Κυριακή 3 Μαρτίου 2024

Έκρυψε τον ήρωα Αυξεντίου

Του Κώστα Αλεξίου


Αυτός ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ είναι ο Πατέρας Χρύσανθος! Είναι καλόγερος.... ζεί σε μοναστήρι στην Κορινθία.... κάποιοι θα τον έχετε επισκευθεί κιόλας. Τι έκανε όμως, δεν είμαι σίγουρος ότι ξέρετε, όλοι οι φίλοι μου τουλάχιστον.
 Αποφάσισα να σας πω, τι έκανε, μέρα που είναι σήμερα. Τότε, που οι Άγγλοι διαφεντεύανε τα πάντα σε όλη την Κύπρο και ο Αυξεντίου είχε άλλη γνώμη για όλα αυτά που γίνονταν στο νησί του, ο καλόγερος τον έκρυψε στο κελί του στη Μονή Μαχαιρά, όπου έφτασε κυνηγημένος. Τον έντυσε με τα ράσα του και του έδωσε το κελί του να μένει κι αυτός κρύφτηκε άλλου!

 Όλα πήγαιναν τόσο καλά που οι Άγγλοι φτάνοντας στην Μονή Μαχαιρά ρώτησαν τον σταυραετό αν είχε δει, αν είχε μάθει κάτι για τον αντάρτη! Τους υποσχέθηκε πως αν μάθει κάτι θα τους ενημερώσει. Τι έγινε μετά, το γράφει η Ιστορία. Δεν γράφει τι έκανε ο Χρύσανθος, ο καλόγερος...

ΕΦΥΓΕ από τον τόπο του για πάντα, αφήνοντας πίσω κάθε τι δικό του, κάθε συγγενή και φίλο γιατί οι Άγγλοι θα το φυλάκιζαν (τουλάχιστον)

 Πάνε δέκα χρόνια περίπου που έμαθα για τον Χρύσανθο, όταν είχα βρεθεί στο ίδιο κελί, στη Μονή Μαχαιρά και ο μπιστικος του Ματρόζου μου εξιστόρησε τα καθέκαστα, ζητώντας μου να προσπαθήσω να τον συναντήσω. Το έκανα και μετά τηλεφώνησα στην Κύπρο... 

Όταν τον ξαναείδα, μου είπε ότι ήρθαν ΚΑΙ οι δικοί του άνθρωποι από την Κύπρο,  ένα λεωφορείο κόσμος! Θα συγκινουμαι πάντα με το μεγαλείο αυτού του Ανθρώπου και θεωρώ πολύ τυχερό τον εαυτό μου που τον γνώρισα!

ΠΗΓΗ:https://www.facebook.com/share/hi9kfqkRnHzZVeD1/
 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.