Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2021

Σχόλια για την δημοσίευση της Προέδρου της Δημοκρατίας στην "ΕΦ. ΣΥΝ" :Δημοκρατία, κράτος δικαίου και δικαιώματα

Δημοκρατία, κράτος δικαίου και δικαιώματα

ΒΑΡΥΤΑΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΑΤΟΠΗΜΑ

του Κώστα Χατζηαντωνίου

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Κατά το άρθρο 1 του εν ισχύι Συντάγματος θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία και όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το Λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του Έθνους και ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα. 
Δεν ξέρω ποια ψυχολογική ανάγκη οδήγησε την κ. Πρόεδρο της Δημοκρατίας να δημοσιεύσει άρθρο που φέρει την υπογραφή της στην Εφημερίδα των Συντακτών με το οποίο επιχειρεί μια ιδεολογική ερμηνευτική δήλωση για την έννοια του παραπάνω άρθρου ώστε να καταγγείλει τον επάρατο εθνοκεντρισμό και την "λαϊκιστική διαστρέβλωση της φιλελεύθερης δημοκρατίας" (sic). Γνωρίζουμε φυσικά ότι η ίδια όσο και το περιβάλλον της ανήκουν στην φιλελεύθερη αριστερά που ρέπει συχνά προς τον εθνομηδενισμό. 

Ως Πρόεδρος όμως η κ. Σακελλαροπούλου θα πρέπει να αποφασίσει αν θέλει να αρθεί στο ύψος του θεσμικού της ρόλου και να είναι Πρόεδρος όλων των Ελλήνων ή ιδεολογικός κριός μιας μειοψηφίας και να είναι η αγαπημένη πρόεδρος αυτής. Δικαίωμά της φυσικά. Θα της υπενθυμίσουμε όμως (τόσο σε αυτήν όσο και στον πρωθυπουργό και το κυβερνών κόμμα που την προέτειναν και έχουν την απόλυτη ευθύνη για όσα συμβούν), πως όποτε στην Ιστορία μας ο ανώτατος άρχων αποξενώθηκε από τον Λαό και το Έθνος και ακολούθησε τις ιδεολογικές εμμονές του ιδίου, μιας μειοψηφίας ή μιας καμαρίλας, οι πολιτικές και πολιτειακές συνέπειες ήταν δραματικές και απρόβλεπτες.

Αντιδημοκρατική η αρθρογράφηση της Προέδρου της Δημοκρατίας σε μιά εφημερίδα.

του Γιώργου Παπαδόπουλου Τετράδη

Υποτίθεται ότι φέτος η χώρα γιορτάζει το 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση. Την Επανάσταση, που αποτίναξε τον οθωμανικό ζυγό (κανείς από τους αγωνιστές δεν μιλούσε για οθωμανούς, όλοι για Τούρκους μιλούσαν) από την πλάτη του Γένους (ούτε των χριστιανών ούτε των βαλκάνιων, όλοι οι επαναστάτες για Γένος μιλούσαν και έγραφαν).


Στό πλαίσιο αυτής της γιορτής, που θα ώφειλε να είναι πανεθνική, μια και αφορά σε ένα έθνος, των Ελλήνων, και μια που η Επανάσταση ήταν εθνικοαπελευθερωτική και όχι ταξική και εμφύλια σαν τη γαλλική (που οι αριστεροί καθηγητές στα πανεπιστήμια διδάσκουν ότι ήταν το παράδειγμα για την ελληνική, παρ όλο που και ο Μακρυγιάννης και ο Κολοκοτρώνης απορρίπτουν ρητώς αυτή την εκδοχή, αλλά τι ήξεραν ο Κολοκοτρώνης και ο Μακρυγιάννης...), στο πλαίσιο λοιπόν αυτό και για να προσγειωθούμε εμείς οι Έλληνες, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας αποφάσισε να παρέμβει. Όχι για να ενώσει. Αλλά, δυστυχώς για να χωρίσει τους Έλληνες.

Έτσι, συναποφάσισε με τους συμβούλους της και άλλους εξωθεσμικούς παράγοντες, ότι καλό θα ήταν να αρθρογραφήσει επί του θέματος για τον εθνοκεντρισμό και την έκφραση της πλειοψηφίας, τη λαϊκή κυριαρχία, για την οποία αιματοκυλίστηκαν οι Ελληνες, επί 400 χρόνια. Και συναποφάσισαν ότι ο προσφορότερος τρόπος να απευθυνθεί σε ΟΛΟΥΣ τους Έλληνες (γιατί είναι ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ του Προέδρου να απευθύνεται σε όλους και όχι σε μερικούς) είναι να αρθρογραφήσει σε ΜΙΑ εφημερίδα! Και επέλεξαν την (γνωστή ως φερέφωνο του ΣΥΡΙΖΑ και εκφραστή των απόψεων του) Εφημερίδα των Συντακτών!

Το θέμα που επέλεξε να γράψει η Πρόεδρος είχε τίτλο "Δημοκρατία, κράτος δικαίου και δικαιώματα". Πρόκειται για έναν ύμνο στίς μειοψηφίες και έναν κόλαφο στήν πλειοψηφία του λαού και στα δικαιώματά της. Αποκορύφωμα, η θέση της ότι "η λαϊκή βούληση συγχέεται με τη βούληση της πλειοψηφίας" γιατί αυτό, κατά την Πρόεδρο αποτελεί "τη λαϊκίστικη στρέβλωση της Δημοκρατίας". Η βούληση της πλειοψηφίας κατά την Πρόεδρο της Δημοκρατίας δεν είναι η λαϊκή βούληση! Είναι λαϊκίστικη εκδοχή! Αλλά, είναι και κάτι χειρότερο: "Είναι τυραννία", όπως γράφει!: "Σε αυτή την περιεκτική αντίληψη για τη δημοκρατία οι μειοψηφίες θωρακίζονται απέναντι στην τυραννία της πλειοψηφίας"!

Προφανώς η Πρόεδρος έχει μπλέξει τη λαϊκή κυριαρχία και το δημοκρατικό δικαίωμα της πλειοψηφίας με τη δημοκρατική υποχρέωσή της πλειοψηφίας να προστατεύει τα δικαιώματα των μειοψηφιών. Και τις παρεκτροπές μειοψηφιών εναντίον άλλων μειοψηφιών, με την πλειοψηφία ως δημοκρατική οντότητα.
Φυσικά, από μια τέτοια ιδεολογική κατάθεση, που ως μη οφείλει, κάνει η Πρόεδρος ΟΛΩΝ των Ελλήνων, σε μιά, ως μη οφείλει προτιμώμενη πηγή πληροφόρησης, δεν λείπει και η επίθεση εναντίον του "εθνοκεντρικού προστατευτισμού", που ταυτίζεται κατ αυτήν με τον ευρωσκεπτικισμό και με όσους αμφισβητούν τη φιλελεύθερη δημοκρατία! Άλλη μορφή ή ανάγκη εθνοκεντρικού προστατευτισμού δεν υπάρχει όταν η χώρα, της οποίας είναι Πρόεδρος, βρίσκεται σε αγώνα επιβίωσης με μια σφόδρα επιτιθέμενη Τουρκία και με μια αντίπαλη και εχθρική για τα ελληνικά συμφέροντα Γερμανία! Και θεώρησε ότι αυτή ακριβώς η εποχή, των γιορτασμών του '21, που η Ελλάδα δέχεται τη σφοδρότερη επίθεση από την εποχή του '22 από την Τουρκία, είναι η κατάλληλη για να νουθετήσει εθνικώς τους Έλληνες!

Αλλά, το μείζον δεν είναι το περιεχόμενο. Είναι ότι η Πρόεδρος έχει προχωρήσει σε μια δημοκρατικά ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ κίνηση: Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν αρθρογραφεί! Και δεν αρθρογραφεί γιατί ο Πρόεδρος απευθύνεται ΠΑΝΤΑ, ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΩΣ σε ΟΛΟΥΣ τους πολίτες και ΠΟΤΕ σε μία μερίδα πολιτών. Απευθύνεται έτσι ώστε να μπορεί να την ακούσει και να τη διαβάσει και ο τελευταίος πολίτης. Επειδή είναι Πρόεδρος ΟΛΩΝ των πολιτών. Και επειδή η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ του είναι να ΣΥΝΕΝΩΝΕΙ, να είναι το σύμβολο της ενότητας των Ελλήνων. Ασχέτως ιδεολογικών και κοινωνικών απόψεών τους.

Η αρθρογραφία της Προέδρου σε μία εφημερίδα (την Εφημερίδα των Συντακτών στήν προκειμένη περίπτωση), και σε οποιαδήποτε εφημερίδα, αποτελεί κατάφωρη παραβίαση της θέσης της Προέδρου ως συνταγματικού συνεκτικού κρίκου όλων των πολιτών. Επειδή όλες οι εφημερίδες είναι εκφραστές συγκεκριμένων ιδεολογικών και κομματικών απόψεων. Η προτίμηση της Προέδρου να αρθρογραφήσει σε οποιαδήποτε εφημερίδα σημαίνει εκ των πραγμάτων, αλλά και στη συνείδηση του λαού, την προτίμηση του Προέδρου στήν ιδεολογία, το κόμμα, την πολιτική αυτής της εφημερίδας. Κι αυτό αγγίζει τα όρια της εκτροπής από τις υποχρεώσεις και τη θέση του Προέδρου.
Εκτός αν η Πρόεδρος επιθυμεί να διαβάζεται μόνο από το αναγνωστικό κοινό της συγκεκριμένης ή μιάς μόνο εφημερίδας. Αυτό το μήνυμα δίνει. Ένα μήνυμα εξαιρετικά περιφρονητικό για όλους τους άλλους Έλληνες.

Το επίμαχο άρθρο:

Δημοκρατία, κράτος δικαίου και δικαιώματα
Δημοκρατία, κράτος δικαίου και δικαιώματα
Κατερίνα Σακελλαροπούλου

Άρθρο της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου


Η σχέση δημοκρατίας και δικαιωμάτων έχει μεγάλο βάθος, θεωρητικό και ιστορικό. Στη μεταπολεμική ανάδυση και εμπέδωση του κράτους δικαίου, μετά την τραυματική εμπειρία των δύο παγκοσμίων πολέμων και ιδίως τη ναζιστική θηριωδία, ο νομοθέτης δεσμεύεται από κανόνες αυξημένης τυπικής ισχύος και τα δικαιώματα συγκροτούν τους πιο ισχυρούς λόγους που μπορούμε να αντιτάξουμε σε κάθε καταπίεση.

Σε αυτή την περιεκτική αντίληψη για τη δημοκρατία οι μειοψηφίες θωρακίζονται απέναντι στην τυραννία της πλειοψηφίας, ενώ τα θεσμικά αντίβαρα, η διάκριση των εξουσιών και ο έλεγχος της συνταγματικότητας των νόμων, θέτουν όρια στη λαϊκή κυριαρχία και την κρατική εξουσία.

Τα δικαιώματα δεν εξαντλούνται σε εφήμερες νομικές κατασκευές, αντιθέτως φέρουν καθολικές ηθικές και πολιτικές αξιώσεις. Είναι σημεία του σύγχρονου ανθρωπισμού που δεν καθορίζουν μόνο τον νομικό μας πολιτισμό, αλλά και τον ίδιο τον τρόπο της ζωής μας.

Γνωρίζουμε ωστόσο καλά, ήδη από τις νεωτερικές τους καταβολές, ότι το υψηλό ιδανικό των δικαιωμάτων δύσκολα εκπληρώνεται. Η τυπική κατοχύρωσή τους κρύβει ουσιαστικές ανισότητες και η διεκδίκησή τους αποδεικνύεται μια συνεχής πρόκληση. Τα δικαιώματα αναπνέουν και ζουν μέσα στις εντάσεις και τις συνθήκες του πραγματικού. Η Ευρώπη σήμερα μοιάζει να βρίσκεται μακριά από την αισιοδοξία και την ευμάρεια των αρχών του αιώνα μας. Η οικονομική κρίση της τελευταίας δεκαετίας έπληξε τα πιο ευάλωτα κοινωνικά στρώματα και τα παροχικά δικαιώματα, τις υλικές προϋποθέσεις της αυτονομίας μας.

Στο μεταναστευτικό και το προσφυγικό ζήτημα δοκιμάστηκε η αλληλεγγύη της Ενωσης και στο προσκήνιο εμφανίστηκαν διαιρέσεις και διαλυτικές τάσεις μεταξύ των μελών της. H αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και η εφαρμογή της Πράσινης Συμφωνίας είναι πλέον ζήτημα επιβίωσης και όχι πολυτέλειας. Οι πρόσφατες τρομοκρατικές επιθέσεις στη Γαλλία και την Αυστρία κυοφορούν βίαιες πολιτισμικές συγκρούσεις, οι οποίες απειλούν ανοιχτά την ελευθερία και την πολιτική μας συγκρότηση. Η πανδημία του κορονοϊού όξυνε τις αντιθέσεις και επέφερε μια σειρά περιορισμών στις ατομικές μας ελευθερίες.

Στην αλληλουχία αυτών των επάλληλων κρίσεων βρήκαν πολλοί την ευκαιρία να αμφισβητήσουν τη φιλελεύθερη δημοκρατία στο όνομα ενός νέου εθνοκεντρικού προστατευτισμού. Ο ευρωσκεπτικισμός είναι μια παραλλαγή της αντίδρασης στην παγκοσμιοποίηση και υποκινεί την εσωστρεφή αναδίπλωσή μας στη δήθεν εθνική ασφάλεια. Σε αυτό το κλίμα της διάχυτης καχυποψίας αναδεικνύεται η οξύμωρη έννοια της «ανελεύθερης δημοκρατίας» (illiberal democracy), ειδικά σε χώρες με αδύναμη δικαιοκρατική παράδοση. Στη λαϊκιστική στρέβλωση της δημοκρατίας η λαϊκή βούληση συγχέεται με τη βούληση της πλειοψηφίας. Οι κυβερνώντες υπονομεύουν, άμεσα ή έμμεσα, τις μείζονες εγγυήσεις του κράτους δικαίου: την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης, την ακαδημαϊκή ελευθερία, την ελευθεροτυπία και την ελεύθερη έκφραση. Ομως δημοκρατία χωρίς κράτος δικαίου δεν νοείται. Και η Ευρώπη είναι πάνω από όλα μια Ενωση δικαίου.

Η χρονιά που έφυγε έφερε πολλές αντιξοότητες. Τα δικαιώματά μας, στην εξαιρετική συνθήκη της πανδημίας, τελούν σε καθεστώς διακινδύνευσης και χάνουν την αυταξία τους. Εχουμε πια εισέλθει σε περίοδο επώδυνων πλην αναγκαίων συμβιβασμών και σταθμίσεων. Η προτεραιότητα στην προστασία της υγείας και της ζωής μας είναι μια αυτονόητη, νομικά και ηθικά, επιλογή. Πολύ περισσότερο που οι περιορισμοί στην ελευθερία μας παραμένουν έκτακτοι και προσωρινοί.

Εναποθέσαμε ξανά τις ελπίδες μας στο κράτος, στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και τους ανθρώπους που το υπηρετούν με αυταπάρνηση. Αντιληφθήκαμε, στην υγειονομική κρίση, τη μεγάλη αξία και της άλλης όψης των δικαιωμάτων, που είναι τα καθήκοντά μας προς τον άλλο, το χρέος της αλληλεγγύης και της φροντίδας. Τα όρια όμως ανάμεσα στη διαφύλαξη του υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος και στην αναίρεση των δικαιωμάτων μας είναι κάποιες φορές λεπτά. Την επόμενη μέρα προέχει η αμέριστη στήριξη των πιο αδύναμων κοινωνικών ομάδων και η διατήρηση της κοινωνικής συνοχής. Στην εποχή της πανδημίας δεν κρίνεται μόνο η ατομική και η δημόσια υγεία, αλλά και η εμπιστοσύνη μας στην πολιτεία και τους θεσμούς της.

ΠΗΓΗ: https://www.efsyn.gr/node/275215, Kostas HatziantoniouΓιωργος Παπαδοπουλος Τετραδης
Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.