Κυριακή 28 Οκτωβρίου 2018

ΙΟΥΛΙΑ ΜΠΙΜΠΑ-«Πρέπει να κάνεις κι εσύ κάτι. Το ζητάει η ώρα»

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, κείμενο

ΙΟΥΛΙΑ ΜΠΙΜΠΑ. Μια κοπέλα λεπτή, με τα μαλλιά τραβηγμένα κότσο, μοναχική, λιγομίλητη. Γεννημένη στη Σάμο. Παντρεμένη. Δασκάλα στο κατηχητικό σχολείο του Αγίου Νικολάου στο Κουκάκι. Οργανωμένη στην αντιστασιακή οργάνωση ΠΕΑΝ.
Η Ιουλία μέσα από τη φυλακή γράφει στην Άννα. Γράμματα γραμμένα με μολύβι πάνω σε οποιοδήποτε χαρτί.
Δεκέμβριος 1942

Αγαπητή Άννα,

πολλές φορές με ρωτάνε εδώ στη φυλακή πώς βρήκα τη δύναμη εγώ, ένα άβγαλτο κορίτσι απ' τη Σάμο ν' ανακατευτώ στην Αντίσταση. Ούτε κι εγώ ξέρω να σου πω. Κάτι μέσα μου μ' έτρωγε. Κάτι μου 'λεγε «Πρέπει να κάνεις κι εσύ κάτι. Το ζητάει η ώρα». Μπορεί να μ' έβαλαν στα αίματα κι εκείνα τα παλικάρια που κατέβασαν τη γερμανική σημαία απ' την Ακρόπολη τον Μάιο του '41. Δεν μάθαμε ακόμα τ' όνομά τους. Ίσως να μην το μάθουμε ποτέ. Θυμάμαι ότι εκείνη τη μέρα, εκείνο το σούρουπο, ανέβηκα πάνω στου Φιλοπάππου και κοίταζα τον βράχο απέναντι. Κοίταζα τον Παρθενώνα και σκεφτόμουνα «Άραγε θα μπορέσω ποτέ να κάνω κι εγώ κάτι;». Ας είναι! Τώρα όλα αυτά είναι περασμένα. Τώρα έχω μπροστά μου τα κάγκελα. Απ' την περασμένη βδομάδα μ' έχουν στην απομόνωση. Θ' αντέξω όμως. Κουράγιο.

Η Ιουλία Μπίμπα δεν θα ξαναδεί το σπίτι της στην οδό Πινότση 14, απ' όπου ανηφόριζε για τον λόφο του Φιλιπάππου.
Τέτη Σώλου

Σύμφωνα με το Στυλιανό Αραβαντινό, ήταν τήν μετέφεραν στήν Γερμανία όπου τήν αποκεφάλισαν.  Υπάρχει μόνο μια μικρή πλάκα στά Χαυτεία τής Αθήνας μαζί μέ τήν προτομή τού αρχηγού τής αντιστασιακής οργάνωσης Περίκου.  Ναί, επειδή δέν υπήρχε εδώ ποινή αποκεφαλισμού, τήν έστειλαν στήν "πολιτισμένη" Γερμανία, όπου τής έκοψαν το κεφάλι, τήν ΑΠΟΚΕΦΑΛΙΣΑΝ. Stylianos Arabantinos 

ΠΗΓΗ:Anna Staikou


 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.