Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2023

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ




Μελέτης Μελετόπουλος 


25 Μαρτίου 1967. Έχουμε πάει οικογενειακώς στην παρέλαση. Στεκόμαστε γωνία Όθωνος και Αμαλίας. Ήμουν πέντε χρονών. Πολύς κόσμος. Απέναντι, μπροστά στον Άγνωστο Στρατιώτη, είναι παρατεταγμένη η κυβέρνηση του Παρασκευόπουλου και μπροστά της έφιππος ο βασιλιάς Κωνσταντίνος. Η εικόνα αποτυπώθηκε στην μνήμη μου ανεξίτηλα. Εικόνα μιάς άλλης εποχής.

Ιανουάριος 2014. Με τους συνεργάτες μου και τηλεοπτικό συνεργείο είμαστε σε αίθουσα της "Μεγάλης Βρεταννίας" και περιμένουμε να πάρουμε συνέντευξη από τον τ. βασιλιά Κωνσταντίνο για το περιοδικό ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ των εκδόσεων Παπαζήση, του οποίου ήμουν διευθυντής. Ο Κωνσταντίνος φτάνει στην ώρα του, φοράει μπλέϊζερ, χαιρετά ευγενικά και κάθεται. Του λέω: "Μεγαλειότατε, την προηγούμενη φορά που σας είδα, ήσασταν έφιππος εκεί απέναντι". Και του δείχνω από το παράθυρο την πλατεία Συντάγματος. Ρωτάω: "Τι έχει αλλάξει από τότε στην Ελλάδα;" Μου απαντάει γελώντας: "Ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν είναι πάνω σε άλογο!" Σκέπτομαι: "Έχει χιούμορ!" Καθόμαστε για να ξεκινήσει η συνέντευξη. Του λέω: "Δεν είμαι δημοσιογράφος, είμαι δάσκαλος. Μιλήστε ελεύθερα." Φαίνεται ότι κάπως χαλάρωσε και επί τρείς ώρες μου διηγήθηκε ολόκληρη την ζωή του, πότε γελώντας, πότε ψύχραιμα, πότε κλαίγοντας (ιδίως όταν αναφερόταν στον πατέρα του βασιλιά Παύλο συνεκινείτο αμέσως). Μιλούσε τα παλαιά ελληνικά της δεκαετίας του '50. Παραδέχθηκε με εντυπωσιακή παρρησία τα σφάλματά του και μου εξομολογήθηκε ότι ακόμα δεν τον αφήνει να κοιμηθεί η σύγκρουσή του με τον Γεώργιο Παπανδρέου το 1965. 

Σε μία στιγμή, καθώς μιλούσαμε για την ελληνοτουρκική κρίση του 1964, μου διηγείται ότι είχε αποφασίσει να πάει στην πρώτη γραμμή. Δείχνω έκπληξη. Μου λέει: "Παιδί μου, τώρα αν γίνει πόλεμος, θα πάω στην πρώτη γραμμή. Δεν έπαιζε θέατρο, ήταν εμφανές ότι το εννοούσε. 

Μέρη της συγκλονιστικής συνέντευξης, την οποία διατηρώ ολόκληρη στο αρχείο μου, δημοσιεύθηκαν σε ειδικό αφιέρωμα του περιοδικού ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, τεύχος 6, β΄περίοδος, Ιανουάριος 2014 (υπάρχει στο http://neapolitiki.gr/?p=467). Η πολύκροτη συνέντευξη, που περιέχει απίστευτες αποκαλύψεις, προκάλεσε σάλο και κατεβλήθη από το σύστημα άθλια προσπάθεια να μην διανεμηθεί στα περίπτερα! Τελικώς κυκλοφόρησε και έγινε ανάρπαστη. 

Τρίτη φορά είδα τον Κωνσταντίνο λίγους μήνες αργότερα, στην πρεμιέρα της ταινίας "Παύλος, ένας ασυνήθιστος βασιλιάς" του Νίκου Πολίτη, στην Γεννάδειο. Ήμουν με τον δεκαπεντάχρονο γυιό μου, στον οποίο είπα το εξής: "Πάμε να χαιρετίσουμε τον Κωνσταντίνο, για να έχεις να λες στα εγγόνια σου ότι γνώρισες τον τελευταίο βασιλιά της Ελλάδας"! 

Την πολιτική μου αποτίμηση θα διαβάσετε στο άρθρο μου που θα δημοσιευθεί στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ αυτήν την εβδομάδα.

ΠΗΓΗ: Μελέτης Μελετόπουλος fb
 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.