06 Ιουνίου 2025

Η αλήθεια για την Μονή Σινά



Γεώργιος Μάτσος

Τα όσα ανέφερε σε συνέντευξή του σε εκκλησιαστικό μέσο ενημέρωσης ο εκπρόσωπος της Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης του Θεοβαδίστου Όρους Σινά στην Ελλάδα (βλ. πρώτο σχόλιο), ξεκαθαρίζουν το τι ακριβώς συνέβη στον επιχειρηθέντα συμβιβασμό με το Αιγυπτιακό Δημόσιο. Κυρίως όμως αναδεικνύουν ακόμη πιο εναργώς την ΕΝΤΕΛΩΣ ΥΠΟΠΤΗ κυβερνητική ρητορική στην Αθήνα. Που ταυτίζεται παράδοξα με την αντίστοιχη της αιγυπτιακής κυβέρνησης.

Αναδεικνύεται δε ότι υπήρξε ένα και μόνον ένα γεγονός που μεσολάβησε μεταξύ της συμφωνίας συμβιβασμού μεταξύ Ιεράς Μονής και Αιγυπτιακού Δημοσίου, αφενός, και της έκδοσης απόφασης του αιγυπτιακού δικαστηρίου, από την άλλη.

Μετά από (άκρως ενδιαφέρουσες) ιστορικές πληροφορίες για την Ιερά Μονή, ο εκπρόσωπός της στην Ελλάδα, πατήρ Πορφύριος, αρχίζει να εξιστορεί το τι συνέβη στο 15:56 της συνέντευξης. Τα πιο ενδιαφέροντα αρχίζουν από το 17:40. Εκεί λέει ο πατήρ Πορφύριος ότι ενόψει της έκδοσης απόφασης του Εφετείου "κάποιοι" (προφανώς Αιγύπτιοι, όπως προκύπτει από τη συνέχεια) συνειδητοποίησαν το μέγεθος του προβλήματος που θα προξενούνταν από μια αρνητική για τη Μονή απόφαση.

Στο 18:10 λοιπόν λέει ότι τον Δεκέμβριο 2024 συγκροτήθηκε επιτροπή από την Ιερά Μονή και τον κυβερνήτη του Νοτίου Σινά για να συντάξει εξωδικαστικό συμβιβασμό, που θα κατοχύρωνε τα ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΑ δικαιώματα της Μονής. Τούτο, διότι κατάλαβαν, όπως λέει, ότι η απόφαση θα ήταν "ανεκτέλεστη" και θα εξέθετε παγκοσμίως το αιγυπτιακό κράτος. 

Έγινε λοιπόν διαπραγμάτευση και κατέληξαν σε ένα κείμενο "συνυποσχετικού" (αυτό που δημοσίευσε η Καθημερινή το Σάββατο 31 Μαΐου 2025). Ο εξωδικαστικός αυτός συμβιβασμός. που απέδιδε ιδιοκτησία στην Ιερά Μονή σε ΟΛΑ της τα ακίνητα, ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ από τα δύο μέρη και, αφού θα υπέγραφαν όλα τα υπουργεία, στο τέλος θα έβαζε υπογραφή και ο κυβερνήτης Νοτίου Σινά ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης. Οι υπογραφές δηλαδή ήταν καθαρά τυπική διαδικασία και θέμα χρόνου να ληφθούν, διότι η ουσιαστική συμφωνία με την κυβέρνηση υπήρχε και υπήρχε ξεκάθαρα.

Εντωμεταξύ η έκδοση απόφασης από το εφετείο έπαιρνε συνέχεια αναβολή, προκειμένου αρχικώς να καταρτιστεί και στη συνέχεια να υπογραφεί ο εξωδικαστικός συμβιβασμός. Η επόμενη (από τις πολλές) ημερομηνία που ήταν να δημοσιευθεί η απόφαση, ήταν στις 28 Μαΐου 2025. Ανέμεναν ότι ούτε τότε θα έβγαινε απόφαση, όπως δεν είχε βγει και τις προηγούμενες φορές και θα δίδονταν και πάλι αναβολή, ενόψει του ήδη ΚΑΡΤΙΣΘΕΝΤΟΣ και εν μέρει υπογραφέντος εξωδικαστικου συμβιβασμού.

Το κείμενο του συνυποσχετικού ήταν αυτό που είχε ο Σίσι μπροστά του στη συνάντηση με τον Μητσοτάκη στην Αθήνα στις 7 Μαΐου 2025 και είχαν μιλήσει για αυτό.

Επιστρέφει λοιπόν ο Σίσι από την Αθήνα. Και εντελώς αιφινιδιαστικά στην επόμενη από τις ημερομηνίες που ήταν να βγει η απόφαση, στις 28 Μαΐου δηλαδή, βγήκε η απόφαση! Η οποία βέβαια κατέστησε άνευ αντικειμένου το προηγουμένως καταρτισθέν και μερικώς υπογραφέν κείμενο του συμβιβασμού.

Είναι δυνατον σε μια δικτατορία και μάλιστα άλλου τύπου δικτατορία και όχι σαν τις "κυριλέ" δικές μας που κρατούν προσχήματα ανεξάρτητης δικαιοσύνης, να μην υπάρχει ΑΠΟΛΥΤΟΣ κυβερνητικός έλεγχος στο αν θα βγει απόφαση και στο τι απόφαση θα βγει και μάλιστα για σημαντικό ζήτημα που αφορά διακρατικές σχέσεις;

Σε τέτοια ζητήματα υπάρχουν άτυπες συνεννοήσεις των δικαστών με τις κυβερνήσεις, ακόμη και σε ολοκληρωμένες δημοκρατίες, αν τίθενται ζητήματα διεθνών σχέσεων και σκοπιμοτήτων αυτού του επιπέδου. Πολύ περισσότερο λοιπόν, σε μια απολύτως ελεγχόμενη στρατιωτική δικτατορία σαν του Σίσι, σε μια χώρα με μηδενική δημοκρατική και φιλελεύθερη παράδοση, το να βγήκε η απόφαση "από μόνη της" χωρίς να το θέλει η κυβέρνηση και αντίθετα σε αυτά που έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση, είναι κατά τη γνώμη μου εκτός συζήτησης. Ο δικαστής που θα ρίσκαρε να βγάλει απόφαση κόντρα στη θέληση του Σισι για ένα ζήτημα με το οποίο ασχολείται ο ίδιος ο Σίσι, ρισκάρει το κεφάλι του! Κυριολεκτικά, σε μια χώρα που καταδικάζεσαι πολύ εύκολα εις θάνατον για αντικαθεστωτική δράση (μόνον το 2022 καταδικάστηκαν στην Αίγυπτο εις θάνατον 538 άτομα, βλ. δεύτερο σχόλιο).

Ο πατήρ Πορφύριος λέει ότι η απόφαση είναι "λεόντειος υπέρ της αιγυπτιακής κυβέρνησης". Παίρνει τα πάντα από την Ιερά Μονή και αφήνει μόνον "νομή, όχι κατοχή" (με την ορολογία του ελληνικού δικαίου θα λέγαμε μάλλον "κατοχή, όχι νομή") στους μοναχούς και αυτή όχι για όλα τα ακίνητα.

Τι άλλαξε και μεταβλήθηκε η πολιτική βούληση της αιγυπτιακής κυβέρνησης έως την 28η Μαΐου 2025, ημερομηνία έκδοσης της απόφασης;

Το μόνο που ξέρουμε να μεσολάβησε, είναι η επίσκεψη Σίσι στην Αθήνα. Κανονικά βέβαια, μια τέτοια επίσκεψη έπρεπε να ενισχύσει και όχι να μεταβάλει την πολιτική βούληση της αιγυπτιακής κυβέρνησης ως προς την ολοκλήρωση του εξωδικαστικού συμβιβασμού. Ορθά; 

Τηρουμένων των αναλογιών, εντελώς πανομοιότυπα η παρουσία του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ, Τριαντόπουλου, στα Τέμπη, θα έπρεπε να ενισχύσει τη διάθεση των αρμοδίων να κάνουν σωστά τη δουλειά τους (αυτοψίες, δειγματοληψίες και λοιπά). Κι όμως δεν την έκανε κανένας σωστά. Είναι λοιπόν δυνατόν και ΕΔΩ να φταίει η κυβέρνηση;

Και υπάρχουν και άλλα στοιχεία που εγείρουν υποψίες, πέρα από τη χρονική σύμτωση της επίσκεψης Σίσι στην Αθήνα, λίγες εβδομάδες προτού εκδοθεί τελικά απόφαση:

Υπάρχει καταρχάς το δημοσίευμα της Corriere della Sera που κάνει αυτολεξεί λόγο για "ξεπούλημα λίγου από το παρελθόν" χάριν του ελληνο-αιγυπτιακού καλωδίου, που αναλύσαμε στην προηγούμενη ανάρτηση (βλ. τρίτο σχόλιο). Αλλά δεν είναι αυτό το σημαντικότερο.

Κατά τη γνώμη μου, πολύ πιο σημαντικό στο πεδίο των υποψιών εις βάρος της ελληνικής κυβέρνησης είναι αυτό που αναφέρει ο πατήρ Πορφύριος στο 22:03 της συνέντευξής του:

"Εκείνο το οποίο ακούσαμε πάρα πολύ να λέγεται, είναι ότι είναι πολύ ευχαριστημένη η αιγυπτιακή κυβέρνηση, διότι δεν θα διασαλευθεί το ιστορικό και θρησκευτικό καθεστώς της Ιεράς Μονής Σινά. Που αυτό δεν ήταν στα επίδικα. Δεν έχει να κάνει με αυτά που δίκασε το Δικαστήριο. Ούτε αμφισβητήθηκε ποτέ για να χρειαστεί αυτή η διευκρίνιση.".

Δηλαδή η ρητορική της αιγυπτιακής κυβέρνησης για το ζήτημα, ταυτίζεται απολύτως με της ελληνικής! Δείτε στο τέταρτο σχόλιο, αντί άλλων πολλών ομοίων, τη δήλωση του αρμόδιου υφυπουργού Εξωτερικών: "Η Μονή Σινά αποτελεί φάρο της ελληνορθόδοξης πίστης. Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν, για να διατηρηθεί ο προσκυνηματικός και ελληνορθόδοξος χαρακτήρας της."!

Κάνει και ξανακάνει δηλαδή η ελληνική κυβέρνηση δηλώσεις για τον θρησκευτικό κλπ. χαρακτήρα της Μονής, για τον οποίο, ακριβώς, κάνει δηλώσεις και η αιγυπτιακή κυβέρνηση, χωρίς το ζήτημα αυτό να είναι στα επίδικα που κρίθηκαν με την απόφαση της 28ης Μαΐου 2025!

Όχι μόνον αυτό, αλλά και τις πρώτες ώρες μετά τη γνωστοποίηση της απόφασης στον ελληνικό τύπο, το μέγα πλήθος των κυβερνητικών τρολ ξεχύθηκε στο διαδίκτυο για να πείσει την ελλαδική κοινή γνώμη ότι τάχα "αυτά για το Σινά είναι παραμύθια όπως τα ξυλόλια για τα Τέμπη". Μετά μαζεύτηκαν κάπως (αν και όχι εντελώς), ίσως διότι η άμεση αντίδραση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερώνυμου, που χρησιμοποίησε μάλιστα τον βαρύ ιστορικά όρο "άλωση", δεν επέτρεπε αμφισβήτηση του τι πραγματικά συνέβη.

"Σαν έτοιμα από καιρό" λοιπόν, τα τρολ έσπευσαν να υπερασπιστούν μια κυβερνητική γραμμή, που δεν είχε ΚΑΜΙΑ σχέση με το επίδικο, και ήταν αντίλαλος, ακριβώς όμοια για την ακρίβεια, με τη γραμμή των Αιγυπτίων!

Πήγε χθες και ο Γεραπετρίτης στην Αίγυπτο και "κατάφερε (!) να εξασφαλίσει τη δέσμευση του Καΐρου για τη διατήρηση του Ελληνορθόδοξου χαρακτήρα της Μονής Σινά" (Ω, τι κατόρθωμα! Για κάτι που δεν αμφισβητούνταν ποτέ!), αλλά αυτό το οποίο ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ είναι θέμα, το ιδιοκτησιακό δηλαδή, "θα συζητηθεί στο μέλλον" (βλ. πέμπτο σχόλιο). Δηλαδή φέξε μου και γλίστρησα!

Ο δυστυχής πατήρ Πορφύριος εκφράζει, βέβαια, την ευγνωμοσύνη του στην ελληνική κυβέρνηση για τη στάση της. Και τι να πει ο άνθρωπος, που έχει την απόλυτη ανάγκη ΑΥΤΩΝ των ανθρώπων αυτη τη στιγμή. Μπορεί όμως να διαγνώσει κανείς στην ίδια τη διατύπωση ερωτήσεων από τον οικοδεσπότη της συνέντευξης του πατρός Πορφυρίου μετά το 23:45, μια κάποια καχυποψία για τη στάση της ελληνικής κυβέρνησης - διαφορετικά δεν θα ετίθεντο καν ερωτήσεις για τη στάση της ελληνικής κυβέρνησης.

Αλλά προσωπικά θεωρώ ότι τα πρόσωπα που είχαν εκ μέρους της κυβέρνησης την επαφή με την Ιερά Μονή και ιδίως ο γ.γ. Θρησκευμάτων κ. Καλαντζής, ήταν απολύτως ανίδεα για το ξεπούλημα που συνέβη, προφανώς σε αποκλειστικώς ανώτατο επίπεδο, κατά την επίσκεψη Σίσι. Έτσι, από τη μια η κυβέρνηση μπορούσε, στο πρόσωπό της που έβλεπαν οι μοναχοί, να δείχνει "ειλικρινώς" αιφνιδιασμένη, ενώ πίσω από τις κουρτίνες έχει προετοιμάσει αυτή η ίδια το έδαφος για αυτό που σε τόσο χαρακτηριστική συγχορδία συνευδοκεί με την αιγυπτιακή κυβέρνηση.

Και τέλος, υπάρχει και κάτι ακόμη: Ο πατήρ Πορφύριος λέει ότι οι Αιγύπτιοι αποφάσισαν να πάνε σε συμβιβασμό με την Ιερά Μονή δικαιώνοντάς την, επειδή τον Δεκέμβριο 2024 φοβούνταν τη διεθνή κατακραυγή.

Τι άλλαξε και στις 28 Μαΐου 2025 δεν φοβούνταν πια τη διεθνή κατακραυγή; 

Το μόνο που μπορεί να άλλαξε είναι ότι ο κύριος "παίκτης" που θα προξενούσε τη διεθνή κατακραυγή, η Ελλάδα, συμφώνησε πλήρως με την εξέλιξη που πήραν τα πράγματα, όπως και ΠΡΑΓΜΑΤΙ συμβαίνει αυτή τη στιγμή, που δεν υπάρχει η παραμικρή διεθνής κατακραυγή εις βάρος της Αιγύπτου!

Συνοψίζοντας, τα στοιχεία που δείχνουν ότι το θέμα ξεπουλήθηκε συνειδητά, είναι τα εξής:

α) Η σαφέστατη πολιτική βούληση της κυβέρνησης Σίσι από τον Δεκέμβριο 2024 και μέχρι τον Μάιο 2025 να κατοχυρώσει  ιδιοκτησιακά τα ακίνητα στην Ιερά Μονή άλλαξε απότομα μετά την επίσκεψη Σίσι στην Αθήνα.

β) Το δηλωμένο κίνητρο της κυβέρνησης Σίσι να προβεί στον συμβιβασμό ήταν να αποφύγει τη διεθνή κατακραυγή.

γ) Όχι μόνον δεν υπάρχει διεθνής κατακραυγή για την κατ' ουσίαν δήμευση της περιουσίας της Μονής, αλλά υπάρχει εντελώς παράδοξη ταύτιση θέσεων και δηλώσεων μεταξύ ελληνικής και αιγυπτιακής κυβέρνησης.

δ) Η εν λόγω ταύτιση θέσεων και δηλώσεων ελληνικής και αιγυπτιακής κυβέρνησης αφορούν ένα ΜΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, που δεν ήταν καν επίδικο. Ενώ για το ιδιοκτησιακό, που ήταν και είναι το ΜΟΝΟ πρόβλημα, δεν γίνεται κουβέντα και παραπέμπεται αορίστως "στο μέλλον".

ε) Αμέσως μετά την απόφαση ξεχύθηκαν τα κυβερνητικά τρολς, εντλώς προετοιμασμένα και συντονισμένα, να συκοφαντήσουν τα περί απώλειας της ιδιοκτησίας της Μονής ως δήθεν "fake news".

στ) Και τέλος το δημοσίευμα της Corriere della Sera κάνει ρητά λόγο περί "ξεπουλήματος λίγου απο το παρελθόν" χάριν του "μέλλοντος" που είναι το καλώδιο GREGY.

Και το οποίο δημοσίευμα απαντά και στο ερώτημα "γιατί" το ξεπούλημα: Διότι τέτοια μεγάλα διακρατικά έργα, με την αδιαφάνεια που τα χαρακτηρίζει, αποτελούν τυπικό πεδίο διαφθοράς στο ανώτατο δυνατό επίπεδο.

Ας κρατήσουμε από τη συνέντευξη του πατρός Πορφυρίου την απόλυτη βεβαιότητά του, ότι ο Θεός που προστάτευσε την Ιερά Μονή Αγίας Αικατερίνης εδώ και 1.500 χρόνια, θα την προστατεύσει και τώρα.

ΠΗΓΗ: https://www.facebook.com/share/p/16nZzj14Ge/

Ad_Hoc | "Η Δοκιμασία της Μονής Σινά": Ιστορία, Προκλήσεις και Ελπίδα
 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.