Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2019

Ο αποικισμός της Κορσικής από τους Μανιάτες

Το Καργκέζε [στα ελληνικά Καρυές(;)] είναι ένα χωριό στη δυτική Κορσική και η ιστορία του έχει συνδεθεί με Έλληνες αποίκους από τη Μάνη. Θα είναι η δεύτερη φορά που οι Έλληνες θα αποικίσουν τη νήσο, μετά τους Φωκαείς τον 6οαιώνα π.Χ.
Η ιστορία των Ελλήνων της Κορσικής ξεκινάει στο δεύτερο μισό του 17ου αιώνα, όταν από την Πελοπόννησο και συγκεκριμένα από την περιοχή του Οιτύλου Μάνης  έφυγαν εκατοντάδες Έλληνες  για να γλιτώσουν τη βαριά φορολογία των Οθωμανών αλλά και λόγω μιας μεγάλης βεντέτας που υπήρχε μεταξύ οικογενειών.
Σημερινός χάρτης της Κορσικής
(με μπλε μεγάλα γράμματα το Καργκέζε
Η Δημοκρατία της Γένοβας, η οποία τότε ήλεγχε τη νήσο, δέχτηκε τους αποίκους (1675) και τους εγκατέστησε σε περιοχές οι οποίες είχαν εγκαταλειφθεί από άλλους πληθυσμούς νωρίτερα. Φυσικά δεν ήταν τόσο εύκολο να γίνουν αποδεκτοί. Οι Έλληνες υποχρεώθηκαν να ορκιστούν πίστη στη Γένοβα και να αναγνωρίσουν την πνευματική αρχή του Πάπα. Αφού έγιναν αυτά, τους επιτράπηκε να διατηρήσουν το ελληνικό τελετουργικό και να ιδρύσουν δικές τους εκκλησίες.
Οι Πελοποννήσιοι επανίδρυσαν πέντε οικισμούς στην Κορσική: Πανκόνε, Κορόνε, Ροντολίνι, Σαλίτσι και Μόντε Ρόσσο. Οι ντόπιοι τους αντιπαθούσαν και τους αντιμετώπιζαν ως υποδεέστερους, όμως αυτό δεν πτόησε τους Έλληνες να αναπτυχθούν.
Οι Έλληνες μέχρι και τα μέσα του 18ου αιώνος αντιμετώπιζαν πάρα πολλά προβλήματα και δέχονταν μεγάλο πόλεμο από τους Κορσικανούς. Όμως αυτή η κατάσταση άλλαξε μετά τη Συνθήκη των Βερσαλλιών, όπου οι Γάλλοι αγόρασαν και απέκτησαν τον έλεγχο του νησιού και ο κυβερνήτης Κόμης Μαρμπέφ, μεγάλος φιλέλληνας, ενδιαφέρθηκε όσο κανείς για τους Έλληνες αποίκους.
Έτσι στα μέσα του 18ου αιώνος ο Μαρμπέφ δίνει την άδεια για την ίδρυση του χωριού Καργκέζε, το οποίο βρίσκεται στο απόκρημνο ακρωτήριο του Πουντιγιόνε. Επί κυβερνήσεώς του χτίστηκαν γύρω στα 120 σπίτια, όλα πληρωμένα από το Γαλλικό Στέμμα.

Άποψη του χωριού στην άκρη του ακρωτηρίου

Συμπλήρωμα για τις φοιτητικές εξεγέρσεις – Alvin W. Gouldner

Newton-WilliamBlake
William Blake – Newton (1795)
Μετάφραση – Εισαγωγικό σχόλιο: Θεόδωρος Ντρίνιας
Ο Alvin WGouldner (1920-1980) υπήρξε το «τρομερό παιδί» της Αμερικάνικης μεταπολεμικής κοινωνιολογίας (κατά τον James Chriss, ο «τραγικός ήρωάς» της). Ξεκινώντας την διανοητική και επιστημονική του πορεία στο θεωρητικό πεδίο του λειτουργισμού, στη συνέχεια υιοθετεί στοιχεία της μαρξιστικής κριτικής και αφιερώνει ένα μεγάλο μέρος της διανοητικής του προσπάθειας σε μια σκληρή πολεμική σε βάρος της τότε κυρίαρχης θεωρίας του δομο-λειτουργισμού, του «ημίθεου» της αμερικάνικης κοινωνιολογίας Talcott Parsons. Αφού ολοκληρώσει την αποδόμηση του Parsons και της θεωρίας του, στρέφεται πλέον εναντίον του Μαρξισμού, κατηγορώντας τον για έλλειψη στοχασμού πάνω στην ίδια του την κατάσταση και την προέλευσή του ως θεωρίας προερχόμενης έξω από την εργατική τάξη, η οποία εντούτοις είναι δογματικά βέβαιη ότι κατέχει το κλειδί για την απελευθέρωση της εργατικής τάξης.
Ο Gouldner, επιτιθέμενος στην κατεστημένη κοινωνιολογία αλλά και στην μαρξιστική άρνησή της, βάζει στην τελευταία φάση της διανοητικής του πορείας το φιλόδοξο στόχο για την προώθηση μιας κοινωνιολογίας που ονομάζει reflexive sociology – αναστοχαστική κοινωνιολογία («ριζοσπαστική, ιστορικά ευαισθητοποιημένη, αυτο-αναλυόμενη, κριτική, αυτόνομη, εμπειρική, κλπ.», κατά τον Νικ. Τάτση). Ασυμβίβαστος, παράτολμος θεωρητικά, απότομος και εριστικός με εχθρούς και φίλους, απέναντι σε κάθε κατεστημένο ή δυνάμει κατεστημένο (νέο και παλιό, «συντηρητικό» και «ριζοσπαστικό/κριτικό»), με απέχθεια στον ακαδημαϊκό συντεχνιασμό αλλά και στον «αντι-επιστημονισμό» των νέων ριζοσπαστικών προσεγγίσεων που εισέβαλαν με ορμή στα ακαδημαϊκά πράγματα μετά το ’70, παθολογικά προσανατολισμένος στην «αλήθεια», βίωσε την αποξένωση στην τελευταία περίοδο της ζωής του και τη σταδιακή αποσιώπηση μετά το θάνατό του. Στην Ελλάδα, όπως είναι φυσικό, το έργο του παραμένει σχεδόν ολοκληρωτικά άγνωστο στους νεώτερους.

...την Μυρτώ την είχα προσλάβει ως βατσιμάνη αν θυμάμαι καλά, δλδ φύλακας του καραβιού !!!!


"Ο σοβαρός λόγος που γράφω με προσωπικό τρόπο , είναι που στα πρώτα μαύρα χρόνια για πολλούς από εμάς - κυρίως ελεύθερους επαγγελματίες - πολλές φίλες - λίγες και αξέχαστες - μου εκμυστηρεύονταν οτι ταξιδεύουν μαζί μου ή περιηγούνται τα ίδια μέρη. Εκείνα τα χρόνια εμένα η περιήγησή μου ήταν μέσα από τα βιβλία και την φαντασία προσφέροντας όμως το ελάχιστο δεν το παράτησα επειδή κι εγώ ταυτόχρονα έπαιρνα δυνάμεις. 

Σας παραθέτω μια ανάρτηση φίλης με αρχικά Μ Σ που μου είχε γράψει τα εξής δημόσια στις 3 Σεπτεμβρίου 2014"

Άννα Στάικου

Όσο κι αν σου φανεί περίεργο ή παράξενο, από νωρίς το πρωί, είχα την έντονη διάθεση να σού γράψω. Παίρνω λοιπόν το θάρρος να σου γράψω για όλο αυτό το διάστημα, από τη μέρα εκείνη που μας χαιρετούσες βιαστικά σαλπάροντας για κάπου, που οι περισσότεροι δεν γνώριζαν και δεν είχε άλλωστε και ιδιαίτερη σημασία. Επρόκειτο για καλοκαιρινές διακοπές. Κι αφού μοιράστηκαν οι συνηθισμένες μα ολόψυχες ευχές, χωρίς καλά-καλά να το καταλάβουμε βρεθήκαμε, κάποιοι από εμάς τους ''φίλους'', αναπάντεχα μα ως ''νόμιμοι λαθρεπιβάτες'', να ταξιδεύουμε μαζί σου. Νοιώθω, χωρίς να είμαι σίγουρη, πως το συγκεκριμένο ταξίδι σου έχει τελειώσει κι έχεις επιστρέψει (κάπου).
Σου γράφω βασικά για να σε ευχαριστήσω γι' αυτήν την άτυπη πρόσκληση που μου έκανες και δέχτηκα χωρίς επιφυλάξεις ομολογώ, καθότι λάτρης των ταξιδιών, να συντροφέψουμε σχεδόν ένα μήνα, ένα μήνα και κάτι.... δεν μπορώ με ακρίβεια να υπολογίσω. Ίσως το πραγματικό ταξίδι σου εσύ να το έκανες με καράβι. Όμως αυτό που από την αρχή κατάφερες, ήταν να με κάνεις να πιστέψω πως κάθε μέρα που με ανυπομονησία περίμενα, μου ακουμπούσε στα χέρια ένα βιβλίο.
Ένα βιβλίο που η ανυπολόγιστη αξία του βρισκόταν στις μικρές ιδιόχειρες σημειώσεις που συνήθως βρίσκονται γραμμένες εκεί στα πλάγια, στα περιθώρια δίπλα απ' τις σειρές των γραμμάτων. Ο συγγραφέας του εσύ, εσύ κι αυτός που κάθε μέρα άπλωνε γραμματάκια σα μικρές λιακάδες, δίπλα στις επίσημες λέξεις. Έμοιαζε σαν σε κάθε ξαναδιάβασμά του, να συμπλήρωνες λεπτομέρειες, ιδιαιτερότητες, υπενθυμίσεις, διαπιστώσεις, διορθώσεις, αυτών που είχες κάποτε αφουγκραστεί και τώρα σου αποκαλύπτονταν με χίλιους δυο άλλους τρόπους, ήχους και χρώματα, μυρωδιές κι αγγίγματα, βλέμματα και σιωπές. Οι λέξεις που έκαναν το χώρο και το χρόνο να λάβουν αμέτρητες διαστάσεις. Τώρα σκέφτομαι πως μπορεί να ήταν ένα ημερολόγιο καταστρώματος....

Οκτώ χρόνια επιτυχίας για το Κοινωνικό Φροντιστήριο της Αρχιεπισκοπής Αθηνών (video)

Ιδιαίτερη χαρά και περηφάνεια αισθάνονται οι εθελοντές καθηγητές του Κοινωνικού Φροντιστηρίου της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, που μετρά ήδη οκτώ χρόνια ζωής, καθώς  η επιτυχία των μαθητών στις Πανελλαδικές άγγιξε το 100%. Τα μαθήματα θα συνεχιστούν και φέτος.

Το 80% των μαθητών πέρασε σε σχολή στην Αθήνα και οι επιτυχίες, αποτελούν την μοναδική αμοιβή των καθηγητών στο Κοινωνικό Φροντιστήριο της Αρχιεπισκοπής, που παραδίδουν εθελοντικά μαθήματα στηρίζοντας μαθητές από την Α’ Γυμνασίου έως και την Γ’ Λυκείου καθώς και νέους που επιθυμούν να διαγωνιστούν ξανά στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Τα κριτήρια που εξετάζονται για τη συμμετοχή  είναι οικονομικά, για παιδιά από όλη την Αθήνα.
Αρχικά, το 2012 το Κοινωνικό Φροντιστήριο στεγαζόταν στη Βιβλιοθήκη της Αρχιεπισκοπής, στου Ψυρρή, ωστόσο η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη, που μεταφέρθηκε στην οδό Σοφοκλέους.
ΕΡΤ1/Ρεπορτάζ: Ελίνα Κολύβα

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2019

ΣΤΗ ΣΥΡΙΑ ΑΠΟΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ Η ΕΙΡΗΝΗ...



Του Λεωνίδα Αποσκίτη

ΣΤΗ ΣΥΡΙΑ ΑΠΟΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ Η ΕΙΡΗΝΗ...

ΟΙ 3.700.000 μαθητές άρχισαν χτές τα μαθήματα τους. Ανοιξαν 12.791 σχολεία
της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης...Οι Χριστιανοί στην Μαραμίτα (δυτικά της Χόμς) γιόρτασαν κανονικά και με ζήλο τα πανηγύρια της Παναγίας.

Από ποιά ΕΜΠΟΛΕΜΗ ΖΩΝΗ έρχεται λοιπόν όλος αυτός ο "στρατός" των αρσενικών 20άρηδων "προσφύγων" που μπαίνει αδιακρίτως τις τελευταίες μέρες στην Ελλάδα;

Μόνο τα ΤΖΙΧΑΝΤΙΑ και οι σφαγείς του ΙΣΙΣ έχουν λόγο να φεύγουν τρέχοντας απ` την Συρία...Αλλοίμονο μας!!!

Με αφορμή τα Μάρμαρα του Παρθενώνα


Του Βασίλη Ασημακόπουλου

Άλλο το δικαίωμα, αλλά και η υποχρέωση ενός λαού στην αποκατάσταση του ιστορικού του χώρου και άλλο ο εργολαβισμός και οι πρακτικές sale and lease back
"Είχα δύο αγάλματα περίφημα, μια γυναίκα κι ένα βασιλόπουλο,
ατόφια -φαίνονταν οι φλέβες, τόση εντέλειαν είχαν. Όταν χάλασαν τον
Πόρο, τα 'χαν πάρει κάτι στρατιώτες, και στ' 'Αργος θα τα πουλούσαν
κάτι Ευρωπαίων- χίλια τάλαρα γύρευαν...
Πήρα τους στρατιώτες, τους μίλησα: "Αυτά και δέκα χιλιάδες τάλαρα να
σας δώσουνε, να μην καταδεχτείτε να βγουν από την πατρίδα μας. Γι'
αυτά πολεμήσαμε ".

Το ζήτημα της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα, της πολιτιστικής ταυτότητας ενός πανάρχαιου λαού κατά τον Σβορώνο, της συνειδητοποίησης της ιστορικής τρισχιλιετούς συνέχειας του ελληνικού έθνους, όπως κάθε λαού-έθνους που έχει υποστεί τη βία, την σκλαβιά, την κατοχή, την αρπαγή, δεν είναι ζήτημα δανεισμού και "ανταλλαγής" όπως φαίνεται να θεωρεί ο Έλληνας Πρωθυπουργός ή ρουσφετιού σε προεκλογική περίοδο όπως ήλπιζε ένας προηγούμενος Έλληνας Πρωθυπουργός το 2003 σε συνομιλία του με τον Βρετανό ομόλογό του, ούτε ζήτημα χολυγουντιανών δημοσίων σχέσεων στους πιο πρόσφατους χρόνους.

Είναι το αποτέλεσμα της ιμπεριαλιστικής βίας και κλοπής. Η έκδοση φιρμανιών, μπουγιουρδί έναντι μπαχτσισίου, δεν νομιμοποιεί την αρχαιοκαπηλεία. Ούτε βέβαια η μετά από λίγο καιρό πώληση-αγορά από το Βρετανικό Μουσείο με συσχετισμό 85 – 30 ψήφους στη Βουλή των Λόρδων... 

Λαοί-έθνη της Μεσογείου, Αφρικής, Ασίας, Κεντρικής και Νότιας Αμερικής θύματα της δυτικής αποικιοκρατίας, του καπιταλισμού-ιμπεριαλισμού, όπως μαρτυρούν τα Μουσεία του Λονδίνου, του Βερολίνου, του Παρισιού κ.α., έχουν δικαίωμα στη μνήμη και την αποκατάσταση από το βιασμό που έχουν υποστεί. 

Η κοινωνική ελίτ της χώρας όπως και η ελληνική πολιτική τάξη ήταν κατά βάση σύμμαχος ή υφιστάμενος της εσωτερίκευσης και νομιμοποίησης αυτών των ιμπεριαλιστικών πρακτικών, ιδεολογικά, πολιτικά, κρατικά. Υπήρξαν εξαιρέσεις. Οι αγωνιστές του ’21, ο Μακρυγιάννης, μιας και είναι 3η Σεπτέμβρη σήμερα, ο αγώνας των Ελλήνων αρχαιολόγων στην κατοχή 41-44 για να προστατέψουν τα αρχαία από τη ναζιστική βαρβαρότητα ένα ζήτημα που ανέδειξε το Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης Γερμανικών Οφειλών σε μια σημαντική εκδήλωση στην Παλαιά Βουλή πριν από 1,5 χρόνο μαζί με τον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων, όπως και το ζήτημα της επιστροφής των αρχαιοτήτων που εκλάπησαν από τις δυνάμεις κατοχής.

FRANÇAFRIQUE: Ο ΓΑΛΛΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ

Του Αντώνη Ανδρουλιδάκη: " ΟΣΑ ΘΕΛΑΤE ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ & ΝΤΡΕΠΟΣΑΣΤΕ ΝΑ ΡΩΤΗΣΕΤΕ…"


Αποτέλεσμα εικόνας για ερωτασ ασπρομαυρη

"...Τρομάζει ο γέρος και παρακαλεί τη γριά να φύγουνε να σωθούνε. Μα αυτή ινάτι, να μην πάει πουθενά. Ατρόμητη. 

«Σώπα μωρέ, κι ήντα θα μας κάνουνε εμάς;» 

«Εκουζουλάθηκες γυναίκα;» αγωνιά αυτός. «Ούφου, ούφου» τον αποπαίρνει αυτή. «Κι ανέ σε πιάσουνε, ανέ σε βιάσουνε;» επιμένει. «Μα ήντα σου γροικώ και λες; Εμένα μπρε θα βιάσουνε; Γρά γυναίκα; Ναι, να με δούνε θέλει, ετσά απού γινα και να με βιάσουνε θέλει!» αυτοσαρκάζεται η γυναίκα. 

«Κι αν σε δούνε με τα δικά μου μάτια;» την ερωτεύεται για μια ακόμη φορά εκείνος!..."

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΔΡΟΥΛΙΔΑΚΗΣ

Του Αντώνη Ανδρουλιδάκη

Μεγαλώνουμε αμάθητοι στη Σχέση. Τόσες χιλιάδες ώρες εκπαίδευσης, υποχρεωτικής και εθελούσιας, και ούτε μια ώρα παιδεία στον Έρωτα. 

Τόσες χιλιάδες ώρες γνωστικής ανάπτυξης, τόσες χιλιάδες ώρες καλλιέργειας του πνεύματος-καθώς το λεν, και ούτε τσιμουδιά για τη Σχέση. Μονάχα ότι – και αν- πιάσει τ’ αυτί μας από την «παράδοση». Αυτοδίδακτοι οι περισσότεροι. Κι ύστερα, μια ωραία ημέρα, πέφτουμε στα βαθιά, στα διαγωνίσματα. Αναγκαστικά. Αφού είναι η δίψα τέτοια για παράδεισο. Με το σκονάκι ξεχασμένο στην κωλότσεπη, κι όλο το άτιμο να μην βγαίνει, κι όλο οι λογής-επιτηρητές να ‘χουν το νου τους και τα μάτια τους δεκατέσσερα. Πως να αντιγράψεις; Να λες στον διπλανό σου «κάνε ρε συ λίγο πιο κει, να βλέπω» κι αυτός, φλώρος του πρώτου θρανίου, να σε τιμωρεί με την ογκώδη σωματική παρουσία του που σου κρύβει σαδιστικά τις απαντήσεις.

Πόση γνωστική ανάπτυξη ξοδεύουμε μπας και κρυφτεί η υπαρξιακή μας δίψα για ζωή! Μπας και αποσοβηθεί η υπαρξιακή μας ανάγκη για Σχέση. Ή μπας και γιατροπορευτεί με «πετροκαλαμήθρες κι’ άλλα τηλεσκόπια». Τέτοια κι άλλα μαγικά υποκατάστατα. Ώσπου μια ωραία νύχτα κάποιος μας ρίχνει στα βαθιά στις εξετάσεις. Ανυποψίαστοι μαθητές σπουδάζουμε τον Έρωτα, ως εκ τούτων, πάντα από απόσταση. Σαν ναυτικοί που μελετούν τα μπάρκα τους σε κάποια ξηρά. Σ’ όλα τ’ άλλα ταξίδια μας, μάγκες περιηγητές, με οδηγούς και χάρτες που τους ξέρουμε απ’ έξω κι ανακατωτά. Έτοιμοι για συμβουλές προς ναυτιλομένους. Μα για τον Έρωτα, αν εξαιρέσει κανείς τους συνήθεις «κυνηγούς» και «ψαράδες» που έχουν τόσα μυθιστορήματα να διηγηθούν, όλοι οι υπόλοιποι κουμπούρες του τελευταίου θρανίου, κοιτάμε με απορία τα «θέματα» και γλύφουμε, δαγκώνοντας που και που, δήθεν άνετοι, το καπάκι του στυλό. 

Είναι κι άλλοι που το παίρνουν απόφαση και παρατάνε τούτο το σχολειό, αφού δεν παίρνουν τα «γράμματα». Πως το λέει το τραγούδι; «Στείλε ένα γράμμα, μια συλλαβή»…ένα φαξ, κάτι τέλος πάντων! Ε δεν το παίρνεις το γράμμα και το παρατάς το αντικείμενο, συχνά προφασιζόμενος πως δεν διψάς για τέτοια μάθηση. Μα ξεδίψασε ποτέ κανείς παριστάνοντας πως δεν διψάει;

Λένε στην Κρήτη μια ιστορία συγκινητική. Σ’ ένα απόμερο χωριό, δίπλα στη θάλασσα, ζει ένας γέρος με την γριά του. Το «έχει» τους λιγοστό. Στέλνουν και την σύνταξη που παίρνουν στα παιδιά στην Αθήνα. Μοναδική τους περι-ουσία ο Έρωτας τους και η ζωή που μοιράζεται.  Ώσπου, μια άγρια μέρα, εμφανίζονται στον ορίζοντα πειρατές, άλλοι από τους συνήθεις κρατικούς μηχανισμούς του αστικού κράτους που κυνηγάει τους φτωχούς ανθρώπους. Κανονικοί πειρατές. Με μαύρες σημαίες και με νεκροκεφαλές και τα τοιαύτα. Ζόρικα πράγματα, δηλαδή. Τρομάζει ο γέρος και παρακαλεί τη γριά να φύγουνε να σωθούνε. Μα αυτή ινάτι, να μην πάει πουθενά. Ατρόμητη. «Σώπα μωρέ, κι ήντα θα μας κάνουνε εμάς;» «Εκουζουλάθηκες γυναίκα;» αγωνιά αυτός. «Ούφου, ούφου» τον αποπαίρνει αυτή. «Κι ανέ σε πιάσουνε, ανέ σε βιάσουνε;» επιμένει. «Μα ήντα σου γροικώ και λες; Εμένα μπρε θα βιάσουνε; Γρά γυναίκα; Ναι, να με δούνε θέλει, ετσά απού γινα και να με βιάσουνε θέλει!» αυτοσαρκάζεται η γυναίκα. «Κι αν σε δούνε με τα δικά μου μάτια;» την ερωτεύεται για μια ακόμη φορά εκείνος!

Αυτός είναι ένας πρώτης τάξεως ορισμός της Σχέσης. Είναι εκεί όπου ο ένας συγκροτείται, ως ανεπανάληπτη μοναδικότητα, στο πεδίο της αντίληψης του Άλλου. Είναι εκεί όπου ο ένας γεννιέται στα μάτια του Άλλου και αναδύεται η ύπαρξη από το αδιαφοροποίητο σύνολο των άλλων και ονομάζεται πλέον ως η συγκεκριμένη «εκείνη», ο συγκεκριμένος «εκείνος». 

Είναι ο Έρωτας μια βάφτιση πάει να πει, που ορίζει τον Άλλο εντός της Σχέσης. 
Είναι ο Έρωτας ένας τόπος στον οποίο είσαι παρών ακόμη και στην απουσία σου. 
Είναι ο Έρωτας ένας τριγωνικός τόπος στον οποίο οι άνθρωποι θυμούνται. Θυμούνται την ομορφιά του Άλλου όταν νιώθει άσχημα. Το ολόκληρο του όταν νιώθει κομμάτια. Την αθωότητα του όταν ενοχοποιείται. Τη γενναιότητα του όταν φοβάται. Το δρόμο του όταν χάνεται. Το φως του όταν σκοτεινιάζει. Είναι ο τόπος που ο ένας θυμάται το πολύ του Άλλου-σαν έρθει η ώρα να νιώσει κι αυτός το λίγο του.

Ο Έρωτας είναι ένας τριγωνικός τόπος που τον ορίζουν τρείς κορφές.
Η εγγύτητα, το πάθος και η δέσμευση.
Τούτες οι κορφές είναι τα όρια ενός κάμπου που μοιάζει πολύ με τον παράδεισο, άμα τούτες οι τρείς κορφές «φτιάχνουν» ένα ισόπλευρο τρίγωνο ή είναι απαράλλαχτος η κόλαση άμα το τρίγωνο χαλάσει.

Λογόκριναν διαφήμιση ποὺ δείχνει μητέρα μὲ μωρὸ γιατί «προβάλει στερεότυπα» καὶ μπορεῖ νὰ «προκαλέσει βλάβη» στοὺς θεατὲς

Μία διαφήμιση γιὰ τήν Volkswagen πού δείχνει ἄντρες ἀστροναῦτες καὶ μία λευκὴ γυναίκα νά κάθεται δίπλα σὲ ἕνα καρότσι εἶναι ἀπὸ τὶς πρῶτες ἀπώλειες τῶν νέων ἀπαγορεύσεων ποὺ ἀφοροῦν «στερεότυπα φύλου» στὶς βρετανικὲς διαφημίσεις.
Ἡ διαφήμιση ἐρευνήθηκε ἀπὸ τὴν Ὑπηρεσία Προτύπων Διαφήμισης τοῦ Ἡνωμένου Βασιλείου (ASA), ἐπειδὴ κάποιοι διαμαρτυρήθηκαν γιὰ «διαιώνιση στερεοτύπων φύλου».
Οἱ νέοι κανόνες ποὺ τέθηκαν σὲ ἰσχὺ τὸν Ἰούνιο ἀπαγορεύουν νὰ ἀπεικονίζονται τὰ φύλα μὲ τρόπο ποὺ «ἐνδέχεται νὰ προκαλέσει βλάβη ἢ σοβαρὴ ἢ ἐκτεταμένη παράβαση».
Ἡ διαφήμιση δείχνει μία σειρὰ κυρίως ἀνδρῶν ποὺ συμμετέχουν σὲ περιπετειώδεις δραστηριότητες - δύο ἄνδρες ἀστροναῦτες στὸ διάστημα, καὶ ἕνας ἄνδρας ἀθλητὴς μὲ...
προσθετικὸ πόδι νὰ κάνει ἅλμα εἰς μῆκος καὶ καταλήγει μὲ μία μητέρα ποὺ κάθεται σὲ ἕνα παγκάκι κοντὰ σὲ ἕνα καρότσι.
Προκάλεσε τρεῖς καταγγελίες ἀπὸ θεατές, καὶ ἠ ASA διαπίστωσε ὅτι δείχνει μία γυναίκα "ποὺ ἀσχολεῖται μὲ ἕνα στερεοτυπικὸ ρόλο φροντίδας".

"Ἀναγνωρίσαμε ὅτι τὸ νὰ γίνεις γονέας εἶναι μία μεταβαλλόμενη ἐμπειρία ποὺ ἀπαιτεί  σημαντικη προσαρμογή, ἀλλὰ ἡ φροντίδα τῶν παιδιῶν εἶναι ἕνας ρόλος ποὺ συνδέεται στερεοτυπικὰ μὲ τὶς γυναῖκες", πρόσθεσε ἠ ASA στην ἀπόφασή της.
Ἡ διαφήμιση δὲν μπορεῖ πλέον νὰ ἐμφανιστεῖ μὲ αὐτὴν τὴν μορφὴ μετὰ τὴν ἀπόφαση.
Οἱ νέοι κανόνες ἀκολουθοῦν τὴν ἀναθεώρηση τοῦ ASA, ποὺ δημοσιεύθηκε τὸ 2017, ὅπου διαπιστώθηκε ὅτι τὰ ἐπιβλαβῆ στερεότυπα ποὺ ἐνισχύονται ἀπὸ τὴν διαφήμιση «μποροῦν νὰ περιορίσουν τὶς ἐπιλογές, τὶς προσδοκίες καὶ τὶς εὐκαιρίες τῶν παιδιῶν, τῶν νέων καὶ τῶν ἐνηλίκων».

Ἡ Geraldine Ingham, ἐπικεφαλῆς τοῦ μάρκετινγκ τῆς VolkswagenUK, δήλωσε: «Ὡς ἐπικεφαλῆς αὐτῆς τῆς ἐπιχείρησης καὶ ὡς μητέρα, δὲν πιστεύω ὅτι οἱ ρόλοι τῶν γυναικῶν σὲ αὐτὴν τὴν διαφήμιση ἀπεικονίζονται μὲ ὁποιονδήποτε τρόπο ἀρνητικά».
"Ὅπως καὶ στὶς σκηνὲς ὅπου ἄνδρες φαίνονται νὰ συμμετέχουν σὲ δύσκολες καταστάσεις, ὅπως αὐτὴ ποὺ ἕνα ζευγάρι ἔχει στήσει μία σκηνὴ πάνω σὲ ἕνα βουνὸ καὶ ἡ ἄλλη ποὺ δείχνει ἀστροναῦτες νὰ βρίσκονται σὲ ἕνα διαστημικὸ σκάφος, ἔτσι καὶ ἡ σκηνὴ μὲ τὴν γυναίκα φαίνεται ἕνας ἄνθρωπος ποὺ ξεκινάει αὐτὸ ποὺ εἶναι σίγουρα ὁ μεγαλύτερος καὶ πιὸ πολύτιμος ρόλος τῆς ζωῆς – τὸ νὰ μεγαλώσει ἕνα ἄλλον ἄνθρωπο".

Ἰδοὺ ἡ ἀπαγορευμένη διαφήμιση:

Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2019

Μακρυγιάννης: Η πατρίδα να μην κυβερνιέται με το “έτζι θέλω”

Επέτειος 3ης Σεπτεμβρίου 1843-Αποσπάσματα από τα «Απομνημονεύματα» * του Μακρυγιάννη
Είδα ότι η Κυβέρνησή µας έφυγε όλως-διόλου από την δικαιοσύνη. Τότε έπρεπε ο κάθε αγωνιστής να προσέχη δια την πατρίδα του και του-λόγου-του “να µην κυβερνιέται µε το “”έτζι-θέλω”””.
Αφού κατήχησα όλο το κράτος ” µε τις υπογραφές, έκρινα εύλογον να βάλω και πολιτικούς εις την πρωτεύουσα. Κανένας άλλος δεν ήταν να είχα ‘µπιστοσύνη -ο Μεταξάς, ότι έδειξε και χαραχτήρα εις την προεδρία του Μαυροκορδάτου. Τότε ορκιζόµαστε ότι να κάµωµεν Εθνική Συνέλεψη και Σύνταµα, να διοικιώµαστε τοιούτως. Κι’ αν ο Βασιλέας υπογράψη, να ήµαστε υπέρ του, αν δεν υπογράψη, να του είµαστε αναντίοι, ότι τότε θα µας σκοτώση….είπα θα δέσουµεν τον Βασιλέα µε νόµους. (…)
Η εξέγερση
Το βράδυ πάλε συνάζω ανθρώπους και βάνω το σκέδιον εις την ενέργειαν. Ο Θεός στράβωσε την εξουσίαν και την ενέκρωσε, από την δικαιοσύνη οπού είχε• κι’ ο Βασιλέας κι’ όλοι αυτείνοι κοιµάτον. Συνάζονταν άνθρωποι µε τ’ άρµατά τους κι’ έρχονταν εις το περιβόλι µου και εις το σπίτι µου και οι δραγάτες.(…)
Σηκώθηκα και πήγα εις τις εικόνες και κάνω την προσευκή µου και “λέγω• “”Κύριε, βλέπεις σε τι κατάστασιν έφτασα. Ο µόνος σωτήρας είναι ” η παντοδυναµία σου και η εσπλαχνία σου ‘σ εµάς οπού κιντυνεύοµεν και “εις την µατοκυλισµένη µας πατρίδα””.
Τότε η άπειρη εσπλαχνία του Θεού ” και η αγαθότης του µου ‘δωσε φώτισιν και θάρρος. Πιάνω και φκειάνω µίαν “σηµαία και γράφω• “”Εθνική Συνέλεψη, Σύνταµα””. Λέγω• “”Εις το όνοµα ” “του Θεού και της βασιλείας του σηκώνεται η σηµαία της πατρίδος!”” Και ” την είχα έτοιµη.
Γράφει τη διαθήκη του
Τελειώνοντας αυτό, έφκειασα την διαθήκη µου (ότι άλλαξα ιδέα το να καγούµεν όλοι• είπα µπορώ να βγω έξω να σκοτωθώ. Το-λοιπόν σκοτώνοµαι εγώ και µένουν αυτείνοι οι αδύνατοι. ‘Ολοι οι ‘Ελληνες δεν θα είναι θερία). Φκειάνω την διαθήκη µου κ’ έβαλα και κηδεµόνας τίµιους ανθρώπους. Τότε την διαθήκη την δίνω της γυναικός µου και της “λέγω• “”Πάρ’ το αυτό το χαρτί και βάλ’ το σε µίαν πέτρα από-κάτου να ” είναι σίγουρο, να-µην κάψουν το σπίτι και καγή• κι’ αν πάθω εγώ, να το “‘χετε εσείς και ν’ ακολουθήσετε καθώς γράφω””. Με φωνές και δαρµούς το ” πήρε η φαµελιά µου όλη και το έκρυψαν. Τότε ησύχασε η ψυχή µου και το σώµα µου έλαβε άλλη ψύχωσιν. ‘Οτι µ’ έτυπτε η συνείθησή µου δι’ αυτούς τους αδύνατους και µ’ αυτό µου φάνηκε ότι τους δίκιωσα. Τότε συγύρισα όλα µου τα όπλα, τα ‘βαλα εις την θέσιν τους. Κατέβηκα µε την σηµαία κάτου-εις το σπίτι και είδα τι άνθρωποι µείναν• και µέτρησα όλους εφτά και “τέσσερα παιδιά.
Αποφασισμένοι μπροστά στον κίνδυνο

Από τον τρίτο δρόμο του Ανδρέα στον σοσιαλφιλελευθερισμό του Σημίτη - Βασίλης Ασημακόπουλος

 Î‘πό τον τρίτο δρόμο του Ανδρέα στον σοσιαλφιλελευθερισμό του Σημίτη, Βασίλης Ασημακόπουλος
«Το ΠΑΣΟΚ δεν ήταν επαναστατικό κίνημα, κόμμα που υπερασπιζόταν μαχητικά την παγκόσμια περιφέρεια απέναντι στο αμερικανο-ευρωπαϊκό κέντρο, φορέας των κοινωνικοποιήσεων και της αυτοδιαχείρισης. Ήταν η ελληνική έκφραση του ρεύματος για κοινωνικό κράτος και κοινωνική δικαιοσύνη που αντιπαρατέθηκε στα συντηρητικά και φιλελεύθερα κόμματα σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Ήταν η ενσάρκωση των σοσιαλδημοκρατικών αντιλήψεων και πρακτικών προσαρμοσμένων στην ελληνική πραγματικότητα...» Κώστας Σημίτης, Δρόμοι ζωής, 2015
Τα κοινωνικά φαινόμενα, όπως το πολιτικό κόμμα, έχουν σχεσιακό και ιστορικό χαρακτήρα, όχι αμετάβλητο και δεδομένο. Το είναι ως γίγνεσθαι. Η ιστορικότητα ενός πολιτικού κόμματος, που είναι ο ιδιαίτερος τρόπος ύπαρξης του, διαμορφώνεται από τη σχέση μεταξύ αντικειμενικών συνθηκών και υποκειμενικών παραγόντων, προϊόν της συνάρθρωσης των οποίων είναι η συγκεκριμένη κίνησή του σε τόπο και χρόνο.
Μ΄αυτή την έννοια η ιστορία ενός πολιτικού κόμματος είναι η ιστορία μιας χώρας από μια συγκεκριμένη οπτική, σύμφωνα με τη διάσημη διαπίστωση του Αντόνιο Γκράμσι. Ούτε νομοτελειακοί ντετερμινισμοί ως αποτέλεσμα των αντικειμενικών δομών, ούτε ανιστόρητοι υποκειμενισμοί λόγω δράσης των πρωταγωνιστών εκτός ιστορικο-κοινωνικού πλαισίου.
Αναγκαιότητα, ενδεχομενικότητα, ετερογονία των σκοπών στην ιστορική διαδικασία, όπως αποτυπώνονται στον κινητήριο μοχλό εξέλιξης του πολιτικού σχηματισμού, την εσωκομματική του πάλη, που αποτελεί την κανονικότητα, τον συγκεκριμένο τρόπο ύπαρξης του κόμματος, σε σχέση πάντα με την πορεία του εθνικού κοινωνικού σχηματισμού.
Έτσι, λοιπόν, και το ΠΑΣΟΚ αποτέλεσε έκφραση της ιστορικής στιγμής που ιδρύθηκε, συμπυκνώνοντας μια συγκεκριμένη – και ηγεμονική όπως αποδείχθηκε- ερμηνεία της συλλογικής μνήμης του εθνικού και κοινωνικού αγώνα, το φαντασιακό του ελληνικού «κοινού νου». Το ΠΑΣΟΚ αφετηριακά αποτύπωσε δύο ιδιαίτερες εθνικές στιγμές στην πάλη των ιδεών και των πολιτικών αγώνων σε σχέση με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή εμπειρία. Από τα μέσα της δεκαετίας του ’30 και μέχρι το 1974 η αριστερά σε επίπεδο πολιτικής μαζικής οργάνωσης ταυτίστηκε με όρους αποκλειστικότητας με το Κομμουνιστικό Κίνημα.

Αποκαλυπτική έρευνα Ισραηλινών - Οι Τούρκοι ήταν πολύ πιο σαδιστές από τους Ναζί!

Γράφει ο Colin Shindler * - 

Οι Benny Morris και Dror Ze’evi έρχονται να ταράξουν για τα καλά τα "ήρεμα" τουρκικά νερά με τη φρέσκια αρχειακή τους δουλειά! Το αξιόλογο βιβλίο των δύο εξεχόντων Ισραηλινών ιστορικών "Thirty-Year Genocide by Benny Morris and Dror Ze’evi" (Harvard University Press) φέρνει στη μνήμη τη σφαγή των Αρμενίων από τους Τούρκους κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Σφαγή που συντελέστηκε στο ευρύτερο πλαίσιο του τρόπου, με τον οποίο οι Τούρκοι αντιμετώπισαν τις μειονότητες.
Οι συγγραφείς παρατήρησαν ότι το διάστημα 1894-1924, οι Τούρκοι εξολόθρευσαν τέσσερα εκατομμύρια χριστιανούς (Αρμένιους, Έλληνες, Ασσύριους) στη Μικρά Ασία σε τρία διαδοχικά κύματα εκκαθαρίσεων. Το πρώτο ήταν επί εποχής Σουλτάνου Αβδούλ Χαμίτ, το δεύτερο από τους Νεότουρκους και το τρίτο από τον Κεμάλ Ατατούρκ. Τον Δεκέμβριο του 1895, σφαγιάστηκε ο ένας στους δύο Αρμένιους της πόλης Urfa, ως δήθεν απάντηση σε ψεύτικες ειδήσεις περί σφαγιασμού μουσουλμάνων από Αρμένιους. "Εβραίοι και γαϊδούρια" χρησιμοποιήθηκαν για να απομακρύνουν τους νεκρούς.
Μετά από ισχυρές πιέσεις από Βρετανούς και Ρώσους κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, οι Τούρκοι θεωρούσαν τους Αρμένιους ως μια πέμπτη φάλαγγα, αλλά ακόμα και πριν από την έναρξη του πολέμου είχαν ήδη εκδιωχθεί οι Έλληνες στα Δαρδανέλια. Οι συγγραφείς πιστεύουν ότι οι συστηματικές δολοφονίες του 1915 ήταν «μια κρυσταλλωμένη πολιτική της αυτοκρατορίας για ευρύτερους στοχευμένους σκοτωμούς όχι τυχαία». Οι Αρμένιοι ήταν μια ασθένεια «που άξιζε και απαιτούσε εξάλειψη».
Οι Morris και Ze'evi ανακάλυψαν ότι από τα τουρκικά αρχεία είχαν ήδη εξαφανιστεί τα αποκαλυπτικά έγγραφα πριν τα αρχεία ανοίξουν στη δεκαετία του 1980. Υπήρξε μια συγκάλυψη στα έγγραφα και έτσι οι τρομερές σφαγές μεταμορφώθηκαν σε απολογία, κάνοντας λόγο για "ακατάλληλη μεταχείριση".

Φρίκη ακόμα από συμμάχους των Τούρκων

Ωστόσο, οι εκθέσεις ξένων διπλωματών που δεν ήταν υπέρ των Αρμενίων δεν ήταν δυνατόν να λογοκριθούν. Σε αυτές περιλαμβάνονταν εκθέσεις Γερμανών και Αυστροούγγρων διπλωματών που τότε ήταν σύμμαχοι της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας-Τουρκίας. Οι εν λόγω διπλωμάτες [αν και σύμμαχοι των Τούρκων] χρησιμοποιούσαν ακριβώς την ίδια γλώσσα με τους Βρετανούς και τους Γάλλους ομολόγους τους για να περιγράψουν τη φρίκη όλων αυτών στους προϊσταμένους τους σε Βερολίνο και Βιέννη αντίστοιχα.

Η αλήθεια για τη διακήρυξης της 3ης του Σεπτέμβρη



Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο

Από το βιβλίο του Γιώργου Παπαγιαννόπουλου,΄΄Η σκοτεινή πλευρά του ήλιου" ...... μνήμες από έναν από τους συντάκτες της ιδρυτικής διακήρυξης της 3ης του Σεπτέμβρη.....  περιέχει και αυτοβιογραφικα στοιχεία του ίδιου από εκείνη την περίοδο....

Μ. Κούτρας «Χορός»

Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο

Απάντηση του Αθανάσιου Τερζάκη στο άρθρο με τίτλο: «Τι άλλο θα δούμε»

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΔΟΥΜΕ;»ΣΧΕΤΙΚΑ  ΜΕ ΤΗΝ  ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ  ΤΟΥ  1821
Στις 12-8-2019 διάβασα στο gargalianoionline.gr άρθρο της συμπατριώτισσας και έγκριτης νομικού κας Β. Μαρίνη με τίτλο «Τι άλλο θα δούμε;». Το άρθρο αναφερόταν στην ανάθεση από τον Πρωθυπουργό κ. Κυρ. Μητσοτάκη, της ηγεσίας των εορταστικών εκδηλώσεων για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821 στην κα Γιάννα Αγγελοπούλου.
Η αρθρογράφος κάνει την κριτική της γι᾿ αυτή την επιλογή, όπως έχει δικαίωμα να κάνει κάθε πολίτης, αλλά στη συνέχεια παραθέτει γεγονότα και απόψεις, τα οποία κατά καιρούς βλέπουν το φως της δημοσιότητας σαν προϊόντα ιστορικής έρευνας και κριτικής. Τα έχουμε ξαναδιαβάσει πολλές φορές. Είναι χιλιοειπωμένα και είναι γνωστό ποιοι τα γράφουν.
Προφανώς σε όλους αυτούς έχουν απαντήσει δόκιμοι ιστορικοί, ερευνητές και άνθρωποι του πνεύματος, αρμοδιότεροι και πολύ εγκρατέστεροι στην ιστορική γνώση από εμένα.
Με το κείμενό μου αυτό δεν επιθυμώ να αντιπαρατεθώ στην κα Β. Μαρίνη, παρά τη διαφωνία μου για τον τρόπο που προσεγγίζει και ερμηνεύει την ιστορία. Θέλω όμως να αποκαταστήσω την αλήθεια σχετικά με τα γεγονότα που αναφέρονται στο εν λόγω άρθρο, για χάρη των αναγνωστών που προβληματίστηκαν και δεν έχουν ευχέρεια πρόσβασης στις πηγές. Δυστυχώς οι καλοκαιρινές διακοπές με κρατούσαν μακριά από την βιβλιοθήκη μου, και καθυστέρησα την απάντηση, γιατί ήθελα να παραθέσω με ακρίβεια τις πηγές που χρησιμοποιώ.
Αρχικά γράφει ότι «η Επανάσταση δεν έγινε από όλους του Έλληνες».  Εγώ θα αντιστρέψω το ερώτημα: Ποιος απουσίασε απ᾿ αυτόν τον Αγώνα;
Η απάντηση θα προκύψει από τις γραμμές που ακολουθούν.
Στη συνέχεια υποστηρίζει ότι η Επανάσταση «προετοιμάστηκε ιδεολογικά από τον Ρήγα Φεραίο που μετέφερε με πάθος τα μηνύματα της Γαλλικής Επανάστασης στην Βαλκανική». Ας δούμε όμως τι γράφει γι᾿ αυτό ο κορυφαίος του Αγώνα Θεόδ. Κολοκοτρώνης στα Απομνημονεύματά του:
«Η επανάσταση  η εδική μας δεν ομοιάζει με καμμιάν απ᾿ όσαις γίνονται την σήμερον εις την Ευρώπην. Της Ευρώπης αι επαναστάσεις εναντίον των διοικήσεών των είναι εμφύλιος πόλεμος. Ο εδικός μας πόλεμος ήτον ο πλέον δίκαιος, ήτον έθνος με άλλον έθνος… Ούτε ο Σουλτάνος ηθέλησε ποτέ να θεωρήση τον ελληνικον λαόν ως λαόν, αλλ᾿ ως σκλάβους» (Απομνημονεύματα Θ. Κολοκοτρώνη. Καταγραφή Γ. Τερτσέτη- Επιμέλεια Τ. Βουρνάς σελ. 240. Εκδόσεις Τολίδη.)
Να γιατί έγινε η Επανάσταση!

Ρευστοί Καιροί για τον Ελληνισμό


του Λεωνίδα Χ. Αποσκίτη*
«Πολεμούν και πολεμούν και πολεμούν, πολεμούν τώρα, πολεμούσαν και στο παρελθόν και θα πολεμούν και στο μέλλον…»
(Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, Το Υπόγειο)

Αυτό που μπορούμε να δούμε στην ιστορία του ανθρώπου είναι ότι, η μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης ακολουθεί την προηγούμενη.
«Το επόμενο δραματικό επεισόδιο, η επόμενη μεγάλη έκρηξη φαίνεται πως παραμονεύουν κρυμμένα στην επόμενη γωνία». Αυτά έλεγε ο πρώην αρχισυντάκτης του έγκυρου επιστημονικού περιοδικού NewScientist Μαρκ Μπιουκάναν (MarkBuchanan) στην εισαγωγή της έρευνάς του για την πολυπλοκότητα και το χάος στον ρου της ιστορίας (ελληνική έκδοση με τον τίτλο Κρίσιμη Κατάσταση, εκδ. Τραυλός 2001). Ήταν στην αρχή της νέας χιλιετίας, που επικρατούσε η κατασκευασμένη αισιοδοξία για το μέλλον της παγκόσμιας κοινότητας και δεν είχαν φανεί ακόμα τα δυσοίωνα προμηνύματα.
Λίγο νωρίτερα, ο Βρετανός ιστορικός Niall Ferguson, εξετάζοντας τις χαοτικές δυνάμεις που εξυφαίνουν την ιστορία, περιέγραψε «την πιο διάσημη λανθασμένη στροφή» (The Pity of War, εκδ. Penguin, 1992).
Η αναφορά του ήταν στο πιο «καραμπινάτο» παράδειγμα μιας απροσδόκητης έκρηξης στην ιστορία, τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, μετά από μια μακρά ειρηνική περίοδο στην γηραιά ήπειρο. Το αισιόδοξο αφήγημα, ότι η ιστορία θα εξελισσόταν μέσα σε συναινετικά και λογικά πλαίσια, διαλύθηκε απότομα ένα ωραίο κυριακάτικο πρωινό στο Σεράγεβο, στις 28 Ιουνίου 1914, όταν ο οδηγός ενός αυτοκινήτου έστριψε σε λάθος δρόμο.
Το αυτοκίνητο που μετέφερε τον Αρχιδούκα της Αυστροουγγαρίας Φραγκίσκο Φερδινάνδο και την γυναίκα του Σοφία απομακρύνθηκε από την προστατευμένη κεντρική λεωφόρο της πόλης, όπου είχε οργανωθεί η επίσημη υποδοχή τους, και βρέθηκε σ’ ένα αδιέξοδο χωρίς δυνατότητα διαφυγής. Το όχημα έπεσε κυριολεκτικά πάνω στον οπλισμένο Σερβοβόσνιο φοιτητή ΓκαβρίλοΠρίντσιπ, μέλος της αναρχικής-παραστρατιωτικής οργάνωσης Μαύρη Χείρ (ΤσέρναΡούκα), ο οποίος δεν έχασε χρόνο και εκτέλεσε και τους δύο επί τόπου. Μέσα σε λίγες ώρες, η είδηση έφτασε σε όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και το υφιστάμενο παλαιό καθεστώς της Ευρώπης άρχισε να καταρρέει. Μετά από πέντε χρόνια ανελέητης ανθρωποσφαγής, είχαν χάσει την ζωή τους είκοσι εκατομμύρια άνθρωποι, με τους μετριότερους υπολογισμούς.
Τα αίτια και οι αφορμές αυτού του ιστορικού μεγα-γεγονότος προϋπήρχαν, βέβαια, αυτής της τραγικής συγκυρίας. Όμως, όσοι μπορούσαν να τα δουν και να προβλέψουν το τι εμέλλετο γενέσθαι, κινδύνευαν να λοιδορηθούν από τους περισσότερους υποστηρικτές της αισιόδοξης λογικής του στυλ «δεν τρέχει τίποτα»…

Ο εργοστασιάρχης Φ.Ένγκελς και ο υπάλληλος του ΟΟΣΑ Κ.Καστοριάδης: η αθεμελίωτη επίθεση της "Εφημερίδας των Συντακτών" στον Κ. Καστοριάδη.

  Του Σπύρου Κουτρούλη







Η εν λόγω εφημερίδα περισσότερο ίσως και από την "Αυγή" αποτυπώνει τις προτιμήσεις και τις απόψεις του ΣΥΡΙΖΑ. Προφανώς η απήχηση της σκέψης του Κ.Καστοριάδη δημιούργησε προβληματισμούς. Διότι δεν αρκέστηκε στην αμφισβήτηση των αποκαλούμενων σοβιετικών καθεστώτων αλλά προχώρησε στην ρήξη με πολλές από τις πλευρές του μαρξικού έργου. Βεβαίως ο μαρξισμός στον χώρο του ΣΥΡΙΖΑ έχει έναν περίεργο ρόλο που αντιστοιχεί στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Δηλαδή παρότι ο μαρξισμός ελάχιστα καθοδηγεί την πολιτική του σκέψη ή ακόμη περισσότερο την προσωπική ζωή των στελεχών του όμως κυρίως μέσα από την αλτουσεριανή ερμηνεία του θεμελιώνει την ιδεολογική του "συνείδηση".
Οι συντάκτες της Εφ.τ.Συν. ξαναθυμήθηκαν ένα από τα πιο ατυχή κείμενα του Ν.Πουλαντζά που αδικούν τον ίδιο και το υπόλοιπο έργο του.Σε αυτό το σύντομο άρθρο δεν ασχολήθηκε διόλου με το έργο του Κ.Καστοριάδη, αλλά τον κατηγόρησε ότι ως στέλεχος του ΟΟΣΑ εξυπηρετεί τα ατλαντικά σχέδια. Προφανώς δεν είχε καταφέρει να γιατρευθεί πλήρως από ένα βαρύ σύνδρομο της αριστεράς, την πρακτορολογία, που τον κομματικό αντίπαλο -αλλά και τον εσωκομματικό- τον στόλιζε με επίθετα ως πράκτορα του εχθρού, ασφαλίτη κλπ. Φυσικά οργανισμοί όπως ο ΟΟΣΑ δεν ενδιαφέρονταν για τις πολιτικές απόψεις των υπαλλήλων τους, όταν αυτοί ήταν αποδοτικοί στην δουλειά τους. Αλλά και η κοινωνική θέση δεν προσδιορίζει με ένα ευθύγραμμο τρόπο τις πολιτικές επιλογές. Ο Φ.Ένγκελς ήταν εργοστασιάρχης όμως ήταν αυτός που ζούσε τον Μαρξ και του έδωσε την δυνατότητα να ασχοληθεί απερίσπαστος με το έργο του. Η εργασία του Καστοριάδη στον ΟΟΣΑ μέχρι το 1970, στην συνέχεια ασχολήθηκε με την ψυχανάλυση, δεν επηρέασε τις απόψεις του προς την μια ή την άλλη κατεύθυνση, εκτός του ότι του έδινε πρόσβαση σε ένα πλήθος στοιχείων για την εξέλιξη της παγκόσμιας οικονομίας.
Αποτέλεσμα εικόνας για Αρχιεπίσκοπος Χρύσανθος
"Διακηρύσσει [ο Αρχιεπίσκοπος Χρύσανθος] ότι οι άγιοι Πατέρες 'κηρύττουν τον κ ο μ μ ο υ ν ι σ μ ό ν τ η ς α γ ά π η ς, ως θ ε μ ε λ ι ώ δ η χριστιανικήν διδασκαλίαν' και ότι 'επί τα ίχνη της κομμουνιστικής πολιτείας της αγάπης βαδίζει μέχρι σήμερον ο μοναχικός βίος και δη ο κοινοβιακός και ιδία ο εν Άθω...'"

π. Γ. Μεταλληνού, "Φώτα και φως", σελ. 302, κεφ. "Ο από Τραπεζούντος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χρύσανθος ως εκκλησιαστική προσωπικότητα"


ΠΗΓΗ:George Philalethe