Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

Μήνυμα τῆς Χ.Δ. γιὰ τὸν διπλὸ ἑορτασμό τῆς 25ης Μαρτίου



«Σήμερον τὸ ἱλαρὸν ἡμῖν ἔαρ, Χριστὸς ὁ τῆς δικαιοσύνης ἥλιος φαιδρῷ τῷ φωτὶ ἡμᾶς περιέλαμψε, καὶ τὰς τῶν πιστῶν ἐννοίας ἐφώτισε». (Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος, 1ος λόγος στὸν Εὐαγγελισμὸ τῆς Θεοτόκου)

Γιορτάζουμε σήμερα τὸν Εὐαγγελισμὸ τῆς Θεοτόκου, τὴν ἀναγγελία τῆς γέννησης τοῦ Χριστοῦ «ἐκ Πνεύματος Ἁγίου καὶ Μαρίας τῆς Παρθένου», τῆς ἀπελευθέρωσης τοῦ ἀνθρώπινου γένους ἀπὸ τὶς συνέπειες τῆς πτώσης καὶ τὴν ὑποδούλωση στὶς δυνάμεις τοῦ κακοῦ.

Γι’αὐτὸ καὶ «ἡ σκλαβιὰ ποὺ ἔσπρωξε τοὺς Ἕλληνες νὰ ξεσηκωθοῦνε καταπάνω στὸν Τοῦρκο δὲν ἤτανε μονάχα ἡ στέρηση κι ἡ κακοπάθηση τοῦ κορμιοῦ, ἀλλά, ἀπάνω ἀπ’ ὅλα, τὸ ὅτι ὁ τύραννος ἤθελε νὰ χαλάσει τὴν πίστη τους.» σύμφωνα μὲ τὸν Φώτη Κόντογλου.

Ὡς ὑπόδουλοι στὴν ὀθωμανικὴ αὐτοκρατορία, οἱ Ἕλληνες, ὅπως καὶ οἱ ἄλλοι χριστιανικοὶ λαοί, ἦταν πολίτες δεύτερης κατηγορίας σε σχέση μὲ τὸν κυρίαρχο μωαμεθανισμό. Ἔτσι, ἀκόμα καὶ ὅταν δὲν γίνονταν βίαιοι ἐξισλαμισμοί, ἡ προσχώρηση στὸν Μωαμεθανισμὸ ἦταν προϋπόθεση γιὰ τὴν κοινωνικὴ ἐξέλιξη καὶ ἀποδοχή.

Ὁ γιορτασμὸς τοῦ χαρμόσυνου ἀγγέλματος τῆς ἀπελευθέρωσης καὶ τῆς σωτηρίας τοῦ ἀνθρώπου σύμφωνα μὲ τὴν Ὀρθόδοξη πίστη, ἔγινε σημεῖο ἀναφορᾶς τῆς ἀπελευθέρωσης τοῦ Γένους μας ἀπὸ τὴν ὀθωμανικὴ τυραννία.

Ἡ Ἐπανάσταση τοῦ 1821, βασισμένη ταυτόχρονα στὴν ἀγωνιστικὴ Ὀρθόδοξη Παράδοση τοῦ ἑλληνικοῦ Λαοῦ καὶ στὶς πιὸ προωθημένες ἀρχὲς τῶν ἀπελευθερωτικῶν κινημάτων τῆς ἐποχῆς, ἀνέτρεψε πέρα ἀπὸ κάθε ρεαλιστικὴ πρόβλεψη τὴν καταθλιπτικὴ κυριαρχία τῆς Ἱερᾶς Συμμαχίας στὴν Εὐρώπη. Εὔστοχα ὁ συγγραφέας Γιῶργος Θεοτοκᾶς ἐντόπισε τὶς βάσεις τῆς ἑλληνικῆς παράδοσης στὴν Ὀρθοδοξία, στὴν κλασικὴ παιδεία καὶ στὸ φιλελεύθερο δημοκρατικὸ πνεῦμα τοῦ 1821.

Τὸ ὅραμα τῆς ἐλευθερίας καὶ τῆς δικαιοσύνης, ποὺ ὁδήγησε στὴν Ἐπανάσταση τοῦ 1821 παραμένει πάντα ἐπίκαιρο. Εἶναι τὸ ἴδιο ὅραμα ποὺ ὁδήγησε στὴν ἵδρυση τοῦ Κινήματος τῆς Χ.Δ. ἑξήντα ἑπτὰ χρόνια πρίν, γιὰ μιὰ καινούργια κοινωνία, χωρὶς φτωχοὺς καὶ κοινωνικὰ ἀποκλεισμένους, ἀλλὰ μὲ πολίτες ποὺ στὴ βάση τῶν ἀρχῶν τῆς ἰσότητας καὶ τῆς ἀδελφότητας θὰ συμμετέχουν στὰ ἔργα τῆς ζωῆς καὶ τοῦ πολιτισμοῦ.

Σήμερα, ἡ πατρίδα μας ἀντιμετωπίζει τὴν ἐπιθετικότητα τῆς νέο-οθωμανικῆς Τουρκίας, ποὺ χρησιμοποιεῖ ἀπελπισμένους πρόσφυγες καὶ μετανάστες ὡς ἐκβιαστικὸ ὅπλο γιὰ τὴν κατάλυση τῆς ἐθνικῆς κυριαρχίας της. Ταυτόχρονα, ὑφίσταται νέας μορφῆς ὑποδούλωση στὴ σύγχρονη «Ἱερὰ Συμμαχία» τῆς «Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης». Τὰ ἐπαχθῆ Μνημόνια ποὺ ἐπέβαλαν οἱ «ἑταῖροι» μας καὶ ἐφάρμοσε ὅλο τὸ πολιτικὸ σύστημα, ἀλλὰ καὶ ἡ πολιτικὴ λιτότητας τῆς λεγόμενης «δημοσιονομικῆς σταθερότητας» αὔξησαν τὶς ἀνισότητες καὶ ἀποδόμησαν τὸ κοινωνικὸ κράτος, θεωρώντας «πολυτέλεια» δαπάνες γιὰ τὴν Ὑγεία καὶ τὴν Παιδεία.

Ἀποτέλεσμα τῆς ἀποδόμησης αὐτῆς εἶναι καὶ ἡ συρρίκκνωση τοῦ συστήματος Ὑγείας, τόσο στὴν Ἑλλάδα ὅσο καὶ ἄλλες χῶρες τῆς Ε.Ε., μὲ ἀποτέλεσμα νὰ εἶναι ἀνοχύρωτες ἀπέναντι στὴν ἐπιδημία τοῦ «κοροναϊοῦ». Στὴ σωστὴ κατεύθυνση εἶναι ἡ ἀναστολὴ τοῦ «συμφώνου σταθερότητας», ἡ ὁποία ἐπιβάλλεται ἀπὸ προσωρινὴ νὰ γίνει μόνιμη. Ἐκφράζουμε τὴ συμπαράστασή μας στοὺς γιατροὺς καὶ στὸ νοσηλευτικὸ προσωπικό, ποὺ μὲ ὑπεράνθρωπες προσπάθειες προσπαθοῦν νὰ ἀνταποκριθοῦν στὶς ἀνάγκες.

Ὅπως ἔγραφε ὁ ἱδρυτὴς τῆς Χ.Δ. Νίκος Ψαρουδάκης, «τὸ 1821 ἄρχισε ὁ ἀγώνας τῆς ἀπελευθερώσεως, καὶ ὁ ἀγώνας αὐτὸς δὲν ἔχει λήξει. Τὸ ἔργο τοῦ 1821 εἶναι ἡμιτελές. Πρέπει νὰ τὸ ὁλοκληρώσουμε. Πλάι στὴν πολιτικὴ έλευθερία ποὺ μᾶς ἔδωσε, πρέπει ν’ ἀγωνισθοῦμε καὶ γιὰ πνευματικὴ καὶ οἰκονομικὴ (κοινωνικὴ) ἐλευθερία. Σ’ αὐτὸν τὸν ἀγώνα καλεῖ τὴν Νέα Γενιὰ ἡ «Χριστιανικὴ Δημοκρατία». Τὸ 1821 ἀγωνίσθηκε «γιὰ τοῦ Χριστοῦ τὴν πίστη τὴν ἁγία καὶ τῆς πατρίδος τῆς ἐλευθερία.» Χωρὶς τὴν ἀλήθεια τοῦ Χριστοῦ ἐλευθερία δὲν ἀποκτᾶται: Οἱ λαοὶ ποὺ δὲν κυβερνοῦνται ἀπὸ τὸ Θεό, κυβερνοῦνται ἀπὸ τυράννους. Χρειαζόμαστε μιὰ καινούργια 25η Μαρτίου.» (20 Μαρτίου 1967, πρωτοσέλιδο ἄρθρο μὲ τίτλο «Ἡ καινούργια ἐπανάσταση στὴν ἐφημερίδα «Χριστιανική Δημοκρατία»)

Ἀπὸ τὸ Γραφεῖο Τύπου τῆς ΧΔ





Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.