Δευτέρα 12 Μαρτίου 2018

ΚΚΕ (ζαχαριαδικό): «Για μια Ελλάδα Ανεξάρτητη- Ελλάδα για τους Έλληνες» (Γενάρης 1956)

62101950013
Στην πλειοψηφία της σημερινής ελληνικής αριστεράς έχει επιβληθεί μια λογοκρισία. Δεκάδες λέξεις ή εκφράσεις, απαγορεύεται να χρησιμοποιηθούν. Θεωρούνται ρεφορμιστικές, εθνικιστικές, σε κάθε περίπτωση, «μη αρκούντως ταξικές». Θα άξιζε κανείς να παραθέσει τον πλήρη κατάλογο των απαγορευμένων λέξεων και εκφράσεων, όμως μπορεί κανείς να σταθεί στις ακόλουθες: “Ανεξαρτησία”, “Ελλάδα”, “Ελληνες”, “Υποτέλεια”, “Ξενοκίνητος”, “Τόπος”, “Χώρα”, “Λαός”, “μεσαία στρώματα”, “εθνικά εδάφη”, “Πατρίδα”, “εθνική υπόθεση”, “Εθνική αυτοτέλεια”, “εθνική αξιοπρέπεια”, “πατριωτικό μέτωπο”, “αλλαγή”.
Τι σημασία έχει αν ο ίδιος ο λαός -στο κεφάλι του οποίου ξεχαρμανιάζουν οι περισσότεροι “επαναστάτες”- καταλαβαίνει με τέτοιους όρους τη ζωή, την κατάστασή του και τις προσδοκίες του; Σημασία, για κάποιους επαναστάτες, έχει να μένει κανείς πιστός “στας Γραφάς” του “επαναστατικού μαρξισμού”: Δυστυχώς, μόνο στο γράμμα τους και όχι στο πνεύμα τους.
Ευτυχώς για εμάς, το επαναστατικό-ζαχαριαδικό ΚΚΕ δεν ήταν έτσι, κι έχουμε ακόμα να τρώμε από τα έτοιμα (η πικρή αλήθεια είναι πως ο λαός μάς ανέχεται κυρίως – και μάλλον αδίκως- επειδή συνδέει τη σημερινή ελληνική αριστερά με την παλιά ηρωική αριστερά). Το επαναστατικό-ζαχαριαδικό ΚΚΕ χρησιμοποιούσε τη γλώσσα του λαού και επεδίωκε τους στόχους του λαού (αφού, στην ουσία, το πρόβλημα της απόσπασης από το λαό δεν είναι μόνο θέμα διαφοράς ορολογίας, αλλά στόχων, καθώς του λαού οι στόχοι είναι πιο πλατιοί, πιο στρατηγικοί και άρα πιο επαναστατικοί από όσο οι ξεροί «ταξικοί» που, μη στεκόμενοι στο σκέλος της θετικής πρότασης και της διεξόδου, παρά μόνο στο σκέλος της «αντίστασης» και των «δικαιωμάτων», δεν είναι τίποτε άλλο παρά τρεϊντγιουνιονίστικοι). Μόνο έτσι, άλλωστε, μπορεί κανείς να συνδεθεί με το λαό, πολλώ δε μάλλον να αποκτήσει και δεσμούς αίματος μαζί του. Όμως, αν δεν είναι συνδεδεμένος κανείς με το λαό με δεσμούς αίματος, σάρκα εκ της σαρκός του, δεν μπορεί να είναι πρωτοπορία του.

Κυριακή 11 Μαρτίου 2018

Η ανατομία του χρέους και τα 740 δις € του προϋπολογισμού/ Βασίλης Βιλιάρδος

.
Από το 1995 έως το 2016 η Ελλάδα ανακύκλωσε χρέη ύψους 390,69 δις €, ενώ επιβαρύνθηκε με τόκους 207,89 δις € και με παράπλευρες δαπάνες 3,49 δις € – οπότε ουσιαστικά το κόστος του δημοσίου χρέους της για αυτά τα έτη ήταν συνολικά 211,38 δις €.
.

Ανάλυση

Επειδή κυκλοφορούν αρκετές θεωρίες σε σχέση με τα οικονομικά μεγέθη της χώρας, μεταξύ άλλων στην προσπάθεια να ερμηνευθεί πού οφείλεται η υπερχρέωση και τελικά η χρεοκοπία της (αν και η τελευταία είναι ξεκάθαρα το αποτέλεσμα των σκόπιμων ή μη λαθών των κυβερνήσεων μας μετά το 2010, ειδικά του PSI και του ξεπουλήματος της Ελλάδας στη συνέχεια), θεωρούμε σκόπιμη την παρουσίαση ορισμένων πινάκων – από τους οποίους μπορεί κανείς να εξάγει μόνος του τα συμπεράσματα του, χωρίς να επαφίεται στις κρίσεις άλλων ή σε θεωρίες συνωμοσίας.
Στα πλαίσια αυτά ο πίνακας που ακολουθεί αφορά (α) την εξέλιξη των δημοσίων εσόδων ως ποσοστό επί του ΑΕΠ από το 1970 έως το 2011 που υπεγράφη το PSI, (β) των δημοσίων δαπανών και των ελλειμμάτων του προϋπολογισμού από το 1990 και μετά (=έσοδα – έξοδα, οι ετήσιες ζημίες του κράτους δηλαδή ως προς το ΑΕΠ που χρηματοδοτούνται μέσω του νέου δανεισμού και οι οποίες ήταν ανέκαθεν πολύ υψηλές), (γ) του ποσοστού του πληθωρισμού, (δ) του δημοσίου χρέους (αυξάνεται από τα ελλείμματα μείον τις πωλήσεις παγίων και τις ιδιωτικοποιήσεις), (ε) του ονομαστικού ΑΕΠ και (στ) της σχέσης χρέους ως προς το ΑΕΠ.

Η ΠΡΟΒΟΚΑΤΣΙΑ

Του Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου
Διάφοροι δημοσιογράφοι ή «δημοσιογράφοι», αναλυτές ή «αναλυτές», sites, Καθηγητές Πανεπιστημίου, τουρκολόγοι που δεν ξέρουν τουρκικά (η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα παγκοσμίως που μπορεί να συμβεί αυτό), έχουν «ξεσκιστεί» κυριολεκτικά να διασπείρουν ανακριβείς ειδήσεις, ψέματα, τερατώδεις φήμες και αθεμελίωτες, αλλά τρομοκρατικές εκτιμήσεις για το τι συμβαίνει ή τι θα συμβεί μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Μερικοί λένε ότι ο πόλεμος είναι αναπόφευκτος. Άλλοι λένε, ή αφήνουν να εννοηθεί, ότι ένα προληπτικό πλήγμα κατά της Τουρκίας θα ήταν ότι έπρεπε. Μας προτείνουν δηλαδή να αυτοκτονήσουμε ομαδικά.
Συμπτωματικά, η μεγάλη πλειοψηφία όλων αυτών συνδέεται άμεσα ή έμμεσα, με τον ένα ή τον άλλον τρόπο, με αμερικανικούς και νατοϊκούς κύκλους, ή με άλλες, πολύ εξτρεμιστικές χώρες και δυνάμεις του διεθνούς συστήματος. Γιατί και το διεθνές σύστημα δεν είναι, αυτή την εποχή, ενιαίο.
Κατά μία άλλη σατανική σύμπτωση, η εντύπωση που δημιουργούν με όλα αυτά, το κλίμα, είναι ακριβώς το ίδιο που προκαλούν οι επαναλαμβανόμενες από καιρού εις καιρόν δηλώσεις του πρώην Πρέσβη των ΗΠΑ στην Ουκρανία και νυν στην Ελλάδα, του κ. Πάιατ. Δηλώσεις εξαιρετικά ανοίκειες για ξένο διπλωμάτη, που όχι μόνο τείνουν εκ των πραγμάτων να λειτουργήσουν ως «αυτεκπληρούμενη προφητεία», αλλά και θα μπορούσαν να ερμηνευθούν ως προκαταβολική απόσειση ευθυνών για κάτι που ίσως γίνει. Ο Πρέσβης της ηγετικής δύναμης της Ατλαντικής Συμμαχίας δεν είναι τουρίστας ή αναλυτής. Οφείλει να ενεργεί για να μη συμβούν αυτά που περιγράφει, όχι να εξηγεί στη χώρα που είναι διαπιστευμένος γιατί μπορεί να καταστραφεί. Τι είναι πάλι τούτο;
Βεβαίως, η Ελλάδα και η Τουρκία είναι δύο σύμμαχοι του ΝΑΤΟ και ένας γενικός πόλεμος μεταξύ τους θα ήταν κανονικά αδιανόητος. Αν όμως οι Δυτικοί και το Ισραήλ καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι χάνουν οριστικά την Τουρκία, τότε δεν θα διστάσουν ούτε στιγμή να οδηγήσουν σε έναν πόλεμο που θα καταστρέψει και τις δύο χώρες (συμβάλλοντας και στην οριστική κατάρρευση του ευρωπαϊκού οικοδομήματος, για σκοπούς και λόγους πολύ διαφορετικούς από αυτούς που εσείς ή εγώ θεωρούμε απαράδεκτη την ΕΕ). Προς το παρόν, τους χρειάζεται η απειλή του.

Ρομπότ που ελέγχονται από την ανθρώπινη σκέψη




Συνέντευξη: Σωτήρης Σκουλούδης - Παναγιώτης Βλαχουτσάκος

Η Βιομηχανική Επανάσταση μετέβαλλε τη λειτουργία όχι μόνο της οικονομίας, αλλά και των κοινωνιών, σε ολοκληρωτικό βαθμό, με τη χρήση των μηχανών προς όφελος των ανθρώπινων δραστηριοτήτων να επιτρέπουν όλα αυτά τα τεχνολογικά επιτεύγματα που έχουν διαμορφώσει τον κόσμο μας όπως είναι σήμερα. 

Η επόμενη εποχή στη σχέση ανθρώπου-μηχανής, δεν είναι απαραίτητα η ανάπτυξης της τεχνητής νοημοσύνης, κατά την οποία οι μηχανές λειτουργούν μόνες τους βάσει συγκεκριμένων προκαθορισμένων εντολών και λειτουργιών, αλλά... ο απόλυτος έλεγχός τους μέσω της ανθρώπινης σκέψης!

Ένας από τους ανθρώπους που μας καθοδηγούν σε αυτή τη νέα εποχή της σχέσης μας με τις μηχανές, είναι ο Παναγιώτης Αρτεμιάδης, Επίκουρος Καθηγητής στη Σχολή Μηχανολογίας και Αεροδιαστημικής Ira A. Fulton στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Αριζόνα και Διευθυντής του Εργαστηρίου Human-Oriented Robotics and Control (HORC) (σ.σ. «προσανατολισμένα στον άνθρωπο ρομπότ και ο χειρισμός τους»), ο οποίος ασχολείται με τις διασυνδέσεις του ανθρώπινου εγκεφάλου και το πώς μπορούν να ελέγξουν ρομπότ, τεχνητά μέλη, αλλά και μη επανδρωμένα αεροσκάφη, με εντυπωσιακά αποτελέσματα!

Iεμπραχέμ Μουσλέμ: Κάνοντας τον εθνικισμό «σημαία» ο Ερντογάν ελπίζει να κερδίσει επιπλέον δημοτικότητα Πηγή: www.lifo.gr

Ο επικεφαλής της Διπλωματικής Αντιπροσωπείας του PYD για τα Βαλκάνια που εδρεύει στην Αθήνα μιλά για την τουρκική εισβολή στο Αφρίν, τη συριακή επανάσταση, τον ISIS, τον Οτσαλάν και τον αγώνα του κουρδικού λαού για αυτοδιάθεση και κοινωνική αλλαγή, έναν αγώνα πολυμέτωπο στον οποίο οι γυναίκες παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο 



Πατήστε την εικόνα ή εδώ για τη συνέχεια της δημοσίευσης...

Σάββατο 10 Μαρτίου 2018

Η «Αlexa» φρίκαρε και άρχισε να γελάει ανατριχιαστικά...



H ψηφιακή βοηθός «Αlexa» της «Αmazon» που, χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη της, απαντά σε ερωτήσεις και δέχεται εντολές από τους χρήστες, εμφανίζει περίεργα συμπτώματα καθώς ξαφνικά αρχίζει μόνη της και χωρίς λόγο να γελάει με ανατριχιαστικό τρόπο, που μπορεί να παγώσει το αίμα.
Τα πρώτα κρούσματα αναφέρθηκαν σε «έξυπνα» ηχεία που διαθέτουν την «Alexa» (η οποία βρίσκεται σε διάφορες συσκευές) και από τα οποία ξεπηδούσαν ρομποτικά γελάκια χωρίς αιτία, που σε μερικούς χρήστες θύμιζαν γελάκι...μάγισσας.

Οπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, αφού άρχισαν να κυκλοφορούν ολοένα περισσότερες σχετικές ιστορίες χρηστών στο διαδίκτυο, η «Amazon» αναγνώρισε τελικά το πρόβλημα και υποσχέθηκε ότι θα το φτιάξει.

«Εκεί που καθόμασταν στο καθιστικό με τη μαμά μου και καμία μας δεν μιλούσε», έγραψε μια χρήστρια στο Twitter, «ξαφνικά η Alexa μας ενεργοποιήθηκε και γέλασε χωρίς λόγο. Δεν είπε το παραμικρό, απλώς γέλασε». Ένας άλλος χρήστης ανέφερε ότι η «Alexa» άρχισε να γελάει στο μέσον μιας συζήτησης στο γραφείο του.

Ελληνικό έθνος και ιδεολογικός μεταπρατισμός



Γράφει ο Γιώργος Κοντογιώργης

Η ιστορική σχολή που ερμηνεύει την εξέλιξη του ελληνικού κόσμου με τον ιδεολογικό μεταπρατισμό του μοντέλου της Εσπερίας ενοχοποιεί την κοινωνία και αποδίδει θεωρεί το έθνος κατασκευή του κράτους.

Οι Έλληνες των κοινών/πόλεων στις συνθήκες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας βίωναν την θεσμική υποστασιοποίηση της κοινωνίας στην πολιτική διαδικασία (αντιπροσώπευση, δημοκρατία κλπ), την οποία ο κατακτητής αναγκάσθηκε να αποδεχθεί, πρωταρχικά διότι υπάκουε στην αρχή της ανθρωποκεντρικής ανωτερότητας. Και σε κάθε περίπτωση να ανεχθεί επειδή εμπεριείχε το στοιχείο του συμφέροντος γι’ αυτόν.

Το πρόταγμα του Ρήγα, ο οποίος προέκρινε την οικουμενική κοσμόπολη και στο πλαίσιό της τη δημοκρατία, από τα κοινά και τις συμπολιτειακές περιφερειακές ενώσεις τους έως την κεντρική Πολιτεία, εμπνεόταν προφανώς από την ελληνική οικουμένη των κοινών. Όπως ακριβώς και τα συνταγματικά κείμενα της Επανάστασης.
Το αδιέξοδο της ιδεολογικά διατεταγμένης και, καταφανώς, ανιστορικής σχολής σκέψης, που βλέπει την Ελλάδα μέσα από το εσπεριανό πρότυπο, γίνεται πασιφανές μέσα από την αγωνία της να διαψεύσει τις πηγές και να ισχυρισθεί ότι οι Έλληνες δεν είχαν συνείδηση εθνικής κοινωνίας πριν από την Επανάσταση. Συγχέουν, χωρίς άλλο, το αδιαμφισβήτητο γεγονός της εθνογενετικής διαδικασίας στην Εσπερία και, επέκεινα, στον κόσμο, που εμφανίζεται σιγά σιγά με τη μετάβαση από τη δεσποτεία στον ανθρωποκεντρισμό, με το έθνος ως κοινωνικό και κατ’ επέκταση, ως ιστορικό φαινόμενο.

Πολιτικό και πολιτισμικό

Ο Τσίπρας (ως ευκαιρία)






Ο Τσίπρας εμφανίσθηκε ως η τελευταία ίσως ευκαιρία για την Ελλάδα. Και πούλησε τη χώρα σε τιμή ευκαιρίας. Συνεχίζοντας τον δρόμο των προκατόχων του. Και
δίνοντας στους διαδόχους του το καλύτερο άλλοθι για να συνεχίσουν το ξεπούλημα – ο Τσίπρας έχει ήδη υπογράψει μνημονιακά μέτρα και για το 2019, το 2020 και το 2022. Για τις πιο
μακροχρόνιες δεσμεύσεις του Τσίπρα επί την Ελλάδα και υπέρ των δανειστών (για δεκαετίες) δεν θα πω, διότι θα βάλουν τα γέλια οι θεοί! Μόνον μωροί, αμφότεροι μωροί Τσίπρας και Τρόικα, σχεδιάζουν σε τέτοιο βάθος χρόνου – πλην όμως
και η μωρία μια ευκαιρία είναι, για τα κύμβαλα να αλαλάζουν και για τους νταήδες να τα πατάνε κάτω εν χορδαίς και οργάνω! Μ’ άλλα λόγια βαράνε οι νταήδες τα νταούλια και κάνουν κωλοτούμπες τα ποντίκια που εβρυχήθηκαν επί ματαίω.
Ο Colotumbas  ή Kolotumbasαν προτιμάτε, υπήρξε η χρυσή ευκαιρία για να ολοκληρώσει η Τρόικα τη λεηλασία της Ελλάδας, για να διασυρθεί διεθνώς η Αριστερά, να νεκραναστηθεί το ΠΑΣΟΚ και να ελπίζει σε παλινόρθωση η Δεξιά.
Ως μη όφειλε (εκτός όσων οφείλει στις ΗΠΑ) ο Τσίπρας έσπευσε να «λύσει» το Σκοπιανό και κατέβασε εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες στον δρόμο. Πανικόβλητος ύστερα έχρισε τους πολίτες «ετερόκλητο όχλο». Τώρα οι Σκοπιανοί μας ψεκάζουν με κάθε είδους μπούρδα για γενοκτονίεςαλλαγή του δικού μας Συντάγματος κι άλλα κουραφέξαλα.

Ο αμύθητος θησαυρός των ελληνικών βυθών με τα νέα στοιχεία των ερευνών



Γράφει ο Αντώνιος Φώσκολος  – 

Στη λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου, που έχει έκταση το 1/3 της Σαουδικής Αραβίας (εικόνα 1), σύμφωνα με βάσιμες εκτιμήσεις κρύβεται ένας αμύθητος θησαυρός. Γεωγραφικά διαιρείται σε τρία διαμερίσματα: Το πρώτο διαμέρισμα είναι η λεκάνη της Λεβαντίνης και περιλαμβάνει τις ΑΟΖ Συρίας, Λιβάνου, Ισραήλ και το ανατολικό τμήμα της Κυπριακής ΑΟΖ (οικόπεδα 2, 3, 9, 12 και 13). Σε αυτή την λεκάνη, κυρίως στην ισραηλινή ΑΟΖ, έγιναν 460 γεωτρήσεις και βρέθηκαν κοιτάσματα φυσικού αερίου που περιέχουν 1,5 τρισ. Μ3 (κυβικά μέτρα) φυσικού αερίου και 3 δισ. βαρέλια πετρελαίου.
Σε αυτό το διαμέρισμα η μεν Γεωλογική Υπηρεσία των ΗΠΑ εκτιμά ότι υπάρχουν αλλά 3,5 τρισ. Μ3 φυσικού αερίου. Αντιστοίχως, η Γεωλογική Υπηρεσία του Ισραήλ εκτιμά ότι υπάρχουν άλλα 8 τρισ. Μ3 φυσικού αερίου και 26 δισ. βαρέλια αργού πετρελαίου.
Το δεύτερο διαμέρισμα περιλαμβάνει τον Κώνο του Νείλου, στον οποίο ανήκει αποκλειστικά η ΑΟΖ της Αιγύπτου. Σε αυτό το διαμέρισμα έγιναν περίπου 1900 γεωτρήσεις και βρέθηκαν 1,8 τρισ. Μ3 φυσικού αερίου χωρίς να συνεκτιμηθεί το κοίτασμα Ζορ που γεωλογικά ανήκει στο τρίτο διαμέρισμα. Η Γεωλογική Υπηρεσία των ΗΠΑ (USGS Technical Report 2010) εκτιμά ότι σε αυτό το διαμέρισμα υπάρχουν άλλα 9 τρις Μ3 φυσικού αερίου.
Λεκάνες υδρογονανθράκων της Ανατολικής Μεσογείου

Η αναγόρευση της τ/κ μειονότητας του 18% σε ρυθμιστή εκτροχίασε το Κυπριακό από τον δρόμο της αυτοδιάθεσης

Κυπριακό, τουρκοκύπριοι, ελληνοκύπριοι, Σακελλαρόπουλος, βιβλίο, Τουρκία, Κυπριακή Δημοκρατία, featured

Του Λουκά Αξελού

Ο αγαπημένος μου συγγραφέας ο Χέρμαν Μέλβιλλ έχει πει ότι για να γράψεις ένα μεγάλο βιβλίο πρέπει να διαλέξεις ένα μεγάλο θέμα. Έτσι φρονώ ότι έγινε και με τον Σπύρο Σακελλαρόπουλο (Ο ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 1191-2004 ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΣΤΗ ΔΙΧΟΤΟΜΗΣΗ, εκδόσεις «Τόπος»). Άπαξ και επέλεξε το Κυπριακό ξεκαθάρισαν στην συνέχεια και όλα τα υπόλοιπα. 
Η ιδιαίτερη βαρύτητα  του ζητήματος, αλλά και οι προκλήσεις που τίθενται με αφορμή το βιβλίο, με αναγκάζουν πρoτού επικεντρωθώ στις όποιες παρατηρήσεις μου σε σχέση με το βιβλίο, να θέσω με έναν όσο μπορώ συνοπτικότερο τρόπο τον πυρήνα του Κυπριακού και τις δυσκολίες που έχει να αντιμετωπίσει μια σοβαρή προσπάθεια ανάλυσής του. Το Κυπριακό αποτελεί για τους Έλληνες μιαν ανοιχτή πληγή στον βαθμό που μετά την Ένωση των Δωδεκανήσων το 1946, η Κύπρος όπως – άλλωστε – και η Βόρειος  Ήπειρος, αν και κατοικούμενες από το λυκαυγές της ιστορίας από συμπαγείς ελληνικούς πληθυσμούς παρέμειναν έξω από τα όρια του σύγχρονου ελληνικού κράτους.

Το σχέδιο των Αμερικανών για τα Βαλκάνια


Τα πρακτικά της επιτροπής σε συνεδρίαση στο Κογκρέσο
Ρεπορτάζ-κείμενο: Αλέξανδρος Στεφανόπουλος
Τεκμηρίωση–Διασταύρωση: Δέσποινα Συριοπούλου
Η έντονη κινητικότητα που άρχισε να παρουσιάζει το ζήτημα των Σκοπίων αμέσως μετά την επιστροφή του Έλληνα Πρωθυπουργού και της Ελληνικής Αποστολής στις ΗΠΑ τον περασμένο Οκτώβριο(2017) έχει και βάθος χρόνου σε διεργασίες και έντονο-εντονότατο- διπλωματικό παρασκήνιο όπως αποκαλύπτουν  σήμερα τα Επίκαιρα.  
Η πάση «θυσία και πάση δυνάμη» εισδοχή των Σκοπίων στους κόλπους της Ευρωτλαντικής συμμαχίας δεν είναι άσχετη ούτε με την αυξανόμενη ένταση στο Αιγαίο, ούτε με τα πρόσφατα  επεισόδια στα Σκόπια για τον κατευνασμό των οποίων χρειάστηκε Αμερικανική παρέμβαση,  ούτε βέβαια  και με τον νέο επανασχεδιασμό δυνάμεων και συνόρων, που επιχειρήται –είτε δια της βίας είτε δια της διπλωματικής οδού-  στην περιοχή των Βαλκανίων. Πολύ περισσότερο δε περισσότερο δεν  είναι άσχετα με τα όσα θα επακολουθήσουν την προσεχή 3ετια στην χερσόνησο του Αίμου. 
Στις 102 σελίδες, των πρακτικών των συνεδριάσεων της υποεπιτροπής με θέμα «THE BALKANS:THREATS TO PEACE AND STABILITY» (Βαλκάνια: απειλές για την ειρήνη και την σταθερότητα) που φέρνουν στο φως της δημοσιότητας τα «Ε» φαίνεται πως  εκεί βρίσκεται όλο το μυστικό της ενταντικοποίησης των διπλωματικών δράσεων για την λύση της εκκρεμότητας της εισόδου στο ΝΑΤΟ των Σκοπίων έστω και αν αρνηθεί με οποιαδήποτε διαδικασία η Ελλάδα. Ο Ιούλιος του 2018 που συνεδριάζει η ολομέλεια της Ευρωατλαντικής συμμαχίας δεν θα μοιάζει σε τίποτα με τη αντίστοιχη συνεδριάση του 2008... 

Παρασκευή 9 Μαρτίου 2018

Σιατίστης Παύλος: Προς αναρχικούς «Δεύτε και Διαλεχθώμεν»

Του Σεβ. Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλου | Romfea.gr


Μέ έκπληξη διαπίστωσα την καταστροφή πού δημιουργήθηκε στό κτίριο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Νεαπόλεως καί Σταυρουπόλεως ἀπό κάποιους πού ἔβαλαν γκαζάκια καί προκάλεσαν ἔκρηξη καλυπτόμενοι ἀπό τό σκοτάδι τῆς νύκτας.
Διάβασα ἐπίσης ὅτι κάποιοι ἀνέλαβαν τήν εὐθύνη καί ἔβαλαν τήν ὑπογραφή τους στήν ἀνακοίνωση τους μέ τήν ἔνδειξη «ἀναρχικοί/ές» καί μέ τήν δικαιολογία ὅτι «εἶναι μιά πράξη ἀντίστασης στήν φασιστική στάση πού δείχνει ἡ Ἐκκλησία καί συμπάθεια πού ἔχει σέ φασιστικά μορφώματα ὅπως ἡ Χρυσή Αὐγή κλπ».
Τί νά σχολιάσεις; Τήν πράξη ἤ τήν δικαιολογία; Ἡ μία χειρότερη ἀπό τήν ἄλλη καί μάλιστα ἄν ἐξειδικεύσουμε τά πράγματα.
Τό κτίριο τό ὁποῖο οἱ ἀναρχικοί, καί γιά τήν ἀκρίβεια κακοποιοί, ἐπεχείρησαν νά καταστρέψουν στεγάζει τήν καρδιά μιᾶς πηγῆς ἀγάπης πού ἐκτοξεύεται πρός κάθε κατεύθυνση.
Ἡ συγκεκριμένη Μητρόπολη δημιουργήθηκε στίς πτωχές συνοικίες τῆς Δυτικῆς Θεσσαλονίκης, ἕνα χῶρο ξεχασμένο ἀπό τήν ὑπόλοιπη πόλη καί συμπορεύτηκε μέ τήν φτώχεια καί τίς δοκιμασίες αὐτοῦ τοῦ λαοῦ.

15/3/18 | Χαλάνδρι | Βιβλιοπαρουσίαση: «Πρώτη φορά Αριστερά» του Β. Ασημακόπουλου

Το βιβλιοπωλείο άΠΕΙΡΟΣ χΩΡΑ παρουσιάζει την Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018 στις 19.00 το βιβλίο του Βασίλη Ασημακόπουλου: «Πρώτη φορά Αριστερά, Αντιθέσεις, αντιφάσεις, εσωτερικές συγκρούσεις στο ΠΑΣΟΚ την περίοδο 1974-1990 και οι βάσεις του πολιτικού μεταμορφισμού του».
Για το βιβλίο συζητούν ο Γιώργος Καραμπελιάς κι ο Γιώργος Παπαγιαννόπουλος με τον Βασίλη Ασημακόπουλο.
Στο βιβλιοπωλείο άΠΕΙΡΟΣ χΩΡΑ, Σισμανογλείου 10, Βριλήσσια, 2114109989

Με τέτοια σχολικά κείμενα, γιατί να υπερασπιστείς την πατρίδα;


 Δημήτρης Νατσιός
δάσκαλος-Κιλκίς


Ίσως η πατρίδα μας αναγκαστεί να υπερασπιστεί -ίσως πολύ σύντομα- την εθνική της αξιοπρέπεια. Να πολεμήσουν τα παιδιά της. Θέλω όμως να ρωτήσω. Είναι δυνατόν να ζούμε περιτριγυρισμένοι από αρπακτικά και στα σχολεία να διδάσκεται, μέσω των άθλιων βιβλίων, η δειλία και η ηττοπάθεια; Tι μαθαίνουν τα νιάτα της πατρίδας για τα δύο κορυφαία κατορθώματα τους έθνους-’21 και ’40-41- που μόνο περηφάνια και φιλοπατρία μας γεμίζουν; Γιατί αφήνουμε τόσα χρόνια τους ποικιλώνυμους εθνομηδενιστές να ροκανίζουν την ψυχή του λαού μας, ενώ γνωρίζουμε ότι κάποια στιγμή θα έρθουμε αντιμέτωποι με την Τουρκιά και τότε θα στραφούμε για θάρρος και παρηγοριά στα όσια και τα ιερά μας; Ας το καταλάβουμε, δεν προασπίζουν την εθνική ανεξαρτησία και την εδαφική ακεραιότητα μόνο οι ένοπλες δυνάμεις. Τις προασπίζει ο λαός, με την ομηρική και θουκυδίδεια έννοια. Όχι ο φιλοπόλεμος, αλλά ο ετοιμοπόλεμος, ο ψυχικά αρματωμένος, ο νηφάλιος. Ο πεπαιδευμένος πολίτης που είναι ταυτόχρονα και οπλίτης. Τι μαθαίνει όμως ο Ελληνόπουλο, ο αυριανός οπλίτης, για τα τιμαλφή του Γένους; Με τέτοια χαμερπή κείμενα θυσιάζεσαι για την πατρίδα;
Aς δούμε κάποιες από τις ασχημονίες.
Το έπος του ’40:
Στην σελίδα 44 του α’ τεύχους του βιβλίου Γλώσσας Ε’ δημοτικού, περιέχεται κείμενο με τίτλο:
«Η Ιταλία μας κήρυξε τον πόλεμο!» Και υπότιτλο: «Κι εμείς πήγαμε στο υπόγειο». Και αφού κρύφτηκαν στο υπόγειο, διαμείβονται οι εξής άθλιοι διάλογοι:

«Μετά γύρισε (ο μπαμπάς) στη μάνα και της είπε πώς θα τρέξει στην τράπεζα να σηκώσει λεφτά. «Δεν έχουμε δραχμή», είπε κι έφυγε τρέχοντας στη σκάλα…». Όταν ο προκομμένος ο μπαμπάς γύρισε από την τράπεζα απογοητευμένος, γιατί η τράπεζα ήταν κλειστή και δεν μπόρεσε «να σηκώσει λεφτά», πήγαν σ’ ένα υπόγειο, «στης κυρίας Γιαννοπούλου, γιατί τα σπίτι της έχει υπόγειο και το λιακωτό της είναι τσιμεντένιο και δεν μπορούν να το τρυπήσουν οι μπόμπες». Και ο μπαμπάς –πρότυπο ήρωα- πήρε στην αγκαλιά του τον αφηγητή, παιδί μικρό και του είπε:
«-Άκη, από σήμερα θα γίνεις άντρας». Και ο Άκης, εμπνεόμενος από την «γενναιότητα» του πατέρα του, απάντησε:
«Εγώ τότε φοβήθηκα πάρα πολύ, γιατί δεν ήθελα να γίνω σήμερα άντρας…». 

Βεβαίως, γιατί οι άντρες στρατεύονται και πολεμούν! Ενώ όσοι δεν θέλουν να γίνουν άντρες, παίρνουν το Ι5 (γιώτα πέντε) χαρτί απόλυσης και σπεύδουν στα υπόγεια και άσε τα κορόιδα να κατασκοτώνονται για την τιμή της πατρίδας!

Είναι ο καπιταλισμός ηλίθιε...

Φωτογραφία της Καλλιοπη Τζιγκο.



Άστεγοι στο Παρίσι του 21ου αιώνα δίπλα στο Σηκουάνα...

ΕΞΑΝΤΑΣ - ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ, ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ ΚΑΙ BUSINESS.avi


Τον Ιούλιο του 2011, το Κέρας της Αφρικής πλήττεται από λιμό. Πάνω από 13 εκατομμύρια άνθρωποι απειλούνται από την πείνα. Η Σομαλία, η Κένυα και η Αιθιοπία βρίσκονται στο επίκεντρο μιας τρομερής ανθρωπιστικής κρίσης και τα Ηνωμένα Έθνη κάνουν έκκληση στη διεθνή κοινότητα για άμεση επισιτιστική βοήθεια. Είναι η πολλοστή φορά που ένας λιμός σκορπά το θάνατο στην Αφρική.

ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ





ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΑΣΤΙΩΝ ΤΗΣ. ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΤΡΙΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ --ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ....ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΤΟΥ ΙΟΝΙΟΥ!--- ΜΕΡΟΣ Α'- ΑΡΧΑΙΑ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ!

Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΑΝΑΠΗΡΩΤΩΝ

ΚΛΙΚ στην εικόνα

Τo αντικείμενο της κινηματογραφικής αισθητικής - Bάλλυ Λαμπροπούλου

Τα έργα τέχνης ζουν μέσα σε απέραντη μοναξιά και η κριτική είναι το χειρότερο για να τα ζυγώσεις.
Μονάχα η αγάπη μπορεί να τα συλλάβει, να τ' αγκαλιάσει, να σταθεί δίκαιη απέναντί τους
Rainer Maria Rilke
«Δεν είναι οι σκηνές που κάνουν μια ταινία, αλλά η ψυχή των εικόνων.» Αμπέλ Γκανζ (1889-1981)
  
 Οι συνεχείς εξελίξεις στην τεχνολογία δεν αλλάζουν το ίδιο το αντικείμενο της αισθητικής που είναι ο συνδυασμός των εκφραστικών μέσων του κινηματογράφου με στόχο τη δόμηση μιας ολότητας, ενός ολόκληρου κόσμου. Αυτή η ολότητα εκπέμπει την αίσθηση που αποκαλούμε ψυχή της ταινίας, με σκοπό να αποκαλύψει μία αλήθεια, να κάνει ορατό ό,τι δεν είναι και να παρουσιάσει μία ιδέα. Αυτή η παρουσίαση γίνεται ακολουθώντας μία ιστορία με αφηγηματικό τρόπο ή με ποιητικό ή συνδυάζοντας και τους δύο.
Η αισθητική στον κινηματογράφο είναι το αποτέλεσμα της συνεκδοχής, της συναρμολόγησης των κινηματογραφικών δομικών υλικών είτε δημιουργούμε κινηματογράφο μυθοπλασίας, είτε καταγράφουμε την πραγματικότητα και αποκαλύπτουμε την αλήθεια της σ’ ένα ντοκιμαντέρ.
 Το ανοιχτό έργο τέχνης που είναι όρος του μεταμοντερνισμού, προϋποθέτει τον παραλήπτη – θεατή εξίσου με τον δημιουργό, επιδέχεται πολλές ερμηνείες και εμπεριέχει πολλά επίπεδα ανάγνωσης.
Το  προσωπικό ύφος είναι η προσωπική συνδυαστική. Εγγύηση ότι ο παραλήπτης-θεατής θα κατανοήσει το έργο τέχνης, είναι η ύπαρξη κοινού κώδικα επικοινωνίας, κοινής γλώσσας.
Όλα τα μηνύματα είναι ήδη διατυπωμένα. Μόνον ο τρόπος που συνδυάζονται αλλάζει από άνθρωπο σε άνθρωπο. Η εκμάθηση του οπτικοακουστικού κώδικα επικοινωνίας είναι κοινή, αλλά η χρήση είναι μοναδική για τον καθένα, γιατί οι συνδυασμοί είναι άπειροι.
Ο κινηματογράφος είναι μία τέχνη που γεννήθηκε πιο πρόσφατα στη μέχρι τώρα Ιστορία κι έτσι έχει ενσωματώσει πολλές άλλες τέχνες.
Η ερευνητική επιστήμη έχει ως βάση τη μετρική και το πείραμα αλλά χρειάζεται την έμπνευση για να δημιουργήσει και να κάνει την επόμενη ανακάλυψη. Η τέχνη έχει ως βάση την έμπνευση, αλλά χρειάζεται επιστημονική ακρίβεια για να υλοποιήσει την έμπνευσή της και να είναι επιτυχής, δηλαδή να ταυτιστούν οι αρχικές προθέσεις του καλλιτέχνη με το τελικό αποτέλεσμα. Αυτή την έμπνευση σε συνδυασμό με την επιστημονική ακρίβεια στην εκτέλεση μιας ιστορίας με πολλαπλές αναγνώσεις, χρειάζεται ο κινηματογραφιστής για να δημιουργήσει το ανοιχτό έργο τέχνης.
Μερικές φορές δίχως άμεση εμπειρία μάς κερδίζει μία εικόνα που δεν έχουμε ξαναδεί. Εδώ λειτουργούν προοντολογικές καταστάσεις από την προϊστορία της ανθρωπότητας μέχρι σήμερα, που είναι εγγεγραμμένες ως πληροφορίες στο DNA κάθε ανθρώπου.
Στη θεωρία της κινηματογραφικής αισθητικής έπαιξε σημαντικό ρόλο κατά το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα η θεωρία του στρουκτουραλισμού ή δομισμού που εισήγαγε ο Ελβετός φιλόσοφος Ζαν Πιαζέ στο βιβλίο του Στρουκτουραλισμός. Πολύ απλά ο Πιαζέ μας οδηγεί να σκεφτούμε ότι τα χαρακτηριστικά οποιασδήποτε δομής είναι ο μετασχηματισμός και η αυτορρύθμιση,  όπως είναι και η δομή του ίδιου του ανθρώπου. Κατ’ αντιστοιχία η ταινία μετασχηματίζει μια ιδέα και αυτορυθμίζεται. Αποτελεί ένα πλήρες, αυθύπαρκτο όλον.
Η δομική θεωρία γέννησε τους κλάδους της δομικής βιολογίας με εκπρόσωπο τον Μπέρτραντ Ράσελ, της δομικής ψυχανάλυσης με εκπρόσωπο τον Ζακ Λακάν, της δομικής φωνολογίας με εκπρόσωπο τον Ρομάν Γιάκομπσον και της δομικής ανθρωπολογίας με εκπρόσωπο τον Κλοντ Λεβί-Στρος. Η δομική ψυχανάλυση ορίζει ότι το υποσυνείδητο είναι δομημένο ως γλώσσα όπως και το όνειρο. Ένας μυημένος σε αυτή την περίπτωση είναι ο ψυχαναλυτής. Η δομική θεωρία έπαιξε σημαντικό ρόλο κατά τον 20ό αιώνα, διότι ιδρύθηκε για να εξετάζει τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα των συστημάτων και κατ’ επέκταση την αποτελεσματικότητα ολόκληρου του πολιτισμού.
Η δομή μιας ταινίας θυμίζει τη δομή ενός σπιτιού. Τα θεμέλια είναι το σενάριο. Δίχως γερό σενάριο δεν μπορούμε να έχουμε καλή ταινία.  Τα δομικά υλικά που θα χρησιμοποιηθούν στο χτίσιμο ενός σπιτιού, οι ποσότητες και ο τρόπος που θα συνδυαστούν, θα μας δώσουν ένα κτίσμα με συγκεκριμένο στιλ και ρυθμό, και για συγκεκριμένη χρήση. Στον κινηματογράφο συμβαίνει κάτι αντίστοιχο. Ανάλογα με τη χρήση των δομικών υλικών προκύπτει το στιλ της ταινίας και αυτό που θέλουμε να πούμε μέσα από αυτήν.
Όπως στη γλώσσα η διαφορετική χρήση της δημιουργεί και τα διαφορετικά στιλ, έτσι και στον κινηματογράφο οι διαφορετικοί συνδυασμοί δημιουργούν τη διαφορετική αισθητική. Για πολλά χρόνια οι θεωρητικοί του κινηματογράφου επηρεάστηκαν από τη θεωρία της γενικής γλωσσολογίας του Ελβετού γλωσσολόγου Φερντινάντ ντε Σοσίρ και, κυρίως, την επιστήμη της σημειολογίας.
Ο Ρομάν Γιάκομπσον, ιδρυτής της δομικής φωνολογίας, απέδειξε ότι η κάθε ομιλούμενη γλώσσα έχει ως δομικό υλικό τα φωνήματα, δηλαδή ήχους, συνδυασμούς γραμμάτων και όχι σκέτα γράμματα. Το φώνημα του κινηματογράφου είναι ένα καρέ. Ωστόσο ένα καρέ, δηλαδή μία φωτογραφία, είναι ή μπορεί να είναι φορτωμένη με πολλά μηνύματα. Η θεμελιώδης, λοιπόν, μονάδα του κινηματογράφου, το DNA του θα μπορούσαμε να το αποκαλέσουμε, η φωτογραφία, αποτελεί από μόνη της ένα πλήρες όλον, αντίθετα με το φώνημα της γλώσσας. Η απόλυτη πρωτοτυπία της κινηματογραφικής γλώσσας έγκειται ακριβώς στο γεγονός ότι τα φωνήματά της είναι σύνθετα σε αντίθεση με τη γλώσσα που μιλάμε. Κάθε καρέ μπορεί να μεταφέρει έναν μεγάλο αριθμό πληροφοριών.
Στον σύγχρονο κινηματογράφο η αισθητική που επικρατεί είναι αυτή του μοντερνισμού. Ουσιαστικά αυτή η τάση αρχίζει από την ταινία του Όρσον Ουέλς Ο Πολίτης Κέιν (1941). Ο μοντερνισμός του κινηματογράφου κατήργησε την αναπαραστατικότητα που ίσχυε μέχρι τότε, όπως αναλύει ο θεωρητικός Αντρέ Μπαζέν. Η έννοια της αναπαραστατικότητας  είναι η έννοια του ανοιχτού παράθυρου στον κόσμο, το μοντέλο του ιταλού αρχιτέκτονα, λόγιου και ουμανιστή Λεόν Μπατίστα Αλμπέρτι (1404-1472),  που πρωτοεισήγαγε, το 1430, τη θεωρία της προοπτικής μέσα στο κάδρο. Οι τάσεις του μοντερνισμού υπάρχουν στην αφήγηση και στην άρθρωση.
Στην αφήγηση των σύγχρονων ταινιών η γραμμικότητα, δηλαδή η αριστοτελική ενότητα χώρος-χρόνος-δράση, σπάει και δοκιμάζονται πολλά αφηγηματικά μοντέλα. Η παρουσίαση πολλών οπτικών γωνιών πρωτοεισάγεται στο είδος του μυθιστορήματος και επηρεάζει την αφήγηση στα σενάρια του κινηματογράφου. Έτσι ενσωματώνονται συνεκδοχικές εμπειρίες, δηλαδή αυτό που λέμε πολλές οπτικές γωνίες, όπως στην ταινία του Τομ Τίκβερ Τρέξε, Λόλα, τρέξε (1998).
Στην άρθρωση χρησιμοποιείται η αντίστιξη στην κίνηση της μηχανής και στη δράση. Πολλά συνδετικά στοιχεία καταργούνται στην σύγχρονη άρθρωση από τη νουβέλ βαγκ και μετά, όπως το dissolve, που είναι το σβήσιμο ενός πλάνου και η ταυτόχρονη εμφάνιση του επόμενου. Επίσης, στην άρθρωση του μοντερνισμού στον κινηματογράφο, υπάρχει η έννοια της συγκρότησης, όπου το έργο δεν κρύβει τον τρόπο με τον οποίο έχει κατασκευαστεί. Ακόμη χρησιμοποιείται και η έννοια της αναφορικότητας, δηλαδή βλέπουμε αναφορές σε άλλες παλαιότερες ταινίες που έχουν μείνει στη συνείδηση των θεατών ή έχουν με επιτυχία σηματοδοτήσει μια ολόκληρη εποχή. Το Chinatown (1974) του Ρομάν Πολάσνσκι είναι ολόκληρο αναφορά στο φιλμ νουάρ.
Ο γάλλος θεωρητικός του κινηματογράφου Μαρσέλ Μαρτέν στο κλασικό πλέον βιβλίο του Η γλώσσα του κινηματογράφου, προσθέτει χαρακτηριστικά: «Η εικόνα αναπαράγει την πραγματικότητα, ύστερα συγκινεί τα συναισθήματά μας, και τέλος παίρνει ιδεολογική και ηθική σημασία. (…) Ο κινηματογράφος είναι μία γλώσσα που πρέπει κανείς να αποσυμβολίσει. Πολλοί θεατές που καταβροχθίζουν οπτικά και τελείως παθητικά τις εικόνες, δεν καταφέρνουν ποτέ ν’ αποκαλύψουν το νόημά τους. (… ) Η  αισθητική θέση προϋποθέτει σαφή εμπιστοσύνη στη δύναμη συγκινησιακής πειθούς της εικόνας. Για να υπάρχει αισθητική θέση, πρέπει ο θεατής να διατηρεί κάποια επιφύλαξη, να μην πιστεύει στην υλική κι αντικειμενική πραγματικότητα που του εμφανίζεται στην οθόνη, να ξέρει συνειδητά πως βρίσκεται μπροστά σε μια εικόνα, έναν αντικατοπτρισμό, ένα θέαμα. Δεν πρέπει ν’ αφεθεί, να παρασυρθεί στην ολοκληρωτική παθητικότητα, μέσα από το βύθισμα των αισθήσεων που εξασκεί η εικόνα, δεν πρέπει να ισοπεδώσει τη συνείδησή του για να βρεθεί μπροστά σε μια πραγματικότητα δευτέρου βαθμού. Μόνο μ’ αυτή την προϋπόθεση σωτηρίας της  ε λ ε υ θ ε ρ ί α ς  μέσα στη  σ υ μ μ ε τ ο χ ή,  η εικόνα αντιμετωπίζεται σαν αισθητική πραγματικότητα κι ο κινηματογράφος σαν τέχνη ...».
Κεφάλαιο 3, από το βιβλίο: Εισαγωγή στην αισθητική του κινηματογράφου της Βάλλυ Κωνσταντοπούλου, εκδόσεις Αιγόκερως.

ΠΗΓΗ: http://antifono.gr
 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Κατερίνα Μάτσα: Υπάρχει μια προπαγάνδα για την αποδοχή της κάνναβης

Συνέντευξη της γνωστής ψυχιάτρου στην εφημερίδα Documento


Με αφορμή το πρόσφατο βιβλίο της «Παρίες ανάμεσα στους παρίες – Τοξικομανείς και ψυχοπαθολογία» ηΚατερίνα Μάτσα παραχώρησε συνέντευξη στην εφημερίδα Documento.
Σταχυολογούμε μερικά ενδιαφέροντα αποσπάσματα:
Για την συσχέτιση εξάρτησης και ψυχικής διαταραχής:
«Τα άτομα που καταφεύγουν στις ουσίες είναι εξαιρετικά ευάλωτα, έχουν συχνά ιστορικό ψυχικών τραυματισμών. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι συνυπάρχει πάντα κάποια ψυχική διαταραχή. Τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί αρκετά η συχνότητα των περιπτώσεων που στην κοινή ψυχιατρική γλώσσα ονομάζονται διπλής διάγνωσης. Οταν δηλαδή συνυπάρχει το ψυχιατρικό πρόβλημα με την εξάρτηση από ουσίες ή από τον τζόγο, το ίντερνετ, την τροφή». Πότε κάποιος θεωρείται εξαρτημένος; «Οταν η εξάρτηση γίνεται άξονας οργάνωσης όλης της ζωή του».
Τι συμβαίνει με το χασίς; 
«Το χασίς ήταν πάντα σε πολύ υψηλά επίπεδα. Θεωρώ ότι όλη αυτή η καμπάνια για τη νομιμοποίηση της φαρμακευτικής κάνναβης έχει παίξει τον ρόλο της. Δηλαδή οι νέοι έχουν πειστεί ότι είναι πιο υγιεινό να καπνίζουν χασίς από το να καπνίζουν το κοινό τσιγάρο. Υπάρχει μια φιλολογία, προπαγάνδα θα έλεγα, προς αυτή την κατεύθυνση. Κατά τη γνώμη μου το χασίς κάνει τον χρήστη παθητικό και άβουλο. Αυτό ακριβώς δηλαδή που χρειάζεται για να λειτουργήσει ένα σύστημα που βρίσκεται σε κρίση».
Για το φαινόμενο του κοινωνικού αποκλεισμού και του ρατσισμού προς τους τοξικομανείς:
«Οι άνθρωποι έχουν κλειστεί στον εαυτό τους και δεν στρέφονται προς τον διπλανό τους. Ευτυχώς παράλληλα αναπτύσσεται και ένα κύμα αλληλεγγύης που αποτελεί ελπίδα γι’ αυτή την περίοδο που ζούμε. Η κατάρρευση της κοινωνίας γεννά τέτοια φαινόμενα και προς τη μία κατεύθυνση και προς την άλλη».

Τo αντικείμενο της κινηματογραφικής αισθητικής

Βάλλυ Κωνσταντοπούλου

 
Τα έργα τέχνης ζουν μέσα σε απέραντη μοναξιά και η κριτική είναι το χειρότερο για να τα ζυγώσεις.
Μονάχα η αγάπη μπορεί να τα συλλάβει, να τ' αγκαλιάσει, να σταθεί δίκαιη απέναντί τους
Rainer Maria Rilke
 
«Δεν είναι οι σκηνές που κάνουν μια ταινία, αλλά η ψυχή των εικόνων.» Αμπέλ Γκανζ (1889-1981)
  
 Οι συνεχείς εξελίξεις στην τεχνολογία δεν αλλάζουν το ίδιο το αντικείμενο της αισθητικής που είναι ο συνδυασμός των εκφραστικών μέσων του κινηματογράφου με στόχο τη δόμηση μιας ολότητας, ενός ολόκληρου κόσμου. Αυτή η ολότητα εκπέμπει την αίσθηση που αποκαλούμε ψυχή της ταινίας, με σκοπό να αποκαλύψει μία αλήθεια, να κάνει ορατό ό,τι δεν είναι και να παρουσιάσει μία ιδέα. Αυτή η παρουσίαση γίνεται ακολουθώντας μία ιστορία με αφηγηματικό τρόπο ή με ποιητικό ή συνδυάζοντας και τους δύο.
Η αισθητική στον κινηματογράφο είναι το αποτέλεσμα της συνεκδοχής, της συναρμολόγησης των κινηματογραφικών δομικών υλικών είτε δημιουργούμε κινηματογράφο μυθοπλασίας, είτε καταγράφουμε την πραγματικότητα και αποκαλύπτουμε την αλήθεια της σ’ ένα ντοκιμαντέρ.
 Το ανοιχτό έργο τέχνης που είναι όρος του μεταμοντερνισμού, προϋποθέτει τον παραλήπτη – θεατή εξίσου με τον δημιουργό, επιδέχεται πολλές ερμηνείες και εμπεριέχει πολλά επίπεδα ανάγνωσης.
Το  προσωπικό ύφος είναι η προσωπική συνδυαστική. Εγγύηση ότι ο παραλήπτης-θεατής θα κατανοήσει το έργο τέχνης, είναι η ύπαρξη κοινού κώδικα επικοινωνίας, κοινής γλώσσας.
Όλα τα μηνύματα είναι ήδη διατυπωμένα. Μόνον ο τρόπος που συνδυάζονται αλλάζει από άνθρωπο σε άνθρωπο. Η εκμάθηση του οπτικοακουστικού κώδικα επικοινωνίας είναι κοινή, αλλά η χρήση είναι μοναδική για τον καθένα, γιατί οι συνδυασμοί είναι άπειροι.

Β. Ξυδιᾶς: Ἰδιωτικοὶ Παράδεισοι καὶ πολὺ τοὺς πάει


Βασίλης Ξυδιᾶς
 Ἡ ριζοσπαστικὴ οὐτοπία τοῦ σύγχρονου ἀτομισμοῦ.
Τὸ 2002 προβλήθηκε στὸ BBC ἕνα ντοκυμαντὲρ τοῦ Ἄνταμ Κέρτις (Adam Curtis) μὲ τίτλο «Ὁ Αἰώνας τοῦ Ἑαυτοῦ». Ἀποτελεῖται ἀπὸ τέσσερα ὡριαία ἐπεισόδια ποὺ διατρέχουν ὁλόκληρο τὸν 20ο αἰώνα –ἀπὸ τὸν μεσοπόλεμο στοὺς Χίπις, τὸ μεταχίπικο κίνημα τῆς Νέας Ἐποχῆς, τὸν δεξιὸ νεοσυντηρητισμὸ τοῦ Ρήγκαν και τῆς Θάτσερ, καὶ τὸν κεντροαριστερὸ προοδευτικὸ δικαιωματισμὸ τοῦ Κλίντον καὶ τοῦ Τόνυ Μπλαίρ– ἀποκαλύπτοντας βῆμα πρὸς βῆμα τὴν πορεία ἑνὸς ἀνθρωπολογικοῦ μετασχηματισμοῦ τεράστιας σημασίας, ποὺ συνέβη κάτω ἀπὸ τὴ μύτη τῆς ἀνθρωπότητας χωρὶς αὐτὴ καλὰ καλὰ νὰ τὸ πάρει χαμπάρι. Εἶναι ἡ μετάβαση ἀπὸ τὸ ἄτομο τοῦ «συμφέροντος» στὸ ἄτομο τῆς «επιθυμίας».
Θεωρητικὸ ὑπέδαφος καὶ ἀποφασιστικὸς συντελεστής αὐτοῦ τοῦ μετασχηματισμοῦ ὑπῆρξε ἡ ψυχανάλυση μὲ ἐμπνευστὴ καὶ πρωτοπόρο τὸν ἀνηψιὸ τοῦ Φρόυντ, Ἔντουαρντ Μπερνὲζ(Edward L. Bernays, 1891-1995). Βασισμένος στὶς θεωρίες τοῦ θείου του, στὶς ὁποῖες εἶχε πρόσβαση ἀπὸ πρῶτο χέρι, ὁ Μπερνὲζ εἶδε τὸν ἄνθρωπο σὰν τυπικὰ «ἐλεύθερο» καὶ «αὐτοκυβέρνητο» ἄτομο· ὄχι ὅμως σὰν ἔλλογο φορέα συνειδητῶν καὶ ἐκπεφρασμένων συμφερόντων, ὅσο σὰν φορέα βαθύτερων καὶ ἐν πολλοῖς ἀσυναίσθητων ἐπιθυμιῶν. Ἔχοντας πάρει μέρος στὸν πρῶτο παγκόσμιο πόλεμο, καὶ ὄντας ἐντυπωσιασμένος ἀπὸ τὴ δύναμη τῆς πολεμικῆς προπαγάνδας, ὁ Μπερνὲζ συνέλαβε τὴν ἰδέα μιᾶς εἰρηνικῆς καὶ δημοκρατικῆς ἐκδοχῆς τῆς προπαγάνδας καὶ τῆς χειραγώγησης τῶν ανθρώπων – ἢ πιὸ σωστὰ τῶν «μαζῶν» –  ὄχι πλέον στὸ πεδίο τοῦ πολέμου, ἀλλὰ τῆς εἰρήνης: (α) στὴν οἰκονομία καὶ τὴν καταναλωτικὴ συμπεριφορά, καὶ (β) στὴν πολιτικὴ καὶ τὴ διαμόρφωση τῆς κοινῆς γνώμης. Ἦταν αὐτὸς ποὺ εἰσηγήθηκε τὴν ἔννοια τῶν «δημοσίων σχέσεων» καὶ τῆς «συμβουλευτικῆς τῶν ἐπιχειρήσεων».