Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα DATA CENTERS. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα DATA CENTERS. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

22 Ιουνίου 2026

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα και η Τεχνοφεουδαρχία που έρχεται...


«Ρίξτε μια καλή ματιά σε αυτόν τον χάρτη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζονται, περισσότερα από 3.000 νέα κέντρα δεδομένων σχεδιάζονται ή βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή σε όλο τον κόσμο. Μαζί, αντιπροσωπεύουν μια ανακοινωμένη ζήτηση ενέργειας περίπου 190 γιγαβάτ, καταναλώνοντας έως και 1.500 τεραβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως.
Για να το θέσουμε σε προοπτική, αυτό ισοδυναμεί περίπου με την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας πέντε Ηνωμένων Βασιλείων.

Οι ίδιες προβλέψεις εκτιμούν την κατανάλωση νερού που υπερβαίνει τα 15 δισεκατομμύρια λίτρα ετησίως.

Για δεκαετίες μας έλεγαν ότι η ανθρωπότητα πρέπει να μειώσει δραματικά την κατανάλωση ενέργειας. Μας έλεγαν ότι ο πλανήτης δεν μπορούσε να διατηρήσει οικονομική ανάπτυξη. Μας έλεγαν ότι πρέπει να αποδεχτούμε φόρους άνθρακα, περιορισμούς, έξυπνους μετρητές, δελτίο ενέργειας, ακριβές πράσινες πολιτικές και χαμηλότερο βιοτικό επίπεδο για να σώσουμε τη Γη.

Μας έλεγαν ότι υπήρχαν όρια στην ανάπτυξη. Η διαβόητη Λέσχη της Ρώμης έχτισε μια ολόκληρη κοσμοθεωρία γύρω από την ιδέα ότι ο πληθυσμός, η βιομηχανική παραγωγή, η κατανάλωση πόρων και η οικονομική ανάπτυξη έπρεπε να περιοριστούν επειδή ο πλανήτης απλά δεν μπορούσε να αντεπεξέλθει.

Ωστόσο, ξαφνικά, όταν ο στόχος είναι η κατασκευή της υποδομής που απαιτείται για την τεχνητή νοημοσύνη, τη βιομετρική επιτήρηση, τα συστήματα ψηφιακής ταυτότητας, τα ψηφιακά νομίσματα των κεντρικών τραπεζών, την προγνωστική μοντελοποίηση συμπεριφοράς και μια ολοένα και πιο αυτοματοποιημένη τεχνοκρατική κοινωνία, αυτά τα όρια φαίνεται να έχουν εξαφανιστεί.

17 Ιουνίου 2026

💸💸 ΝΕΑ ΑΠΑΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΚΑΡΤΕΛ:

Βιλιάρδος Βασίλης 

Από την ενέργεια εξαρτώνται όλες οι τιμές - όπου στην Ελλάδα είναι σχεδόν διπλάσιες από την Ευρωζώνη (+5,2% ο πληθωρισμός, έναντι +3,2%), με τους χαμηλότερους μισθούς! Τι ακριβώς συμβαίνει με την Ελλάδα; Τα εξής:

Ακούμε πως η Ελλάδα είναι εξαγωγέας ενέργειας - χωρίς όμως να ενημερωνόμαστε για τις λεπτομέρειες (εκτός από την ενεργειακή μας εξάρτηση που είναι πια της τάξης του 80%), οι οποίες είναι οι παρακάτω:

(α) Οι Βούλγαροι, πχ, εισάγουν ηλεκτρικό ρεύμα το μεσημέρι από την Ελλάδα, με σχεδόν μηδενικές τιμές αγοράς - λόγω των ΑΠΕ, οι οποίες επιδοτούνται από τους Έλληνες καταναλωτές με τους λογαριασμούς ρεύματος (για καλύτερη ενημέρωση το https://energypress.gr/news/giati-plironoyme-akriba-tis-midenikes-times-reymatos-i-epitaktiki-anagki-gia-proagora ).

(β) Οι Βούλγαροι έχουν εγκαταστάσεις αποθήκευσης ενέργειας, μπαταρίες δηλαδή, οπότε αποθηκεύουν αυτό το ρεύμα - ενώ παράγουν και από λιγνίτη που αγοράζουν από εμάς. Ειδικότερα η Βουλγαρία, έχοντας αναπτύξει γρήγορα μονάδες αποθήκευσης, εισάγει την ελληνική ενέργεια με μηδενική τιμή - οπότε φορτίζει τις μπαταρίες της δωρεάν.

(γ) Το βράδυ τώρα που δεν παράγουν τα δικά μας φωτοβολταϊκά, οι Βούλγαροι μας εξάγουν το δικό μας ηλεκτρικό ρεύμα που αγόρασαν το μεσημέρι τζάμπα - με τιμές πώλησης που κυμαίνονται έως και 230 € τη MWH.

16 Μαΐου 2026

Αναδάσωση με Data Centers

Νέλλη Ψαρρού: 

Data Centers (Κέντρα Δεδομένων ) αντί για δέντρα στο “ψαχνό” του Δήμου 

Η Δημοτική Αρχή Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, μαζί με την παράταξη του κ. Κατσιαμάκα, ενέκριναν την παραλαβή του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) που έφερε ως δώρο στον δήμο μας το Διάζωμα του κ. Σταύρου Μπένου. Ο Δήμαρχος υποδέχτηκε το ΕΠΣ επευφημώντας το και μιλώντας για την ανάπτυξη που θα φέρει στον τόπο μας.

Ούτε ο Δήμαρχος κ. Τσαπουρνιώτης ούτε ο μελετητής κ. Τσακίρης αναφέρθηκαν στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, που εκπονούνταν επί 10 χρόνια και με διάφορες διαδικασίες (που ελέγχονται για τη νομιμότητά τους) το οδήγησαν σε αδράνεια. Ούτε αναφέρθηκαν στο τι προβλέπει το ΕΠΣ για την ενδοχώρα. 

Την ενδοχώρα που ο μελετητής αποκάλεσε “το ψαχνό” και αρκέστηκε να πει πως εκεί θα μπορεί να αναπτυχθεί η κτηνοτροφία και η γεωργία. Παρέλειψε όμως να πει τις άλλες δραστηριότητες που έγραφε το κείμενο που παρέλαβαν πανηγυρικά. 

Αυτές είναι: “Παραθεριστική (β’) κατοικία, Κέντρα έρευνας / Θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων, Αποθήκες, Εγκαταστάσεις εφοδιαστικής, Κέντρα Δεδομένων(Data Centres), και τεχνολογικής υποστήριξης επιχειρήσεων και λοιπές συνοδευτικές δραστηριότητες, Επαγγελματικά Εργαστήρια, Βιοτεχνικές και Βιομηχανικές εγκαταστάσεις χαμηλής και μέσης όχλησης και Αγροτικές εκμεταλλεύσεις - εγκαταστάσεις και δραστηριότητες”.

Τι είναι τα Data Centers;