Πέμπτη 25 Μαρτίου 2021

Ελλήνων δρώμενα | Ο άνθρωπος μουσείο – Φώτης Ραπακούσης


ΚΛΙΚ στην εικόνα...

«Στο πρώτο ορφανοτροφείο είχα ένα παράπονο κι έκλαιγα διαρκώς. Δεν μου είχε στείλει ποτέ κανείς γράμμα. Πριν από το φαγητό, θυμάμαι, μας έβαζαν στη γραμμή και μας μοίραζαν την αλληλογραφία, ενίοτε και κάποιο δεματάκι, συνήθως λίγες καραμέλες. “Φώτης Ραπακούσης” δεν είχαν φωνάξει ποτέ! Για να έχω την ψευδαίσθηση ότι κάποιος στέλνει και σ’ εμένα, μάζευα τους άδειους φακέλους που πέταγαν τα παιδιά. Γρήγορα απομυθοποιήθηκε κι αυτό γιατί έβλεπα ότι δεν είχαν γραμμένο το όνομά μου. Έτσι άρχισα να μαζεύω τα γραμματόσημα που είχαν πάνω τους, καθώς με μάγευαν οι απεικονίσεις τους: ήρωες της Επανάστασης, του Τρωικού Πολέμου, μορφές βυζαντινών. Τα έχω ακόμη. Ήταν η πρώτη μου συλλογή…»

«Το επάγγελμα που έκαναν οι φτωχοί Ηπειρώτες ήταν αυτό του αρτοποιού. Ήταν δύσκολη δουλειά. Τη διάλεξα γιατί δεν είχα άλλους τρόπους. Ό,τι περίσσευε για πολλά χρόνια το μάζευα για τη διάσωση και περισυλλογή ελληνικών κειμηλίων και στην πορεία ηπειρώτικων κειμηλίων. Έφτασα σε ένα σταυροδρόμι που έπρεπε να επιλέξω τη “στάση” της ζωής μου. Το περίσσευμα έπρεπε να το μετατρέψω σε βίλες, αυτοκίνητα, μπουζούκια, μεγάλη ζωή ή κάτι πιο ουσιαστικό; Ακολούθησα τον άλλο δρόμο…».
«Ο τρόπος με τον οποίο η γιαγιά μου, διηγούνταν τα διάφορα γεγονότα της ζωής της, αποτέλεσε την αφορμή να αγαπήσω τον πολιτισμό και την ιστορία της πατρίδας μου και με οδήγησε στην μέχρι τώρα πορεία μου στον χώρο του συλλεκτισμού…».


Ο Φώτης Ραπακούσης ξεκίνησε τη ζωή του από ένα μικρό χωριό της Ηπείρου και αφού βημάτισε σε τόπους και ανθρώπους, εκπλήρωσε ένα από τα όνειρα της ζωής του, δημιουργώντας ως συλλέκτης το «Ιστορικό Μουσείο Αλή Πασά και Επαναστατικής Περιόδου» στα Ιωάννινα.
Ο άνθρωπος και η ιστορία του, τα όνειρα και η δημιουργία, η συλλογή της μνήμης, η διάσωση και η διάδοση…
Ο Φώτης Ραπακούσης αφηγείται παραστατικά στο φακό της εκπομπής την απίστευτη εξέλιξη και τις απρόβλεπτες μεταβολές της ζωής του, που τον οδήγησαν οδοιπορώντας να επιτύχει και να εκπληρώσει μεγάλους στόχους και όνειρα, που έρχονται να προστεθούν και να αφιερωθούν δημιουργικά στην συλλογή μνήμης του τόπου του.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΑΒΑΛΟΣ –σκηνοθεσία, έρευνα, σενάριο
ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΥΣΑΦΑΚΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΩΤΟΥ -φωτογραφία
ΑΛΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΕΡΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ- μοντάζ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΜΗΤΡΟΣ, ΘΑΝΟΣ ΠΕΤΡΟΥ- ηχοληψία:
ΜΑΡΙΑ ΤΣΑΝΤΕ -οργάνωση παραγωγής


ΠΗΓΗ:Ελλήνων δρώμενα | Ο άνθρωπος μουσείο - Φώτης Ραπακούσης - ΕΡΤflix
 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.