Του Δημήτρη Κούβελα
Χρονιάρα μέρα, ανταλλάσσουμε ευχές και προσπαθούμε (όσοι έχουν), να χωνέψουν!
Χρόνια πολλά λοιπόν και καλά Χριστούγεννα! Και ενώ η μέρα δεν το «σηκώνει», οι καιροί παραμένουν χαλεποί και έτσι θα ήθελα να τοποθετηθώ για το θέμα των κρατικών/ιδιωτικών πανεπιστημίων!
Ξεκινώντας, πολλούς, μας συμφέρει η λειτουργία ιδιωτικών, διότι οι αμοιβές μας, των καθηγητών που ξέρουμε «την πιάτσα» και την αγορά, θα πάνε στα ύψη!
Η αλήθεια όμως είναι αλλού και έχει πολλές διαστάσεις!
1. Οι σχολές που ενδιαφέρουν είναι αυτές με υψηλή ζήτηση που σημαίνει α) εξασφαλισμένα επαγγελματικά δικαιώματα, β) κοινωνική αναγνώριση, γ) υψηλό εισόδημα, δ) βαθμίδες ελευθερίας.
Αυτές είναι: α) Ιατρική/Οδοντιατρική, β) φαρμακευτική, γ) Νομική, δ) κάποιες πολυτεχνικές!!!
2. Όλες οι άλλες δεν έχουν πελατεία, διατεθειμένη να πληρώσει πανάκριβα τις σπουδές και επομένως έχουν ελάχιστο εμπορικό ενδιαφέρον!!!
3. Σήμερα, με εξετάσεις, στις μεγάλης ζήτησης σχολές, περνάν αριστούχοι, οποιασδήποτε κοινωνικής τάξης και οικονομικής επιφάνειας. Μαζεύεται η μαθητική αφρόκρεμα, όπως και αν αυτό ερμηνεύεται!
Στα Ιδιωτικά μπορεί να εγγραφεί, με το ανάλογο τίμημα, οποιοσδήποτε, ακόμα και αν δυσκολεύεται να συλλαβίσει το όνομά του!
4. Στα δημόσια λοιπόν πανεπιστήμια θα μείνουν καλοί μαθητές, κυρίως χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων, αλλά σε υποβαθμισμένο περιβάλλον, ενώ στα ιδιωτικά, όποιος ναναι, και με φιρμάτους καθηγητές. Δεν ξέρω αν, ακόμα και ο Ιπποκράτης, θα μπορούσε να μεταμορφώσει τον «μαθητή-τουρίστα» σε γιατρό απαιτήσεων!!!
5. Στις Ιατρικές, υπάρχει απαίτηση πρακτικής άσκησης σε Νοσοκομεία. Αν η κλινική άσκηση γίνει σε ιδιωτικά νοσοκομεία, πόσο πιθανό θεωρείτε, στο θάλαμο της ουρολογικής κλινικής, που νοσηλεύεται κάποιος μεγιστάνας, που πληρώνει ένα σκασμό, να δεχτεί με χαρά, την πρωινή επίσκεψη 20 φοιτητών, που με φορεμένο το γάντι και ανορθωμένο τον δείκτη της δεξιάς, εμβαπτισμένο στη βαζελίνη, να απαιτήσουν από μία εκπαιδευτική δακτυλική, προκειμένου να βιώσουν τον υπερτροφικό προστάτη;;;
Αν το παραπάνω δεν γίνεται, ποιος θα δεχτεί ανάλογη δερματολογική/αφροδισιολογική εξέταση των γεννητικών οργάνων του και λήψη ανάλογου, σεξουαλικού ιστορικού, παρουσία 10-20 φοιτητών, όπως γίνεται στα κρατικά νοσοκομεία που ασκούν φοιτητές;;;
Αν λοιπόν, το σύνολο της κλινικής άσκησης δεν μπορεί να λάβει χώρα, οι φοιτητές θα εκπαιδεύονται αποκλειστικά, σε φουσκωτές κούκλες και εκμαγεία;
Για να μην πλατειάζω, μέρα που είναι, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, δεν θα είναι πανεπιστήμια!!! Θα είναι ιδιωτικές σχολές, εμπορικού ενδιαφέροντος, όπου η μάθηση, θα ταυτίζεται με την τεχνική εκπαίδευση και όχι με την Μόρφωση και την Καλλιέργεια.
Φυσικά, αν δεν έχουν κερδοσκοπικό χαρακτήρα, διανέμουν τα κέρδη σε υποτροφίες και διοικούνται, όχι από ιδιώτες επενδυτές, αλλά σοβαρούς επιστημονικούς οργανισμούς (κάπου θα και τέτοιοι!), τότε ειλικρινά μπορούν όλα τα παραπάνω να αναθεωρηθούν!!!
Και μην ακούσω μπουρδολογίες για αρχαία Ελλάδα κλπ, διότι εκεί δεν υπήρχαν δημόσια πανεπιστήμια, αλλά ούτε επαγγελματικά δικαιώματα, ούτε επενδυτές, ούτε υψηλή τεχνολογία, ούτε παγκοσμιοποίηση ούτε τίποτα από τα σημερινά κόλπα, ενώ υπήρχαν δούλοι, υποζύγια και άλλα facilities!
Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.