Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2019

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ: Εγώ δεν έχω έρωτες!… αποκρίθηκε ο Παπαδιαμάντης χαμηλώνοντας τα μάτια. Ο ήρωάς μου έχει!…

ph ph. polaroids, Tarkovsky

Της Άννας Στάικου


Νύχτα, λαλούν τ αφέγγαρα μονοπάτια.

Εμένα σύντροφοί μου είναι κάτι σαν τις Αχτίτσες του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

Οι Αχτίτσες λοιπόν δεν ποδοβολούν μήτε κομπάζουν

Αλέξανδρε, πες μας κάτι για τον έρωτα που μοναδικά εσύ ως ένας άλλος μαρμαρογλύπτης μικρών παραδομένων στην χρονική συγχορδία, αριστουργημάτων, με λεπτά σημεία στίξης στο χαρτί, ανέδειξες τον μόνον του ανθρώπου μονοπάτι!
..........................................


- Έτσι λοιπόν, κυρ Αλέξανδρε!… Έχουμε έρωτες και τους τραγουδάμε τόσο όμορφα!

- Εγώ δεν έχω έρωτες!… αποκρίθηκε ο Παπαδιαμάντης χαμηλώνοντας τα μάτια.
 Ο ήρωάς μου έχει!…

(Ο Ταγκόπουλος στο περιοδικό "Φιλολογικά Πορτραίτα" μας μεταφέρει την κριτική του Μητσάκη όταν ο Παπαδιαμάντης διάλεξε ν' απαγγείλει σε φιλολογική παρέα ένα ερωτικό του ποίημα.)






Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.