Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2022

Αναδρομή στη «Θεολογία του ’60»

Αναδρομή στη «Θεολογία του ’60»






 (Α΄ μέρος) ... Ο Δημήτρης Μαυρόπουλος καταθέτει στον Βασίλη Ξυδιά την προσωπική του εμπειρία για τη «Θεολογία του 60» από εκείνα τα χρόνια μέχρι τις μέρες μας. Τι είναι η «Θεολογία του 60»; Ποια ήταν η αλλαγή που έφερε στην ελληνική θεολογία εκείνης της εποχής; Έμφαση στη θεολογία των Πατέρων, στα λειτουργικά κείμενα, στη λατρεία, στη μοναστική άσκηση. Ποιες είναι σήμερα οι εκκρεμότητες, τα προβλήματα, οι αντιρρήσεις σχετικά με τη θεολογία αυτή; Υπάρχει «αντιδυτικισμός» ή «εθνικισμός» στη Θεολογία του 60; Είναι αυτή υπεύθυνη για τον σύγχρονο «νεοευσεβισμό» και τον «γεροντισμό»;

Το Α΄ Μέρος εστιάζει στα χρόνια από τη δεκαετία του 60 έως τη δεκαετία της μεταπολίτευσης. Συζητάμε...
☑️για τη σχέση της «Θεολογίας του 60» με τους Ρώσους θεολόγους της Διασποράς και με τη «Γενιά του 30»·
☑️για τις χριστιανικές οργανώσεις· 
☑️για τον ρόλο του π. Ηλία Μαστρογιαννόπουλου και του Δημ. Κουτρουμπή·
☑️για τον κύκλο των νέων τότε θεολόγων της «Ζωής», στον οποίο μετείχαν οι μετέπειτα Αρχιεπίσκοποι Δημήτριος Τρακατέλλης (πρώην Αμερικής) και Αναστάσιος Γιαννουλάτος (Αλβανίας), οι αγιορείτες πατέρες Βασίλειος Γοντικάκης και Γρηγόριος Χατζηεμμανουήλ, οι θεολόγοι Παναγιώτης Νέλλας, Κωνσταντίνος Σκουτέρης και Χρήστος Γιανναράς·
για τη συμβολή του Ιωάννη Ζηζιούλα (νυν Επισκόπου Περγάμου), του π. Ιωάννη Ρωμανίδη και του Νίκου Νησιώτη·
☑️για τον ρόλο του Ζήσιμου Λορεντζάτου·
☑️για το περιοδικό «Σύνορο».

Το Β΄ Μέρος που θα αναρτηθεί στη συνέχεια, καλύπτει τη δεκαετία του 80 έως τις μέρες μας. 

Η συζήτηση με τον Δημήτρη Μαυρόπουλο εντάσσεται στη σειρά των συζητήσεων που δημοσιεύει το Αντίφωνο ως Κοινωνία Προσώπων για τη Θεολογία στην Ελλάδα σήμερα. (Βλ. τις άλλες συζητήσεις στο πρώτο σχόλιο).
ΠΗΓΗ: 
 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.