
Με απεργίες και συγκεντρώσεις οι φοιτητές της Αθήνας διαμαρτύρονται για τη βάρβαρη συμπεριφορά των Άγγλων αποικιοκρατών στην Κύπρο και απαιτούν την ΑΥΤΟΔΙΑΘΕΣΗ-ΕΝΩΣΗ του νησιού με την ΕΛΛΑΔΑ.
ΠΗΓΗ: Giorgos Xatzopulos


Πώς καταλαβαίνει όμως κάποιος ότι είναι εθισμένος στα κοινωνικά μέσα;
Πολλοί είναι οι υπεύθυνοι από ελληνικής πλευράς για την εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο. Κορυφαία ευθύνη φέρει ο Δημήτριος Ιωαννίδης που ανέλαβε παρασκηνιακά μετά το Πολυτεχνείο και υλοποίησε το πραξικόπημα κατά του Μακαρίου. Το Μάρτιο του 1974 ο δικτάτορας Ιωαννίδης κάλεσε στο γραφείο του τον Αριστοτέλη Ωνάση. Του είπε, σύμφωνα με έναν από τους πολύ στενούς συνεργάτες του Ωνάση: “Αριστοτέλη, όλα πάνε καλά με την εξωτερική πολιτική. Οι Αμερικανοί μου είπαν να βγάλουμε από τη μέση τον παπά (τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο, Πρόεδρο της Κύπρου) και θα μας δώσουν το νησί” (Κύπρος). Ο Αριστοτέλης Ωνάσης τότε του έκανε μια πολύ απλή ερώτηση η οποία θα ήταν αρκετή να πείσει τον ανόητο Ιωαννίδη να σταματήσει να αγοράζει τα παραμύθια του Κίσινγκερ. Τον ρώτησε: “Και γιατί δεν το κάνουν μόνοι τους;”.
"Ένα κτίριο… μια ιστορία…. Καθώς ο Άρης Βελουχιώτης μπορεί να θεωρείται από ένα κομμάτι της Ελληνικής κοινωνίας ένας ήρωας ή ένας προδομένος ήρωας και από ένα άλλο κάτι διαφορετικό, για άλλους χαρισματικός και για άλλους αμφιλεγόμενος (αυτό είναι υπόθεσις των ιστορικών του μέλλοντος και όχι δική μας) δεν παύει όμως να είναι μια φυσιογνωμία της Νεοελληνικής Ιστορίας.
Πως λαοί χωρίς ιστορική μνήμη και συνείδηση είναι καταδικασμένοι να οδηγηθούν στην αφάνεια...
...Είναι προφανές, νομίζω, πως η διατήρηση της ιστορικής συνείδησης δεν μπορεί παρά να είναι πράξη αντίστασης στην ισοπεδωτική λαίλαπα της παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας, η οποία φαίνεται να διαμορφώνει μια καταναλωτική συνείδηση, αμβλύνοντας μεθοδικά την ιστορική μνήμη και οδηγώντας σε εθνικό αποχρωματισμό δηλ. σε γενικότερη πολιτιστική σύγχυση. Είναι φανερό ότι στο πλαίσιο της λεγόμενης μετανεωτερικότητας προβάλλεται η καταναλωτική και όχι η ιστορική συνείδηση. Όπως δε σημειώνει και ο φιλόσοφος Ρίτσαρντ Ρόρτι «ένας λαός γράφει την Ιστορία του όχι για να αφηγηθεί όσα του συνέβησαν στο παρελθόν, αλλά πρωτίστως για να σφυρηλατήσει την αυτογνωσία και την ηθική ταυτότητα που του χρειάζονται για να χτίσει το μέλλον του». Και εδώ γεννάται, πάλι, το ερώτημα: Ποια αυτογνωσία και τι είδους ιστορική συνείδηση μπορούν να σφυρηλατήσουν τέτοιου είδους συμπεριφορές και πρακτικές απαξίωσης και αδιαφορίας; Πως, τελικά, κτίζεται το μέλλον ενός λαού και ποιος έχει την ευθύνη; Χωρίς επίγνωση του παρελθόντος μπορεί να οικοδομηθεί το μέλλον; Έθνη και λαοί διεκδικούν την εθνική τους ιδιοπροσωπία. Εμείς θα την απεμπολήσουμε;
Ερωτήματα, διλλήματα, σκέψεις, σταυροδρόμια της ζωής, της ιστορίας, του…. μέλλοντος."Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος









