Τρίτη 7 Ιουλίου 2020

«ΗΡΘΑΝ ΣΤ ΟΝΕΙΡΟ ΜΟΥ (ΤΟ ΧΡΕΟΣ)

«ΗΡΘΑΝ ΣΤ ΟΝΕΙΡΟ ΜΟΥ (ΤΟ ΧΡΕΟΣ)



Ήμουν στο Ζόναρς, στην αρχή της Πανεπιστημίου.
Ήρθαν στο τραπέζι μου και κάθισαν απέναντι. Με κοίταζαν με αυστηρό ύφος, σαν εξεταστική επιτροπή: 
Ο Πικιώνης, ο Κωνσταντινίδης, ο Ζενέτος κι ο Προβελέγγιος.
"Τι είναι αυτοί οι φοίνικες στις γλάστρες ;;;" με ρώτησε ο Τάκης (ο Ζενέτος)
"Τι είναι αυτές οι μπογιές στην άσφαλτο ;;;" πήρε το λόγο ο Δημήτρης (ο Πικιώνης)
"Γιατί έχουν βάλει την στάση του λεωφορείου στη μέση του δρόμου ;;;" είπε ο Άρης (ο Κωνσταντινίδης).
"Κι αυτοί γιατί περπατάνε στην κίτρινη άσφαλτο αντί στο πεζοδρόμιο;;;" πετάχτηκε ο Αριστομένης (ο Προβελέγγιος).
"Ο καινούργιος Δήμαρχος κάνει ανάπλαση στο ιστορικό κέντρο" είπα συνεσταλμένα.
"Ανάπλαση το λες αυτό, αρχιτεκτονάκο ;;;" με χλεύασε ο Ζενέτος.
"Δεν έχω συμμετοχή στο έργο, κύριε Τάκη, μην τα βάζετε μαζί μου" αντέταξα.
"Δεν έχεις συμμετοχή ;;;. Η πολιτεία σε όρισε Πρόεδρο του Αρχιτεκτονικού Συμβουλίου της πόλης των Αθηνών και αφήνεις να γίνονται αυτά τα αίσχη ;;;" άστραψε και βρόντηξε ο Κωνσταντινίδης. 
"Μα κύριε Άρη δε μου έφεραν καμία μελέτη να εγκρίνω" ψέλλισα. 
"Εννοείς ότι το έργο γίνεται χωρίς μελέτη ;;;"
"Μάλιστα, γίνεται σαν προμήθεια, δηλαδή αγόρασαν πεντακόσιες γλάστρες, τρακόσια παγκάκια και εφτά χιλιάδες λίτρα χρώμα και είναι κάποιος που καθοδηγεί τους εργάτες: "Βάλε μια γλάστρα εδώ, ένα παγκάκι εκεί - βάψε κόκκινη την άσφαλτο απ αυτή τη γραμμή μέχρι εκείνη"
"Πώς τον λένε αυτόν τον αγράμματο που διέταξε το έργο ;;;"
"ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ, κύριε Άρη".
"Αύριο το πρωί θα κηρύξεις το έργο ΑΥΘΑΊΡΕΤΟ" μου είπε ο Ζενέτος κουνώντας μου το χέρι του.
Πετάχτηκα κάθιδρος από το κρεβάτι μου. Είχε ξημερώσει. Πάντα το πρωί βλέπω τους εφιάλτες. Αλλά όχι, δεν είναι εφιάλτης να μιλάς με τα ιερά τέρατα της σύγχρονης .Ελληνικής Αρχιτεκτονικής. Είναι ευλογία.
Σηκώθηκα και ντύθηκα βιαστικά. Κατέβηκα στη Χώρα και έβγαλα εισιτήριο επιστροφής στην Αθήνα. Δεν έχω δικαίωμα να κρύβομαι. Είναι ΧΡΕΟΣ μου να κάνω ότι μπορώ να σταματήσω αυτούς που ασελγούν πάνω στο σώμα της Πόλης μου. Το είπαν οι Δάσκαλοί μου.»
Γράφει πολύ σωστά σήμερα ο αρχιτέκτονας Θάνος Οικονόμου...
Και προσθέτω :
Για ασήμαντα σπιτάκια και ελάχιστες παρεμβάσεις σε μικρούς χώρους απαιτείται έγκριση από τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής...
Ο σύλλογος αρχιτεκτόνων και το ΤΕΕ ακόμη δεν έχουν καταγγείλει τις αυθαίρετες χωρίς άδειες και εγκρίσεις παρεμβάσεις, παραβιάσεις και τον βιασμό του κέντρου της Αθήνας...
Το χειρότερο είναι ότι με τον βιασμό και την βάναυση κακοποίηση του κέντρου της Αθήνας υπάρχει ο κίνδυνος να δυσφημίσουν σωστούς στόχους πεζοδρομήσεων και αναπλάσεων και να απαξιώσουν σωστές πολιτικές διαχείρησης του δημόσιου χώρου.
Μεγάλος περίπατος η μεγάλος αυθαίρετος βιασμός;;;;

ΠΗΓΗ:Stefanos Pantos

Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.