Παρασκευή 15 Μαΐου 2020

Παρουσιάστηκε το σχέδιο κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για τον «Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας»

Ο Συγκοινωνιολόγος Καθηγητής του ΕΜΠ Γιώργος Γιαννής παρουσίασε το σχέδιο.
Την παρουσίαση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας στο Δημοτικό Συμβούλιο έκανε ο Συγκοινωνιολόγος Καθηγητής του ΕΜΠ Γιώργος Γιαννής.
Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας -και μάλιστα με ευρύτατη πλειοψηφία- για τη δημιουργία του Μεγάλου Περίπατου της πόλης έγινε μετά την λεπτομερή παρουσίαση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων από τον Συγκοινωνιολόγο Καθηγητή Γιώργο Γιαννή, επικεφαλής της ομάδας Συγκοινωνιολόγων που έχει συσταθεί στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για τον συγκεκριμένο σκοπό, στο πλαίσιο της συνεργασίας με τον Δήμο Αθηναίων.
Στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου παρουσιάστηκαν αναλυτικά και δόθηκαν απαντήσεις σε μια σειρά από θέματα σχετικά με:
-Τους στόχους και το πλαίσιο της επέμβασης
-Τις συνθήκες κυκλοφορίας σήμερα στην Αθήνα και διεθνώς
-Τις κυκλοφοριακές επεμβάσεις για την υλοποίηση του Μεγάλου Περιπάτου
-Την εκτίμηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων
Ο Καθηγητής Γιώργος Γιάννης αναφέρθηκε τέλος, διεξοδικά στα συμπεράσματα από τα οποία προκύπτουν σημαντικά οφέλη για όλους από τις επεμβάσεις στην κινητικότητα στην πόλη, τα οποία περιγράφονται αναλυτικά στην παρουσίαση η οποία επισυνάπτεται.

Το σχέδιο του Μεγάλου Περιπάτου από τoν Δήμο Αθηναίων:

Αναλυτικά

Ομόνοια
Μέρος του Μεγάλου Περιπάτου είναι και η πλατεία Ομονοίας, η αναβάθμιση της οποίας έχει ήδη ολοκληρωθεί και τις επόμενες ημέρες ανοίγει για όλους.
 
- Πανεπιστημίου - Πατησίων
Στη Πανεπιστημίου προβλέπεται η πεζοδρόμηση των τριών από τις έξι συνολικά λωρίδες κυκλοφορίας που έχει σήμερα και η αισθητική αναβάθμισή της.
Η ανανεωμένη οδός Πανεπιστημίου θα διαθέτει έναν νέο ποδηλατόδρομο, 2 λωρίδες κυκλοφορίας για ΙΧ και μια λεωφορειολωρίδα ίδιας κατεύθυνσης με αυτή των ΙΧ. Η ανάπλασή της θα αποδώσει περίπου 7.000m2 στον δημόσιο χώρο.
Αναδεικνύεται έτσι η "Τριλογία" (Εθνική Βιβλιοθήκη – Πανεπιστήμιο – Ακαδημία Αθηνών).
Η παρέμβαση θα περιλάβει και την Πατησίων (28ης Οκτωβρίου), από την Ομόνοια ως την πλατεία Αιγύπτου για την ενοποίηση του περιπάτου με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
 
- Βασιλίσσης Όλγας
Το Ζάππειο ενοποιείται με τον Ναό Ολυμπίου Διός, η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού, με διατήρηση της γραμμής του Τραμ. Η πεζοδρόμηση της Β. Όλγας θα δημιουργήσει περίπου 10.500m2, νέου Δημόσιου χώρου.
 
- Ηρώδου Αττικού
Η οδός μετατρέπεται σε οδό ελέυθερη από Ι.Χ.
 
Πρόσβαση στην οδό θα έχουν μόνο τα οχήματα:
έκτακτης ανάγκης
τροφοδοσίας
απορριμματοφόρα
εξυπηρέτησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας
εξυπηρέτησης κατοίκων
υπηρεσιακά αυτοκίνητα
ταξί μετά από κλήση τους
 
Η ανάπλαση της Ηρώδου Αττικού θα αποδώσει περίπου 5.000m2 στον Δημόσιο χώρο.
 
- Αθηνάς – Ερμού
Η οδός Ερμού μέχρι την οδό Άγ. Ασωμάτων και η οδός Αθηνάς θα μετατραπούν σε οδούς ελεύθερες από Ι.Χ., με κυκλοφορία λεωφορείων μόνο σε καθορισμένους άξονες.
 
Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:
έκτακτης ανάγκης
τροφοδοσίας
απορριμματοφόρα
εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας
που κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης
εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων
ταξί μετά από κλήση τους
 
- Σύνταγμα
Στην πλατεία Συντάγματος το σχέδιο περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της οδού Φιλελλήνων στο ύψος της πλατείας, για τη δημιουργία ενός νέου κοινόχρηστου χώρου στην καρδιά της πόλης.
 
Πιο συγκεκριμένα η παρέμβαση προβλέπει:
3 λωρίδες κυκλοφορίας ελεύθερες για όλα τα οχήματα
1 νέα λεωφορειολωρίδα
1 λωρίδα στάσεων λεωφορείων
- Πλάκα
Η περιοχή της Πλάκας που συνδέει το Μοναστηράκι με τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και το Θησείο θα γίνει περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ..
 
Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:
έκτακτης ανάγκης
τροφοδοσίας
απορριμματοφόρα
εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας
όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης
εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων
ταξί μετά από κλήση τους
- Εμπορικό Τρίγωνο
Η περιοχή του Εμπορικού Τριγώνου, θα γίνει περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ..
 
Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:
έκτακτης ανάγκης
τροφοδοσίας
απορριμματοφόρα
εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας
όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης
εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων
ταξί μετά από κλήση τους
 
- Μητροπόλεως
Η οδός Μητροπόλεως θα μετατραπεί σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ..
 
Πρόσβαση στην οδό θα έχουν μόνο τα οχήματα:
έκτακτης ανάγκης
τροφοδοσίας
απορριμματοφόρα
εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας
όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης
εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων
ταξί μετά από κλήση τους
 
- Πλατεία Θεάτρου - Πλατεία Δικαιοσύνης - Πλατεία Κοραή
Δρομολογούνται σημαντικές τοπικές παρεμβάσεις για την ανάπλαση των τριών αυτών Πλατειών που θα αποτελέσουν καταλύτη στη βελτίωση των γύρω περιοχών. 
 
- Κεραμεικός  - Ακαδημία Πλάτωνος
Σε δεύτερο χρόνο θα υλοποιηθεί η σύνδεση του Περιπάτου με την Ακαδημία Πλάτωνος.

ΠΗΓΗ: https://www.insider.gr/eidiseis/ellada/136721/paroysiastike-shedio-kykloforiakon-rythmiseon-gia-ton-megalo-peripato-tis
 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.