Πέτρος Αργυρίου
Δεν υπάρχει τίποτε που να μην διχάζει αυτήν την χώρα.
Από τον Αντετοκούμπο και τον Τσιτσιπά, από το μέταλ μέχρι την πανκ, από τον Λάνθιμο μέχρι την Δημουλά, τον Μαχαιρίτσα και τον Μικρούτσικο, σ’ ένα πράγμα συμφωνούμε πάντα: στο ότι στα πάντα διαφωνούμε.
Έχουμε ξερόλες που δεν έχουν μελετήσει ποτέ τους τίποτε σχολαστικά, αμόρφωτους ειδικούς, φανατικούς οπαδούς που δεν εξετάζουν ποτέ ότι τους μεταλαδαμπεύουν οι μέντορες τους, μικρούς ανθρώπους με μεγάλα εγώ, αμετανόητους προσωπολάτρες και ακολούθους μετριοτήτων.
Ο Κορονοϊός δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση.
Μας δίχασε τώρα το αν κολλάει με την Θεία Κοινωνία. Με τόσα κρίσιμα για την επιβίωση μας μέτωπα, αυτό μας μάρανε τώρα.
Οι πέτρες του σκανδάλου είναι ειδικοί, όπως η «προβεβλημένη», καθηγήτρια μάλιστα λοιμωξιολογίας Γιαμαρέλλου, αν και χωριό που φαίνεται κολαούζο δεν θέλει.
Τι μας δίδαξε η ακαδημαϊκός μας;
«…Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι είναι ένα εντελώς διαφορετικό θέμα, η θεία κοινωνία είναι ένα μυστήριο, όταν πηγαίνεις να πάρεις τη θεία κοινωνία δεν την παίρνεις από συνήθεια, την παίρνεις γιατί μεταλαμβάνεις σώμα και αίμα Χριστού. Το μεγαλύτερο μυστήριο, ή το πιστεύεις και κοινωνείς κανονικά ή δεν το πιστεύεις και δεν κοινωνείς.
Δεν υπάρχουν μεσοβέζικες λύσεις, κουταλάκια κλπ. Είμαι τελείως εναντίον αυτών… Αν εγώ πιστεύω ότι αυτό μπορεί να με μολύνει, τότε δεν πιστεύω στο μεγαλύτερο μυστήριο. Τα άτομα που θέλουν να κοινωνήσουν δεν πρέπει να φοβούνται ότι με τη θεία κοινωνία μπορεί να μεταδοθεί ποτέ μικρόβιο».
Φαντάζομαι ότι όποιος πιστεύει στην ιατρική, δεν κολλάει ποτέ του ασθένειες. Τι όχι; Και η ιατρική έχει κάνει κατά καιρούς θαύματα.
Αρχίσαν μετά και οι παπάδες να επιστημονίζουν: Έχει 40% αλκοόλ, ισχυρίζονται, κι έτσι ποτέ δεν μολύνει η θεία κοινωνία.
Κι άντε, να ‘χει αμυδρά κάποια βάση αυτό για τον κορονοϊό, λέμε τώρα.
Το πετσετάκι στο οποίο σκουπίζονται οι πιστοί, τι το άχραντο έχει;
Παρότι την τελευταία δεκαετία ήμουν πολύ διακριτικός σε τέτοια ζητήματα, ακριβώς γιατί κάθε πτυχή του ελληνισμού απειλείται, υπάρχουν και όρια.
Πως θα κλονιστεί η πίστη μας αν πχ αντί για άγιο πετσετάκι χρησιμοποιείται χαρτομάντιλο; Τόσο αδύναμη η πίστη σας ώστε εξαρτάται από αντικείμενα;
Οι τελετουργίες φτιάχτηκαν από τους ανθρώπους, όχι από τον Ιησού. Εκείνος ούτε χρυσό ήθελε, ούτε χλιδή ούτε τίποτε.
Το να αλλάξει προσωρινά κάτι δεν αποτελεί ούτε ύβρη, ούτε απόπειρα αλλοίωσης της θρησκείας μας.
Καταλαβαίνεται άραγε τι σημαίνει συμβολισμός; Τι είδους κανίβαλου θα έτρωγε σώμα και αίμα κάποιου; Είναι συμβολικό. Το καταλαβαίνετε αυτό έτσι ή σοκαριστήκατε;
Και να σου και πετιέται και ο Βελόπουλος, που ενώ η ατζέντα του για το μεταναστευτικό κερδίζει έδαφος και παίρνει τον παχύτατο βουλευτικό μισθό, καιροσκοπεί με τον κορονοϊό πουλώντας κηραλοιφές. Πρώτα βγαίνει η ψυχή κι ύστερα το χούι.
Εντάξει, εντάξει. Και που το ξέρω εγώ ότι οι κηραλοιφές του δεν εμποδίζουν την μετάδοση του Ιού; Πράγματι, δεν το ξέρω. Το ζήτημα είναι ότι ούτε και αυτός ξέρει ότι οι κηραλοιφές του τον εμποδίζουν. Περιμένουμε στήριξη της Γιαμαρέλλου στον Βελόπουλο.
Τέλος πάντων. Πάρτε το θέμα του κορονοϊού.
Έχουμε ανθρώπους που λεν, έλα μωρέ τώρα δεν τρέχει τίποτε, έλα μωρέ τώρα, το φτιάξαν και αυτό, τύπους που έχουν χεστεί πάνω τους, τύπους που λένε ότι το ρίξαν οι Κινέζοι για να ρίξουν τον Τραμπ, τύπους που λένε ότι το ριξε ο Τραμπ για να ρίξει τους Κινέζους, τύπους που λένε ότι δεν κολλά με την Θεία Κοινωνία, τύπους που σατυρίζουν και εξοργίζονται με τους προηγούμενους, τύπους που δεν θα κάναν τυχόν εμβόλιο με τίποτε, τύπους που θα στήσουν κυνήγι μαγισσών απέναντι στους προηγούμενους.
Τα πάντα έχει ο μπαχτσές.
Κι όποιος, όπως εγώ, προσπαθεί να είναι όσο είναι δυνατόν αντικειμενικός, την μια θα γίνει ίνδαλμα για τους δε και μισητός από τους δε, την άλλη μισητός από τους δε και άξιος για τους δε και στο τέλος θα μείνει μόνος. Αυτοί είναι η μοίρα των ανθρώπων που πολεμούν τους ιούς του νου.
Δεν ξέρω πολλά για την Θεία Κοινωνία. Αυτό που ξέρω είναι ότι σπάνια πλέον έχω λόγους για να πιστεύω στην ελληνική κοινωνία. Τα συναθροισμένα σκορποχώρια δεν δομούν κοινωνίες.
Οι κοινωνίες πρέπει να έχουν κοινά. Πέρα από το κουφάρι της νεοελληνικής γλώσσας, δεν μας ενώνει κάτι άλλο. Κι επειδή ενωμένοι δεν το μπορούμε να είμαστε σχεδόν ποτέ σε τίποτε πλέον, το να μας διαλύουν κάθε φορά, φαντάζει εύκολο.
Οι αρθρογράφοι κάνουν καριέρα πάνω στις διαφωνίες μας. Ελπίζω να ζήσω να δω την μέρα που κάτι θα μας ενώσει. Όσο ακόμη υπάρχουμε.
Πέτρος Αργυρίου, agriazwa.blogspot.com. 7/3/2020.
Δεν υπάρχει τίποτε που να μην διχάζει αυτήν την χώρα.
Από τον Αντετοκούμπο και τον Τσιτσιπά, από το μέταλ μέχρι την πανκ, από τον Λάνθιμο μέχρι την Δημουλά, τον Μαχαιρίτσα και τον Μικρούτσικο, σ’ ένα πράγμα συμφωνούμε πάντα: στο ότι στα πάντα διαφωνούμε.
Έχουμε ξερόλες που δεν έχουν μελετήσει ποτέ τους τίποτε σχολαστικά, αμόρφωτους ειδικούς, φανατικούς οπαδούς που δεν εξετάζουν ποτέ ότι τους μεταλαδαμπεύουν οι μέντορες τους, μικρούς ανθρώπους με μεγάλα εγώ, αμετανόητους προσωπολάτρες και ακολούθους μετριοτήτων.
Ο Κορονοϊός δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση.
Μας δίχασε τώρα το αν κολλάει με την Θεία Κοινωνία. Με τόσα κρίσιμα για την επιβίωση μας μέτωπα, αυτό μας μάρανε τώρα.
Οι πέτρες του σκανδάλου είναι ειδικοί, όπως η «προβεβλημένη», καθηγήτρια μάλιστα λοιμωξιολογίας Γιαμαρέλλου, αν και χωριό που φαίνεται κολαούζο δεν θέλει.
Τι μας δίδαξε η ακαδημαϊκός μας;
«…Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι είναι ένα εντελώς διαφορετικό θέμα, η θεία κοινωνία είναι ένα μυστήριο, όταν πηγαίνεις να πάρεις τη θεία κοινωνία δεν την παίρνεις από συνήθεια, την παίρνεις γιατί μεταλαμβάνεις σώμα και αίμα Χριστού. Το μεγαλύτερο μυστήριο, ή το πιστεύεις και κοινωνείς κανονικά ή δεν το πιστεύεις και δεν κοινωνείς.
Δεν υπάρχουν μεσοβέζικες λύσεις, κουταλάκια κλπ. Είμαι τελείως εναντίον αυτών… Αν εγώ πιστεύω ότι αυτό μπορεί να με μολύνει, τότε δεν πιστεύω στο μεγαλύτερο μυστήριο. Τα άτομα που θέλουν να κοινωνήσουν δεν πρέπει να φοβούνται ότι με τη θεία κοινωνία μπορεί να μεταδοθεί ποτέ μικρόβιο».
Φαντάζομαι ότι όποιος πιστεύει στην ιατρική, δεν κολλάει ποτέ του ασθένειες. Τι όχι; Και η ιατρική έχει κάνει κατά καιρούς θαύματα.
Αρχίσαν μετά και οι παπάδες να επιστημονίζουν: Έχει 40% αλκοόλ, ισχυρίζονται, κι έτσι ποτέ δεν μολύνει η θεία κοινωνία.
Κι άντε, να ‘χει αμυδρά κάποια βάση αυτό για τον κορονοϊό, λέμε τώρα.
Το πετσετάκι στο οποίο σκουπίζονται οι πιστοί, τι το άχραντο έχει;
Παρότι την τελευταία δεκαετία ήμουν πολύ διακριτικός σε τέτοια ζητήματα, ακριβώς γιατί κάθε πτυχή του ελληνισμού απειλείται, υπάρχουν και όρια.
Πως θα κλονιστεί η πίστη μας αν πχ αντί για άγιο πετσετάκι χρησιμοποιείται χαρτομάντιλο; Τόσο αδύναμη η πίστη σας ώστε εξαρτάται από αντικείμενα;
Οι τελετουργίες φτιάχτηκαν από τους ανθρώπους, όχι από τον Ιησού. Εκείνος ούτε χρυσό ήθελε, ούτε χλιδή ούτε τίποτε.
Το να αλλάξει προσωρινά κάτι δεν αποτελεί ούτε ύβρη, ούτε απόπειρα αλλοίωσης της θρησκείας μας.
Καταλαβαίνεται άραγε τι σημαίνει συμβολισμός; Τι είδους κανίβαλου θα έτρωγε σώμα και αίμα κάποιου; Είναι συμβολικό. Το καταλαβαίνετε αυτό έτσι ή σοκαριστήκατε;
Και να σου και πετιέται και ο Βελόπουλος, που ενώ η ατζέντα του για το μεταναστευτικό κερδίζει έδαφος και παίρνει τον παχύτατο βουλευτικό μισθό, καιροσκοπεί με τον κορονοϊό πουλώντας κηραλοιφές. Πρώτα βγαίνει η ψυχή κι ύστερα το χούι.
Εντάξει, εντάξει. Και που το ξέρω εγώ ότι οι κηραλοιφές του δεν εμποδίζουν την μετάδοση του Ιού; Πράγματι, δεν το ξέρω. Το ζήτημα είναι ότι ούτε και αυτός ξέρει ότι οι κηραλοιφές του τον εμποδίζουν. Περιμένουμε στήριξη της Γιαμαρέλλου στον Βελόπουλο.
Τέλος πάντων. Πάρτε το θέμα του κορονοϊού.
Έχουμε ανθρώπους που λεν, έλα μωρέ τώρα δεν τρέχει τίποτε, έλα μωρέ τώρα, το φτιάξαν και αυτό, τύπους που έχουν χεστεί πάνω τους, τύπους που λένε ότι το ρίξαν οι Κινέζοι για να ρίξουν τον Τραμπ, τύπους που λένε ότι το ριξε ο Τραμπ για να ρίξει τους Κινέζους, τύπους που λένε ότι δεν κολλά με την Θεία Κοινωνία, τύπους που σατυρίζουν και εξοργίζονται με τους προηγούμενους, τύπους που δεν θα κάναν τυχόν εμβόλιο με τίποτε, τύπους που θα στήσουν κυνήγι μαγισσών απέναντι στους προηγούμενους.
Τα πάντα έχει ο μπαχτσές.
Κι όποιος, όπως εγώ, προσπαθεί να είναι όσο είναι δυνατόν αντικειμενικός, την μια θα γίνει ίνδαλμα για τους δε και μισητός από τους δε, την άλλη μισητός από τους δε και άξιος για τους δε και στο τέλος θα μείνει μόνος. Αυτοί είναι η μοίρα των ανθρώπων που πολεμούν τους ιούς του νου.
Δεν ξέρω πολλά για την Θεία Κοινωνία. Αυτό που ξέρω είναι ότι σπάνια πλέον έχω λόγους για να πιστεύω στην ελληνική κοινωνία. Τα συναθροισμένα σκορποχώρια δεν δομούν κοινωνίες.
Οι κοινωνίες πρέπει να έχουν κοινά. Πέρα από το κουφάρι της νεοελληνικής γλώσσας, δεν μας ενώνει κάτι άλλο. Κι επειδή ενωμένοι δεν το μπορούμε να είμαστε σχεδόν ποτέ σε τίποτε πλέον, το να μας διαλύουν κάθε φορά, φαντάζει εύκολο.
Οι αρθρογράφοι κάνουν καριέρα πάνω στις διαφωνίες μας. Ελπίζω να αξιωθώ να δω την μέρα που κάτι θα μας ενώσει. Όσο ακόμη υπάρχουμε.
Κατασταλάζοντας με τον Covid-19: Τα νέα δεδομένα και η μεγάλη εικόνα
Παρότι θα επιμείνω στο ότι ακόμη τα νούμερα μπορεί να είναι απλά ένα μικρό κλάσμα των συνολικών κρουσμάτων από ιούς στο αναπνευστικό, η Ιταλία δίνει νούμερα χειρότερα που είχε η Κίνα στην αιχμή της επιδημίας ενώ η Ευρώπη έχει φουντώσει ήδη. Η κατάσταση στην Ευρώπη τείνει να γίνει χειρότερη από ότι στην Κίνα
Με τουλάχιστον μία περιοχή της Ελλάδας, την Ηλεία να έχει εισέλθει στη φάση 2 της επιδημίας όπου είναι δύσκολο πλέον να περιοριστεί, είναι καλό να εξετάσουμε κάποια νέα δεδομένα του κορονοϊού.
Χρόνος επώασης
Από 5 εώς 7 ημέρες. Μέγιστο: 14 ημέρες. Ο μεγάλος χρόνος προκαλεί τα προβλήματα στον έγκαιρο εντοπισμό φορέων του.
Xρόνος παραμονής στο σώμα
Ακόμη και μετά την αποδρομή της νόσου, ο ιός μπορεί να παραμείνει στο σώμα για εβδομάδες. Άγνωστο ο ακριβής χρόνος. Εξαιτίας αυτού, πιθανολογείται ότι δημιουργείται ισχυρότερη ανοσολογική μνήμη στον ιό. Πολύ θετικό.
Μεταδοτικότητα
Θα επιμείνω ότι ο ρυθμός μετάδοσης δεν είναι 2 νέοι φορείς για κάθε έναν. Κι αυτό προκύπτει όχι μόνο από τα εμπειρικά δεδομένα αλλά και από το ότι άγνωστο μη καταγεγραμμένο ποσοστό φορέων είναι ασυμπτωματικό ή με πολύ ήπια συμπτώματα.
Πολύ πιο μεταδοτικός φαίνεται να είναι ο ιός στη φάση των συμπτωμάτων, με συνάχι και βήχα να είναι λεωφόροι μετάδοσης.
Ανησυχητικό είναι ότι ο ιός μπορεί να συνεχίζει στο σώμα ακόμη και μετά την αποδρομή της νόσου. Εξού και τα μέτρα προσωπικής υγιεινής πρέπει να τηρούνται και από όσους έχουν θεραπευτεί.
Εδώ θα πρέπει να δώσουμε και μια απάντηση σε ένα από τα πιο ανησυχητικά φαινόμενα: την δεύτερη λοίμωξη σε ασθενή από την Ιαπωνία που είχε θεραπευτεί. Θα μπορούσε κάτι τέτοιο να δείχνει μειωμένη ανοσολογική απάντηση ή μνήμη σε ποσοστό ασθενών κάτι που θα επέτρεπε στον ιό να «ανακυκλώνεται» συνέχεια μέσα στον πληθυσμό. Αν όντως συνέβαινε κάτι τέτοιο όπως κάποιοι από εμάς αρχικά υποψιάστηκαν, θα ήταν όντως τρομακτικό. Αλλά τα δεδομένα πλέον μας λένε ότι τα πιο πιθανά ενδεχόμενα για το ιαπωνικό αίνιγμα είναι δύο:
- Α) Αναζωπύρωση: Η χρήση Tamiflu μπορεί να είχε ρίξει το ιϊκό φορτίο σε βαθμό να μην μπορεί να δώσει συμπτώματα χωρίς ο ασθενής να έχει προλάβει να αναπτύξει ανοσία.
- Β) Μετάλλαξη: Έχουμε πλέον ανιχνεύσει δεύτερο στέλεχος του COVID-19. Υπάρχει κάποια πιθανότητα άτομα που έχουν νοσήσει από το πρώτο στέλεχος να μην έχουν ανοσία στο δεύτερο.
Σε μια τέτοια περίπτωση, είναι πολύ κακό να έχουμε δύο επιδημίες από τα δύο στελέχη.
Το θετικό είναι όμως ότι τα δύο στελέχη μπορεί να ανταγωνίζονται μεταξύ τους, με το δεύτερο στέλεχος να χαρακτηρίζεται ως πιο ήπιο από το πρώτο. Κι αυτό είναι καλό.
Το κακό είναι όμως ότι όσο περισσότερο εξαπλώνεται ο ιός, τόσο πιο πιθανό είναι να δώσει νέες μεταλλάξεις που θα μπορούσε να σημαίνει νέες επιδημίες μέσα στην επιδημία και στελέχη ανθεκτικά στο Tamiflu και σε άλλα αντιϊκά που χρησιμοποιούνται εμπειρικά σε ασθενείς υψηλού κινδύνου, κάτι που θα αυξήσει έστω και λίγο την θνησιμότητα.
Από την άλλη, μετάλλαξη δεν σημαίνει υποχρεωτικά ότι τα νέα στελέχη δεν αναγνωρίζονται από το ανοσοποιητικό ατόμου που έχει ήδη νοσήσει από το αρχικό στέλεχος.
Τα παραπάνω, ισχύουν για κάθε ιό και κάθε επιδημία. Δεν είναι ιδιαίτερα γνωρίσματα του «νέου» Κορονοϊού.
Ας φτάσουμε όμως σε πράγματα που παραμένουν οξύμωρα.
Σε κάθε χώρα βλέπουμε κατά διαστήματα κάποιες εκρήξεις στα νούμερα των νέων κρουσμάτων δύο τριών ημερών και μετά το νούμερο των νέων κρουσμάτων σταθεροποιείται. Η μόνη εξαίρεση είναι το Ιράν. Αυτό, καθόλου δεν συμφωνεί με μια επιδημία μεγάλης μεταδοτικότητας καθώς, σε μια τέτοια περίπτωση, όταν τα νούμερα είναι μεγάλα, θα έπρεπε να έχουμε εκθετικές αυξήσεις των νέων κρουσμάτων. Το οποίο και συμβαίνει μόνο για μικρά χρονικά διαστήματα. Η εικόνα λοιπόν της επιδημίας δεν μας δίνει βάσιμο λόγο να συμπεράνουμε ότι έχουμε μια επιδημία με μεγαλύτερη μεταδοτικότητα από την γρίπη.
Θνησιμότητα
Ο ΠΟΥ δίνει 3,4%, ποσοστό πολύ πιο υψηλό από οποιαδήποτε γρίπη. Το ποσοστό όμως είναι σίγουρα πλασματικό καθώς όσο περισσότερο εξαπλώνεται η επιδημία, τόσο μεγαλύτερο γίνεται το ποσοστό των ασυμπτωματικών και των φορέων με πολύ ήπια συμπτώματα που δεν καταγράφονται.
Τα κρούσματα που έχουν καταγραφεί μέχρι σήμερα είναι 93000. Η εκτίμησή μου είναι ότι πρέπει να είναι από 200000 εώς 500000.
Εκτίμησή μου εξ αρχής ήταν το ποσοστό θνησιμότητας είναι κάτω από 1% και με αυτή την εκτίμηση συμφωνούν αξιωματούχοι των Centers for Disease Control and Prevention και του National Institute of Allergy and Infectious Diseases.
Το ποσοστό αυτό διαφέρει σημαντικά από χώρα σε χώρα.
Από την μία έχουμε το δραματικό ποσοστό του 7% στις ΗΠΑ, τα υψηλά, κοντά στο 3,5% στο Ιράν και Ιταλία, το χαμηλό του 1,2 σε Ισπανία και 0,7 στην Νότια Κορέα και τα μηδενικά μέχρι τώρα σε Γερμανία και Σιγκαπούρη.
Δεν έχουμε ιδέα ακόμη σε τι οφείλονται αυτές οι τεράστιες διακυμάνσεις στην θνησιμότητα από χώρα σε χώρα.
Αν υπολογίσουμε όμως και το «αόρατο» ποσοστό ασυμπτωματικών και ήπιων κρουσμάτων, θα δούμε πχ στην Νότια Κορέα με αρκετά μεγάλο δείγμα ως τώρα, ένα ποσοστό της τάξης του 0,4, εώς 0,1%, ποσοστό σχετικά κοντά σε αυτό της εποχιακής γρίπης.
Σε κάποιες χώρες λοιπόν, για άγνωστους λόγους, έχουμε απλά ένα δεύτερο κύμα γρίπης.
Καλό θα ήταν να ανακαλύψουμε αυτούς τους λόγους.
Όπως και να ‘χει, επιμένοντας στην υπόθεση μας μιας παγκόσμιας θνησιμότητας αρκετά πιο χαμηλά του 1%, ο COVID έχει μεν θνησιμότητα πολλαπλάσια της γρίπης που προέρχεται κυρίως από τις επιπλοκές του στις ευπαθείς ομάδες, σίγουρα δεν είναι όμως 34 φορές πιο θανάσιμος από την γρίπη όπως επισήμως δείχνει ο ΠΟΥ.
Αν συνυπολογίσουμε και την συνύπαρξη άλλων αναπνευστικών ιών σε ασθενείς, το ποσοστό θνησιμότητας του Covid μπορεί να πέσει κατά 1% εώς 15%.
Ας δούμε όμως τώρα την μεγάλη εικόνα: Η γρίπη αποτελεί μόνο το 7-15% ιογενών ασθενειών με παρόμοια συμπτώματα, τις λεγόμενες γριπώδεις συνδρομές. Το κοινό κρυολόγημα είναι το πιο κοινό από αυτές με τους ενήλικες να το περνούν 2 ως 6 φορές τον χρόνο. Κάντε τον πολλαπλασιασμό με τον γενικό πληθυσμό και θα βγάλετε τα κρούσματα.
Ακόμη και το κοινό κρυολόγημα μπορεί να προκαλέσει θανάσιμες επιπλοκές σε πολύ επιβαρυμένους ασθενείς. Μην ψάχνετε στατιστικές θνησιμότητας. Δεν επιχειρήθηκαν.
Ο κυρίαρχος ιός στις γριπώδεις συνδρομές είναι ο σχετικά ακίνδυνος ρινοϊός με 29% και ήδη γνωστοί κορονοϊοί με 15%, με 46% να οφείλεται σε άγνωστες αιτίες, μάλλον ιούς. Είναι πιθανό λοιπόν ο COVID να μην είναι καινούριος ιός και να κυκλοφορούσε ήδη, απλά να τον εντοπίσαμε τώρα.
Αλλά ας πάμε σε νόσους που προκαλούν οι γριπώδεις συνδρομές.
Κάθε χρόνο έχουμε, 4,2 εκατομμύρια θανάτους από Οξείες Λοιμώξεις του Αναπνευστικού (ΟΛΑ), το μεγαλύτερο κομμάτι τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου.
Πάνω από ένα εκατομμύριο από αυτούς οφείλονται σε ιώσεις από ποικίλους ιούς όπως αναφέραμε.
Οι θάνατοι σε αυτήν την ομάδα από ιούς τις γρίπης αποτελούν μονάχα ένα κλάσμα του αριθμού και οι ετήσιες εκτιμήσεις για τους θανάτους από γρίπη πρέπει να υπολογίζονται στο κάτω άκρο τους καθώς συχνά συνυπολογίζονται στα νούμερα της γρίπης, θάνατοι από άλλους αναπνευστικούς ιούς.
Ο 3000 θάνατοι από τον Covid-19 είναι ακόμη σταγόνα στον ωκεανό των θανάτων από γριπώδεις συνδρομές και γρίπες μαζί.
Μόνο αν έχουμε σοβαρή αύξηση του συνολικού αριθμού του ενός εκατομμυρίου ιογενών θανάτων από ΟΛΑ, μόνο τότε θα μπορούμε να μιλάμε για σοβαρή επιβάρυνση της παγκόσμιας δημόσιας υγείας.
Και για να γίνει κάτι τέτοιο, ο Covid πρέπει να δώσει υπερπολλαπλάσιους θανάτους από όσους έχουμε σήμερα.
Αν παρακολουθούσαμε τις επιδημίες που κάνει ο κάθε ένας από τους διακόσιους αναπνευστικούς ιούς, θα ζαλιζόμασταν.
Είναι αμφίβολο λοιπόν το ότι ο Covid αποτελεί σοβαρή απειλή για την παγκόσμια υγεία.
Ο Covid-19, απέδειξε περίτρανα ένα πράγμα: η ανθρωπότητα και οι κυβερνήσεις της απόδειξαν είναι ανέτοιμες για μια πραγματικά επικίνδυνη πανδημία. Έχουμε εικόνα απανωτών ιατρικών λαθών σε σχέση με τον Covid. Φανταστείτε τι θα γίνει σε περίπτωση μιας πραγματικά επικίνδυνης πανδημίας, με μεγάλο χρόνο επώασης, μεγάλη θνησιμότητα (της τάξης πχ του 10%) και με μεγαλύτερη μεταδοτικότητα.
Τα συστήματα δημόσιας υγείας, με Covid-19 ή χωρίς, πρέπει να ενισχυθούν με ειδικές κλινικές και εξειδικευμένο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Γιατί με ή χωρίς ψεύτη βοσκό, ο λύκος μιας πραγματικά επικίνδυνης πανδημίας, δεν μπορεί ποτέ να αποκλειστεί.
Απλά, χάρη στον ψεύτη βοσκό, θα είμαστε αρκετοί ανέτοιμοι απέναντι σε μια πραγματική απειλή.
Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.