Του Γιάννη Ξένου
Η πρόσφατη κακοκαιρία προκάλεσε πολύ συζήτηση και η αξιωματική αντιπολίτευση έφτασε μέχρι το σημείο να φέρει στη βουλή πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης. Ο ΣΥΡΙΖΑ επαναλάμβανε διαρκώς ότι η κυβέρνηση έδειξε πλήρη ανικανότητα για να ανταπεξέλθει στον χιονιά, αλλά δεν άσκησε την παραμικρή κριτική στην Αττική Οδό, που είχε και αυτή το μερίδιο της στην ταλαιπωρία χιλιάδων εγκλωβισμένων οδηγών. Ακόμα και στα καρφιά της κυβέρνησης, ότι σιωπά για τις ευθύνες της Αττικής Οδού, οι κατά τα άλλα λαλίστατοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τα Μέσα που τον στηρίζουν, δεν σήκωσαν το γάντι. Ίσα ίσα, αν παρακολουθήσουμε την δημοσιογραφική κάλυψη π.χ. της Αυγής για το θέμα, θα διαπιστώσουμε ότι παρουσιάζεται χωρίς σχολιασμό η υπερασπιστική γραμμή της εταιρείας που ρίχνει τις ευθύνες στο υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, στην Περιφέρεια Αττικής, στην Τροχαία, αλλά και στους ίδιους τους οδηγούς. Ένδειξη για το πόσο πλουραλιστικά φώτισαν τα γεγονότα είναι το ότι η είδηση ότι τα εκχιονιστιστικά μηχανήματα της εταιρείας ξέμειναν από βενζίνη και δεν μπορούσαν να κάνουν την δουλειά τους γιατί η εταιρεία υποχρεώνει τους οδηγούς να βάζουν καύσιμα από συγκεκριμένο βενζινάδικο, το οποίο ήταν αδύνατο να προσεγγίσουν δεν υπάρχει για την Αυγή.
Πραγματικά είναι ανεξήγητη η στάση του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στην Αττική Οδό, το αντιπολιτευτικό μένος τους τυφλώνει ή υπάρχει και κάτι ακόμα; Μια πιθανή εξήγηση ίσως δίνει μια οικονομική είδηση που δημοσιεύτηκε χθες. Η κοινοπραξία Ιντρακάτ-Άκτωρ κέρδισε το οδικό έργο «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη», προϋπολογισμού 250 εκατομμυρίων ευρώ.
Πώς ξετυλίγεται το κουβάρι. Ο Άκτωρ είναι ο βασικός μέτοχος της κοινοπραξίας (κατέχει το 75%) που εδώ και είκοσι χρόνια διαχειρίζεται την Αττική Οδό. Μια κερδοφόρα επένδυση αφού μόνο για την χρήση του 2019 οι μέτοχοι έλαβαν μέρισμα 92,6 εκατ. ευρώ. Ο Άκτωρ η κατασκευαστική εταιρεία που τις τελευταίες δεκαετίες κυριάρχησε στα δημόσια έργα τα τελευταία χρόνια περνά μια πολύ έντονη κρίση. Ουσιαστικά οι δύο βασικοί μέτοχοι, ο Γιώργος Μπόμπολας και οι αδελφοί Καλλιτσάντση επιδόθηκαν σε έναν σκληρό πόλεμο για τον έλεγχο της εταιρείας, με τελικό (;) νικητή τους δεύτερους. Έτσι το 2018 η οικογένεια Μπόμπολα και το επί 40 χρόνια δεξί τους χέρι στην Άκτωρ, Δημήτρης Κούτρας, παρέδωσαν την διοίκηση στα αδέλφια Καλλιτσάντση. Έκτοτε ο Άκτωρ αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα και την διετία 2019-2020 εμφάνισε ζημιές 400 εκατ. ευρώ.
Ο Δημήτρης Κούτρας που ήταν επικεφαλής από το 1978 της Άκτωρ και έχει το προσωνύμιο ο «ιδεολόγος των εργοταξίων» (άλλοι πιο προχωρημένοι τον αποκαλούν και «Στάλιν») μεταπήδησε στην κατασκευαστική που δημιούργησε ο Σωκράτης Κόκκαλης, την Ιντρακάτ όπου κατέχει την θέση του αντιπροέδρου του ΔΣ και είναι μέτοχος με ένα ποσοστό περίπου 10%. Ο Δ. Κούτρας ποτέ δεν έκρυψε το «νοιάξιμο» του για την Άκτωρ, όπως διαφαίνεται από συνεντεύξεις του ή από ρεπορτάζ που μας ενημερώνουν ότι την επισκέπτεται συχνά ή από την χαρά του όταν πριν από έναν χρόνο επέστρεψε, προσωρινά, η οικογένεια Μπόμπολα στο ΔΣ του Άκτωρα.
Η κοινοπραξία Ιντρακάτ-Άκτωρ είναι ένα από τα τρία σχήματα μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών που χτυπούν όλα τα μεγάλα δημόσια έργα που δημοπρατούνται αυτή την περίοδο. Ενόψει των χρημάτων του Ταμείου Ανάκαμψης που τους επόμενους μήνες θα αρχίσει η εκταμίευσή τους και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι δημόσιες υποδομές μετά την δεκαετία των μνημονίων είναι σε άθλια κατάσταση αναμένεται να πέσουν πολλά δισεκατομμύρια σε δημόσια έργα. Τα τρία σχήματα που έχουν απομείνει, γιατί οι μεσαίες και μικρομεσαίες κατασκευαστικές στα χρόνια της κρίσης, εξοβελίστηκαν από την αγορά, θα λάβει την μερίδα του λέοντος των έργων.
Μια εξήγηση για την σιωπή του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την Αττική Οδό είναι ότι ίσως δεν θα ήθελαν, από τακτ προς τον ευρωβουλευτή του Πέτρο Κόκκαλη και γιο του Σωκράτη, να δημιουργήσουν κάποιο πρόβλημα στην επιχειρηματική δραστηριότητα του Σωκράτη Κόκκαλη. Ποιος ξέρει;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.