Τετάρτη 24 Ιουλίου 2019

"Μπορώ να είμαι καλά και χωρίς εσένα;"

Η εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα, γάμος και υπαίθριες δραστηριότητες

"Μπορώ να είμαι καλά και χωρίς εσένα;"



Κι όμως συμβαίνει κι αυτό, να θέλουμε ο άλλος να μην είναι καλά χωρίς εμάς. Η αλήθεια είναι ότι ο έρωτας στην ακραία μορφή του, μια κτητικότητα την έχει. Έτσι θυμώνουμε όταν ο σύντροφος μας μπορεί να περνάει καλά και να είναι χαρούμενος δίχως την δική μας παρουσία. 

Ας δούμε ένα παράδειγμα. Είναι με τις φίλες της βόλτα, την παίρνει τηλέφωνο και εκείνη ακούγεται μέσα στην τρελή χαρά. Γέλια και φως. Δεν το αντέχει.

 «Πως μπορεί να περνάει καλά χωρίς την δική μου παρουσία;» 

Συμπέρασμα: δεν με αγαπάει, δεν της είμαι απαραίτητος. 

Τώρα ας αλλάξουμε το σκηνικό, λείπει εκείνος. Πήγε με τους φίλους να παίξει μπάλα και έπειτα να πάνε για φαγητό. Γύρισε σπίτι μες στο κέφι. Συννεφιάζει αυτή. «Μπορεί να περνάει τόσο όμορφα δίχως να είμαι και εγώ μαζί του;» Συμπέρασμα: δεν με αγαπάει, πλέον μπορεί και χωρίς εμένα.

Αλήθεια, πως θα έπρεπε να είχαν εξελιχθεί τα δυο παραπάνω παραδείγματα ώστε να ένιωθαν οι πρωταγωνιστές μας, ότι ο σύντροφος τους, τους αγαπάει; 

Προφανώς να μην περάσει κανείς καλά δίχως τον άλλο. Αυτό ήθελαν και οι δυο. Δηλαδή, να ακούγονταν στο τηλέφωνο χάλια, να έστελναν δέκα μηνύματα το λεπτό για το πόσο τραγικά κυλάει η ώρα δίχως την παρουσία του άλλου. Όσο περισσότερη κλάψα, μιζέρια και απελπισία τόσο μεγαλύτερη η απόδειξη της αγάπης. Είναι όμως έτσι;

Νομίζω ότι κάτω από νορμάλ συναισθηματικές και ψυχικές καταστάσεις, καταλαβαίνουν άπαντες ότι μια τέτοια κατάσταση μόνο αγάπη δεν μπορεί να ονομαστεί.

Ξέρετε δεν είναι έρωτας και αγάπη οι εντάσεις, η φαγωμάρα, τα κλάματα και τα ξενύχτια, που τόσο τραγικά αναπαραγάγει ένα τμήμα της σύγχρονης ελληνικής μουσικής και στιχουργίας, δηλαδή λιώματα και ξεχειλώματα συναισθηματικής αναπηρίας.

Κάποια στιγμή είναι ψυχικά και πνευματικά ώριμο, να καταλάβουμε, ότι η πραγματική αγάπη δεν έχει μέσα της τοξικότητες και εξαρτήσεις. Ο σύντροφος μου δεν είναι το δεκανίκι της ζωής μου, αλλά εκείνος που επέλεξα να μοιραστώ τον βίο μου. Με τα εύκολα και δύσκολα, χαρούμενα και δακρυσμένα συνάμα.

Μπορώ και πρέπει να είμαι καλά με εμένα για να είμαι και μ’ εσένα. Να αγαπώ τον εαυτό μου ώστε να στον χαρίσω. Να επιθυμώ στιγμές μοναχικότητας αλλά και συντροφικό μοίρασμα. Να κάνω πράγματα για μένα, ώστε να χαίρομαι με εσένα.

Να τρέφομαι από την ησυχία και την προσευχή, αλλά συγρόνως να επιθυμώ την συνάντηση και ολοκλήρωση στο πρόσωπο σου. Να μπορώ να περνάω όμορφα και χαρούμενα μόνος και μαζί σου. Ότι ωραίο ζω, ανακαλύπτω, μαθαίνω, γεύομαι και αντικρίζω, να θέλω να το μοιραστώ μαζί σου, γιατί επέλεξα να εισαι ο σύντροφος μου σε αυτό το συναρπαστικό ταξίδι της ζωής.

Διάβασα πρόσφατα μια προσέγγιση που κάνει o Mark Mαnson, για τον υγιή και ανθυγιεινό έρωτα και σας τον παραθέτω κλείνοντας με αυτόν, το σημερινό μας κείμενο, «η αλήθεια είναι πως υπάρχουν υγιείς και ανθυγιεινές μορφές έρωτα. Ο ανθυγιεινός έρωτας βασίζεται σε δυο άτομα, που προσπαθούν να ξεφύγουν από τα προβλήματα τους, μέσα από τα συναισθήματα που έχουν ο ένας για τον άλλον- με άλλα λόγια, χρησιμοποιούν ο ένας τον άλλον ως μέσο απόδρασης. Ο υγιής έρωτας βασίζεται σε δυο ανθρώπους, οι οποίοι αναγνωρίζουν τα προβλήματα τους και τα αντιμετωπίζουν ο καθένας με την στήριξη του άλλου.»

Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.