Ο Κριστόφ Γκιλλουί γεννήθηκε το 1964 στη Γαλλία και σπούδασε γεωγραφία στη Σορβόνη. Ως κοινωνικός γεωγράφος επικεντρώθηκε αρχικά στα πολιτικά, κοινωνικά και πολιτιστικά ζητήματα της Γαλλίας, ενώ τα τελευταία χρόνια η ερευνά του διευρύνεται στο σύνολο των δυτικών χωρών.
Τα βιβλία του έχουν γνωρίσει σημαντική απήχηση στη Γαλλία καθώς, μαζί με αυτά του οικονομολόγου Τομά Πικετύ, έφεραν στο κέντρο του προβληματισμού το μεγάλο κοινωνικό ρήγμα που βαθαίνει διαρκώς στο εσωτερικό των δυτικών κοινωνιών.
Ο Γκιλλουί επισημαίνει ότι το 60% του πληθυσμού, που ζει στις περιφερειακές περιοχές της Δύσης παραμένει «αόρατο» για τους πολιτικούς και τις ανώτερες τάξεις, που έχουν οχυρωθεί στις παγκοσμιοποιημένες μητροπόλεις. Εξού και φαινόμενα όπως το Μπρέξιτ, ο Σαλβίνι, ο Τραμπ, η Λεπέν. Λαϊκά κινήματα όπως τα «κίτρινα γιλέκα» στη Γαλλία, αποσκοπούν ακριβώς να αμφισβητήσουν αυτό το νέο κοινωνικό απαρτχάιντ.
Με το βιβλίο του, Συνηγορία για μια λαϊκή Αριστερά. Η Αριστερά μπροστά στους ψηφοφόρους της, το 2011, τοποθετήθηκε στην πολιτική συζήτηση της εποχής, ενώ το 2017, συνυπέγραψε με τον J.-P Chevenement, τον M. Onfray, τη N. Polony και άλλους, το κείμενο «Ευρώπη: η υπερεθνικότητα απέτυχε, ας εμπιστευτούμε τα έθνη».
Τα βιβλία του έχουν γνωρίσει σημαντική απήχηση στη Γαλλία καθώς, μαζί με αυτά του οικονομολόγου Τομά Πικετύ, έφεραν στο κέντρο του προβληματισμού το μεγάλο κοινωνικό ρήγμα που βαθαίνει διαρκώς στο εσωτερικό των δυτικών κοινωνιών.
Ο Γκιλλουί επισημαίνει ότι το 60% του πληθυσμού, που ζει στις περιφερειακές περιοχές της Δύσης παραμένει «αόρατο» για τους πολιτικούς και τις ανώτερες τάξεις, που έχουν οχυρωθεί στις παγκοσμιοποιημένες μητροπόλεις. Εξού και φαινόμενα όπως το Μπρέξιτ, ο Σαλβίνι, ο Τραμπ, η Λεπέν. Λαϊκά κινήματα όπως τα «κίτρινα γιλέκα» στη Γαλλία, αποσκοπούν ακριβώς να αμφισβητήσουν αυτό το νέο κοινωνικό απαρτχάιντ.
Με το βιβλίο του, Συνηγορία για μια λαϊκή Αριστερά. Η Αριστερά μπροστά στους ψηφοφόρους της, το 2011, τοποθετήθηκε στην πολιτική συζήτηση της εποχής, ενώ το 2017, συνυπέγραψε με τον J.-P Chevenement, τον M. Onfray, τη N. Polony και άλλους, το κείμενο «Ευρώπη: η υπερεθνικότητα απέτυχε, ας εμπιστευτούμε τα έθνη».
Τίτλος: No society, το τέλος της μεσαίας τάξης της Δύσης
Συγγραφέας: Κριστόφ Γκιλλουί
Μετάφραση: Χριστίνα Σταματοπούλου
Σελίδες: 256
Εναλλακτικές Εκδόσεις 2019
ISBN: 978-960-427-206-8
Κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία και μπορείτε να το προμηθευτείτε και στο ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο των Εναλλακτικών Εκδόσεων.
Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου
Η καταστροφή της παλιάς μεσαίας τάξης και η περιχαράκωση σε μητροπόλεις-φρούρια των αρχουσών τάξεων της Δύσης, αποτελεί την αφετηρία του προβληματισμού του τελευταίου βιβλίου του Γάλλου γεωγράφου, Κριστόφ Γκιλλουί. Συνέπεια αυτής της καταστροφής και του διχασμού είναι η διάλυση της κοινωνικής συνοχής των δυτικών κοινωνιών και ο κατακερματισμός τους σε μικροκοινωνίες, καθεμιά από τις οποίες προσπαθεί να επιβιώσει, περιχαρακωμένη στη δική της κοινωνική ή εθνο-πολιτισμική κοινότητα, καθώς και η αυξανόμενη αδυναμία επικοινωνίας ανάμεσα στο μειοψηφικό μηντιακό και πολιτικό σύστημα και την κοινωνική πλειοψηφία. Πρόκειται για την έκλειψη της κοινωνίας, τέτοια που τη γνωρίζαμε στο παρελθόν.
Το βιβλίο του συνιστά έτσι μια σημαντική συμβολή στην προσπάθεια που καταβάλλεται τα τελευταία χρόνια να συνειδητοποιηθούν οι τεράστιες κοινωνικές αλλαγές που πραγματοποιούνται μπροστά στα μάτια μας, αλλαγές τις οποίες, δυστυχώς, συνεχίζουμε να αναλύουμε και να ερμηνεύουμε με το ιδεολογικό οπλοστάσιο του 19ου και του 20ού αιώνα: Για τον Κριστόφ Γκιλλουί, αυτές οι τεράστιες αλλαγές έχουν διαμορφώσει, στις χώρες της Δύσης, ένα νέο κοινωνικό και ταξικό τοπίο, μια νέα ταξική σύνθεση. Όπως λέει χαρακτηριστικά: «Από τα ερείπια της μεσαίας τάξης της Δύσης αναδύεται ο κόσμος των περιφερειών».
Το βιβλίο του συνιστά έτσι μια σημαντική συμβολή στην προσπάθεια που καταβάλλεται τα τελευταία χρόνια να συνειδητοποιηθούν οι τεράστιες κοινωνικές αλλαγές που πραγματοποιούνται μπροστά στα μάτια μας, αλλαγές τις οποίες, δυστυχώς, συνεχίζουμε να αναλύουμε και να ερμηνεύουμε με το ιδεολογικό οπλοστάσιο του 19ου και του 20ού αιώνα: Για τον Κριστόφ Γκιλλουί, αυτές οι τεράστιες αλλαγές έχουν διαμορφώσει, στις χώρες της Δύσης, ένα νέο κοινωνικό και ταξικό τοπίο, μια νέα ταξική σύνθεση. Όπως λέει χαρακτηριστικά: «Από τα ερείπια της μεσαίας τάξης της Δύσης αναδύεται ο κόσμος των περιφερειών».
Διαβάστε ακόμη:
Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.