- Αρχική σελίδα
- ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
- 1940
- ΕΡΤFLIX
- ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΟ ΧΘΕΣ
- ΑΝΘΟΛΟΓΙΟΝ
- ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
- ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟ
- ΘΕΑΤΡ/ΜΟΥΣ/ΒΙΒΛΙΟ
- ΘΕΑΤΡΟ
- ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
- ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΚΑΪ
- ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΤ
- ΜΟΥΣΙΚΗ
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
- Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥ
- ΤΥΠΟΣ
- ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ
- ΟΛΑ ΔΩΡΕΑΝ
- ΒΙΝΤΕΟ
- forfree
- ΟΟΔΕ
- ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΗΧΟΣ
- ΔΩΡΕΑΝ ΒΟΗΘΕΙΑ
- ΦΤΙΑΧΝΩ ΜΟΝΟΣ
- ΣΥΝΤΑΓΕΣ
- ΙΑΤΡΟΙ
- ΕΚΠ/ΚΕΣ ΙΣΤΟΣ/ΔΕΣ
- Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΣ
- ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
- ΓΟΡΔΙΟΣ
- SOTER
- ΤΑΙΝΙΑ
- ΣΙΝΕ
- ΤΑΙΝΙΕΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- Ε.Σ.Α
- skaki
- ΤΕΧΝΗ
- ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
- ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ
- gazzetta.gr
- ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ
- ΑΝΤΙΦΩΝΟ
- ΔΡΟΜΟΣ
- ΛΥΓΕΡΟΣ
- ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ...
- ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
- γράμματα σπουδάματα...
- 1ο ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ & ΓΛΩΣΣΑ
- ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ
- ΜΥΡΙΟΒΙΒΛΟΣ
- ΑΡΔΗΝ
- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΥΠΕΠΘ
- ΕΙΔΗΣΕΙΣ
- ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ
- ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
19 Απριλίου 2025
Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος διαβάζει Παπαδιαμάντη
Ο Διαφωτι(ζ)μός και οι Διαφωτι(ζ)μένοι
Γράφουν οι: Σοφία Ζήση και Γιώργος Κουτσαντώνης
Κυκλοφορεί, από ιδρύσεως ελληνικού κράτους, από στόμα σε στόμα και από συνείδηση σε συνείδηση, ο μύθος ότι εμείς οι Έλληνες, δεν ήμασταν παρά ένα μάτσο αγροίκοι και αμόρφωτοι χωρικοί, ώσπου κάποια στιγμή, οι πιο διεθνείς από εμάς, δηλαδή οι έμποροι και οι ναυτικοί, «δραστηριοποιήθηκαν στην Ευρώπη, έγιναν φορείς της Γαλλικής Επανάστασης», και ύστερα ήρθαν για να «διαχύσουν τις ιδέες του Διαφωτισμού» στα καθ’ ημάς.Τουτέστιν, χρειαστήκαμε τους Δυτικούς για να μας ανοίξουν τα μάτια.
Γιατί είναι μύθος και ψεύδος ο εκ Δύσεως ερχόμενος Διαφωτισμός;

Ελπίδα Τσαμπουράκη: «Ο ελληνικός χάρτης είναι πρόθεση αλλά όχι Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός» (ηχητικό)

Σαχίνης Γιώργος
Η γεωπόνος-περιβαλλοντολόγος MSc Ελπίδα Τσαμπουράκη υπενθύμισε μιλώντας στον 98,4 ότι δεν είναι κανένα επίτευγμα της κυβέρνησης ο ΘΧΣ, αλλά υποχρέωση από οδηγίες της Ε.Ε. και μάλιστα που έχουν καθυστερήσει 11 χρόνια
18 Απριλίου 2025
Τη Μεγάλη Παρασκευή οι κρατούμενοι είχαν τον δικό τους Επιτάφιο:...
Του Βασίλη Παπαβασιλείου
Μάνος Δανέζης: Μεγάλη Παρασκευή.
Ένας χρόνος χωρίς τον αγωνιστή Μιχάλη Χαραλαμπίδη: Ακόμα και τώρα που μας αποχαιρέτησε, μας διαφεύγει όλο του το μέγεθος, μεγάλος Πατριώτης και Άνθρωπος
Ο μεγάλος Πατριώτης και Αγωνιστής Μιχάλης Χαραλαμπίδης. Φωτογραφία Αρχείου via Πρώτο ΘέμαΤου ΓΙΑΝΝΑΚΗ Λ. ΟΜΗΡΟΥ* – Λευκωσία
Συμπληρώθηκε αυτές τις μέρες ένας χρόνος από τη «φυγή» του μεγάλου αγωνιστή, διανοούμενου συγγραφέα και πολιτικού Μιχάλη Χαραλαμπίδη.•«Δεν υπάρχει πρόβλημα Αιγαίου. Δεν υπάρχει πρόβλημα νησιών. Δεν υπάρχει Κουρδικό πρόβλημα. Δεν υπάρχει Κυπριακό πρόβλημα. Ένα είναι το πρόβλημα. Η Τουρκία».
Αμετακίνητα προσηλωμένος σε αρχές και αξίες, συνεπής, ασυμβίβαστος και απροσκύνητος.
Πρωτοπόρος στην ανάδειξη της γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού. Συμπαραστάτης των Κούρδων αγωνιστών. Ένθερμος συνοδοιπόρος στον αγώνα για τερματισμό της τουρκικής κατοχής στην Κύπρο.
•Το 1994, η Βουλή των Ελλήνων, υιοθέτησε την πρόταση του για την αναγνώριση της 19ης Μαΐου ως Ημέρα Μνήμης της Ποντιακής Γενοκτονίας. Το ίδιο έπραξε και η Βουλή των Αντιπροσώπων της Κυπριακής Δημοκρατίας.
«Σταυρωθέντα τε ὑπὲρ ἡμῶν…»
Του Γιώργου Κρανιδιώτη
Μέγα Σάββατο (π. Ευάγγελος Παπανικολάου)
Ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός, το καλώδιο και η “Γαλάζια Πατρίδα”

ΛΥΓΕΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
Μετά από μεγάλη καθυστέρηση κι αφού η ΕΕ της επέβαλε πρόστιμο, η Ελλάδα κατέθεσε χάρτη με τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό. Είναι κοινό μυστικό πως η καθυστέρηση δεν οφειλόταν σε γραφειοκρατικούς λόγους. Οφειλόταν στον φόβο για την τουρκική αντίδραση. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Αθήνα κινήθηκε στο διπλωματικό παρασκήνιο για να εξασφαλίσει μία “ομαλή προσγείωση”.
Και πράγματι, η Άγκυρα “περιορίστηκε” στο να δώσει –μέσω των τουρκικών ΜΜΕ– στη δημοσιότητα τον δικό της ανεπίσημο χάρτη με τις δικές της επεκτατικές διεκδικήσεις, αποφεύγοντας όμως τους πολεμικούς τόνους. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ελληνική πλευρά ενημέρωσε την τουρκική ότι είναι υποχρεωμένη και θα καταθέσει χάρτη, όπου θα αποτυπώνεται ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Πρόσφερε εμμέσως πλην σαφώς στην τουρκική σαν αντάλλαγμα την ουσιαστική εγκατάλειψη του έργου πόντισης του καλωδίου για την ηλεκτρική διασύνδεση με την Κύπρο.
Επιπλέον, τήρησε χαμηλούς τόνους αναφορικά με τον τουρκικό χάρτη, ο οποίος αποτυπώνει το δόγμα της “Γαλάζιας Πατρίδας”, διχοτομώντας το Αιγαίο, επαναφέροντας στο προσκήνιο το Τουρκολιβυκό Μνημόνιο και γενικότερα εφαρμόζοντας αυθαιρέτως τον ισχυρισμό ότι τα ελληνικά νησιά διαθέτουν μόνο χωρικά ύδατα έξι μιλίων κι όχι ΑΟΖ κι άλλες θαλάσσιες ζώνες. Περιττό να υπενθυμίσουμε πως με την εγκατάλειψη του έργου πόντισης του καλωδίου η Ελλάδα αποδυναμώνει δραματικά τα κυριαρχικά δικαιώματά της.
ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ-Νίκος Γκάτσος
Νίκος Καροῦζος - Μεγάλη Παρασκευή

Νίκος Καροῦζος
Ἰησοῦς & Ποιήματα
Μεγάλη Παρασκευή
(17 Ἀπριλίου 1987)Χρονικὸ τῆς Ἀταραξίας
Ὁ δασόβιος ἐρημίτης ὁδηγοῦσε μ’ ἀόρατη
λεπτὴ κλωστὴ τὸν ἦχο μιᾶς μέλισσας ὅταν ὁλόγυρα
παίζοντας τὸ σουραῦλι της ἡ σαύρα
δυνάμωνε τὸ πράσινο καὶ ἡ σκέψη
δρασκέλιζε τὴν ἀκέραστη μόνωση
ποὺ δὲν ἀπείλησε ποτὲ τὰ λουλούδια.
Τὰ τείχη τοῦ ἔαρος ἄραγε τ’ ἀρώματα
τ’ ἀρίφνητα μῦρα διανοίγονται;
Στοχάσου λιγάκι δίχως ἀνταλλάγματα:
δίχως ἀλήθεια καὶ ψέμα.
Στοχάσου πὼς ὅλα τὰ ζώπυρα
κοιμοῦνται σ’ ἐγρήγορση δίχως ἐκτόπισμα
στὴν ἄνθηση ποὺ ξεραίνει τὸ βιός της ὥστε νὰ ξανάρθει.
Πᾶσα πνοὴ καὶ πᾶσα νύχτα δὲ γνώρισε
μητέρα καὶ μάμμη καὶ προμάμμη ―
τὴν προέλευση τὴ θέλει τὸ μυαλό μας καὶ χανόμαστε
σ’ ἀνύπαρχτα βάθη καὶ μεγέθη τῆς ἀπουσίας
ὅταν ἀκόμη κ’ ἡ φωτιὰ τεμπελιάζει
μ’ ὅλα της τα τριξίματα
μ’ ὅλες τὶς φλόγες ποὺ βγάζει καὶ τ’ ἀποκαΐδια.
Θὰ σπάσω σήμερα τὶς ἀνέστιες φόρμες
τὴ στέγη θὰ ρίξω καὶ θ’ ἁπλώσω περίλυπα
στὴν ἀσκέπαστην ἐνέργεια τῆς ἀθανασίας
ἐκεῖ ποὺ λαλοῦσαν ἀνέκαθεν οἱ τυφλὲς
εἰκόνες τῶν πλασμάτων τὴν πολυμίλητη βουβαμάρα
τὴν ἀπόδειξη κείνου ποὺ δὲν ἀποδείχνεται
τὴν ἀπάρνηση τοῦ θριάμβου τῆς γλώσσας.
Ὁ παρείσαχτος νοῦς ὀποὺ χάραξε τραύματα
καὶ τὰ λέμε φαράγγια
ὀποὺ δίδαξε θαύματα καὶ τὰ λέμε κρημνὰ τῆς ἀνάγκης
ἤτανε κάποτε κι αὐτὸς ἀνίκητος ἀπ’ τὶς νίκες του
τὶς μεγάλες κι ἀνθρώπινες τὶς ὑπερύμνητες
εἶχε κι αὐτὸς ὁλάκερη στὰ πλήθια μόριά του τὴν εἰρήνη
στ’ ἀμπέλια τῶν κεραυνῶν ἐκτοξεύοντας
τὴ λάμψη τῆς ἀγάπης.
Ἡ φρόνηση πού ’χε κάψει τ’ ἄστρα κι ἀφανίστη χαράματα
τὸν πόνο τὸν ξεκούμπισε
τὸν ἔβαλε στὴ μαύρη ἁλυσίδα…
Τεράστιες ὧρες ἀγκαλιάζονταν τότε ἀναμεταξύ τους
καὶ πικράθηκεν ὁ χάρος ὁ χαραμοφάης
καθὼς ἡ Παναγία κυλιότανε στὰ κιτρολέμονα
κ’ εἶχε δέσει τὸ δαίμονα
στὰ θεόρατα γιασεμιὰ τῆς χαρμολύπης.
17 Απριλίου 2025
Ρούντι Ρινάλντι: Για την κοινωνική διέξοδο
Ζήτημα πρώτο
Κοινωνική διέξοδος πρωταρχικά σημαίνει μια άλλη κοινωνική συνείδηση.
Ένα νέο αξιολογικό πρότυπο, όπου η
αλληλεγγύη, το δημόσιο συμφέρον, η κοινωνία, ο λαός, η χώρα κλπ να πάρουν άλλα
περιεχόμενα από αυτά που ο μεταπρατισμός και ο ραγιαδισμός ή ο κοσμοπολιτισμός
έχουν δημιουργήσει και εμποτίσει την κοινωνία.
Μεταστροφή της κοινωνικής συνείδησης.
Αντιδιαστολή με τον ωφελιμισμό, άλλο ανθρώπινο πρόταγμα –
στο κέντρο η ανθρώπινη χειραφέτηση.
Χειραφέτηση
επανανοηματοδότηση κόσμου –
άλλες αξιακές προτεραιότητες
Πολιτικές αρετές – νέα ηθική – νέος ανθρωπισμός
Όσο και να
φαίνεται παράξενο όταν το διαπιστώνουμε, η εποχή μας δεν είναι μόνο εποχή
μεγάλων πολιτικών αλλαγών και κρίσης αλλά είναι και εποχή αναζήτησης αξιών και
αρετών.
Σε όλα τα
κινήματα και τη συμπεριφορά των ανθρώπων έχουμε διαπιστώσει πως έχει βαρύνουσα
σημασία ένα ζήτημα ηθικής. Ιδιαίτερα σε νεολαιίστικα κινήματα.
Την ίδια
στιγμή τόσο στην κεντρική πολιτική σφαίρα όσο και από την αριστερά προβάλλονται
λογικές μηχανισμών, τακτικών, χειρισμών, συγκαλύψεων, μεγάλης κλίμακας διαφθορά
και διαπλοκή.
Το όλο
πρόβλημα σχετίζεται με τη συνείδηση και αφορά έναν απαραίτητο εκπολιτισμό σε επίπεδο συνείδησης.
Βεβαίως οι
μεγάλες αλλαγές στην συνείδηση γίνονται μέσα από μεγάλα γεγονότα. Όμως υπάρχει
ένα συνθετότερο θέμα που θέτει στην επικαιρότητα και σε προτεραιότητα
ιδεολογικά - ηθικά ζητήματα.
Μάλιστα
αναδεικνύεται μια απόσπαση των ιδεολογικών - ηθικών ζητημάτων από τον στενό
οικονομικό και πολιτικό τους καθορισμό.
Όπου αυτό
γίνεται μπορετό και αγκαλιάζει διάφορα σύνολα και επηρεάζει σε επίπεδο
πολιτικών συσχετισμών και ιδεολογικών χώρων έχουμε άλματα στην συνείδηση.
Με άλλα λόγια
πάντα υπάρχει μια προετοιμασία του εδάφους, γίνονται διεργασίες σε μοριακό
επίπεδο, διαδίδεται μια μαζική ψυχολογία και ανάταση και μετά έχουμε τις μεγάλες αλλαγές, τα
μεγάλα γεγονότα.
Αν θέλουμε να
σταθούμε σε δύο κομβικά ζητήματα της κοινωνική διεξόδου μπορούμε να επικεντρωθούμε
στα εξής:
Στο συλλογικό και στην ελευθερία.
Πρόκειται για
δύο κομβικά σημεία.
Υπάρχει
ανάγκη ξανακαθορισμού και επαναεπικαιροποίησης του συλλογικού.
Μέσα από
μεταμοντέρνες απόψεις, οι «μύθοι» της συλλογικότητας έχουν τρωθεί θεωρητικά
στον πυρήνα τους και στην πράξη με τον ατομισμό και το χρήμα. Έχει υπάρξει και
θεωρητική επικυριαρχία.
Η αποκατάσταση του συλλογικού και στο επίπεδο της σκέψης και της συνείδησης είναι αναγκαία. Το δύσκολο είναι πως δεν μπορεί να γίνει ως επαναφορά σε προηγούμενες καταστάσεις αλλά ως προχώρημα της σκέψης της στάσης και της συνείδησης μέσα από την αποκωδικοποίηση των σύγχρονων συνθηκών που ζει – βιώνει – επιβιώνει το άτομο. Αυτό δεν είναι τόσο εύκολο και απλό όσο φαίνεται ή ακούγεται. Έχει δυσκολία.
Η ΑΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ
Του Κώστα Χατζηαντωνίου
Η ΑΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ
Η ΣΥΡΙΑ ΤΩΝ ΠΑΘΩΝ
Ανυπεράσπιστος και νικημένος ως την Ανάσταση!
Η αρχική περίοδος της πολιτικής ζωής του Μιχάλη Χαραλαμπίδη και η επικήρυξη του από το τουρκικό κράτος
Ο μεγάλος Πατριώτης και Αγωνιστής Μιχάλης Χαραλαμπίδης.Η αρχική περίοδος της πολιτικής ζωής του Μιχάλη Χαραλαμπίδη και η επικήρυξη του από το τουρκικό κράτος:
Πρέπει να ειπωθούν κάποια πράγματα για τον σπουδαίο Πατριώτη.
Του ΓΙΑΝΝΗ ΧΟΥΤΑ*
Αναλογιζόμενος ότι σ’ αυτή την μεγαλοπρεπή αίθουσα μιλούσε ο μέγας Παλαμάς, ένα ρίγος με διαπερνά. Από την άλλη, το να μιλάω σήμερα εδώ για τον Μιχάλη, μοιάζει με ένα κακό όνειρο. Δεν μπορώ να το πιστέψω. Όμως…Όμως, πρέπει να πώ κάποια πράγματα. Διότι η αρχική περίοδος της πολιτικής του ζωής δεν είναι γνωστή και είναι χρήσιμο να φωτιστεί Θα αναφερθώ, επίσης, και σε μερικές χαρακτηριστικές εκδηλώσεις της ζωής του, που έτυχε να γνωρίζω, για να σκιαγραφήσω την προσωπικότητά του.
Πολλά είχε να πεί ο ίδιος για σημαντικές στιγμές του και θα τα έγραφε, όπως έλεγε, όταν θα ξαλάφρωνε από άλλα σοβαρότερα ζητήματα.
Αναφερόμαστε, φυσικά, σε ένα άνθρωπο που είχε πολιτικοποιηθεί από πολύ μικρός. Από την κούνια του. Αν τυχόν αυτό είναι μία υπερβολή, δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι πολιτικοποιήθηκε, όταν έμαθε για ποιό λόγο η γιαγιά του είχε χάσει τα λογικά της, είχε τρελλαθεί.
•Τον μεγάλο της γιό, τον Μιχάλη, τον πήραν οι Τούρκοι και δεν γύρισε ποτέ από τα Τάγματα Εργασίας. Και το αβάπτιστο μωρό της θυσιάστηκε για να μην προδωθούν από τα κλάματα και κατακρεουργηθούν οι κυνηγημένοι από τον Τοπάλ Οσμάν κάτοικοι της Σάντας του Πόντου.
Αυτά τα γεγονότα ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΑΝ τον 5χρονο μικρό Μιχάλη και φαντάζομαι ότι θα είχε πεί μέσα του: «Εγώ, όταν μεγαλώσω, θα σταματήσω το Άδικο». Μία φλόγα ανθρωπισμού τον κυρίευσε. Είχε πλέον αφιερώσει τη ζωή του σε ανώτερους σκοπούς. Ήταν μόλις 12 χρονών και είχε γραφτεί για να πάει εθελοντής στην Κύπρο το 1963.Τι θα συμβεί στο σώμα μας αν τηρήσουμε όλες τις νηστείες;
Μελέτη Ελλήνων και ξένων επιστημόνων
Τασούλα Επτακοίλη
Ηκατανάλωση κρέατος έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του ανθρώπινου είδους. Οι πιο μακρινοί μας πρόγονοι, που έτρωγαν κυρίως φυτά, είχαν κοντά πόδια και μικρό εγκέφαλο, παρόμοιο σε μέγεθος με αυτόν ενός χιμπατζή. Πριν από περίπου δύο εκατομμύρια χρόνια εμφανίστηκε ένα νέο είδος του γένους Homo, ο Homo erectus, που είχε χαρακτηριστικά που έμοιαζαν περισσότερο με αυτά του σύγχρονου ανθρώπου: είχε μικρότερο έντερο, άκρα παρόμοια με τα δικά μας και μεγαλύτερο εγκέφαλο. Αν και υπάρχουν αρκετές θεωρίες για τη σειρά με την οποία συνέβησαν τα γεγονότα στην εξελικτική Ιστορία, η κατανάλωση κρέατος και μεδουλιού από τα οστά ζώων σήμαινε ότι οι πρόγονοί μας είχαν πρόσβαση σε γεύματα πολύ πιο πλούσια σε ενέργεια. Και ακριβώς αυτή η διατροφή συνέβαλε στο να υποστηριχθεί ένας μεγαλύτερος εγκέφαλος.«Oι μεγάλοι εγκέφαλοι καταναλώνουν πολλή ενέργεια. Σε κατάσταση ηρεμίας ο ανθρώπινος εγκέφαλος καταναλώνει περίπου το 20% της ενέργειας του σώματός μας, ενώ σε αντίστοιχες συνθήκες ο εγκέφαλος ενός χιμπατζή καταναλώνει μόνο το 8%. Αυτό σημαίνει ότι από την εποχή του Homo erectus το ανθρώπινο σώμα άρχισε να εξαρτάται από μια δίαιτα πλούσια σε ενέργεια, που βασιζόταν κατά ένα σημαντικό ποσοστό στο κρέας», εξηγεί στην «Κ» η Αντιγόνη Δήμα, ερευνήτρια Λειτουργικής Γονιδιωματικής Ανθρώπου στο Ινστιτούτο Βιοκαινοτομίας του Ερευνητικού Κέντρου Βιοϊατρικών Επιστημών «Αλέξανδρος Φλέμινγκ».
Gurbetelli Ersöz, Κέντησα την Καρδιά μου στα Βουνά
Χάρτης Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού της Ελλάδας
Ανδρέας Σταλίδης
Αρχαϊστές και καθαρευουσιάνοι του 21ου αιώνα
Της Γιάννας Γιανννουλοπούλου
Γιώργος Παπασίμος: Οι δασμοί ως εργαλείο αποτροπής γεωπολιτικών ανακατατάξεων

Η επιβολή δασμών από τον Trump σε πανηγυρικούς τόνους και η ανακήρυξή ως «ημέρα απελευθέρωσης» των ΗΠΑ, η επιβολής τους, επαναφέροντας στο προσκήνιο την ρητορική του άκρατου προστατευτισμού και του οικονομικού εθνικισμού, με αφήγημα την θυματοποίηση της Αμερικής, έναντι όλων των άλλων κρατών στο εμπορικό ισοζύγιο και την ανάγκη άμεσης επαναβιομηχανοποίησης της, έχουν προκαλέσει σοκ σε όλο τον πλανήτη. Πολλοί ομιλούν για μία ιδιότυπη επανάσταση, νέου τύπου, αφού επιχειρείται με άγαρμπο και μη διπλωματικό τρόπο η ανατροπή του κυρίαρχου, επί πολλά χρόνια συστήματος του ελεύθερου εμπορίου, δηλαδή της παγκοσμιοποίησης, που οι ίδιες οι ΗΠΑ θεμελίωσαν.
Με δική τους συνεπώς ευθύνη η διαδικασία αυτή είχε ως τελικό αποτέλεσμα τη σταδιακή μετατροπή τους από βιομηχανική και πλεονασματική χώρα, σε εισαγωγική με χρέος, που αγγίζει τα 36 τρις δολάρια για την εξυπηρέτηση του οποίου, απαιτείται περίπου ένα τρις δολάρια τον χρόνο.
16 Απριλίου 2025
Τα Πάθη του Κυρίου
ΠΑΛΙΟΙ ΕΡΩΤΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΠΟ ΤΟ 21
ΠΑΛΙΟΙ ΕΡΩΤΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΠΟ ΤΟ 21
Λένη Ζάχαρη, Οδοιπορικό στη Μεγάλη Εβδομάδα, Μεγάλη Τετάρτη
Μεγάλη Τετάρτη
ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ: Η Μεγάλη Τετάρτη είναι αφιερωμένη στην αμαρτωλή γυναίκα (Λουκ. 7,47), που μετανιωμένη άλειψε τα πόδια του Κυρίου με πολύτιμο μύρο και συγχωρήθηκε για τα αμαρτήματα της, καθώς μετανόησε ειλικρινά.
Κάθε Μεγάλη Τετάρτη, πριν από την Τελετή του Νιπτήρος, που είναι και ο Όρθρος της Μεγάλης Πέμπτης, τελείται σε όλες τις εκκλησίες το Ιερό Ευχέλαιο, μια εξαιρετικά σημαντική για την Εκκλησία ακολουθία
Τον Ιερό Νιπτήρα, το πλύσιμο δηλαδή των ποδιών των μαθητών από τον Ιησού Χριστό, τον Μυστικό Δείπνο, την Προσευχή του Κυρίου στο Όρος των Ελαιών και την προδοσία του Ιούδα, δηλαδή την αρχή των Παθών του Χριστού.
Ο Ιούδας προδίδει με φιλί, γιατί ποτέ δεν κατάλαβε τι σημαίνει αγάπη.
Είχε μπερδέψει μέσα του, όπως άλλωστε και οι περισσότεροι από εμάς, την αγάπη με την ανάγκη, τον πόθο με το πάθος και τον έρωτα με την συνδιαλλαγή.
Όταν φιλάς κοινωνάς την ζωή σου με την ζωή κάποιου άλλου που επέλεξες να ακολουθήσεις και να παραδοθείς δίχως κρατούμενα και βερεσέδια.
Ο Ιούδας δεν μπορεί να το πράξει γιατί για εκείνον η αγάπη είναι ανάγκη. Η σχέση στόχος και η μαθητεία ρόλος. Όλα μετρήσιμα και υπολογίσιμα, δηλαδή άοσμα και νεκρά.
Τις περισσότερες φορές δεν αγαπάμε τον άλλο γι αυτό που είναι, μα για εκείνο που εμείς θα θέλαμε να είναι.
Γι αυτό ο Ιούδας όταν νιώθει ότι δεν ικανοποιούνται οι εγωτικές επιδιώξεις και ναρκισσιστικές επιθυμίες του, προδίδει τον Χριστό με ένα φιλί.
Έτσι για να θυμόμαστε ότι ο προδότης φιλάει «υπέροχα». Αχ και να ξέραμε πόσοι μας πρόδωσαν με ένα φιλί. Πόσοι την ώρα που μας φιλούσαν μας χρησιμοποιούσαν και την ώρα που μας αγκάλιαζαν μας φυλάκιζαν.
ΠΗΓΗ:π. Λίβυος
Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com
Ο Eλκόμενος. Ο Ιησούς Χριστός, ως Θεάνθρωπος, πορευόμενος προς το Πάθος. Η πάσχουσα ανθρώπινη φύση
N. Λυγερός
Το μέγεθος του πάθους
Αν είσαι μακριά από τον σταυρόδεν μπορείς ν’ αντιληφθείς
το μέγεθος του πάθους
και δεν πιστεύεις
ούτε καν στον πόνο,
κι αν δεις τα λουλούδια
να κοκκινίζουν από αίμα,
νομίζεις ότι είναι παπαρούνες,
και αν δεις την αποκαθήλωση
περιμένεις την ανάσταση
λες και δεν υπήρξαν πάθη,
όλα φαίνονται μαγικά
γιατί είσαι ανίκανος
λόγω υστέρησης
να δεις τη θυσία
αυτού του ανθρώπου
που ήρθε μόνο για μας
δίχως να περιμένει
κανένα αντάλλαγμα
μόνο λόγω αγάπης.
Ομιλία Ν. Λυγερού με θέμα:
«O Eλκόμενος. Ο Ιησούς Χριστός, ως Θεάνθρωπος, πορευόμενος προς το Πάθος. Η πάσχουσα ανθρώπινη φύση»
Τα πάθη του σταυρού
Καθώς δεν καταλαβαίνουμετι σημαίνει θυσία
και τι είναι τα πάθη
Δ. Κωνσταντακόπουλος: Θα κάνουν την Κύπρο Συρία. Οι ιδέες που υπάρχουν για συνομοσπονδία με την Τουρκία.
«Δεν μιλάμε για την Κύπρο, γιατί η άρχουσα τάξη και στην Αθήνα και στην Λευκωσία ,θέλουν να απαλλαγούν από το Κυπριακό.
Θέλουν να το «λύσουν» ακόμη και με εξαιρετικά δυσμενείς όρους…Αν είχαμε διαφορετική άρχουσα τάξη στην Ελλάδα, η Κύπρος θα ήταν το μεγάλο μας ατού», λέει ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Δημήτρης Κωσταντακόπουλος, σε μια εξαιρετική ανάλυση για το Κυπριακό, με αφορμή την πρόσφατη «πενταμερή». Τι ήταν αυτή η «πενταμερής»; Μία ακόμη προσπάθεια να «πλασαριστεί» ένα σχέδιο «λύσης» ,χειρότερο και από το σχέδιο Ανάν, που ο κυπριακός λαός είχε απορρίψει σε δημοψήφισμα με συντριπτικό ποσοστό.
«Σε αυτή τη πενταμερή η Κυπριακή Δημοκρατία ,δεν υπήρχε!
Ο κ.Χριστοδουλίδης εμφανίστηκε ως εκπρόσωπος των Ελληνοκυπρίων για να συζητήσει με τις χώρες οι οποίες κατέστρεψαν την Κύπρο», λέει ο κ.Κωνσταντακόπουλος, εξηγώντας με δυο λόγια τι κρύβεται πίσω από τη «πενταμερή» και τις ακαταλαβίστικες θεωρίες περί «διζωνικής-δικοινοτικής ομοσπονδίας».
Ο κ.Κωνσταντακόπουλος αποκαλύπτει και τις ιδέες που κυκλοφορούσαν περί …ελληνοτουρκικής συνομοσπονδίας!
Αποκαλύπτει τι του είχε πει ο Γιώργος Παπανδρέου γι΄ αυτές τις «ιδέες» που κυκλοφορούσαν.
Πηγή:
Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com


















