- Αρχική σελίδα
- ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
- 1940
- ΕΡΤFLIX
- ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΟ ΧΘΕΣ
- ΑΝΘΟΛΟΓΙΟΝ
- ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
- ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟ
- ΘΕΑΤΡ/ΜΟΥΣ/ΒΙΒΛΙΟ
- ΘΕΑΤΡΟ
- ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
- ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΚΑΪ
- ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΤ
- ΜΟΥΣΙΚΗ
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
- Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥ
- ΤΥΠΟΣ
- ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ
- ΟΛΑ ΔΩΡΕΑΝ
- ΒΙΝΤΕΟ
- forfree
- ΟΟΔΕ
- ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΗΧΟΣ
- ΔΩΡΕΑΝ ΒΟΗΘΕΙΑ
- ΦΤΙΑΧΝΩ ΜΟΝΟΣ
- ΣΥΝΤΑΓΕΣ
- ΙΑΤΡΟΙ
- ΕΚΠ/ΚΕΣ ΙΣΤΟΣ/ΔΕΣ
- Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΣ
- ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
- ΓΟΡΔΙΟΣ
- SOTER
- ΤΑΙΝΙΑ
- ΣΙΝΕ
- ΤΑΙΝΙΕΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- Ε.Σ.Α
- skaki
- ΤΕΧΝΗ
- ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
- ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ
- gazzetta.gr
- ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ
- ΑΝΤΙΦΩΝΟ
- ΔΡΟΜΟΣ
- ΛΥΓΕΡΟΣ
- ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ...
- ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
- γράμματα σπουδάματα...
- 1ο ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ & ΓΛΩΣΣΑ
- ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ
- ΜΥΡΙΟΒΙΒΛΟΣ
- ΑΡΔΗΝ
- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΥΠΕΠΘ
- ΕΙΔΗΣΕΙΣ
- ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ
- ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
26 Ιουνίου 2026
«Οικολογία», χωροταξία και πολεοδομία μοχλοί για περαιτέρω φτωχοποίηση και εξάρτηση της χώρας.
25 Ιουνίου 2026
ΔΥΟ ΣΚΕΨΕΙΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΥΤΑΛΑΚΙ ΜΕΛΙ ΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΆΤΙΚΟ ΠΡΩΙΝΟ
Ξεκινάει μόνη της, με φτερά που χτυπούν 200 φορές το δευτερόλεπτο.
Από λουλούδι σε λουλούδι, συλλέγει σταγόνες νέκταρ — όχι για την ίδια, αλλά για χιλιάδες άλλες που δεν θα δουν ποτέ τα χωράφια που εκείνη βλέπει.Κάθε στάση είναι και μια ανταλλαγή: παίρνει γλυκύτητα, αφήνει γύρη.
Χωρίς να το ξέρει, γίνεται αγγελιοφόρος της ζωής — ενώνει φυτά που δεν θα συναντιόντουσαν ποτέ αν δεν περνούσε εκείνη.
Στην κυψέλη, το ταξίδι της δεν τελειώνει.
Το νέκταρ αλλάζει χέρια — ή μάλλον στόματα — περνάει από μέλισσα σε μέλισσα.Κάθε μία προσθέτει ένζυμα, αφαιρεί νερό, μέχρι να μεταμορφωθεί το νέκταρ σε μέλι.
Κάτι που μπορεί να κρατήσει για χρόνια, ακόμα κι όταν το λουλούδι που το γέννησε έχει ξεχαστεί.
Και το πιο εκπληκτικό; Όλο αυτό το επιτυγχάνει με ενεργειακή λογική που εμείς ακόμα προσπαθούμε να αντιγράψουμε.
Ο βανδαλισμός βιομηχανικών μνημείων και η πολιτισμική κληρονομιά!

ΣΤΟΪΛΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣΗ πρόσφατη, ελεγχόμενη ανατίναξη τριών ιστορικών γιγαντιαίων καδοφόρων εκσκαφέων στο λιγνιτωρυχείο Μαυροπηγής Κοζάνη – όπου τα σχετικά βίντεο έκαναν τον γύρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – είναι αδιαμφισβήτητα μια εγκληματική πράξη.
Και μάλιστα στο όνομα μιας βίαιης, δήθεν “πράσινης μετάβασης” και μιας ουσιαστικά ανεξέλεγκτης κερδοφορίας συγκεκριμένων επιχειρηματικών ομίλων που μονοπωλούν τον ενεργειακό τομέα (όπως και πολλών άλλων τομέων της εθνικής μας οικονομίας).
Όχι μόνο επειδή ουσιαστικά βάζει φραγμό στο όποιο ενδεχόμενο ενδυνάμωσης της ενεργειακής αυτάρκειας της χώρας εν μέσω ακραίας παγκόσμιας ενεργειακής ανασφάλειας και καταδικάζει τη Δυτική Μακεδονία σε οικονομικό μαρασμό και δημογραφική κατάρρευση, αλλά και για έναν ακόμη λόγο που “παραδόξως” έμεινε στο περιθώριο της πρόσφατης δημόσιας συζήτησης και αφορά την πολιτισμική μας κληρονομιά.
Τα βιομηχανικά μνημεία της Ελλάδας αποτελούν σημαντικά τεκμήρια όχι μόνο βιομηχανικής αρχαιολογίας και αρχιτεκτονικής και συσσωρευμένης γνώσης, αλλά και της κοινωνικής και οικονομικής μας ιστορίας. Όπως όλα τα μνημεία, από τους αρχαιοτάτους χρόνους μέχρι σήμερα, έτσι και τα βιομηχανικά μνημεία, συγκροτούν στη σημερινή μεταβιομηχανική εποχή ένα “ιστορικό απόθεμα αισθητικής, πρακτικής, τεχνολογίας και νοοτροπιών”.
Αντί η σημερινή κυβέρνηση να ευαισθητοποιεί το κοινωνικό σύνολο για την αξία, την ανάδειξη και την προστασία μιας τέτοιας ειδικής κατηγορίας μνημείων και μιας πολιτιστικής κληρονομιάς μεγάλης κοινωνικο-οικονομικής και τεχνολογικής σημασίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν, προχωρά ως υπηρέτης αλλότριων οικονομικών συμφερόντων στην καταστροφή τους. Με το υπουργείο Πολιτισμού σε ύπνωση (ή και συνεργό;) και παρά την ύπαρξη νομοθεσίας για την προστασία τέτοιων μνημείων.
"Από την απολιγνιτοποίση στην ενεργειακή υποτέλεια - Ποιοί και γιατί ξηλώνουν τις εθνικές εφεδρείες της Ελλαδας"
24 Ιουνίου 2026
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη «τινάζει στον αέρα» τις ενεργειακές εφεδρείες της χώρας.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη «τινάζει στον αέρα» τις ενεργειακές εφεδρείες της χώρας, επιδεικνύοντας μανία καταστροφής οποιασδήποτε υποδομής έχει σχέση με την εκμετάλλευση του λιγνίτη. Έφθασαν στο σημείο να ανατινάξουν τους γερανούς κάθε δυνατότητας επαναπαραγωγής λιγνίτη!
Γιατί αυτή η μανία και ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης;
Όλα αυτά καλύπτονται με την δικαιολογία της κλιματικής κρίσης και την πανάκεια των «ανανεώσιμων πηγών ενέργειας». Οι οποίες όχι μόνο δεν έχουν προσφέρει τίποτα στους πολίτες, αλλά αντιθέτως διατηρούν τις τιμές της ενέργειας πολύ ψηλά.
Ο μηχανικός και πρώην διευθυντής της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου μιλά για τη «βίαιη και εκβιαζόμενη αλλαγή του ενεργειακού μοντέλου της χώρας» που αποδεικνύεται μέρα με τη μέρα όλο και πιο καταστροφικό ,πρώτα απ’ όλα για τους πολίτες. «Δεν βρεθήκαμε τυχαία να πληρώνουμε πανάκριβο ρεύμα», λέει ο κ. Μητρόπουλος και εξηγεί πως μας έφθασαν στο σημείο να πληρώνουμε διπλά και τριπλά την ενέργεια. Ο κ. Μητρόπουλος λέει ότι όσα γίνονται με βίαιο τρόπο στο ενεργειακό μοντέλο της χώρας «μοιάζουν με σαμποτάζ».
23 Ιουνίου 2026
Το τελικό ξεπούλημα της Ελλάδας που μετατρέπεται σε χώρα εταιρεία. - Δρ. Βασίλης Λύκος
Η συζήτηση με τον Δρ Περιβαλλοντικής Διαχείρισης Βασίλη Λύκο έγινε με αφορμή την πανάκριβη ενέργεια που πληρώνουν οι Έλληνες πολίτες, αλλά δεν έμεινε σε αυτό το θέμα. Γιατί η ακρίβεια στην ενέργεια δεν είναι «παγκόσμιο φαινόμενο» όπως με μεγάλη ευκολία μας λέει ο πρωθυπουργός . Είναι θέμα που έχει να κάνει με πολιτικές επιλογές. Και του πρωθυπουργού…
Ο κ. Λύκος εξηγεί γιατί παθαίνουμε ηλεκτροσόκ κάθε φορά που ανοίγουμε τους λογαριασμούς αλλά μιλά κυρίως για το τεράστιο ενεργειακό θέμα που έχει η χώρα, επισημαίνοντας ότι αυτό είναι και θέμα ασφάλειας της χώρας.
Εξηγεί το παιχνίδι κερδοσκοπίας που παίζεται στις πλάτες των πολιτών ,για τους «καμηλιέρηδες πετρελαιάδες που έχουν έρθει στην Ελλάδα και επενδύουν σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», για τα funds που ελέγχουν τα πάντα στην χώρα, για τη ΔΕΗ που μέσω διαφήμισης σε μέσα ενημέρωσης προωθεί και στηρίζει την επιχειρηματική της στρατηγική που καμία σχέση δεν έχει με τους πολίτες και το συμφέρον τους.
22 Ιουνίου 2026
Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα και η Τεχνοφεουδαρχία που έρχεται...
21 Ιουνίου 2026
ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΤΙΜΩΡΗΤΟ ...
🔴 Ανατίναξη-σοκ στο ορυχείο Μαυροπηγής Κοζάνης, όπου η ΔΕΗ προχώρησε σε ελεγχόμενη κατεδάφιση τριών γιγαντιαίων καδοφόρων εκσκαφέων, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις και πολιτική αντιπαράθεση.
Τα τεράστια μηχανήματα καταστράφηκαν με εκρηκτικά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, ενώ το θέμα πήρε γρήγορα διαστάσεις στα social media, με καταγγελίες για σπατάλη και ερωτήματα για τη διαχείριση του εξοπλισμού.
20 Ιουνίου 2026
⚡ Η Δυτική Μακεδονία βρίσκεται μπροστά σε μια ιστορική καμπή.
Το κλείσιμο ενεργειακών μονάδων, οι σχεδιαζόμενες κατεδαφίσεις και οι αλλαγές στο ενεργειακό μοντέλο της χώρας προκαλούν έντονο προβληματισμό για την απασχόληση, την ενεργειακή ασφάλεια και το μέλλον της περιοχής.
📍 Τι σημαίνει η παύση λειτουργίας των μονάδων;
📍 Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στην τοπική οικονομία;
📍 Υπάρχει σχέδιο για την επόμενη μέρα;
Άλλες χώρες, όπως η Γερμανία και η Πολωνία, πήραν παρατάσεις στη χρήση του λιγνίτη για πολλά ακόμη χρόνια. Γιατί η ελληνική κυβέρνηση δεν έπραξε το ίδιο υπερασπιζόμενη το εθνικά συμφέρον και τη μείωση του κόστους της ενέργειας για τους πολίτες;
Μαρία Καρυστιανού: «Σταματήστε το έγκλημα στη Δυτική Μακεδονία»
Αναλυτικά η ανακοίνωση
17 Ιουνίου 2026
💸💸 ΝΕΑ ΑΠΑΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΚΑΡΤΕΛ:
Βιλιάρδος Βασίλης
25 Μαΐου 2026
“ΟΧΙ στο έγκλημα της απολιγνιτοποίησης και της ενεργειακής ακρίβειας!”

15 Μαΐου 2026 κυβέρνηση και ΔΕΗ ΑΕ ΕΚΛΕΙΣΑΝ τον ΑΗΣ Αγ. Δημητρίου πετώντας στο δρόμο περισσότερους απο 200 εργολαβικούς εργαζόμενους. Συνέχεια έχουν ΑΗΣ Πτολεμαΐδας 5 και τα ορυχεία.
Έχουμε ήδη γονατίσει από τα ασήκωτα βάρη της ενεργειακής ακρίβειας, που μεταφράζεται σε ετήσιο πακτωλό κερδών της ΔΕΗ ΑΕ και όλων των ενεργειακών ομίλων.Αποδεικνύεται για μία ακόμα φορά ότι τα κέρδη της ΔΕΗ ΑΕ δεν συμβαδίζουν με τα συμφέροντα των εργαζομένων και του λαού της περιοχής.
Ήρθε η ώρα ο καθένας να βγάλει τα συμπεράσματά του.
Ο αγώνας για να μην μείνει κανένας εργαζόμενος χωρίς δουλειά και για τις βαριές συνέπειες για την περιοχή μας συνεχίζεται.
Απαιτούμε:
17 Μαΐου 2026
Μάνος Δανέζης: «Yπενθύμιση Eθνικών Eυθυνών»
Μάνος Δανέζης
Απειλή στο Αιγαίο (21 Αυγούστου 1988 εφ. Αυριανή)
16 Μαΐου 2026
Αναδάσωση με Data Centers
Νέλλη Ψαρρού:
Data Centers (Κέντρα Δεδομένων ) αντί για δέντρα στο “ψαχνό” του Δήμου
Η Δημοτική Αρχή Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, μαζί με την παράταξη του κ. Κατσιαμάκα, ενέκριναν την παραλαβή του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) που έφερε ως δώρο στον δήμο μας το Διάζωμα του κ. Σταύρου Μπένου. Ο Δήμαρχος υποδέχτηκε το ΕΠΣ επευφημώντας το και μιλώντας για την ανάπτυξη που θα φέρει στον τόπο μας.
Ούτε ο Δήμαρχος κ. Τσαπουρνιώτης ούτε ο μελετητής κ. Τσακίρης αναφέρθηκαν στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, που εκπονούνταν επί 10 χρόνια και με διάφορες διαδικασίες (που ελέγχονται για τη νομιμότητά τους) το οδήγησαν σε αδράνεια. Ούτε αναφέρθηκαν στο τι προβλέπει το ΕΠΣ για την ενδοχώρα.
Την ενδοχώρα που ο μελετητής αποκάλεσε “το ψαχνό” και αρκέστηκε να πει πως εκεί θα μπορεί να αναπτυχθεί η κτηνοτροφία και η γεωργία. Παρέλειψε όμως να πει τις άλλες δραστηριότητες που έγραφε το κείμενο που παρέλαβαν πανηγυρικά.
Αυτές είναι: “Παραθεριστική (β’) κατοικία, Κέντρα έρευνας / Θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων, Αποθήκες, Εγκαταστάσεις εφοδιαστικής, Κέντρα Δεδομένων(Data Centres), και τεχνολογικής υποστήριξης επιχειρήσεων και λοιπές συνοδευτικές δραστηριότητες, Επαγγελματικά Εργαστήρια, Βιοτεχνικές και Βιομηχανικές εγκαταστάσεις χαμηλής και μέσης όχλησης και Αγροτικές εκμεταλλεύσεις - εγκαταστάσεις και δραστηριότητες”.
Τι είναι τα Data Centers;
14 Μαΐου 2026
Τα Κάναμε Όλα Ανάποδα!
Του Θανάση Κ.
Ο Πίνακας της Αλήθειας
13 Μαΐου 2026
Β. Λύκος: Ενεργειακή - Διατροφική παράλυση, ρεύμα φεύγει και η Γη αδειάζει
Ο δρ. Ολοκληρωμένης Περιβαλλοντικής Διαχείρισης του Πανεπιστημίου Κρήτης και ανεξάρτητος περιφερειακός σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας , Βασίλης Λύκος, μιλάει στον 98.4 για την απουσίας ενεργειακής ασφάλειας και εναλλακτικών όπως οι λιγνίτες, την ώρα που η χώρα βρίσκεται στη μέση παγκόσμιων ενεργειακών αναταράξεων με επίκεντρο και τις εξελίξεις στο Περσικό κόλπο και τα μεγάλα παιχνίδια στα χρηματιστήρια ενέργειας.
Η ενεργειακή μετάβαση στην Ελλάδα δεν εξελίσσεται ως εθνικό σχέδιο βιωσιμότητας, αλλά ως πράξη εκχώρησης ελέγχου και πόρων.. Την ίδια στιγμή, η επέλαση των ΑΠΕ δεν σχεδιάζεται με βάση την ισορροπία, αλλά με όρους μαζικής εκμετάλλευσης: βουνά καλύπτονται από ανεμογεννήτριες, εύφορες εκτάσεις δεσμεύονται από φωτοβολταϊκά, και ο αγροτικός χώρος συρρικνώνεται.
Αν η Κοκκινοσκουφίτσα βλέπει τον λύκο αλλά θέλει να πιστέψει ότι είναι η γιαγιά της

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αύξησε περαιτέρω τις εισαγωγές ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), οι οποίες αυξάνονται σταθερά από την αρχή του έτους, όπως ανέφερε τις τελευταίες ημέρες ο γερμανικός περιβαλλοντικός οργανισμός Urgewald και επιβεβαιώθηκε από τις μηνιαίες έρευνες διαφόρων οργανισμών που παρακολουθούν την αγορά ενέργειας.
Η ΕΕ φλυαρεί εδώ και χρόνια για την ακλόνητη αποφασιστικότητά της να αποκηρύξει τη ρωσική ενέργεια λόγω της εισβολής στην Ουκρανία, αλλά το μόνο που κατάφερε είναι να στερήσει από τις οικονομίες των ευρωπαϊκών εθνών την φθηνή και άπειρη ενέργεια που μόνο η Ρωσία μπορούσε και μπορεί να μας προμηθεύσει μέσω αγωγών, σκάβοντας έτσι μια τρύπα για την ευρωπαϊκή βιομηχανία και ανοίγοντας τις πόρτες στην αποβιομηχάνιση.
Η δεύτερη Επιτροπή von der Leyen, η οποία έχει ήδη καταφέρει να είναι χειρότερη (δηλαδή, πιο επιζήμια για τους λαούς και τα έθνη της Ευρώπης) από άποψη αποτελεσμάτων από την πρώτη, υπόσχεται και διακηρύσσει εδώ και χρόνια μια πλήρη απελευθέρωση από την εξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο, η οποία θα πρέπει να επιτευχθεί μέχρι το τέλος του 2027. Ωστόσο, η γερμανική ΜΚΟ Urgewald, η οποία χρησιμοποίησε δεδομένα από την εταιρεία ναυτιλιακών αναλύσεων Kpler, ανέφερε ότι 91 αποστολές έφτασαν στην Ευρώπη με πλοίο από τον ρωσικό τερματικό σταθμό στο Yamal, στη θάλασσα Kara στη ρωσική Αρκτική, μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου.
07 Μαΐου 2026
Χρ. Κολοβός: Στρατηγικά εγκλήματα στην ενεργειακή ασφάλεια της Ελλάδας
Ο Χρήστος Ι. Π. Κολοβός (ck-energy.blogspot.com), Ανεξάρτητος Ενεργειακός Σύμβουλος, Δρ Μηχανικός Μεταλλείων - Μεταλλουργός Μηχανικός ΕΜΠ
τ. Διευθυντής Μεταλλευτικών Μελετών & Έργων ΔΕΗ ΑΕ/Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας, σε μία άκρως αποκαλυπτική συζήτηση στον 98.4 , εξηγεί πως μεσω της ΔΕΗ και του λιγνίτη που διαθέτει η χώρα ιδίως σε Δυτική Μακεδονία και Αρκαδία, υπάρχει μία συνεχής εγκληματική πολιτική στη στρατηγική ενεργειακής ασφάλειας της χώρας. Μάλιστα με αφορμή την νέα αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΗ, υποστηρίζει ότι εκτάσεις χιλιάδων στρεμμάτων που με νόμο της κυβέρνησης Σημίτη, πέρασαν στις λιγνιτικές περιοχές στην ιδιοκτησία της ΔΕΗ, τώρα υπάρχει κίνδυνος να καταλήξουν σε Γερμανική ιδιοκτησία σε μια περιοχή που κατά την περίοδο της Κατοχής, κατακάηκε από τους Γερμανούς για την αντιστασιακή της δράση.
Όπως λέει , ο μύθος για την ποιότητα του Ελληνικού λιγνίτη επανέρχεται κατά καιρούς, για να κουκουλώσει την πολιτική απόφαση/σκάνδαλο, για αντικατάσταση του 100% ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ λιγνίτη με το 100% ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΟ φυσικό αέριο. Η ποιότητα του λιγνίτη σε τίποτα δεν εμπόδισε να τροφοδοτήσει τη χώρα με φθηνό ηλεκτρισμό για δυο γενιές Ελλήνων και τον μύθο αυτό τον έχουμε αντικρούσει ήδη το 2014 (βλ. https://ck-energy.blog....
«Μόνο για να καλύψει τις εκπομπές CO2 η Πτολεμαΐδα 5 χρειάζεται €85» φέρεται να είπε ο Υφυπουργός κ. Τσάφος πρόσφατα στη Βουλή (εννοεί επιβάρυνση σε κάθε μεγαβατώρα). Αλλά δεν είπε ότι η κυβέρνηση το 2014 απέφυγε να ζητήσει δωρεάν δικαιώματα CO2, όπως έκαναν πολλές χώρες της ΕΕ. Και ούτε είπε ότι οι πολιτικοί χειραγώγησαν άγρια την τιμή του δικαιώματος εκπομπής CO2 από το 2018 και μετά. Υποτίθεται ότι το Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών «Αερίων του Θερμοκηπίου» δημιουργήθηκε για να οδηγήσει εκτός αγοράς παλιές, ρυπογόνες και αντιοικονομικές μονάδες. Στην πράξη ωστόσο το σχετικό Χρηματιστήριο αποτέλεσε έναν ακόμα ναό χρηματοοικονομικής κερδοσκοπίας, που έκανε πανάκριβο τον ηλεκτρισμό για την οικονομία και ανάγκασε πάρα πολλές βιομηχανίες να μεταναστεύσουν σε Άπω Ανατολή ή ΗΠΑ.
06 Μαΐου 2026
Πετρέλαιο, η τελευταία προειδοποίηση προς την Ευρώπη
Πριν από περίπου δύο εβδομάδες, ανέφερα ότι η Μόσχα θα σταματούσε τη διαμετακόμιση πετρελαίου του Καζακστάν μέσω του αγωγού Druzhba από την 1η Μαΐου. Αυτός ο αγωγός χωρίζεται σε διάφορους περίπλοκους κλάδους: τον ουκρανικό, ο οποίος είχε ήδη κλείσει από το Κίεβο ως εκβιασμό για την απόκτηση χρημάτων από την ΕΕ· έναν άλλο που διέρχεται από την Τουρκία· και έναν άλλο που διέρχεται από τη Ρωσία και τη Λευκορωσία, φτάνοντας τελικά στο διυλιστήριο Schwedt, 90 χιλιόμετρα από το Βερολίνο. Αυτό το διυλιστήριο, παρεμπιπτόντως, ανήκε στην Rosnet, αλλά είχε τεθεί υπό την κηδεμονία της γερμανικής κυβέρνησης τους πρώτους μήνες μετά τον ουκρανικό πόλεμο. Σε κάθε περίπτωση, ο μαύρος χρυσός προέρχεται εξ ολοκλήρου από το Καζακστάν και πολύ πριν χωριστεί στους διάφορους κλάδους του, περνούσε εξ ολοκλήρου από ρωσικό έδαφος: η διαμετακόμιση του πετρελαίου βρίσκεται επομένως στα χέρια της Μόσχας. Όλα αυτά πρέπει να παρερμηνεύτηκαν από τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης, τα οποία αντ' αυτού χαιρέτισαν την επαναλειτουργία των ροών πετρελαίου την 1η Μαΐου, αναφερόμενα στον κόμβο άντλησης στην Ουκρανία, την ίδια ημέρα που σταμάτησε η ροή του μαύρου χρυσού. Αυτές οι μικρές και άβολες λεπτομέρειες δεν πρέπει να αποκαλυφθούν στο κοινό.









