Από: Γιώργος Γκόντζος (ggontzos@yahoo.gr)–
Στην αποκάλυψη ότι η οικογένεια του 11χρονου Αμίρ στηρίζεται οικονομικά από το σχολείο, στο οποίο παρακολουθεί μαθήματα, και από τον σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ,και πως η στολή της παρέλασης αγοράστηκε με χρήματα από τους δύο φορείς, προχώρησε ο Πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας Αθανάσιος Κικινής, μιλώντας στην εκπομπή «ό,τι πεις εσύ» (Γιώργος Γκόντζος), στο δημοτικό ραδιόφωνο Ιωαννίνων..
Αρχικά έκανε αναφορά στον ρόλο και την στάση των δασκάλων γενικότερα τονίζοντας τα εξής: «Μιλάμε για τους Έλληνες δασκάλους που από την δεκαετία του 1990 έχουν υποδεχτεί στο δημόσιο σχολείο χιλιάδες μαθητές από χώρες του εξωτερικού ,αλλοδαπούς ,και τους έχουν ενσωματώσει στο εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς όλα αυτά τα χρόνια να έχει παρατηρηθεί οποιοδήποτε φαινόμενο ρατσιστικής αντιμετώπισης ,τουναντίον μάλιστα..» Στην συνέχεια υπογράμμισε πως «η διάθεση με την οποία αντιμετωπίστηκαν οι εκπαιδευτικοί του 6ου δημοτικού σχολείου Δάφνης,θεωρώ ότι υπήρξε ,κατ΄αρχήν εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας ,όχι ατυχής ,αλλά πάρα πολύ κακή».
Ο πρόεδρος της ΔΟΕ έκανε αναφορά σε «νέο Προεδρικό Διάταγμα ,που έφερε την 1η Αυγούστου η κυβέρνηση, ο υπουργός κύριος Γαβρόγλου, χωρίς να το συζητήσει με κανένα,και με το οποίο άλλαζαν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες δινόταν η σημαία σε βαθμοφόρους ,παραστάτες και σε εκδηλώσεις.Σύμφωνα με το ΠΔ όλοι οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης μπαίνουν στην κλήρωση για να πάρουν την σημαία ,ανεξαρτήτως βαθμολογίας ή ο,τιδήποτε άλλο.Επομένως με βάση αυτό κινήθηκαν οι σύλλογοι διδασκόντων».
Στο σημείο αυτό ο Α.Κικινής διευκρίνισε πως «με υπουργική απόφαση στις 13 Σεπτεμβρίου η οποία στα ψιλά ,να το πω έτσι, χωρίς να αφήνει πολλά περιθώρια να γίνει αντιληπτή,έλεγε ότι ισχύει ακόμα η απόφαση του κυρίου Ευθυμίου το 2001 σύμφωνα με την οποία οι μαθητές οι αλλοδαποί που δεν έχουν συμπληρώσει δύο χρόνια φοίτησης σε Ελληνικό σχολείο δεν μπορούν να συμμετέχουν σ΄αυτή τη διαδικασία. (σ.σ: Η Υπουργική Απόφαση Φ.10/ΦΜ/151306/Δ1 του έτους 2017 καθορίζει τον τρόπο επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών, υπευθύνων κατάθεσης στεφάνων και αναφέρει πως οι διατάξεις της Υ.Α. Γ1/219/16-3-2001 παραμένουν σε ισχύ σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή των αλλοδαπών μαθητών στη διαδικασία της επιλογής.)Αυτό, όταν όλη η κοινή γνώμη συζητούσε για το ότι όλοι οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν σ’ αυτή τη διαδικασία,πάρα πολλοί συνάδελφοι δεν το πήραν χαμπάρι.Ο σύλλογος λοιπόν έκανε κλήρωση για όλα τα παιδιά και το παιδάκι αυτό που είχε έρθει την άνοιξη στο σχολείο συμμετείχε στην κλήρωση και κληρώθηκε.»
Μια άλλη ενδιαφέρουσα αναφορά έκανε στη συνέχεια ο πρόεδρος της ΔΟΕ: «Έχοντας ως δεδομένο ότι η οικογένεια εκπροσωπείται από τον κοινωνικό λειτουργό-διότι μιλάμε για μια οικογένεια που ο μπαμπάς είναι στη Γερμανία και η μητέρα που είναι εδώ δεν μιλά καθόλου Ελληνικά- επικοινώνησε το σχολείο με τον κοινωνικό λειτουργό επειδή η οικογένεια είχε ζητήσει απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών και από τον εκκλησιασμό ,να τους ρωτήσει ,το σχολείο, αν έχουν πρόβλημα ,γιατί η σημαία έχει τον σταυρό επάνω ,τα παιδιά με την σημαία θα πάνε ,πριν την παρέλαση στην εκκλησία με την σημαία για την δοξολογία, και ο κοινωνικός λειτουργός απάντησε ότι δεν θα κρατήσει το παιδί την σημαία.» Ερωτηθείς αν αυτό ήταν απόφαση της οικογένειας ή εκτίμηση του κοινωνικού λειτουργού ο Α.Κικινής είπε πως αυτή ήταν η ενημέρωση από τον κοινωνικό λειτουργό ενώ στην επισήμανση πως δημοσιοποιήθηκε πως η μητέρα ανέφερε πως δεν έχει πρόβλημα ,απάντησε πως «είπε ότι δεν έχει πρόβλημα αρκετές μέρες αργότερα».
Ο Αθ.Κικινής υπογράμμισε μεταξύ άλλων και τα εξής : «Τα ΜΜΕ και δυστυχώς ο ίδιος ο πρωθυπουργός έκαναν δίκη προθέσεων.Όταν λέει στον μικρό Αμίρ πως «κάποιοι σου στέρησαν την σημαία και εγώ στη δίνω»,δεν την στέρησε κανείς με τη θέλησή του…Το σχολείο επικοινώνησε με τον κοινωνικό λειτουργό ,απάντησε εκ μέρους της οικογένειας ότι δεν θα κρατήσει το παιδί την σημαία..Οι δάσκαλοι προχώρησαν σε νέα κλήρωση όπου κληρώθηκε ένας μαθητής Αλβανικής καταγωγής ,και αυτό καταρρίπτει κάθε πρόθεση να κρατήσει την σημαία κάποιος ο οποίος είναι Έλληνας,γιατί είχε κάποια ρατσιστική ,ιδεοληπτική αντιμετώπιση το σχολείο».
Ο πρόεδρος της ΔΟΕ ανέφερε πως «ο μικρός Αμίρ κράτησε τελικά την ταμπέλα με απόφαση του σχολείου ,επειδή κληρώθηκε ,έγινε όλη αυτή παρεξήγηση και για να μην πληγωθεί το παιδί είπαν να τον βάλουν με την ταμπέλα ,προεξάρχοντα ,για να παρελάσει μπροστά» .. Πρόσθεσε ακόμη τα εξής : «Τώρα γιατί ένας συγκεκριμένος δημοσιογράφος και κάποια ηλεκτρονικά ΜΜΕ , ξεκίνησαν να αναπαράγουν όλη αυτή την παραφιλολογία περί ρατσιστικής αντιμετώπισης,γιατί το Υπουργείο Παιδείας όταν ρωτήθηκε την Κυριακή 29 Οκτωβρίου είπε δεν ξέρει τι γίνεται, και θα προσχωρήσει σε έρευνα ,ενώ είχε ενημερωθεί από τον διευθυντή,γιατί ο πρωθυπουργός άφησε αιχμές στην ουσία για αφαίρεση σημαίας ,είναι θέμα που ξεπερνά τα όρια της απλής διαδικασίας και μπαίνει σε άλλα μονοπάτια».
Τέλος ο Α.Κικινής έστειλε μέσω της συνέντευξης το ακόλουθο μήνυμα προς τη κοινωνία: «Αυτός ο οποίος νοιάζεται και λειτουργεί το σχολείο αυτή τη στιγμή, αυτός ο οποίος σέβεται την ιδιαιτερότητα του κάθε μαθητή,όποια και αν είναι αυτή, είναι ο εκπαιδευτικός..Μιλά η κυβέρνηση για πιθανή ρατσιστική αντιμετώπιση από εκπαιδευτικούς, όταν εμείς σαν Διδασκαλική Ομοσπονδία έχουμε κάνει αγώνα για την ομαλή ένταξη των παιδιών στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και αυτή τη στιγμή δεν έχουν στελεχωθεί τα τμήματα υποδοχής που έπρεπε να αγκαλιάσουν και να στηρίξουν αυτούς τους μαθητές,δεν έχουν γίνει οι ενέργειες από πλευράς κυβέρνησης όσες έπρεπε να γίνουν και κατηγορούνται εκπαιδευτικοί οι οποίοι φέρουν το βάρος αυτού του θέματος και της λειτουργίας της εκπαίδευσης ως υπαίτιοι..Εμμέσως ή αμέσως..Θεωρώ ότι δεν θα έπρεπε να γίνεται αυτό και να στηρίζονται οι εκπαιδευτικοί στο έργο τους » .Επίσης ο πρόεδρος της ΔΟΕ υιοθέτησε στην συζήτηση την επισήμανση περί ανάγκης καταδίκης της ρατσιστικής επίθεσης στο σπίτι του 11χρονου Αμίρ.
Ακούστε την συνέντευξηhttps://www.youtube.com/watch?v=51LRQC3DEEY
ΠΗΓΗ: http://www.dimotikoradiofono.gr/
Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.