Κυριακή 26 Μαΐου 2024

“Εt in Arcadia ego”


Θόδωρος Μαραγκός - Σκηνοθέτης 


Τότε που έκανα το Μάθε παιδί μου γράμματα,  πάνω στα βουνά της Αρκαδίας υπήρχε ένας βοσκός, τον οποίον  ακολουθούσε όπου πήγαινε και όπου στεκόταν, ένας Ιταλός!. Ρώτησα γιατί τον ακολουθεί ο Ιταλός  και μου είπαν ότι είναι θαυμαστής του! Και τι είδους θαυμαστής είναι, ρώτησα, απορημένος. Του αρέσουν οι ιστορίες του βοσκού και όταν τον ακούει να τις αφηγείται, δακρύζει! μου είπαν. Η περιέργειά μου και το ενδιαφέρον μου φούντωσε. Επεδίωξα , τους γνώρισα και έπαθα την πλάκα μου..

Ο βοσκός που τον  έλεγαν Γιώργο Πετρίδη ήξερε του κόσμου τις ιστορίες, από την παράδοση, από την μυθολογία, από την ιστορία. Μεγάλες ιστορίες μια και δυο ώρες η κάθε μια. Τις είχε αποστηθίσει και τις έλεγε απ έξω. Είχε κι έναν μοναδικό τρόπο να τις αφηγείται. Ήταν πράγματι συγκλονιστικός
Ο Αλμπέρτο ο Ιταλός ήταν Ελληνολάτρης και ήξερε τα Ελληνικά καλλίτερα από εμένα. Τον ρώτησα πως ανακάλυψε τον Γιώργο Πετρίδη τον βοσκό και μου είπε:

 Τον ξέρεις τον περίφημο πίνακα του Νικολά Πουσσέν, Ο ΒΟΣΚΌΣ ΤΗΣ ΑΡΚΑΔΊΑΣ που είναι στο Λούβρο; Όχι, του είπα. 
Και τότε ο Ιταλός μου είπε την  "δική του Ιστορία"
"Στο σχολείο μας έμαθαν πως, όταν η Ελλάδα υποδουλώθηκε από τους Τούρκους τον 15ο αιώνα, ο Ελληνισμός απελευθέρωνε την Ευρώπη, με την αναγέννησή του, από την ιερά εξέταση και από τα σκοτάδια του μεσαίωνα. Αυτό είχε σαν επακόλουθο να φουντώσει το κίνημα του του ανθρωπισμού και του ρομαντισμού και τη γέννηση του Ευρωπαϊκού πολιτισμού.
Ψάχνοντας οι αναγεννημένοι Ευρωπαίοι να βρουν τις ανθρώπινες αξίες, ανακάλυψαν την Αρκαδία  όπου οι άνθρωποι εκεί, ζούσαν ευτυχισμένοι.σε πλήρη αρμονία με τη φύση. Οι Ευρωπαίοι γοητεύτηκαν  και η Αρκαδία έγινε τότε το επίκεντρο όλης της Ευρώπης
 Καλλιτέχνες, διανοούμενοι, ερευνητές απ’ όλα τα μέρη της Ευρώπης καταφθάνουν στα πανέμορφα αρκαδικά τοπία και γοητεύονται από τους  βοσκούς της Αρκαδίας που είναι φορείς πανάρχαιων ιστορικών και μυθολογικών γνώσεων με αποτέλεσμα ,να  πουν στο τέλος-. “Εt in Arcadia ego” (Είμαι κι εγώ από την Αρκαδία) Με το ίδιο πνεύμα ήρθα κι εγώ στην Αρκαδία γιατί το Αρκαδικό ιδεώδες εξακολουθεί να  ζωντανό ακόμα και σήμερα  και ανακάλυψα αυτόν τον σπουδαίο άνθρωπο.

Όλα αυτά τα έφερα στην μνήμη μου επί τη ευκαιρία της παρουσίασης του βιβλίου μου Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ στον Δήμο Δάφνης και Υμηττού ( Δευτέρα 27 Μαϊου 7,30 στην αίθουσα εκδηλώσεων Δημαρχείου Υμηττου), αλλά και από την κατωτέρω συγκλονιστική φωτογραφία που είδα του τυφλού βοσκού που ζει στα Γρεβενά και έχει αποστηθίσει το 27 βιβλία της Καινής Διαθήκης και τα απαγγέλλει απ έξω!

ΠΗΓΗ: https://www.facebook.com/share/p/YmBT5nTaJRNFSiGQ/
 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.