Μία εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις: Στην σκηνή του (κατάμεστου από νεαρόκοσμο) Tae Kwon Do στο Φάληρο, η Ιωάννα Παλιοσπύρου, η γυναίκα που είχε δεχτεί την φρικτή επίθεση με βιτριόλι, ετοιμάζονταν να απονείμει βραβείο στην γνωστή τραγουδίστρια Έλενα Παπαρίζου, στα Mad Music Video Awards, που παραδοσιακά οργανώνονται κάθε χρόνο.

Στο ίδιο σημείο, στην εξέδρα των επισήμων εκτυλίχτηκαν πρωτοφανείς σκηνές ντροπής: Ξεκίνησε άγρια συμπλοκή μεταξύ δύο αστέρων της trap μουσικής και των γεροδεμένων μπράβων τους, ορισμένοι εκ των οποίων (σύμφωνα με δηλώσεις μετεχόντων στην εκδήλωση) οπλοφορούσαν.

Οι εκκλήσεις «όχι βία» της Ιωάννας Παλιοσπύρου ουδόλως πτόησαν το μένος των δύο τραγουδιστών της trap, με την Έλενα Παπαρίζου να εγκλωβίζεται στην συμπλοκή δεχόμενη και η ίδια χτυπήματα, όπως και άλλοι παρευρισκόμενοι. Να σημειωθεί πως η γνωστή τραγουδίστρια αποχώρησε σοκαρισμένη από την εκδήλωση, χωρίς να παραλάβει το βραβείο της.

 

Στον αντίποδα, προκάλεσε αλγεινή εντύπωση πως η βράβευση των πρωταγωνιστών του πρωτοφανούς επεισοδίου πραγματοποιήθηκε κανονικά! Μετέπειτα, το κανάλι Mad, ένεκα των αντιδράσεων που πήραν την μορφή “χιονοστιβάδας” στα social media, ανακοίνωσε πως δεν θα προβληθούν τα βίντεο με την βράβευση των δύο τραγουδιστών στην τηλεοπτική μετάδοση του event.

Ταυτόχρονα, υπάρχουν αναφορές και για τις ευθύνες των διοργανωτών που δεν φρόντισαν να υπάρχει απόσταση ασφαλείας μεταξύ των δύο τραγουδιστών (που έχουν ιστορικό αντιπαράθεσης) επιτρέποντας την είσοδο και στην συνοδεία των μπράβων τους και “ευελπιστώντας” σε κάποιο επεισόδιο (ίσως ανάλογο του χαστουκιού του Γουίλ Σμιθ στον Κρις Ροκ στα φετινά Όσκαρ) χωρίς να περιμένουν τι θα επακολουθήσει.

Trap: Ύμνος στην κουλτούρα της “αλητείας”

Ο αστέρας της trap μουσικής Mad Clip (που σκοτώθηκε σε τροχαίο δυστύχημα) είχε δηλώσει σε συνέντευξη του πως επεδίωξε να «πουλήσει την αλητεία του». Αυτό ακριβώς είδαμε από τους εν λόγω αστέρες στα βραβεία Mad: Την υποκουλτούρα της αλητείας που προωθεί μέσω των σεξιστικών και κακοποιητικών στίχων της η ελληνική trap μουσική. Μουσική η οποία (μεταξύ άλλων) υμνεί την βία των συμμοριών, το εύκολο κέρδος από το εμπόριο ναρκωτικών και την σεξιστική αντιμετώπιση των γυναικών («…νακια» ή «..ωλα», αποκαλούνται στους στίχους τους).

Δεν μοιάζει τυχαίο που οι αστέρες της trap απασχολούν διαρκώς το αστυνομικό δελτίο για παραβατικές συμπεριφορές: Από παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (για τις οποίες οι ίδιοι… καμαρώνουν), παράνομη οπλοφορία («για τις ανάγκες των videoclip», όπως ισχυρίζονται) και για αιματηρές συμπλοκές, ακόμα και με μαχαίρια!

Η trap μουσική κάνει κυριολεκτικά θραύση στην πιτσιρικαρία (ακόμα και σε γιορτές… νηπιαγωγείου!) με εκατομμύρια views στο Youtube και με όλα τα νυχτερινά μαγαζιά να παίζουν τα σουξέ της του τύπου «Έχω πάρει στη …τάνα μου chinchilla. έχω τις σφαίρες να ψεκάσω όλο το τμήμα, έχω money, έχω drugs, είμαι dealer», που τραγουδά ο trapper Snik, ενός εκ των πρωταγωνιστών του πρωτοφανούς επεισοδίου (ο οποίος μάλιστα συνεχίζει να περηφανεύεται για το “κατόρθωμα” του).

Η trap μουσική έχει καταφέρει να εκτοπίσει τα μπουζούκια (κοινώς “καψουροτράγουδα”) ή την ελληνική ποπ από την διασκέδαση της πιτσιρικαρίας. Ασχέτως της όποιας γνώμης έχουμε για την ποιότητα των τραγουδιών του Σάκη Ρουβά ή της Δέσποινας Βανδή, ουδέποτε ξέπλυναν εγκληματικές συμπεριφορές, όπως κάνει η trap μουσική, σε μία περίοδο μάλιστα που το bulling και η εγκληματικότητα των ανηλίκων έχει χτυπήσει “κόκκινο”.

Eίναι χαρακτηριστική η κουλτούρα της αλητείας που κυριαρχεί στις μαθητικές συμμορίες, τα μέλη των οποίων συνηθίζουν να ποστάρουν φωτό με μαχαίρια, ρόπαλα και μάσκες full-face στα social media, υπό τους στίχους τραγουδιών της trap μουσικής, μιμούμενοι ουσιαστικά τους αστέρες του είδους. Χωρίς φυσικά να έχουμε διάθεση να κάνουμε τους “παιδονόμους”, είναι γνωστό πως η μαζική κουλτούρα δημιουργεί πρότυπα στις νεαρές ηλικίες και τάσεις μιμητισμού.

Χωρά, λοιπόν, πολύ μεγάλη συζήτηση αν μπορεί να πλασάρεται ότι είναι “cool” ή “μαγκιά” το να “πασάρεις την άσπρη” ή να “φορτώνεις τα ξέκωλα”, μία αναμφισβήτητα τοξική κουλτούρα που προβάλλει ως πρότυπο ανοιχτά εγκληματικές συμπεριφορές, τις οποίες είδαμε σε ζωντανή μετάδοση. Όπως είπε σωστά η παρουσιάστρια Ρούλα Κορομηλά, η οποία επίσης δέχτηκε τα χτυπήματα των μαινόμενων trapper και των συνοδών τους, «πρώτη φορά καλλιτέχνες συμπεριφέρονται ως συμμορίες»