Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2018

"πάντα π α ι δ ά κ ι στα χέρια του Θεού"...




Του Θανάση Παπαθανασίου από το f/b Papathanasiou Athanasios

Παρασπονδώ και αναρτώ κάτι προσωπικό:

Αντιγράφω μια καταγραφή μου προ πολλών ετών, από ένα σημειωματάριό μου (όπου εναποθέτω διάφορα κεντρομόλα μου, αραιά και πού):


"20 Νοεμβρίου 1995, ο πατέρας μου βγήκε τελευταία φορά από το σπίτι, για τη 'Σωτηρία'. Η πορεία του επί γης ολοκληρώθηκε [κοιμήθηκε στις 22]. Κι όμως, δεν υπάρχει καμμία διαφορά μεταξύ 'νέου' και 'γέρου'. Πάντα πρόκειται για το ίδιο π α ι δ ά κ ι, τη μια με τσιτωμένο και την άλλη με ζαρωμένο δέρμα, πάντα π α ι δ ά κ ι στα χέρια του Θεού".

Συνεχίζω, σήμερα:

Ανήμπορος πια ο πατέρας, με βλέμμα θολό στις τελευταίες του μέρες και τυπικά χαμένος, κινούσε τα δάχτυλά του με τον τρόπο με τον οποίον έπιανε το σβέρκο μου όταν ήμουν μικρός. Κίνηση άφωνη, που σε αφήνει να αναρωτιέσαι τι λέει. Κίνηση που κάνει χώρο στο μυστήριο...

Έχω κρατημένα πολλά. Δυο σπαράγματα τα καταθέτω σήμερα, σαν να ανάβω δυο κεριά στη μνήμη του μπαμπά, Νικόλαου Παπαθανασίου:

1. Τον ευγνωμονώ που, μαζί με τη μάνα μας, όταν ήμασταν πιτσιρίκια πέντε-έξι ετών, κάναμε βόλτα οικογενειακά στο παλιό λιμάνι των Χανίων (περί το 1963) και συναντούσαμε τον Σαλή, τον μαύρο μουσουλμάνο λεμβούχο. Πιστοί χριστιανοί οι γονείς μου, εκτιμούσαν εξαιρετικά τον φιλάνθρωπο Σαλή και, δίχως θεωρίες, μας δασκάλευαν έμπρακτα την άφοβη πίστη και τη μυστική παρουσία του Χριστού. Χαιρετούσαμε με χειραψία το αγαθό Σαλή, κι αυτός καλαμπούριζε και δασκάλευε εμάς, τα μικρά, λέγοντάς μας ότι έγινε μαύρος επειδή… όταν ήταν μικρός δεν έτρωγε το φαγητό του και η μαμά του τον έκλεινε στην καρβουναποθήκη!

2. Αντίθετα προς τη διαδεδομένη φράση για τον ήσυχο "ύπνο του δικαίου", ο πατέρας μου μού έλεγε πως όταν είσαι τίμιος δ ε ν πρέπει να κοιμάσαι ήσυχος! Και είχε πολλά, πάρα πολλά δίκια! Η ζωή δείχνει πως ένα ολόκληρο τσουνάμι είναι απλό πιτσίλισμα μπροστά στον μοχθηρό ο οποίος «ὠρυόμενος περιπατεῖ ζητῶν τίνα καταπίῃ».

ΘΑΝΑΣΗΣ Ν. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ / 22-11-2018.

ΥΓ: Το εικαστικό: Έργο του Loui Jover, https://www.saatchiart.com/…/Drawing-yo…/284005/2026501/view


Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.