Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΝΕΡΓΕΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΝΕΡΓΕΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

26 Ιουνίου 2026

«Οικολογία», χωροταξία και πολεοδομία μοχλοί για περαιτέρω φτωχοποίηση και εξάρτηση της χώρας.

 Γράφει η ΓΙΟΥΛΗ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ*

ΑΠΟ Militaire News                                                                                                              
Σοκ προκαλούν στην κοινή γνώμη πρόσφατα δύο εικόνες :

– η εικόνα των δημόσιων λιγνιτωρυχείων Κοζάνης με τον εξοπλισμό τους να καταστρέφονται με εκρηκτικά

– η εξαιρετική φωτογραφία του Vassilis Stamos με τον πύργο του “The Ellinikon” να δεσπόζει έναντι της Ακρόπολης.

Είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος αναφορικά στις πολιτικές της κυβέρνησης στη σφαίρα της “οικολογίας”, της χωροταξίας και πολεοδομίας.

Πολιτικές που έχουν τον ίδιο παρονομαστή: περισσότερα βάρη για τους πολλούς, κέρδη για τους λίγους και ισχυρούς και πάνω απ’ όλα βάθεμα της εξάρτησης της χώρας.

«ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ»

Ο τ. Κοσμήτορας της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών ΕΜΠ, ομότιμος καθηγητής Δ.Κουτσογιάννης έδωσε πρόσφατα μια καίρια συνέντευξη το militaire.gr με τίτλο: «Ποια κλιματική αλλαγή;»

Ο κ. Καθηγητής αποκαλύπτει ότι αποδεδειγμένα το κλίμα μεταβάλλεται δραστικά μέσα στους αιώνες προς το ψυχρότερο ή προς το θερμότερο και η σημερινή κλιματική αλλαγή μόνο κατά 0,14% μπορεί να αποδοθεί στην αύξηση εκπομπών CO2 λόγω ανθρώπινης δραστηριότητας. Η “Πράσινη Ανάπτυξη” κατ’ επέκταση είναι εφεύρημα των think tanks της Ουάσιγκτον με σκοπό, μεταξύ άλλων, την κεφαλαιακή ανασυγκρότηση και αύξηση των κερδών των ολίγων.

Ακόμη ωστόσο κι αν αμφισβητεί κανείς τα παραπάνω, δεν έχει παρά να συγκρίνει πόσο ενεργοβόρος, αλλά και περιβαλλοντικά ζημιογόνος είναι ολόκληρος ο κύκλος της (κατά μέγιστο) 25ετούς ζωής των ΑΠΕ (αιολικά και φωτοβολταικά). Από τις εξορύξεις πρώτων υλών  για την βιομηχανική παραγωγή τους (με χρήση ορυκτών καυσίμων φυσικά), τη μεταφορά τους, την αποψίλωση βουνοκορφών και αγρών για την τοποθέτησή τους, μέχρι την αναγκαστική αποξήλωσή τους στην 25ετία και μετατροπή τους σε ρυπογόνα απορρίμματα. Είναι τυχαίο άραγε το γεγονός ότι καμία γνωστή μελέτη μέχρι σήμερα δεν έχει υπολογίσει το ενεργειακό και περιβαλλοντικό αυτό κόστος? Μήπως το παραπάνω οδηγεί στην ανάγκη για λελογισμένη χρήση των ΑΠΕ και σίγουρα όχι στα σημεία όπου αποψιλώνεται το πράσινο?

25 Ιουνίου 2026

ΔΥΟ ΣΚΕΨΕΙΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΥΤΑΛΑΚΙ ΜΕΛΙ ΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΆΤΙΚΟ ΠΡΩΙΝΟ




Αν μπορούσες να ακολουθήσεις μια μέλισσα στην καθημερινή της διαδρομή, θα έβλεπες ένα έργο τέχνης. Όχι ζωγραφισμένο με χρώματα — αλλά με πτήσεις, αρώματα και αόρατους δεσμούς.

Ξεκινάει μόνη της, με φτερά που χτυπούν 200 φορές το δευτερόλεπτο.

Από λουλούδι σε λουλούδι, συλλέγει σταγόνες νέκταρ — όχι για την ίδια, αλλά για χιλιάδες άλλες που δεν θα δουν ποτέ τα χωράφια που εκείνη βλέπει.
Κάθε στάση είναι και μια ανταλλαγή: παίρνει γλυκύτητα, αφήνει γύρη.
Χωρίς να το ξέρει, γίνεται αγγελιοφόρος της ζωής — ενώνει φυτά που δεν θα συναντιόντουσαν ποτέ αν δεν περνούσε εκείνη.

Στην κυψέλη, το ταξίδι της δεν τελειώνει.

Το νέκταρ αλλάζει χέρια — ή μάλλον στόματα — περνάει από μέλισσα σε μέλισσα.
Κάθε μία προσθέτει ένζυμα, αφαιρεί νερό, μέχρι να μεταμορφωθεί το νέκταρ σε μέλι.
Κάτι που μπορεί να κρατήσει για χρόνια, ακόμα κι όταν το λουλούδι που το γέννησε έχει ξεχαστεί.

Και το πιο εκπληκτικό; Όλο αυτό το επιτυγχάνει με ενεργειακή λογική που εμείς ακόμα προσπαθούμε να αντιγράψουμε.

Ο βανδαλισμός βιομηχανικών μνημείων και η πολιτισμική κληρονομιά!

Φωτό: SLpress.gr

ΣΤΟΪΛΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
Η πρόσφατη, ελεγχόμενη ανατίναξη τριών ιστορικών γιγαντιαίων καδοφόρων εκσκαφέων στο λιγνιτωρυχείο Μαυροπηγής Κοζάνη – όπου τα σχετικά βίντεο έκαναν τον γύρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – είναι αδιαμφισβήτητα μια εγκληματική πράξη.

Και μάλιστα στο όνομα μιας βίαιης, δήθεν “πράσινης μετάβασης” και μιας ουσιαστικά ανεξέλεγκτης κερδοφορίας συγκεκριμένων επιχειρηματικών ομίλων που μονοπωλούν τον ενεργειακό τομέα (όπως και πολλών άλλων τομέων της εθνικής μας οικονομίας).

Όχι μόνο επειδή ουσιαστικά βάζει φραγμό στο όποιο ενδεχόμενο ενδυνάμωσης της ενεργειακής αυτάρκειας της χώρας εν μέσω ακραίας παγκόσμιας ενεργειακής ανασφάλειας και καταδικάζει τη Δυτική Μακεδονία σε οικονομικό μαρασμό και δημογραφική κατάρρευση, αλλά και για έναν ακόμη λόγο που “παραδόξως” έμεινε στο περιθώριο της πρόσφατης δημόσιας συζήτησης και αφορά την πολιτισμική μας κληρονομιά.

Τα βιομηχανικά μνημεία της Ελλάδας αποτελούν σημαντικά τεκμήρια όχι μόνο βιομηχανικής αρχαιολογίας και αρχιτεκτονικής και συσσωρευμένης γνώσης, αλλά και της κοινωνικής και οικονομικής μας ιστορίας. Όπως όλα τα μνημεία, από τους αρχαιοτάτους χρόνους μέχρι σήμερα, έτσι και τα βιομηχανικά μνημεία, συγκροτούν στη σημερινή μεταβιομηχανική εποχή ένα “ιστορικό απόθεμα αισθητικής, πρακτικής, τεχνολογίας και νοοτροπιών”.

Αντί η σημερινή κυβέρνηση να ευαισθητοποιεί το κοινωνικό σύνολο για την αξία, την ανάδειξη και την προστασία μιας τέτοιας ειδικής κατηγορίας μνημείων και μιας πολιτιστικής κληρονομιάς μεγάλης κοινωνικο-οικονομικής και τεχνολογικής σημασίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν, προχωρά ως υπηρέτης αλλότριων οικονομικών συμφερόντων στην καταστροφή τους. Με το υπουργείο Πολιτισμού σε ύπνωση (ή και συνεργό;) και παρά την ύπαρξη νομοθεσίας για την προστασία τέτοιων μνημείων.

"Από την απολιγνιτοποίση στην ενεργειακή υποτέλεια - Ποιοί και γιατί ξηλώνουν τις εθνικές εφεδρείες της Ελλαδας"


24 Ιουνίου 2026

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη «τινάζει στον αέρα» τις ενεργειακές εφεδρείες της χώρας.




Η κυβέρνηση Μητσοτάκη «τινάζει στον αέρα» τις ενεργειακές εφεδρείες της χώρας, επιδεικνύοντας μανία καταστροφής οποιασδήποτε υποδομής έχει σχέση με την εκμετάλλευση του λιγνίτη. Έφθασαν στο σημείο να ανατινάξουν τους γερανούς κάθε δυνατότητας επαναπαραγωγής λιγνίτη!
Γιατί αυτή η μανία και ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης;
 
Όλα αυτά καλύπτονται με την δικαιολογία της κλιματικής κρίσης και την πανάκεια των «ανανεώσιμων πηγών ενέργειας». Οι οποίες όχι μόνο δεν έχουν προσφέρει τίποτα στους πολίτες, αλλά αντιθέτως διατηρούν τις τιμές της ενέργειας πολύ ψηλά.

Ο μηχανικός και πρώην διευθυντής της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου μιλά για τη «βίαιη και εκβιαζόμενη αλλαγή του ενεργειακού μοντέλου της χώρας» που αποδεικνύεται μέρα με τη μέρα όλο και πιο καταστροφικό ,πρώτα απ’ όλα για τους πολίτες. «Δεν βρεθήκαμε τυχαία να πληρώνουμε πανάκριβο ρεύμα», λέει ο κ. Μητρόπουλος και εξηγεί πως μας έφθασαν στο σημείο να πληρώνουμε διπλά και τριπλά την ενέργεια. Ο κ. Μητρόπουλος λέει ότι όσα γίνονται με βίαιο τρόπο στο ενεργειακό μοντέλο της χώρας «μοιάζουν με σαμποτάζ».

23 Ιουνίου 2026

Το τελικό ξεπούλημα της Ελλάδας που μετατρέπεται σε χώρα εταιρεία. - Δρ. Βασίλης Λύκος


Η συζήτηση με τον Δρ Περιβαλλοντικής Διαχείρισης Βασίλη Λύκο έγινε με αφορμή την πανάκριβη ενέργεια που πληρώνουν οι Έλληνες πολίτες, αλλά δεν έμεινε σε αυτό το θέμα. Γιατί η ακρίβεια στην ενέργεια δεν είναι «παγκόσμιο φαινόμενο» όπως με μεγάλη ευκολία μας λέει ο πρωθυπουργός . Είναι θέμα που έχει να κάνει με πολιτικές επιλογές. Και του πρωθυπουργού…


Ο κ. Λύκος εξηγεί γιατί παθαίνουμε ηλεκτροσόκ κάθε φορά που ανοίγουμε τους λογαριασμούς αλλά μιλά κυρίως για το τεράστιο ενεργειακό θέμα που έχει η χώρα, επισημαίνοντας ότι αυτό είναι και θέμα ασφάλειας της χώρας.
Εξηγεί το παιχνίδι κερδοσκοπίας που παίζεται στις πλάτες των πολιτών ,για τους «καμηλιέρηδες πετρελαιάδες  που έχουν έρθει στην Ελλάδα και επενδύουν σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», για τα funds που ελέγχουν τα πάντα στην χώρα, για τη ΔΕΗ που μέσω διαφήμισης σε μέσα ενημέρωσης προωθεί και στηρίζει την επιχειρηματική της στρατηγική που καμία σχέση δεν έχει με τους πολίτες και το συμφέρον τους.

22 Ιουνίου 2026

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα και η Τεχνοφεουδαρχία που έρχεται...


«Ρίξτε μια καλή ματιά σε αυτόν τον χάρτη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζονται, περισσότερα από 3.000 νέα κέντρα δεδομένων σχεδιάζονται ή βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή σε όλο τον κόσμο. Μαζί, αντιπροσωπεύουν μια ανακοινωμένη ζήτηση ενέργειας περίπου 190 γιγαβάτ, καταναλώνοντας έως και 1.500 τεραβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως.
Για να το θέσουμε σε προοπτική, αυτό ισοδυναμεί περίπου με την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας πέντε Ηνωμένων Βασιλείων.

Οι ίδιες προβλέψεις εκτιμούν την κατανάλωση νερού που υπερβαίνει τα 15 δισεκατομμύρια λίτρα ετησίως.

Για δεκαετίες μας έλεγαν ότι η ανθρωπότητα πρέπει να μειώσει δραματικά την κατανάλωση ενέργειας. Μας έλεγαν ότι ο πλανήτης δεν μπορούσε να διατηρήσει οικονομική ανάπτυξη. Μας έλεγαν ότι πρέπει να αποδεχτούμε φόρους άνθρακα, περιορισμούς, έξυπνους μετρητές, δελτίο ενέργειας, ακριβές πράσινες πολιτικές και χαμηλότερο βιοτικό επίπεδο για να σώσουμε τη Γη.

Μας έλεγαν ότι υπήρχαν όρια στην ανάπτυξη. Η διαβόητη Λέσχη της Ρώμης έχτισε μια ολόκληρη κοσμοθεωρία γύρω από την ιδέα ότι ο πληθυσμός, η βιομηχανική παραγωγή, η κατανάλωση πόρων και η οικονομική ανάπτυξη έπρεπε να περιοριστούν επειδή ο πλανήτης απλά δεν μπορούσε να αντεπεξέλθει.

Ωστόσο, ξαφνικά, όταν ο στόχος είναι η κατασκευή της υποδομής που απαιτείται για την τεχνητή νοημοσύνη, τη βιομετρική επιτήρηση, τα συστήματα ψηφιακής ταυτότητας, τα ψηφιακά νομίσματα των κεντρικών τραπεζών, την προγνωστική μοντελοποίηση συμπεριφοράς και μια ολοένα και πιο αυτοματοποιημένη τεχνοκρατική κοινωνία, αυτά τα όρια φαίνεται να έχουν εξαφανιστεί.

21 Ιουνίου 2026

ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΤΙΜΩΡΗΤΟ ...






🔴 Ανατίναξη-σοκ στο ορυχείο Μαυροπηγής Κοζάνης, όπου η ΔΕΗ προχώρησε σε ελεγχόμενη κατεδάφιση τριών γιγαντιαίων καδοφόρων εκσκαφέων, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις και πολιτική αντιπαράθεση.


Τα τεράστια μηχανήματα καταστράφηκαν με εκρηκτικά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, ενώ το θέμα πήρε γρήγορα διαστάσεις στα social media, με καταγγελίες για σπατάλη και ερωτήματα για τη διαχείριση του εξοπλισμού.

20 Ιουνίου 2026

⚡ Η Δυτική Μακεδονία βρίσκεται μπροστά σε μια ιστορική καμπή.






Το κλείσιμο ενεργειακών μονάδων, οι σχεδιαζόμενες κατεδαφίσεις και οι αλλαγές στο ενεργειακό μοντέλο της χώρας προκαλούν έντονο προβληματισμό για την απασχόληση, την ενεργειακή ασφάλεια και το μέλλον της περιοχής.

📍 Τι σημαίνει η παύση λειτουργίας των μονάδων;
📍 Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στην τοπική οικονομία;
📍 Υπάρχει σχέδιο για την επόμενη μέρα;

Άλλες χώρες, όπως η Γερμανία και η Πολωνία, πήραν παρατάσεις στη χρήση του λιγνίτη για πολλά ακόμη χρόνια. Γιατί η ελληνική κυβέρνηση δεν έπραξε το ίδιο υπερασπιζόμενη το εθνικά συμφέρον και τη μείωση του κόστους της ενέργειας για τους πολίτες;


Μαρία Καρυστιανού: «Σταματήστε το έγκλημα στη Δυτική Μακεδονία» 

========================================== Καταγγέλει τον διαγωνισμό για την κατεδάφιση των εγκαταστάσεων της λιγνιτικής μονάδας του Αγίου Δημητρίου.

Έντονη κριτική για την απολιγνιτοποίηση ασκεί το Ανεξάρτητο Κίνημα Πολιτών «ΕΛΠΙΔΑ για τη Δημοκρατία» της Μαρίας Καρυστιανού, κάνοντας λόγο για «ενεργειακό έγκλημα» σε βάρος της Δυτικής Μακεδονίας και της χώρας συνολικά.

Σε ανακοίνωσή του, το κίνημα εκφράζει την αντίθεσή του στον κατεπείγοντα διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη για την κατεδάφιση εγκαταστάσεων της λιγνιτικής μονάδας ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου 5, η οποία έπαυσε τη λειτουργία της στις 15 Μαΐου 2026.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

---------------------------------
Τούτες τις μέρες γινόμαστε μάρτυρες της ολοκλήρωσης ενός τεράστιου ενεργειακού εγκλήματος σε βάρος της Δυτικής Μακεδονίας και της χώρας μας συνολικά.

Διεξάγεται διαγωνισμός με τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος για την κατεδάφιση καμινάδων, πύργων ψύξης και λοιπών δομικών στοιχείων της ατμοηλεκτρικής μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύσιμο λιγνίτη ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 5. Προηγήθηκε πολύ πρόσφατα, στις 15/05/2026, η παύση λειτουργίας της μονάδας. Λίγους μήνες νωρίτερα, τον Δεκέμβριο του 2025, είχε οδηγηθεί σε παύση λειτουργίας η μονάδα ΜΕΛΙΤΗ 1, ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε επίσης η επικείμενη, τον Σεπτέμβριο του 2026, παύση λειτουργίας της υπερσύγχρονης μονάδας με καύσιμο λιγνίτη ηλικίας μόλις τριών ετών ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ 5.

17 Ιουνίου 2026

💸💸 ΝΕΑ ΑΠΑΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΚΑΡΤΕΛ:

Βιλιάρδος Βασίλης 

Από την ενέργεια εξαρτώνται όλες οι τιμές - όπου στην Ελλάδα είναι σχεδόν διπλάσιες από την Ευρωζώνη (+5,2% ο πληθωρισμός, έναντι +3,2%), με τους χαμηλότερους μισθούς! Τι ακριβώς συμβαίνει με την Ελλάδα; Τα εξής:

Ακούμε πως η Ελλάδα είναι εξαγωγέας ενέργειας - χωρίς όμως να ενημερωνόμαστε για τις λεπτομέρειες (εκτός από την ενεργειακή μας εξάρτηση που είναι πια της τάξης του 80%), οι οποίες είναι οι παρακάτω:

(α) Οι Βούλγαροι, πχ, εισάγουν ηλεκτρικό ρεύμα το μεσημέρι από την Ελλάδα, με σχεδόν μηδενικές τιμές αγοράς - λόγω των ΑΠΕ, οι οποίες επιδοτούνται από τους Έλληνες καταναλωτές με τους λογαριασμούς ρεύματος (για καλύτερη ενημέρωση το https://energypress.gr/news/giati-plironoyme-akriba-tis-midenikes-times-reymatos-i-epitaktiki-anagki-gia-proagora ).

(β) Οι Βούλγαροι έχουν εγκαταστάσεις αποθήκευσης ενέργειας, μπαταρίες δηλαδή, οπότε αποθηκεύουν αυτό το ρεύμα - ενώ παράγουν και από λιγνίτη που αγοράζουν από εμάς. Ειδικότερα η Βουλγαρία, έχοντας αναπτύξει γρήγορα μονάδες αποθήκευσης, εισάγει την ελληνική ενέργεια με μηδενική τιμή - οπότε φορτίζει τις μπαταρίες της δωρεάν.

(γ) Το βράδυ τώρα που δεν παράγουν τα δικά μας φωτοβολταϊκά, οι Βούλγαροι μας εξάγουν το δικό μας ηλεκτρικό ρεύμα που αγόρασαν το μεσημέρι τζάμπα - με τιμές πώλησης που κυμαίνονται έως και 230 € τη MWH.

25 Μαΐου 2026

“ΟΧΙ στο έγκλημα της απολιγνιτοποίησης και της ενεργειακής ακρίβειας!”




15 Μαΐου 2026 κυβέρνηση και ΔΕΗ ΑΕ ΕΚΛΕΙΣΑΝ τον ΑΗΣ Αγ. Δημητρίου πετώντας στο δρόμο περισσότερους απο 200 εργολαβικούς εργαζόμενους. Συνέχεια έχουν ΑΗΣ Πτολεμαΐδας 5 και τα ορυχεία.

Έχουμε ήδη γονατίσει από τα ασήκωτα βάρη της ενεργειακής ακρίβειας, που μεταφράζεται σε ετήσιο πακτωλό κερδών της ΔΕΗ ΑΕ και όλων των ενεργειακών ομίλων.

Αποδεικνύεται για μία ακόμα φορά ότι τα κέρδη της ΔΕΗ ΑΕ δεν συμβαδίζουν με τα συμφέροντα των εργαζομένων και του λαού της περιοχής.
Ήρθε η ώρα ο καθένας να βγάλει τα συμπεράσματά του.

Ο αγώνας για να μην μείνει κανένας εργαζόμενος χωρίς δουλειά και για τις βαριές συνέπειες για την περιοχή μας συνεχίζεται.

Απαιτούμε:

17 Μαΐου 2026

Μάνος Δανέζης: «Yπενθύμιση Eθνικών Eυθυνών»

Μάνος Δανέζης

Επειδή πολλοί με ρωτάτε σε μηνύματα σας, κάποιες φορές με «ειρωνικά» υπονοούμενα, γιατί δεν αναφέρομαι αυτές τις ημέρες κρίσης σε τρέχοντα επεισόδια της κρίσης στο Αιγαίου, θέλω να σημειώσω τα επόμενα: 

Με τα Εθνικά θέματα δεν πουλάμε κομματικές και κοινωνικές εξυπνάδες Όποιοι έχουν κάτι να επισημάνουν ή να προτείνουν καλό είναι να το κάνουν πριν το ξέσπασμα των Εθνικών κρίσεων.
Προσωπικά όσα είχα να πω τα είπα και τα έγραψα από το 1998 μέχρι το 2015. Μια επιλογή αυτών των άρθρων (προβλέψεων) μπορεί κάποιος να τη βρει στην ιστοσελίδα μου 

και ειδικότερα στην διεύθυνση 


Ειδικότερα για τα προβλήματα του Αιγαίου και της Θράκης παραπέμπω ειδικότερα (μεταξύ άλλων πολλών) στα επόμενα άρθρα μου στα οποία από το 1988 (πριν από 30 χρόνια) έχω περιγράψει τα όσα ήδη συνέβησαν και συμβαίνουν και πιθανότατα για όσα πρόκειται να συμβούν στη συνέχεια….

Απειλή στο Αιγαίο  (21 Αυγούστου 1988 εφ. Αυριανή)

16 Μαΐου 2026

Αναδάσωση με Data Centers

Νέλλη Ψαρρού: 

Data Centers (Κέντρα Δεδομένων ) αντί για δέντρα στο “ψαχνό” του Δήμου 

Η Δημοτική Αρχή Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, μαζί με την παράταξη του κ. Κατσιαμάκα, ενέκριναν την παραλαβή του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) που έφερε ως δώρο στον δήμο μας το Διάζωμα του κ. Σταύρου Μπένου. Ο Δήμαρχος υποδέχτηκε το ΕΠΣ επευφημώντας το και μιλώντας για την ανάπτυξη που θα φέρει στον τόπο μας.

Ούτε ο Δήμαρχος κ. Τσαπουρνιώτης ούτε ο μελετητής κ. Τσακίρης αναφέρθηκαν στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, που εκπονούνταν επί 10 χρόνια και με διάφορες διαδικασίες (που ελέγχονται για τη νομιμότητά τους) το οδήγησαν σε αδράνεια. Ούτε αναφέρθηκαν στο τι προβλέπει το ΕΠΣ για την ενδοχώρα. 

Την ενδοχώρα που ο μελετητής αποκάλεσε “το ψαχνό” και αρκέστηκε να πει πως εκεί θα μπορεί να αναπτυχθεί η κτηνοτροφία και η γεωργία. Παρέλειψε όμως να πει τις άλλες δραστηριότητες που έγραφε το κείμενο που παρέλαβαν πανηγυρικά. 

Αυτές είναι: “Παραθεριστική (β’) κατοικία, Κέντρα έρευνας / Θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων, Αποθήκες, Εγκαταστάσεις εφοδιαστικής, Κέντρα Δεδομένων(Data Centres), και τεχνολογικής υποστήριξης επιχειρήσεων και λοιπές συνοδευτικές δραστηριότητες, Επαγγελματικά Εργαστήρια, Βιοτεχνικές και Βιομηχανικές εγκαταστάσεις χαμηλής και μέσης όχλησης και Αγροτικές εκμεταλλεύσεις - εγκαταστάσεις και δραστηριότητες”.

Τι είναι τα Data Centers;

14 Μαΐου 2026

Τα Κάναμε Όλα Ανάποδα!

 Του Θανάση Κ.

Υπήρχε κάποτε μια απλή οικονομική λογική: όταν πέφτει η διεθνής τιμή της #ενέργειας, πέφτει και το ενεργειακό κόστος της #οικονομίας.

Άρα:
• πέφτει το κόστος παραγωγής, 
• βελτιώνεται η #ανταγωνιστικότητα (στις ενεργειακά αναπτυγμένες οικονομίες), 
• ανακουφίζεται η #βιομηχανία, 
• αυξάνονται οι #επενδύσεις. 

Αυτό ίσχυε παλαιότερα σχεδόν παντού.
Όμως, στην Ελλάδα της τελευταίας δεκαπενταετίας συνέβη κάτι εντελώς διαφορετικό:
Η τιμή της ενέργειας αποσυνδέθηκε από τις διεθνείς τιμές.
Αποσυνδέθηκε μόνο προς τα κάτω - όταν η διεθνής τιμή πέφτει. 
Αλλά δεν αποσυνδέθηκε προς τα πάνω - όταν η διεθνής τιμή ανεβαίνει!
Και αυτή ίσως είναι "άγνωστη" αιτία της ελληνικής αναπτυξιακής καθίζησης. Γιατί η ακριβή ενέργεια επηρεάζει ασφαλώς τη βιομηχανία, αλλά επηρεάζει και τις "υπηρεσίες". Επηρεάζει αρνητικά τα πάντα!

Ο Πίνακας της Αλήθειας



Έτος Brent ($/βαρέλι) Ρεύμα Χονδρική Ελλάδας (€/MWh) Ρεύμα Λιανική Ελλάδας (€/kWh) Βενζίνη 95 (€/λτ) Diesel (€/λτ) 

13 Μαΐου 2026

Β. Λύκος: Ενεργειακή - Διατροφική παράλυση, ρεύμα φεύγει και η Γη αδειάζει




Ο δρ. Ολοκληρωμένης Περιβαλλοντικής Διαχείρισης του Πανεπιστημίου Κρήτης και ανεξάρτητος περιφερειακός σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας , Βασίλης Λύκος, μιλάει στον 98.4 για την απουσίας ενεργειακής ασφάλειας και εναλλακτικών όπως οι λιγνίτες, την ώρα που η χώρα βρίσκεται στη μέση παγκόσμιων ενεργειακών αναταράξεων με επίκεντρο και τις εξελίξεις στο Περσικό κόλπο και τα μεγάλα παιχνίδια στα χρηματιστήρια ενέργειας.

Η ενεργειακή μετάβαση στην Ελλάδα δεν εξελίσσεται ως εθνικό σχέδιο βιωσιμότητας, αλλά ως πράξη εκχώρησης ελέγχου και πόρων.. Την ίδια στιγμή, η επέλαση των ΑΠΕ δεν σχεδιάζεται με βάση την ισορροπία, αλλά με όρους μαζικής εκμετάλλευσης: βουνά καλύπτονται από ανεμογεννήτριες, εύφορες εκτάσεις δεσμεύονται από φωτοβολταϊκά, και ο αγροτικός χώρος συρρικνώνεται.

 Κι ενώ αυτή η μετάβαση παρουσιάζεται ως ιστορική ευκαιρία εκσυγχρονισμού, στην πράξη εξελίσσεται σε μηχανισμό μεταβίβασης ελέγχου και γης σε υπερεθνικά κεφάλαια. Η σταδιακή απομάκρυνση του Δημοσίου από τη ΔΕΗ, σε συνδυασμό με την επέκταση μεγάλων έργων ΑΠΕ, δημιουργεί ένα νέο ενεργειακό τοπίο όπου οι τοπικές κοινωνίες έχουν ρόλο κομπάρσου.

Αν η Κοκκινοσκουφίτσα βλέπει τον λύκο αλλά θέλει να πιστέψει ότι είναι η γιαγιά της

Gianandrea Gaiani - 11 Μαΐου 2026

Πηγή: Ανάλυση Άμυνας

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αύξησε περαιτέρω τις εισαγωγές ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), οι οποίες αυξάνονται σταθερά από την αρχή του έτους, όπως ανέφερε τις τελευταίες ημέρες ο γερμανικός περιβαλλοντικός οργανισμός Urgewald και επιβεβαιώθηκε από τις μηνιαίες έρευνες διαφόρων οργανισμών που παρακολουθούν την αγορά ενέργειας.
Η ΕΕ φλυαρεί εδώ και χρόνια για την ακλόνητη αποφασιστικότητά της να αποκηρύξει τη ρωσική ενέργεια λόγω της εισβολής στην Ουκρανία, αλλά το μόνο που κατάφερε είναι να στερήσει από τις οικονομίες των ευρωπαϊκών εθνών την φθηνή και άπειρη ενέργεια που μόνο η Ρωσία μπορούσε και μπορεί να μας προμηθεύσει μέσω αγωγών, σκάβοντας έτσι μια τρύπα για την ευρωπαϊκή βιομηχανία και ανοίγοντας τις πόρτες στην αποβιομηχάνιση.

Η δεύτερη Επιτροπή von der Leyen, η οποία έχει ήδη καταφέρει να είναι χειρότερη (δηλαδή, πιο επιζήμια για τους λαούς και τα έθνη της Ευρώπης) από άποψη αποτελεσμάτων από την πρώτη, υπόσχεται και διακηρύσσει εδώ και χρόνια μια πλήρη απελευθέρωση από την εξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο, η οποία θα πρέπει να επιτευχθεί μέχρι το τέλος του 2027. Ωστόσο, η γερμανική ΜΚΟ Urgewald, η οποία χρησιμοποίησε δεδομένα από την εταιρεία ναυτιλιακών αναλύσεων Kpler, ανέφερε ότι 91 αποστολές έφτασαν στην Ευρώπη με πλοίο από τον ρωσικό τερματικό σταθμό στο Yamal, στη θάλασσα Kara στη ρωσική Αρκτική, μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου.

07 Μαΐου 2026

Χρ. Κολοβός: Στρατηγικά εγκλήματα στην ενεργειακή ασφάλεια της Ελλάδας



Ο Χρήστος Ι. Π. Κολοβός (ck-energy.blogspot.com), Ανεξάρτητος Ενεργειακός Σύμβουλος, Δρ Μηχανικός Μεταλλείων - Μεταλλουργός Μηχανικός ΕΜΠ
τ. Διευθυντής Μεταλλευτικών Μελετών & Έργων ΔΕΗ ΑΕ/Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας, σε μία άκρως αποκαλυπτική συζήτηση στον 98.4 , εξηγεί πως μεσω της ΔΕΗ και του λιγνίτη που διαθέτει η χώρα ιδίως σε Δυτική Μακεδονία και Αρκαδία, υπάρχει μία συνεχής εγκληματική πολιτική στη στρατηγική ενεργειακής ασφάλειας της χώρας. Μάλιστα με αφορμή την νέα αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΗ, υποστηρίζει ότι εκτάσεις χιλιάδων στρεμμάτων που με νόμο της κυβέρνησης Σημίτη, πέρασαν στις λιγνιτικές περιοχές στην ιδιοκτησία της ΔΕΗ, τώρα υπάρχει κίνδυνος να καταλήξουν σε Γερμανική ιδιοκτησία σε μια περιοχή που κατά την περίοδο της Κατοχής, κατακάηκε από τους Γερμανούς για την αντιστασιακή της δράση.

Όπως λέει , ο μύθος για την ποιότητα του Ελληνικού λιγνίτη επανέρχεται κατά καιρούς, για να κουκουλώσει την πολιτική απόφαση/σκάνδαλο, για αντικατάσταση του 100% ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ λιγνίτη με το 100% ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΟ φυσικό αέριο. Η ποιότητα του λιγνίτη σε τίποτα δεν εμπόδισε να τροφοδοτήσει τη χώρα με φθηνό ηλεκτρισμό για δυο γενιές Ελλήνων και τον μύθο αυτό τον έχουμε αντικρούσει ήδη το 2014 (βλ. https://ck-energy.blog...​.

«Μόνο για να καλύψει τις εκπομπές CO2 η Πτολεμαΐδα 5 χρειάζεται €85» φέρεται να είπε ο Υφυπουργός κ. Τσάφος πρόσφατα στη Βουλή (εννοεί επιβάρυνση σε κάθε μεγαβατώρα). Αλλά δεν είπε ότι η κυβέρνηση το 2014 απέφυγε να ζητήσει δωρεάν δικαιώματα CO2, όπως έκαναν πολλές χώρες της ΕΕ. Και ούτε είπε ότι οι πολιτικοί χειραγώγησαν άγρια την τιμή του δικαιώματος εκπομπής CO2 από το 2018 και μετά. Υποτίθεται ότι το Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών «Αερίων του Θερμοκηπίου» δημιουργήθηκε για να οδηγήσει εκτός αγοράς παλιές, ρυπογόνες και αντιοικονομικές μονάδες. Στην πράξη ωστόσο το σχετικό Χρηματιστήριο αποτέλεσε έναν ακόμα ναό χρηματοοικονομικής κερδοσκοπίας, που έκανε πανάκριβο τον ηλεκτρισμό για την οικονομία και ανάγκασε πάρα πολλές βιομηχανίες να μεταναστεύσουν σε Άπω Ανατολή ή ΗΠΑ.

06 Μαΐου 2026

Πετρέλαιο, η τελευταία προειδοποίηση προς την Ευρώπη




Πριν από περίπου δύο εβδομάδες, ανέφερα ότι η Μόσχα θα σταματούσε τη διαμετακόμιση πετρελαίου του Καζακστάν μέσω του αγωγού Druzhba από την 1η Μαΐου. Αυτός ο αγωγός χωρίζεται σε διάφορους περίπλοκους κλάδους: τον ουκρανικό, ο οποίος είχε ήδη κλείσει από το Κίεβο ως εκβιασμό για την απόκτηση χρημάτων από την ΕΕ· έναν άλλο που διέρχεται από την Τουρκία· και έναν άλλο που διέρχεται από τη Ρωσία και τη Λευκορωσία, φτάνοντας τελικά στο διυλιστήριο Schwedt, 90 χιλιόμετρα από το Βερολίνο. Αυτό το διυλιστήριο, παρεμπιπτόντως, ανήκε στην Rosnet, αλλά είχε τεθεί υπό την κηδεμονία της γερμανικής κυβέρνησης τους πρώτους μήνες μετά τον ουκρανικό πόλεμο. Σε κάθε περίπτωση, ο μαύρος χρυσός προέρχεται εξ ολοκλήρου από το Καζακστάν και πολύ πριν χωριστεί στους διάφορους κλάδους του, περνούσε εξ ολοκλήρου από ρωσικό έδαφος: η διαμετακόμιση του πετρελαίου βρίσκεται επομένως στα χέρια της Μόσχας. Όλα αυτά πρέπει να παρερμηνεύτηκαν από τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης, τα οποία αντ' αυτού χαιρέτισαν την επαναλειτουργία των ροών πετρελαίου την 1η Μαΐου, αναφερόμενα στον κόμβο άντλησης στην Ουκρανία, την ίδια ημέρα που σταμάτησε η ροή του μαύρου χρυσού. Αυτές οι μικρές και άβολες λεπτομέρειες δεν πρέπει να αποκαλυφθούν στο κοινό.

05 Μαΐου 2026

ΠΩΣ ΣΤΗΘΗΚΕ Η ΚΟΜΠΙΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΛΗΣΤΕΥΟΥΝ ΤΟ ΛΑΟ ΣΤΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΕΗ


Άρθρο του Νίκου Ασπράγκαθου*

Ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών και αντιδήμαρχος Νίκος Ασπράγκαθος, εξηγεί με σαφήνεια πως νομιμοποίησαν τη ληστεία σε βάρος του λαού , μέσω των τιμολογίων του ηλεκτρικού ρεύματος.
Το άρθρο του είναι αποκαλυπτικό :


Το τελευταίο διάστημα ακούμε όλοι διάφορους όρους, όπως «Χρηματιστήριο Ενέργειας», βλέπουμε την εξοντωτική «ρήτρα αναπροσαρμογής» στους λογαριασμούς του ρεύματος και αναρωτιόμαστε, τι είναι αυτά, ποιοι τα αποφάσισαν και για ποιόν;

Τον Ιανουάριο του 2018, εφαρμόζοντας τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες για την ολοκλήρωση της ενιαίας και απελευθερωμένης αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, ο ΣΥΡΙΖΑ ίδρυσε το «Χρηματιστήριο Ενέργειας». Μάλιστα, για να δικαιολογήσει τη μετατροπή ενός είδους πρώτης ανάγκης, σε χρηματιστηριακό εμπόρευμα, μας έλεγε ότι σκοπός του χρηματιστηρίου είναι η  «ενίσχυση του ανταγωνισμού για διασφάλιση καλύτερων τιμών για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις».

 Όμως, όταν η Νέα Δημοκρατία ενεργοποίησε το Χρηματιστήριο Ενέργειας, τα νοικοκυριά και οι επαγγελματίες είδαν κατακόρυφη αύξηση στους λογαριασμούς του ρεύματος. Αποκαλύφθηκε στην πράξη, ότι σκοπός αυτών των επιλογών, ήταν η εξασφάλιση της κερδοφορίας των εταιρειών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, με παραπέρα στράγγισμα του λαού και όξυνση της ενεργειακής φτώχειας.

Ας δούμε πως λειτουργεί το Χρηματιστήριο Ενέργειας. Ας υποθέσουμε ότι παράγεται ενέργεια 100 μονάδες από τρεις πηγές, που η πρώτη δίνει 70 μονάδες ενέργειας με προσφερόμενη στο χρηματιστήριο τιμή μονάδας 10 ευρώ, η  δεύτερη 25 μονάδες με 100 ευρώ, και η τρίτη 5 μονάδες με 250 ευρώ. Τότε, όλη η παραγόμενη ενέργεια και από τις τρεις πηγές, τιμολογείται με 250 ευρώ! Δηλαδή, τα νοικοκυριά θα κληθούν να πληρώσουν 100Χ250 = 25.000 ευρώ, αντί για 70Χ10+25Χ100+5Χ250 = 4.450 ευρώ.

02 Απριλίου 2026

Ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή, η Ενέργεια, η στάση των ΗΠΑ




• Άκουγα το πρωΐ το Γιώργο Σαχίνη, να διαβάζει στην εκπομπή του το σημερινό διάγγελμα του Τραμπ. Μεταξύ άλλων, ο αμερικανός Πρόεδρος, είπε, εμείς οι αμερικανοί έχουμε εξασφαλίσει την ενέργειά μας, οι άλλοι να φροντίσουν για τη δική τους και, ας μην ανησυχούν οι αγορές. Θα υπάρξει μια μεγάλη αναταραχή, αλλά σύντομα θα ισορροπήσουν.

• Συμπτωματικά, λίγο μετά το Σαχίνη, είδα ότι ένας φίλος μου είχε στείλει στο messenger, αυτήν εδώ την εκπομπή των ΕΞΑΡΧΕΙΩΝΩΝ, Ανδρέα Μαζαράκη, Λεωνίδα Αποσκίτη και Σπύρου Δημητρίου, αρκετών ημερών πριν, όπου άκουσα το Γιώργο Αδαλή να λέει πάνω-κάτω τα ίδια με τον Τραμπ. Μόνο που ο Αδαλής εξηγούσε-για πολλοστή φορά-με απλά λόγια τα όσα συμβαίνουν και ποια η θέση της Ελλάδας σ' αυτό το νέο ενεργειακό τοπίο, με τα πετρέλαια και τους υδρογονάνθρακες που διαθέτουμε. Και βεβαίως πόσο σημαντικό ρόλο θα είχαμε στην Ευρώπη, αν είχαμε εξορύξει στην ώρα του, τον θαλάσσιο πλούτο μας.

• Στη συνέχεια ο στρατηγός Μπαλτζώης και ο ναύαρχος Πολίτης μιλάνε για τον πόλεμο με το Ιράν και τις πιθανότητες για την όποια συνέχειά του και τις συνέπειες, φτιάχνοντας μια τρίωρη εκπομπή ανθολογίας που μακάρι να σάς έπειθα όλους να την ακούσετε.
Ξέρω πως αυτό δεν πρόκειται να γίνει, αλλά για τους δυο-τρεις που ίσως θα ήθελαν να την ακούσουν, θεώρησα υποχρέωσή μου να την αναρτήσω εδώ.