Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2021

Ισίδωρος Ζουργός | «Περί της εαυτού ψυχής»



Το βίντεο από την παρουσίαση του πρόσφατου βιβλίου του Ισίδωρου Ζουργού, "Περί της εαυτού ψυχής", εκδ. Πατάκη, Αθήνα 2021. 

Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο βιβλιοπωλείο Ιανός της Αθήνας το Σάββατο 13 Νοεμβρίου. Το «Περί της εαυτού ψυχής» είναι ένα εσωτερικό χρονικό για τον τρόπο που ένας αντιγραφέας γίνεται συγγραφέας, ένα μυθιστόρημα οικογένειας, περιπέτειας και ελευθερίας, για το άλλο Βυζάντιο. Ένα βιβλίο για τη δύναμη της γραφής και της μνήμης, γι’ αυτήν την ορμή που απαιτεί να ονοματίσουμε τα πράγματα του κόσμου εξαρχής με ανάδοχο τη δική μας ψυχή. 

Ο συγγραφέας συνομιλεί με τον Δημήτρη Αγγελή, ποιητή, διευθυντή του περιοδικού «ΦΡΕΑΡ», και τον Σταύρο Γιαγκάζογλου, επίκουρο καθηγητή του Τμήματος Θεολογίας Ε.Κ.Π.Α.




Ο Δημήτρης Παπαχρήστος νιώθει ακόμη χρεωμένος στους νεκρούς του Πολυτεχνείου | Αέναη επΑνάσταση


ΚΛΙΚ για να διαβάσετε τη συνέντευξη....

Η Ελλάδα αυτοκτονεί ενεργειακά προς όφελος της Τουρκίας!

Η Ελλάδα αυτοκτονεί ενεργειακά προς όφελος της Τουρκίας!: Με εθνική αυτοκτονία ισοδυναμεί το ενεργειακό μείγμα που επιλέγει η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Εγκαταλείπει ελληνικούς ενεργειακούς πόρους, αλλά εισάγει ίδιους.

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ... Συμφωνία Πρεσπών: Οταν οι πραγματικοί στόχοι και σχεδιασμοί της αποκαλύπτονται

 Μπορεί να είναι εικόνα κείμενοΜπορεί να είναι εικόνα κείμενο

Από το ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ 16.11.2021
 
(Κι εγώ που πίστευα πως η συμφωνία εξυπηρετούσε την Ειρήνη στα Βαλκάνια και ήταν απόρροια του διεθνιστικού καθήκοντος των ειρηνόφιλων, σοσιαλιστών ηγετών των δύο χωρών!
Γερομοριάς)
 
 
"...Τόσο η κυβέρνηση Ζάεφ όσο και η αντιπολίτευση του VMRO αξιοποίησαν μέχρι σήμερα αλυτρωτικές θέσεις που υποτίθεται θα έλυνε η Συμφωνία.
Μπορεί να δημαγωγούν μεταξύ τους, με αφορμή την υπογραφή της, αλλά ούτε οι μεν ούτε οι δε αμφισβητούν την ουσία της, την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ, την εμπλοκή στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς.
Ανάλογη εξαπάτηση επιχειρείται και στη χώρα μας, τόσο με τον ΣΥΡΙΖΑ, που την υπέγραψε, όσο και τη ΝΔ, που την υλοποιεί, προπαγανδίζοντας σε όλους τους τόνους την υλοποίηση των όρων της..."  
Μάλιστα!!!
 
_____****_____
 
 

Η δημοσίευση του ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ:

 

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ...
 
Συμφωνία Πρεσπών: Οταν οι πραγματικοί στόχοι και σχεδιασμοί της αποκαλύπτονται

Η τρέχουσα κυβερνητική κρίση στη Β. Μακεδονία είναι μέρος των ευρύτερων ανταγωνισμών στην περιοχή, οι οποίοι διαψεύδουν τους ισχυρισμούς της τότε κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αλλά και της σημερινής της ΝΔ, ότι η Συμφωνία των Πρεσπών (μαζί με την ενίσχυση της παρουσίας του ΝΑΤΟ στα Βαλκάνια που τη συνόδευε) θα διασφάλιζε δήθεν τη σταθερότητα και την ειρήνη.
Τα Βαλκάνια αντιθέτως βράζουν. Αυτό δείχνουν οι εξελίξεις στη Βόρεια Μακεδονία, οι σχέσεις Σερβίας - Αλβανίας - Κοσόβου, οι κινήσεις που αφορούν την απόσχιση των Σερβοβόσνιων στη Βοσνία - Ερζεγοβίνη. Για άλλη μια φορά εκδηλώνεται το πρόβλημα της αλλαγής των συνόρων στην ευρύτερη περιοχή, με μια σειρά από χώρες να έχουν ανοιχτούς λογαριασμούς διεκδίκησης εδαφών, αλυτρωτισμών κι εθνικισμών που υποδαυλίζουν η ΕΕ, οι ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ στον ανταγωνισμό τους με Κίνα και Ρωσία. Η διαβεβαίωση του απεσταλμένου των ΗΠΑ στο Σαράγεβο ότι ...«δεν θα γίνει πόλεμος!» περισσότερο προκαλεί ανησυχία παρά καθησυχάζει...

Νοσοκομειακοί γιατροί: «Ζητάμε τη θνητότητα των διασωληνωμένων εντός και εκτός ΜΕΘ και δεν μας τη δίνουν»

   

«Ήδη από το Δεκέμβρη του 2020 είχαμε εγγράφως και πρωτοκολλημένα ζητήσει από όλα τα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης τη θνητότητα για όλους τους διασωληνωμένους ασθενείς, εντός και εκτός χώρων ΜΕΘ, ακριβώς για να αναδείξουμε το γεγονός της ουσιαστικά προσχηματικής νοσηλείας που γίνεται στους διασωληνωμένους στις “καινούριες κλίνες ΜΕΘ”. Παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις μας, ούτε ένα νοσοκομεία δεν απάντησε στο ερώτημά μας. Ούτε ένα! Γιατί άραγε, αν όχι για να κουκουλωθεί η πραγματικότητα και οι ευθύνες;»

Οι γιατροί κατηγορούν ανοιχτά την κυβέρνηση για το αφήγημα περί αύξησης των κλινών ΜΕΘ, αναφέροντας ότι οι καινούργιες κλίνες είναι κατ’ ευφημισμό κλίνες ΜΕΘ, στις οποίες γίνεται προσχηματική και μόνο νοσηλεία με δυσθεώρητη νοσηρότητα και θνητότητα. «Εδώ και πάνω από χρόνο διαβάζουμε για 1200 ή 1400 κλίνες ΜΕΘ, οι οποίες ανοιγοκλείνουν κατά το δοκούν, με την κυβέρνηση ξεδιάντροπα να επαίρεται ότι ενίσχυσε το δημόσιο σύστημα υγείας όταν στην πραγματικότητα οι καινούριες κλίνες στην πλειοψηφία τους είναι μόνο κατ’ ευφημισμόν κλίνες ΜΕΘ, στις οποίες γίνεται προσχηματική και μόνο νοσηλεία με δυσθεώρητη νοσηρότητα και θνητότητα. Λόγω τραγικής υποστελέχωσης, λόγω ενασχόλησης άσχετων ειδικοτήτων με τους ασθενείς αυτούς, λόγω σημαντικής ποιοτικής και ποσοτικής υστέρησης από τις προδιαγραφές», αναφέρει η ανακοίνωση της ΕΝΙΘ.

Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση των Νοσοκομειακών Γιατρών Θεσσαλονίκης:

Τζεφ Μπέζος: Στο μέλλον οι άνθρωποι θα ζουν μόνιμα στο διάστημα και θα έρχονται στη Γη για διακοπές [videos]

Τζεφ Μπέζος: Στο μέλλον οι άνθρωποι θα ζουν μόνιμα στο διάστημα και θα έρχονται στη Γη για διακοπές [videos]: Στο μέλλον, το διάστημα θα είναι το σπίτι της ανθρωπότητας

Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2021

Η Νηστεία των Χριστουγέννων και η μεγάλη σημασία του Σαρανταλείτουργου (θαυμαστά γεγονότα)

 

15 Νοεμβρίου από σήμερον άρχεται η τεσσαρακονθήμερος νηστεία των Χριστουγέννων…Επιτρέπεται εκτός Τετάρτης και Παρασκευής, μέχρι 17ης Δεκεμβρίου, από 18-24 κατάλυσις οίνου καί ελαίου (Ράλλη- Ποτλη, Σύνταγμα Ιερών Κανόνων, Τόμος Δ’ σελ.488, πρβλ. Πηδάλιον, Αθήναι 1841, υποσ, είς ερμηνεία του ΞΘ’κανόνος Αγ. Αποστόλων).

Οι πεθαμένοι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα (για τούς εαυτούς τους). Οι ζωντανοί μπορούν… Να πηγαίνετε στην εκκλησίαλειτουργία, δηλαδή πρόσφορο, και να δίνετε το όνομα τού κεκοιμημένου, να μνημονευθή από τον ιερέα στην προσκομιδή. Επίσης, να κάνετε μνημόσυνα και τρισάγια. Σκέτο το τρισάγιο, χωρίς Θεία Λειτουργία, είναι ελάχιστο.Το μέγιστο, πού μπορούμε να κάνουμε για κάποιον, είναι το Σαράντα Λείτουργο.” (Γέροντας Παΐσιος)

************************

Στὶς 15 Νοεμβρίου ἀρχίζει ἡ νηστεία τῶν Χριστουγέννων. Πρόκειται γιὰ μιὰ περίοδο ἔντονης πνευματικῆς ἐργασίας καὶ ψυχοσωματικῆς προετοιμασίας γιὰ τὸν ἑορτασμό τῆς μεγάλης ἑορτῆς τῆς Γεννήσεως τοῦ Κυρίου.Ἀπὸ τὶς 15 Νοεμβρίου ἕως τὶς 17 Δεκεμβρίου (κατ’ ἄλλη παράδοση ἕως τὶς 12 Δεκεμβρίου) νηστεύουμε τὸ κρέας, τὰ γαλακτομικά καὶ τὰ αὐγά καὶ τρῶμε ψάρι (ἐκτὸς βεβαίως Τετάρτης καὶ Παρασκευῆς, ποὺ νηστεύουμε αὐστηρά). Μετὰ τὶς 17 (ἢ 12) Δεκεμβρίου νηστεύουμε καὶ τὸ ψάρι.

Ἡ νηστεία ὅμως κατὰ τὴν ὑπόδειξη τοῦ Κυρίου μας ἔχει νόημα, ὅταν συνδυάζεται μὲ προσευχὴ καὶ ἐλεημοσύνη. Γιὰ τὸ λόγο αὐτό, ἡ Ἐκκλησία μὲ τὴν ἔναρξη τῆς νηστείας μᾶς προσκαλεῖ σὲ ἐντονότερη λειτουργικὴ ζωή καὶ ἀγαθοεργία.Ἔτσι, ἡ ἐκκλησιαστικὴ παράδοση προβλέπει γιὰ τὴν περίοδο αὐτὴ τὴν καθημερινὴ -ἂν οἱ συνθῆκες τὸ ἐπιτρέπουν- τέλεση τῆς θείας λειτουργίας, τὴν τέλεση δηλαδὴ σαρανταλείτουργου.

*****************

Τὸ πρόβλημα τῆς ἐλευθερίας στὸν Ντοστογιέφσκυ



Νicolas  Berdiaeff 

Εναι ρκετὰ ἐκπληκτικτγεγονς τι κόμη δν χει πισημανθῆ ἡ ἀλήθεια ατή. Πολλς φορς διάφορες θέσεις ποπεριέχονται στμερολόγιο νς συγγραφέως δημιουργον παραπλανητικὴ ἐντύπωση γιτν Ντοστογιέφσκι, γιατὶ ἐκεφαίνεται συντηρητικός, ντιδραστικς καὶ ἐχθρς τς πολιτικς κακοινωνικς λευθερίας. Γιατπολλοὶ ἀδυνατον νκατανοήσουν τκεντρικσημεο στὸ ἔργο τοΝτοστογιέφσκι, γιατ ατεναι τπρόβλημα τς λευθερίας, πυρήνας τς φιλοσοφίας του.

Ατποὺ ἔχουν ποκαλέσει «σκληρότητα» στὸ ἔργο του, ξαρτται στενὰ ἀπτν λευθερία. πρξε «σκληρός», γιατ δν θέλησε νὰ ἀπαλλάξη τν νθρωπο πτβάρος τς λευθερίας οτε ντν πολυτρώση πτν πόνο καταστρέφοντας τν λευθερία. ρριξε τν νθρωπο σμιπελώρια εθύνη, νάλογη μτν ξιοπρέπεια νς λευθέρου ντος.

Θμποροσε κανες νὰ ἀπαλλάξη τος νθρώπους πτβάσανα, ν τος παιρνε πίσω τν λευθερία. Καὶ ὁ Ντοστογιέφσκι ρεύνησε ντονα αττδυνατότητα, νὰ ἀνακουφισθῆ ὁ ἄνθρωπος, φοθχάση μως τν λευθερία τοπνεύματος. Στν Ντοστογιέφσκι λοιπν βρίσκουμε μεγαλοφυες σκέψεις ποπρέπει νὰ ἐξαρθον κατάλληλα. Ἡ ἐλευθερία γιατν θίγει τν νθρωποδικία κατθεοδικία. Σατν πρέπει νὰ ἀναζητηθῆ ἡ δικαίωση τοῦ ἀνθρώπου καὶ ἡ δικαίωση τοΘεο. λόκληρη πορεία τοκόσμου εναι τὸ ἀποτέλεσμα τς λευθερίας σμιτραγικὴ ἐκδήλωση ποσυνδέεται μτκεντρικατσημεο τς φιλοσοφίας τοΝτοστογιέφσκι. Στν λευθερία ναζητεῖ ὅλες τς πτυχς τς νθρώπινης μοίρας. Τν νδιαφέρει μόνο ὁ ἄνθρωπος, πως παρουσιάζεται στδρόμο τς λευθερίας, πως φαίνεται μοίρα τοῦ ἀνθρώπου στν λευθερία καὶ ἡ μοίρα τς λευθερίας στν νθρωπο. λα του τμυθιστορήματα εναι τραγωδίες, δοκιμασίες τς νθρώπινης λευθερίας. Ὁ ἄνθρωπος ρχίζει νὰ ὑφίσταται, ταν παναστατμτν λευθερία, ταν δηγται στν πόνο καστν παραφορά, νιώθοντας τσι πς εναι λεύθερος. Κι τσι ὁ ἄνθρωπος προσπαθενὰ ἐγγίζη τὰ ἔσχατα βάθη τς λευθερίας.

Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2021

Δημήτρης Παπαδημητρίου: Συνέντευξη στον Απόστολο Διαμαντή





Μετά τον Μεγάλο Ερωτικό του Μάνου Χατζιδάκι έχουμε τον Μεγάλο Αιρετικό του Δημήτρη Παπαδημητρίου. Είναι ίσως μια αποστασία; Ή μια ανασύνταξη ποιητικών δυνάμεων ενόψει μάχης;

Είναι απλά μια «αιρετική» πλάκα από αυτές που μου έχουν λείψει από τότε που ο Μάνος Χατζιδάκις μας άφησε. Είναι μας πλάκα αντίστοιχη με αυτήν την πλάκα που έκανε εκείνος στο σοβαροφανές κοινό με το Χασάπικο Σαράντα του –σε σχέση με την 40η του Μότσαρτ, η το «Βρέ πώς αλλάζουν οι καιροί» σε σχέση με το Für Elise. Δεν περιέχεται κάτι ακαδημαϊκά σοβαρό στον τίτλο μου. Το αστείο το εσωτερικό μας με το Μάνο έγκειται στο ότι η ακουστική διαφορά του Ερωτικού και του Αιρετικού είναι ένα μόλις ΡΩ! Και το Ρώ η Αχίλλειος πτέρνα στην προφορά του Μάνου. Τα όποια σοβαρά στοιχεία του έργου θα πρέπει να περιέχονται στα ίδια το τραγούδια και όχι φυσικά στον τίτλο. Η αιρετικότητα του περιεχομένου του έργου μου απλά αυτοσαρκάζεται με την αυτοκαταναλισκόμενη ψευδοαιρετικότητα του τίτλου του. Το μόνο που ξέρω είναι ότι ο Μάνος θα το διασκέδαζε πολύ. Και αυτό μου αρκεί. 

Έχετε 3 κύκλους τραγουδιών σε στίχους μεγάλων ποιητών, ελλήνων και ξένων. Θάχει λέτε ανταπόκριση από το κοινό αυτή η προσήλωση του συνθέτη στην ποίηση;

– Τα έργα αυτά των δασκάλων και τότε ήσαν εξαιρέσεις όταν βγήκαν, και παρόλη την μεγάλη επιτυχία τους παραμένουν εξαιρέσεις. Ακούσετε αν έχετε διάθεση καμιά δεκαετία τα ελληνικά ραδιόφωνα και δείτε αν θα παιχθεί έστω ένα από τα έργα αυτά για τα οποία τόση τιμή τους γίνεται από τα ίδια τα μέσα που δεν τα παίζουν ποτέ…Έτσι και τα δικά μου έργα παίχτηκαν σε γεμάτα Ηρώδεια Μέγαρα, Δωδώνες και Παλλάς, πούλησαν εκατοντάδες χιλιάδες cd, ο Μεγάλος Αιρετικός Νο 3 έχει σε τέσσερεις μήνες εκατό χιλιάδες views αλλά οι ραδιοφωνατζήδες μας είναι απλά αλλού. Το κοινό είναι εύπλαστο σαν πλαστελίνη. Δεν σκέφτεται αν ακούει την εξαίρεση ή τον κανόνα. Αρκεί να φτάσεις σε αυτό. Οι παράγοντες δυστυχώς είναι a priori ξεπουλημένοι και κατατρομοκρατημένοι. Ακόμα και οι σοβαροφανέστεροι δεν παίζουν ούτε τον σωστό Χατζιδάκι ούτε τον σωστό Θεοδωράκη ούτε τον σωστό Μαρκόπουλο ούτε τον Μαμαγκάκη ούτε τον Μούτση στα έργα τους που ακουμπούν αυτήν την περιοχή. Απλά τους τιμούν λεκτικά. Βλέποντας ήδη εκατό χιλιάδες ανθρώπους να έχουν δει το ωριαίο έργο μου σκέφτομαι ότι και με δέκα χιλιάδες, και με πέντε και με χίλιους θα επαναλάμβανα τέτοιες εκδόσεις. Δεν συζητώ καν εάν θα τα συνέθετα…αυτό είναι φυσική μου ανάγκη. Γράφω γιατί αγαπώ τον ακροατή μου. Τον ένα, δηλαδή τον καθένα.

Turkish Airlines: Κυρώσεις και ομολογία

Από την σελίδα στο FB Δεν αγοράζουμε Τουρκικά προϊόντα

Όπως μεταδίδουν τα τουρκικά ΜΜΕ οι Τουρκικές Αερογραμμές (Turkish Airlines) δεν θα δέχονται πλέον υπηκόους Συρίας, Ιράκ και Υεμένης στις πτήσεις της προς το Μινσκ εκτός από κατόχους διπλωματικών διαβατηρίων, κατά δήλωση του Γιακούμπ Κούμοχ, επικεφαλής του Προεδρικού Γραφείου Διεθνούς Πολιτικής της Πολωνίας και πρώην απεσταλμένου στην Τουρκία.

H ΕΕ βρισκόταν σε συζητήσεις για να συμπεριλάβει αερομεταφορείς τρίτων χωρών, όπως η Turkish Airlines και η Belavia, στον διευρυμένο κατάλογο κυρώσεων για εμπορία και λαθρεμπόριο ανθρώπων. Αυτή η απειλή φαίνεται πως απέδωσε καρπούς: «Στο τέλος της ημέρας, η αγορά της ΕΕ είναι πιο σημαντική από 10 επιπλέον πτήσεις προς τη Λευκορωσία», δήλωσε με νόημα ένας διπλωμάτης της ΕΕ.

Με την συμφωνία οι τουρκικές αρχές θα αναστείλουν τις πωλήσεις εισιτηρίων απλής μετάβασης προς το Μινσκ από την Τουρκία. Θα εμποδίσουν επίσης τη λευκορωσική αεροπορική εταιρεία Belavia να χρησιμοποιεί το δίκτυο της Turkish Airlines στη Μέση Ανατολή, από όπου μετανάστες πετούσαν για Κωνσταντινούπολη και στη συνέχεια έπαιρναν περαιτέρω πτήσεις για το Μινσκ. Τρίτον, η αεροπορική εταιρεία θα σταματήσει να πωλεί εισιτήρια από Κωνσταντινούπολη προς το Μινσκ σε άτομα συγκεκριμένων εθνικοτήτων.

Διπλό συμπέρασμα από την συμφωνία: οι Τουρκικές Αερογραμμές παραδέχτηκαν την συμμετοχή τους, ως δεκανίκι του τουρκικού επεκτατισμού, στην εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού.

Αποδείχθηκε επίσης ότι η μοναδική γλώσσα που καταλαβαίνει η Τουρκία είναι αυτή των κυρώσεων.

Όλα τα άλλα είναι να είχαμε να λέγαμε…

ΥΓ. Για τον γενικότερο ρόλο των Τουρκικών Αερογραμμών ως υπομόχλιο των σχεδιασμών του Ερντογάν θα ασχοληθούμε εν καιρώ.

Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2021

Νηστεία είναι η τέχνη να πεινάς και να διψάς

Μπορεί να είναι ασπρόμαυρη εικόνα

Του Θανάση Ν. Παπαθανασίου από το fb


Στις 15 Νοεμβρίου για τους πιστούς ξεκινά η πορεία προς τα Χριστούγεννα. Κι επειδή "πορεία προς" σημαίνει πως δεν είσαι φτασμένος, αλλά κινείσαι προς τον αγαπημένο σου, γλέντι δεν θα κάνεις μέχρι να σμίξετε. Άρα, μέχρι τότε νηστεία!
Και κάτι ακόμη, που κάνει τη νηστεία εξαιρετικά επίκαιρη σήμερα (πνευματικά και κοινωνικά και πολιτικά, ή μάλλον: πνευματικά και γι' αυτό και κοινωνικά και πολιτικά):

«Νηστεία είναι η τέχνη να πεινάς και να διψάς. Η πείνα και η δίψα είναι πάντα τα σημάδια ότι μια ζώσα ύπαρξη έχει αρχίσει να φθείρεται και δεν θα επιβιώσει αν δεν λάβει απ’ έξω ενίσχυση υπό τη μορφή της τροφής.
Στη χριστιανική οπτική, όμως, η πείνα και η δίψα θα μεταμορφωθούν σε αναζήτηση του ουσιώδους για τους ανθρώπους, δηλαδή της τροφής που δεν χάνεται (Ιω. 6:27). Το Ευαγγέλιο λέει ότι ο Χριστός ήρθε αντιμέτωπος με τον διάβολο στην έρημο αφού πρώτα πείνασε (Ματθ. 4:2-3, Λουκ.4:2-3). Ήταν ένας πεινασμένος και διψασμένος Θεάνθρωπος αυτός που έδειξε μια νέα έξοδο από τους τρεις μείζονες θρησκευτικοπολιτικούς πειρασμούς του ανθρώπου: το θαύμα που σκλαβώνει την ελευθερία, το μυστήριο της αυτοεπιβεβαίωσης και την εξουσία που υποτάσσει.
Το να είσαι Χριστιανός συμπίπτει με το να πεινάς και να διψάς, δηλαδή με το να είσαι μια ανολοκλήρωτη ύπαρξη, μια ύπαρξη εν τω γίγνεσθαι, καθ’ οδόν μέχρι να στηθεί το τελικό συμπόσιο, σε εμπόλεμη κατάσταση μέχρι την Ανάσταση, πεινασμένος και διψασμένος για δικαιοσύνη. Αν δεν είμαστε σε θέση να μαρτυρήσουμε αυτή την προφητική οπτική, ό,τι θα απομείνει από τον χριστιανικό βίο θα είναι μια υπόθεση διαιτολόγων και μαγείρων. Και σε τέτοια περίπτωση, ας τ’ αφήσουμε σ’ αυτούς».

Θανάσης Ν. Παπαθανασίου,
επίλογος στο μελέτημά μου: «Η χριστιανική νηστεία στη μετανεωτερική κοινωνία. Ψηλάφηση των κριτηρίων», Σύναξη 133 (2015), σσ. 81-97.
Θ.Ν.Π. / 14-11-2020
ΥΓ: Η ζωγραφιά είναι της Lily Yakupova ( Ufa, Ρωσία), https://www.artmajeur.com/.../yaku.../artworks/11435816/city

Οθωμανική στρατηγική υποχρεωτικής μετανάστευσης και αποικισμού

Aπό το «Sürgün» του 1571 στις σημερινές ανεξέλεγκτες μεταναστευτικές ροές από την Τουρκία στην Κύπρο

Του Μάριου Πούλλαδου από την Σημερινή

Το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης και το ζήτημα του προσφυγικού στην Κύπρο επανήλθαν έντονα εκ νέου στον δημόσιο διάλογο. Αφορμή ήταν δημοσιεύματα της περασμένης Κυπριακής, που επέκριναν τον ίδιο τον Υπουργό Εσωτερικών Νίκο Νουρή. Μια άλλη σημαντική εξέλιξη που προέκυψε μέσα στη βδομάδα ήταν η υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας με το Ισραήλ για εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος επιτήρησης της «Πράσινης Γραμμής», με απώτερο στόχο τον περιορισμό της παράνομης διακίνησης από τα κατεχόμενα στις ελεύθερες περιοχές. Χωρίς αμφιβολία, μεγάλο μέρος των μεταναστευτικών ροών ενθαρρύνεται και υποκινείται από Τούρκους λαθρεμπόρους. Για να κατανοήσει κανείς τους απώτερους στόχους της Τουρκίας, που ανέλαβε ρόλο τροχονόμου μεταναστών-προσφύγων και άλλων πληθυσμών, θα πρέπει να ανατρέξει στις οθωμανικές πρακτικές προηγούμενων αιώνων. Στην παρούσα ανάλυση εξετάζεται η οθωμανική στρατηγική της υποχρεωτικής μετανάστευσης και των απελάσεων κυρίως προς την Κύπρο αλλά και άλλες περιοχές.

Sürgün – Στόχοι και σκοποί

H μετανάστευση με τον εξαναγκασμό και ο εποικισμός άλλων περιοχών από την Οθωμανική Διοίκηση είχε διάφορους αλληλένδετους σκοπούς και στόχους: Στρατηγικούς, πολιτικούς, οικονομικούς, εμπορικούς, θρησκευτικούς και ασφαλώς δημογραφικούς. Ένας από τους πιο σημαντικούς μελετητές της πρώιμης οθωμανικής περιόδου τον περασμένο αιώνα, ο Halil Inalcik, έχει κάνει πολυάριθμες έρευνες στο θέμα της μεταφοράς πληθυσμού. Στο πολύτιμο άρθρο του «Οθωμανικές μέθοδοι κατάκτησης», που δημοσιεύθηκε το 1954, επισημαίνει πως ο κρατικά μεθοδευμένος εκτοπισμός και μετανάστευση κατέχουν μια σημαντική θέση στο ευρύτερο πρότυπο της οθωμανικής επέκτασης.

«Covid-19»: Η Μεγαμηχανή του Φιδιού

Covid-19»: Η Μεγαμηχανή του Φιδιού - Δρόμος της Αριστεράς

του Κώστα Παπουλή*

 1.

Το αυγό του φιδιού. Ο τρόμος που καλλιεργούν ΜΜΕ και ελίτ οδηγεί ένα κομμάτι της μάζας στην ταύτισή της με το κράτος. Ο φόβος τούς σπρώχνει να βλέπουν την εξουσία ως τον πατέρα τους που τους χάριζε ασφάλεια όταν ήταν παιδιά (όπως ακριβώς το ανέλυε ο Ράιχ στην Μαζική ψυχολογία του φασισμού). Εδώ, ο πατέρας ‒στη Γερμανία έλεγαν: «ο Φύρερ ξέρει»‒ γίνεται κάτι πιο αόριστο: η εξουσία, η κυβέρνηση, η επιστήμη ξέρει…

Ο φασισμός σε κάθε ιστορική στιγμή εμφανίζεται με άλλα χαρακτηριστικά, όμως πάντα είναι πρωτόγονος. Γι’ αυτό ακριβώς στην δημόσια συζήτηση επικρατεί ο κρατικός και «επιστημονικός» μονόλογος, ενώ ποινικοποιείται πλέον και διώκεται κάθε άλλη άποψη. Η εμφάνιση του λογικού επιχειρήματος κλονίζει το οικοδόμημα. Στις μάζες, έλεγε ο Χίτλερ, δεν μιλάς με μόρφωση, αποδείξεις κι επιχειρήματα αλλά με τα αισθήματα.

Δαιμονοποιούνται κάποιες κατηγορίες πληθυσμού, στις οποίες αποδίδεται η «αποτυχία» των μέτρων… Οι νέοι, οι απείθαρχοι, οι ανεμβολίαστοι, κ.λπ. γίνονται ο εσωτερικός εχθρός. Έτσι κατασκευάζεται το απαρτχάιντ με συναίνεση μερίδας της μάζας, η οποία στη Δύση είναι και υπερβολικά γερασμένη. Mια τέτοια συναίνεση δεν θα μπορούσε να κατασκευαστεί το ’68, όταν είχαμε στο προσκήνιο την γενιά των baby-boomer.

2.  Γιατί οι ελίτ κατέβασαν τα ρολά (επ’ αόριστον). Είναι αφελής όποιος πιστεύει ότι το κεφάλαιο στη Δύση δημιούργησε μια παρατεταμένη κατάσταση έκτακτης ανάγκης για το καλό της ανθρωπότητας. Τα χρηματιστήρια στη Δύση είναι μια απέραντη φούσκα που μόνο με απευθείας χρηματοδότηση από τις Κεντρικές Τράπεζες μπορούσαν να διασωθούν. Αυτό έγινε με αφορμή τον Covid και τα έκτακτα μέτρα. Οι πλούσιοι έγιναν πλουσιότεροι.

Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2021

Ζαν Κλώντ Μισεά: Τζόρτζ Όργουελ- ένας συντηρητικός αναρχικός-Σχετικά με το 1984 : η αριστερά, ο αριστερισμός, ο Μάης του 68 ως δύναμη προώθησης του πιο χυδαίου καπιταλισμού


Του Σπύρου Κουτρούλη

Ο Ζ.Κ.Μισεά μας αποδεικνύει τους λόγους που η διάκριση ανάμεσα σε αριστερά δεξιά δεν είναι σε θέση να ερμηνεύσει την σημερινή πραγματικότητα.Με αφετηρία την λογοτεχνική απόδοση του ολοκληρωτισμού στο έργο του Τ.Όργουελ προσεγγίζει όχι μόνο το «1984» αλλά και την πολιτική του πορεία και τις εξαιρετικές διδακτικές εμπειρίες που έλαβε στον Ισπανικό εμφύλιο.Συμπληρωματικά ο Μισεά χρησιμοποιεί το έργο του Κ.Λας και του Ντάνιελ Μπέλ ώστε να προσεγγίσει την σύγχρονη μαζική δημοκρατία.

Αν γνώριζε το έργο του Π.Κονδύλη «Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΣΤΗ ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΑ ΕΠΟΧΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟ ΣΤΗ ΜΑΖΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ» είναι βέβαιο ότι η ανάλυση του θα ήταν πληρέστερη, αν και οι αναλογίες που δείχνει ότι υπάρχουν κατά την επισήμανση του ρόλου που έπαιξαν στην διαμόρφωση του πιο χυδαίου καπιταλισμού οι ριζοσπαστικές πρωτοπορίες είναι ευδιάκριτες.

Γράφει ο Μισεά » Από το τέλος του Β’ Π.Π. δεν έχει υπάρξει ούτε ένας τομέας στον οποίον να προχώρησε περαιτέρω η καπιταλιστική οργάνωση της ζωής, δίχως την πρότερη ιδεολογική νομιμοποίηση από την πλευρά της Αριστεράς. Με άλλα λόγια, όσο παράξενο κι αν φαίνεται σε μερικούς, τα πράγματα εξελίσσονται σαν ο καπιταλισμός να είχε κατ’ ουσίαν εμπιστευτεί στα διάφορα ρεύματα της Αριστεράς – από την πιο εκσυγχρονιστική σοσιαλδημοκρατία ως τους «ορθόδοξους» αριστεριστές- την ιδεολογική νομιμοποίηση της υποταγής των ανθρώπων στις επιταγές της παγκόσμιας αγοράς. Η μπαρόκ και φασαριόζικη σύνθεση αυτών των φαινομενικά ασυμφιλίωτων ρευμάτων πραγματοποιείται σε καθημερινή βάση υπό τη σκέπη της λεγόμενης «φιλελεύθερης – ελευθεριακής» κοσμοαντίληψης.

Ο ελληνικός εθνομηδενισμός και η “γεωπολιτική του τάφου”


Του Κώστα Γρίβα

Είναι σύνηθες στην Ελλάδα να εκτοξεύονται απαξιωτικές κρίσεις, ακόμα και ύβρεις εναντίον όσων υποστηρίζουν την ανάγκη εφαρμογής εθνοκεντρικής στρατηγικής, άσκησης εθνικά ανεξάρτητης πολιτικής. Υβριστές κρυμμένοι στο διαδίκτυο δεν μας απασχολούν. Αυτός που μας απασχολεί είναι ο εθνομηδενισμός που εκφράζεται από όσους κατέχουν πολιτική ή μιντιακή εξουσία και προωθούν-επιβάλλουν μια μηδενιστική αντίληψη, η οποία συμπυκνώνεται στην ιδέα ότι “η Ελλάδα δεν μπορεί” και βέβαια “δεν μπορεί να πει όχι”.

Αυτές οι απόψεις αποτελούν εκδήλωση μιας επικίνδυνης παθογένειας της σημερινής ελληνικής κοινωνίας, η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί ως άτυπος συγκεκαλυμμένος εθνομηδενισμός. Σε πολύ γενικές γραμμές θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Ελλάδα μαστίζεται από δύο είδη εθνομηδενισμού. Ο ένας είναι εμφανής, πιο ειλικρινής. Σε αυτόν υπάγονται οι αντιλήψεις ότι δεν υπάρχει αντικειμενική ιστορική πραγματικότητα παρά μόνον υποκειμενικές ιστορικές “αναγνώσεις”. Ότι τα έθνη, αλλά και οι λαοί, αποτελούν “φαντασιακές κατασκευές”. Ότι τα έθνη-κράτη είναι ξεπερασμένα. Ότι οι συλλογικές ταυτότητες δεν υφίστανται –και δεν πρέπει να υφίστανται– και το μόνο που υπάρχει είναι το άτομο και τα απεριόριστα δικαιώματά του.

Οι απόψεις αυτές αρνούνται την ίδια την έννοια της εθνικής ταυτότητας. Συνακόλουθα, λοιπόν, κάθε αντίληψη περί εθνικής ανεξαρτησίας, κυριαρχίας και εθνοκεντρικής πολιτικής, καθίσταται εκτός νοήματος. Κατά συνέπεια π.χ. η Συμφωνία των Πρεσπών είναι μια εξαιρετική συμφωνία για τους ανθρώπους που πρεσβεύουν αυτές τις θεωρίες, αφού δεν δέχονται την ύπαρξη κάποιας αντικειμενικής ιστορίας, ούτε της εθνικής ταυτότητας.

Η χώρα της ανείπωτης ντροπής

Η χώρα της ανείπωτης ντροπής: Δεν είναι δυνατόν μία χώρα που έχει δανεισθεί και σπαταλήσει μέσα σε δύο μόλις χρόνια 41 δις €, που το δημόσιο χρέος της πλησιάζει τα 400 δις € έχοντας ξεπεράσει το 200% του ΑΕΠ της, που το κόκκινο ιδιωτικό της χρέος έχει υπερβεί τα 300 δις € μαζί με τις επιβαρύνσεις, που οι τράπεζες της είναι χρεοκ

Ψηφιακός καλπασμός προς έναν πανεποπτικό Λεβιάθαν. Πρώτα τα ζώα μετά οι άνθρωποι

Ένα στιγμιότυπο – σημείο των καιρών

Στο βήμα της Βουλής ο εκτελών τη βάρδια του υφυπουργεύοντος Ψηφιακής διακυβέρνησης. Ο Θ. Λιβάνιος, το όνομα μικρή σημασία έχει. Η γλώσσα του (τα κλισέ) και η κοψιά του (ο κυνικός τόνος των φτηνών ευφυολογημάτων του μάνατζερ) πολλοστό αντίγραφο του τεχνοκράτη κυβερνητικού παράγοντα που κυριαρχεί απ΄ άκρη σ’ άκρη στο δυτικό (και όχι μόνο) κόσμο. Ξεκινάει λοιπόν λέγοντας «ότι είναι αδιανόητο να έχουν οι κυνηγοί ατσιπάριστο τον σκύλο τους», για να ανακοινώσει στη συνέχεια την ταχεία ανάπτυξη του μητρώου με τα πλήρη ιατρικά-βιομετρικά στοιχεία για τα ζώα συντροφιάς και να καταλήξει: «αυτό θα γίνει πρώτα για τα ζώα συντροφιάς και μετά για τους ανθρώπους»! Η αυθάδεια και ο κυνισμός των τεχνοκρατών «πολιτικών» που έχουν πάρει φόρα και προχωράνε ταχύτατα σχεδιασμούς ακραίου βιοπολιτικού ελέγχου. Με τον αέρα που τους δίνουν οι επιτυχημένες ασκήσεις εθισμού στις οποίες έχουν υποβάλει τις μεγάλες κοινωνικές πλειοψηφίες, και το χαμηλό φρόνημα του κόσμου μπροστά στα όσα αδιανόητα επιβάλλουν υπό υγειονομικό και «πράσινο» οικολογικό πρόσχημα. Όπως αναμενόταν αντιπολίτευση μηδέν. Συνένοχη σιγή. Ομερτά. Τόσο από το χώρο των αρειμάνιων «υπέρμαχων των δικαιωμάτων» όσο και από κείνον των αταλάντευτων «αντικαπιταλιστών». Μητρώο: ένας από εκείνους τους «ουδέτερους» όρους που κουβαλούν την αδιαφάνεια της γλώσσας του ιερατείου των «ειδικών». Σε απλά ελληνικά: αυτή την περίοδο στήνεται με εντυπωσιακή ταχύτητα η τεχνική υποδομή που θα διευκολύνει την ενοποιημένη προσπέλαση στα πολυποίκιλα επιμέρους προσωπικά μας στοιχεία που τηρούνται από διάφορες κρατικές υπηρεσίες, από εταιρείες, Τράπεζες και άλλους οργανισμούς (ανάμεσά τους τα ιατρικά και τα οικονομικά μας δεδομένα, και οι μετακινήσεις μας π.χ. η ATHENA CARD του ΟΑΣΑ). Επεξεργασία τους από αλγορίθμους που ενσωματώνουν αδιαφανείς στοχεύσεις/προτεραιότητες (ανθρώπων φυσκά και όχι μηχανών!) και δυνατότητα πρόσβασης σε αυτά εντός κλάσματος του δευτερολέπτου από την κάθε «πόρτα», από τον κάθε μηχανισμό «διοδίων», από τον κάθε υπάλληλο οποιασδήποτε κρατικής ή εταιρικής υπηρεσίας, με τη χρήση ενός ενιαίου μοναδικού για τον καθένα μας ηλεκτρονικού αριθμού ταυτότητας που θα φέρουμε πάντοτε μαζί μας. Το υγειονομικό πάσο δεν είναι παρά μια «γενική» πρόβα των σχετικών διαδικασιών και υποδομών. Τεράστια εξέλιξη που οδηγεί σε ασφυκτικά καθεστώτα πανεποπτικής βιοπολιτικής απολυταρχίας. Αρκεί ένα ελάχιστο δείγμα κάποιων από τις όψεις των εξελίξεων που φέρνει η τρέχουσα φάση του πολυδιαφημισμένου ψηφιακού μετασχηματισμού για να γίνει φανερό το βάθος του ελέγχου επί της ζωής που επιτυγχάνεται.

Ένας διπλός έλεγχος: ο πολίτης πιασμένος στο δόκανο. Ανάμεσα σε «Τράπεζα» και «Εφορία»

Τὰ «αἰώνια ἐρωτήματα» τοῦ ἀνθρώπου


π. Αθανάσιος Γέφτιτς

μήν, μν λέγω μν ἐὰν μὴ ὁ κόκκος τοσίτου πεσν ες τν γν ποθάν, ατς μόνος μένει· ἐὰν δὲ ἀποθάν πολν καρπν φέρει» (ωάν. 12, 24). Ντοστογιέφσκι, δελφοΚαραμαζώφ, παντα [στν κδ. τς Σοβιετικς καδημίας, ΜόσχαΛένιγκραντ], Τόμος 14, σελ. 5 κα281).

Γιτν Ντοστογιέφσκι χουν γραφτεπολλά, καθς καγιτ«καταραμένα προβλήματά του», γιὰ ἐκενα δηλαδτ«αώνια ρωτήματα» μτὰ ὁποα σχολήθηκε σλη του τν ζωκαγιτὰ ὁποα γραφε παράμιλλα. Τβασικό του πρόβλημα τν ρώων του, ταν, πως εναι γνωστό, Θες καὶ ἡ ἀθανασία τς ψυχς. ν τούτοις νομίζουμε τι θεμαστε κριβέστεροι ν αττδιττπρόβλημα τθεωρήσουμε σν να καμοναδικπρόβλημα, τπρόβλημα τοῦ ἀνθρώπου, πως κανε καὶ ὁ ἴδιος Ντοστογιέφσκι.

ν καὶ ὁ Δημήτρης Καραμάζωφ του, λέει «Εναι ερς ὁ ἄνθρωπος, περβολικερύς, γθτν στένευα», ὁ ἴδιος Ντοστογιέφσκι περισσότερο κολουθετατημα τι «πρέπει νβλέπουμε τν φύση τοῦ ἀνθρώπου μέσα π’ λες τς κφάνσεις της» (Σημείωμα πτ1875-76), γιατί καθς γράφει λλο«λα τπράγματα κατπάντα στν κόσμο δν χουν γιτν νθρωπο τελειώσει, ν τούτοις σημασία λων τν πραγμάτων κρύβεται μέσα στν νθρωπο» (Χειρόγραφο λικγιτος «δελφος Καραμαζώφ»).

Μπορομε λοιπν λεύθερα νπομε τι τβασικπρόβλημακλειδστν Ντοστογιέφσκι εναι ὁ ἄνθρωπος καγιατδν εναι ποτὲ ἀρκετὰ ὅσα καὶ ἂν γραφον πάνω σαττκεντρικό του θέμα. […]

Στδεκαοκτώ του χρόνια δη γραφε στν δελφό του Μιχαήλ: «Ὁ ἄνθρωπος εναι μυστήριο. ν προσπαθήσεις ντὸ ἑρμηνεύσεις στν διάρκεια λης σου τς ζως μν πες τι χασες τν καιρό σου. γὼ ἀσχολομαι μτμυστήριο ατγιατ θέλω νεμαι νθρωπος» (Γράμμα πτ1839.). Αττὸ ἴδιο θέτει ργότερα σν καθκον καὶ ἐνώπιον νς πτος ρωές του: «Γίνε νθρωπος ατεναι ποπροέχει πάνω π’λα» (Χειρ. λικγιτν «φηβο»). 

Εισαγγελική έρευνα για την καταγγελία Βασιλακόπουλου: Μη σωστή στελέχωση ΜΕΘ ανέβασε τη θνητότητα

Αντικείμενο εισαγγελικής έρευνας θα αποτελέσουν όσα ισχυρίστηκε σε τηλεοπτικό σταθμό ο καθηγητής Πνευμονολογίας και Εντατικής Θεραπείας Θεόδωρος Βασιλακόπουλος περί αύξησης της θνητότητας, κατά το προηγούμενο κύμα της πανδημίας, λόγω μη σωστής στελέχωσης των πέντε ΜΕΘ που είχαν δημιουργηθεί στο Λαϊκό Νοσοκομείο.

Σύμφωνα με όσα είπε ο καθηγητής πριν τρεις ημέρες στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN, οι επίμαχες Μονάδες του Λαϊκού Νοσοκομείου, που πλέον δεν λειτουργούν, είχαν χαμηλή αποτελεσματικότητα λόγω μη επαρκούς υποδομής: “Αναπτύχθηκε ένα τμήμα, δεν είχε και την καλύτερη επιτυχία, αν πάρετε τα ποσοστά θνητότητας στο τμήμα θα απογοητευθείτε, δεν μπορώ να πω περισσότερα” είπε χαρακτηριστικά.

Από τα πρακτικά του ΟΗΕ φαίνεται ότι ο Γκουτέρες ήθελε να πάει ο Τσίπρας στο Κραν Μοντανά για να αποδυναμωθεί ο ενοχλητικός Κοτζιάς

Από τα πρακτικά του ΟΗΕ φαίνεται ότι ο Γκουτέρες ήθελε να πάει ο Τσίπρας στο Κραν Μοντανά για να αποδυναμωθεί ο ενοχλητικός Κοτζιάς: Του ΜΙΧΑΛΗ ΙΓΝΑΤΙΟΥ, Hellas Journal Τα εμπιστευτικά έγγραφα των Ηνωμένων Εθνών, που αφορούν τις συνομιλίες του

ΑΠΟΡΡΗΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ: “Χρειάζεται ο στρατός στην Κύπρο…”: Τι επικαλέστησε ο Τσαβούσογλου στον Γκουτέρες για να διατηρήσει τον Αττίλα στο νησί




FILE PHOTO: Στιγμιότυπο από την έναρξη της Διάσκεψης για το Κυπριακό στο Crans Montana της Ελβετίας, στην παρουσία του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες, Πέμπτη 6 Ιουλίου 2017. ΚΥΠΕ, ΚΑΤΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ




“Ο Γενικός Γραμματέας (Αντόνιο Γκουτέρες) ρώτησε κατά πόσο η Τουρκία θα αποδεχόταν μείωση των στρατευμάτων της στο επίπεδο που προνοεί η Συνθήκη Συμμαχίας. Ο κ. Τσαβούσογλου υπέδειξε πως η Συνθήκη Συμμαχίας προνοεί 650 Τούρκους στρατιώτες. Αποδεχθήκαμε αυτόν τον αριθμό το 2004. Ωστόσο, οι καιροί αλλάζουν. Με δεδομένες τις συνθήκες εκτός Κύπρου (Συρία, ενέργεια, τρομοκρατία ) ο αριθμός των στρατιωτών θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος από τον συγκεκριμένο, ειδικά αν υπάρχει τουρκική βάση” (στο νησί).


Τα παραπάνω αναφέρονται σε εμπιστευτικό έγγραφο των Ηνωμένων Εθνών, ως μέρος της δεύτερης συνομιλίας του γενικού γραμματέα Αντόνιο Γκουτέρες με τον υπουργό Εξωτερικών της Τουρκίας, πριν από το επίμαχο δείπνο στο Κραν Μοντανά της Ελβετίας, κατά το οποίο ο εκπρόσωπος της κατοχικής δύναμης οδήγησε τις συνομιλίες σε αδιέξοδο.

Η δεύτερη αυτή συνομιλία, που πραγματοποιήθηκε στις 6 Ιουλίου, στις 4:30 το απόγευμα, έδειξε ότι η Τουρκία δεν υποχωρούσε ούτε στο θέμα της παραμονής των στρατευμάτων της και μάλιστα δεν δεχόταν και μείωση τους, επειδή όπως είπε ο κ. Τσαβούσογλου οι καιροί άλλαξαν.

Είναι φανερό από τη συνομιλία ότι ο κ. Γκουτέρες προσπαθεί απεγνωσμένα να πείσει τον Τούρκο συνομιλητή του, αλλά αυτός είναι ανένδοτος. Σημειώνει, όμως, με απαράδεκτο τρόπο ότι πρέπει να πείσουν τους Ελληνοκύπριους ότι μια πολύ θετική εξέλιξη στο θέμα της ασφάλειας και των εγγυήσεων θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο μέσω ουσιαστικών υποχωρήσεων στα άλλα τέσσερα κεφάλαια.

Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2021

Το swap Τσακαλώτου και το κόκκινο ιδιωτικό χρέος

Το swap Τσακαλώτου και το κόκκινο ιδιωτικό χρέος: Κανένας δεν θα ασχοληθεί με την καταστροφική συναλλαγή που μας έχει κοστίσει 6 δις € πεταμένα χρήματα – ενώ η κυβέρνηση θα θριαμβολογεί, ισχυριζόμενη πως η οικονομία μας πηγαίνει τόσο καλά, ώστε η χώρα να μπορεί να αποπληρώνει πρόωρα τις υποχρεώσεις της! Θα ισχυρίζεται δηλαδή πως η οικονομία μίας χώ

Mε τον Άρη Σερβετάλη για την Ελευθερία και την Αγιότητα



ΠΗΓΗ: Antifono.gr

Περί της αρχαιότητας της Ελληνικής Μυθολογίας και της Ελληνικής Γλώσσας – Ηλίας Δ. Μαριολάκος


Παπαδιαμάντης και Ντοστογιέφσκυ Έρως και Αγάπη



Είναι άραγε ο Παπαδιαμάντης κι ο Ντοστογιέφσκι ομοούσιοι πλην ετερόσχημοι; Το σίγουρο είναι ότι δεν μοιάζουν «ως δύο σταγόνες ύδατος». Θα παρατηρήσει κανείς ότι ο Ντοστογιέφσκυ πηγαίνει από τον Νόμο στην Γη, ο Παπαδιαμάντης από την Πόλη στην Φύση. Εκ μόνου του προηγούμενου λόγου ο Ντοστογιέφσκυ έγινε αξιομίλητος στην Οικουμένη, όχι για τον Χριστιανισμό του, αλλά για τον Μηδενισμό του, ενώ ο Σκιαθίτης, βασιλιάς σε μια κόχη, δόξασε στον Τόπο ολόκληρο τον Κόσμο. 

Ο Ντοστογιέφσκυ αναζητά, όπως ο Λούθηρος, ένα «Νέο Νόμο», όταν ο Παπαδιαμάντης βλέπει στον Νόμο μια αρχή ακαταλόγιστη και ανυπαίτια, ώστε αυτό που εν τέλει απομένει είναι η Φύση στην συνθήκη μιας ακέραιας αθωότητας, ως εάν η προπατορική Πτώση να μην έλαβε χώρα ποτέ. Ως εκ τούτου ο ήρωας του Ντοστογιέφσκυ ανελκύεται από τον πυθμένα της ύπαρξής του, ενώ αυτός του Παπαδιάμαντη από την ίσαλο γραμμή της μορφής του.