του Γιώργου Γκόντζου
Στις 5 Μαρτίου, Κυριακή πρωί, στο Κανάλι της Βουλής. Ντοκιμαντέρ με τίτλο: «Φοιτητιβίσματα: 200 χρόνια meta».(*) Αρχίζει με έναν νέο που σηκώνεται από το κρεβάτι του και πηγαίνει στην τουαλέτα. Η φωνή ακούγεται καθώς ανοίγει την πόρτα και κάθεται στη λεκάνη: «Διακόσια χρόνια ελευθερία, διακόσια χρόνια ανεξαρτησία. Ζήτω η Ελλάδα. Για να είμαι ειλικρινής, εμένα δεν με συγκινεί και τόσο. Ξύπνησα άσχημα».
Στην συνέχεια ακούμε τη φωνή να εξηγεί γιατί φτιάχτηκε το ντοκιμαντέρ-«με αφορμή το έπος του ’21»-, και διατυπώνει την άποψη πως δεν νιώθει και πολύ ελεύθερος ενώ καταθέτει προβλήματα από τους περιορισμούς λόγω πανδημίας, με προβολή πλάνων από την παρέλαση…
Και τώρα αρχίζει η αναφορά στον Θ. Κολοκοτρώνη.
Διάβασε, λέει, σ’ ένα βιβλίο ότι «ο Κολοκοτρώνης όσο ήταν πειρατής» κ.λπ., συνεχίζει με την έφεση τού ήρωα του 1821 προς το κάπνισμα, εξηγεί γιατί το έκοψε ο Θ. Κολοκοτρώνης και ακολουθεί ο προβαλλόμενος συνειρμός για την…. απελευθέρωση του Κολοκοτρώνη από το κάπνισμα με προβολή πλάνου από ταινία με το «πάμε» προς τους αγωνιστές να εφορμήσουν…
Ακολουθούν σχόλια για την ανθρώπινη συμπεριφορά, με πλάνα από τη θανάσιμη επίθεση στον Ζακ Κωστόπουλο, με ειδήσεις για γυναικοκτονίες, αλλά και εικόνες από διαδηλώσεις και τη βία αστυνομικών κατά πολιτών.
Επανέρχεται στον Θ. Κολοκοτρώνη, μιλά για το ζώδιό του και τη σχέση με άλλα ζώδια, διατυπώνει την εκτίμηση ότι «αντλούσε τις ιδέες και τα οράματά του», με τη φωνή έντονα ειρωνική… «από την αντίθεση του Άρη με τους Ιχθύες, με τον Ποσειδώνα» κ.ο.κ …
Δίνει ….στοιχεία για τις ερωτικές δραστηριότητες του Θ. Κολοκοτρώνη, διανθίζει το σημείο αυτό με γενικότερες αναφορές στον έρωτα, «το σίγουρο είναι ότι ο έρωτας αποτέλεσε ένα από τα βασικά θεμέλια του ανθρώπινου πολιτισμού. Η ανάγκη σεξουαλικής ικανοποίησης όπως και η δημιουργία οικογένειας υπήρχαν ακόμη και πριν από την πρώτη χρήση εργαλείων», και πλάνα από τρυφερές στιγμές από δυο γορίλες, δείχνει τον Μητσοτάκη και τη Μαρέβα στην εξέδρα των επισήμων, τον Κάρολο και την Καμίλα και εικόνα ενός αστυνομικού και μιας αστυνομικού.
Βέβαια, εναλλάσσονται όλα, με εικόνες από την παρέλαση για τα 200 χρόνια.
Δεν ξεχνά βέβαια τον Θ. Κολοκοτρώνη και μας ενημερώνει πως σε ηλικία δεκατριών ετών έφαγε ένα χαστούκι από έναν Τούρκο και «χρειάστηκε τριάντα εφτά χρόνια για να επιστρέψει το χαστούκι αυτό».
Αναδεικνύει την προετοιμασία των Ελλήνων, με πλάνα εναλλασσόμενα, εικόνες από ταινίες για το 1821, και εικόνες από εκπαίδευση χρυσαυγιτών, και φυσικά υπάρχει και η αναφορά για τη «μεγάλη σφαγή» της Τρίπολης… με την παράθεση, όπως βλέπουμε, σχετικής αφήγησης του Θ. Κολοκοτρώνη.
Κάπου εδώ έχει και μια από τις τρεις εμφανίσεις στο 18λεπτο ντοκιμαντέρ του βουλευτή Κ. Γκιουλέκα… Μάλλον για να συνδεθεί το πόνημα και με την επαναλαμβανόμενη αφήγηση του «αντιδεξιού μετώπου».
Όπως σημειώνεται στην προβολή από το Κανάλι της Βουλής: «Ένας νέος καλείται να κάνει ένα ντοκιμαντέρ με αφορμή την επέτειο του 1821. Βέβαια, είναι και οι καιροί περίεργοι, είναι ο Φρόιντ, είναι και το ίντερνετ. Σκέφτεται διάφορα, ίσως ξεφεύγει και λίγο…».
Λίγο λίγο, με παρόμοιου ιδεολογικού περιεχομένου αφηγήσεις διαμορφώθηκε μια συγκεκριμένη αντίληψη, που κυριαρχεί σε εγχώρια εκπαιδευτικά πανεπιστημιακά ιδρύματα….(*)
Το ντοκιμαντέρ μπορείτε να παρακολουθήσετε στον παρακάτω σύνδεσμο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.