Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020

Μετά από ερώτηση του Στέλιου Κούλογλου, κριτική Κομισιόν στην Κεραμέως, για θρησκευτικά και «εθνική συνείδηση»


Σχόλιο ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΑΣΙΟΠΟΥΛΟΣ


Κάποτε η αριστερά κατηγορούσε τις δεξιές κυβερνήσεις για υποτέλεια και πολιτικές που επιβάλλονται από τον ξένο παράγοντα. Σήμερα, η νέα, μεταλλαγμένη αριστερά καλεί σε βοήθεια και επιβολή στη λαϊκή συνείδηση το μετανεωτερικό, νεοταξίτικο φαντασιακό της παγκοσμιοποίησης!!!
Άξιος ο ευρωπαϊκός μισθός τους. Γι'αυτό άλλωστε ακριβοπληρώνονται...
Αποτέλεσμα εικόνας για κουλογλου ε.ε.Γνωρίζουν ότι η συλλογική συνείδηση θα υπάρχει και είτε ο λαός θα τη βρει στα συλλογικά βιώματα των παππούδων του - και χρέος της πολιτείας είναι να του τα θυμίζει - ή θα αναλάβουν άλλοι όπως η Ε.Ε. να κατασκευάσουν μια πλαστή συνείδηση όπως η ευρωπαϊκή.
Το ερώτημα είναι το Υπουργείο Παιδείας με τον τρόπο που αποδομεί την εθνική παιδεία τα τελευταία χρόνια τί στοχεύσεις έχει;   Γιατί η πολιτεία των Κεραμέως, Γαβρόγλου, Φίλη, Διαμαντοπούλου κλπ δείχνει ότι μάλλον δεν υπουργεύουν το Κοινό των Ελλήνων ή κάνω λάθος;
Φροντίζουν να μεταλλαχθεί το συλλογικό φαντασιακό για να επιβληθούν πλανητικές πολιτικές, δυστυχώς στο πλευρό τους συστρατεύεται πρόθυμα η νέα "αριστερά" .
Σε ανάρτηση του ο Γιώργος Γκόντζος μας θύμισε την προσπάθεια ευαγών ιδρυμάτων για την αναθεώρηση της ιστορίας των βαλκανικών λαών:
"ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ--Το καθοδηγούμενο από τους Αμερικανούς CDRSEE (Κέντρο για τη Δημοκρατία και τη Συμφιλίωση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη) το οποίο έκανε παρέμβαση στον χώρο των εκπαιδευτικών, δημιούργησε το Πρόγραμμα Κοινής Ιστορίας (Joint History Project, JHP) που ,προσέξτε την διατύπωση,«φέρνει κοντά καθηγητές απ’ όλες τις χώρες τις Ν.Α. Ευρώπης, οι οποίοι συζητούν τους τρόπους με τους οποίους η ιστορία χρησιμοποιείται για να επηρεάσει τις πολιτικές και κοινωνικές σχέσεις στην περιοχή της Ν.Α. Ευρώπης».Αυτό το πρόγραμμα ,χρηματοδοτείτο κυρίως από την αμερικανική κυβερνητική υπηρεσία USAID, και ακόμη από το γερμανικό υπουργείο Εξωτερικών, αλλά και από το ίδιο το αμερικανικό (Department of State) και το βρετανικό (Foreign Office) ΥΠΕΞ, και άλλα «ευαγή» ιδρύματα, όπως το… καζίνο Hyatt, η δε εναρκτήρια συνάντηση είχε πραγματοποιηθεί στη Χάλκη, το 1999...
Το πρόγραμμα αφορούσε 11 χώρες: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Κροατία, Κύπρο, Ελλάδα, ΠΓΔΜ, Σερβία-Μαυροβούνιο-Κοσσυφοπέδιο, Σλοβενία και Τουρκία.Εστίαζε στους καθηγητές Ιστορίας στα δημόσια και τα ιδιωτικά σχολεία, τους μαθητές, καθηγητές πανεπιστημίου, προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις που ενεργοποιούνται στους τομείς της Ιστορίας και της εκπαίδευσης, και τα υπουργεία Παιδείας, με πολυάριθμα σεμινάρια ,καθώς και με μια σειρά από εκδόσεις και εγχειρίδια που αφορούσαν
την αντίληψη της Ιστορίας που προωθεί το CDRSEE την Οθωμανική Αυτοκρατορία, τους Βαλκανικούς Πολέμους, τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, καθώς και τα «Έθνη και Κράτη στη Ν.Α. Ευρώπη».
Ποιες ''ιστορικές'' αντιλήψεις προωθούνταν και ποιοι από το πολιτικό ,πανεπιστημιακό ,εκπαιδευτικό προσωπικό στη χώρα μας είτε συμμετείχαν είτε συμφωνούσαν και προπαγάνδιζαν αυτές τις ''απόψεις '' :
Τι λέτε έχει ενδιαφέρον ή πρόκειται για μια ουδέτερη ,αταξική,'' εκπαιδευτική'' και μόνο διαδικασία;"

Κριτική Κομισιόν στην Κεραμέως, για θρησκευτικά και «εθνική συνείδηση»

από efsyn.gr Η Εφημερίδα των Συντακτών


Κριτική Κομισιόν στην Κεραμέως, για θρησκευτικά και «εθνική συνείδηση»Έμμεση αλλά σαφή καταδίκη των πολιτικών της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, συνιστά η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις ερωτήσεις του Στέλιου Κούλογλου σχετικά με τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών στα σχολεία, αλλά και την «καλλιέργεια εθνικής συνείδησης» στους μαθητές. 

Συγκεκριμένα, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, με ερωτήσεις του προς την Κομισιόν, είχε επισημάνει πως οι δηλώσεις της υπουργού ότι η εκμάθηση της ιστορίας «δεν πρέπει να έχει χαρακτήρα κοινωνιολογικό, αλλά να αναπτύσσει την εθνική συνείδηση», αντίκεινται στα ευρωπαϊκά ιδεώδη αλλά και στα προγράμματα σπουδών του δυτικού κόσμου, που υιοθετούν ως σκοπό της ιστορίας την καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης και σκέψης. «Η "εθνική συνείδηση" θεωρείται υπεύθυνη για τον εθνικισμό και συνιστά εμπόδιο για την ευρωπαϊκή συνύπαρξη, όπως προκύπτει και από τις εργασίες του Συμβουλίου της Ευρώπης», τόνιζε ο ευρωβουλευτής στις ερωτήσεις του.

Στην απάντησή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τονίζει ότι «τον Μάιο του 2018, το Συμβούλιο εξέδωσε συστάσεις για την προώθηση των κοινών αξιών, της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς και της ευρωπαϊκής διάστασης της διδασκαλίας. Τα κράτη-μέλη παροτρύνθηκαν να εφαρμόζουν προοδευτικό κλίμα στην τάξη, προάγοντας ανεκτικές στάσεις και να ενθαρρύνουν την κριτική κατανόηση των κυριότερων εξελίξεων στην ιστορία. Τα κράτη-μέλη ανέλαβαν επίσης τη δέσμευση να προωθήσουν τη γνώση της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης».

Ο κ. Κούλογλου είχε εγείρει, επίσης, το ζήτημα της διδασκαλίας των θρησκευτικών στα σχολεία, υπενθυμίζοντας απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, κατά την οποία «με τη διδασκαλία των θρησκευτικών πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης» και ότι «το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές». Ο ευρωβουλευτής είχε δηλώσει πως «αυτή η απόφαση, που αντίκειται στο ελληνικό Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, αποτελεί διάκριση σε βάρος των μαθητών που ακολουθούν άλλα θρησκευτικά δόγματα και για τους οποίους δε διασφαλίζεται η εκμάθηση των Θρησκευτικών. Παραβιάζει επίσης τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών που θα πρέπει να δηλώνουν το θρησκευτικό τους δόγμα». Είχε ζητήσει μάλιστα από την Κομισιόν να εξηγήσει τι μέτρα σκοπεύει να πάρει, προκειμένου να υποστηρίξει τη θρησκευτική ελευθερία και να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα των Ελλήνων μαθητών.

Η Επίτροπος για τα θέματα της Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας, Μαρίγια Γκάμπριελ, απάντησε εξ ονόματος της Επιτροπής, ότι «η θρησκευτική ελευθερία προστατεύεται, δυνάμει του άρθρου 10 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης», όπως και τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών, τονίζοντας: «Σύμφωνα με τον γενικό κανονισμό για την προστασία των δεδομένων, τα δεδομένα που αποκαλύπτουν θρησκευτικές πεποιθήσεις, ανήκουν σε ειδική κατηγορία δεδομένων, η επεξεργασία των οποίων καταρχήν απαγορεύεται, εκτός και αν δικαιολογείται βάσει μίας από τις περιοριστικά προβλεπόμενες παρεκκλίσεις. Κατά την εφαρμογή του κανονισμού, τα κράτη-μέλη οφείλουν να τηρούν τα δικαιώματα και τις ελευθερίες που ορίζονται στον Χάρτη».

Η Κομισιόν υπενθυμίζει επίσης στην ελληνική κυβέρνηση ότι πρέπει να συμμορφωθεί: «η ελληνική αρχή προστασίας των δεδομένων εξέδωσε την απόφαση 28/2019 για το ζήτημα της αναγραφής του θρησκεύματος και της ιθαγένειας στους τίτλους σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στο μηχανογραφικό σύστημα "myschool" και ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι θα μελετήσει την υπόθεση και θα συμμορφωθεί με την απόφαση της αρχής προστασίας των δεδομένων». 

Υπενθυμίζεται ότι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα με την Απόφαση 28/2019 είχε αποφασίσει ότι « η αναγραφή του θρησκεύματος στο Ατομικό Δελτίο Μαθητή και στο Μητρώο Μαθητή, καθώς και στους απολυτήριους τίτλους και στους λοιπούς τίτλους και αποδεικτικά σπουδών των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, είτε ως προαιρετική είτε ως υποχρεωτική, παραβιάζει την αρχή της αναγκαιότητας και αναλογικότητας».


Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.