Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2024

Το οικουμενικό μήνυμα του Ευαγγελίου - κ. Θανάσης Παπαθανασίου


Το Μυστήριο της Εκκλησίας, όπως αυτό παραδόθηκε διά του Υιού εν Αγίω Πνεύματι στους Αποστόλους και τους διαδόχους τους Άγιους Πατέρες, κάθε άλλο παρά ένα μονομερές, πολιτισμικά και ουσιαστικά, γεγονός είναι. Αποτελεί το κατεξοχήν οικουμενικό γεγονός με διαστάσεις υπερεθνικές και υπερπολιτιστικές. 

Η Εκκλησία, ως Σώμα Χριστού, αγκαλιάζει κάθε ιδιαιτερότητα των λαών και την ενδύει αγιοπνευματικά ώστε να την μεταμορφώσει εν Χριστώ και να την καταστήσει άρμα θεώσεως. Οι πολιτισμικές αγκυλώσεις σε πράγματα τα οποία δεν προσβάλουν το δόγμα και τις αρχές των Οικουμενικών Συνόδων αποτελεί μια βλασφημία κατά της Εκκλησίας, καθώς την φέρνει στο επίπεδο της μικροπολιτικής και πολιτισμικής επιταγής, αφαιρώντας της τον σωστικό της χαρακτήρα.

 Η Πεντηκοστή, η γενέθλιος, ημέρα της Εκκλησίας, μας καλεί στο οικουμενικό πανηγύρι του Χριστιανισμού και μας διδάσκει το άνοιγμα στα έθνη, στα οποία, ως άλλοι Πέτροι, οφείλουμε να μιλήσουμε στην "γλώσσα" τους, την πολιτιστική και λαογραφική και όχι να τους διδάξουμε τον σωστό "ιουδαϊκό" χριστιανικό τρόπο.

 Με τον κ. Θανάση Παπαθανασίου, αναπληρωτή καθηγητή στην Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθηνών 

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2024

12 Οκτωβρίου 2024 - ΑΠΕΛΕΥΘΈΡΩΣΗ ΑΘΗΝΑΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ https://esdoge.gr/

                                      Αθήνα, 12 Οκτωβρίου 2024

«...Βρήκαμε τους δρόμους σκεπασμένους από μιαν ανθρώπινη πλημμύρα, έτσι που το αυτοκίνητό μας δεν μπορούσε ν΄ ανοίγει, παρά με δυσκολία, το δρόμο του. Ποτέ δεν είδα ανθρώπους κυριαρχημένους από τέτοια χαρά και τέτοιο ενθουσιασμό».

 Ρόλαντ Χάμπε, πράκτορας της γερμανικής αντικατασκοπείας στην κατεχόμενη Ελλάδα (μία γλαφυρή περιγραφή του πώς είδαν οι ίδιοι οι κατακτητές το λυτρωτικό ξέσπασμα του Λαού της Αθήνας στις 12 Οκτωβρίου 1944).



Η συμπλήρωση 80 χρόνων από την απελευθέρωση της Αθήνας από τον χιτλερικό εφιάλτη αποτελεί μία σπουδαία επέτειο τιμής, μνήμης και αγώνα. Στις 12 Οκτωβρίου 1944 και τις επόμενες ημέρες, έως τις 18 Οκτωβρίου που έλαβε χώρα στην Ακρόπολη η επίσημη τελετή για την απελευθέρωση της πατρίδας μας, ο Ελληνικός Λαός, μεθυσμένος από χαρά, πλημμύρισε τους δρόμους της πρωτεύουσας γιορτάζοντας τη λύτρωσή του από το βάρβαρο ναζιστικό και φασιστικό ζυγό. 

Ευλόγως προσδοκούσε τη δικαίωση των σκληρών του αγώνων μετά από 3,5 εφιαλτικά χρόνια βάρβαρης Κατοχής αλλά και μεγαλειώδους Εθνικής Αντίστασης, με πρωτοπόρο το ΕΑΜ και την πολύτιμη συμβολή όλων των αντιστασιακών οργανώσεων. 

Χάρη στην Αντίσταση του Λαού μας, κανένας Έλληνας δεν πολέμησε στο Ανατολικό Μέτωπο, αλλά και σε κανένα άλλο Μέτωπο κατά των συμμαχικών δυνάμεων. 

Μόνο στην Ελλάδα ματαιώθηκε η πολιτική επιστράτευση και σώθηκε η ελληνική νεολαία από τα κάτεργα του Χίτλερ. 

Χάρη στην Εθνική Αντίσταση ματαιώθηκε η προσάρτηση ολόκληρης της Μακεδονίας από την Βουλγαρία και είχαμε το θαύμα της «Ελεύθερης Ελλάδας», στο 40% της έκτασης της ελληνικής επικράτειας, όπου πραγματοποιήθηκαν εκλογές με συμμετοχή για πρώτη φορά γυναικών καθώς και νέων από 18 ετών και αναπτύχθηκαν πρότυποι θεσμοί αυτοδιοίκησης, επισιτισμού, αλληλεγγύης, παιδείας, υγείας και νοσοκομειακής περίθαλψης από το Εθνικό Συμβούλιο και την ΠΕΕΑ. 

Γιατί Υπάρχουν GΑΥ | Greekonomics #41




Σύμφωνα με την Θεωρία της Φυσικής Επιλογής, τα γενετικά χαρακτηριστικά ενός είδους που μειώνουν τις πιθανότητες αναπαραγωγής του, τείνουν να εξαλείφονται με την πάροδο των γενεών. Συνεπώς, η oμoφυλoφιλία που εξ ορισμού δεν ευνοεί την απόκτηση απογόνων, θα έπρεπε να έχει σταδιακά εξαφανιστεί. Κι όμως, εξακολουθεί να υπάρχει εδώ και χιλιάδες χρόνια, χωρίς μάλιστα η συχνότητά της να δείχνει σημάδια κάμψης. Γιατί; Επιμέλεια – παρουσίαση: Κοσμάς Μαρινάκης, Ph.D. Μοντάζ: Αλέξανδρος Ρέλλος Υπεύθυνος παραγωγής: Αντώνης Λαδόπουλος 00:00 Intro 03:45 Εξέλιξη των Ειδών 05:44 Πώς Προκύπτει η Ομοφυλοφιλία 09:37 Επιλογή Συγγενούς 11:11 Πόροι & Εξέλιξη 12:21 «ΦΑ’ ΑΦΑΦΙΝ» 13:44 Το Μοντέλο 18:18 Συχνότητα Gay στον Πληθυσμό 20:01 Outro ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ [1] Balthazart, J. (2011). "Minireview: Hormones and Human Sexual Orientation". Endocrinology. 152 (8): 2937–2947. [2] Balthazart J. (2018). "Fraternal birth order effect on sexual orientation explained". Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America. 115 (2): 234-236. [3] Blanchard R., Klassen P. (1997). "H-Y antigen and homosexuality in men". Journal of Theoretical Biology. 185 (3): 373–8.

Το τέλος της Νεωτερικότητας




*

του ΚΩΣΤΑ ΚΟΥΤΣΟΥΡΕΛΗ


Ως λέξη η Νεωτερικότητα είναι φορτισμένη με ποικίλες, όχι πάντοτε συμβατές μεταξύ τους, έννοιες. Προσωπικά, προτιμώ τον όρο Νέοι Χρόνοι γιατί έχει το προτέρημα να μην κάνει διάκριση μεταξύ της διαφωτιστικής και της αμέσως πρότερης περιόδου. Τα περισσότερα γνωρίσματα της νεωτερικής εποχής, όπως η εκκοσμίκευση, η πρωτοκαθεδρία του Λόγου και ιδίως της επιστήμης, το ενιαίο, κεντρικά οργανωμένο κράτος, η επικράτηση του κεφαλαιοκρατικού τρόπου παραγωγής, ακόμη και η πρώτη αποκρυστάλλωση των εθνικών μορφωμάτων έχουν τις καταβολές τους στην περίοδο που προηγήθηκε του Διαφωτισμού, ανατρέχουν στον όψιμο Μεσαίωνα. Από τότε έως τις μέρες μας επικρατεί χρονικό συνεχές.

Το συνεχές αυτό έχει βεβαίως σταθμούς, και ο Διαφωτισμός είναι ένας από αυτούς. Ωστόσο, δεν θα ήταν συνετό να τον υπερτιμούμε, αποδίδοντας στη διαπάλη των κοσμοεικόνων και των ιδεών αξία μεγαλύτερη εκείνης που πράγματι διαθέτει. Για να γίνω σαφέστερος, η βιομηχανική επανάσταση υπήρξε κατά την κρίση μου ιστορικό γεγονός σημαντικότερο της Γαλλικής Επανάστασης και του διαφωτιστικού κινήματος. Στον πλανήτη υπάρχουν σήμερα πολιτικές οντότητες –κράτη, κόμματα, κινήματα– που δεν συμμερίζονται τους θεσμούς και τα οργανωτικά σχήματα που η Επανάσταση του 1789 εγκαινίασε. Όμως δεν νοείται οργανωμένος συλλογικά βίος που να μην εξαρτάται από τη βιομηχανία και την τεχνική.

Εν προκειμένω, θα περιορίσω τις παρατηρήσεις μου στην περίοδο των τριών τελευταίων αιώνων, στην νεωτερικότητα επομένως υπό την στενή της έννοια. Φτάνει να συγκρατήσουμε ότι τα φαινόμενα για τα οποία μιλάμε έχουν παρελθόν κατά πολύ απώτερο. Το σημερινό χρηματοπιστωτικό σύστημα, λ.χ., ανατρέχει στην Τοσκάνη του 13ου αιώνα, στην επινόηση της λογιστικής και την ίδρυση ενός θεσμού που το κοσμοϊστορικό του βάρος επιβεβαιώνεται στην εποχή μας καθημερινά: των τραπεζών.

~.~

Ποια είναι η ειδοποιός διαφορά της νεωτερικής εποχής από τις προηγούμενες; Εντελώς επιγραμματικά, η ιστορικά πρωτοφανής και στην πράξη άκρως επαναστατική σύζευξη τριών πραγμάτων: του μεσσιανισμού, της εκκοσμίκευσης και του πρωτείου του Λόγου. Η Νεωτερικότητα είναι έλλογος κοσμικός μεσσιανισμός, με άλλα λόγια ένα κίνημα που επιδιώκει τη σωτηρία του ανθρώπου στον επίκαιρο ενθαδικό κόσμο με έλλογα και ενδιάθετα μέσα.

ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗ ΣΟΥΡΕΛΗ

ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗ ΣΟΥΡΕΛΗ

– Η μάνα μου, όπως δεν την γνώρισε κανείς!

 γράφει ο γυιός  της ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΡΕΛΗΣ



24 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 2016
Έφυγε όπως της άξιζε. 
Με μια τελευταία πνοή μέσα στη γαλήνη και την ησυχία του σπιτιού της. 
Χωρίς νοσοκομεία και εντατικές, χωρίς πόνο και ταλαιπωρία. 
Της άξιζε γιατί όλη η ζωή της ήταν γεμάτη πόνο και αγώνα.

Χωρισμένοι οι γονείς της. 
Ο μπαμπάς της την κράτησε για υπηρέτρια της μητριάς της. 
Ο αδελφός της μακριά. 
Δεν της επιτρεπόταν ούτε να διαβάζει, ούτε να πάει σχολείο. 
Κλεισμένη στο σπίτι, έκανε τη δούλα αλλά έτσι έμαθε να μαγειρεύει όπως κανείς… Δεν ξεχνιούνται οι λαχανοντολμάδες της, το θρυλικό κοκκινιστό
 (που άμα δεν έχει πιάσει, δεν έχει γίνει καλό!), 
το χάιδεμα που ήθελε το φαί για να γίνει νόστιμο…

Ερωτεύτηκε νωρίς και έφυγε από το σπίτι της. 
Τρία παιδιά και πολύς πόνος. 
Ο έρωτας δεν ήταν αμοιβαίος. 
Την άφησε για μια άλλη που παραδόξως τη μνημόνευε στην εκκλησία σε όλη της τη ζωή
. «Να είναι καλά που με έσωσε» έλεγε και της άναβε πάντα ένα κεράκι να συγχωρεθεί.

Χωρισμένη με τρία παιδιά εκείνη την εποχή ίσον καταδικασμένη και ατιμασμένη για πάντα. 
Όχι όμως για τη Γαλάτεια! 
Έπιασε δουλειά και πούλαγε την αγγλική εγκυκλοπαίδεια Caxton πόρτα- πόρτα. Αναδείχθηκε η κορυφαία πωλήτρια σε όλη την Ευρώπη. 
Μόνο στην εκδήλωση που έγινε προς τιμήν της ως αναγνώριση του επιτεύγματός της, ο Άγγλος γενικός διευθυντής και οι υπόλοιποι ιθύνοντες κατάλαβαν με έκπληξη ότι η Γαλάτεια δε μιλούσε λέξη Αγγλικά…

Μετά ο θεός τη βοήθησε. 
Ο παιδίατρός που παρακολουθούσε τα παιδιά της χωρίς αμοιβή, 
ένας άγιος άνθρωπος που λεγόταν Χατζηδάκης την πίεσε να γράψει. 
Την έβαλε στη Δαμασκό, που εκείνη την εποχή ήταν το κέντρο της διανόησης. 
Και έγραψε. 
Και πήρε το Κρατικό βραβείο, την ανώτατη διάκριση της εποχής. 
Και το κορίτσι που δεν είχε στον ήλιο μοίρα έβγαλε το πρώτο της βιβλίο στον Κολλάρο, στην Εστία. 
Κάτι που τότε θεωρούνταν αδύνατο.

Αδύνατο για τη Γαλάτεια; 
Δεν υπήρχε στο λεξιλόγιό της αυτή η λέξη. 
Οι δυσκολίες συνεχείς. 
Αλλά οι φίλοι της πολλοί και διαλεχτοί. 
Γερές φιλίες. 
Καρδιακές. 
Με βάθος και δόσιμο. 
Πολλή αγάπη και νοιάξιμο. 
Και πολλά θαύματα.

Το πιο μεγάλο; 
Ο Σουρέλης. 
Δέκα χρόνια μικρότερος. 
Αριστούχος φοιτητής Φιλοσοφικής. 
Ξυπόλητος από το χωριό. 
Γέλαγε λέγοντας ότι όταν έβαλε παπούτσια για πρώτη φορά κρυολόγησε. 
Αλλά διαννοούμενος εκ γενετής. 
Φωτογραφική μνήμη, γεμάτος γνώσεις και ανησυχίες. 
Θαμπώθηκε από τη λάμψη της και αφιέρωσε τη ζωή του σε αυτήν. 
Την παντρεύτηκε, έκαναν εμένα, 
μας σπούδασε και τους τέσσερις στο εξωτερικό και της στάθηκε όσο κανείς.

Πως εξαφανίστηκε η Αρχαία Σπάρτ






Θησαυροί της αρχαίας Ελληνικής τέχνης καταστραφήκαν και λεηλατηθήκαν, όπως είναι γνωστό, από ρωμαίους, φράγκους σταυροφόρους, από τον ενετό στρατηγό Μοροζινι και από τον Άγγλο (Σκωτο για την ακρίβεια) Έλγιν.

Εξίσου μεγάλη καταστροφή επήλθε από περιηγητές και απεσταλμένους μουσείων, πανεπιστημίων και βασιλιάδων της Ευρώπης, που ηλθαν στην Ελλάδα στους χρόνους της τουρκοκρατίας, για να αποθησαυρίσουν νομίσματα, χειρόγραφα, επιγραφές και έργα τέχνης.

Όλους αυτούς υπέρβαλε σε απληστία και σε καταστροφές που προκάλεσε στους προγονικούς θησαυρούς της Ελλάδας ο αββας Michel Fourmont (1690/1746), απεσταλμένος του βασιλιά της Γαλλίας Λουδοβίκου IE’. Ο αββάς Fourmont ξεπερνάει και τον Έλγιν όσο αφορά στο βάναυσο τρόπο της καταστροφής των μνημείων, που κυριολεκτικά αφάνισε, αλλά και στον απίστευτο αριθμό των αρχαιοτήτων που κατάστρεψε.

Στην προσπάθειά του να φανεί αρεστός στο βασιλιά του και να εξασφαλίσει αποκλειστικά για εκείνον μονό το δικαίωμα της μελέτης και της ερευνάς επιγραφών και μνημείων, μετά την καταγραφή τους επιδιδόταν με, παρανοϊκή στην κυριολεξία, μανία στην καταστροφή τους επιχαίροντας μάλιστα γι’ αυτήν. Ο Fourmont αναζήτησε επιγραφές στην Αθηνά, στη Σαλαμίνα, στα Μέγαρα και στην Πελοπόννησο, οπού διείσδυσε ακόμη και στα αγριότερα μέρη της Μάνης.

Ο ίδιος ομολογεί σε χειρόγραφο του, που σώζεται μαζί με το ημερολόγιο του, ότι συγκέντρωσε πάνω από 1.500 επιγραφές στην περιήγηση του το 1729 στην Ελλάδα. Σε επιστολή του προς τον κόμη Maurepas, o Fourmont καυχιέται ότι κατέστρεψε(!) τις επιγραφές, για να μην αντιγραφούν από μελλοντικό περιηγητή!

ΦΡΕΑΡ - Αφιέρωμα στον στοχαστή Χρήστο Γιανναρά (επιμ. Διονύσιος Σκλήρης)

Ορθάνοιχτο βιβλίο η Τουρκία...




ΕΣΦΑΛΜΕΝΕΣ αποδείχθηκαν, σε όλα τα ανεξήγητα τα πεπραγμένα όλων των δεκαετιών μέχρι σήμερα, όλες εκείνες οι κατ' επανάληψιν προβαλλόμενες και ακολούθως μονίμως διαψευδόμενες πολιτικές απόψεις, ελπίδες, ευχές και διαδοχικές δοκιμές, για την καλύτερη συμφωνία συμβιβασμού «αμοιβαίου οφέλους». » και τουρκιστί «kazan-kazan», με την Τουρκία, τόσο στο Κυπριακό, όσο και στο Αιγαιακό. Αυτό που έπρεπε ήδη ν' αποτελεί πια, το αδιάψευστο και κοινά αποδεκτό απ' όλες τις πολιτικές δυνάμεις σε Ελλάδα και Κύπρο, πραγματικό Κεκτημένο και την ασφαλέστερα γνωστότατη απ' όλες τις βιωμένες εμπειρίες των διαχρονικών σχέσεων του Ελληνισμού (Αθηνών και Λευκωσίας) με την Τουρκία. Κεκτημένο 100% βεβαιότητας, μόνο κυρίαρχα αναλλοίωτο δεδομένο, βάσει του οποίου και για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπισή του, πρέπει, οφείλει και έχει καθήκον να ΣΧΕΔΙΑΣΕΙ ο Ελληνισμός (από κοινού το ελλαδικό μας κράτος και το κυπριακό μας κράτος) την Πανεθνική Στρατηγική του.

ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ πυρήνας του σφάλματος ήταν και είναι (και μπορεί να εξακολουθήσει ομοίως αδιόρθωτη) η λάθος ανάγνωση της Τουρκίας: Η άγνοια, η υποτίμηση, η ανεπαρκής αντίληψη, η «εξ ιδίων κρίνοντας τα άλλα» παραποίηση της πραγματικότητας, οι ψευδαισθήσεις, οι αυταπάτες, η διανοητική αδυναμία αντίληψης και η - λόγω δειλίας ή και φοβικών συνδρόμων - ηθελημένη παράβλεψη, εθελοτύφλωση και αποσιώπηση της μονίμως ανθελληνικής Τουρκικής Στρατηγικής.

- Η Τουρκία απέδειξε διαχρονικά στην πράξη ότι: Όποιες κι αν κυβερνούν στην Άγκυρα, εκλελεγμένες ή πραξικοπηματικές, αμιγείς κεμαλικές δεξιές ή αριστερές, ή κεμαλο-ισλαμικές, ή αμιγείς ισλαμικές κυβερνήσεις, σταθερά, υπομονετικά, επίμονα, ανυποχώρητα και αταλάντευτα, -φέτα» συμμετέχουν την ίδια στρατηγική εναντίον της Κύπρου και της Ελλάδος. Είναι ο παλαιότερα επακριβώς ονομασθείς Τουρκικός Επεκατισμός.

- Με το πρώτο εδαφικό επίτευγμα και την καυχησιά του τη στρατιωτική εισβολή το 1974 στην Κύπρο, την έκτοτε κατοχή των βορείων εδαφών της Κυπριακής Δημοκρατίας και την κλιμακούμενη επεκτατική βουλιμία εναντίον των ελλαδικών μας νησιών του Αιγαίου.

ΔΙΑΡΚΩΣ ατιμώρητος και από παντού θωπευόμενος ο τουρκικός επεκτατισμός, έδωσε στην Άγκυρα την αυτοπεποίθηση ν' αναπτύξει επιπλέον τη Νεο-οθωμανική της Στρατηγικής στο Κουρδιστάν, στη Συρία, στη Λιβύη, και με εμπράγματη επιρροή και παρουσία σε χώρες της Αφρικής. Φθάνοντας να ορέγεται πλέον και φωνάχτα, διά στόματος Ερντογάν, τα «σύνορα της καρδιάς» της, τις «γαλάζιες πατρίδες» της στην Ανατολική Μεσόγειο, μέχρι ακόμη και την Ιερουσαλήμ της προ του 1918 Οθωμανικής Αυτοκρατορίας...

Γιατί έγιναν οι Έλληνες Χριστιανοί;



από Θεόδωρος Ζιάκας


Ομιλία του Θεόδωρου Ζιάκα και συζήτηση με το κοινό για τον μηδενισμό, το πρόσωπο, τον 3ο παγκόσμιο πόλεμο και το τέλος της ιστορίας.

Αγία Παρασκευή - Μάζι Μεγάρων - 29 Σεπτεμβρίου 2024

Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024

Woke: Η αποδόµηση του ευρωπαϊκού –ελληνικού;– πολιτισµού


Απόσπασμα από την εισαγωγή των Γιώργου Καραμπελιά & Γιώργου Ρακκά στο βιβλίο, woke- Η καθολική αποδόμηση που κυκλοφορεί από τις Εναλλακτικές Εκδόσεις.


Προσφάτως, τον Ιανουάριο του 2022, η συγγραφέας της σειράς των βιβλίων του Χάρι Πότερ, Τζ. Κ. Ρόουλινγκ, αποκλείστηκε από την προβολή του έργου «Χάρι Πότερ: 20th Anniversary – ​​Return to Hogwarts», με πρωτοβουλία της Warner Media, γιατί είχε προβεί σε δηλώσεις που υποστήριζαν την… ύπαρξη γυναικείου φύλου και θεωρήθηκαν τρανσφοβικές! Η συγγραφέας της εμβληματικότερης, στην εποχή μας, νεανικής μυθοπλασίας αποκλείστηκε για λόγους «πολιτικής ορθότητας» από το ίδιο της το έργο!


Η βιομηχανία του Χόλλυγουντ θα επιβάλει τα κριτήρια της νέας πολιτικής ορθότητας των woke (αφυπνισμένων) στην απονομή των Όσκαρ γενικότερα: στο εξής, ένας ρόλος ομοφυλόφιλου δεν θα μπορεί να δίνεται παρά μόνο σε έναν ομοφυλόφιλο ηθοποιό, ένας διεμφυλικός χαρακτήρας σε έναν διεμφυλικό κ.ο.κ. Μάλιστα, όταν πρόκειται να παρουσιαστεί μια μαύρη προσωπικότητα, ο ηθοποιός θα πρέπει είναι τόσο μαύρος όσο και εκείνος τον οποίο υποδύεται· η Ζόε Σαλντάνα, που υποδύθηκε τη Νίνα Σιμόν, επικρίθηκε ως «ανεπαρκώς μαύρη» για τον ρόλο.


Καθόλου τυχαία άλλωστε, στην απόλυτη Woke ταινία, «Τα πάντα όλα», δόθηκαν επτά βραβεία Όσκαρ το 2023. Και την χαρακτηρίζουμε έτσι διότι ξετυλίγει το σύνολο της ιδεολογικής παλέτας του κινήματος. Τη φυλετιστική επανάσταση και την απόρριψη της «λευκότητας», τη γυναικεία υπεροχή έναντι των ανδρών, οι οποίοι υποτάσσονται, τη γυναικεία ομοφυλοφιλία, και τη γυναικεία αλληλεγγύη που ξεπερνά τις ταξικές διαφορές, τον αντιεθνικισμό και τον μετανθρωπισμό.


Η πρωταγωνίστρια είναι η έξυπνη και ικανή Κινέζα μετανάστρια, ιδιοκτήτρια πλυντηρίου ρούχων, παντρεμένη με έναν χαζούλη συμπατριώτη της, ενώ η κόρη της είναι λεσβία. Η πρωταγωνίστρια (την οποία υποδύεται η Μισέλ Γιο) αποκτά υπερφυσικές/μετανθρωπικές δυνάμεις και καταχεριάζει ορδές ανδρών, αστυνομικών και μπράβων, στη συντριπτική τους πλειοψηφία λευκών, κάποιος μάλιστα από τους «κακούς», αντί για ρόπαλο, κραδαίνει ένα κοντάρι τυλιγμένο με την αμερικανική σημαία. Ακόμα και η λευκή γυναίκα εφοριακός (η Τζέιμι Λη Κέρτις), με την οποία συγκρούεται η Γιο, υποχωρεί στο τέλος μπροστά στη γυναικεία αλληλεγγύη. Και στην τελική σκηνή, όπου οι γυναίκες αγκαλιάζονται στον θρίαμβό τους, ανασυστήνοντας μια νέα μορφή οικογένειας, τρέχει να προστεθεί και ο χαζούλης «μπάρμπα Θωμάς» Κινέζος (ο Τζόναθαν Κι Κουάν), στον οποίο παραχωρούν μεγάθυμα μια θέση, καθώς αναγνωρίζει το υποδεέστερο status του, ενώ ο αντιδραστικός Κινέζος παππούς μεταστρέφεται και αυτός – ως Κινέζος.

Η Εκκλησία στην Ουκρανία / Η Θρησκεία στον Πόλεμο - Στην Αιχμή του Δόρατος - 9/10/24



Την Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 19.00 στο πλαίσιο της εκπομπής "Στην Αιχμή του Δόρατος", ο Άρης Λαμπρόπουλος σε συνέχεια της προηγούμενης εκπομπής θα συζητήσει με τον κ. Βασίλη Ξυδιά, συγγραφέα θεολόγο, αρθρογράφο, με θέμα : 

" Η Εκκλησία στην Ουκρανία. Η Θρησκεία στον Πόλεμο " 

ΤΕΜΠΗ - Δεν ξεχνώ! Οι φωνές μας να φτάσουν ως τον ουρανό!




Όλη η Ελλάδα μπορεί να δει ζωντανά μέσω το http://estage.gr τη συναυλία για τα Τέμπη στο Καλλιμάρμαρο. Ήδη 60 δήμοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και θα μεταδώσουν live τη συναυλία.

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ή στην αφίσα για να δείτε τη συναυλία 

Εκπαιδευτικό βίντεο για τη ζωή και το έργο του Γιαννούλη Χαλεπά




Ένα βιογραφικό βίντεο κινουμένων σχεδίων για τη μυθιστορηματική ζωή και το σπουδαίο έργο του γλύπτη Γιαννούλη Χαλεπά.


Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του καλλιτεχνικού έργου του Γιαννούλη Χαλεπά, χάρη στα οποία αναγνωρίστηκε ως μια κορυφαία προσωπικότητα στον χώρο της νεοελληνικής μαρμαρογλυπτικής;

Από τον ζωγράφο Βαν Γκογκ μέχρι τον τραγουδιστή του θρυλικού συγκροτήματος Nirvana, Κερτ Κομπέιν, η ιστορία της τέχνης είναι γεμάτη παραδείγματα ξεχωριστών εκπροσώπων της που ακροβατούν στη λεπτή γραμμή ανάμεσα στην ιδιοφυΐα και στην τρέλα, στον θρίαμβο και στην καταστροφή, ενώ δημιουργούν αδιάκοπα αριστουργήματα. Ανάμεσά τους βρίσκεται και ο Γιαννούλης Χαλεπάς, μια μοναδική μορφή της νεοελληνικής γλυπτικής, ο οποίος ζωντανεύει μέσα από ένα βίντεο κινουμένων σχεδίων που αποσκοπεί στη γνωριμία της εκπαιδευτικής κοινότητας με αυτό το μεγαλειώδες, αν και βασανισμένο, ταλέντο.

Γεννημένος στην Τήνο στα μέσα του 19ου αιώνα, γνώρισε την αποθέωση σε νεαρή ηλικία, πέρασε χρόνια σε ψυχιατρική κλινική και αναγεννήθηκε καλλιτεχνικά προς τη δύση της ζωής του, λίγο πριν από την έναρξη του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου. Η οικογένεια Χαλεπά, με παράδοση στη μαρμαρογλυπτική, άφησε τη σφραγίδα της στο νησί, όπου λειτουργεί, άλλωστε, παράρτημα της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.

Πηγή: https://www.edweek.gr/ekpaideftiko-video-gia-ti-zoi-kai-to-ergo-toy-giannoyli-halepa/

Ανάρτηση από geromoria. blogspot.gr

Ποιος Οδήγησε στην Ελληνική Κρίση | Greekonomics #14




Τι οδήγησε την Ελλάδα στην κρίση από την ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ σκοπιά των πραγμάτων. 

Έρευνα – παραγωγή – παρουσίαση: Κοσμάς Μαρινάκης, Ph.D. Όλα τα στοιχεία που παρουσιάζονται στο βίντεο προέρχονται από επίσημες πηγές (OECD, EUROSTAT, ΕΛΣΤΑΤ, IMF, WORLD BANK). Επειδή καμία πηγή δεν καλύπτει ολόκληρη τη την περίοδο 1960 - 2009, τα στοιχεία έχουν συνδυαστεί. ----- 

00:00 Intro 
01:26 Ελλείμματα και Χρέη 
04:41 Μη-Βιώσιμο Χρέος 
08:17 Λογιστική: Η 8η Τέχνη 
10:23 Τίς Πταίει; 
11:09 «Εξπρές» στον… Γκρεμό ----- 

Ο Κοσμάς Μαρινάκης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής (Senior Lecturer) Οικονομικής Επιστήμης στο Singapore Management University. Έχει εργαστεί σε καθηγητικές και ερευνητικές θέσεις σε Πανεπιστήμια των ΗΠΑ, της Ρωσίας και της Κύπρου. Έχει δημοσιεύσει ερευνητικές εργασίες στο αντικείμενο της Οικονομικής της Βιομηχανικής Οργάνωσης σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Διδάσκει οικονομικά από το 2003 σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο.

Ο π. Γαβριήλ Τσάφος† φιλοξενεί την Αγία Γαβριηλία



Ο π. Γαβριήλ Τσάφος† φιλοξενεί την Αγία Γαβριηλία
Παπαγιάννη (ομιλεί η ίδια)

Η φιλοξενία έγινε στο Εκκλησάκι του Αγίου Ανδρέα Πατησίων (Λευκωσίας).

Το χρέος των ΗΠΑ, οι «πρόθυμοι» της Δύσης και το νεοφεδουαρχικό σχέδιο των αλλεπάλληλων κρίσεων-Νίκος Σίμος




Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΣΙΜΟΣ

Δεν απασχολεί καθόλου τους παγκοσμιοποιητές και “ιδιοκτήτες” των ΗΠΑ η οικονομική κατάσταση της άλλοτε υπερδύναμης, μπροστά στην μανία της αναμέτρησης με το αντίπαλο μπλοκ των BRICS και του παγκόσμιου Νότου που συνασπίζεται για να αντιμετωπίσει το παγκόσμιο οικονομικό “τσουνάμι” που φέρνει η άφρονα πολιτική της εντολοδοχικής εξουσίας στην Ουάσιγκτον αλλά και των συμμάχων της στον άλλοτε Δυτικό κόσμο γενικότερα.

Μαθαίνω πως ξεπέρασαν τα 34 τρισεκατομμύρια δολάρια οι εκκρεμείς οικονομικές υποχρεώσεις της ομοσπονδιακής κυβέρνησης των ΗΠΑ, περίπου στο 123% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος (ΑΕΠ) της χώρας, γεγονός που αποτελεί ιστορικό ρεκόρ…

Η κατηφορική κούρσα των δαπανών δεν λέει να σταματήσει, αφού το Ουκρανικό μέτωπο παραμένει ανοιχτό όπως και η, αντί κάθε τιμήματος, υποστήριξη της κυβέρνησης Biden που αποτελεί μια κατ’ ουσία κυβερνητική καρικατούρα των deep states που ελέγχονται από το νεοφεουδαρχικό μπλοκ του City της Νέας Υόρκης.

Αξιοσημείωτο είναι ακόμα ότι το βαθύ κράτος της διοίκησης των ΗΠΑ ετοιμάζει συγκρούσεις και στο Μεσανατολικό πεδίο αλλά και στο αντίστοιχο του Ειρηνικού προσπαθώντας να συνασπίσει Ταιβάν, Φιλιππίνες και Ιαπωνία κόντρα στην υπερδύναμη που τρέμουν οι νεοφεουδάρχες, την Κίνα και όλα αυτά σπαταλώντας δισεκατομμύρια υπερπληθωριστικού δολαρίου που νομισματικά τρεκλίζει και χάνει διαρκώς έδαφος και αξιοπιστία πάνω στην οποία έχτιζε για δεκαετίες το “νεοαγγλοσαξονικό” αποικιοκρατικό δόγμα.

Νέδα SOS.

 Το ποτάμι της Νέδας κινδυνεύει, από τους 7 υδροηλεκτρικούς σταθμούς. 


    Η ζημιά που θα προκληθεί στο περιβάλλον είναι πάρα πολύ μεγαλύτερη από το όφελος  της παραγωγής 6 MW που θα παράγουν οι 7 Υ/Η σταθμοί.
      Γιά 6 MW που θα παράγουν οι 7 Υ/Η σταθμοί ,  όσο ρεύμα δηλαδή παράγει ένα φωτοβολταικό 85 στρεμμάτων, αξίζει να  καταστραφεί το μοναδικό τοπίο της Νέδας, που ύμνησαν σπουδαίοι  ξένοι περιηγητές? *

Αν γίνουν οι 7 Υδροηλεκτρικοί σταθμοί στο ποτάμι της Νέδας:

α) Θα ανατραπεί ο δρομολογημένος τρόπος ανάπτυξης της περιοχής, που βασίζεται στους σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους, σε συνδυασμό με το ποτάμι της Νέδας, το εξαιρετικό οικοσύστημα της περιοχής και την Αρχιτεκτονική των χωριών.

 β) η καταστροφή του μεγάλου πλατανοδάσους στις όχθες της Νέδας θα είναι τεράστια λόγων των έργων, της μείωσης των υδάτων στην κοίτη του ποταμού και της ανθρωπογενούς εν γένει παρέμβασης που ευνοεί την σύγχρονη ασθένεια των πλατανιών,  

γ) θα καταστρέψει την σημαντική και σπάνια  και προστατευόμενη ιχθυοπανίδα του ποταμού,

 δ) θα επηρεάσουν αφενός τη φύση των δραστηριοτήτων αναψυχής και εναλλακτικού τουρισμού και τη δυνατότητα να υφίστανται και αφετέρου θα προκαλέσουν αισθητική και περιβαλλοντική υποβάθμιση.

 ε) Θα επηρεαστεί αρνητικά το υπέδαφος λόγω της τεράστιας μείωσης του νερού στην κοίτη  του ποταμού. 

στ) θα επηρεαστεί αρνητικά η χλωρίδα και η πανίδα 

ζ) η αρνητική επίδραση στο κλίμα είναι προφανής.  

* Να τί έγραψαν ξένοι περιηγητές γιά τη Νέδα.


Γράφει ο Μπελέ:
« Απερίγραπτος είναι η ομορφιά και το θέλγητρον του τοπίου αυτού, το οποίο θα ηδύνατο τις να συγκρίνει προς το ιταλικόν Tivoli και τους καταρράκτες της επαύλεως του Μαικήνα».

Μάζα και Ιστορία

Απεικόνιση της μάχης του Βαλμύ (1792)

Του Θεόδωρου Ζιάκα από το Άρδην τ. 43, παρουσίαση του βιβλίου του Κώστα Παπαϊωάννου, Μάζα και Ιστορία (Εναλλακτικές Εκδόσεις).

Ι.

Η σχέ­ση Μά­ζας και Ι­στο­ρί­ας μοιά­ζει με το φαι­νό­με­νο της πα­λίρ­ροιας: της πε­ριο­δι­κής πλημ­μυ­ρί­δας και α­μπώ­τι­δας. Κά­θε τό­σο τα νε­ρά φου­σκώ­νουν και κα­τα­κλύ­ζουν και στη συ­νέ­χεια α­πο­τρα­βιού­νται στην κα­νο­νι­κή η­ρε­μί­α τους. Μό­νο που ε­δώ η πε­ριο­δι­κό­τη­τα εί­ναι α­κα­νό­νι­στη και α­διά­γνω­στη.
Η πλημ­μυ­ρί­δα, η ει­σβο­λή των μα­ζών στο ι­στο­ρι­κό προ­σκή­νιο, εί­ναι η στιγ­μή της κα­τα­στρο­φής και της δη­μιουρ­γί­ας των κοι­νω­νι­κών δο­μών και του Κρά­τους. Το λέ­με Ε­πα­νά­στα­ση. Ό­ταν πο­λύ γρή­γο­ρα ο πυ­ρε­τός περ­νά­ει κι οι μά­ζες α­πο­τραβιού­νται, οι πρω­τα­γω­νι­στές μι­λούν συ­νή­θως για «προ­δο­σί­α της ε­πα­νά­στα­σης». Τό­τε «ο Κρό­νος τρώ­ει τα παι­διά του» και νέ­ο ε­ξου­σια­στι­κό σύ­στη­μα μπαί­νει στη θέ­ση του πα­λιού. Εί­ναι το φαι­νό­με­νο «Θερ­μι­δώρ».
Συ­νέ­πεια: πε­ρι­θω­ριο­ποί­η­ση – πα­θη­τι­κο­ποί­η­ση της μά­ζας. Ό,τι κα­τα­χτιέ­ται στη μα­ζι­κή πλημ­μυ­ρί­δα χά­νε­ται στη μα­ζι­κή α­μπώ­τι­δα. Πρό­κει­ται για τη σύγ­χρο­νη εκ­δο­χή του τρα­γι­κού, ό­που το πε­πρω­μέ­νο του μα­ζι­κού Προ­μη­θέ­α εί­ναι να μέ­νει αιω­νί­ως καρ­φω­μέ­νος στον τρο­χό της Ι­στο­ρί­ας, να τον βα­σα­νί­ζουν το «Κρά­τος και η Βί­α».
Υ­πάρ­χει λύ­ση; Υ­πάρ­χει μα­ζι­κή έ­ξο­δος α­πό τον φαύ­λο κύ­κλο; Έ­χου­με δύ­ο κα­τη­γο­ρί­ες α­πα­ντή­σε­ων:
α) Τις αρ­νη­τι­κές: Η ε­πα­να­στα­τι­κή α­να­τα­ρα­χή εί­ναι η ε­ξαί­ρε­ση. Η μα­ζι­κή πα­θη­τι­κό­τη­τα εί­ναι ο κα­νό­νας. Έ­τσι εί­ναι η αν­θρώ­πι­νη φύ­ση. Η α­συ­νέ­χεια και η συ­νέ­χεια στην ι­στο­ρί­α δεν μπο­ρούν να γε­φυ­ρω­θούν και η ό­λη συ­ζή­τη­ση εί­ναι α­πλώς έ­να πα­ρα­νο­ϊ­κό πα­ρα­λή­ρη­μα. Πα­ρα­πέ­ρα: έ­χου­με και τις θε­ω­ρί­ες τύ­που Λε Μπον, που υ­πο­στη­ρί­ζουν ό­τι η νο­η­μο­σύ­νη της μά­ζας εί­ναι υ­πο­τυ­πώ­δης και α­πλώς εί­ναι α­νό­η­τοι αυ­τοί που πι­στεύ­ουν στις δη­μιουρ­γι­κές δυ­να­τό­τη­τες της μά­ζας. Οι θε­ω­ρί­ες αυ­τές ε­πα­να­λαμ­βά­νουν τη ρή­ση του Σό­λω­να για τον «χαύ­νο» μα­ζι­κό νου, την ο­ποί­α α­να­σκευά­ζει ό­μως ο Α­ρι­στο­τέ­λης ό­ταν λέ­ει πως «κρί­νουν κα­λύ­τε­ρα οι πολ­λοί».
β) Τις θε­τι­κές: Υ­πεν­θυ­μί­ζω τις μαρ­ξι­στι­κές: «Διαρ­κής ε­πα­νά­στα­ση» και «α­διά­κο­πη ε­πα­νά­στα­ση». Τις συ­ζη­τού­σα­με με πά­θος στη Δι­κτα­το­ρί­α και στη Με­τα­πο­λί­τευ­ση. Οι α­πο­γο­η­τευ­μέ­νοι ε­κεί­νης της πε­ριό­δου θα θε­ω­ρή­σουν ί­σως το θέ­μα ε­ξα­ντλη­μέ­νο. Δεν εί­ναι. Ο Πα­πα­ϊ­ω­άν­νου κο­μί­ζει με το βι­βλί­ο του μια άλ­λη θε­τι­κή α­πά­ντη­ση.

Ι­Ι.

Πρω­ταρ­χι­κό ε­ρώ­τη­μα: Υ­πήρ­ξε πο­τέ «πε­τυ­χη­μέ­νη ε­πα­νά­στα­ση»; Ε­πα­νά­στα­ση χω­ρίς θερ­μι­δο­ρια­νή υ­πο­στρο­φή; Ε­πα­νά­στα­ση που να μην έ­φα­γε τα παι­διά της; Ή πά­ντο­τε η κί­νη­ση των μα­ζών, κα­τα­λύ­ο­ντας έ­να κα­θε­στώς, που κρα­τά τη μά­ζα στο πε­ρι­θώ­ριο, φέρ­νει στη θέ­ση του έ­να άλ­λο κα­θε­στώς, που κι αυ­τό ε­πί­σης βα­σί­ζε­ται στην πε­ρι­θω­ριο­ποί­η­ση και πα­θη­τι­κο­ποί­η­ση της μά­ζας;
Η α­πά­ντη­ση του Κώστα Πα­πα­ϊ­ω­άν­νου εί­ναι ναι. Εί­ναι ο ε­πα­να­στα­τι­κός πυ­ρε­τός που α­νέ­βα­σε τον Πει­σί­στρα­το στην ε­ξου­σί­α και ο­δή­γη­σε στην α­θη­να­ϊ­κή δη­μο­κρα­τί­α.
Στο κα­θε­στώς της αρ­χαί­ας Α­θή­νας η μά­ζα πα­ρέ­μει­νε ε­νερ­γή, ε­λέγ­χο­ντας ά­με­σα το κρά­τος που δη­μιούρ­γη­σε η κί­νη­σή της. Ο έ­λεγ­χος ε­ξα­σφα­λι­ζό­ταν μέ­σω αυ­τού που ο Πλά­των α­πο­κα­λεί «θε­α­τρο­κρα­τί­α»: τον εκ­στα­σια­ζό­με­νο στο θέ­α­τρο του Διο­νύ­σου α­θη­να­ϊ­κό Δή­μο. Η έ­κτα­κτη ευ­φυ­ί­α του Πα­πα­ϊ­ω­άν­νου βρί­σκει στον ό­ρο «θε­α­τρο­κρα­τί­α» το κλει­δί του αι­νίγ­μα­τος: Μά­ζα. Διο­νυ­σια­κή έκ­στα­ση. Νο­μι­μο­ποί­η­ση του Δι­θύ­ραμ­βου. Ει­σα­γω­γή του Διό­νυ­σου στο κυ­ρί­αρ­χο πάν­θε­ο. Τρα­γω­δί­α, ό­που η διο­νυ­σια­κή έκ­στα­ση με­τα­σχη­μα­τί­ζε­ται σε έκ­στα­ση λο­γι­κής με­το­χής στον Κοι­νό Λό­γο, που εί­ναι η Δί­κη, ως συ­στα­τι­κή αρ­χή του κό­σμου. Τα πά­θη κα­θαί­ρο­νται δι’ ε­λέ­ου και φό­βου και η κοι­νω­νι­κή συ­νο­χή α­να­πα­ρά­γε­ται χω­ρίς τη συν­δρο­μή μιας αυ­το­νο­μη­μέ­νης κα­τα­πιε­στι­κής δύ­να­μης. Ο Νό­μος και η Δί­κη αρ­κούν. Έ­τσι έ­χου­με το πιο προ­ω­θη­μέ­νο στην ι­στο­ρί­α πο­λι­τεια­κό ε­πί­τευγ­μα, ό­που δεν έ­χει θέ­ση ο χω­ρι­σμός του α­τό­μου α­πό την κοι­νω­νι­κή του ο­λό­τη­τα και τα συ­να­φή πα­θο­λο­γι­κά φαι­νό­με­να.

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2024

Εκεινο που δεν ξερει ειναι, οτι οπως και ολες οι αλλες υπερδυναμεις στην Ιστορια, ετσι κι αυτη μια μερα θα καει μεσα σε πονο και αιμα. Το δικο της αιμα. Και θα μεινει αναμνηση.

Του Γιώργου Παπαδόπουλου - Τετράδη 

Οι ΗΠΑ πισω απο το σαμποταζ στον ρωσσογερμανικο αγωγο, την εισβολη στην Ουκρανια, το μακελειο στη Μ Ανατολη, με εναν κοινο σκοπο.

Οταν ο αμερικανος δημοσιογραφος Hersh, βραβευμενος με Πουλιτσερ, αποκαλυψε οτι οι ΗΠΑ ενορχηστρωσαν την ανατιναξη του ρωσογερμανικου αγωγου Nordstream2 στη Β Θαλασσα, για να σαμποταρουν οριστικα την ενεργειακη τροφοδοσια της Ευρωπης με φτηνα καυσιμα και να προωθησουν τα δικα τους, το θεμα θαφτηκε μετα απο λίγες μερες χαρη στη μαεστρια του αμερικανικου βαθεως κρατους να χειριζεται τις ειδησεις και την προπαγανδα.

Ελα ομως που καποιοι Δανοι ψαραδες ηρθαν αυτες τις μερες να επιβεβαιωσουν τις αποκαλυψεις του Αμερικανου δημοσιογραφου.

Οι Δανοί ναυτικοί ομολόγησαν τώρα (ή τώρα το μάθαμε) ότι όταν διαπίστωσαν ότι πολεμικά πλοία των #USA είχαν κλειστούς ασυρμάτους στο σημείο της κατοπινής έκρηξης στη Βαλτική Θάλασσα (εν ώρα προφανώς προετοιμασίας), πίστεψαν ότι συνέβη κάποιο ατύχημα κι έτρεξαν να βοηθήσουν. Όμως τους έδιωξαν οι Αμερικανοί από την περιοχή, λέγοντας ότι δεν χρειάζονται τίποτα. 

Την ευθύνη μυστικών υπηρεσιών και ειδικών ναυτικών καταδυτικών σωμάτων των #ΗΠΑ είχε αποκαλύψει επικαλούμενος υψηλα ισταμενες  πηγές του ο θρύλος της αμερικανικής δημοσιογραφίας Seymour Hersh. 

Το βαθυ κρατος οπως ειπαμε όμως επινόησε διαφορα σεναρια για να θολώσει τα νερά και να διαψευσει τον ιστορικό ρεπόρτερ... 

Ακούσαμε ότι μόνοι τους ανατίναξαν τον αγωγό τους οι Ρώσοι (!), ότι μεθυσμένες παρέες από Ουκρανούς δύτες, χωρίς να γνωρίζει κανείς άλλος κάτι, αποφάσισαν να καταδυθούν από νοικιασμένα σκαφάκια σε βάθος, που χρειάζεσαι βαθυσκάφος και ειδικά μέσα, να κολλήσουν δυναμιτάκια και να ανατινάξουν την τεράστια κατασκευή του αγωγού, που περιβάλλεται από μπετόν!

Το δευτερο σημαντικο γεγονος σ αυτη την ιστορια, που αποτελει και ερωτημα, ειναι γιατι η γερμανικη κυβερνηση που διαδεχθηκε την Μερκελ δεν αντεδρασε σ αυτο το σαμποταζ της ιδιας της οικονομίας της, που παραπαιει εκτοτε λογω του υψηλου μη ανταγωνιστικου κοστους ενεργειας.

«I GLOSSA DIKIMU»-« Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΓΛΩΣΣΑ»

του Γιάννη Αμοργιανού


 

 1.«I GLOSSA DIKIMU»                 
 « Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΓΛΩΣΣΑ»                                                                                                                        
«LA MIA LINGUA»


2. Mi chathì i magni glossa   
Να μην χαθεί η μεγάλη γλώσσα
Che non si perda la bella lingua

3. ene i glossa ti jenìa,     
είναι η γλώσσα του γένους μου,
è
la lingua della stirpe,

4. echi chronu ce chronu tossu    
έχει χρόνους και χρόνους τόσους
sono tanti e tanti anni

 5. 
ti irte ode sta chorìa.                  
Που ήρθε εδώ σε αυτά τα χωριά
che è arrivata in questi paesi.

6. To prozzìmi emì to échome  
Το προζύμι εμείς το έχουμε
Il lievito noi lo abbiamo

 7. arte meni essà, pedìa,
αυτό απομένει σε σας, τα παιδιά
ora spetta a voi, ragazzi,

8. ti èchite to alévri             
που έχετε το αλεύρι
che avete la farina

9. ce larga ene i jerusìa.                
και είναι ακόμα μακριά σας τα γηρατειά.
e lontana è la vecchiaia.

-----------------------------------------------------------------------------------------

 


"I glossa dikimu" .




Με αυτό το τραγούδι η Marinella Rodà κέρδισε το βραβείο MIA MARTINI στην Ιταλία.
Στο βίντεο αυτό όπου τραγουδάει η Marinella Rodà διακρίνεται και ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης. Η εκδήλωση ήταν το 2016 από το ξενοδοχείο MIRAMARE στο Ρήγιο Καλαβρίας. Σε προηγούμενη ανάρτηση είχαμε αναφερθεί στη βράβευση του Μιχάλη Χαραλαμπίδη για το έργο του για τον Ελληνισμό της Καλαβρίας.


Πόσο δικαιώνεται ο λαϊκός σοφός λόγος του Στρατηγού Μακρυγιάννη όταν έγραφε:
«Ότι αρχή και τέλος, παλαιόθεν και ως τώρα, όλα τα θερία πολεμούν να μας φάνε τους Έλληνες και δεν μπορούνε τρώνε από μας και μένει και μαγιά».

Εν τέλει ο πιο εμβληματικός δίσκος του Διονύση Σαββόπουλου ήταν τα «Τραπεζάκια έξω», διαχρονικά επίκαιρος όταν τραγουδούσε:

  «Τι να φταίει η Bουλή
τι να φταιν οι εκπρόσωποι
έρημοι και απρόσωποι βρε
αν πονάει η κεφαλή
φταίει η απρόσωπη αγάπη που 'χε βρει
Mα η δικιά μας έχει όνομα
έχει σώμα και θρησκεία
και παππού σε μέρη αυτόνομα
μέσα στην τουρκοκρατία
Να μας έχει ο Θεός γερούς
πάντα ν' ανταμώνουμε
και να ξεφαντώνουμε βρε
με χορούς κυκλωτικούς
κι άλλο τόσο ελεύθερους σαν ποταμούς»

Στη λαϊκή ποίηση του γρεκάνικου και στο λαϊκό λόγο του Μακρυγιάννη έχουμε κοινό νόημα με συνώνυμες λέξεις "προζύμι"-"μαγιά". Μαζί δείχνουν τον διαχρονικό αγώνα του Ελληνισμού που συγκίνησε τον Μιχάλη Χαραλαμπίδη και προσπάθησε να το αναδείξει. Ο Διονύσης Σαββόπουλος το έπιασε το νόημα ως καλλιτέχνης και το ανέδειξε με υπέροχο τρόπο.

  ΠΗΓΗ - Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Ξυδιάς: Η Εκκλησιαστική πλευρά του Ουκρανικού - Στην Αιχμή του Δόρατος - 2/10/2024



Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2024 ώρα 19:15, στο πλαίσιο της εκπομπής "Στην Αιχμή του Δόρατος", ο Άρης Λαμπρόπουλος με τον κ. Βασίλη Ξυδιά, συγγραφέα θεολόγο, αρθρογράφο, με θέμα : 

 "Η Εκκλησιαστική πλευρά του Ουκρανικού" 

 Κατά τη διάρκεια της εκπομπής γίνεται αναφορά στα ακόλουθα δημοσιεύματα, βίντεο κλπ. Δείτε τον παρακάτω σύνδεσμο:https://www.dropbox.com/scl/fi/5edfke...

Κριτικά σχόλια στο κείμενο του Διονύσιου Σκλήρη για τον Χρήστο Γιανναρά


του ΣΩΤΗΡΗ ΓΟΥΝΕΛΑ

Αγαπητέ Διονύση

Μου δίνεις την αφορμή, μια και δεν έγραψα τίποτε για την πρόσφατη εκδημία του φίλου Χρήστου Γιανναρά, να διευκρινίσω κάποια σημεία σχετικά με ορισμένες πλευρές του έργου του αλλά και τις κρίσεις που περιέχει το δικό σου κείμενο. Είναι αλήθεια, ότι δεν μπορεί κανείς σε λίγες σελίδες να καλύψει τα θέματα, καθώς ο Χ.Γ. απλώθηκε σε ποικίλες περιοχές όχι μονάχα θεολογικές αλλά και φιλοσοφικές και πολιτικές. Ωστόσο, μένω μέσα στις δικές σου προκείμενες.

Πολλοί, όπως κι εσύ, υπογραμμίζουν το γεγονός ότι ο Χ.Γ. διηύρυνε την θεολογική περιοχή όπως ίσως κανείς άλλος στα χρόνια του, και άνοιξε διάλογο ουσίας με φιλοσόφους και θεωρητικούς Έλληνες και προπαντός ξένους. Αλλά υπάρχουν ζητήματα. Εδώ και χρόνια όταν γίνεται λόγος για Θεολογία με κεφαλαίο ή μικρό γράμμα, το βάρος πέφτει στην επιστημονική θεολογία και τους επιστήμονες θεολόγους παρά το γεγονός ότι έγινε προσπάθεια από πρόσωπα όπως ο Ν. Νησιώτης, ο Π. Νέλλας, και γενικότερα η λεγόμενη θεολογία του 60 να «γυρίσουμε» στην πατερική θεολογία και να εμπνευστούμε από αυτήν προωθώντας μια αποκατάσταση νοημάτων και σημασιών που στο πέρασμα των αιώνων είχαν παρανοηθεί, παραμορφωθεί ή διαστρεβλωθεί. Υπογράμμιζαν έτσι τη σημασία της αποκαλυπτικής θεολογίας και του χαρίσματος. Και συνέδεαν την θεολογία με το εκκλησιαστικό γεγονός.

Ο Χ.Γ. παρά το ότι διαλέχθηκε με σειρά Δυτικοευρωπαίων φιλοσόφων, και μάλιστα με τον Χαϊντέγγερ, δεν άφησε στο περιθώριο ούτε λησμόνησε την περίπτωση Διονυσίου του Αρεοπαγίτη και τον αποφατισμό του (βλέπε και το βιβλίο του Χαιντέγγερ και Αρεοπαγίτης) που έτσι κι αλλιώς συνδέεται με το σύνολο των πατερικών θεωρήσεων.

Ο Γιανναράς έχει επιμείνει στο θέμα του αποφατισμού τον οποίο βρίσκει ότι κατοικεί και τον αρχαίο προχριστιανικό λόγο καθώς γράφει στο βιβλίο του Ορθός λόγος και κοινωνική πρακτική, στο κεφάλαιο «Ορθολογισμός και αποφατισμός» (σ. 181) σημειώνοντας ότι η αρχαία ελληνική σκέψη χαρακτηρίζεται από

«μια γενικότερη αποφατική στάση…που αρνείται να εξαντλήσει τη γνώση στη διατύπωσή της, επομένως αρνείται και να επαληθεύσει τη γνώση μόνο με τον έλεγχο της ορθής διατύπωσης» (σ. 185).

Εννοεί ότι οι αρχαίοι (ενν. φιλό-σοφοι) χωρίς να αυτονομούν τρόπους και μεθόδους λογικής επεξεργασίας των συλλογισμών «δεν εξαντλούν την αλήθεια στην ορθότητα της διατύπωσης», κλείνοντας έτσι την αλήθεια σε γνωσιολογικά σχήματα, όπως άρχισαν να κάνουν οι σχολαστικοί και συνέχισαν οι νεώτεροι δυτικοί.