Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2013

ΑΡΗΣ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗΣ: ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ του Φώτου Λαμπρινού (1981)





ΑΡΗΣ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗΣ: ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ

του Φώτου Λαμπρινού
με τον Γιώργο Σαμπάνη (αφηγητή)


Υπόθεση:

Κεντρικό πρόσωπο του ντοκιμαντέρ, η μορφή του πρωτοκαπετάνιου του EΛAΣ, Άρη Bελουχιώτη! Μέσα από τη δική του ιστορία, η ταινία αφηγείται τον αγώνα του EAM και του EΛAΣ κατά τη γερμανική κατοχή, και παράλληλα τη μοναχική πορεία του Bελουχιώτη, μετά τη Συμφωνία της Bάρκιζας και την παράδοση των όπλων (Φεβρουάριος του 1945) μέχρι τον τραγικό του θάνατο, τον Iούνιο του ίδιου χρόνου. Μέσα από το πορτρέτο του Άρη, παρουσιάζεται το εαμικό κίνημα και η ένοπλη αντίσταση στη διάρκεια της γερμανοϊταλικής κατοχής.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: ΦΩΤΟΣ ΛΑΜΠΡΙΝΟΣ
Σενάριο: ΦΩΤΟΣ ΛΑΜΠΡΙΝΟΣ
Δ/νση Φωτογραφίας ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΒΑΓΙΑΣ
Μοντάζ ΠΑΝΟΣ ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ ΚΟΜΝΗΝΟΣ
Δ/ντής Παραγωγής - VIDEO CINE
Παραγωγός: ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΡΒΟΥΛΑΚΟΣ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΣΕΡΝΤΑΡΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΕΦΑΚΗΣ
Παραγωγή: ΠΑΡΑΓΩΓΗ : CINE - VIDEO, ΓΚΡΕΚΑ – ΦΙΛΜ
Ηχοληψία: ΤΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Βοηθ. Σκηνοθέτη: ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΚΡΟΥΜΠΕΛΟΣ
Βοηθός οπερατέρ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΤΕΖΑΡΗΣ, ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ
Φωτογραφήσεις: ΕΦΗ ΓΚΟΡΝΥ
Μιξάζ: ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ
Βοηθός παραγωγής: ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΚΑΤΑΡΑΧΙΑ
Επιμέλεια διαφημιστικού υλικού ΜΙΜΗΣ ΚΑΡΠΑΝΟΣ
Επεξεργασία εικόνας CINEMAGIC
Επεξεργασία ήχου TONE STUDIO
Εγγραφή μουσικής STUDIO ERA
Opticals JP PRODUCTIONS
Τρικέζα ΑΚΗΣ ΨΑΙΛΑΣ
Ιστορικοί σύμβουλοι: HAGEN FLEISCHER, ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Αφηγητής: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΜΠΑΝΗΣ
Μουσική ενορχήστρωση και διεύθυνση: ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ ΚΗΛΑΙΔΟΝΗΣ
Ενορχήστρωση και διεύθυνση μπάντας: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΔΑΡΖΕΝΤΑΣ
Μουσικά Κομμάτια «Ύμνος του ΕΛΑΣ»
Διανομή: New Star
Έτος Παραγωγής: 1981
Είδος: Ντοκιμαντέρ, Ιστορική
Διάρκεια: 113' 
Εικόνα: Έγχρωμη & Ασπρόμαυρη (από το αρχείο)
Γλώσσα: Ελληνικά, Αγγλικά, Γερμανικά 

Αφηγούνται οι: Γ. ΧΟΥΛΙΑΡΑΣ – ΠΕΡΙΚΛΗΣ, καπετάνιος του ΕΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΟΣ, αντάρτης του ΕΛΑΣ ΦΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΟΣ, αντάρτης Ταξίαρχος ΕΝΤΥ ΜΑΓΙΕΡΣ, αρχηγός της Βρετανικής .Αποστολής ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΑΤΖΗΣ, γεν. γραμματέας του ΕΑΜ ΚΩΣΤΑΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ, νομικός σύμβουλος ΕΑΜ – ΕΛΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ, μέλος γεν. γραμματείας ΕΑΜ Μ. ΤΑΣΟΣ – ΜΠΟΥΚΟΥΒΑΛΑΣ, καπετάνιος Ιππικού ΕΛΑΣ Θ. ΓΚΕΝΙΟΣ – ΛΑΣΣΑΝΗΣ, καπετάνιος του ΕΛΑΣ Β. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ – ΛΕΥΤΕΡΙΑΣ, καπετάνιος Μεραρχίας Στερεάς ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ, ιδρυτικό μέλος και πρώτος Γραμματέας του ΕΑΜ. ΧΑΝΣ ΡΟΥΝΤΦΟΥΚΣ, επικεφαλής του 2ου Γραφείου της γερμανικής Μεραρχίας «Εντελβάϊς» στην Ήπειρο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΣΕ ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ 30 ΧΡΟΝΩΝ
ΕΝΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ

Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΤΑΡΤΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΑΡΗ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗ ΚΑΙ Η ΠΟΛΥΤΑΡΑΧΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΑ ΕΖΗΣΑΝ…
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Η δεκαετία 1940-1950 υπήρξε μία από τις οδυνηρότερες στην ελληνική ιστορία. Τέσσερις πολεμικές συρράξεις (Αλβανικός, Αντίσταση, Δεκεμβριανά, Εμφύλιος) με πάρα πολλά θύματα και τραύματα. Ταυτοχρόνως, υπήρξε, κυρίως κατά την Εθνική Αντίσταση, και μία περίοδος που άλλαξε ριζικά το πολιτικό σκηνικό της χώρας, φέρνοντας την Αριστερά στο προσκήνιο, με οράματα, ελπίδες, αλλά και ενέργειες που καθόρισαν σε μεγάλο βαθμό τις κατοπινές εξελίξεις. Το ντοκιμαντέρ λοιπόν εστιάζει στη ζωή και τη δράση μιας μυθικής μορφής του Εαμικού Κινήματος και της Εθνικής Αντίστασης, του Άρη Βελουχιώτη. 
Το ιστορικό-πολιτικό ντοκιμαντέρ για τον Άρη Βελουχιώτη προβλήθηκε το 1981, και στον ενάμιση μόλις μήνα προβολής του σε 36 κινηματογράφους σ' όλη Ελλάδα έκοψε περίπου διακόσιες χιλιάδες εισιτήρια.
Η ταινία, μέσα από τη μυθική μορφή του ΕΛΑΣ, Άρη Βελουχιώτη, αναφέρεται στην ένοπλη αντίσταση του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ κατά τη διάρκεια της κατοχής αλλά, παράλληλα, αναδεικνύει και το κυρίαρχο δίλημμα ως προς τον δρόμο που θα έπρεπε να ακολουθήσει το αριστερό κίνημα μετά την Απελευθέρωση: κοινοβουλευτισμός ή ένοπλη πάλη για την κατάκτηση της εξουσίας.
Το πλούσιο υλικό της περιόδου (1941-45) καλύπτει σημαντικές ιστορικές πτυχές και δένεται με συγκλονιστικές και αποκαλυπτικές μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν από πρώτο χέρι τα γεγονότα ή πολέμησαν στο πλευρό του Άρη.
Το κείμενο της ταινίας στηρίχθηκε κυρίως στο βιβλίο του ΘΑΝΑΣΗ ΧΑΤΖΗ «Η νικηφόρα επανάσταση που χάθηκε».
Το αξιόλογο ντοκιμαντέρ για τον μυθικό καπετάνιο της Αντίστασης κατά των Γερμανών, καταφέρνει να αποφεύγει τους σκοπέλους της λυρικής υμνολογίας και του αποδεικτικού λόγου και θέτει το πρόβλημα της πορείας του εθνικοαπελευθερωτικού πολέμου και της διάψευσης των προσδοκιών που γέννησε. 
«ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ» γυρίστηκε το 1981 στα βουνά της κεντρικής Ελλάδας - στους τόπους όπου έδρασε ο Άρης Βελουχιώτης - και περιέχει συνεντεύξεις των ανθρώπων που βίωσαν τα γεγονότα της εποχής. Οι μαρτυρίες αυτές κινηματογραφήθηκαν είτε στον τόπο που συνδέεται άμεσα με την κάθε συγκεκριμένη μαρτυρία, είτε στους χώρους που έδρασε ο Άρης Βελουχιώτης. Όταν δεν συμβαίνει αυτό η κινηματογράφηση γίνεται στους οικείους χώρους του ομιλητή ενώ την ομιλία του Βελουχιώτη στη Λαμία διάβασε ο Δημήτρης Καμπερίδης.
Στην ταινία περιλαμβάνονται σπάνια αρχειακά κινηματογραφικά υλικά καθώς και φωτογραφίες, όπως: ο Άρης Βελουχιώτης με τους μαυροσκούφηδες του έφιπποι καλπάζουν. Διανομή συσσιτίου από τους Εγγλέζους. Στιγμιότυπα από τις διαπραγματεύσεις που οδήγησαν στη Συμφωνία της Βάρκιζας. Στιγμιότυπα από τη Συνδιάσκεψη της Γιάλτας. Διαδηλώσεις του ΕΑΜ. Επίκαιρα από την επίσκεψη του Τσόρτσιλ στην Αθήνα τον Φλεβάρη του 1945. Ο Άρης με τον Σαράφη στα Τρίκαλα για την υπογραφή του αφοπλισμού του ΕΛΑΣ. Μαχητές του ΕΛΑΣ σε παράταξη και έφιπποι σε πορεία σε χιονισμένο τοπίο. Σκηνές με πλοιάριο του ΕΛΑΝ σε πολεμικές επιχειρήσεις. Η παράδοση των όπλων του ΕΛΑΣ. Καθημερινή ζωή στην Αθήνα με την παρουσία των Εγγλέζων. Πορεία και διάβαση ποταμού από τον Άρη και τους μαχητές του τμήματός του. Γερμανικά στρατεύματα κατοχής μαζί με Τάγματα Ασφαλείας στον Άγνωστο Στρατιώτη. Ο Άρης με τον Σαράφη και τους μαυροσκούφηδες έφιπποι. Ο Άρης με τον Σαράφη και αξιωματικούς του ΕΛΑΣ ποζάρουν για αναμνηστική φωτογραφία. Η συμμαχική απόβαση στην Σικελία. Παράσταση θεάτρου σε πρόχειρη υπαίθρια σκηνή σε πλατεία χωριού της ελεύθερης Ελλάδας. Επίκαιρα από την αποχώρηση των γερμανικών στρατευμάτων και την απελευθέρωση της Αθήνας. Απόβαση συμμαχικών δυνάμεων στην Ελλάδα. Καθημερινή ζωή στην απελευθερωμένη Αθήνα και την πλατεία Συντάγματος. Κοντινό πλάνο του Γιάννη Ζεύγου ανώτατου στελέχους του ΚΚΕ που χρημάτισε Υπουργός στην πρώτη κυβέρνηση μετά την Απελευθέρωση υπό τον Γεώργιο Παπανδρέου και δολοφονήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1946. Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Συντάγματος τον Δεκέμβρη του ΄44, η κηδεία των θυμάτων της και η διαδήλωση της επόμενης ημέρας. Ένοπλες συγκρούσεις στα Δεκεμβριανά. Αγγλικά αεροπλάνα πάνω από την Αθήνα. Ένοπλοι στον βράχο της Ακρόπολης. Συναντήσεις πολιτικών με το Σκόμπυ και άφιξη του Τσόρτσιλ στην Αθήνα. Μάχες στην οδό Κοραή και κατάληψη των γραφείων του ΕΑΜ από τους Άγγλους. Οι καταστροφές στους δρόμους της πόλης από την σύγκρουση. Τσολιάδες χορεύουν μαζί με Άγγλους παραδοσιακό χορό υπό τον ήχο στρατιωτικής μπάντας. 
Αφηγούνται οι: Γ. ΧΟΥΛΙΑΡΑΣ – ΠΕΡΙΚΛΗΣ, καπετάνιος του ΕΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΟΣ, αντάρτης του ΕΛΑΣ ΦΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΟΣ, αντάρτης Ταξίαρχος ΕΝΤΥ ΜΑΓΙΕΡΣ, αρχηγός της Βρετανικής .Αποστολής ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΑΤΖΗΣ, γεν. γραμματέας του ΕΑΜ ΚΩΣΤΑΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ, νομικός σύμβουλος ΕΑΜ – ΕΛΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ, μέλος γεν. γραμματείας ΕΑΜ Μ. ΤΑΣΟΣ – ΜΠΟΥΚΟΥΒΑΛΑΣ, καπετάνιος Ιππικού ΕΛΑΣ Θ. ΓΚΕΝΙΟΣ – ΛΑΣΣΑΝΗΣ, καπετάνιος του ΕΛΑΣ Β. ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ – ΛΕΥΤΕΡΙΑΣ, καπετάνιος Μεραρχίας Στερεάς ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ, ιδρυτικό μέλος και πρώτος Γραμματέας του ΕΑΜ. ΧΑΝΣ ΡΟΥΝΤΦΟΥΚΣ, επικεφαλής του 2ου Γραφείου της γερμανικής Μεραρχίας «Εντελβάϊς» στην Ήπειρο.

Το 1981 που πρωτοκυκλοφόρησε η ταινία, αφιερωνόταν στα 40 χρόνια του ΕΑΜ, όταν η ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ δεν είχε ακόμα αναγνωριστεί επίσημα.


Ο ΣΠΥΡΟΣ ΜΕΛΕΤΖΗΣ, ο διάσημος φωτογράφος του Αγώνα και της Αντίστασης, ήταν ο άνθρωπος που τράβηξε την ιστορική φωτογραφία του Βελουχιώτη, που όλοι γνωρίζουμε. Ας δούμε την ιστορία της φωτογραφίας και πώς αφηγήθηκε τη γνωριμία του με τον Άρη Βελουχιώτη:
Ο συγγραφέας Φίλιππος Γελαδόπουλος, στο βιβλίο του «Σπύρος Μελετζής- ο άνθρωπος που φωτογράφησε το αντάρτικο» (1984) κατέγραψε, όπως του την αφηγήθηκε ο Μελετζής, τη συνάντηση με τον Βελουχιώτη και πώς προέκυψε η περίφημη φωτογραφία:
Ο Μελετζής πάντα έπλαθε στη φαντασία του ν’ αντικρυστεί και να γνωριτστεί με τον Άρη Βελουχιώτη, αυτό τον θρύλο της Αντίστασης. Κι από τη στιγμή που πάτησε τα ευρυτανικά βουνά, λαχταρούσε τη στιγμή που θα τον συναντούσε.
Ένα μεσημέρι άκουσε ποδοβολητά και είδε τους χωριανούς της Βίνιαννης να τρέχουν να υποδεχτούν τον Άρη Βελουχιώτη. Χειροκροτούσαν, ζητωκραύγαζαν, κρατούσαν σημαίες και τραγουδούσαν αντάρτικα τραγούδια. Οι κοπέλες τον έραναν με λουλούδια και οι γριούλες σκύβανε και καλά να του φιλήσουν τα πόδια. Τότες ο Άρης οργίστηκε και ακούστηκε η βροντερή φωνή του. «Ε, συναγωνίστριες, εμείς δεν βγήκαμε στο βουνό για να γίνουμε αφεντάδες και να τρώμε το ψωμί σας. Πήραμε το τουφέκι για να πολεμήσουμε τον φασίστα κατακτητή και να δώσουμε τη Λευτεριά και το δίκιο στο Λαό μας». 
Οι χωριανοί χτυπούσαν παλαμάκια και ρίχνονταν ν’ αγκαλιάσουν τον Άρη. Σε μια στιγμή ο Μελετζής παραμέρισε τα πλήθη και προχώρησε κοντά του. Του ‘σφιξε το χέρι, τον αγκάλιασε, τον φίλησε και στάθηκε να τον καμαρώνει. Ένιωθε την καρδιά του να φτεροκοπάει. Φλογιζόταν από συγκίνηση και χαρά. Αφού τον συγχάρηκε με τα πιο θερμά λόγια, του είπε την ιδιότητά του και τον ιδιαίτερο σκοπό της στιγμής –που ήτανε να τον φωτογραφήσει. Ο Άρης δέχτηκε να ποζάρει. Από τη στιγμή εκείνη γίνανε φίλοι με τον Άρη Βελουχιώτη. Ήτανε παραμονή του Ευαγγελισμού του 1944 στη Βίνιαννη».
ΦΩΤΟΣ ΛΑΜΠΡΙΝΟΣ

Από τους βασικούς εκπροσώπους της δεύτερης μεταπολεμικής γενιάς κινηματογραφιστών, ερευνητής αλλά και δημιουργός πολύτιμων αρχείων, ο Φώτος Λαμπρινός, στα 40 χρόνια της σκηνοθετικής του πορείας έχει δημιουργήσει μια ανεκτίμητη κινηματογραφική «κιβωτό» μνήμης στην οποία περιλαμβάνονται σπουδαία ιστορικά γεγονότα, αμφιλεγόμενες προσωπικότητες που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο πολιτικό σκηνικό της εποχής τους, Έλληνες και ξένοι δημιουργοί, πρωτοπόροι της Τέχνης αλλά και σκηνές από την καθημερινότητα απλών ανθρώπων.
Γιος αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης και της Αριστεράς, έχασε το πατέρα του Γιώργη Λαμπρινό, στέλεχος του ΚΚΕ και του Δημοκρατικού Στρατού, το καλοκαίρι του 1949. Έζησε από πολύ κοντά, το τέλος της Κατοχής, τα Δεκεμβριανά, τη Συμφωνία της Βάρκιζας και τον Εμφύλιο. Λόγω της κομματικής ιδιότητας του πατέρα του είδε από κοντά μερικούς από τους θρυλικούς ηγέτες της κομμουνιστικής αριστεράς όπως το Νίκο Ζαχαριάδη, τον Άρη Βελουχιώτη, το Μήτσο Παρτσαλίδη, το Γιάννη Ζεύγο, το Νίκο Μπελογιάννη κ.ά.
Υπήρξε μαθητής του Κώστα Καλοκαιρινού, του Γρηγόρη Γρηγορίου, του Ιάκωβου Καμπανέλλη, του Kolm Velte .
Ξεκίνησε να εργάζεται το 1960 ως θεατρικός σκηνοθέτης στο κρατικό ραδιόφωνο (την τότε Ε.Ι.Ρ.), σκηνοθετώντας πολλά έργα κλασικού ρεπερτορίου όπως “H θυσία του Aβραάμ”, “Tαπεινωμένοι και καταφρονεμένοι” κ.ά.. Την ίδια περίοδο (1960-1964) δουλεύει ως βοηθός σκηνοθέτης και σκηνοθέτης στον θίασο Δημήτρη Xορν. Από το 1963 στράφηκε στον κινηματογράφο, ασχολούμενος κυρίως με το ντοκιμαντέρ. Πρώτη του ταινία το “100 ώρες του Mάη” με θέμα τη δολοφονία από παρακρατικούς στη Θεσσαλονίκη, του βουλευτή της ΕΔΑ Γρηγόρη Λαμπράκη.
Το 1965 φεύγει στη Ρωσία για να σπουδάσει κινηματογράφο στο Ινστιτούτο Κινηματογραφίας της Μόσχας (1965-1970) και παρακολούθησε το εργαστήρι του Μιχαήλ Ρομμ. Εκεί, ανάμεσα στους συμφοιτητές του ήσαν και οι Κόλια Κόσιελεφ, Ανβάρ Τουράγιεφ, Βολόντια Μενσώφ, Νικήτα Μιχαλκώφ και Μιχαήλ Ιλιένκο. Το 1969 θα παραδώσει τη διπλωματική του ταινία “Eπισκεφθείτε την Eλλάδα” η οποία θα αποσπάσει και το πρώτο βραβείο του Ινστιτούτου για να αποφοιτήσει με άριστα το 1970.
Το 1973 συνεργάζεται με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο στο σενάριο της ταινίας “O Θίασος”. Την ίδια χρονιά βρίσκεται μαζί με πολλούς ανθρώπους του κινηματογράφου στο Πολυτεχνείο τη βραδιά που εισέβαλλε το τανκ.
Οι ταινίες που δημιούργησε στα 40 και πλέον χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας του ξεπερνούν τις 25, ενώ σε πολλές δεκάδες ανέρχονται τα τηλεοπτικά του ντοκιμαντέρ για την ΕΡΤ, ανάμεσά τους εκείνα για τις εκπομπές “Νεκρές και ζωντανές πολιτείες”, “Εικόνες από την Βόρειο Ελλάδα”, “Από την Πινδο στον Έβρο” “Η ΕΡΤ στη Βόρειο Ελλάδα”, “Έρευνα”, “Εδώ γεννήθηκε η Ευρώπη” και “Παρασκήνιο”..
Στον τομέα των ταινιών μυθοπλασίας έδωσε το 1987 δείγμα γραφής με το “Δοξόμπους”. H ταινία απέσπασε τέσσερα βραβεία (μαζί και αυτό της σκηνοθεσίας) στο Ελληνικό Φεστιβάλ Κινηματογράφου, στη Θεσσαλονίκη.
Η πιο πρόσφατη δουλειά του είναι το ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους “Καπετάν Κεμάλ, ο σύντροφος”, το οποίο ολοκληρώθηκε το 2008 και έχει ως θέμα το πορτραίτο ενός τούρκου 92 χρονών του οποίου η βιογραφία συνδέεται με σημαντικές στιγμές του 20ού αιώνα αλλά και με την Ελλάδα.
Όλα αυτά τα χρόνια συνεργάστηκε, μεταξύ άλλων, με τους Δήμο Θέο, Δημήτρη Χορν, Μάνο Ζαχαρία, Κώστα Γαβρά, Δημήτρη Δεσποτίδη, Νίκο Σβορώνο, Θόδωρο Αγγελόπουλο, Γιώργο Αρβανίτη, Γιώργο Παπαδάκη, Λέοντα Λοΐσιο, Γιάννη Γιαννουλόπουλο, Θάνο Βερέμη, Αριστείδη Καρύδη-Φουκς, Ηλία Κωνσταντακόπουλο, Γιώργο Κοροπούλη, Σάββα Αγουρίδη, Μάριο Ποντίκα και Κώστα Σπυρόπουλο.
Πέρα από το σύνολο του κινηματογραφικού του έργου, ο Φώτος Λαμπρινός έχει συνεισφέρει στην κινηματογραφική πολιτική είτε ως ιδρυτικό μέλος του δ.σ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών είτε ως σύμβουλος ή υπεύθυνος αρκετών επιτροπών του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, της ΕΡΤ, του υπουργείου Πολιτισμού.
Στην περίοδο 1996-2000 συμμετέχει στην επταμελή Eπιτροπή Kινηματογραφίας του Yπουργείου Πολιτισμού, με πρόεδρο τον Θόδωρο Aγγελόπουλο, με αντικείμενο την πλήρη αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που διέπει τα κινηματογραφικά πράγματα της Eλλάδας, ενώ ήταν και ο εισηγητής του σχεδίου νόμου για την ίδρυση Kρατικής Aκαδημίας Kινηματογράφου. Παραλλαγές αυτής της εισήγησης χρησίμευσαν στη διατύπωση του πρώτου “Προγράμματος Σπουδών” του Τμήματος Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Εχει γράψει τα βιβλία “Iσχύς μου η αγάπη του φακού” - Tα κινηματογραφικά Eπίκαιρα ως τεκμήρια της ιστορίας 1895 - 1940”και “Λευκά σοσόνια”, μια σεναριακή μυθιστορία (εκδ. Καστανιώτης).


Επιλεγμένη Φιλμογραφία
1963-1964 100 ώρες τουMάη 
1969 Επισκεφθείτε την Ελλάδα
1975 Ερμούπολις – 9ος αιώνας
1976-1977 Μουσικό Οδοιπορικό με τη Δόμνα Σαμίου (σειρά 8 ντοκ.)
1980 Ο Πειραιάς του ΓιάννηΤσαρούχη 
1980 Μεσαιωνικά χωριά της Χίου
1981 Άρης Bελουχιώτης – Tο δίλημμα
1981-1987 Πανόραμα του Αιώνα (τηλεοπτ. σειρά 33 ντοκ.)
1984 Πανόραμα του Αιώνα 1ο επεισόδιο (1895- 1900) 
1987 Δοξόμπους
1988 Πανεπιστήμιο Αθηνών – 50 χρόνια
1989 Ο αγώνας στη θάλασσα
1989 Η ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα (TV)
1989 Αρχαία Ρόδος
1989-1990 Ένας Οκτώβρης 70 χρονών (τηλεοπτ. σειρά 5 ντοκ.)
Σεργκέϊ Παρατζάνωφ (μμ) (TV)
1991 Μόσχα – Νοέμβριος 1990. Επιστροφή στο μέλλον (τηλεοπτ. σειρά 5 μμ ντοκ)
1995 Γλέντι γενεθλίων...ή μία βουβή βαλκανική ιστορία
1995-1997 Αναζητώντας την Bερενίκη (τηλεοπτ. σειρά 3 ντοκ.)
2005 Ισχύς μου η αγάπη του φακού
2008 Καπετάν Κεμάλ, ο σύντροφος

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ







top of the page

Aris Velouhiotis to Dilimma poster 1.jpgAris Velouhiotis to Dilimma poster.jpgTo Dilimma - 1981 - 0001.jpgTo Dilimma - 1981 - 0002.jpgTo Dilimma - 1981 - 0003.jpg
To Dilimma - 1981 - 0004.jpgTo Dilimma - 1981 - 0005.jpgTo Dilimma - 1981 - 0006.jpgTo Dilimma - 1981 - 0007.jpgTo Dilimma - 1981 - 0008.jpg
To Dilimma - 1981 - 0009.jpgTo Dilimma - 1981 - 0010.jpgTo Dilimma - 1981 - 0011.jpgTo Dilimma - 1981 - 0012.jpgTo Dilimma - 1981 - 0013.jpg
To Dilimma - 1981 - 0014.jpgTo Dilimma - 1981 - 0015.jpgTo Dilimma - 1981 - 0016.jpgTo Dilimma - 1981 - 0017.jpgTo Dilimma - 1981 - 0018.jpg
To Dilimma - 1981 - 0019.jpgTo Dilimma - 1981 - 0020.jpgTo Dilimma - 1981 - 0021.jpgTo Dilimma - 1981 - 0022.jpgTo Dilimma - 1981 - 0023.jpg
To Dilimma - 1981 - 0024.jpgTo Dilimma - 1981 - 0025.jpgTo Dilimma - 1981 - 0026.jpgTo Dilimma - 1981 - 0027.jpgTo Dilimma - 1981 - 0028.jpg
To Dilimma - 1981 - 0029.jpgTo Dilimma - 1981 - 0030.jpgTo Dilimma - 1981 - 0031.jpgTo Dilimma - 1981 - 0032.jpgTo Dilimma - 1981 - 0033.jpg
To Dilimma - 1981 - 0034.jpgTo Dilimma - 1981 - 0035.jpgTo Dilimma - 1981 - 0036.jpgTo Dilimma - 1981 - 0037.jpgTo Dilimma - 1981 - 0038.jpg
To Dilimma - 1981 - 0039.jpgTo Dilimma - 1981 - 0040.jpgTo Dilimma - 1981 - 0041.jpgTo Dilimma - 1981 - 0042.jpgTo Dilimma - 1981 - 0043.jpg
To Dilimma - 1981 - 0044.jpgTo Dilimma - 1981 - 0045.jpgTo Dilimma - 1981 - 0046.jpgTo Dilimma - 1981 - 0047.jpgTo Dilimma - 1981 - 0048.jpg
To Dilimma - 1981 - 0049.jpgTo Dilimma - 1981 - 0050.jpgTo Dilimma - 1981 - 0051.jpgTo Dilimma - 1981 - 0052.jpgTo Dilimma - 1981 - 0053.jpg
To Dilimma - 1981 - 0054.jpgTo Dilimma - 1981 - 0055.jpgTo Dilimma - 1981 - 0056.jpgTo Dilimma - 1981 - 0057.jpgTo Dilimma - 1981 - 0058.jpg
To Dilimma - 1981 - 0059.jpgTo Dilimma - 1981 - 0060.jpgTo Dilimma - 1981 - 0061.jpgTo Dilimma - 1981 - 0062.jpgTo Dilimma - 1981 - 0063.jpg
To Dilimma - 1981 - 0064.jpgTo Dilimma - 1981 - 0065.jpgTo Dilimma - 1981 - 0066.jpgTo Dilimma - 1981 - 0067.jpgTo Dilimma - 1981 - 0068.jpg
To Dilimma - 1981 - 0069.jpgTo Dilimma - 1981 - 0070.jpgTo Dilimma - 1981 - 0071.jpgTo Dilimma - 1981 - 0072.jpgTo Dilimma - 1981 - 0073.jpg
To Dilimma - 1981 - 0074.jpgTo Dilimma - 1981 - 0075.jpgTo Dilimma - 1981 - 0076.jpgTo Dilimma - 1981 - 0077.jpgTo Dilimma - 1981 - 0078.jpg

top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.