε Υπουργέ, έχετε δουλέψει κι εσείς εκεί, ότι αυτοί οι άνθρωποι ξέρουν να δουλεύουν.  Δουλεύουν χωρίς χρήματα, κάνουν καταπληκτική δουλειά.  Εγώ είδα μέχρι και τα δελτία ειδήσεων τα οποία βγάζουν, τα οποία είναι αντικειμενικά και πλήρη, μέσα από το διαδίκτυο.  Και οφείλω ως συνάδελφός τους να υπερασπιστώ τον αγώνα τους.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ:  Δεν πρόλαβε να γίνει διάλογος.  Τον κάνει τώρα ο Παντελής Καψής, ο νυν αρμόδιος υφυπουργός για τη Δημόσια Ραδιοτηλεόραση…

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Το ξέρω.  Σας έφυγε ένα βάρος εσάς.

ΚΟΥΤΡΟΚΟΗ:  Επομένως, θα αρχίσει, θα ξεκινήσει αυτό το μεταβατικό στάδιο;

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Δεν γνωρίζω λεπτομέρειες.  Γνωρίζω όμως αυτό που είχαμε πει εξαρχής, ότι οι ικανοί και άξιοι εργαζόμενοι της ΕΡΤ, σε όλες τις ειδικότητες…

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:   Δεν πρέπει να γίνει κρυφά αυτό, γιατί τώρα μπαίνει ένα θέμα.  Εφόσον έβγαλε το σήμα, αύριο-μεθαύριο θα λειτουργήσει.  Με κάποιους ανθρώπους πρέπει να λειτουργήσει.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ:  Η προκήρυξη είναι έτοιμη να βγει, αρκεί να συμφωνήσει η ΠΟΣΠΕΡΤ με τον αρμόδιο υφυπουργό.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ:  Κύριε Υπουργέ, είμαστε πιεστικοί, αλλά θέλαμε να βγουν απαντήσεις, έτσι ώστε να κριθούν οι απαντήσεις οι οποίες δώσατε και σας ευχαριστούμε που είχατε την καλοσύνη να μας απαντήσετε.  Γιατί κάποιοι άλλοι, μπορεί να μην έχουν διάθεση να μιλήσουν, εσείς τουλάχιστον δεχθήκατε και μιλήσατε.  Ευχαριστούμε πάρα πολύ.

ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ:  Να είστε καλά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.