από Λεωνίδας Κουμάκης
Η «ΑΒ Βασιλόπουλος», η αλυσίδα λιανικής που δημιούργησε ένας άνθρωπος μεγάλης αξίας (Γεράσιμος Βασιλόπουλος, 1917-2006), απολαμβάνει εδώ και ολόκληρες δεκαετίες μια εξαιρετική εικόνα στα μάτια του μέσου Έλληνα καταναλωτή.
Η «ΑΒ Βασιλόπουλος», η αλυσίδα λιανικής που δημιούργησε ένας άνθρωπος μεγάλης αξίας (Γεράσιμος Βασιλόπουλος, 1917-2006), απολαμβάνει εδώ και ολόκληρες δεκαετίες μια εξαιρετική εικόνα στα μάτια του μέσου Έλληνα καταναλωτή.
Με αφετηρία το πρώτο κατάστημα που άνοιξε ο Γεράσιμος Βασιλόπουλος μαζί με τον αδελφό του το 1939 στο κέντρο της Αθήνας (Βουλής 29), τοποθετώντας την επιγραφή που συνεχίζει να γράφει ιστορία (ΑΒ Αφοί Βασιλόπουλοι), ο Γεράσιμος Βασιλόπουλος το 1992 πήρε την μεγάλη απόφαση να μεταβιβάσει το δημιούργημα του στον Βελγικό όμιλο Delhaize.
Ο Βελγικός Όμιλος αποδείχτηκε άξιος συνεχιστής του έργου του Γεράσιμου Βασιλόπουλου και του αδελφού του, διατηρώντας στο ακέραιο σχεδόν όλες τις άριστες πρακτικές των ιδρυτών και των συνεργατών τους, οι οποίες δημιούργησαν την εξαιρετική εικόνα της αλυσίδας στην Ελληνική αγορά.
Ο Βελγικός Όμιλος αναβάθμισε μάλιστα και βασικά στελέχη της αλυσίδας, όπως ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας, ο οποίος αναρριχήθηκε στις θέσεις διευθύνοντα συμβούλου Νοτιανατολικής Ευρώπης και εκτελεστικού αντιπροέδρου του ομίλου Delhaize. Όλα αυτά μέχρι το 2016 όταν συνέβησαν πολύ σημαντικά γεγονότα στον όμιλο Delhaize:
Ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας ο οποίος για την αγορά, τους προμηθευτές αλλά και για όσους καταναλωτές γνώριζαν, ήταν το σύμβολο μιας αδιατάρακτης πορείας πάνω στις αρχές του Γεράσιμου Βασιλόπουλου οι οποίες οδήγησαν την αλυσίδα το 2016 στην κορυφή της Ελληνικής αγοράς, αποχώρησε από τον Όμιλο Delhaize μετά από εξαιρετική καριέρα δύο περίπου δεκαετιών στην ΑΒ Βασιλόπουλος και στον Όμιλο.
Ο ίδιος ο Όμιλος Delhaize, την άνοιξη του 2016 προχώρησε στην συγχώνευση του με τον όμιλο Ahold σε ένα γιγαντιαίο όμιλο (Ahold Delhaize) 62,3 δισεκατομμυρίων Ευρώ (ετήσιος κύκλος εργασιών), 375.000 εργαζομένων και 6.500 καταστημάτων σε ένδεκα χώρες. Ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος (CEO) της Ahold Dick Boer είναι τώρα ο Διευθύνων Σύμβουλος ολόκληρου του ομίλου Ahold Delhaize και ο Frans Muller, πρώην Διευθύνων Σύμβουλος (CEO) της Delhaize, είναι ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου καθώς και ο υπεύθυνος ενσωμάτωσης και επικεφαλής των επιχειρήσεων της Delhaize στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Η έδρα των διεθνών δραστηριοτήτων του Ομίλου Ahold Delhaize βρίσκεται πλέον στο Zaandam της Ολλανδίας.
Η συγχώνευση αυτή, με κριτήρια βελτιστοποίησης οικονομικών αποδόσεων σε όλους τους τομείς δραστηριοτήτων των δύο μεγάλων ομίλων, είχε προφανώς κάποιες αναπόφευκτες συνέπειες οι οποίες σε ορισμένες από τις 11 αγορές που δραστηριοποιείται ο νέος όμιλος πιθανόν να έγιναν εύκολα αποδεκτές ή να «απορροφήθηκαν» χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.
Στην Ελλάδα όμως, παρατηρείται το φαινόμενο να ακούγονται στην αγορά «μουρμούρες» για αυθαίρετη και μονομερή διαφοροποίηση των πιστωτικών όρων προμηθευτών, έξω και σε τεράστια απόσταση από τα μέχρι σήμερα «καθιερωμένα» από την αλυσίδα «ΑΒ Βασιλόπουλος» για ολόκληρες δεκαετίες.
Πριν από πολλά χρόνια (30 Δεκεμβρίου 2011) είχαμε επισημάνει αναλυτικά τα προβλήματα που παρουσίαζε στην Ελληνική αγορά ο (πρώτος τότε) όμιλος Carrefour Μαρινόπουλος σε άρθρο μας με τίτλο «Όμιλος Carrefour – Μαρινόπουλος : Υπάρχει άραγε καπνός χωρίς φωτιά;», αναδεικνύοντας υπαρκτά προβλήματα της αγοράς για τα οποία τότε, δεν τολμούσε να μιλήσει κανείς.
Σίγουρα και πέραν πάσης αμφιβολίας, οι συνθήκες που προηγήθηκαν της κατάρρευσης της Μαρινόπουλος, δεν έχουν καμιά απολύτως σχέση με τα σημερινά δεδομένα της (πρώτης) «ΑΒ Βασιλόπουλος» και του νέου ιδιοκτήτη της – του ομίλου Ahold Delhaize. Παρ΄ όλα αυτά, έχουμε υποχρέωση να ακούμε πολύ προσεκτικά τι λέει η αγορά για την πιστωτική πολιτική του νέου ιδιοκτήτη της «ΑΒ Βασιλόπουλος».
Μια πιθανή ανατροπή των πρακτικών που εφάρμοζε η «ΑΒ Βασιλόπουλος» απέναντι στους προμηθευτές της για ολόκληρες δεκαετίες, είναι βέβαιο πως θα επηρέαζε σημαντικά την μέχρι σήμερα εξαιρετική εικόνα που απολαμβάνει η αλυσίδα στο καταναλωτικό κοινό της χώρας μας.
Και η αυθαίρετη, μονομερής και κατά το δοκούν αλλοίωση μιας πιστωτικής πολιτικής, και μάλιστα σε εποχές πολύ δύσκολες για όλους τους Έλληνες παραγωγούς, σίγουρα δεν προστατεύει ένα καλό όνομα που αποκτήθηκε με κόπους ολόκληρων δεκαετιών…
ΠΗΓΗ:http://www.analyst.gr/
Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.