Παρασκευή 8 Μαΐου 2020

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ • Πώς το GAFAM σκοτώνει τη δημόσια εκπαίδευση

«Γιατί έχουμε [ακόμα] δημόσιο σχολείο στις Ηνωμένες Πολιτείες; "(Μπιλ Γκέιτς, 2015)
Το λιγότερο που μπορούμε να πούμε είναι ότι το κλείσιμο των σχολείων δεν θα έχει καταλάβει τους GAFAMs χωρίς φρουρά! Έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που οι ψηφιακοί γίγαντες ετοιμάζονται να παρέχουν υπηρεσίες «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης». Google Classroom, Apple School Manager, Microsoft Educator Center ή ακόμη και Facebook Blueprint (του οποίου η διεπαφή μοιάζει να είναι λάθος για τη Microsoft): τόσες πολλές προσκλήσεις σε σχολεία και πανεπιστήμια για τη δημιουργία ψηφιακών τάξεων για τυποποίηση παρακολουθώντας τους μαθητές τους.

Όσον αφορά ειδικότερα το Facebook, πειραματίζεται με μαθητές των Summit Schools για αρκετά χρόνια (εκ των οποίων ο Bill Gates τυχαίνει να είναι μέτοχος, προσφέροντάς τους ειδικά σχεδιασμένα σχέδια μελέτης, που δημιουργούνται αυτόματα από λογισμικό. Μια προσέγγιση που μετατρέπει τους εκπαιδευτικούς σε μέντορες, υπεύθυνοι για την παρακολούθηση της προόδου κάθε μαθητή στην εκτέλεση του «εξατομικευμένου εκπαιδευτικού έργου» τους. Με άλλα λόγια: τα παραδοσιακά «μαθήματα» αντικαθίστανται σε μεγάλο βαθμό από τους «πόρους» που διατίθενται διαδικτυακά και «ως επί το πλείστον δωρεάν».

Φαίνεται λοιπόν ότι οι μισθοί των εκπαιδευτικών που εξοικονομούνται επιτρέπουν όχι μόνο να επενδύουν σε "εξατομικευμένη παρακολούθηση" για κάθε μαθητή, αλλά και να αγοράζουν το διδακτικό περιεχόμενο που λείπει στο Διαδίκτυο.

Και αυτό είναι καλό, επειδή η Amazon μόλις δημιούργησε μια αγορά ειδικά αφιερωμένη στην "αγορά και πώληση εκπαιδευτικών πόρων". Με μια ορισμένη αίσθηση επικαιρότητας!

Ένα σχολείο χαμηλού επιπέδου ... αλλά απόλυτα χωρίς αποκλεισμούς!

Σε αυτό το σημείο, πρέπει να παραδεχτούμε ότι οι ψηφιακοί γίγαντες αναπτύσσουν ένα σχολικό μοντέλο χαμηλού επιπέδου, που  απαιτεί λιγότερο διδακτικό προσωπικό - και, τελικά, λιγότερες αίθουσες διδασκαλίας. Ακριβώς για να ενθαρρύνει αυτές τις νέες «εκπαιδευτικές τεχνολογίες», η ΕΕ ξεκίνησε το European Schoolnet Network, το οποίο στεγάζει, για παράδειγμα, το # MicrosoftEDULab , χρηματοδοτούμενο από την εταιρεία Bill Gates. (Μεταξύ των συνεργαζόμενων εταιρειών, υπάρχει επίσης το Google for Education για την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση», ή ακόμα και… LEGO Education , η οποία στοχεύει στην «ανάπτυξη των γνωστικών ικανοτήτων των παιδιών» χρησιμοποιώντας αυστηρά συμμετοχικά παιχνίδια ρόλων .)

Η Ελβετία, σε αντίθεση με την Αυστρία, είναι μια χώρα μέλος του European Schoolnet Network. Είναι επομένως πολύ λογικό ότι ένας μεγάλος αριθμός ελβετικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι μέρος αυτού του καινοτόμου μοντέλου της ψηφιακής σχολής. Εκτός από τον επίσημο ιστότοπο της Συνομοσπονδίας (Educa.ch) , θα μπορούσε κανείς να αναφέρει το Διακλωνικό Συνέδριο για τη Δημόσια Εκπαίδευση στη γαλλόφωνη Ελβετία , την εκπαιδευτική πύλη του Fribourg , το HEP του καντονίου του Vaud …
Μήπως οι εκπαιδευτικοί που συνεργάζονται σήμερα στην υλοποίηση των έργων "MITIC" υποψιάζονται ότι εργάζονται μόνοι τους με λογισμικό χαμηλού επιπέδου; Άλλωστε, δεν είναι στόχος ορισμένων από τα ιδρύματά μας (HEP, να μην τα ονομάσουμε) να αντικαταστήσουμε τη διδασκαλία με την παιδαγωγική ;

Φυσικά, το παιδί σας δεν θα μάθει γραμματική ή ορθογραφία. Σίγουρα δεν θα έχει καμία πιθανότητα να αναπτύξει κανένα κριτικό πνεύμα. Σίγουρα δεν θα έχει πραγματικά την ευκαιρία να ανακαλύψει μια γεύση για σπουδαία λογοτεχνία. Σίγουρα δεν θα έχει την ευκαιρία να εξασκήσει ξένες γλώσσες με καλό επίπεδο επαφής. Σίγουρα η ικανότητά του να επιλύει συστήματα εξισώσεων θα είναι κάπως περιορισμένη. Αλλά θα έχει μάθει να εργάζεται ανεξάρτητα! Αλλά μπορεί να "κάνει κριτική και ελεγχόμενη χρήση" των κοινωνικών δικτύων! Αλλά ό, τι γράφει θα διορθωθεί αυτόματα από λογισμικό που σέβεται τους κωδικούς της γραφής χωρίς αποκλεισμούς! Αλλά θα επαναλαμβάνεται κάθε φορά που κατά λάθος χρησιμοποιεί μια «σεξιστική» έκφρασηή με άλλο τρόπο διακρίσεις! Αλλά οι αυτιστικοί άνθρωποι που προσπαθεί να ενσωματώσει η σχολή Vaudois σε κανονικές τάξεις θα επωφεληθούν επιτέλους από μια τέλεια ίση ευκαιρία ! Επειδή δεν θα υπάρξει άλλη συζήτηση στις τάξεις. Όλοι θα επικεντρωθούν στο δικό τους εξατομικευμένο εκπαιδευτικό έργο . Το σχολείο θα γίνει ένας αυτιστικός παράδεισος! Θα γίνει τελικά χωρίς αποκλεισμούς.

Ένα έργο που μπορεί να βασιστεί στην υποστήριξη του EPFL

Αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε το ενδιαφέρον του Μπιλ Γκέιτς για το εκπαιδευτικό σύστημα «κοινού πυρήνα» , με τους θεαματικά χαμηλούς μαθησιακούς του στόχους και την έντονη επιθυμία του να συμπεριλάβει στις ομάδες του τους πιο ανίκανοι μαθητές - και ιδιαίτερα τους αυτιστικούς ανθρώπους. . Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη θα αντικαταστήσει ήδη ένα σημαντικό μέρος των υπαρχουσών θέσεων εργασίας , το δημόσιο σχολείο στοχεύει να γίνει ένα ψηφιακό περιθώριο. Σε αυτήν την προοπτική, μόνο τα παιδιά που έχουν "εντοπιστεί" ως "προικισμένα" θα εξακολουθούν να μπορούν να επωφεληθούν από την εκπαίδευση λογικής ποιότητας. Όπως και εκείνοι των οποίων οι γονείς έχουν την οικονομική δυνατότητα να τους προσφέρουν ιδιωτικό σχολείο. (Μπορούμε λοιπόν να κατανοήσουμε καλύτερα πού είναι η πρόσφατη μόδα«Σχολεία για τους προικισμένους» που άνθισαν παντού στα γεωγραφικά πλάτη μας για αρκετά χρόνια. Κάτι πρέπει να γίνει για αυτά τα παιδιά που οι τεχνολογικές κουδουνίστρες του ψηφιακού σχολείου δεν θα καταφέρουν να καταλάβουν. Και δεν μπορούμε να εγκαταλείψουμε όλη την τριτοβάθμια εκπαίδευση σε αποφοίτους ιδιωτικών σχολείων ...)

Παρασκευές για μελλοντικές και "απεργίες" όλων των ειδών (κλίμα, γυναίκες, μέλλοντες ...) για εθισμένους σε έξυπνα τηλέφωνα και στο "εκπαιδευτικό tablet"Εκπαίδευση παλαιού τύπου και πραγματικές θέσεις εργασίας που διακυβεύονται για τους γιους των καλών οικογενειών και των «υψηλών δυνατοτήτων», οι οποίοι θα χρησιμοποιήσουν τα προηγούμενα ως κηπουρός, νταντά, μάγειρας - ή ακόμα και οδηγό. Μια αρκετά ευχάριστη προοπτική για τις κατώτερες τάξεις…

Τώρα, η πολύ διάσημη École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) φαίνεται να θέλει να ενθαρρύνει την εμφάνιση στην Ελβετία του χαμηλού κόστους δημόσιου σχολικού συστήματος που προσπαθεί να μας επιβάλει η GAFAM!

Είναι δύσκολο πράγματι να ερμηνευθεί αλλιώς η μπερδεμένη στάση του Προέδρου του EPFL, ο οποίος χαιρέτισε πρόσφατα την ταχύτητα με την οποία οι Ελβετοί μαθητές είχαν προσαρμοστεί στην «ψηφιακή εκπαίδευση» μετά το κλείσιμο των σχολείων. Οι μαθητές κινδυνεύουν να έχουν κενά στα γαλλικά; Αλλά ας δούμε, "αυτά τα χλευάσματα είναι τόσο παλιά όσο ο κόσμος"! Σύντομα δεν θα είναι πλέον σε θέση να λύσουν "απλές μαθηματικές πράξεις"; Έλα, υπάρχει πραγματικά ανάγκη να μάθουμε πώς να υπολογίζω για να σπουδάσω βιολογία; Εκτός αυτού, το επίπεδο δεν μπορεί να πέσει τόσο γρήγορα. Και τότε θα υπάρχουν πάντα ευκαιρίες για "κάλυψη". Κ.λπ.

Πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι το Ομοσπονδιακό Πολυτεχνείο της Λωζάνης και της Ζυρίχης υπέγραψε το 2013 μια «ερευνητική» συνεργασία με τη Microsoft Research, η οποία σχετίζεται, για παράδειγμα, με το σύστημα Hololens, μια «εκπαιδευτική εφαρμογή» εικονικής πραγματικότητας. Καλούμε τον αναγνώστη να συγκρίνει αυτήν την εμπορική παρουσίαση του προϊόντος με αυτό που μπορεί να φανεί σε αυτό το επεισόδιο του The Simpsons και να θαυμάσει τον σκληρό και κωμικό παραλληλισμό μεταξύ των δύο. Μια τεχνολογική οθόνη καπνού για να κρύψει την κατάρρευση στο επίπεδο της δημόσιας εκπαίδευσης!

Θα σημειώσουμε σε όλες τις περιπτώσεις ότι τα δύο πολυτεχνεία μας επεκτείνουν τη δική τους προσφορά «διαδικτυακών μαζικών μαθημάτων» (ή «MOOCs», στα Αγγλικά)… Ωστόσο, αυτό είναι ένα εργαλείο πρότυπο «ψηφιακής εκπαίδευσης» χαμηλού κόστους , το οποίο επιθυμεί να αναπτύξει το καντόνι του Vaud , για παράδειγμα, στα κέντρα κατάρτισης για μαθητευόμενους.

Το γεγονός ότι τα πολυτεχνικά βρίσκονται επίσης στη διαδικασία επένδυσης στον τομέα της ψηφιακής εκπαίδευσης χαμηλού κόστους είναι μάλλον ασήμαντο. Ακόμα κι αν υπάρχει ορατά, ουσιαστικά, μόνο ένα προϊόν εξαγωγής για τις λεγόμενες «αναδυόμενες» χώρες…

Συμπερασματικά, θα επιμείνουμε στο γεγονός ότι η διδασκαλία των η άγνοια, που είναι το πραγματικό αντικείμενο του «ψηφιακού σχολείου», είναι συμπαραγωγή της επανάστασης της τεχνητής νοημοσύνης και των καταστροφικών συνεπειών που πρέπει να έχει στην απασχόληση. Αυτό εξηγείται πολύ καλά από τον Xavier Comtesse πριν από δύο χρόνια, σε μια σύντομη, αλλά συναρπαστική δημοσίευση αφιερωμένη στην εξέλιξη των εκπαιδευτικών συστημάτων:

"Η εκπαίδευση μεγάλης κλίμακας δεν δημιουργήθηκε για να παρακινήσει τα παιδιά ή για να εκπαιδεύσει επιστήμονες, εφευρέθηκε για να εκπαιδεύσει τους ενήλικες για τη λειτουργία ενός συγκεκριμένου παραγωγικού συστήματος."
Ωστόσο, το παραγωγικό μας σύστημα χρειάζεται όλο και λιγότερους ανθρώπινους πόρους, είτε όσον αφορά τα όπλα ... είτε τον εγκέφαλο.
  • Vincent Held / 29.4.2020

PS - μια άλλη λέξη για τους "χρήσιμους ηλίθιοι" της ψηφιακής μετάβασης

Στις 19 Απριλίου, ο πρόεδρος της Παιδαγωγικής Εταιρείας Vaud (SPV) δήλωσε με έμφαση: "Δεν θα είναι δυνατό να ανοίξει ξανά μαθήματα στις 11 Μαΐου" ! Μπορούμε να εκπλαγούμε από την τόλμη αυτού του πτυχιούχου στη διαχείριση, την επικοινωνία και άλλα "εκπαιδευτικά συστήματα", του οποίου το βιογραφικό δεν φέρει το ίχνος ιατρικής εμπειρίας. Είναι τουλάχιστον εκπληκτικό το γεγονός ότι οι επιδημιολογικές αναλύσεις αυτού του συνδικαλιστή θα μπορούσαν να είχαν μεταδοθεί από τόσα πολλά γαλλικά μέσα ...

Χωρίς να προδικάζονται οι προθέσεις του άλλου, είναι σημαντικό να υπογραμμιστεί ο σκανδαλώδης χαρακτήρας αυτού του ανεμπόδιστου σκοταδισμού. Επιπλέον, σε πιο πρακτικό επίπεδο, είναι σαφές ότι οποιαδήποτε καθυστέρηση στο άνοιγμα των μαθημάτων προωθεί την ανάπτυξη του «ψηφιακού σχολείου». Έτσι, τα συνδικάτα των εκπαιδευτικών, που ζητούν την έναρξη της σχολικής χρονιάς «σταδιακά μέχρι τον Ιούλιο» (!) Εκστρατεύουν, εκ των πραγμάτων , υπέρ του δικού τους επαγγελματικού ξεπερασμένου.

 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.