Του Αλέξανδρου Κουτσομητόπουλου *
“Η…επαναστατική κομμουνιστική οργάνωση που ίδρυσαν οι μαθητές του Ιησού Χριστού…”, Ριζοσπάστης, Χριστούγεννα 25/12/ 1 9 2 4!
Πρωτοσέλιδο ανυπόγραφο άρθρο, αλλά επειδή τότε Αρχισυντάκτης ήταν ο ιστορικός “Γιάννης Κορδάτος”, μάλλον…
Από τότε στην ευρύτερη σοσιαλιστική, κομμουνιστική και αναρχική Αριστερά, πολλά έχουν αλλάξει σχετικά με τη θεώρηση και εκτίμηση της θρησκείας σαν “όποια του λαού”, του “κληρικοφασιμού των ρασοφόρων” η και για το δικαίωμα του λαού προσφυγής στη “μεταφυσική λυτρωτική θρησκευτική φαντασία” σαν αποκούμπι στη δυστυχία του.
Αποκορύφωμα η αποδοχή κ΄συμμετοχή του “λαϊκού κλήρου” δίπλα στους Αντάρτες του Άρη & του ΕΛΑΣ, μια εξήγηση για αυτή τη θεώρηση για την τότε Αριστερά δίνει το άρθρο του Νίκου Ζαχαριάδη το 1946΄, επίσης στον “Ριζοσπάστη”, υπέρ της “Ορθοδοξίας” σαν στοιχείο της Ελληνικής αγωνιστικής “λαϊκής παράδοσης” που πρέπει ν΄αναγνωρίζουν οι κομμουνιστές ( όποιος επιθυμεί να διαβάσει τα κείμενα αυτά θα πρέπει να πατήσειι με το ποντίκι πάνω τους και να τις μεγενθύνει στην οθόνη του υπολογιστή του ).
Και βέβαια μετά το 1960, στην περίοδο της έκρηξης των λαϊκών Αντι- αποικιακών Εθνικοαπλευθερωτικών Κινημάτων σε όλο τον κόσμο, εκτός από την Δυτική “Ευρώπη” που απολάμβανε τις σοσιαλδημοκρατικές “κατακτήσεις” της εργατικής τάξης- ΠΑΡΑΧΩΡΉΣΕΙΣ σκοπιμότητας ( λόγω του “αντίπαλου δεόυς” στην Ανατολική Ευρώπη” ), αναπτύχθηκε στη Νότια Αμερική από Καθολικούς η “Θεολογία της Απελευθέρωσης”, η οποία μαζί με τον Ιερωμένο – μάρτυρα “Camilo Torres” έστειλε πολλούς του Κλήρου και καθολικούς πιστούς – Ένοπλους στα Καστρικά & Γκεβαρικά “κομμουνσιτικά αντάρτικα” ( η “θεολογία της απελευθέρωσης” αποκηρύχτηκε βέβαια από το “Βατικανό”) ενάντια στις δικτατορίες, τη φτώχεια και τη βάρβαρη Βόρειο – αμερικάνικη ιμπεριαλιστική εκμετάλλευση και καταπίεση στην Αμερικάνικη Ήπειρο και στον Κόσμο όλο.
Βέβαια στα πλαίσια του συγκεκριμένου “αναθεωρητισμού” που ακολούθησε στην ας πούμε τη,,, “μετα- Σταλινική” περίοδο του Νικήτα Χρουτσώφ στην Ε.Σ.Σ.Δ, υπήρξε το 1964 και η έκδοση του βιβλίου του τότε στελέχους του Γαλλικού Κ.Κ. “Ροζέ Γκαροντύ” υπέρ της “Συνένωσης της Μαρξιστικής με τη Χριστιανική Θεωρία” ( το περίεργο είναι πως ο ίδιος ο Ροζέ Γκαροντύ αργότερα προσχώρησε, “ασπάστηκε” αργότερα το μουσουλμανισμό και έγινε πολέμιος του Σιωνισμού με αντισημητικές η αντισιωνιστικές “εκφάνσεις), θεωρία η οποία επηρέασε πολύ την τότε προ-δικτατορική “ΕΔΑ” & την επίσημη “κομμουνιστική”, αλλά λίγο αργότερα μετά τα “γεγονότα” ( εισβολή” ) της Τσεχοσλοβακίας, και την ανάδειξη της λεγόμενης “ευρωκομμουνιστικής” Αριστεράς ( η οποία κατέληξη στο σκέτο…”Ευρώ” ! ) και γενικά τη μετέπειτα, μεταπολιτευτική, ας τα να πάνε “ανανεωτική” Αριστερά στην Ελλάδα ( Κ.Κ.Ε εσωτ, ΕΑΡ, μέχρι και τον … “Syriza”).
Η οποία ,όλων των ρευμάτων “Ανανεωτική Αριστερά” μέχρι και την λεγόμενη “Β΄Πανελλαδική”, ιδιαίτερα με το “1990” μετεξελίχθηκε σε τελείως “αντιθρησκευτικό – αντικληρικό ρεύμα” και πάλι ενάντια στο “παπαδαριό”, ακουμπώντας και σε παραδοσιακές μαρξίζουσες ας πούμε “αντι – μεταφυσικές & ιδεοληπτικές “κομμουνιστικές μαρξιστικο-λενινιστικές- θεωρήσεις”, ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΜΕ ΤΑ ΔΗΘΕΝ… “ΑΝΤΙΘΕΤΑ”, σύγχρονα νεοφιλελεύθερα – κοσμοπολίτικα , υπέρ των… “ατομικών – μέχρι… έμφυλων… δικαιωμάτων” ιδεολογικά ρεύματα,
ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ και σε ας πούμε γνήσια “παραδοσιακά αναρχικά” ( “ούτε θεός – ούτε αφέντης”),
ΚΑΙ αυτό το ας πούμε “αντιμεταφυσικό αντιθρησεκυτικό – αντικληρικό” Κράμα ολοκληρώνεται, δεν είναι ευγενικό να το ξεχνάμε αυτό, με τα παράλληλα παραδοσιακά “γνήσια φασιστικά”, επίσης “Αντικληρικά”, ιδεολογικά ρεύματα ενάντια στους “φραγκάτους ρασοφόρους” που πείνουν το… αίμα του λαού, τα οποία σύμφωνα με τη θεώρηση τους δεν υποτάσσονται στις ανάγκες του…΄”Έθνους”, όπως φαντασιώνεται το Έθνος ο φασιμός & ο ναζισμός.
Θα λέγαμαι πως ιδιαίτερα ο – παλαιο- φασισμός- ναζισμός ίδρυσε “εθνικές χριστιανικές” Εκκλησίες, επειδή “δεν γούσταρε” αλλά “Ιερατεία” εκτός του Φύρερ και των S/S, να επηρεάζουν το λαό.
Και θα λέγαμε επίσης και “συγχωρέστε μας γι΄αυτό”, ότι ΚΑΝΕΝΑ πολιτικό, “ΤΕΛΟΛΟΓΙΚΟ & ΜΕΣΣΙΑΝΙΚΟ – ΠΟΛΙΤΙΚΟ- ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ”, είτε επαναστατικό, είτε αντεπαναστατικό, ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΑΙ και δεν αντέχει να υπάρχουν “άλλες παράλληλες… ανταγωνιστικές, “κομματικές η μη” Εκκλησίες, που να επηρεάζουν τον “Λαό”, είτε σαν… συλλογική εθνική λαϊκή κοινότητα” ( φασιστική η φασίζουσα θεώρηση), είτε την …”εργατική τάξη ( σοσιαλιστική/ κομμονιστική ταξική θεώρηση), αυτή θεωρούμε πως είναι η αντικειμενική αλήθεια εκ της ιστορίας, όσες καλές “ιδεολογικές ερμηνείες κατά της ιδεαλιστικής . μεταφυσικής αντίληψης & πρόσληψης” να δίνονται γι΄ αυτή την αιτία.
Τέλος τις τελευταίες δεκαετίες εμφανίστηκαν στην Ελλάδα και οπαδοί της Αρχαίας Ελληνικής…”Εθνικής” – Θρησκείας, της ειδωλολατρείας δηλαδή, δικαιολογώντας την ύπαρξη τους από τα τόσα καλά που πρόσφερε στον πολιτισμό η Περίοδος που ανθούσε η ειδωλολατρική “Πολυθρησκεία” ( σαν στοιχείο ας πούμε της “πολυφωνίας” και της δημοκρατίας, “στο περίπου” το περιγράφει το γεγονός αυτό, σαν “Ελληνική Ιδιαιτερότητα” και ο ας πούμε “αντι – εξουσιαστής” – Κορνήλιος Καστοριάδης στο γιατί όχι καλό βιβλίο με σχετικές μελέτες, τ΄οποίο ανεξάρτητα από τις επιμέρους “απολυτοποιήσεις”, αξίζει να συστήνεται για ανάγνωση)
Όμως στα πλαίσια της ιδεολογικής σύγχυσης που ακολουθεί τη διάψευση κάποιων “κομμουνιστικών” η καλλίτερα .. μαρξιστικο/λενινιστικών ορομάτων και περαμάτων, όπως αυτών στις πρώην “σοσιαλιστικές χώρες” η… στο ανατολικό…”μπλοκ”, αυτή η λατρεία των νέων ας πούμε “Εθνικών – ειδωλολατρικων Εκκλησιών” είχαν δοκιμαστεί να συγκροτηθούν και στη Ναζιστική Γερμανία ( σαν αναβίωση του “ηρωϊκού πατροπαράδοτου πνεύματος”, όπου όλα ήταν ιδανικά, “ρωμαλέα” και κυρίως “μαγικά” & δημιουργικά…με Ιερείς που δίκαζαν εκτελούσαν ρομαντικά κάτω από… “Βελανιδιές” μέσα … στη φύση).
Και το βασικό και καίριο Ερώτημα παραμένει, λαμβάνοντας υπόψη και την τελευταία έξαρση και αναγέννηση θανατικών θρησκευτικών κινημάτων, έχουν δικαίωμα και ανάγκη οι άνθρωποι να συνδέουν την πραγματικότητα με την μεταφυσική αναζήτηση και τη φυγή από την πραγματικότητα και εάν ναι, πόσο;
* δημοσιογράφος – πολιτικός επιστήμονας. Ερευνητής από το 1987 της ιστορίας των συνεπειών της Γερμανικής κατοχής στην Ελλάδα και υπερασπιστής με σειρά δεκάδων δημοσιεύσεων και εμφανίσεων στα Μ.Μ.Ε. της Διεκδίκησης των Γερμανικών Επανορθώσεων (προς το Δημόσιο) και Αποζημιώσεων ( προς τους Πολίτες ), όπως και της επιστροφής των ¨Εξαναγκαστικών Δανείων της Τράπεζας της Ελλάδος προς το Γ΄Ράιχ .
ΠΗΓΗ: http://protagorasnews.blogspot.gr
Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.