- Αρχική σελίδα
- ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
- 1940
- ΕΡΤFLIX
- ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΟ ΧΘΕΣ
- ΑΝΘΟΛΟΓΙΟΝ
- ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
- ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟ
- ΘΕΑΤΡ/ΜΟΥΣ/ΒΙΒΛΙΟ
- ΘΕΑΤΡΟ
- ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
- ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΚΑΪ
- ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΤ
- ΜΟΥΣΙΚΗ
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
- Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥ
- ΤΥΠΟΣ
- ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ
- ΟΛΑ ΔΩΡΕΑΝ
- ΒΙΝΤΕΟ
- forfree
- ΟΟΔΕ
- ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΗΧΟΣ
- ΔΩΡΕΑΝ ΒΟΗΘΕΙΑ
- ΦΤΙΑΧΝΩ ΜΟΝΟΣ
- ΣΥΝΤΑΓΕΣ
- ΙΑΤΡΟΙ
- ΕΚΠ/ΚΕΣ ΙΣΤΟΣ/ΔΕΣ
- Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΣ
- ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
- ΓΟΡΔΙΟΣ
- SOTER
- ΤΑΙΝΙΑ
- ΣΙΝΕ
- ΤΑΙΝΙΕΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- Ε.Σ.Α
- skaki
- ΤΕΧΝΗ
- ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
- ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ
- gazzetta.gr
- ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ
- ΑΝΤΙΦΩΝΟ
- ΔΡΟΜΟΣ
- ΛΥΓΕΡΟΣ
- ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ...
- ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
- γράμματα σπουδάματα...
- 1ο ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ & ΓΛΩΣΣΑ
- ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ
- ΜΥΡΙΟΒΙΒΛΟΣ
- ΑΡΔΗΝ
- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΥΠΕΠΘ
- ΕΙΔΗΣΕΙΣ
- ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ
- ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Δευτέρα 15 Απριλίου 2019
Τζουλιαν Ασανζ: «Το επόμενο βήμα έρχεται… Από την εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης στις μεγάλες βάσεις δεδομένων»
«Το επόμενο βήμα έρχεται… Από την εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης στις μεγάλες βάσεις δεδομένων», εκτιμά.
«Προσέξτε τι κάνουν η Google, το Baidu, η Amazon και το Facebook. Εκμαιεύουν τη γνώση της ανθρωπότητας, όπως την εκφράζουμε όταν επικοινωνούμε μεταξύ μας. Το κλασικό μοντέλο, αυτό που οι ακαδημαϊκοί αποκαλούν «καπιταλισμός παρακολούθησης», έχει αλλάξει πλέον».
»Πρόκειται για μια πολύ σημαντική και ραγδαία οικονομική αλλαγή που μεταβάλλει το κλασικό μοντέλο του «καπιταλισμού παρακολούθησης» σε αυτό που, δεν έχει ακόμα χαρακτηριστεί, ως το μοντέλο «Παρακολούθησης Τεχνητής Νοημοσύνης», εκτιμά.
«Αυτό θα αντικαταστήσει όχι μόνο τους ενδιάμεσους τομείς -τα περισσότερα πράγματα που κάνει ο χρήστης στο διαδίκτυο είναι κατά μία έννοια μια πιο αποτελεσματική διαμεσολάβηση -αλλά θα καταλάβει επίσης τον τομέα των μεταφορών ή θα δημιουργήσει εντελώς νέους τομείς».
«Δεν υπάρχουν σύνορα στο διαδίκτυο. Η απόσταση μεταξύ της Νέας Υόρκης και του Ναϊρόμπι είναι 220 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Θα υπήρχε ποτέ ειρήνη σε ένα τέτοιο σενάριο;», αναρωτιέται.
»Οι χρήστες του διαδικτύου μπορούν βέβαια να δημιουργήσουν τα δικά τους «σύνορα», χρησιμοποιώντας την κρυπτογραφία, αλλά κι αυτά δεν μπορούν να μείνουν αλώβητα, ακόμα και από μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις.
»Δεν πιστεύω ότι είναι δυνατόν να δημιουργηθούν αρκετά ισχυρά (διαδικτυακά) «σύνορα», που να μπορούν να διασφαλίσουν την ειρήνη και να αποτρέψουν τις συγκρούσεις. Έτσι, θα έχουμε πιο πολλές συγκρούσεις», καταλήγει o ιδρυτής των Wikileaks.
Γ. Καραμπελιάς: «Είμαστε αντίθετοι στην οικογενειοκρατία και την κομματοκρατία»
«Είμαστε αντίθετοι στην οικογενειοκρατία και την κομματοκρατία. Θέλουμε οι πολίτες να ελέγξουν τον Δήμο της Αθήνας». Μιλά ο Γιώργος Καραμπελιάς, υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων με τον συνδυασμό «Αθήνα για την Ελλάδα».
"ΗΤΑΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΓΙΝΕ ΠΡΑΞΗ..."
Του Αλέξανδρου Κουτσομητόπουλου
"ΗΤΑΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΓΙΝΕ ΠΡΑΞΗ..."
"δίκαιο" από την άποψη ότι αφού Γερμανοί "επιθεωρητές" (στην προηγούμενη "συμμαχική περίοδο" 1941 - 1945 "Γκάουλάιτερ") έχουν αναλάβει και επίσημα με τα "Μνημόνια" τον έλεγχο όλων των υπουργείων, δημόσιων υπηρεσιών ΚΑΙ του "εκπαιδευτικού συστήματος", αλλά επίσης της Τράπεζας της "Ελλάδας", την έγκριση του κρατικού προϋπολογισμού στα πλαίσια μιας ακόμα "πιο βαθιάς" λεγόμενης "Ευρώπης" ( διάβαζε Ε.Ε./ Γερμανία ), οσονούπω όμως και του στρατού της "Ελλάδας" από τον στα σκαριά "Ευρωπαϊκό", ΓΙΑΤΙ να μην εκφραστεί αυτή η πραγματικότητα και στο "συμβολικό επίπεδο" των σημαιών
(;) - στο κάτω - κάτω "για ένα πανί" θα μαλώνουμε ;
Υ.Γ. να σημειώσουμε εδώ επίσης και τα εξής :
α) 15 χρόνια μετά την "προσωρινή αποχώρηση" το 1945 της "Βέρμαχτ" από την Κρήτη - Ελλάδα, οι "νέες δημοκρατικές" στρατιωτικές δυνάμεις της Γερμανίας ("Μπούντεσβερ") απέκτησαν από το 1960΄ ξανά "αεροπορική στρατιωτική βάση" στο Ακρωτήρι - όπου εκτός των άλλων πειραματίζονται και στην ανάπτυξη - εκτόξευση "πυραύλων εδάφους - αέρος" (σύμφωνα με καταγγελίες τα βλήματα πέφτουν στο έδαφος με ότι αυτό σημαίνει για την "παραπέρα υγεία η τη μόλυνση του περιβάλλοντος")...
Με τη διαφορά όμως ότι επειδή ο "νέος" γερμανικός στρατός δεν μπορούσε "εύκολα" να εμφανιστεί ξανά στη Ν. Ευρώπη - ιδιαίτερα στην πολυπαθούσα Κρήτη, οι βάσεις αυτές δεν έπρεπε να εμφανιστούν σαν "αμιγώς γερμανικές" όπως είναι στην πραγματικότητα, οι Αμερικάνοι φρόντισαν να εμφανιστούν βάσει "ειδικών νατοϊκών συμφωνιών" σαν απλά "Νατοϊκές" βάσεις, την ίδια μάλιστα περίοδο ( 1960 ) η "νέα" Γερμανία απέκτησε "νατοϊκή" αεροπορική βάση και στην Πορτογαλία ( στην "άλλη άκρη της Μεσογείου" , αφού πρώτα είχε προσφέρει στο καθεστώς Σαλαζάρ "αναπτυξιακό" δάνειο με 3 % τόκο, σε αντίθεση με το δάνειο 200 εκ μάρκων που είχε προσφέρει στον Κ. Καραμανλή την ίδια περίοδο, 1959, με...6,2 % ! ), με τη διαφορά όμως ότι η φασιστική Πορτογαλία δεν είχε υποστεί την εγκληματική γερμανική στρατιωτική κατοχή στον Β΄Π.Π., όπως η Ελλάδα - χωρίς να Αποζημιωθεί! Σύμφωνα, μάλιστα, με την περίφημη "Γερμανική Νομική Αντίληψη" ("Nach Unsere Rechtsauffassung") την οποία επικαλούνται συχνά η κα Μέρκελ και ο κ. Στάινμάιερ σαν πρώην υπουργός εξωτερικών και σήμερα "Πρόεδρος της Δημοκρατίας" του.
ΒΑΘΕΙΑ ΛΥΠΗ...
Του Κώστα Χατζηαντωνίου
ΒΑΘΕΙΑ ΛΥΠΗ...
για ένα από τα λαμπρότερα μνημεία του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Λύπη που δεν την ξεγελούν οι στίχοι του Θεόφιλου Γκωτιέ:«Et cependant, si beau que soit, ô Notre-Dame,/ Paris ainsi vêtu de sa robe de flamme…»
Και όμως. [Δεν θα] είσαι πια τόσο όμορφη Νοτρ Νταμ/ έτσι όπως ντυνόταν το Παρίσι το φόρεμα της φλόγας. Αλίμονο. Από την φλόγα των Νέων Καιρών δεν μπόρεσες να σωθείς. Τάχα να έφυγαν οι άγγελοι του ουρανού, που έβλεπε ο Γκωτιέ «από την αντανάκλαση των φτερών τους, να επιχρυσώνουν τους μαύρους τοίχους με επίσημες σκιές»; Ας είναι. «Στη θέα σου [θα] νιώθουμε κάτι να μας χτυπάει στην καρδιά•/ αυτό που μας κάνει ευλαβείς και γεμάτους πίστη!»
ΑΝΑΛΓΗΣΙΑ...
ΤΟΥΣ ΑΣΤΕΓΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΓΕΝΝΑΕΙ Η ΦΤΩΧΕΙΑ, Η ΠΕΙΝΑ, ΟΙ ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΙΣ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ, ΟΙ ΑΝΑΛΓΗΤΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ, Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ...
Κυριακή 14 Απριλίου 2019
Πατριωτικός κοσμοπολιτισμός και ελληνική ναυτική παράδοση
Ευγενία Σαρηγιαννίδη
Οι Έλληνες ως ναυτικός λαός είχαν ανέκαθεν γαλουχηθεί με «κοσμοπολίτικα ιδεώδη». Έννοιες όπως ο «πόρος» και το «τέκμωρ» συναντώνται ήδη από την αρχαιοελληνική μυθολογία.
Ο «πόρος» δηλώνοντας ένα πέρασμα, μια διάβαση (πάντα θαλασσίας οδού) και το «τέκμωρ» ως διακριτικό στοιχείο, ένδειξη ή σημείο προσανατολισμού είναι δυο όροι συνυφασμένοι με το «στρατήγημα», το κόλπο που ανακαλύπτει η πονηριά ενός έξυπνου ανθρώπου για να ξεφύγει από την «απορία».
Πρόκειται σύμφωνα με τους ιστορικούς (Vernant J.P. – Detienne M.,1993) για χαρακτηριστικά της πολυμήχανης και πολύστροφης ελληνικής νόησης που σε μεγάλο βαθμό χαρακτηρίζει και τους τρόπους λειτουργίας του ναυσιπλόου. Διότι ο «πόρος» και το «τέκμωρ» συνδέονται με τον «Πόντο», ο οποίος δηλώνει την ανοιχτή θάλασσα, τον θαλάσσιο χώρο, όπου δεν είναι πια ορατές οι ακτές, όπου φαίνονται μονάχα ο ουρανός και η θάλασσα.
Δηλώνει επίσης, δρόμο που δεν έχει χαραχτεί εκ των προτέρων, που είναι ένα «άπορον πέλαγος», μια θάλασσα που δεν διασχίζεται εύκολα. Ο «Πόντος» θα παρέμενε λοιπόν η εικόνα του χάους, αν η πολύστροφη ελληνική σκέψη δεν είχε εφεύρει τον «πόρον» και το «τέκμωρ», ώστε να παραμένει ο θαλάσσιος χώρος προσανατολισμένος και εύτακτος.
Καθίσταται εμφανές επομένως, γιατί στη μυθική σκέψη των Ελλήνων υπάρχει ένας χώρος ανάλογος με την θαλάσσια έκταση και γιατί η έννοια του κοσμοπολιτισμού είναι στην Ελλάδα μια «παλαιά ιστορία», άμεσα συνδεδεμένη με τη θάλασσα, τις θαλάσσιες μεταφορές, το διαμετακομιστικό εμπόριο, την επαφή με ξένους λαούς, τη διαπραγμάτευση και τη σωστή διεκπεραίωση των εμπορευμάτων σε προκαθορισμένους χρόνους, παρά τις όποιες αντιξοότητες.
Όμως με την πάροδο των ετών η έννοια κοσμοπολιτισμός έχει διαβρωθεί και διαστρεβλωθείσε τέτοιο βαθμό που να θεωρείται συνώνυμη με το πνεύμα της παγκοσμιότητας, την υποτίμηση, συχνά και αποστροφή προς κάθε τι οικείο (οικειοφοβία), την επιφανειακή ξενοφιλία, το ξερίζωμα, τον εξωτισμό.
Στις ιδεολογίες του μεταμοντέρνου συρμού ο «κοσμοπολίτης» τείνει να συγχέεται με τον νομά ή τον άπατρι, τον πολυεθνή πολίτη του οποίου η κουλτούρα προκύπτει από ένα zapping πολιτισμών. Αυτός ο επιπόλαιος κοσμοπολιτισμός διακρίνεται από μια ελαφρότητα και ένα πολυπολιτισμικό πασάλειμμα ατομικών εμπειριών – με ένα λόγο, από μια κίβδηλη πρόθεση «ανοίγματος στον Άλλο».
Θέλουν να λερώσουν και βαθιά να ξεριζώσουν κάθε τι το εθνικό..
-Γιατί μαμά, βάζουν στην ίδια εικόνα (εξωφύλλου βιβλίου για την ακροδεξιά) την Βυζαντινή και την Ελληνική σημαία, μαζί με την χιτλερική σβάστικα και την γελοιογραφία ενός χρυσαυγίτη;
-Γιατί θέλουν να λερώσουν και βαθιά να ξεριζώσουν κάθε τι το εθνικό, παιδί μου...
Γιλμάζ Γκιουνέι εκείνος ο αληταράς, το κουρδόσπερμα, ο βρωμοανατολίτης ο Κομμουνιστής
Κοινωνία Γιλμάζ Γκιουνέι
Γεννημένος το 1937 σε ένα χωριό των Αδάνων, γόνος μιας Κούρδικης φτωχής εργατικής οικογένειας, ο Γιλμάζ από μικρός είχε έφεση στα μαθήματα και κυρίως στις ξένες γλώσσες και τα Αγγλικά. Περίεργο πράγμα για την ηλικία του και την καταγωγή του καθώς δούλευε από πολύ μικρός για να μπορέσει ναανταπεξέλθει στις δυσκολίες της ζωής.
Προσπαθεί να σπουδάσει οικονομικά πρώτα στο πανεπιστήμιο της Άγκυρας και μετά στην Κωνσταντινούπολη και στα 21 του χρόνια ασχολείται ενεργά με τη σκηνοθεσία. Στα τέλη της δεκαετίας του 50 δικάζεται και φυλακίζεται για 18 μήνες στο Ικόνιο επειδή έκδωσε ένα κομμουνιστικό διήγημα. Από κει και πέρα αρχίζουν οι φυλακίσεις και οι εξορίες που θα τον ακολουθήσουν έως και το τέλος της ζωής του. Ο Γκιουνέι υπήρξε το πιο διάσημο όνομα που αναδύθηκε από τον Τούρκικο κινηματογράφο σαν ηθοποιός και σαν σκηνοθέτης, το σκληρό πρόσωπο του του χαρίζει το ψευδώνυμο άσχημος βασιλιάς και η επιλογή του να απευθύνεται στον λαό και τα προβλήματά του τον κάνει μια από τις πιο λαοφιλής φιγούρες στην Τουρκία, φτάνοντας σε σημείο να συμμετέχει σε 20 ταινίες τον χρόνο. Αρχίζει να σκηνοθετεί τις δικιές του ταινίες το 1965.
Οι τίτλοι των ταινιών του καθρεφτίζουν την κατάσταση και τα αισθήματα του Τούρκικου λαού: Umut (Ελπίδα, 1970), Ağıt (Ελεγεία, 1972), Acı (Πόνος, 1971),Umutsuzlar (Οι αβοήθητοι, 1971). Μετά το 1972, ωστόσο, ο Γκιουνέι θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στη φυλακή. Απελευθερώνεται από τη φυλακή το 1974, από γενική αμνηστία η οποία δόθηκε. Όσο είναι φυλακισμένος εκδίδει το περιοδικό «Γκιουνέι», που αριθμεί 13 τεύχη πριν το κλείσει ο στρατιωτικός νόμος και εξαιτίας των γραπτών του ξεκινήσουν δέκα διαφορετικές δίκες. Οι κατηγορίες ήταν: κομμουνιστική προπαγάνδα, αποδυνάμωση του εθνικού συναισθήματος, παρακίνηση του λαού σε διάπραξη εγκλημάτων, εγκλήματα που κλονίζουν το κύρος του κράτους στο εσωτερικό και το εξωτερικό και πάει λέγοντας.
Τον Αύγουστο του 1974 ανακατεύεται στη δολοφονία ενός εισαγγελέα και καταδικάζεται σε 19 χρόνια. Προσμετρώντας και τις άλλες καταδίκες του, η ποινή του πλησιάζει τα 100 χρόνια φυλάκισης. Στα έργα του ο Γκιουνέι προσπάθησε με τιμιότητα και ειλικρίνεια να κάνει τα βιώματα και τις αντιλήψεις του πράξη. Προσπάθησε να λύσει το πρόβλημα της ισορροπίας ανάμεσα σε μορφή και περιεχόμενο, δίνοντας φυσικά έμφαση στο δεύτερο. Ο φακός του προώθησε τις μέχρι τότε φόρμες του σοσιαλιστικού ρεαλισμού με τη μυθοποίηση πραγματικών κοινωνικοπολιτικών δεδομένων («Ελπίδα»), την με απλή γλώσσα δραματοποίηση των σχέσεων και των αδιεξόδων της τούρκικης καθημερινότητας («Δρόμος») και την έξυπνη, πλατιά και διακριτική μαρξιστική θεώρηση της κοινωνικοοικονομικής εξέλιξης με την «επικολυρική πνοή ενός ποιητή της εικόνας» («Κοπάδι»).
Η αφηγηματική τεχνική του, συχνά σαρκαστικά, χιουμοριστικά και αισιόδοξα, αποδίδει πρωταγωνιστικό ρόλο στις συνθήκες όπως αυτές διαμορφώνονται και διαμορφώνουν πρόσωπα, πράγματα και γεγονότα.
Η ιστορική Αριστερά, η συστημική Δεξιά και το κοιμητήριο… Απόστολος Αποστολόπουλος
Μόνο για ιστορική έρευνα θα άξιζε, πλέον, να ασχοληθεί κανείς με τη Δεξιά και την Αριστερά, όπως τις γνωρίσαμε μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο έως την πτώση της ΕΣΣΔ. Οι πρωταγωνιστές έχουν αποχωρήσει και οι διάδοχοι, παρά τις φανφάρες, βυθίζονται στο τέλμα. Οι Κλίντον, ο Ομπάμα, η Μέρκελ, ο Μακρόν, ο Τσίπρας, απήλθαν ή ετοιμάζονται για τον τελευταίο χορό, ζαρωμένοι παρά υπερήφανοι για την υστεροφημία τους. Η ιστορική Αριστερά ως οργάνωση και ιδεολογία εξατμίστηκε και η παραδοσιακή Δεξιά, μετά την τελευταία νεοφιλελεύθερη μετάλλαξή της, οδεύει προς το κοιμητήριο.
Έως πρόσφατα Σαλβίνι και Λεπέν αντιμετώπιζαν λοιδορίες και ύβρεις σαν ακροδεξιοί και φασίστες. Προχθές συναντήθηκαν στο Παρίσι για τις ευρωεκλογές και κανείς δεν μιλάει για «επερχόμενο φασισμό». Επειδή οι κατήγοροι βυθίζονται στην ανυποληψία και οι κατηγορούμενοι κερδίζουν μάχες. Για παράδειγμα η Λέγκα του Σαλβίνι και το Κίνημα των 5 Αστέρων έδωσαν μάχη για τον προϋπολογισμό και επέβαλλαν τις θέσεις τους με ασήμαντες αλλαγές. Ουσιαστικά, το ευρωιερατείο υποχώρησε.
Βλέποντας αποσπασματικά δεν μπορούμε να βγάλουμε συμπέρασμα, επειδή κάθε χώρα αντιμετωπίζει διαφορετικά προβλήματα. Για παράδειγμα: Στη Δυτική Ευρώπη θέλουν να αντικαταστήσουν τον προαιώνιο δεσμό-προσφώνηση «μπαμπάς/μαμά» με τον παραλογισμό «γονέας 1 και γονέας 2»! Η γελοία απόπειρα ματαιώθηκε. Όλοι ξέρουν ότι ο Σαλβίνι είναι δεξιός, όπως και η Λεπέν.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΑΝΤΙΝΗΣ:Πέθανε ο δάσκαλος, ο θεός, το βιβλίο και ο ποιητής...
Πέθανε ο δάσκαλος, ο θεός, το βιβλίο και ο ποιητής.
Σήμερα οι άνθρωποι εκπαιδεύονται απο την τηλεόραση.
Αυτοί να ντρέπονται κι όχι εσύ γιαγιά-Παρθένα
Στους σύγχρονους «Αγιάννηδες» δοκιμάζεται το δόγμα «νόμος» και «τάξη». Είμαστε όλοι με την γιαγιά Παρθένα, στο πρόσωπο της είναι και οι δικοί μας άνθρωποι, είμαστε εμείς οι ίδιοι.
Πάντα το σύστημα της άρχουσας τάξης έδειχνε την πυγμή του στους αδύναμους, στους κατατρεγμένους, στους «φτωχοδιαβόλους» αυτού του κόσμου. Στους σύγχρονους «Αγιάννηδες» δοκιμάζεται το δόγμα «νόμος» και «τάξη». Διώκουν φτωχές γιαγιάδες από τις λαϊκές αγορές, κουλουρτζήδες, μικροπωλητές, τη δικιά μας γιαγιά Παρθένα με τις φίλες της, που πουλάνε την μικρή πραμάτεια τους από τους μπαξέδες που καλλιεργούν, για να έχουν ένα πενιχρό εισόδημα για να ζήσουν.
Η γιαγιά Παρθένα από την Νέα Τραπεζούντα 82 χρονών δεν παίρνει κάθε πρωί το λεωφορείο για να κατέβει στην Κατερίνη και να κάθεται με τις ώρες να πουλήσει κάποια από τα χορταρικά της για να πλουτίσει. Ίσως το κράτος να την βοηθούσε να «παρανομήσει» αν είχε στόχο να πλουτίσει. Η γιαγιά Παρθένα με αυτά τα λίγα λεφτά που έβγαζε από τα χόρτα που πουλούσε, βοηθούσε τον γιο της που κατά καιρούς έμενε χωρίς δουλειά, τα δυο της εγγόνια και την ίδια να έχει ένα πιάτο φαί.
Αυτό ήταν το έγκλημα της, που το ανάλγητο κράτος της ταξικής αδικίας την τιμώρησε με πρόστιμο 200 ευρώ, που από την επομένη η γιαγιά Παρθένα πλήρωσε το μισό ποσόν και φρόντισε να κάνει διακανονισμό για να ξεχρεώσει και το υπόλοιπο. Τόσο αξιοπρεπής και περήφανη η Πόντια γιαγιά και τώρα την στέλνουν στο δικαστή.
Ποιον κλητεύουν και για ποιο λόγο; Τον άνθρωπο της ανέχειας, το φτωχό άνθρωπο, αυτόν το σιωπηλό, γιατί νομίζουν ότι δεν έχει φωνή, τον θεωρούν ευάλωτο, υπάκουο, που συμμορφώνεται με τις υποδείξεις. Σε αυτόν τον άνθρωπο δοκιμάζεται να απενεχοποιηθεί η σιδερένια φτέρνα του νόμου, να αιτιολογηθεί η ψευδεπίγραφη ρήση «ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό», ώστε να θωρακίζει το σύστημα το νομικό του οπλοστάσιο, για να δημιουργεί χίμαιρες, ότι σε ένα άνισο ταξικό σύστημα, μπορεί να υπάρχει ισονομία και ίσο δίκαιο.
Δραγασάκης: Ασφαλτόστρωσαν τον δρόμο μέχρι την πόρτα του εξοχικού του
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΡΑ ΔΙΚΑΙΏΝΕΤΑΙ! ΣΥΡΙΖΑ, ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΆ ΑΡΙΣΤΕΡΆ ΜΕ ΒΊΛΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΟΝΤΙΑ! ΦΑΣΊΣΤΕΣ, ΕΘΝΙΚΙΑ, ΡΑΤΣΙΣΤΈΣ, ΠΕΡΠΑΤΑΤΕ ΣΤΗ ΛΑΣΠΟΥΡΙΑ!!! "...Είναι κρίμα βλέπετε να έχεις εξοχικό 137 τ.μ. (με βοηθητικούς χώρους 105 τ.μ.) σε οικόπεδο 6 στρεμμάτων και να κάνεις το αυτοκίνητο χάλια στη σκόνη για να φτάσεις εκεί! Βέβαια η άσφαλτος φτάνει ακριβώς μέχρι την πόρτα του σπιτιού του κ. Δραγασάκη και δεν συνεχίζει μέχρι το τέλος του χωματόδρομου, όπου επίσης υπάρχει κάποια κατοικία, προφανώς επειδή ο ιδιοκτήτης της δεν είναι κυβερνητικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ!..."
Ο δρόμος στα Μέγαρα βγάζει στο εξοχικό σπίτι του αντιπροέδρου της κυβέρνησης και υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Γιάννη Δραγασάκη και χρηματοδοτήθηκε από πιστώσεις της Περιφέρειας Αττικής, την ώρα που κεντρικοί δρόμοι στην περιοχή είναι σε άθλια κατάσταση.
Στα Μέγαρα έχει γίνει… talk of the town, που λένε, το έργο που εγκρίθηκε από την Περιφέρεια Αττικής για την κατασκευή δρόμου στη θέση Ανω Πευκενέας για τη διασύνδεση της επαρχιακής οδού Μαζιού -θέση Απογιούρισμα- με την επαρχιακή οδό Αλεποχωρίου – θέση Παπαγιαννέικα. Ενα έργο με προϋπολογισμό 208.682,94 ευρώ που χρηματοδοτήθηκε από πιστώσεις της Περιφέρειας Αττικής.
Ο δρόμος αυτός έχει γίνει θέμα συζήτησης στα καφενεία και στις πλατείας των Μεγάρων όχι μόνο γιατί είναι ο μοναδικός που φτιάχτηκε την ώρα που άλλοι κεντρικότεροι δρόμοι της πόλης παραμένουν γεμάτοι λακούβες, αλλά και γιατί μέρος του καταλήγει στο εξοχικό σπίτι του κ. Δραγασάκη. Φτιάχτηκε, όπως λένε οι κακές γλώσσες, ύστερα από παρέμβαση του ίδιου του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, που βαρέθηκε τον χωματόδρομο και ήθελε (λογικό) να πηγαίνει σπίτι του διασχίζοντας έναν ασφαλτοστρωμένο δρόμο. Είναι κρίμα βλέπετε να έχεις εξοχικό 137 τ.μ. (με βοηθητικούς χώρους 105 τ.μ.) σε οικόπεδο 6 στρεμμάτων και να κάνεις το αυτοκίνητο χάλια στη σκόνη για να φτάσεις εκεί! Βέβαια η άσφαλτος φτάνει ακριβώς μέχρι την πόρτα του σπιτιού του κ. Δραγασάκη και δεν συνεχίζει μέχρι το τέλος του χωματόδρομου, όπου επίσης υπάρχει κάποια κατοικία, προφανώς επειδή ο ιδιοκτήτης της δεν είναι κυβερνητικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ!
Σάββατο 13 Απριλίου 2019
Ασάνζ: “Καπιταλισμός της παρακολούθησης” ή ψηφιακός ολοκληρωτισμός - Δημήτρης Κωνσταντακόπουλος
Τον περασμένο Οκτώβριο είχα γράψει άρθρο για τον Ασάνζ, το οποίο δυστυχώς έγινε σήμερα πιο επίκαιρο από τότε. Η ελευθερία και η ζωή του Ασάνζ είναι ασφαλώς σε μεγάλο κίνδυνο. Μόνο μια πολύ μεγάλη, παγκόσμια κινητοποίηση θα μπορέσει να τον σώσει. Είναι φανερό ότι οι δυνάμεις του ανερχόμενου ολοκληρωτισμού θα επιχειρήσουν, πλήττοντας τον, να τρομοκρατήσουν οποιονδήποτε θελήσει στο μέλλον να αμφισβητήσει το μονοπώλιο της εξαπάτησης που θέλουν να εγκαταστήσουν στο παγκόσμιο πεδίο της πληροφόρησης. Τα παραθέτω:
Οι άνθρωποι που γεννιούνται τώρα είναι η τελευταία γενιά ελεύθερων ανθρώπων στον πλανήτη. Μόνο τεχνικά πολύ ικανοί άνθρωποι θα μπορούν να επιλέγουν μόνοι τους τον δρόμο τους στο μέλλον. Αυτή την απαισιόδοξη εκτίμηση κάνει ο Αυστραλός Τζούλιαν Ασάνζ, ένας από τους ανθρώπους που σφράγισαν, ίσως περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο, τα ψηφιακά πράγματα της εποχής μας, με το Wikileaks.
Περιέχεται σε μια μεγάλη, εκ βαθέων συνέντευξη, στην οποία θέτει πολλά ζητήματα που αφορούν το μέλλον της ανθρωπότητας. Κατά την άποψη του ιδρυτή των Wikileaks αυτό που απειλεί τον Άνθρωπο είναι η ταχύτητα της διαδικασίας της πληροφορίας, που έχει πολλαπλασιαστεί εκθετικά την τελευταία επταετία, οδηγώντας κατ’ ανάγκην στην όλο και μεγαλύτερη ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης. Αλγορίθμων, δηλαδή, που εν τέλει θα αποφασίζουν στη θέση των ανθρώπων.
ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΟΥΜΕ ΤΑ "ΠΕΖΟΥΛΙΑ" ΜΑΣ....
Από Νίκος Σταθόπουλος
ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΠΙΑΣΑΡΙΚΕΣ "ιδεολογίες του δρόμου-ταξιδιού", έχουν στόχο και εχθρό τα θρυλικά "πεζούλια" μας
...επιδιώκουν να κάνουν τον άνθρωπο νομάδα, τουρίστα, πλανόδιο, να κάψουν τις ρίζες, να κάνουν το χώμα "πίστα" για παιχνίδια
...και με αυτή την απόσπαση από το "έδαφος", να φτιάξουν έναν μετέωρο ανθρωπότυπο που θα θεωρεί εντελώς "φυσική" και "αυτονόητη" την εξουσία του τραπεζιτικού χρήματος και των εμπορευμάτων...
...ο "Οδυσσέας" δεν είναι ένας "ονειροπόλος ταξιδιάρης", αλλά ένας αεί ρομαντικός του πόθου για μια πατρίδα που θα αγαπηθεί πια μέσα από έναν πλούτο κατακτημένων οριζόντων και βιωμένων εμπειριών...
...κι αυτός ο "Οδυσσέας" καμιά σχέση δεν έχει με τα κούφια νευρόσπαστα του "όλα είναι δρόμος"..ο "Οδυσσέας" επιστρέφει για να "καταπιεί" τους μνηστήρες, δηλαδή για να αποκαταστήσει το βασίλειο της θεμελιώδους καρδιάς του...
...τα "πεζούλια" είναι η λογοτεχνική παράσταση των σταθερών του ανθρώπου με ταυτότητα, είναι η εικόνα τού "τόπου" όπου ο άνθρωπος μεγαλώνει σαν αυτόνομη προσωπικότητα σε μια κοινότητα αδελφών και συντρόφων
...τα "πεζούλια" δεν είναι το παρακμιακό "κόλλημα" στα "πατροπαράδοτα", αλλά το σταθερό πάτημα του ολοκληρωμένου ανθρώπου που χωρίς αυτή την αφετηρία είναι φτερό στον άνεμο
...αυτά τα "πεζούλια" πρέπει να κατανοήσουμε και να εκσυγχρονίσουμε σήμερα
..να ξεκολλήσουμε από ανώριμες ανασφάλειες και να τα δούμε σαν προδιαγραφές μιας συλλογικής ύπαρξης που ξέρει και μπορεί να ανανεώνει τη μοίρα της...
..η ορίζουσα "ντιρεκτίβα" της εποχής είναι:
ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΟΥΜΕ ΤΑ "ΠΕΖΟΥΛΙΑ" ΜΑΣ....
Αθήνα για την Ελλάδα
Δημοτικός συνδυασμός, Αθήνα για την Ελλάδα
ΠΗΓΗ: http://
Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com
Το ΚΚΕ "παρεμβαίνει" στην ιταλική πολιτική σκηνή, επιβάλοντας ψηφοδέλτιο "Κομμουνιστικού Κόμματος"!
ΠΗΓΗ:
Σχολιάζει ο Νίκος Κλειτσίκας
«Το σημείο εκκίνησης είναι "εθνικό"
να λάβεις τις αποφάσεις των κινήσεων»
Antonio Gramsci, Τετράδια της φυλακής, σ. 1729
Με την εκλογική συνένωση πολλών κομμάτων και κινημάτων στην Ιταλία -αφήνοντας κατά μέρος ΟΛΕΣ τις ριζικές τους διαφορές και αντιθέσεις- έγινε τελικώς κατορθωτό να ξεπεραστεί το φράγμα των 180.000 υπογραφών (εκλογική νομοθεσία που επέβαλε η κυβέρνηση της "αριστεράς" στην Ιταλία) κι έτσι είχαμε γεννητούρια: το νέο σχήμα με την επωνυμία "Η Αριστερά" (La Sinistra), αφού Ιταλοί βουλευτές κι ευρωβουλευτές εμφανίζονται ως κόμμα που συμμετέχει στα κοινά
Διαβάζουμε σήμερα στη ναυαρχίδα της ιταλικής "αριστεράς" κι όργανο των Βιομηχάνων (Όμιλος De Benedetti, GEDI Gruppo Editoriale S.p.A.), "Repubblica, 8 Απρίλη 2019:
«Ευρωεκλογές, "Η Αριστερά" παρουσιάζει το σύμβολό της: εργασία, οικολογία, κληρονομια.
Οι κληρονόμοι της "Λίστας Τσίπρα" συγκεντρώθηκαν στην πρωτεύουσα...
"Είμαστε το μοναδικό αριστερό ψηφοδέλτιο στις επόμενες ευρωπαϊκές εκλογές"... επισημαίνει ο Nicola Fratoianni, Γραμματέας του κόμματος "Ιταλική Αριστερά" [αδελφό κόμμα της ΛαΕ του Λαφαζάνη, βλεπε: iskra, 18 Φλερβάρη 2017, Λαφαζάνης στο Συνέδριο της ''Ιταλικής Αριστεράς'', αλλά ταυτόχρονα κι αδελφό κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ], που σπάει τις καθυστερήσεις-αναβολές [Βλέπε Σχετικό: Ενόψει ευρωεκλογών: «Διαλύθηκε εις τα εξ ων συνετέθη» η προσπάθεια δημιουργίας μιας άλλης «αριστεράς» στη γειτονική Ιταλία] κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στη Ρώμη του συμβόλου του σχήματος "La Sinistra" που πραγματοποιήθηκε στο Hotel Nazionale, παρουσία των υπευθύνων για τις άλλες κοινωνικές και πολιτικές συνιστώσες που του έδωσαν ζωή,συμπεριλαμβανομένης της Eleonora Forenza, απερχόμενης ευρωβουλευτίνας [Είχε εκλεγεί το 2014 με το σχήμα "Λίστα Τσίπρα- Αλλάζουμε την Ευρώπη και κάνουμε δημοκρατική την Ευρωζώνη", κατόπιν διαφώνησε και πήγε στην "Κομμουνιστική Επανίδρυση" -κι αυτό το κόμμα είναι αδελφό κόμμα ταυτοχρόνως της ΛαΕ του Λαφαζάνη και του ΣΥΡΙΖΑ- βλέπε σχετικά: ΕΔΩ] (Gue/Ngl) και του Maurizio Acerbo της "Κομμουνιστικής Επανίδρυσης".
«Έγκλημα στον αιγιαλό με το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης»
Οι ίδιοι είναι που κατήγγειλαν τους έχοντας αυθαίρετα κτίσματα στο Μάτι, ως υπεύθυνους της τραγωδίας!! Τώρα, έρχονται να παραδώσουν τους εναπομείναντες αιγιαλούς στους καταπατητές της δημόσιας γης για λίγους ψήφους!!! Πόσο γρήγορα διολίσθησαν και ταυτίστηκαν με τις πιο ακραίες πολιτικές του "μαυρογιαλουρισμού"...
«Έγκλημα στον αιγιαλό με το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης»
Την «μαζική νομιμοποίηση αυθαιρέτων στους αιγιαλούς και το «προδιαγεγραμμένο έγκλημα ξεπουλήματος του ελληνικού αιγιαλού και των πανέμορφων παραλιών της χώρας μας» που επιχειρεί η κυβέρνηση, καταγγέλλει σε ανακοίνωσή του το WWF Ελλάδας, που ζητάει την απόσυρση «σκανδαλωδών» διατάξεων του νομοσχεδίου.
«Για τρίτη φορά από το 2014 ερχόμαστε αντιμέτωποι με ένα, όπως φαίνεται, προδιαγεγραμμένο έγκλημα ξεπουλήματος του ελληνικού αιγιαλού και των πανέμορφων παραλιών της χώρας μας. Οι απορρυθμιστικές ρυθμίσεις για τον αιγιαλό κατατέθηκαν στη Βουλή στις 5 Απριλίου, κρυμμένες σε ένα νομοσχέδιο που αφορά κύρωση σύμβασης για την Ασιατική Τράπεζα. Μέσα από αυτές τις ρυθμίσεις, το Υπουργείο Οικονομικών με ευθύνη της υφυπουργού Κατερίνας Παπανάτσιου, ανοίγει διάπλατα την πόρτα για μαζική νομιμοποίηση παρανομιών, τόσο στην παραλία, όσο και μέσα στη θάλασσα» αναφέρει το WWF την ανακοίνωση - καταγγελία του και προσθέτει:
Στο πλαίσιο αυτό, το WWF Ελλάς απευθύνει ανοιχτή έκκληση προς όλους τους πολίτες για συνυπογραφή επίσημης διαμαρτυρίας. Απαιτούμε από την κυβέρνηση να αποσύρει άμεσα το σκανδαλώδες αυτό νομοσχέδιο που επιτρέπει την καταπάτηση και καταστροφή των ελληνικών ακτών και παραλιών. Οι υπογραφές που θα συγκεντρωθούν, θα παραδοθούν σε μια εβδομάδα από το WWF προς τον Έλληνα Πρωθυπουργό, ως μαζική διαμαρτυρία.
Συγκεκριμένα, μέσα από αυτό το νομοσχέδιο το Υπουργείο Οικονομικών προσπαθεί να περάσει προς ψήφιση:
- Την αθρόα τακτοποίηση δημόσιων και ιδιωτικών αυθαίρετων επεμβάσεων διαφόρων κατηγοριών στην παράκτια ζώνη. Μερικές κατηγορίες τέτοιων αυθαιρέτων επεμβάσεων αφορούν εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν ναυταθλητικούς, επιστημονικούς, ανάπλασης, βιομηχανικούς, εξορυκτικούς, συγκοινωνιακούς, λιμενικούς, ναυπηγοεπισκευαστικούς, ενεργειακούς, αλιευτικούς και υδατοκαλλιεργητικούς σκοπούς (άρθ. 34, παρ. 1.α).
Ντοστογιέφσκι: «Η ψυχή γιατρεύεται όταν είσαι κοντά σε παιδιά»
Φίοντορ Ντοστογιέφσκι
Γεννήθηκε στις 11 Νοεμβρίου 1821 στη Μόσχα. Πως να αρχίσει να μιλάει κάποιος για τον Φιοντόρ Ντοσογιέφσκι όταν ο Άλμπερ Καμύ τον έχει αναγνωρίσει ως τον Σπουδαιότερο προφήτη του 20ού αιώνα ενώ τόσο ο Νίτσε όσο και ο Φρόιντ έχουν αντλήσει από το έργο του. Μάλιστα ο Φρόιντ έγραψε το άρθρο "Ο Dostoyevsky και η Πατροκτονία" και αν και είναι κριτικός απέναντι στο έργο του συγγραφέα, κατατάσσει τους αδερφούς Καραμαζόφ μεταξύ των τριών σπουδαίοτερων έργων λογοτεχνίας.
Διαβάστε παρακάτω 23 από τα αποφθέγματα του
1. Πρέπει να αγαπάς την ζωή περισσότερο από το ίδιο το νόημα της ζωής.
2. Ένα καινούργιο βήμα, μια καινούργια λέξη είναι ότι οι άνθρωποι φοβούνται.
3. Υπάρχουν όρια στο μυαλό του κάθε ενός, που πέρα από αυτά είναι επικίνδυνο να περάσεις. Μόλις περάσεις την γραμμή, είναι αδύνατο να γυρίσεις πίσω.
4. Η ευτυχία δεν βρίσκεται στην ευτυχία αλλά στην προσπάθεια για αυτήν.
5. ‘Όταν σταματάς να διαβάζεις βιβλία, παύεις να σκέφτεσαι.
13 Ἀπριλίου 1204: Ἡ ἅλωση τῆς Κωνσταντινουπόλεως ἀπὸ τοὺς Φραγκολατίνους
Γράφει ὁ πατὴρ Γεώργιος Μεταλληνός, Ὁμότιμος καθηγητὴς τῆς Θεολογικῆς σχολῆς Ἀθηνῶν
Ἐκεῖνον τὸν Ἀπρίλιο... (Ἡ ἅλωση τοῦ 1204)
Ἂν ἡ 29η Μαΐου εἶναι ἡμέρα πένθους γιὰ τὸν Ἑλληνισμό, διότι φέρνει στὴ μνήμη μας τὴν ἅλωση τῆς Πόλης ἀπὸ τοὺς Ὀθωμανοὺς τὸ 1453, ἄλλο τόσο ἀποφρὰς εἶναι γιὰ τὸ Γένος μας καὶ ἡ 13η Ἀπριλίου, διότι κατ᾿ αὐτὴν ἔπεσε ἡ Πόλη τὸ 1204 στοὺς Φράγκους. Τὸ δεύτερο γεγονὸς δὲν ὑστερεῖ καθόλου σὲ σημασία καὶ συνέπειες ἔναντι τοῦ πρώτου. Αὐτὴ εἶναι σήμερα ἡ κοινὴ διαπίστωση τῆς ἱστορικῆς ἔρευνας. Ἀπὸ τὸ 1204 ἡ Πόλη, καὶ σύνολη ἡ Αὐτοκρατορία τῆς Νέας Ῥώμης, δὲν μπόρεσε νὰ ξαναβρεῖ τὴν πρώτη της δύναμη. Τὸ φραγκικὸ χτύπημα ἐναντίον της ἦταν τόσο δυνατό, ποὺ ἔκτοτε ἡ Κωνσταντινούπολη ἦταν «μία πόλη καταδικασμένη νὰ χαθεῖ» (Ἑλ. Ἀρβελέρ). Ἀξίζει, συνεπῶς, μία θεώρηση τοῦ γεγονότος αὐτοῦ ἔστω καὶ στὰ περιορισμένα...
ὅρια ἑνὸς ἄρθρου.
1. Στὶς 12/13 Ἀπριλίου 1204, ἔπειτα ἀπὸ μία πεισματικὴ καὶ μακρόχρονη πολιορκία, κατελάμβαναν οἱ Φραγκολατίνοι Σταυροφόροι τὴν Κωνσταντινούπολη. Ἡ χριστιανικὴ αὐτοκρατορία τῆς Ῥωμανίας/ Βυζαντίου ἔσβηνε κάτω ἀπὸ τὸ θανάσιμο πλῆγμα τῆς φραγκικῆς Δύσεως. Τὸ γεγονὸς αὐτὸ ἦταν σημαντικότατο σὲ δύο κατευθύνσεις: α) ἐσωτερικά, διότι σφράγισε καθοριστικὰ τὴν περαιτέρω πορεία τῆς αὐτοκρατορίας, καὶ β) ἐξωτερικά, διότι καθόρισε ἐπίσης τελεσίδικα τὶς σχέσεις μὲ τὴν Δύση, ἀλλὰ καὶ μὲ τὴν ἀνερχόμενη δύναμη τῶν Ὀθωμανῶν. Ἡ τραγικὴ ἱστορικὴ ἐπιλογὴ τοῦ Ῥωμαίικου, ποὺ ἐκφράζεται μὲ τὸν γνωστὸ ἐκεῖνο λόγο «κρεῖττον (…) φακιόλιον (…) Τούρκων ἢ (παρὰ) καλύπτρα λατινική», ὑποστασιώνεται στὰ 1204, ὅταν πλέον ἀποκαλύπτονται ἀδιάστατα οἱ διαθέσεις τῆς Φραγκιᾶς ἔναντι τῆς Ῥωμαίικης Ἀνατολῆς.
Ἀπὸ τὸ 1095 ἀρχίζουν οἱ σταυροφορίες, ἐκστρατεῖες δηλαδὴ τοῦ Χριστιανικοῦ κόσμου τῆς Εὐρώπης, μὲ σκοπό, κατὰ τὶς ἐπιφανειακὲς διακηρύξεις, τὴν ἀπελευθέρωση καὶ ὑπεράσπιση τῶν Ἁγίων Τόπων. Στὶς ἐπιχειρήσεις αὐτές, ποὺ κράτησαν ὡς τὸν 15ο αἰώνα, πρωτοστατοῦσαν οἱ ἑκάστοτε Πάπες, διότι ἦσαν «ἱεροὶ πόλεμοι» κατὰ τῶν ἀπίστων. Βέβαια ἡ ἔρευνα ἔχει ἐπισημάνει στὶς ἐκστρατεῖες αὐτὲς καὶ ταπεινὰ ἐλατήρια, λ.χ. τυχοδιωκτισμό, δίψα πλουτισμοῦ κ.ἄ.
Εἶναι ὅμως σήμερα πέρα ἀπὸ κάθε ἀμφιβολία ὅτι οἱ σταυροφορίες κύριο σκοπὸ εἶχαν τὴν φραγκικὴ κυριαρχία στὴν Ὀρθόδοξη Ἀνατολὴ καί, τελικά, τὴν διάλυση τῆς Ὀρθοδόξου Αὐτοκρατορίας τῆς Νέας Ῥώμης, ποὺ ἦταν τὸ ἐμπόδιο στὸν ἐπεκτατισμὸ καὶ τὰ μονοκρατορικὰ σχέδια τῆς μετακαρλομάγνειας Φραγκοσύνης. Τὸ 1204, ἡ ἅλωση τῆς Πόλης ἀπὸ τοὺς Φράγκους, ἡ διάλυση τῆς «Βυζαντινῆς Αὐτοκρατορίας» καὶ ἡ ἐπακολουθήσασα Φραγκοκρατία ἐπιβεβαιώνουν τὴν ἐκτίμηση αὐτή.
13 Απριλίου 1204- Άλωση της Κωνσταντινούπολης, της Ρωμανίας από τους Δυτικούς- Δ΄ Σταυροφορία-Φραγκοκρατία και ένα κείμενο του Μιχάλη Χαραλαμπίδη
Του Βασίλη Ασημακόπουλου
Σαν σήμερα, 13 Απριλίου 1204- Άλωση της Κωνσταντινούπολης, της Ρωμανίας από τους Δυτικούς- Δ’ Σταυροφορία-Φραγκοκρατία
Είναι ορισμένα κείμενα που διαβάζεις και αισθάνεσαι, συνειδητοποιείς ότι σε διαμορφώνουν, σε επηρεάζουν. Μορφοποιούν, συγκροτούν σε θεωρητικο-πολιτική κατεύθυνση, σε αναλυτικό σχήμα, διάσπαρτες έννοιες, καταστάσεις που υπάρχουν μέσα σου. Ένα απ’ αυτά για μένα ήταν το κείμενο του Μιχάλη Χαραλαμπίδη, «Ούτε Σταυροφορίες-Ούτε Ιεροί Πόλεμοι. 1204-2004- Η όγδοη εκατονταετία», που είχε δημοσιευθεί στην Ελευθεροτυπία στις 11.04.1993 (ήμουν Γ΄ Λυκείου). Με αφορμή τη σημερινή ημέρα, επέτειος της Άλωσης της Πόλης από τους Σταυροφόρους, αντιγράφω ορισμένα αποσπάσματα από εκείνο το κείμενο του Μ.Χ., που περιλαμβάνεται στο βιβλίο του Ελληνική Πολιτική Παιδεία-Η πολιτική ως ανώτερη τέχνη, σσ. 239-244, (εκδ. Στράβων, 2012).
Ούτε Σταυροφορίες-Ούτε Ιεροί Πόλεμοι.
1204-2004: Η όγδοη εκατονταετία
Η κυρίαρχη στον ευρωπαϊκό χώρο ευρωκεντρική εκδοχή της ιστορίας είδε τους σταυροφόρους, όπως και τους εξερευνητές στη Λατινική Αμερική, ως απόστολους, φορείς της πίστης, του σταυρού, του μηνύματος του Θεού. Υποβαθμίζει το γεγονός ότι στην πραγματικότητα ήταν φορείς του σπαθιού, του εμπορίου, του φέουδου και της ληστείας. Περισσότερο σπαθοφόροι παρά σταυροφόροι. Αναδεικνύει το μύθο της απελευθέρωσης των Αγίων Τόπων και της Ιερής Πόλης, αλλά σιωπά, «η μεγάλη ιστορική σιωπή» ή ελαχιστοποιεί την κατάληψη και λεηλασία της Κωνσταντινούπολης και τη σφαγή των κατοίκων της. Αποφεύγει μια ιστορική εξομολόγηση κι ομολογία ότι η κατάληψη της Πόλης, αν δεν ήταν ο μοναδικός, ήταν οπωσδήποτε ένας από τους στόχους των σταυροφοριών.
Τελικά, η πρώτη ευρωπαϊκή αποικιακή έξοδος ή η πρώτη αποικιακή ευρωπαϊκή συσσώρευση κεφαλαίου, η οποία διήρκεσε ορισμένους αιώνες και υποχρεώθηκε να αλλάξει ρότα-δρόμους προς τη Λατινική Αμερική, σκεπάζεται επιμελώς με πολλά κλειστά και σκονισμένα αρχεία και τους τόμους της ευρωπαϊκής ιστοριογραφίας.
«Μην διαβάζεις fake news, μην μοιράζεσαι fake news»!
ΣΠΟΤ ΤΗΣ ΚΟ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ
Βασίλης Στοϊλόπουλος*: Για τη διαχείριση των αποβλήτων της Αθήνας. Τι κρίμα!
Απάντηση σε ένα άρθρο του κ. Νάσου Ηλιόπουλου για τη διαχείριση αποβλήτων της Αθήνας.
Βασίλης Στοϊλόπουλος*
Υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στο συνδυασμό «ΑΘΗΝΑ για την Ελλάδα» με επικεφαλής υποψήφιο δήμαρχο το συγγραφέα και εκδότη Γιώργο Καραμπελιά.
Ένας υποψήφιος δήμαρχος σ’ έναν μεγάλο δήμο με πολλά και σύνθετα προβλήματα σαν και αυτόν της Αθήνας δεν πρέπει κατ’ ανάγκη να είναι βαθύς γνώστης πολύπλοκων τεχνικών ζητημάτων, όπως είναι η διαχείριση αστικών στερεών αποβλήτων. Αυτό που θα περίμενε όμως κάποιος είναι να γνωρίζει τουλάχιστον τις βασικές αρχές και την ιεράρχηση στόχων μιας σύγχρονης και ρεαλιστικής διαχείρισής τους, όπως επίσης και τις πολιτικές προεκτάσεις, αλλά και τις κοινωνικές, οικονομικές και ψυχολογικές της διαστάσεις.
Αντ’ αυτού, διαβάζοντας κανείς το άρθρο του υποψήφιου δημάρχου Νάσου Ηλιόπουλου (ΣΥΡΙΖΑ), «Βρόμικη πόλη ή Αθήνα από την αρχή;» (Εφημερίδα των Συντακτών, 12-3-2019) ξαφνιάζεται δυσάρεστα, σε όλα. Όχι μόνο επειδή δεν βρίσκει πουθενά ρηξικέλευθες ιδέες και καινοτόμες προσεγγίσεις από έναν νέο ηλικιακά υποψήφιο δήμαρχο, αλλά ακόμη και για την εκτυφλωτική λεξιπενία που τον χαρακτηρίζει. Κυρίως όμως για τον κραυγαλέο και ιδεοληπτικό βερμπαλισμό και αναχρονισμό του, που κατά κανόνα είναι συνταγή αποτυχίας, στα χνάρια της «συντρόφισσας» κας Δούρου.
Κατ’ αρχάς προκαλούν αρνητική εντύπωση οι εντελώς άστοχες ορολογίες («φτωχή διαχείριση», «διασπαρμένες δομές», «επανάχρηση») και οι τετριμμένες διατυπώσεις («σύγκρουση με την πολιτική της ταφής των απορριμμάτων», «μάχη για μια Αθήνα από την αρχή», «η Αθήνα δεν μπορεί να εξυπηρετεί ιδιωτικά συμφέροντα» κ.ά.). Διατυπώσεις που υποδηλώνουν ότι, ο προερχόμενος από τον κομματικό σωλήνα του ΣΥΡΙΖΑ υποψήφιος, ακολουθεί με συνέπεια όχι μόνο ένα αποτυχημένο μοντέλο διαχείρισης, αλλά και ότι βρίσκεται όντως για πρώτη φορά στη ζωή του αντιμέτωπος με το πολυδιάστατο και ετεροχρονισμένο αυτό πρόβλημα που ταλανίζει επί δεκαετίες τον μεγαλύτερο δήμο της χώρας – και κατ’ επέκταση όλη την περιφέρεια Αττικής. Άλλωστε, σε μια αποστροφή του άρθρου, σχεδόν το ομολογεί: «Πρέπει να σκεφτούμε τη διαχείριση των απορριμμάτων από την αρχή». Κι αυτό όταν άπαντες στο λεκανοπέδιου Αττικής γνωρίζουν πως ολόκληρη η περιφέρεια Αττικής βρίσκεται κοντά στο διαχειριστικό αδιέξοδο εξαιτίας μιας σειράς από παραλείψεις, λάθη, αβελτηρίες, πολιτικές σκοπιμότητες, προσωπικές «ατζέντες» κ.λπ., που δεν είναι επί του παρόντος να αναλυθούν.
ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ...
ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ-ΛΑΤΣΗΣ |
Η εκπαιδευτική κοινότητα πενθεί! Ωιμέ! Αλί και τρις αλί…τι άλλη συμφορά μας περιμένει!!! Ο Γαβρόγλου, ο Υπουργός μας, δεν θα είναι υποψήφιος στις εκλογές...Το μαύρο το ριζικό μας... Θέλει να περάσει τα χρόνια που του απομένουν κοντά στους φίλους του, τους Λάτσηδες που τόσο πιστά υπηρέτησε πριν γίνει υπουργός...
ΓΕΡΟΜΟΡΙΑΣ
Παρασκευή 12 Απριλίου 2019
Οι εξελίξεις στην Ελλάδα-Βασίλης Βιλιάρδος
Μέσω των φόρων και της μείωσης των εισοδημάτων που προκάλεσε την κατακόρυφη πτώση των τιμών των ακινήτων, κοκκίνισε τα τραπεζικά δάνεια των Πολιτών και δημιούργησε προβλήματα στις αφελληνισμένες τράπεζες, μεταφέρεται η ιδιωτική μας περιουσία στο κράτος και από αυτό στους δανειστές – οπότε η πρώτη μας προτεραιότητα οφείλει να είναι η ανάκτηση της εθνικής μας κυριαρχίας, χωρίς την οποία καμία καλή είδηση δεν είναι στην πραγματικότητα καλή.
.
Επικαιρότητα
Ασφαλώς υπάρχουν κάποια καλά νέα για την Ελλάδα – όπως η έγκριση της Ευρώπης για εξόφληση του δανείου του ΔΝΤ, το επιτόκιο του οποίου υπολογίζεται στο τοκογλυφικό 4,9%, η πτώση των επιτοκίων των πενταετών ομολόγων (στο 2,30% από 3,60% που δανεισθήκαμε, αν και της Πορτογαλίας είναι στο 0,19%), των δεκαετών στο 3,50% (από 3,60% με την Πορτογαλία στο 1,28%), η μείωση του εμπορικού ελλείμματος τον περασμένο μήνα, η εκταμίευση του 1 δις € από τα 5 δις € που μας χρωστούν οι κεντρικές τράπεζες της ΕΕ από τα κέρδη τους εις βάρος μας το 2017 (από την πρώτη περίοδο μας έδωσαν περί τα 6 δις € και μας παρακράτησαν τα 4 δις €), η σημερινή μεγάλη άνοδος των μετοχών των τραπεζών, ο ισοσκελισμένος προϋπολογισμός, το ελάχιστα αρνητικό ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών στο -0,8% (πηγή), το μέσο κόστος δανεισμού στο 1,61% που δεν αυξάνει το χρέος αφού ακόμη και ο χαμηλότερος ρυθμός ανάπτυξης (1,9%) είναι υψηλότερος κλπ.
Εν τούτοις η χώρα μας συνεχίζει να είναι σε τρισχειρότερη κατάσταση σε σχέση με το 2009, τόσο όσον αφορά το δημόσιο χρέος, όσο και το ιδιωτικό – ο ακαθάριστος σχηματισμός παγίων κεφαλαίων παραμένει εξαιρετικά αδύναμος, οι επενδύσεις είναι ελάχιστες, οι φόροι υπέρογκοι, ξεπουλιέται σε εξευτελιστικές τιμές η δημόσια περιουσία, η ιδιωτική κατάσχεται και λεηλατείται, το δημογραφικό διογκώνεται με τη μετανάστευση των νέων σε συνδυασμό με τις όλο και χαμηλότερες γεννήσεις απέναντι σε αυξημένους θανάτους, το μεταναστευτικό επιδεινώνεται, η εγκληματικότητα κλιμακώνεται, ενώ στην καθημερινότητα και στα εθνικά μας θέματα δεν φαίνεται να βελτιώνεται τίποτα.
Στα πλαίσια αυτά η διοργάνωση της πολιτικής και επιχειρηματικής επίσκεψης στα Σκόπια εκ μέρους της κυβέρνησης, για λόγους παραπλάνησης των Πολιτών, δεν ήταν ασφαλώς ότι καλύτερο – αφού όλοι καταλαβαίνουμε πως δεν υπάρχει τίποτα να κερδίσουμε από μία χώρα με ΑΕΠ μόλις στα 11,2 δις $, όταν της Κύπρου, με το μισό σχεδόν πληθυσμό, πλησιάζει τα 24 δις $ (γράφημα). Πριν από όλους μας οι επιχειρηματίες που ήταν αφενός μεν από τους 100 που ανακοινώθηκαν, αφετέρου δεν πήγαν καν οι ίδιοι, αλλά έστειλαν κάποια στελέχη τους.
Το να ισχυρίζεται δε η κυβέρνηση πως παρέδωσε και πρόδωσε το όνομα της Μακεδονίας για να ωφεληθεί η Ελλάδα οικονομικά, είναι κάτι περισσότερο από θλιβερό – πόσο μάλλον όταν η χώρα μας κατείχε ήδη την τρίτη θέση στις εξωτερικές επενδύσεις στα Σκόπια(γράφημα), ενώ οι Έλληνες επιχειρηματίες γνωρίζουν τους κινδύνους, με τους οποίους είναι αντιμέτωποι στην περιοχή.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)