Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2022

Τελευταία μου στάση ήταν αυτό το δωματιάκι. Σ' αυτό το παράθυρο μπροστά ξημέρωνα και ξενυχτούσα τότε. Απέναντι τοίχος.



Χρήστος Μποκόρος


Υπήρξε ένα μεσοδιάστημα αναποφάσιστου προβληματισμού μετά τη Νομική και πριν την Καλών τεχνών, ανάμεσα ‘79 και ‘83, επέστρεψα στην ασφάλεια των πατρώων και των μητρώων, άλλος εγώ, συμμάζεψα το μικρό δωματιάκι του σπιτιού, στρίμωξα ένα μονό κρεββάτι και τη βαλίτσα με τα ρούχα μου από κάτω, μία κρεμάστρα δίπλα στην πόρτα, το γραφειάκι του πατέρα μου με το λαμπατέρ και μια καρέκλα μπροστά στο παράθυρο, έστησα δίπλα του μια βιβλιοθήκη με τις τάβλες του παλιού πατώματος, ακούμπησα τα λίγα βιβλία που είχα και κλείστηκα μόνος -τι μόνος δηλαδή;

- εκεί μέσα διάβαζα τον Πλάτωνα, τα Ηθικά Νικομάχεια του Αριστοτέλη, την Άγρια σκέψη του  Κλωντ Λεβι Στρως, την Ιστορία της τρέλας στον μεσαίωνα του Μισέλ Φουκώ, Το μαγικό βουνό του Τόμας Μαν, άρχισα τον Προύστ απ’ τη μετάφραση του Ζάννα, αλλά περιμένοντας να ολοκληρωθεί η έκδοση των τελευταίων τόμων στον Ηριδανό, έπεσε στα χέρια μου ο Ηλίθιος του Ντοστογίεβσκι, μια έκδοση φτηνή της Άγκυρας, κόλλησα, το διάβασα, το ξαναδιάβασα, μου 'φερε ο Παναγής ο Μοσχονάς και τα υπόλοιπα βιβλία του μετά, μεταφρασμένα απ' τον Άρη Αλεξάνδρου και την Κοραλία Μακρή, στου Γκοβόστη, βούτηξα στα βαθειά, δεν ήθελα να διαβάζω τίποτε άλλο, έμεινα εκεί. 

Άλλαξαν τα μυαλά μου, ξέκοψα απ' τα πολιτικά, δεν είχα σχέδιο αλλαγής του κόσμου πια, στράφηκα εντός, εκεί είν' οι μεγάλες αλλαγές που οφείλουμε στον κόσμο. Φώναζε η μάνα μου να πάρω 'εκείνο το τελευταίο μάθημα που είχα αφήσει στη Νομική για να μην κοπεί η αναβολή, -ξέκλεβα χρόνο, κι εγώ δεν ήξερα γιατί- να πάρω το πτυχίο μου, έλεγε, να κάνω κάτι... έδωσα εντέλει εξετάσεις στην Καλών Τεχνών κι έφυγα οριστικά απ' τη γενέτειρα πόλη.

 Πάντα ωστόσο απ' τ' Αγρίνιο θα 'ρχομαι... 
Τελευταία μου στάση ήταν αυτό το δωματιάκι. 
Σ' αυτό το παράθυρο μπροστά ξημέρωνα και ξενυχτούσα τότε. Απέναντι τοίχος.

ΠΗΓΗ: Χρήστος Μποκόρος fb
 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.