Δευτέρα 9 Απριλίου 2018

«Πολεμοχαρής εθνικισμός», λοιπόν;……


του Νίκου Σταθόπουλου

Τύμπανα πολέμου, όλο και πιο δυνατά, όλο και πιο απειλητικά… με τη χώρα αλυσοδεμένη στο κρεβάτι μιας εγκληματικής κοινωνικοοικονομικής χειρουργικής, ο εφιάλτης μιας γενικής σύρραξης με την Τουρκία δεν είναι πια το «απίθανο» και το εξορκιστικά «μακρινό»… και καμιά «στρατηγική κατευνασμού» δε μπορεί να φρενάρει το γενιτσαρικό μένος του «Σουλτάνου» (κι αυτό έχει αποδειχθεί «πανηγυρικά», από το 1996…)…αντιθέτως, σε καταδικάζει στην ηττοπάθεια αλλά και στην επίταση της εξάρτησης από «προστάτες»…

…Κορυφώνοντας την ενορχήστρωση της πολεμικής τρομοκρατίας, ο αδίστακτος σουλτανίσκος του ισλαμοφασισμού, ντυμένος με στρατιωτική στολή, μίλησε ευθέως για «εδάφη που μας ανήκουν» και τα οποία για να προσαρτηθούν «θα πάρουμε πολλές ζωές»… ούτε ο Αδόλφος τέτοια σαφήνεια στην βαρβαρική πρόθεση! Ούτε ο Μωάμεθ ο «Πορθητής» τέτοια χυδαία απολίτιστη αλαζονεία μέσα στην Αγία Σοφία…

…Και δεδομένου ότι ήδη οι ένστολοι αφιονισμένοι της σύγχρονης Υψηλής Πύλης «δρουν» στα ανατολικά, ο κώδων κρούει για τα δυτικά, δηλαδή για την Ελλάδα… ο Νεοοθωμανισμός περνά από τη ρητορεία στις ενέργειες, γράφοντας στα παλιά του τα παπούτσια διεθνείς συνθήκες, συνοριακά δεδομένα, κράτη, ηθική και λογική… η κατασκευή πυρηνικής εγκατάστασης δίπλα στην Ελλάδα, καθιστά την επέκταση εις βάρος μας ζωτική εγγύηση του ξεσαλωμένου μεγαλοκρατισμού…

…Με τον τόπο ρημαγμένο από τον μνημονιακό οδοστρωτήρα, με το λαό αιμόφυρτο στο καναβάτσο από την απίστευτη βία των «μεταρρυθμίσεων», με μια ψυχολογία που δίνει μάχη ακεραιότητας έναντι της απελπισίας: η έλευση της πολεμικής καταστροφής, αν ο μη γένοιτο συμβεί, «κλειδώνει» την τραγωδία… η γεωπολιτική θα συναντήσει την οικονομία σε ένα ραντεβού εθνικής καταβαράθρωσης… τουλάχιστον να σώσουμε την εδαφική μας ακεραιότητα! και μαζί της, την αξιοπρέπεια και το φιλότιμο, δημιουργώντας μια πρακτική ελπίδα αναγέννησης…

Κυριακή 8 Απριλίου 2018

Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΚΟΙΝΟΚΤΗΜΟΣΥΝΗ


Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου,

«…Ἦταν τόση ἡ προθυμία, μὲ τὴν ὁποία ἔδιναν (ὅσοι εἶχαν περιουσίες), ὥστε δὲν ὑπῆρχε οὔτε ἕνας φτωχὸς [στὴν πρώτη χριστιανικὴ κοινότητα τῶν Ἱεροσολύμων] Δὲν ἔδιναν δηλαδὴ ἕνα μέρος μόνο ἀπὸ τὴν περιουσία τους, κρατώντας τὴν ὑπόλοιπη γιὰ τὸν ἑαυτό τους, οὔτε τὰ ἔδιναν μὲν ὅλα, ἀλλὰ μὲ τὸ αἴσθημα πὼς ἦταν δικά τους καὶ τὰ χάριζαν. Τὴν ἀνωμαλία τῆς ἄνισης κατανομῆς τῶν ἀγαθῶν [ποὺ συμβαίνει στὶς κοινωνίες] τὴν εἶχαν ἐξαφανίσει ἀπὸ ἀνάμεσά τους καὶ ζοῦσαν μὲ μεγάλη ἀφθονία ἀγαθῶν. (…) Οὔτε τολμοῦσαν δηλαδὴ νὰ δίνουν οἱ ἴδιοι ἀπευθείας στὰ χέρια τῶν φτωχῶν, οὔτε ἔνιωθαν ὑπερήφανοι ποὺ ἔδιναν, ἀλλὰ ἔφερναν [τὰ χρήματα ποὺ εἰσέπρατταν ἀπὸ τὴν πώληση τῶν περιουσιῶν τους] μπροστὰ στὰ πόδια [τῶν Ἀποστόλων] καὶ αὐτοὺς τοὺς ἄφηναν νὰ τὰ διαχειρισθοῦν καὶ τοὺς καθιστοῦσαν ἀπόλυτους κύριους, ὥστε ἡ κατανάλωση νὰ γίνεται ἀπὸ ἀγαθά, ποὺ ἀνῆκαν πιὰ σ’ ὁλόκληρη τὴν κοινότητα κι ὄχι ἀπὸ δικά τους. Αὐτὸς ὁ τρόπος ἐκτὸς τῶν ἄλλων τοὺς βοηθοῦσε καὶ στὸ νὰ μὴν ὑπερηφανεύονται.

Ἂν καὶ σήμερα γινόταν τὸ ἴδιο, θὰ ζούσαμε πιὸ εὐτυχισμένοι καὶ οἱ πλούσιοι καὶ οἱ φτωχοί. […] εἶναι ἀπὸ μόνο τοῦ φανερό, προπαντὸς ὅμως ἀπὸ ὅσα συνέβησαν τότε, πὼς διαθέτοντας οἱ πλούσιοι τὶς περιουσίες τους, ὄχι μόνο δὲν φτώχυναν, ἀλλὰ καὶ τοὺς φτωχούς τους ἔκαμαν πλούσιους.

Ἀλλὰ ἂς περιγράψουμε καὶ τώρα μὲ λόγια τὸ καθεστὼς ἐκεῖνο (…) Πόσο χρυσάφι νομίζετε πῶς θὰ συγκεντρωθεῖ; Εγώ ὑποθέτω ὅτι ἂν ὅλοι καὶ ὅλες καταθέσουν ἐδῶ εἰλικρινὰ ὅλα τὰ μετρητά τους καὶ προσφέρουν ἐπιπλέον καὶ τὰ χωράφια τους καὶ ὅλα γενικὰ τὰ ἰδιόκτητα ἀντικείμενα καὶ σπίτια τους (γιὰ δούλους δὲν κάνω λόγο, ἐπειδὴ οὔτε τότε συνέβη κάτι τέτοιο, ἀλλὰ τοὺς ἐλευθέρωναν καὶ τοὺς ἐξίσωναν μὲ τοὺς ἑαυτοὺς τῶν), σὲ λίγο θὰ συγκεντρωνόταν χωρὶς ἀμφιβολία μέχρι ἕνα ἑκατομμύριο λίτρες χρυσάφι, ἢ καλύτερα δυὸ καὶ τρεῖς φορὲς αὐτὴ ἡ ποσότητα.

Σάββατο 7 Απριλίου 2018

ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΙΑ ΕΥΧΕΤΗΡΙΑ ΚΑΡΤΑ ΣΤΟΥΣ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥΣ


Τὸ ἐλάχιστο ποὺ μποροῦμε νὰ κάνουμε γιὰ τοὺς δυὸ Ἕλληνες στρατιωτικοὺς ποὺ θὰ περάσουν τὶς ἡμέρες τοῦ Πάσχα στὶς φυλακὲς τῆς Ἀνδριανούπολης εἶναι νὰ τοὺς στείλουμε μία εὐχητήρια κάρτα μὲ εὐχὲς γιὰ «Καλὴ Ἀνάσταση».

Ἡ ταχυδρομικὴ διεύθυνση εἶναι ἡ παρακάτω:
Α. MITRETODIS – D. KOUKLATZIS, 
Ily.lit-Avariz, 22130, Avariz koyu,
Edirne merkez, Edirne,
Turkey




ΠΑΣΧΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΣΧΑ!!!


Φωτογραφία του χρήστη Φυσάει αδιαφορία, κοινωνικοπολιτικά θέματα.

Πάντα στον κόσμο θα 'ρχεται Παρασκευή Μεγάλη

και κάποιος θα σταυρώνεται για να σωθούν οι άλλοι...

Ν.Γκάτσος
(φωτογραφία Τσε Γκεβάρα λίγο πριν τον εκτελέσουν...)

Του Νίκου Σταθόπουλου


"ΑΓΡΙΕΣ" ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ασχολούνται από το πρωί με αναλύσεις("επιστημονικές", προφανώς, μη μας πουν και "γύφτους"...) για το "αν υπήρξε Ανάσταση" και άλλα τέτοια!...αυτοί οι τύποι, κλειδωμένοι στην κοσμάρα τους, φιλοδοξούν να "ξυπνήσουν το λαό" και να "κάνουν επανάσταση"!....χωμένοι ως το λαιμό στον αστικό θετικισμό, καταποντισμένοι στην "επιστημονική" κοπτοραπτική του Διαφωτισμού, φανατικότεροι από τους αστούς φιλοσόφους, πρωτοπορούν στο να κοπούν οι ρίζες της λαϊκής συνείδησης...κάνουν ό, τι μπορούν για να σκέφτεται ο "πληβείος" με όρους τεχνολογίας και marketing......καμιά επαφή με το λαϊκό αίσθημα, αποξενωμένοι από το λαϊκό φαντασιακό, έρμαια της αστικής διανόησης...κανονικοί μαθητές του δυτικού καπιταλισμού, γελοιοποιούνται όλο και περισσότερο....

ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΙΟ ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΗ, πιο λυτρωτική, πιο ανατρεπτική λαϊκή διαδήλωση από την Περιφορά του Επιταφίου;...με αυτή την διαρκή συλλογική πράξη αντίστασης διασχίσαμε την Τουρκοκρατία, συντηρώντας ατόφιο το φρόνημα του Προσώπου μας...και σήμερα, παραμένει ο "τόπος" αμοιβαίας επαλήθευσης, το "άβατο" του αναγνωρισμού του Πλησίον, το ακατάλυτο μετερίζι της πάσχουσας και βαλλόμενης συνείδησής μας..η πιο ιερή και πολύτιμη Διαδήλωση της αφοσίωσης στη ζωή με ελεύθερο πρόσωπο...ΝΑΙ! μια "κηδεία" ύμνος στη ζωή από ένα λαό "αμόρφωτο και οπισθοδρομικό"!....ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!....

"MH MIΛΑΤΕ για τον Ιησού-Υιό Θεού, ΜΗ ΜΙΛΑΤΕ για τη λαϊκή ορθόδοξη παράδοση, ΜΗ ΜΙΛΑΤΕ για τη Βυζαντινή κληρονομιά..ΜΙΛΗΣΤΕ για "το τώρα", για το "ανθρώπινο και κοσμικό περιεχόμενο της χριστιανικής ηθικής"..."...δηλαδή : κάντε τον Ιησού, διαχειρίσιμο ηθικολόγο αναμορφωτή, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της κοινωνιολογίας...αφαιρέστε από τον άνθρωπο το μεταφυσικό βάθος, ώστε να ξεπέσει σε μετρήσιμο μέγεθος και λογιστική μονάδα με ελεγχόμενη τυπική νόηση...ξεριζώστε κάθε αίσθηση συνέχειας και ταυτότητας από το λαό, ώστε να χαμπαρίσει ότι είναι μια απλή απρόσωπη μάζα υπό την επιρροή των ιδεολογιών των thinktanks και των μεθοδευμένων επιρροών "της εποχής"...Ναι, αυτά προτείνουν διάφοροι δυστυχισμένοι τυχάρπαστοι εδώ μέσα...διάφοροι ημιμαθείς με ανίατη νεύρωση, που επιθυμούν ένα λαό πολτοποιημένο και άμορφο, κι έναν άνθρωπο "αυτόνομο" χωρίς ρίζες και αξίες από βάθος χρόνου και σταθερές...ας τους περιφρονήσουμε, ας τους αφήσουμε εκεί χαροκαμένους, να το παίζουν "κουλτούρα" σαρκάζοντας οτιδήποτε συνθέτει την ιστορική βάση και την πολιτισμική συνέχεια του τόπου...επειδή αυτοί είναι "κουρέλι" μέσα στην αποδόμηση, ας μην τους μοιάσουμε..με όλα μας τα λάθη, ας μην σεβαστούμε και λογαριάσουμε την αρρωστημένη τους τάση να παρασύρουν κι άλλους στο πνίξιμό τους...

Η συνεχιζόμενη αγωνία του Xριστού: Προανάκρουσμα της Ανάστασης – παντού!


Φωτογραφία του Papathanasiou Athanasios.

ΘΑΝΑΣΗΣ Ν. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, Μ. Σάββατο 7-4-2018

Η συνεχιζόμενη αγωνία του Xριστού: Προανάκρουσμα της Ανάστασης – παντού!

Οι Χριστιανοί, είχε πει ο π. Γ. Φλωρόφσκυ, «πρέπει να κατανοούν πως η κοινωνική αθλιότητα είναι η συνεχιζόμενη αγωνία του Xριστού, που υποφέρει ακόμη στο πρόσωπο των μελών του». Και ο π. Δ. Στανιλοάε προχώρησε ακόμη παραπέρα, και μίλησε για τη συμμετοχή του Χριστού στην οδύνη όχι μόνο των μελών του, αλλά κάθε αδικημένου: Ο Χριστός «εξισώνει την αξία των ανθρώπων που πάσχουν, με την δική του αξία [...]. Δείχνει ότι αυτός ο ίδιος πάσχει με τους πάσχοντες». Αυτό το είχε εκφράσει περίφημα ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής (7ο αι.) στο έργο του «Μυσταγωγία», στο οποίο ερμηνεύει τη θεία Λειτουργία. Αντίθετα προς μονιστικές, εσωστρεφείς θεωρήσεις της λειτουργικής ζωής, ο Μάξιμος κλείνει την ερμηνεία του με έναν ύμνο για το άνοιγμα στο πρόσωπο του αδικημένου, έναν ύμνο προς την αλληλεγγύη: Ως το τέλος της ζωής αυτής ο Χριστός υποφέρει μυστικά τις οδύνες των αδυνάτων και καλεί τους πιστούς να τον μιμηθούν, να διακονήσουν το πάθος των ανθρώπων πάσχοντας οι ίδιοι […].

Κώστας Βάρναλης- Η Μάνα του Χριστού

pasxa-keria-ekklhsia

Κώστας Βάρναλης

Η Μάνα του Χριστού
Πώς οι δρόμοι ευωδάνε με βάγια στρωμένοι,
ηλιοπάτητοι δρόμοι και γύρω μπαξέδες!
Η χαρά της γιορτής όλο πιότερο αξαίνει
και μακριάθε βογκάει και μακριάθε ανεβαίνει.
Τη χαρά σου, Λαοθάλασσα, κύμα το κύμα,
των αλλώνε τα μίση καιρό τήνε θρέφαν,
κι αν η μαύρη σου κάκητα δίψαε το κρίμα,
να που βρήκε το θύμα της, άκακο θύμα!
Φεύγεις πάνω στην άνοιξη, γιε μου καλέ μου.
Ανοιξή μου γλυκιά, γυρισμό που δεν έχεις.
Η ομορφιά σου βασίλεψε κίτρινη, γιε μου,
δε μιλάς, δεν κοιτάς πώς μαδιέμαι, γλυκέ μου!
Κει στο πλάγι δαγκάναν οι οχτροί σου τα χείλη…
Δολερά ξεσηκώσανε τ’ άγνωμα πλήθη,
κι όσο ο γήλιος να πέση και νά ‘ρθη το δείλι,
το σταυρό σου καρφώσαν κι’ οχτροί σου και φίλοι.
Μα γιατί να σταθής να σε πιάσουν! Κι ακόμα,
σα ρωτήσανε: “Ποιος ο Χριστός;” τί ‘πες “Νά ‘με”!
Αχ! δεν ξέρει τι λέει το πικρό μου το στόμα!
Τριάντα χρόνια παιδί μου δε σ’ έμαθ’ ακόμα!
Μια συλλογή ύμνων και ποιημάτων για το Πάσχα ΕΔΩ

Στην Eκκλησία

Στην Eκκλησία

Εκτύπωση
Την εκκλησίαν αγαπώ — τα εξαπτέρυγά της,
τ’ ασήμια των σκευών, τα κηροπήγιά της,
τα φώτα, τες εικόνες της, τον άμβωνά της.

Εκεί σαν μπω, μες σ’ εκκλησία των Γραικών·
με των θυμιαμάτων της τες ευωδίες,
μες τες λειτουργικές φωνές και συμφωνίες,
τες μεγαλοπρεπείς των ιερέων παρουσίες
και κάθε των κινήσεως τον σοβαρό ρυθμό —
λαμπρότατοι μες στων αμφίων τον στολισμό —
ο νους μου πηαίνει σε τιμές μεγάλες της φυλής μας,
στον ένδοξό μας Βυζαντινισμό.
(Από τα Ποιήματα 1897-1933, Ίκαρος 1984)


Στην Εκκλησία (ανάγνωση)
(διαβάζει: Σουλιώτης Μίμης, Ανέκδοτη ηχογράφηση, Αθήνα 2002)

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης όμηρος κι όχι “τουρκόσπορος”! Ένα συγκλονιστικό κείμενο


της Λιάνας Μυστακίδου. 07/04/2018 | 06:37 militaire.gr


 Η Λιάνα Μυστακίδου που μας τιμά με τα κείμενά της για την Τουρκία, απαντά σ΄ όλους εμάς που κατηγορούμε τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο για την αφωνία του σχετικά με την αιχμαλωσία των δύο Ελλήνων στρατιωτικών. Μας δείχνει την άλλη πλευρά του νομίσματος, την οποία η Λιάνα Μυστακίδου γνωρίζει πάρα πολύ καλά. Την ευχαριστούμε για την παρέμβαση, γιατί όπως θα διαπιστώσετε είναι πολύτιμη. Το κείμενο είχε τη μορφή επιστολής προς τον υπογράφοντα. Θεώρησα ότι πρέπει να διαβαστεί απ΄ όλους μας και γι΄ αυτό ζήτησα την άδεια της καλής συναδέλφου για να το δημοσιοποιήσω.Είναι ένα καλό μάθημα προς όλους μας, που λέει πως για τέτοια θέματα, δεν πρέπει να γράφουμε μόνο με το συναίσθημα της στιγμής, αλλά με το μυαλό.
Πάρις Καρβουνόπουλος
Το κείμενο της ΛΙΑΝΑΣ ΜΥΣΤΑΚΙΔΟΥ
Φίλε Πάρη, παίρνω αφορμή και σου γράφω σχετικά με το σημερινό σου άρθρο
αναφορικά με τον Οικουμενικό Πατριάρχη και το Πασχαλινό του μήνυμα.
Απευθύνομαι σε εσένα πρώτα με την ιδιότητα της φίλης δεδομένου ότι με
τιμάς χρόνια με τη φιλία σου, με την ιδιότητα της συνεργάτιδας της
ιστοσελίδας σου και κυρίως με την ιδιότητα της φανατικής αναγνώστριας των
άρθρων σου εδώ και πολλά χρόνια.
Γνωρίζοντάς σε πιστεύω πως θα καταλάβεις το πνεύμα της επιστολής μου αυτής, η οποία μόνο σκοπό έχει να παρουσιάσει  και μια άλλη πτυχή των γεγονότων, φωτίζοντας έτσι σφαιρικά κάποια πράγματα και καθιστώντας εν τέλει πιο αντικειμενικό το έργο της δημοσιογραφίας που υπηρετούμε πιστά και μεθοδικά αμφότεροι τόσα χρόνια.
Επουδενί δεν έχω σκοπό να υπερασπιστώ ή να μεμφθώ κανέναν με την επιστολή μου αυτή, πολύ δε περισσότερο ούτε και να εξυπηρετήσω κανένα συμφέρον (όπως γνωρίζεις πολύκαλά).

Οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν για την έλευση του Χριστού

Οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν για την έλευση του Χριστού - Ιδού οι αποδείξεις!

Έχουν διασωθεί αρχαία κείμενα που το αποδεικνύουν
Στην Πολιτεία του Πλάτωνα (B, V , 362) – βιβλίο που όλοι το αποδέχονται – περιέχεται μία προφητεία ισάξια μ’ αυτές των προφητών της Παλαιάς Διαθήκης:
«Θα απογυμνωθεί απ’ όλα εκτός της δικαιοσύνης, διότι φτιάχτηκε αντίθετος στην ως τότε συμπεριφορά. Χωρίς να αδικήσει κανέναν θα δυσφημισθεί πολύ ως άδικος ώστε να βασανισθεί για την δικαιοσύνη και θα γεμίσει με δάκρυα εξαιτίας της κακοδοξίας αλλά θα μείνει αμετακίνητος μέχρι θανάτου και ενώ θα είναι δίκαιος θα θεωρείτε άδικος για όλη του τη ζωή. Έχοντας τέτοιες διαθέσεις ο δίκαιος θα μαστιγωθεί, θα στρεβλωθεί, θα δεθεί, θα ανάψουν τα μάτια του και στα τελευταία του αφού πάθει κάθε κακό θα καρφωθεί πάνω σε πάσσαλο, και να ξέρεις ότι δεν είναι δίκαιο αλλά αφού έτσι το θέλει ας γίνει».
Στο έργο Προμηθεύς Δεσμώτης του Αισχύλου, ο Προμηθέας όντας φυλακισμένος στον Καύκασο προλέγει ότι ο λυτρωτής του θα γεννηθεί από την παρθένο Ιώ και τον Θεό (στ.772, 834, 848) θα είναι δηλαδή υιός Θεού και υιός Παρθένου. Αυτός ο Θεάνθρωπος θα καταλύσει την εξουσία των παλαιών θεών και θα αφανίσει αυτούς και την δύναμή τους (908,920). Ο Ερμής τότε σταλμένος από τον Δία προαναγγέλλει στον Προμηθέα τα εξής:
«Τοιούδαι μόχθου τέρμα μη τί προσδόκα πριν αν θεός τις διάδοχος των σων πόνων φανή, θελήση τ’ είς αναύγητον μολείν ‘Άιδην, κνέφαια τ’ άμφί Ταρτάρου βάθη» μετάφραση «μην περιμένεις να λυτρωθείς από τους πόνους προτού θεός πάρει τα πάθια τα δικά σου πάνω του και με τη θέλησή του κατέβει στον ‘Άδη τον ανήλιαγο, στους άφεγγους του Ταρτάρου βυθούς» (στ. 1041-1043).
Ο Σωκράτης στην απολογία του αναφέρει τα ακόλουθα:
«Θα μείνετε κοιμισμένοι σε όλη σας τη ζωή εάν δεν σας λυπηθεί ο Θεός να σας στείλει κάποιον άλλον» (Πλάτωνος, Απολογία Σωκράτους 18{31α}).
Στο Άγιον Όρος υπάρχουν χειρόγραφα που διασώζουν προφητείες της Σίβυλλας –της ιέρειας του Απόλλωνα– για την έλευση του Χριστού π.χ σε χειρόγραφο με την ονομασία «Υπόμνημα εις τον Άγιον Απόστολον Φίλιππον» πού φυλάσσεται στην Ιερά Μονή Δοχειαρείου αναφέρονται τα εξής:
«Ύστερα από πολύ καιρό θα φθάσει κάποιος εις αυτήν την πολυδιηρημένην γη και θα γεννηθεί με σάρκαν αμόλυντον. Με ανεξάντλητα όρια ώς Θεότητα θα λυτρώσει τον άνθρωπον από την φθοράν των ανίατων παθών. Και θα τον φθονήσει άπιστος λαός και θα κρεμασθεί ψηλά ώς κατάδικος εις θάνατον. Όλα αυτά θα τα υποφέρει με πραότητα».

Παρασκευή 6 Απριλίου 2018

"Η ζωή εν τάφω…" με την αγγελική φωνή του Ν. Ξυλούρη (βίντεο)






Ημέρα πένθους είναι για όλη την ορθοδοξία η Μεγάλη Παρασκευή. Στις εκκλησίες όλης της επικράτειας χτυπούν πένθιμα οι καμπάνες καθώς η Μεγάλη Παρασκευή σηματοδοτεί την κορύφωση του θείου Δράματος.

Το πρωί στους ιερούς ναούς ψάλλονται οι Μεγάλες Ώρες, που είναι ύμνοι οι όποιοι περιέχουν, τροπάρια, Αποστόλους, Ευαγγέλια και Ευχές.

Αμέσως μετά ακολουθεί ο Εσπερινός της Μεγάλης Παρασκευής όπου γίνεται και η Αποκαθήλωση του Εσταυρωμένου. Εκεί ο ιερέας αφαιρεί από το σταυρό το σώμα του Ιησού και το τοποθετεί στο Ιερό Κουβούκλιο, ένα ύφασμα πάνω στο οποίο έχει κεντηθεί ή ζωγραφιστεί ο Χριστός νεκρός.

Πέμπτη 5 Απριλίου 2018

Κυκλοφορεί το νέο τεύχος του Άρδην με αφιέρωμα στον Ιωάννη Καποδίστρια


Κυκλοφορεί σε βιβλιοπωλεία και περίπτερα το νέο τεύχος του Άρδην (τ. 111) με αφιέρωμα στον Ιωάννη Καποδίστρια.
τεύχος 111, Ιανουάριος – Μάρτιος 2018
Περιεχόμενα 
Άρδην, Μία νέα Μεγάλη Ιδέα
Μ. Εγγλέζος, Τα συνεχόμενα επεισόδια μιας γενικευμένης κρίσης 
Ν. Καρατουλιώτης, Για τα «θερμά επεισόδια»
Γ. Καραμπελιάς, Εμείς και η Ρωσία 
Γ. Ρακκάς, Θεσσαλονίκη: Το τέλος της μεγάλης αυταπάτης
Στ. Δέξιππος, Πτυχές και αίτια του εθνομηδενισμού 
Αφιέρωμα: Ο Ιωάννης Καποδίστριας και το ’21
Εισαγωγικό σημείωμα 
Τ. Κρώλυ, Ο Καποδίστριας και οι Έλληνες πριν το 1821 
Γκ. Άρς, Το Ιονικό ζήτημα
Γ. Σκλαβούνος, Η Άμυνα της Λευκάδας 
Ν. Δημητριάδης, Ο Κατσαντώνης στη Λευκάδα 
Γ. Καραμπελιάς, Ι. Καποδίστριας: Υπόμνημα επί της καταστάσεως των Ελλήνων 

Ο Θεος να βαλει το χερι του: Σε ρολο εκτελουντος χρεη Προεδου και Πρωθυπουργου ο Αμερικανος Πρεσβης

Αποτέλεσμα εικόνας για ΗΠΑ ΠΡΕΣΒΗΣ ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑΣΑποτέλεσμα εικόνας για ΗΠΑ ΠΡΕΣΒΗΣ

Της Δέσποινας Χαραλαμπίδου
Τι μπορεί να λένε ένας περιφερειάρχης και ένας πρέσβης ξένης χώρας σε 12 συναντήσεις μέσα σε ένα χρόνο; Τι έκανε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας με άλλους αυτοδιοικητικούς παράγοντες στην έδρα του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες; Πώς εξηγεί ο ίδιος ο Απ. Τζιτζικώστας την πλούσια αυτή δραστηριότητα; Μια απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα δίνει η περιφερειακή σύμβουλος Κεντρικής Μακεδονίας και επικεφαλής της παράταξης Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα Δέσποινα Χαραλαμπίδου στο κείμενο που ακολουθεί.
Άκρως αποκαλυπτική ήταν η τακτική συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου της Κεντρικής Μακεδονίας τη Δευτέρα 19/3/2018. Σε αυτήν, τέθηκε από περιφερειακούς συμβούλους των παρατάξεων Λαϊκή Συσπείρωση και Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα, το θέμα των επίσημων συναντήσεων του περιφερειάρχη με τον Αμερικανό πρέσβη, ο οποίος περιοδεύει σε περιοχές και πόλεις της χώρας μας, στις οποίες ήδη υλοποιούνται σχεδιασμοί των ΗΠΑ. Τέθηκε ακόμα, το θέμα της παρουσίας του κ. Τζιτζικώστα και άλλων στελεχών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως οι περιφερειάρχες Βορείου Αιγαίου και Έβρου, ο δήμαρχος Χανίων και ο πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, στην έδρα του ΝΑΤΟ, κάτω από τον συντονισμό της αμερικάνικης πρεσβείας.
Σε ερώτηση που τέθηκε στον περιφερειάρχη κ. Τζιτζικώστα περί του τι συζήτησε στις 3 συναντήσεις του με τον αμερικάνο πρέσβη, εκείνος απάντησε ότι μέσα στο 2017 έχει συναντηθεί με τον κ. πρέσβη επίσημα ή ανεπίσημα(;), όχι 3 αλλά 12 φορές. Για το τι συζητήθηκε, απάντησε: «Είναι ειλημμένη απόφασή μου να ενισχύσουμε τις σχέσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με χώρες και περιφέρειες του εξωτερικού. Αυτές οι προσπάθειες έχουν αποδώσει καρπούς γιατί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι ξανά στο χάρτη, έχει αποκτήσει μια πολύ σημαντική και σύγχρονη εικόνα στο εξωτερικό και αυτό μας βοηθά και σε μια σειρά άλλων θεμάτων οικονομικής και αναπτυξιακής φύσεως αλλά και εθνικών ενδιαφερόντων. Μόνο με την προσέλκυση επενδυτικού επιχειρηματικού ενδιαφέροντος θα βγει η περιοχή μας και η χώρα από την κρίση». Και πρόσθεσε: «Επιζητούμε ως διοίκηση ενισχυμένη επιχειρηματική παρουσία των ΗΠΑ και θεωρούμε ότι επειδή η φετινή χρονιά λόγω του ότι τιμώμενη χώρα στην ΔΕΘ είναι το 2018 η ΗΠΑ είναι μια χρυσή ευκαιρία για να τονωθεί η σχέση συνεργασίας της ΠΚΜ με τις ΗΠΑ».
Φωτογραφία του Βαγγελης Θεοδωρουλακης.

Φωτογραφία του Χαράλαμπος Στέρτσος.


Καλό Πάσχα, Καλή Ανάσταση από την Παλαιστίνη

Φωτογραφία του Panagiotis G Papanikolaou.

Αυτοαξιολόγηση με ερωτηματολόγιο...


ΚΛΙΚ στην εικόνα για τη συνέχεια...

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ, 2010-2015:

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ, 2010-2015:
Από τα Μνημόνια των συστημικών ΠΑΣΟΚ/ΝΔ στο "αριστερό" Μνημόνιο του ΣΥΡΙΖΑ

ΤΑΚΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

(Γόρδιος, Σεπτέμβριος 2015)


το βιβλίο είναι διαθέσιμο στα παρακάτω βιβλιοπωλεία (και online αγορά)



ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥΟ βασικός στόχος του βιβλίου αυτού είναι να δείξει, σε ένα είδος χρονικού της καταστροφής που ακολουθεί το γεγονότα της εποχής, τις απατηλές μεθόδους που χρησιμοποίησαν και χρησιμοποιούν οι ξένες και ντόπιες ελίτ, με τα απόλυτα ελεγχόμενα από αυτές κανάλια, εφημερίδες (ακόμη και πολλά από τα δήθεν «εναλλακτικά» κοινωνικά μίντια), για να εξαπατήσουν κατ’επανάληψη τα λαϊκά στρώματα που είναι τα κυρίως θύματα της παγκοσμιοποίησης.

Οι Νοσταλγοί του Παρελθόντος και ο Άγγελος της Ιστορίας

Γράφει ο Μάκης Ανδρονόπουλος  – 

Οι αποδομητικές μέθοδοι του νεοσυντηρητισμού με αφορμή μια δεύτερη ανάγνωση της «Νοσταλγίας του Απόλυτου» του George Steiner

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η γραφή του στοχαστή George Steiner είναι απολαυστική και σε παρασύρει εύκολα στην «παγίδα» των συλλογισμών του. Ομολογώ ότι η χειμαρρώδης και ενίοτε ειρωνική γραφή του με παρέσυρε κατά την πρώτη ανάγνωση του βιβλίου του «Νοσταλγία του Απόλυτου» (Άγρα, 2007). Η δεύτερη όμως ανάγνωση με βρήκε απέναντι στον Στάινερ, τον οποίο πλέον τοποθετώ -όπως άλλωστε και τον Roger Scruton που επίσης απολαμβάνω- στους  θεμελιωτές ενός σύγχρονου αποδομητικού συντηρητισμού, ιδιαίτερα επικίνδυνου από πολιτικής απόψεως.
Ο Στάινερ ξεκινά αυτό το βιβλίο με τη γενικής αποδοχής διαπίστωση ότι έχουν περιέλθει σε παρακμή τα χριστιανικά δόγματα στη Δύση, που είχαν «διαμορφώσει την ταυτότητα του ανθρώπου και τη θέση μας στον κόσμο», επειδή «έχασαν την κυριαρχία τους πάνω στο συναίσθημα και στην καθημερινή ύπαρξη». Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργηθεί «κενό» και να στεγνώσει ο «πυρήνας της ηθικής και πνευματικής υπόστασης του ανθρώπου».
Έτσι, κατά τον Στάινερ, προς πλήρωση του «κενού» δημιουργήθηκαν νέες «μυθολογίες» και σημειώθηκε μια σταδιακή επιστροφή στον ανορθολογισμό. Υπό αυτή την οπτική, στήνει στον τοίχο τον Φρόιντ (ψυχανάλυση), τον Μαρξ (δικτατορία του προλεταριάτου) και τον Λεβί-Στρος (γλωσσολογική δομή της ανθρωπολογίας). Όσους δε τους ακολούθησαν τους καταγγέλλει ως νοσταλγούς του απόλυτου, υπονοώντας ευθέως ότι κατά κάποιο τρόπο «θρησκεύονται» με τα νέα κοσμικά δόγματα.

Ζητούμενο η ανάπτυξη, πραγματικότητα ο αφελληνισμός

Γράφει ο Μάκης Ανδρονόπουλος  – 

Ολοκληρώθηκε η χρηματιστηριακή μεταβίβαση του πλειοψηφικού ποσοστού 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης στην South Europe Gateway Thessaloniki Limited, που συγκρότησαν οι εταιρείες Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Belterra Investments Ltd και Terminal Link SAS για την εν λόγω παραχώρηση, η οποία θα ισχύσει μέχρι το 2051. Είναι ένας ακόμα κρίκος στον αφελληνισμό της οικονομίας που βαφτίζεται ανάπτυξη.
Καταβλήθηκε εφάπαξ τίμημα 231,926 εκατ. ευρώ η δε συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,1 δισ. ευρώ που περιλαμβάνει υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ την επόμενη επταετία. Πρόσφατα πουλήθηκε έναντι 284 εκατ. ευρώ με μικρό premium έναντι της τρέχουσας χρηματιστηριακής αξίας το εναπομείναν 5% του ΟΤΕ στην Deutsche Delekom.

ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ...

Φωτογραφία του ΚΩΣΤΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ.

Τετάρτη 4 Απριλίου 2018

Εσύ δεν είσαι ο δάσκαλος; Εσύ θα βρεις τη λύση στο πρόβλημα της τάξης σου

Αποτέλεσμα εικόνας για δασκαλος
Πολλές φορές κατά τη διάρκεια της θητείας μας, εμείς οι εκπαιδευτικοί ερχόμαστε αντιμέτωποι με τμήματα «δύσκολα» ή «προβληματικά» όπως φορές αποκαλούνται. Τμήματα που κανένας συνάδελφος στο σχολείο που υπηρετούμε δεν θέλει να αναλάβει. «Τυχαία» αυτά τα τμήματα μένουν πάντα τελευταία όταν γίνεται η κατανομή των τάξεων στην αρχή της χρονιάς.

Έτσι, όταν κάποιος εκπαιδευτικός έρχεται να διδάξει για πρώτη φορά σε ένα σχολείο, είναι πολύ πιθανόν να αναλάβει ένα τέτοιο τμήμα το οποίο θα έχει μείνει επειδή κανείς άλλος δεν θα έχει θελήσει να το αναλάβει. Βέβαια, αν και ελάχιστες, υπάρχουν περιπτώσεις έμπειρων συναδέλφων  που προθυμοποιούνται να αναμετρηθούν με δύσκολες καταστάσεις χωρίς να φοβούνται το ενδεχόμενο της «αποτυχίας». Συνάδελφοι που βάζουν ως προτεραιότητα το καλό όλης της σχολικής μονάδας και όχι της προσωπικής τους άνεσης.
Αφού κάποιος «καινούριος» αναλάβει ένα τέτοιο τμήμα αρχίζει να ακούει διάφορα σχόλια και συμβουλές είτε από παλιούς συναδέλφους, είτε κι από τον διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας. Σχόλια όπως : «Πρόσεχε», «Είναι ιδιαίτερη η κατάσταση σε αυτό το τμήμα», ή «υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις σε αυτό το τμήμα». Ακόμα θα σου δώσουν πληροφορίες για το τι έκανε ή ακόμη και τι έπαθε ο προηγούμενος δάσκαλος. Ίσως και συμβουλές για το πως πρέπει να κάνεις τη δουλειά σου για να αντιμετωπίσεις τις δυσκολίες που θα προκύψουν.

Το παιδί έρχεται στο σχολείο νομίζοντας ότι και πάλι θα πατήσει ένα κουμπί και θα έχει αποτέλεσμα.

Το παιδί της σημερινής κοινωνίας, φοβάμαι ότι δε μαθαίνει κάτι τέτοιο. Ακόμα κι όταν έρχεται στη σχολική κοινότητα, έρχεται με τη νοοτροπία – πάλι υπερβάλλω για να δώσω την εικόνα – λίγο ή πολύ, του καταναλωτή.
Λοιπόν, στη σημερινή ορολογία και γλώσσα θα έλεγα, θα μιλούσαμε ίσως για μια ποιότητα ζωής, η οποία ενδιαφέρει πριν από κάθε τι άλλο. Ξέρετε, είναι κοινότοπο, μπορεί να απολαμβάνει κανείς πάρα πολλά υλικά αγαθά, και η ζωή του να είναι πραγματικά δίχως νόημα, δίχως περιεχόμενο, ένα μαρτύριο μοναξιάς πιθανόν, εάν δεν υπάρχουν κάποιες ποιότητες που να έχουν την απόλυτα πρωτεύουσα θέση.
Έτσι θέλω να πω ένα παράδειγμα τέτοιων προβλημάτων ουσιωδών εκπαιδευτικής διαδικασίας, που δεν άκουσα ποτέ να τίθενται από τον πολιτικό λόγο των τελευταίων δεκαετιών.
Σκεφτείτε πώς μεγαλώνει σήμερα ένα παιδί. Μόλις πάρει συνείδηση του εαυτού του, ένα παιδί σήμερα μπορεί να έχει τα πάντα στη διάθεσή του πατώντας ένα κουμπί. Πατάει ένα κουμπί κι έχει φως, πατάει ένα άλλο κουμπί κι έχει θερμότητα, ένα τρίτο κουμπί κι έχει εικόνα, ένα τέταρτο κι έχει μουσική.
Άθελά του, ασυνείδητα, ανεπίγνωστα, αυτό το αυτονόητο, ότι τα πάντα είναι υποταγμένα στο εγώ του, και μπορώ να έχω αμέσως αποτέλεσμα, δημιουργεί ένα συγκεκριμένο ψυχισμό, επαναλαμβάνω, χωρίς την ευθύνη του παιδιού, άθελά του.
Για να το κατανοήσουμε αυτό, θυμηθείτε ή σκεφτείτε, πώς λειτουργούσε ένα παιδί αντίστοιχα στη λεγόμενη αγροτική κοινωνία, όπου για να έχει φως έπρεπε να ανάψει το λυχνάρι, δηλαδή να έρθει σε μια σχέση με τα συγκεκριμένα υλικά τα οποία πρέπει να σεβαστεί και πρέπει να βρει το μυστικό τους, για να μπορέσουν να αποδώσουν το αποτέλεσμα που χρειάζεται. Το ίδιο για να εκπέμπουν θερμότητα, θα ανάψει φωτιά – δεν είναι εύκολο ν’ ανάψεις φωτιά με ξύλα.

Andrei Rublev.(1966)




Σκηνοθεσία: Andrei Tarkovsky. 

Παίζουν: Anatoliy Solonitsyn, Ivan Lapikov 


“Η τέχνη γεννιέται και ριζώνει εκεί που υπάρχει διαχρονική και ακόρεστη δίψα για το πνευματικό, το ιδεώδες, εκεί όπου υπηρετείται μία υψηλότερη και συλλογική ιδέα” Αντρέι Ταρκόφσκι. 


Στη Ρωσία του 15ου αιώνα, εσωτερικές αναταράξεις κι επιδρομές εισβολέων θεμελιώνουν όλο και περισσότερο την ανάγκη για αδερφοσύνη. Οι πνευματικοί άνθρωποι αποπροσανατολίζονται και στρέφονται προς την κάλυψη εφήμερων αναγκών. Κάποιοι χρησιμοποιούν την τέχνη τους ως αφορμή για απόδραση από την πραγματικότητα, αλλά σύντομα καταλαβαίνουν ότι είναι ανέφικτη. Άλλοι στρέφουν την προσοχή τους στην τεχνική αρτιότητα των έργων τους αψηφώντας την αναζήτηση βαθύτερου νοήματος. Υπάρχουν κι εκείνοι που εκμεταλλεύονται την αναμπουμπούλα για προσωπικό όφελος κι επειδή νιώθουν υπερβολική αυτοπεποίθηση, αναλαμβάνουν απαιτητικά έργα τα οποία τελικά αδυνατούν να ολοκληρώσουν. Μπροστά σε στιγμές που όλοι τους έρχονται αντιμέτωποι με την αλήθεια, βρίσκεται σιωπηλά και διακριτικά ένας ακόμη καλλιτέχνης, ο Αντρέι Ρουμπλιόφ.

Οι υπόλοιπες ταινίες:

Αναζητώντας την πηγή της πιο σαγηνευτικής παραδοσιακής μουσικής στον κόσμο *

Της Αμάντα Πέτρουσιτς από τον νέο  Ερμή τον Λόγιο τ. 16 που κυκλοφορεί σε περίπτερα και βιβλιοπωλεία

Στις 20 Σεπτεμβρίου 1926, ο Έλληνας βιολιστής Αλέξης Ζουμπάς ηχογράφησε ένα από τα πιο στενόχωρα μουσικά κομμάτια που έχω ακούσει ποτέ. Το τραγούδι, με τίτλο «Ηπειρώτικο Μοιρολόι», είναι ένα πεντατονικό μοιρολόι που για χιλιετίες τραγουδιέται δίπλα σε φρεσκοσκαμμένους τάφους στην Ήπειρο, αυτό το άγριο κομμάτι γης στην ελληνοαλβανική μεθόριο. Η εκτέλεση του Ζουμπά είναι λίγο περισσότερο από τέσσερα λεπτά, χωρίς φωνή, και ως επί το πλείστον αυτοσχεδιαστική, κι έγινε συνοδεία κοντραμπάσου από κάποιον άγνωστο μουσικό. Ο Ζουμπάς ήταν τεχνικά εξαίρετος μουσικός –κάποιος θα μπορούσε να τον χαρακτηρίσει βιρτουόζο–, αλλά το πραγματικό του ταλέντο ήταν η ικανότητά του να αρθρώνει με απόλυτη εκφραστικότητα την αποσύνθεση. Υπάρχει μια απτή υστερία στο παίξιμό του, κάθε νότα τρέμει, λες κι ο βιολιστής έχει προσφάτως υποστεί κάποια συναισθηματική κατάρρευση αγνώστου μεγέθους.
Άραγε, ποιός ή τί τον σημάδεψε τόσο άσχημα; Το 1941 η γυναίκα του, τουλάχιστον η μία από τις κόρες του και δύο εγγόνια του σκοτώθηκαν σε αεροπορικές επιδρομές του Άξονα, αλλά τα γεγονότα αυτά έλαβαν χώρα 15 χρόνια μετά την ηχογράφηση. Την εποχή που ηχογράφησε το «Ηπειρώτικο Μοιρολόι» ήταν ήδη Αμερικανός πολίτης από δεκαεξαετίας. Είχε σχετική επιτυχία ως μουσικός, έχοντας ηχογραφήσει αρκετές δεκάδες δίσκους 78 στροφών (είτε ως σόλο καλλιτέχνης, είτε συνοδεύοντας κάποιους δημοφιλείς Έλληνες τραγουδιστές) κι έτσι μπόρεσε να επιστρέψει στην Ήπειρο το 1928 για τον γάμο μας κόρης του. Το αφήγημα του τραγουδιού είναι σαφές –η απώλεια–, αλλά λείπουν όλες οι υπόλοιπες λεπτομέρειες.

Έξι παραδοχές για τον ελληνικό πολιτισμό

Γράφει ο Λαοκράτης Βάσσης  – 

Η εποχή που ζούμε είναι η εποχή της κρίσης. Κρίσης όχι μόνο οικονομικής, αλλά και πολιτικής, ηθικής, πολιτιστικής. Η κοινωνία μας μοιάζει σαν χαμένη, να περιφέρεται σαν φάντασμα στους λαβυρίνθους της ιστορίας. Στις δύσκολες περιόδους οφείλουμε να έχουμε πυξίδα την ιστορία και τον πολιτισμό. Οι Έλληνες, ευτυχώς, σε αυτό το επίπεδο έχουμε γερές βάσεις. Ας ξεκινήσουμε, όμως, τον εγκλιματισμό μας στα του ελληνικού πολιτισμού, με κάποιες κρίσιμες και χρήσιμες παραδοχές:

Παραδοχή πρώτη

Ο Ελληνισμός, στην πνευματική του διάσταση, δεν είναι θρησκεία και δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται με όρους μεταφυσικής, ως αξιακό δηλαδή σύστημα αναλλοίωτο στο χρόνο. Με την ίδια λογική, ο Ελληνισμός δεν είναι ιδεολογία, δεν είναι (κλειστό) σύστημα ιδεών επίσης αναλλοίωτο στο χρόνο. Είναι φιλοσοφία ζωής, που προκαλεί τους καιρούς με τη διαχρονική της ποιότητα και την αντοχή της.

Παραδοχή δεύτερη

Η ελληνικότητα δεν είναι δόγμα και δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως δόγμα, κλειστό δηλαδή σύστημα κανόνων που ορίζουν πότε ένα έργο είναι ή δεν είναι ελληνικό και που γενικώς ξεχωρίζουν ό,τι το ελληνικό από το μη ελληνικό.  Η ελληνικότητα είναι μια ιδιαίτερη αίσθηση και ένα ιδιαίτερο άρωμα που αναδίδει η εξακολουθητικά δημιουργούμενη και διαμορφούμενη ελληνική πολιτιστική ταυτότητα «ως στάση ζωής και τρόπος του υπάρχειν» (Ζηζιούλας).

Έποικοι, ο τρίτος Αττίλας


Γράφει ο Κώστας Βενιζέλος  – 

Σχέδιο περαιτέρω αλλοίωσης του δημογραφικού χαρακτήρα των Κατεχομένων εφαρμόζει η Άγκυρα με σκοπό να καταστήσει μειοψηφία τους Τουρκοκύπριους και να ισλαμοποιήσει τη βόρεια Κύπρο. Πρόσφατα στοιχεία επιβεβαιώνουν πως παράλληλα με τις κατά καιρούς διαπραγματεύσεις για το Κυπριακό προωθεί βαθμηδόν το λεγόμενο σχέδιο Β, το οποίο, σταδιακά καθίσταται σχέδιο Α. Έποικοι μεταφέρονται στα Κατεχόμενα και τους παραχωρείται συστηματικά η λεγόμενη υπηκοότητα του ψευδοκράτους.
Η απόφαση της Άγκυρας, που έχει διαβιβαστεί στο κατοχικό καθεστώς, είναι την περίοδο αυτή να παραχωρηθούν 26.500 «υπηκοότητες». Κάποιες έχουν ήδη παραχωρηθεί και το σχέδιο προχωρεί προς την ολοκλήρωση. Οι Τουρκοκύπριοι σήμερα υπολογίζονται σε 120.000 ενώ μέχρι το 2016 είχαν εξασφαλίσει «υπηκοότητα» του ψευδοκράτους 100.000 έποικοι πρώτης, δεύτερης και τρίτης γενιάς.
Σύμφωνα με πληροφορίες τους τελευταίους μήνες, από το 2016 μέχρι και το τέλος του 2017, παραχωρήθηκαν 12.000 νέες «υπηκοότητες», οι οποίες πολλαπλασιάζονται καθώς αυτόματα παραχωρούνται και σε μέλη της οικογένειας. Αν και δεν υπάρχει ξεκάθαρος αριθμός του ντε φάκτο πληθυσμού των Κατεχομένων, υπολογίζεται πως το τέλος του 2017 οι διαμένοντες είναι γύρω στις 351.000, γεγονός που καθιστά τους εκ Τουρκίας εποίκους πλειοψηφία στην κατεχόμενη Κύπρο.
Με τους πιο συντηρητικούς αριθμούς οι έποικοι υπολογίζονται σε 230.000. Στα Κατεχόμενα υπολογίζεται ότι σήμερα διαμένουν περίπου 60.000 ξένοι εργάτες, η πλειοψηφία των οποίων είναι εκ Τουρκίας. Επίσης, φοιτούν με βάση τελευταία στοιχεία 101.000 φοιτητές. Εξ αυτών οι μη Τουρκοκύπριοι υπολογίζονται στους 75.000-80.000 και οι εκ Τουρκίας γύρω στις 50.000.

Σχέδιο ισλαμοποίησης

Είναι σαφές πως η μεταφορά πληθυσμού από την Τουρκία συνεχίζεται και γίνεται σε συνδυασμό με τη συστηματική προσπάθεια ισλαμοποίησης των Κατεχομένων. Έγγραφο που ετοιμάσθηκε στο υπουργείο Εξωτερικών της Κυπριακής Δημοκρατίας καταγράφει την ισλαμοποίηση των Κατεχομένων και το σχέδιο εξαφάνισης βασικά των Τουρκοκυπρίων. Σημειώνεται ότι σήμερα στη βόρεια Κύπρο υπάρχουν 162 σχολεία και 212 τζαμιά. Τα τελευταία 17 χρόνια κτίστηκαν 46 νέα τζαμιά, ενώ από το 1974 ανεγέρθησαν μόνο 15 σχολεία.