Του Σπύρου Παπαγιαννόπουλου
Ελλάδα ψόφα. Α σε κύκλο. Σε τοίχους σπιτιών, σχολείων, πανεπιστημίων και σε εκκλησίες πρόσφατα. Ελλάδα ψόφα...
Η ιδεολογική πλατφόρμα της προοδευτικούρας και η οικονομική πολιτική του νεοφιλελευθερισμού [πρώην δεξιά].
Κρατάει χρόνια αυτή η καμπάνια, τροφοδοτείται, πριμοδοτείται, προβάλλεται σε κάθε ευκαιρία. Και φυσικά παράγει αποτελέσματα. Παράγει οπαδούς. Θεωρίες επί θεωριών και ιδεολογήματα.
Διάβασα πολλά δυο μέρες με αφορμή το δρώμενο στη Νέα Φιλαδέλφεια το κείμενο των γυναικών που έστειλαν στην Εφ. Συν αλλά και που αναδημοσιεύτηκε επαρκώς στο φβ, διάβασα τους διαλόγους σε κάθε ανάρτηση, τα υπέρ και τα κατά, είπα κι εγώ σε δυο τρεις αναρτήσεις την γνώμη μου, έμεινε ένα σφίξιμο στο στομάχι. Δεν καταλαβαινόμαστε το ρεζουμέ. Αποτύχαμε σαν γενιά, σαν γονείς σαν δάσκαλοι, με πίκρα τριγυρνάει αυτή η σκέψη στο μυαλό μου. Αποτύχαμε να δώσουμε τον ρυθμό το μέτρο την ποίηση την ενάργεια το κάλλος. Την Ελλάδα σαν ουσία διαχρονική, φιλοσοφημένη. Μας είπαν πως δεν είναι διαχρονική, πως χάθηκε στη σκλαβιά. Πολλοί το πιστέψαμε. Ας βγάλουμε τα μάτια μας.
Το πρωτάκουσα σε πρωινάδικο, είδα τον Πετρόπουλο με το μόνιμο αυτάρεσκο χαμόγελο και την μόνιμη ειρωνεία στο βλέμμα να δικαιολογεί πρώτος πλήρως το γεγονός, σε άλλες εκπομπές ακολούθησαν οι υπόλοιποι μόνιμοι δημοσιογράφοι καλεσμένοι των πρωινάδικων της Αυγής και της Εφ.Συν τα ίδια. Αργότερα και η Μπακογιάννη από κοντά μη χάσει. Είδα τα πλάνα με έκπληξη στην αρχή, προσπάθησα να καταλάβω, ενοχλήθηκα σαν πρώτη αντίδραση, μιλούσαν για μαθήτριες οι πρώτες πληροφορίες.
Μετά ήρθε το κείμενο και τα πράγματα άρχισαν να μπαίνουν στη θέση τους. Πάντα κάτι θα μας ενοχλεί την 28η Οκτωβρίου και την 25η Μαρτίου. Αν δεν είναι το ύψος της φούστας και του τακουνιού θα είναι η μαντίλα θα είναι ο μετανάστης αριστούχος θα είναι ο Έλληνας μαθητής που νομίζει ότι γιορτάζουμε την μάχη της Καρχηδόνας, θα είναι το χάπενινγκ, θα είναι ο επίσημος που κοιτά το κινητό του, θα είναι ο φασισμός, ο κυρ Παντελής ο νοικοκυραίος, ο Ελληναράς, φέτος προστέθηκε κι ο μιλιταρισμός, πάντα κάτι θα είναι για να μην γιορτάζονται οι δύο μεγάλες εθνικές επέτειοι όπως τους αξίζει.
Ενοχλούν. Και πολύ μάλιστα. Συγκεκριμένους. Ελλάδα ψόφα. Από το απλό περάσαμε στο απλουστευμένο. Εύκολες σκέψεις, πιασάρικες, αναπαράχηκαν σε λίγα λεπτά. Το σύστημα πήρε φωτιά και πάλι. Και φάνηκε η γύμνια μας. Η αδυναμία να δούμε το σκοτεινό μέρος της σελήνης, αν και τι μπορεί να εξυπηρετεί όλο αυτό. Το ύφος γραφής δε κυρίως στα σχόλια μου θύμισε την εποχή των Πρεσπών, δεν άλλαξαν πολλά από τότε διαπίστωσα, τα ίδια Παντελάκη μου τα ίδια [κυρ] Παντελή μου.
Αντε κρύψου στη χουντοφωλιά σου και όλα τα συναφή κοσμητικά επίθετα ξανά μανά. Κανιβαλισμός και ανθρωποφαγία.
Διαπόμπευση επωνύμων γιατί πήραν λάθος [κατά την κρίση μας] θέση. Τα ξαναζήσαμε. Τον γκρεμίσαμε τον Μίκη κάποτε.
Ο Βούρος θα γλύτωνε ? Τι κι αν ήτανε στο ΕΚΚΕ για όσους δεν γνωρίζουν και μένουν σε μια σαχλή σκηνή που έπαιξε σαν ηθοποιός.
Τα πιάνω ανάκατα διάφορα που γράφτηκαν όπως μου έρχονται. Κάποια από το μανιφέστο της θεατρικής ομάδας άλλα από τους διαλόγους σε αναρτήσεις. Να καταργηθούν οι παρελάσεις, μαθητικές και στρατιωτικές γιατί προάγουν τον μιλιταρισμό, καινούργιο φρούτο στην ως τώρα φρασεολογία. Πέντε χρόνια μάχη ενάντια στο φασισμό για να δικαιολογεί ο Συριζα την ύπαρξη του σαν αντιφασιστικό μέτωπο και να συσπειρώνει οπαδούς-ψηφαλάκια... τώρα χωρίς Χ.Α στην βουλή βρήκαμε τον μιλιταρισμό, πάτα το Κιμ... Τώρα είναι η δεξιά στην εξουσία φταίνε οι επίσημοι.
Να αντικατασταθούν από κάτι άλλο οι παρελάσεις? Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη πρόταση? Η να μην υπάρχει η παραμικρή αναφορά στην 28η Οκτωβρίου? Μάλλον καλύτερα. Είναι δυνατόν να εορτάζουμε την έναρξη του πολέμου ενώ όλα τα πολιτισμένα Ευρωπαικά κράτη εορτάζουν την λήξη του και την νίκη επί του φασισμού ναζισμού? Ποιά έναρξη να θυμηθούν και να τιμήσουν τι ακριβώς που τα μισά κράτη παραδόθηκαν αμαχητί το πρώτο 24ωρο? Όχι μόνο στις ορδές του Χίτλερ αλλά ακόμα και στον μοτοσυκλετιστή που έφερε το τελεσίγραφο?Να θυμηθούν και να τιμήσουν τι ακριβώς όσοι συντάχθηκαν με τα Ες Ες και πολέμησαν μαζί με τον Χίτλερ άλλους λαούς? Γνωρίζουμε τα μη γερμανικά τάγματα εφόδου που επιτέθηκαν στον σοβιετικό λαό?
Τον πόλεμο γιορτάζουμε λοιπόν νομίζετε η την τρέλα που μας δέρνει σαν λαός να πάμε μια χούφτα ανθρώποι ενάντια στα θεριά? Μας βάραγε στο κεφάλι ένα ψυχοπαρανοϊκό death wish, μας περίσσευε ένα πόδι και είπαμε δε πάμε να το αφήσουμε στην Πίνδο? Πήγαμε γιατί μας την πέσαν οι φασίστες, λες και δεν είχαμε δικούς μας να τσακωθούμε άμα θέλαμε η γιατί μας την έπεσαν πρωτίστως άλλα κράτη? Αν είχαν προεδρική δημοκρατία μάλλον δεν θα πηγαίναμε...αρχίσαμε τον πόλεμο η αμυνθήκαμε? Ενάντια στις μεγαλύτερες πολεμικές μηχανές της εποχής στραφήκαμε αντί σαν νοικοκυραίοι να κάτσουμε στ' αυγά μας και να φροντίζουμε το σπιτάκι μας και την ζωούλα μας. Εμείς οι αιμοχαρείς. Και αντέξαμε όσο κανείς άλλος και συνεχίσαμε μετά με την ένδοξη εθνική αντίσταση να πολεμάμε, πιστεύει κανείς πως χωρίς την Πίνδο του Δαβάκη θα υπήρχαν τα κρατητήρια της Κοραή, που μας προτρέπουν να επισκεφτούμε όσοι τώρα τα μάθανε, η μάχη της οδού Μπιζανίου στην Καλλιθέα μου, ο Γοργοπόταμος?
Αλήθεια πως θα φαινόταν ένα δρώμενο με 'ανόητο περπάτημα' στις εκδηλώσεις μνήμης για τον Γοργοπόταμο? Ιεροσυλία μάλλον! Υπάρχει μια ολόκληρη ιδεολογία καμουφλαρισμένη πίσω από το να καταργηθούν οι εορτασμοί των εθνικών επετείων. Και αυτήν υπηρετούν όλες οι κοκορομαχίες που ξεσπούν κάθε χρόνο. Μην θυμάσαι πως ενωμένος είσαι δυνατός. Δεν σε θέλουμε δυνατό. Δεν σε θέλουμε κυρίαρχο λαό. Δεν θέλουμε να ξέρεις πως μπορείς να αντισταθείς όπως έκαναν άλλοι πριν από σένα για σένα.
Θέλουμε εμείς να σου λέμε τι να κάνεις, είτε γιατί είμαστε η φωτισμένη νομενκλατούρα και κάτοχοι της μίας και μοναδικής αλήθειας είτε γιατί εμείς ελέγχουμε την ροή του χρήματος. Σκάσε δούλευε κι αγόραζε απόλαυσε την ελευθερία σου τον προσδιορισμό σου,κάνε ότι γουστάρεις, βλέπε τηλεόραση μέχρι να σου πούμε εμείς γιατί αξίζει να πεθάνεις και σε ποιόν πόλεμο. Ε, δεν θα την γλυτώσεις έτσι εύκολα αναλώσιμε μου.
Μην έχεις μνήμη,συνοχή, αίσθηση ότι υπάρχει κάτι πιο μεγάλο από το black friday το hallowin την παγκόσμια μέρα αποταμίευσης...οι αγαπημένοι Monty Python αυτά θα διακωμωδούσαν πάντως αν συνέχιζαν τα ανατρεπτικά τους έως σήμερα.
Για ποιο μιλιταρισμό μιλούν οι κυρίες? Σε ποιο μιλιταριστικό καθεστώς θα τους επιτρεπόταν το δρώμενο? Ανενόχλητες το παρουσίασαν, δεν συνέβη το ίδιο στην Χιλή, νεκρή την κρέμασαν στα κάγκελα την κοπέλα. Ποιόν μιλιταρισμό να εξηγήσουμε στις Κούρδισσες της αυτοδιάθεσης? Στις Κούρδισσες του κουβανέζικου patria o muerte?
Aπό που προέκυψαν οι χαρακτηρισμοί στο κείμενο τους για τους παρευρισκόμενους νοικοκυραίους? Για ποιό κυνήγι μαγισσών μιλάνε? Τις πείραξε κανείς από όσους δεν συμφωνούσαν με την οπτική τους? Σοκ και δέος το ζητούμενο και επετεύχθη. Η μέρα που μόνιασαν οι Έλληνες και κατάφεραν ότι δεν κατάφερε άλλος λαός ξεχάστηκε σαν νόημα και γυρίσαμε στα θλιβερά τσιτάτα μας και τις ιδεοπαρακρούσεις μας. Ελλάδα ψόφα. Δεν κάνει να θυμάσαι δεν κάνει να τιμάς, τιμές έχουν μόνο τα προϊόντα, να τα καταναλώνεις είναι για το καλό όλων, σε ολοκληρώνει, τα κονομάμε. Οι σύμμαχοι είναι εδώ και θα σε προστατεύουν πάντα. Ζήτω το Ναυαρίνο ρε που θέλετε και Κολοκοτρωναίους και Καραϊσκάκηδες και Άρηδες αχάριστοι.
Οσοι για πλείστους λόγους δεν γουστάρουν τις παρελάσεις και τον συγχρωτισμό [αρκετοί της ιδίας αναθεωρητικής σχολής γάγγραινας αρέσκονται να ομιλούν για συνωστισμό σε παράλια], γιατί ο συγχρωτισμός είναι αυτός που πρέπει να εκλείψει, η αίσθηση του συνανήκειν και όποια δυναμική αυτό δημιουργεί, αν δεν έχουν πάει δεν θα το νοιώσουν ποτέ, δεν περιγράφεται εύκολα με λόγια, αίσθηση είναι, αγάπη για τον διπλανό είναι, σιγουριά αποπνέει πως είμαστε εδώ ο ένας για τον άλλο, δύσκολα θα το νοιώσουν τώρα πια σε μία συγκέντρωση-λιτανεία της ΑΔΕΔΥ όσο χρήσιμη και να'ναι, ίσως αν πρόλαβαν τις πρώτες συγκεντρώσεις για το Πολυτεχνείο η την μεγαλειώδη συγκέντρωση ενάντια στον πόλεμο κατά της Γιουγκοσλαβίας, ίσως να πήραν μία μυρωδιά, ίσως με πιάνουν πως εννοώ την αίσθηση και την δύναμη του συντονισμού σαν πνευματική διεργασία και ψυχική ολοκλήρωση, έλεγα λοιπόν προτού απλώσω πως αργία είναι μπορούν να πάνε για ουζάκια και να περάσουν όπως αρέσκονται, δημοκρατία έχουμε, δεν μας σέρνει κανείς με το πιστόλι στον κρόταφο να παρευρεθούμε στις παρελάσεις, ούτε να κλαίμε με το ζόρι, αλλά μην ξεχνούν αυτό το ρημάδι "το δημοκρατία έχουμε ' και ας σεβαστούν αυτούς που ψάχνουν να συγχρωτιστούν, αυτούς που νοιώθουν πως θέλουν αλλιώς να περάσουν την μέρα τους, να τιμήσουν τις δικές τους αξίες η εδώ δεν ισχύουν οι νόμοι της διαφορετικότητας?
Ε δεν γίνεται να τα εξηγούμε όλα κατά πως μας βολεύει και να θέλουμε με το ζόρι να περάσουμε αυτά που πιστεύουμε πως είναι τα ορθά. Έχουν και οι καταφρονημένοι νοικοκυραίοι δικαιώματα ακόμα. Όπως έχουν και οι πιστοί.Δεν υπάρχει λόγος να τους αναγκάσεις να φάνε κρέας την Μ. Παρασκευή άμα διάλεξαν να φάνε φακές όπως δεν σε αναγκάζουν και αυτοί. Ας μην γινόμαστε οι Ταλιμπάν που καταδικάζουμε. Γιατί μετά κάπου αλλού πάει το πράγμα, πολιτικά εννοώ, μετά πάμε στον ανάποδο φασισμό και θα αρχίσει η κουβέντα περί πολιτικής ορθότητας και παγκοσμοιοποίησης-ομογενοποίησης από κει που ξεκινάνε όλα δηλαδή και τα σκετσάκια ακόμα και τελειωμό δεν θα'χουμε. Χωρίς σεβασμό, κατανόηση, λαϊκή ενότητα, με τις ανακατατάξεις που μεθοδεύονται στην γειτονιά μας είμαστε ένα βήμα πριν από το Ελλάδα ψόφα.
ΠΗΓΗ: Spyros Papagiannopoulos
Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.