Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2021

Το Τσάμικο πρόβλημα… και το Εθνικιστικό παραλήρημα!


Της Τζούλιας Λιακοπούλου

Oι Αλβανοί (εκτός από τις ιδέες τους για τη «Μεγάλη Αλβανία» κ.τ.λ, που είναι γνωστά εδώ και χρόνια) βάλθηκαν να αλλάξουν και την ιστορία και να γράψουν τη δική τους, έτσι όπως τους συμφέρει βέβαια! Tο Αλβανικό Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό, αναφέρεται στη Μεγάλη Αλβανία… με την καθοδήγηση ιστορικών, ακαδημαϊκών κ.α., που γράφουν υπό το πρίσμα του άκρατου Εθνικισμού, που εδώ και χρόνια «βασιλεύει» στη γειτονική χώρα.

Μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, υπεγράφη μια Ελληνοτουρκική Σύμβαση, που προέβλεπε την ανταλλαγή των Ορθόδοξων Χριστιανών κατοίκων της Τουρκίας με τους Μουσουλμάνους κατοίκους της Ελλάδας (Λωζάνη, 30/1/1923). Στο κείμενο αυτό δεν υπήρχε καμιά αναφορά σε όσους Μουσουλμάνους κατοικούσαν στη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο, καθώς θεωρούνταν Αλβανικής καταγωγής. Μάλιστα, το μέλος της ελληνικής αντιπροσωπείας Δημήτρης Κακλαμάνος, δήλωσε ότι «Η Ελλάδα δεν πρόκειται να ανταλλάξει τους Μουσουλμάνους “αλβανικής” καταγωγής. Αυτοί κατοικούσαν σε μία περιοχή σαφώς καθορισμένη, την Ήπειρο και παρόλο, που η θρησκεία τους ήταν η ίδια με αυτή των Τούρκων, ήταν διαφορετικής εθνικότητας.»

Η ατυχής αυτή δήλωση Κακλαμάνου έδωσε την ευκαιρία στους Αλβανούς να επωφεληθούν. Ο απεσταλμένος τους στη Λωζάνη Μιντάτ Φρασέρι, έστειλε μία επιστολή στον Ιταλό πρόεδρο της επιτροπής για τις μειονότητες Αντόνιο Μοντάνια, με την οποία του τόνιζε ό,τι θα πρέπει να γίνουν πολύ προσεκτικές κινήσεις στο θέμα των Τσάμηδων και να εξαιρεθούν με κάθε τρόπο από την επικείμενη συναλλαγή. Ο Μοντάνια τον καθησύχασε, διαβεβαιώνοντάς τον ότι, Ελλάδα και Τουρκία είχαν δεσμευθεί όσοι Αλβανοί κατοικούσαν στα εδάφη τους να εξαιρεθούν από την ανταλλαγή πληθυσμών.

Ποιοι ήταν όμως οι Τσάμηδες;

Οι Τσάμηδες ήταν γηγενείς χριστιανοί της Θεσπρωτίας, που εξισλαμίστηκαν τον 17ο αιώνα, κυρίως μετά το κίνημα του Διονύσιου του Φιλοσόφου (1611). Μάλιστα, μετά το 1635, φαίνεται ότι οι εξισλαμισμοί αυτοί εντάθηκαν. Ωστόσο, δεν είχαν καμιά σχέση με τους Αλβανούς και δεν διέθεταν Αλβανική Εθνική Συνείδηση. Τα ήθη και τα έθιμά τους ήσαν παρόμοια με τα χριστιανικά, ενώ, πολλοί είχαν και χριστιανικά ονόματα!

"ΔΙΚΑΙΩΣΉ 3368" - Μια ταινία της Ισμήνης Σακελλαροπούλου για το Καλαβρυτινό Ολοκαύτωμα και τη διεκδίκηση των Γερμανικών Αποζημιώσεων





ΔΙΚΑΙΩΣΉ 3368": Παρακολουθήσαμε την Τετάρτη, 8.12.2021, την ΠΡΕΜΙΕΡΑ της ταινίας της Ismini Sakellaropoulou για το Καλαβρυτινό Ολοκαύτωμα και τη διεκδίκηση των Γερμανικών Αποζημιώσεων στον ιστορικό κινηματογράφο Studio στην Αθήνα.
Μια ταινία που θα μας συγκίνησε και ελπίζουμε να μας συνεγείρει όλους για τη συνέχιση του δίκαιου αγώνα!

Πριν την έναρξη της προβολής εκδήλωση για το ζήτημα των γερμανικών επανορθώσεων καθώς και την ταινία μίλησαν με συγκινητικό τρόπο η σκηνοθέτης και σεναριογράφος Σακελλαροπούλου Ισμήνη (σκηνοθέτης και σεναριογράφος), ο Κώστας Αρζόγλου (Ηθοποιός - Αφηγητής του έργου ) και συγκίνησε ο Γιώργος Δημόπουλος (διασωθείς - βιώσας του Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος).
Για την συνέχιση του αγώνα των θυμάτων και το πρόβλήμα του ιστορικού αναθεωρητισμού που τα τελευταία χρόνια μέσω ελληνογερμανικών συνδέσμων στην τοπική αυτοδιοίκηση, τη νεολαία, και την εκπαίδευση, προσπαθεί με ευτελή ανταλλάγματα να αναστείλει τον αγώνα για την δικαίωση του ελληνικού κράτους και των θυμάτων μίλησαν ο Ερμείδης Χαρίλαος (Πρόεδρος Ένωσης Θυμάτων Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος και εκλεγμένο μέλος της Γραμματείας του ΕΣΔΟΓΕ) και ο Συγγελάκης Αριστομένης (Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών, Συγγραμματέας και ψυχή του Εθνικού Συμβουλίου Διεκδίκησης των Οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα), καθώς και ο Κοσσυβάκης Βελισσάριος (διανομέας NEW STAR).
Προβλήθηκε βιντεοσκοπημένο μήνυμα της Heike Hänsel, π. μέλους της Bundestag (Die Linke) σταθερά δυναμική υπερασπίστρια του αγώνα για καταδίκη των Ναζί και δικαίωσης των θυμάτων.
Δείτε εδώ το εξαιρετικό τρέιλερ της ταινίας ΔΙΚΑΙΩΣΗ 3368 της Ισμήνης Σακελλαροπούλου: https://youtu.be/8NJf-z2oHUQ



Ένας κόσμος που μάχεται, δεν συνθηκολογεί κι επιμένει για Δικαιοσύνη!

ΥΠΕΡΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ

ΥΠΕΡΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ



του ΚΩΣΤΑ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ


Το σχετικό ενοχικό σύνδρομο είναι γνωστό από την ψυχολογία και αφορά τους πάντες. Από τον απλό χριστιανό που οι αμαρτίες του τον κάνουν συχνά να υιοθετεί ακραίες ευσεβιστικές θέσεις ως τον αριστερό πολιτικό που επειδή ξέχασε την ταξική πάλη το έριξε στον δικαιωματισμό και από τον εκμεταλλευτή αστό που επιδίδεται στην φιλανθρωπία ως τον ιησουίτη πάπα που για να ξεχαστούν π.χ. η επονείδιστη στάση του κατά την διάρκεια της δικτατορίας της Αργεντινής ή οι αναρίθμητες παιδεραστικές αθλιότητες της "εκκλησίας" του, αναπτύσσει μία συγκινητική ομολογουμένως ρητορική για τους αδικημένους αυτού του κόσμου. 

Δεν ξέρω ποια θα ήταν η στάση της Ελβετικής Φρουράς του Βατικανού αν μερικές χιλιάδες απόκληρων μεταναστών κατασκήνωναν στην πλατεία του Αγίου Πέτρου. Ούτε θέλω να μπω στην άχαρη συζήτηση για τις τράπεζες, την ιστορία και την περιουσία της "Εταιρείας του Ιησού" (το επίσημο όνομα του τάγματος).

 Η γλωσσική ευφυΐα έχει αποφανθεί με την δημιουργία του όρου ιησουίτης. Θυμάμαι ωστόσο εκείνο τον καλό νεαρό του Ευαγγελίου που τηρούσε όλες τις εντολές αλλά ρώτησε τι μένει για να κληρονομήσει την βασιλεία των ουρανών και θυμάμαι επίσης την απογοήτευσή του όταν ο Ιησούς του απάντησε πως αυτό που μένει είναι να μοιράσει την περιουσία του στους φτωχούς. Για τούτο και παραμένω καχύποπτος όταν βλέπω Ιησουίτες φιλάνθρωπους να παίζουν πολιτικά παιχνίδια και να χαϊδεύουν τους δυστυχείς ξεριζωμένους στους οποίους βλέπουν την αύξηση του ποιμνίου τους και την κατασίγαση των ενοχών τους. Διότι είναι μάλλον δύσκολο να στηρίξουν τους αγώνες των Λαών για ειρήνη και προκοπή στις Ελεύθερες Πατρίδες τους ενάντια στον ιμπεριαλισμό που γεννάει απόκληρους και πρόσφυγες...

ΠΗΓΗ:Kostas Hatziantoniou

ΣΟΚ! Η Παναγία Τρανσέξουαλ!


Σχολιάζει ο Νίκος Κλειτσίκας

«Όποιος ακόμη δεν έχει καταλάβει ότι το κούνημα του θυμιατού των...

Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
με το θυμιατήρι του Σαμανισμού είναι μόνον μια ιδεολογική πρόθεση νομιμοποίησης
της μονομερής ιμπεριαλιστικής παρέμβασης, είναι στ' αλήθεια μια περίπτωση απελπισίας.
Με αυτούς που μπερδεύουν τους αγγέλους με τους διαβόλους
δεν είναι δυνατόν να υπάρξει καμία θεολογική αντιπαράθεση»
Costanzo PreveLa quarta guerra mondiale (Ο τέταρτος παγκόσμιος πόλεμος), εκδόσεις Veltro, 2008, σελ. 172

Αν αυτό συνέβαινε για τη θρησκευτική πίστη του οποιουδήποτε πολίτη του πλανήτη θα είχαμε επανάσταση, αλλά είναι φυσιολογικό για της "πολιτισμένη" Ευρώπη του 4ου Ράιχ! Άλλωστε, ήδη έχουμε δείγματα γραφής για τη νέα κανονικότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αυτό το τέρας του υπερεθνικού κεφαλαίου.

Η Παναγία γίνεται τρανσέξουαλ! Ο "κοινωνικός/η αγωνιστής/α" Riccardo SimonettiΕιδικός Πρεσβευτής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα δικαιώματα των ΛΟΑΤ+ -(τις κοινότητες που περιλαμβάνουν ομοφυλόφιλους, λεσβίες, αμφιφυλόφιλους, τρανσέξουαλ, άφυλους κ.α.π. συνανθρώπους μας)-, παρουσίασε την Παναγιά σε τρανς εκδοχή.


Το πρωτοσέλιδο του μηνιαίου γερμανικού περιοδικού με την Παναγία τρανσέξουαλ:
 "Siegessäule" Φυσικά αναμένεται η Ε.Ε. να ανακοινώσει πως ήταν μια πρωτοβουλία του/της ιταλογερμανού/ιταλογερμανίδας ακτιβιστή/ας και δεν είναι επίσημη πολιτική της ΕΕ, αλλά εκφράζει προσωπικές απόψεις του Ειδικού Πρεσβευτή της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα δικαιώματα των ΛΟΑΤ+. Φυσικά για τα δικαιώματα όσων πολιτών δεν επιθυμούν έγχυση πειραματικού γενετικού φαρμάκου στο σώμα τους... δεν υπάρχουν πολιτικές δικαιωμάτων.

Ας θυμηθούμε, δύο κείμενα της Ιωάννας Υψηλάντη, για να κατανοήσουμε τι σημαίνει σήμερα "Πολιτική ορθότητα" (Political correctness) για το νεοναζιστικό καθεστώς που οικοδομούν στην Ευρώπη, με τα "πιστοποιητικά εμβολιασμένου", τη βία και καταστολή, που κάνουν το ναζισμό να παίρνει σήμερα τη ρεβάνς με τις πολυεθνικές Big Pharma και το θεϊκό μπόλι.

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2021

Η γερμανική θέση υπέρ της κατάργησης του βέτο στην Ευρώπη είναι τεράστιο λάθος: Πως θα αμυνθούν οι μικρές χώρες όπως η Κύπρος;



Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΑΡΒΑΛΙΑ

Από τους τρείς βασικούς διεκδικητές του χρίσματος στο ΠΑΣΟΚ, ο νεαρότερος σε ηλικία, Νίκος Ανδρουλάκης, έμοιαζε να έχει τον πιο διακριτό πατριωτικό λόγο. Όχι ότι μας έκανε να χοροπηδάμε από ενθουσιασμό, αλλά εν πάσει περιπτώσει, είχε μια διαφορά σε σχέση με τον αθεράπευτα μνημονιακό Ανδρέα Λοβέρδο, και τον υπερβατικό, μετρ της απεραντολογίας, Γιωργάκη.

Ετσι τουλάχιστον πίστευα μέχρι προχθές. Μέχρι που διάβασα ότι, μέσα στα μυριάδες προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η πατρίδα μας, μέσα στο χάλι μας το μαύρο, τις εκατόμβες των νεκρών, την εξαθλίωση της νεολαίας και τον Τούρκο απέναντι να ξερογλείφεται,  το παιδί αυτό ανακάλυψε-από την Κύπρο μάλιστα- ως νούμερο ένα εθνική προτεραιότητα την…κατάργηση της ομοφωνίας στην Ευρωπαική Ενωση! Για να μην μας δυσκολεύουν…αντιδραστικές χώρες όπως η Πολωνία και η Ουγγαρία».

  • Βάφτισε δηλαδή ως πολιτική εξαγγελία, που εξυπηρετεί υποτίθεται τα ελληνικά συμφέροντα μια αμιγώς γερμανική θέση, πάγια επιδίωξη των τελευταίων δεκαετιών, η οποία ξεκίνησε να μεθοδεύεται από τον Γιούγκερ και σήμερα αποτελεί σημαία της Γερμανίδας επιτρόπου, Ουρσουλας φον ντε Λάιεν.

Επί της ουσίας, βεβαίως, το βέτο έχει ήδη καταργηθεί με συστηματική επιμονή του Βερολίνου, σε όλους τους τομείς πλην εκείνων της εξωτερικής πολιτικής, άμυνας και ασφάλειας, όπου κάθε χώρα ευλόγως επιθυμεί να έχει ένα ύστατο μέσο προστασίας απέναντι σε βλαπτικές, για τα ζωτικά της συμφέροντα, αποφάσεις τρίτων. Οι Γερμανοί όμως, στη λογική του οδοστρωτήρα, θέλουν να αρθούν και τα τελευταία εμπόδια για να μπορούν να ασκούν ελεύθερα την δική τους εξωτερική πολιτική, όπως τότε που διαμέλισαν την Γιουγκοσλαβία.

Θέλουν να αποφασίζουν σε μία νύχτα για να επιβάλλουν κυρώσεις εδώ και εκεί, να φτιάχνουν λίστες ανεπιθύμητων, να κρίνουν αν η οργανωμένη «μπούκα» λαθραίων αποτελεί απειλή ασφαλείας ή όχι και πάει λέγοντας. Στο τέλος θα κηρύξουν και τον τρίτο παγκόσμιο πόλεμο κατά της Ρωσίας ή της Κίνας «κατά πλειοψηφία»!

Ο Ανδρουλάκης λοιπόν έφτασε να ισχυριστεί ότι η κατάργηση της ομοφωνίας εξυπηρετεί τα ελληνικά εθνικά συμφέροντα, αλλά και αυτά της Κύπρου! Να μην υπάρχει βέτο γιατί έτσι δυσκολεύονται και οι κυρώσεις κατά της Τουρκίας, που θα έπρεπε να είναι αυτοματοποιημένες, είπε.

Μα ποιος ακριβώς σήμερα μπλοκάρει τις κυρώσεις εις βάρος του Ερντογάν σήμερα; Οι μικρές χώρες, η Πολωνία ή η ίδια η Γερμανία; Είναι δυνατόν να μην γνωρίζει το στοιχειώδες, τόσα χρόνια ευρωβουλευτής;

Κι αν πάμε στην καθιέρωση της πλειοψηφίας για τόσο σοβαρά θέματα, είναι βέβαιον ότι θα εξυπηρετούνται απόλυτα οι στόχοι του Βερολίνου, καθώς με τα σημερινά πληθυσμιακά και ποσοτικά κριτήρια διαμόρφωσης της (ειδική & διπλή πλειοψηφία), οι Γερμανοί μπορούν πάντα να συγκεντρώνουν μια κρίσιμη μάζα υπέρ των απόψεων

Σάρκα ή σαρκοφάγος;

Πολυμορφία και ιεραποστολική φύση της Εκκλησίας

Του Θανάση Ν. Παπαθανασίου*



Εισήγηση στη συνάντηση εργασίας του Συνδέσμου Ιεροψαλτών Αττικής «Ρωμανός ο Μελωδός & Ιωάννης ο Δαμασκηνός» και της Ανώτατης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Αθήνας, Τετάρτη 24-11-2021, στον χώρο της ΑΕΑΑ.

Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω με την ψηλάφηση τριών ορισμών.

Πρώτον: Τι είναι σάρκα.

Η σάρκα είναι εαυτός μας. Δεν είναι περιτύλιγμα,  δεν είναι τσόφλι, δεν είναι φυλακή. Είναι εαυτός μας. Ασώματος άνθρωπος δεν υπάρχει, και γι’ αυτό δεν θα υπάρξει ασώματη ανάσταση. Κι όταν λέμε ότι ο Χριστός σαρκώθηκε, δεν εννοούμε ότι η θεότητά του φώλιασε μέσα σε ένα σάρκινο περιτύλιγμα, τσόφλι ή φυλακή. Σάρκα του Χριστού έγινε ο πλήρης άνθρωπος. Και πλήρης άνθρωπος σημαίνει και σώμα και ψυχή και νου και πράξη και δημιουργικότητα. Επαναλαμβάνω: Η σάρκα είναι εαυτός μας. Δεν είναι περιτύλιγμα,  δεν είναι τσόφλι, δεν είναι φυλακή.

Δεύτερος ορισμός: Τι είναι σαρκοφάγος.

Για τη «Βίβλο των ΛΟΑΤΚΙ+»

Του Δημήτρη Γ. Μπούσμπουρα από την εφημερίδα Ρήξη Νοεμβρίου, φ. 173

Συλλογικός τόμος, Συμπερίληψη και ανθεκτικότητα, GUTENBERG, 2020

Εκδόθηκε το προηγούμενο έτος, αλλά παρουσιάστηκε φέτος, λόγω της επιδημίας, η Βίβλος των ΛΟΑΤΚΙ+1. Πρόκειται για μία σειρά άρθρων -κυρίως πανεπιστημιακών και ψυχολόγων- με τίτλο: «ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ. Βασικές αρχές ψυχοκοινωνικής στήριξης σε θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας, έκφρασης και χαρακτηριστικών φύλου».

Στην πραγματικότητα, είναι το πρώτο δομημένο βιβλίο για το θέμα της αποδοχής από την κοινωνία της διαφορετικότητας στον σεξουαλικό προσανατολισμό. Η λέξη του τίτλου, «συμπερίληψη», η οποία ακούγεται όλο και πιο πολύ τελευταία, αναφέρεται στην αντιμετώπιση των διακρίσεων, ενώ η «ανθεκτικότητα» στην αντιμετώπιση του «μειονοτικού στρες».

Οι συντονίστριες της έκδοσης είναι μάχιμες στον χώρο με την οργάνωση «Orlando LGBTQ+», η οποία απαρτίζεται κυρίως από ψυχολόγους και έχει ως στόχο την αντιμετώπιση των προκαταλήψεων, των διακρίσεων και της βίας που επηρεάζουν την υγεία και την ευζωία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων. Απευθύνεται σε φοιτητές ελληνικών ΑΕΙ, τμημάτων Ψυχολογίας και Κοινωνικής Εργασίας που παρακολουθούν το αντίστοιχο μάθημα στο προπτυχιακό τους πρόγραμμα, αλλά και σε επαγγελματίες ψυχοκοινωνικής στήριξης (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχοθεραπευτές, ψυχαναλυτές, ψυχιάτρους, συμβούλους κ.λπ.), που νιώθουν την ανάγκη να επιμορφωθούν σε ζητήματα σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας, έκφρασης και χαρακτηριστικών φύλου, για να προσφέρουν συμπεριληπτικές υπηρεσίες.

Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2021

ΒΙΝΤΕΟ – Ο Σαράντος Καργάκος για την φρίκη του Εμφυλίου

“Ήμουν παιδάκι, έμενα στη Λένορμαν 16. Και πήγαινα με τα πόδια, επειδή με στένευε η περιοχή, και φτάνω κάπου προς το Περιστέρι. Περνάει ένα φορτηγό αυτοκίνητο και πετάει κουφάρια, πτώματα. Αποκεφαλισμένοι άνθρωποι. Τους πετάει έτσι, όπως πετάμε τα απορρίματα. Μετά από λίγο βλέπω να έρχονται οι γυναίκες και να προσπαθούν να ενώσουν το σώμα με το κεφάλι, για να μπορέσουν να δουν ποιος είναι ο δικός τους άνθρωπος.

Τότε άρχισα, παρότι ήμουν παιδί, να προβληματίζομαι: ποιο κεφάλι είναι δεξιό και ποιο αριστερό;

Και αυτό με έβαλε σε τόσο μεγάλες σκέψεις ώστε άρχισα πλέον να ασχολούμαι με την μελέτη του πολέμου, όχι για να τον εξωραΐσω, αλλά για να καταδείξω ότι ναι μεν μπορεί να είναι αναγκαίος κάτω από κάποιες συνθήκες, αλλά όταν μπορούμε να τον αποφύγουμε χωρίς να ταπεινωθούμε, είναι καλύτερα.

Και επειδή φοβάμαι πάντοτε τον εμφύλιο, συνηθίζω να έω την φράση του Μακρυγιάννη: Εγώ κρέας για εμφύλιο δεν πουλώ”

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ

Θλίψη για τον χαμό του Σεμπαεδήν Καραχότζα

Έφυγε σήμερα από την ζωή σε ηλικία 42 χρόνων ο γνωστός δημοσιογράφος, και ακτιβιστής υπέρ του Πομακικού Ελληνισμού, αλλά και ευρύτερα των εθνικών μας θεμάτων, Σεμπαεδήν Καραχότζα, ο οποίος νοσηλευόταν εδώ και 11 ημέρες στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, καθώς στις 27 Νοεμβρίου υπέστη βαρύ εγκεφαλικό επεισόδιο.

Ο Σεμπαεδήν Καραχότζα θα συνδέσει το όνομά του με την θαρραλέα του δραστηριότητα υπέρ των Πομάκων, αγωνιζόμενος τόσο ενάντια στις απόπειρες κύκλων του Προξενείου της Κομοτηνής να καταπνίξουν την φωνή τους, και να τους επιβάλουν την τουρκική γλώσσα και συνείδηση, ενώ παράλληλα αρθρογραφεί και τοποθετείται με μια πατριωτική πάντα οπτική για όλα τα εθνικά μας θέματα.

Σύντομο βιογραφικό

Ο Σεμπαϊδήν Καραχότζα γεννήθηκε το 1979 στο χωριό Προσήλιο της Ξάνθης. Σπούδασε στο Γυμνάσιο Σμίνθης και στο 3ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης από το οποίο αποφοίτησε το 1997.

Φοίτησε επί μία τριετία στη Νομική του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, χωρίς να ολοκληρώσει τις σπουδές του, λόγω προβλημάτων υγείας. Μέλος της Ένωσης Δημοσιογράφων Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου Μακεδονίας Θράκης (Ε.ΔΗ.Π.Η.Τ.).

Επί σειρά ετών ήταν μόνιμος συνεργάτης στο περιοδικό «Ενδοχώρα». Ήταν για 3 χρόνια (2006-2009) εκδότης της Πομακικής εφημερίδας NATPRESΗ.

[ ]

Ο ανώτατος δικαστής, τα ναρκωτικά και τα ανομολόγητα “πάρτι”…

Ο ανώτατος δικαστής, τα ναρκωτικά και τα ανομολόγητα “πάρτι”…: Σαν να μην έφτανε η υπόθεση με το κύκλωμα των επίορκων αστυνομικών, που κατηγορείται πως είχε στήσει κανονική

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2021

Μπορεί το “παιδί του κομματικού σωλήνα” να ξανακάνει το ΠΑΣΟΚ μεγάλο;




Μπορεί το “παιδί του κομματικού σωλήνα” να ξανακάνει το ΠΑΣΟΚ μεγάλο;: Το οργανωτικό ταλέντο του Νίκου Ανδρουλάκη τον βοήθησε να είναι στην τριάδα των διεκδικητών, αλλά δεν τον καθιστά ικανό να κάνει το ΠΑΣΟΚ μεγάλο.

Αξιολόγηση: κι έρχεται αυτή η στιγμή για να αποφασίσεις με ποιους θα πας και ποιους θα αφήσεις

Δημήτρης Μαριόλης

Είστε υπέρ ή κατά;

Έστω απαντήστε μ’ ένα ναι ή μ’ ένα όχι.

Το έχετε το πρόβλημα σκεφτεί

Μια λέξη μόνο. Εμπρός λοιπόν:

Είστε υπέρ ή κατά;

Σκεφθείτε το καλά. Θα περιμένω.

Μ. Αναγνωστάκης   

.

Τα σχολεία, όπως και ολόκληρη η χώρα, βράζουν από την έξαρση της πανδημίας. Με πληθωρικά τμήματα, συγχρωτισμό των μαθητών σε διάφορες πλευρές της σχολικής καθημερινότητας και μοναδικά μέτρα ασφάλειας τις μάσκες, τα ανοιχτά παράθυρα και τα rapid tests, δηλαδή, με χειρότερους όρους λειτουργίας από πέρσι και όλα να επαφίενται στον παράγοντα τύχη και στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών. Την ίδια στιγμή, με κυριότερη αιτία τις – σε διεθνές επίπεδο πλέον μακρόχρονες – αναστολές λειτουργίας της εκπαιδευτικής δραστηριότητας, όλα τα εμπειρικά δεδομένα δείχνουν ότι τα προβλήματα των μαθητών/τριών τόσο σε ψυχοκοινωνικό όσο και σε μορφωτικό έχουν χτυπήσει κόκκινο. Παράγωγα και τα δύο παραπάνω της κυβερνητικής εκπαιδευτικής πολιτικής που στοχεύει ακριβώς στην αποδυνάμωση του δημόσιου σχολείου και στην ένταση των ταξικών, εκπαιδευτικών ανισοτήτων – η παροιμιώδης ανικανότητα της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ έρχεται απλώς να ενισχύσει τα αποτελέσματα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής αλλά και να πολώσει ακόμα περισσότερο την αντιπαράθεση του με το εκπαιδευτικό σώμα. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο το Υπουργείο Παιδείας αδιαφορεί συνειδητά και ηθελημένα για την εκπαιδευτική πραγματικότητα, για τις ανάγκες και τα δικαιώματα των μαθητών και θέτει με ταξικό κυνισμό και με κάθε μέσο ως προτεραιότητα την προώθηση της αξιολόγησης.

Σε αυτό το έδαφος μαίνεται στην κυριολεξία η μάχη της αξιολόγησης. Με καταστολή και αυταρχισμό, δίκες-παρωδία, αλλεπάλληλες εγκυκλίους αναρμόδιων στελεχών, με συνεχείς αναβολές και παρατάσεις, με καθημερινή ψευδολογία της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, με τη γνωστή τακτική της λάσπης και του κοινωνικού αυτοματισμού που υπηρετούν τα αργυρώνητα και πλήρως ελεγχόμενα ΜΜΕ, με ασφυκτικές πιέσεις, εκβιασμούς, αυθαιρεσίες και διοικητικές παραβάσεις μιας μερίδας διευθυντών σχολικών μονάδων επιχειρείται να αντιμετωπιστεί η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που δίνει τη μάχη αποφασιστικά, με βασικό όπλο τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ. Το γεγονός ότι κάθε αυταρχικό βήμα στον αντιδημοκρατικό κατήφορο που έχει επιλέξει το Υπουργείο πολώνει ακόμα περισσότερο το κλίμα, το γεγονός ότι μπαίνουμε στον Δεκέμβρη κι ακόμα κανένας από τους σχεδιασμούς του Υπουργείου δεν έχει προχωρήσει επί της ουσίας στα σχολεία, αποτελεί αναμφίβολα μια νίκη του εκπαιδευτικού κινήματος και του αγώνα διαρκείας που ξεκίνησε από την περσινή άνοιξη.

Είναι πλέον δεδομένο και αδιαμφισβήτητο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι αντίθετη με την αξιολόγηση που προωθεί η Κεραμέως και το Υπουργείο Παιδείας. Αυτό καταγράφηκε με τα συντριπτικά ποσοστά στην απεργία-αποχή, με τη συμμετοχή 100.000 εκπαιδευτικών στην απεργία της 11ης Οκτώβρη, με τα μαζικότατα συλλαλητήρια. Και ναι, αποτελεί την πιο τρανταχτή διάψευση του πρωτοσέλιδου της Καθημερινής με τίτλο «οι εκπαιδευτικοί γυρνούν την πλάτη στους συνδικαλιστές», αλλά, πολύ περισσότερο, συνιστά μια ιδεολογική και πολιτική ήττα της κυβέρνησης και της αντιεκπαιδευτικής της ατζέντας. Γιατί οι εκπαιδευτικές πολιτικές διαμεσολαβούνται υποχρεωτικά από τους εκπαιδευτικούς. Κάτι που σημαίνει πολύ απλά ότι η ηγεμονία στο εσωτερικό του εκπαιδευτικού σώματος ανταγωνιστικών αντιλήψεων απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική καθιστά καταδικασμένο σε αποτυχία κάθε κυβερνητικό μέτρο.

Άγνωστες πτυχές του κατοχικού δανείου: Ξεχασμένοι ήρωες του χθες, …θλιβερά ανδρείκελα του σήμερα…




Άγνωστες πτυχές του κατοχικού δανείου: Ξεχασμένοι ήρωες του χθες, …θλιβερά ανδρείκελα του σήμερα…

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΑΡΒΑΛΙΑ – ΜΕΡΟΣ Α΄ : Και το όνομα αυτού, Αθανάσιος Σμπαρούνης. Το έχετε ξανακούσει; Όχι, βέβαια. Ούτε στις… ΚΛΙΚ

Αποχαιρέτισαν την Μέρκελ με στρατοκρατική φιέστα… Οι Γερμανοί δεν ντρέπονται πλέον μην τους παρεξηγήσουν…



Αποχαιρέτισαν την Μέρκελ με στρατοκρατική φιέστα… Οι Γερμανοί δεν ντρέπονται πλέον μην τους παρεξηγήσουν…

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΑΡΒΑΛΙΑ Κανέναν δεν σόκαρε, ούτε στην Ελλάδα, ούτε διεθνώς η ναζιστική τελετή «αποχαιρετισμού»… ΚΛΙΚ

Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2021

Αντιπρόεδρος ΣτΕ: Η βραδινή επίσκεψη των ανήλικων αλλοδαπών με τα ναρκωτικά και η απόφαση για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό


Ο στενός φίλος της ΠτΔ Κ.Σακελλαροπούλου που βρέθηκε με ανήλικους αλλοδαπούς και ναρκωτικά

«Σεισμό» έχει προκαλέσει στην ηγεσία της Δικαιοσύνης το σκάνδαλο με την εμπλοκή του αντιπροέδρου του ΣτΕ Παναγιώτη – Κίμωνα Ευστρατίου σε υπόθεση χρήσης κοκαΐνης από μια παρέα ανήλικων -κατά δήλωσή τους- αλλοδαπών.

Συγκεκριμένα άνδρες της ομάδας ΔΙΑΣ Νοτιοανατολικής Αττικής, που περιπολούσαν στην Ηλιούπολη, εντόπισαν γύρω στις 2 τα ξημερώματα της Πέμπτης τους τρεις ανηλίκους, έναν Ρομά, έναν Αλβανό Ρομά και έναν Ινδό, να βγαίνουν (!) από την πολυκατοικία όπου κατοικεί ο δικαστικός και τους σταμάτησαν για έλεγχο.

Στην κατοχή τους κατασχέθηκε ποσότητα κοκαΐνης, την οποία υποστήριξαν ότι τους προμήθευσε ο 66χρονος αντιπρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας. Οι αστυνομικοί συνέλαβαν τους τρεις νεαρούς και τους οδήγησαν στο Τμήμα Ασφαλείας Ηλιούπολης, όπου κλήθηκε και ο Παναγιώτης – Κίμων Ευστρατίου, ο οποίος παραδέχτηκε πως τους γνωρίζει. Ακολούθησε επικοινωνία της ηγεσίας της ΕΛ.ΑΣ. με τον υπουργό Δικαιοσύνης Κώστα Τσιάρα, ο οποίος άναψε το πράσινο φως για να γίνει έρευνα στην κατοικία του δικαστικού. Το κλιμάκιο της Ασφάλειας που έφτασε εκεί κατάσχεσε ένα μπουκαλάκι με υπολείμματα κοκαΐνης.

Σε βάρος των τριών ανηλίκων έχει σχηματιστεί δικογραφία, ενώ ο αντιπρόεδρος του ΣτΕ δεν συνελήφθη καθώς ισχύει ακαταδίωκτο και ακολουθείται άλλη διαδικασία λόγω της ιδιότητάς του για τους δικαστικούς. Ωστόσο, εξετάζεται ο βαθμός εμπλοκής του στην υπόθεση, ενώ ως τώρα αντιμετωπίζει την πλημμεληματική κατηγορία της κατοχής ναρκωτικών για προσωπική χρήση. Όμως δημιουργείται τεράστιο θέμα ηθικής τάξης, αν αποδειχθεί η… ιδιαίτερη προσωπική σχέση του ανώτατου δικαστικού λειτουργού με τους τρεις νεαρούς και μάλιστα υπό την επήρεια ναρκωτικών.

Ντροπή: Μάθημα άφυλης κοινωνίας έκανε η ΠτΔ σε παιδιά δημοτικού – «Ούτε αρσενικό – ούτε θηλυκό»!

Η ΠτΔ Κατερίνα Σακελλαροπούλου μίλησε σε 8χρονα παιδιά για τον... «Winnie - the - Pooh» που είναι «ο αγαπημένος της» γιατί δεν παραπέμπει «ούτε σε αρσενικό - ούτε σε θηλυκό»!



 Συντάκτης Παντελής Λαμψιώτης

ΠτΔ: Ένα αδιανόητο νεοεποχίτικο «φροντιστήριο» για μια unisex κοινωνία έκανε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, μιλώντας σε μαθητές και μαθήτριες της τρίτης τάξης του 6ου Δημοτικού Σχολείου Πολίχνης.

Η κα. Σακελλαροπούλου επιστράτευσε τη θελκτικότητα ενός γνωστού κινουμένου σχεδίου, για να παρουσιάσει σε παιδιά δημοτικού (!) έναν κόσμο χωρίς διακριτά φύλα.

Συγκεκριμένα μίλησε για το γνωστό αρκουδάκι «Winnie – the – Pooh», λέγοντας σε παιδάκια (που τώρα πρωτομαθαίνουν τον διαχωρισμό των βιολογικών φύλων) πως αυτό το κινούμενο σχέδιο είναι το αγαπημένο της,  γιατί «έχει όνομα και αρσενικό και θηλυκό»!

Όπως πρόσθεσε στο «μάθημα» της η ΠτΔ, αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που απαιτεί «μεγάλη προσοχή», αφού οι δημιουργοί «δεν ήθελαν να δώσουν όνομα ούτε αρσενικό – ούτε θηλυκό, και έδωσαν και τα δύο». Και πρόσθεσε πως «ήταν πολύ νωρίς όταν αυτά γράφτηκαν, σε σχέση με το σημείο που βρισκόμαστε τώρα».

Μόνο θλίψη μπορεί να προκαλέσει το ότι η… πρώτη πολίτης της χώρας, αντί να μιλήσει στα παιδιά του δημοτικού για την ένδοξη ελληνική ιστορία, για τους ήρωες του Γένους, για την παράδοση μας, για τις αρετές του πνεύματος κ.α., επίλεξε να μιλήσει για τον… άφυλο «Winnie – the – Pooh»!

Σημειωτέον πως ο χαρακτήρας «Winnie – the – Pooh», είναι αρσενικού γένους, όπως περιγράφει το ίδιο το site της Disney που χρησιμοποιεί το άρθρο «he» (αυτός). Όμως αυτό δεν εμπόδισε καθόλου την ΠτΔ να πλέξει το αφήγημα της.

H ΠτΔ δεν βρήκε να μιλήσει για κάτι πιο εποικοδομητικό;

Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΠΟΙΗΣΗ ΑΝΘΟΛΟΓΗΜΕΝΗ | ΜΕΡΟΣ Ε΄: ΣΥΜΕΩΝ Ο ΝΕΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ | ΑΠΟΔΟΣΗ ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΟΥΖΟΣ

 Εισαγωγή-ανθολόγηση-σχόλια ΗΛΙΑΣ ΜΑΛΕΒΙΤΗΣ

~.~

Η βυζαντινή ποίηση παραμένει η μεγάλη απούσα από όλες σχεδόν τις ανθολογίες ελληνικής ποίησης, ένα –χρονικά– τεράστιο, ουσιωδώς ανεξήγητο κι αναιτιολόγητο, κενό για τη γνώση, παρουσία κι εξέλιξη της ελληνικής ποίησης από τις απαρχές της ως τις μέρες μας. Οι αιτίες αρκετές, οι προκαταλήψεις κι η μεροληψία φοβάμαι ακόμη περισσότερες. Έχουμε συνηθίσει να σταματούμε απότομα στην Παλατινή Ανθολογία (μετά βίας ώς τον τέταρτο συνήθως μεταχριστιανικό αιώνα, χωρίς να αναλογιζόμαστε συνάμα πως κι αυτή η ίδια η Ελληνική Ανθολογία συνιστά μια γενναιόδωρη χειρονομία των ίδιων των Ελληνορωμιών του Βυζαντίου προς εμάς τους επιγενόμενους) και καταπιανόμαστε πάλι με το πρωτοφανέρωμα της νεοελληνικής –δημώδους πάντα– ποίησης  εκεί γύρω στον ενδέκατο αι. Το μεταξύ τους διάστημα, έχει ως επί το πλείστον αφεθεί αποκλειστικά στους βυζαντινολόγους, οι οποίοι βέβαια, ας ειπωθεί στεντορείως και υμνητικώς, τον τελευταίο αιώνα έχουν απροσμέτρητα βαθύνει κι εμπλουτίσει τη γνώση μας για τα ποιητικά κείμενα της βυζαντινής περιόδου, με νέες κριτικές εκδόσεις κι αναγνώσεις, μελέτες, φανερώσεις άγνωστων ποιημάτων, μεταγραφές από ανέκδοτα χειρόγραφα κλπ., απομένει η ανθολόγησή τους κι η σύγχρονη (ποιητική κατά προτίμηση) μεταγραφή τους. Μια τέτοια έλλειψη, όπως είναι φυσικό, κι επιτείνει τις προκαταλήψεις αλλά και διογκώνει την άγνοια για τη βυζαντινή ποίηση. Ενώ το υλικό διόλου δεν λείπει, δεν είναι τυχαίο πως ως τις μέρες μας μεταφράζονται κείμενα ποιητικά που προέρχονται αποκλειστικά σχεδόν μόνον από την εκκλησιαστική υμνολογία, πράγμα που φανερώνει πολλά για τη γνώση και τη θεώρηση μα και για τη δεξίωση της βυζαντινής ποίησης σήμερα. Ας είναι! Δεν είναι η ώρα και η στιγμή  για περισσότερα˙ αυτή η εισαγωγή θα αρθρωθεί με την πληρότητα και την τεκμηρίωση που χρειάζεται, σαν έρθει η στιγμή της υλοποίησης μιας τέτοιας ανθολογίας της βυζαντινής ποίησης, που με την παρότρυνση και τη συνεργασία στενών φίλων θα αποκοτήσουμε. Η ανάληψη μιας τέτοιας ανθολογίας, βαρύ κι επίμοχθο έργο, θ’ απαιτήσει και συνεργασίες και χρόνο αρκετό.  Ήδη ανασκουμπωθήκαμε και αναμετριόμαστε με τα κείμενα, τους συγγραφείς, τις δυσκολίες, τις ιδιαιτερότητές τους, το περιβάλλον τους, τη μεταγραφή τους.
Με τον νου λοιπόν στραμμένο στη δημιουργία μιας ανθολογίας της βυζαντινής ποίησης, αποφασίσαμε εδώ στο ηλεκτρονικό ΝΠ, να ξεκινήσουμε με την παρουσίαση μιας όσο το δυνατόν εκτεταμένης επιλογής των ήδη μεταφρασμένων (περισσότερο ή λιγότερο γνωστών) βυζαντινών κειμένων από νεοέλληνες ποιητές˙ σαν προεισαγωγή και πρόγευση της μελλοντικής ανθολογίας αλλά κι άτυπη, όσο το δυνατόν ευρεία, αποτίμηση της μέχρι σήμερα παρουσίας της μεταφρασμένης βυζαντινής ποίησης στα γράμματά μας.
ΗΛΙΑΣ ΜΑΛΕΒΙΤΗΣ

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2021

O φεμινισμός στην εποχή του μεταμοντερνισμού


O φεμινισμός στην εποχή του μεταμοντερνισμού

*Απόσπασμα από το κείμενο της Έλεν Πλάκροουζ «Γιατί δεν με θεωρώ πια φεμινίστρια», από το 12ο τεύχος του Προτάγματος

Από τη δεκαετία του ’80, άρχισε να διαμορφώνεται μια εσωτερική κριτική στον φιλελεύθερο φεμινισμό. Ο τελευταίος κατηγορήθηκε στο σύνολό του ότι δεν αναγνώρισε τα επιπρόσθετα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι Μαύρες και ασιατικής καταγωγής γυναίκες ή οι λεσβίες, και ότι είχε επικεντρωθεί κατά κύριο λόγο στα προβλήματα της μεσαίας τάξης. Επρόκειτο για βάσιμες επικρίσεις στις οποίες καλούμασταν ν’ απαντήσουμε ιεραρχώντας εκ νέου τις προτεραιότητές μας. Πολλές φιλελεύθερες φεμινίστριες άρχισαν, έτσι, να στρέφουν την προσοχή τους στα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας ή να τονίζουν τις ιδιαίτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες που ζουν σε κοινότητες προσκολλημένες σε καταπιεστικές και πατριαρχικές θρησκείες σαν το Ισλάμ, όπως η άσκηση βίας ή ακόμη κι ο ακρωτηριασμός των γεννητικών τους οργάνων για τη δήθεν προστασία της «τιμής» τους. Όλα αυτά λάμβαναν χώρα στο πλαίσιο ενός οικουμενικού φιλελεύθερου φεμινισμού που φτάνει μέχρι τις μέρες μας. Εκείνη όμως τη δεκαετία αρχίζει εντός των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών μια μετατόπιση προς τον μεταμοντερνισμό, η οποία σταδιακά επηρέασε και τον φεμινισμό. Κάπως έτσι εμφανίζεται λοιπόν η λεγόμενη διαθεματικότητα (intersectionality)[1].

Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2021

Η Μεγάλη Επανεκκίνηση – Οι δέκα στόχοι των παγκοσμιοποιητών με τα δικά τους λόγια

Η Μεγάλη Επανεκκίνηση – Οι δέκα στόχοι των παγκοσμιοποιητών με τα δικά τους λόγια

Κάθισα να αποθησαυρίσω τις διάφορες εντολές, συμβουλές και μοντέλα για το μέλλον που μας ανακοίνωσαν (ή επέβαλαν) στη διάρκεια της πανδημίας είτε οι εκπρόσωποι της παγκοσμιοποιητικής ΕΕ και του αμερικανικού Δημοκρατικού Κόμματος, είτε οι “λεσχηάρχες” της παγκοσμιοποιητικής highsociety, όπως ο κύριος Κλάους Σβαμπ που μας μαθαίνει πόσο πολύ χρειαζόμαστε την “Μεγάλη Επανεκκίνηση”, είτε μεγιστάνες του πλούτου, όπως οι Μπιλ Γκέιτς και Τζορτζ Σόρος, που χρηματοδοτούν από μέσα ενημέρωσης και πολιτικά κόμματα, μέχρι τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και το Συμβούλιο της Ευρώπης.

Κατέληξα λοιπόν σε μια λίστα 10 παρεμβάσεων που σηματοδοτούν την Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση (ή αλλιώς “Μεγάλη Επανεκκίνηση”, η αλλιώς “Γενναίο Νέο Κόσμο”) που ξεκίνησε να υλοποιείται για το “καλό μας”: Πρώτη παρέμβαση, η καθιέρωση των γενετικά μεταλλαγμένων τροφίμων ή ακόμη και των συνθετικών, μέχρι και συνθετικά μπιφτέκια θα δούμε, δήθεν για να αντιμετωπιστεί η πείνα που θα φέρει η παγκόσμια οικονομική κρίση που προκάλεσε η επιδημία. Στην πράξη όμως για να εξαρτιέται διατροφικά ο πλανήτης από πέντε-έξι μεγάλους πολυεθνικούς γίγαντες που δραστηριοποιούνται στη βιοτεχνολογία.

Αποσύρθηκε σουρεαλιστική οδηγία της Κομισιόν που στο όνομα της ουδετερότητας «καταργούσε κάθε διάκριση», ακόμη και τα Χριστούγεννα

Σε στροφή 180 μοιρών υποχρεώθηκε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία ανακάλεσε εσωτερικό έγγραφο με οδηγίες για τη δέουσα εσωτερική επικοινωνία των στελεχών της, καθώς κατηγορήθηκε ότι προσπαθεί να… ακυρώσει τα Χριστούγεννα και ότι εξαπολύει επίθεση κατά της «κοινής λογικής».




Πρόκειται για έναν οδηγό 30 σελίδων με σκοπό τη χρήση πιο ουδέτερης γλώσσας εντός της Κομισιόν σε ό,τι αφορά το φύλο, η οποία να είναι πιο φιλική στη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, και η οποία παρουσιάστηκε από την Επίτροπο για την Ισότητα, Χελένα Ντάλι, στα τέλη Οκτωβρίου.

Το εσωτερικό έγγραφο περιήλθε στην κατοχή της ιταλικής ταμπλόιντ “il Giornale”, κάτι που πυροδότησε αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και από ανώτατο αξιωματούχο του Βατικανού, ακροδεξιούς πολιτικούς και πρώην Επίτροπο της Ε.Ε..

Ως αποτέλεσμα, η κ. Ντάλι αναγκάστηκε να κάνει πίσω, αναφέρει το Politico. «Υπήρξαν ανησυχίες σε ό,τι αφορά ορισμένα παραδείγματα που αναφέρονταν στις κατευθυντήριες γραμμές για την χωρίς αποκλεισμούς επικοινωνία, η οποία όπως συνηθίζεται σε τέτοιες οδηγίες, είναι μια εργασία σε εξέλιξη», ανέφερε στο Twitter η Μαλτέζα Επίτροπος. «Εξετάζουμε αυτές τις ανησυχίες με σκοπό να τις λάβουμε υπόψη μας στην αναθεωρημένη εκδοχή των οδηγιών».

Το επίμαχο έγγραφο

Το έγγραφο είναι μέρος ενός σχεδίου που υποστήριξε η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, για τη θέσπιση μιας «Ένωσης της Ισότητας». Στο πλαίσιο αυτό και προκειμένου να διασφαλιστεί ότι «όλοι εισπράττουν εκτίμηση και αναγνώριση σε όλες τις εργασίες μας ανεξαρτήτως φύλου, φυλής ή εθνικότητας, θρησκείας ή πίστης, αναπηρίας, ηλικίας ή σεξουαλικού προσανατολισμού», το έγγραφο περιείχε μερικές οδηγίες όπως:

Όποιος άνθρωπος θέλει να γίνει χριστιανός, πρέπει πρώτα να γίνει ποιητής - Άγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης

ΚΛΙΚ...