Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018

Αλλαγή στην ηγεσία του φιλοκουρδικού κόμματος στην Τουρκία




Ο Σαλαχατίν Ντεμιρτάς ανέλαβε τις τύχες του κόμματος πριν από 4 χρόνια και κατάφερε να βάλει τη φωνή των Κούρδων στην Τουρκική βουλή. Στα τέλη του 2016 όμως, συνελήφθη με την κατηγορία ότι συνεργάζεται με Κούρδους τρομοκράτες.

Το Χα Ντε Πε (HDP) το φιλοκουρδικό Δημοκρατικό Κόμμα των Λαών, αντικατέστησε τον Ντεμιρτάς που βρίσκεται φυλακισμένος, προκειμένου να μπορεί σε έναν χρόνο να κατέβει στις βουλευτικές και προεδρικές εκλογές με νέο ηγέτη.

Μάλιστα κατά τη διάρκεια των διαδικασιών για την ανάδειξη του νέου ηγέτη, το βαθύ Τουρκικό κράτος έβαζε συνεχώς τρικλοποδιές με αποκορύφωμα την ημέρα τις εκλογής οι συμμετέχοντες χρειάστηκε να περάσουν σειρά αστυνομικών ελέγχων ενώ περίπου 500 άτομα τέθηκαν υπό κράτηση με το «έτσι θέλω» των αρχών.

Ο Ντεμιρτάς από τη φυλακή αρνείται τις όποιες κατηγορίες για συνεργασία με τρομοκράτες που θέλουν να του προσάψουν, αλλά ο κίνδυνος να μείνει στη φυλακή για τουλάχιστον… 142 χρόνια (σύμφωνα με το κατηγορητήριο) είναι υπαρκτός.

Νέα πρόεδρος είναι η Περβίν Μπουλντάν η οποία είπε στο Ρώυτερς: «Δεν θα γίνουμε μέρος ή συνεργοί σε αυτή την περίοδο σκοταδιού και ανομίας στην ιστορία της Τουρκίας. Όσο κι αν προσπαθήσουν να μας απομονώσουν, όσο κι αν προσπαθήσουν να μας αποθαρρύνουν δια της βίας και με καταπιεστικές πολιτικές, θα βασιστούμε στην εντυπωσιακή δύναμη των δικαιωμάτων μας και στη νομιμότητα που λάμπει σαν τον Ήλιο»

Η Γιαννούλα η Κουλουρού – Το έθιμο της ντροπής!


Κάθε Τσικνοπέμπτη πλήθος Πατρινών παρακολουθούν το έθιμο του γάμου της Γιαννούλας της Κουλουρούς . Ένας άνδρας ντύνεται νύφη και γίνεται η αναπαράσταση των παρ' ολίγον γάμων της Γιαννούλας.
Ποια είναι όμως η πικρή αλήθεια πίσω από αυτό το εμετικό έθιμο ; 

Η Γιαννούλα η Κουλουρού ήταν υπαρκτό πρόσωπο. Γεννήθηκε το 1868 στην Άνω πόλη Πάτρας λίγα εκατοντάδες μέτρα από το σπίτι μου Ήταν πολύ φτωχή και πούλαγε κουλούρια για να ζήσει . Η Γιαννούλα ήταν ένας λειτουργικός άνθρωπος αλλά είχε μια ελαφριά νοητική καθυστέρηση. Ας πούμε ότι το μυαλό της δούλευε μια στροφή λιγότερο. Αυτοί οι άνθρωποι αν μεγάλωναν σε περιβάλλον αγάπης και αλληλοσεβασμού θα ήταν ευτυχισμένοι. Δυστυχώς όμως οι συμπολίτες εκείνα τα χρόνια (ακόμα και σήμερα δυστυχώς ) τους μετατρέπουν με τα χωρίς οίκτο πειράγματα τους ,στον τρελό του χωριού . Αυτό συμβαίνει γιατί αυτοί οι ηλίθιοι άνθρωποι που σπάνε πλακά εις βάρος άλλου είναι κι αυτοί που έχουν την πραγματική αναπηρία στην ψύχη τους. 

Η Γιαννούλα η Κουλουρού είχε ένα μεγάλο καημό ειδικά στα 35 της και μετά να παντρευτεί. Είχε μαράζι μεγάλο επειδή ήταν ανύπαντρη. Μια παρέα που μερικοί από αυτούς ήταν υποτίθεται και η αβαν-γκαρντ της πατρινής κοινωνίας αποφάσισαν να της κάνουν πλάκα και της είπαν ότι θα της βρουν γαμπρό. 
Πρώτη φορά την έντυσαν νύφη στις 2 Φεβρουαρίου του 1914.. Γαμπρός δεν εμφανίστηκε ποτέ ,παρά ένα πλήθος να την κοροϊδέψει . Την επομένη χρόνια το πάθημα της έγινε και επιθεώρηση που έγραψε ο Τουρνάς και Αθανασίου (Πατρινοί δημοσιογράφοι) και το ρόλο της Γιαννούλας υποδύθηκε ο βαυαρικής καταγωγής Έλληνας ηθοποιός Εδμόνδος Φυρστ 

Το 1918 τα πράγματα σοβαρεύουν. Την ξανά πείθουν ότι της βρήκαν γαμπρό, έναν νεαρό τον Μιλτιάδη Μαντέλη . Οι γειτόνισσες την έβαψαν, την έντυσαν νύφη και πλήθος κόσμου τη συνόδευσε με όργανα στην εκκλησία και την παρέδωσαν στο νεαρό! Εκεί ξαφνικά εμφανιστήκαν δυο και καλά στρατιώτες της στρατονομίας και συλλάβανε το γαμπρό για κάποιο γελοίο λόγο και εξαφανίστηκαν. Η Γιαννούλα ξέσπασε σε απαρηγόρητα κλάματα κι έπεσε σε μεγάλη θλίψη .

Αυτό δε σταμάτησε όμως κάποιους να συνεχίζουν και με αλλά θεατρικά δρώμενα να σατιρίζουν την Γιαννούλα…

Γ. Τσιτσιμπής: "Εθνομηδενισμός και πατριδοκαπηλία, οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος (η αξία του μηδενικού «0»)"

Γιώργος Ηλ. Τσιτσιμπής


Έχουν γραφτεί πολλά τις τελευταίες μέρες σχετικά με το «μακεδονικό». Πολλά και τις περισσότερες των περιπτώσεων ισοπεδωτικά.


Ίσως, με το πάθος που εκφράζονται οι περισσότεροι, αποκαλύπτουν το κίβδηλο των απόψεων. Ή θα είσαι «αριστερός» εθνομηδενιστής ή «δεξιός» εθνικιστής και φασίστας. Δεν χωράει κάτι άλλο. Είναι όμως έτσι;


Οι μεν, έχουν ποινικοποιήσει τη λέξη «πατρίδα» και τα παράγωγά της. Δεν τολμάς να μιλήσεις για την ιστορία σου, για τους αγώνες, για τον τόπο σου, για … και αμέσως εξοβελίζεσαι στο «πυρ το εξώτερον».


Οι δε, μόλις ακούσουν για ισότητα, δικαιοσύνη, δικαιώματα … αμέσως σου χρεώνουν σκοπιμότητα και ότι υποσκάπτεις τα θεμέλια της πατρίδας. Μιας πατρίδας όμως που πρόλαβαν οι ίδιοι να την αποικιοποιήσουν.


Ερίζουν, εκατέρωθεν, για την αριθμητική συμμετοχή στο τελευταίο συλλαλητήριο και η διαφορά τους είναι ένα μηδενικό «0». Αν ήταν 150.000 ή 1.500.000. Στην ουσία, πράγματι μιλάμε για την αξία του μηδενικού. Ξεχνάνε όμως πως η αξία του, απ’ όπου και αν προέρχεται, εξαρτάται από τα ψηφία που μπαίνουν μπροστά του. Και σ’ αυτά τα ψηφία χωράνε και η δικαιοσύνη και τα δικαιώματα και η πατρίδα. Αυτό που μπαίνει μπροστά του είναι το ζητούμενο. Τι σημασία έχει αν ισχύει το ένα ή άλλο νούμερο, που διεκδικείται ως αντικειμενικό; Μήπως κόψανε εισιτήρια για να ξέρουν; Η πραγματική αξία είναι ότι υπήρξε μια ιδιαίτερα πολυπληθής συγκέντρωση διαμαρτυρίας, που θα την ζήλευαν αρκετοί, η οποία απέχει απ’ όλη την εκμετάλλευση που προσπαθούν να στήσουν και φυσικά στέλνει πολλαπλά μηνύματα. 

Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2018

10 ερωτήματα που ζητάνε απάντηση για τη Novartis

του Γιώργου Παπαδόπουλου – Τετράδη από το liberal.gr 
Πάνω στο σκάνδαλο Novartis υπάρχει ένα μεγαλύτερο. Ότι η κυβέρνηση με τις καραμπινάτες ανακρίβειες που υιοθετεί και με τις φανερές υπόγειες διαδρομές της στη υπόθεση, γελοιοποιεί στη συνείδηση του λαού το σκάνδαλο, θολώνει τα νερά, «σώζοντας» τους πραγματικούς ένοχους, θάβει τις πραγματικές δωροδοκίες από τη Novartis και άλλες φαρμακευτικές και οδηγεί το σκάνδαλο σε κουκούλωμα. Αθωώνοντας με φανερό και ύποπτο τρόπο τον Κ. Καραμανλή!
Τα ερωτήματα που ξεφυτρώνουν από όσα ξέρουμε μέχρι τώρα για την υπόθεση και που την κάνουν να βρωμάει στην κυριολεξία είναι τα εξής:
1. Όλη η ιστορία βασίζεται σε τρείς «κουκουλοφόρους μάρτυρες» και σε κανέναν επώνυμο. Ο νόμος που έχει φτιάξει το 2001 η κυβέρνηση Σημίτη και τροποποίησε το 2014 ο υπουργός της ΝΔ κ. Αθανασίου είναι σαφής: Αν σε μία υπόθεση έχουμε μόνο προστατευόμενους ανώνυμους μάρτυρες τότε η μαρτυρία τους δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν»!
2. Μ’ αυτό το δεδομένο, για ποιες μαρτυρίες και πάνω σε ποια στοιχεία φωνάζει και βγάζει δικαστικές αποφάσεις η κυβέρνηση;
3. Σύμφωνα με τον νόμο Αθανασίου η Βουλή θα βρεθεί προ του είτε να απορρίψει τις καταθέσεις, άρα όλη τη δικογραφία, είτε να υποχρεώσει τους μάρτυρες να φανερωθούν επώνυμα.
4. Αν οι «κουκουλοφόροι μάρτυρες» είναι πρώην μεγαλοστελέχη της εταιρίας που πιάστηκαν να συμμετέχουν στο σκάνδαλο που ξεσκέπασαν οι Αμερικάνοι, όπως αφήνει να εννοηθεί ο κ. Πολάκης, συμπεραίνει κανείς αβίαστα ότι προκειμένου να σώσουν τους εαυτούς τους ήταν πρόθυμοι να καταθέσουν ο,τιδήποτε τους υπαγορεύσουν οι «σωτήρες τους». Και μόνο αυτή η ιδιότητα τους στερεί το φερέγγυο της μαρτυρίας. Ένοχος ένοχον ου ποιεί.

Οι “δυο Κυριακές του λαού” που τίναξαν στον αέρα τα σχέδια ΟΛΩΝ

Τα ογκώδη συλλαλητήρια σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα υπήρξαν σημαντικά πολιτικά γεγονότα που παράγουν άμεσες και έμμεσες συνέπειες στο ευρύτερο πολιτικό σκηνικό της χώρας. Έως σήμερα, η κυβέρνηση, με αλαζονεία, λόγω της απουσίας ουσιαστικών αντιδράσεων από το μοιραίο θέρος του 2015, «πουλάει» την κοινωνική αδράνεια σε εγχώριους και, πρωτίστως, εξωχώριους προστάτες με αντάλλαγμα την παραμονή της στην εξουσία.

Γράφει ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ από την ιστοσελίδα  defence-point.gr
Μετά τα σκληρά μνημόνια, που κατοχυρώνουν τους δανειστές για έναν αιώνα, και ικανοποίησαν δεόντως το Βερολίνο, μετά τα εσωτερικά deals που προωθούνται ταχύτατα και παρασκηνιακά, κερδίζοντας έτσι τα βασικά επιχειρηματικά συμφέροντα, είχε έλθει και η ώρα των «ανοικτών» εθνικών ζητημάτων.
Με αντάλλαγμα τη μείωση του χρέους, ίσως και την απομάκρυνση του ΔΝΤ, συμφωνήθηκε με τις ΗΠΑ να υπάρξει ξεκαθάρισμα με τα Σκόπια, ώστε να μπουν στον ΝΑΤΟ -για να διωχθούν οι Ρώσοι, να μειωθεί η απειλή της αυστρογερμανικής επιρροής, αλλά και να προχωρήσει ένα ακόμη βηματάκι η απορρόφηση της Σερβίας στους ατλαντικούς θεσμούς.
Μια όμως παράμετρος είχε αγνοηθεί: ο ελληνικός λαός είχε μαζέψει πολύ αγανάκτηση, που δεν εκδήλωνε καθώς δεν έβλεπε καμία ρεαλιστική εναλλακτική λύση. Αυτό που ο Τσίπρας ακολουθεί κατά γράμμα, όπως του υπαγορεύουν, δύσκολα πιστεύει κάποιος ότι με κυβέρνηση ΝΔ θα αλλάξει ριζικά.
Παρόλα αυτά, το «Μακεδονικό» ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Εμπεριείχε όλα τα συμβολικά στοιχεία που συντείνουν στη συσπείρωση και στη συναισθηματική έξαρση, ενώ προσφέρει έναν ρεαλιστικό στόχο, έστω και δια της αρνήσεως. Εξάλλου στο «πάτο» που έχει βρεθεί ο Έλληνας δεν φοβάται να πάει παρακάτω, ούτε θα πάθει καμία ζημιά αν δεν λυθεί το πρόβλημα της ονομασίας των Σκοπίων.
Εννοείται ότι τα επιχειρήματα για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας στην βαλκανική ενδοχώρα προκαλούν τον γέλωτα, μετά την κατάρρευση του τραπεζικού συστήματος και το ξεπούλημα του δικτύου των ελληνικών τραπεζών στα βαλκανικές χώρες που επεβλήθη με πρόσχημα να καλύψουν «τρύπες» στην Ελλάδα.
Όταν, λοιπόν, κατεβαίνει κάποιος στην πλατεία για την Μακεδονία, στην ουσία κατεβαίνει για όλα: για τους φόρους, για τη ανεργία, για τη διαλυμένη εκπαίδευση, για την κοροϊδία του δημοψηφίσματος του 2015… Γι’ αυτό η έκπληξη της Θεσσαλονίκης υπήρξε τεράστια. Το «σύστημα» συλλήβδην -κόμματα, πρεσβείες, κέντρα αποφάσεων- πιάστηκε στον ύπνο.

Από την ανώμαλη προσγείωση σε μία νέα ωριμότητα

Από την ανώμαλη προσγείωση σε μία νέα ωριμότητα

Από την ανώμαλη προσγείωση σε μία νέα ωριμότητα

του Μάκη Ανδρόπουλου  -  Μία σειρά νέων σοβαρών ενδείξεων υποδεικνύουν μεγάλες διεργασίες αλλαγής στο θυμικό και στη "νοοτροπία" της ελληνικής κοινωνίας. Αλλαγές υποδόριες και εσωτερικές που προμηνύουν καταλυτικές ποιοτικές εξελίξεις που αναμφίβολα θα έχουν επιπτώσεις στο πολιτικό σκηνικό. Διαφαίνεται ότι η μεταβατική φάση που ακολούθησε μετά το τέλος της Μεταπολίτευσης με το πρώτο μνημόνιο, θα ολοκληρωθεί με την περάτωση του …

Μάκης Ανδρονόπουλος

Διαβάστε περισσότερα...

Γιατί Ουάσιγκτον και Αθήνα θέλουν τα Σκόπια στο ΝΑΤΟ

Γιατί Ουάσιγκτον και Αθήνα θέλουν τα Σκόπια στο ΝΑΤΟ

Γιατί Ουάσιγκτον και Αθήνα θέλουν τα Σκόπια στο ΝΑΤΟ

του Κώστα Γρίβα  -   Με μια πρώτη ματιά είναι δύσκολο να εξηγήσει κανείς την σπουδή των ΗΠΑ να εντάξουν στις ΝΑΤΟϊκές δομές τα Σκόπια, δεδομένου ότι με αυτόν τον τρόπο θα προκύψει ένα πιο εύθραυστο και δυσλειτουργικό ΝΑΤΟ. Πράγματι, με τα Σκόπια στο ΝΑΤΟ, ο ανταγωνισμός των Σλάβων με τους Αλβανούς στο εσωτερικό του γειτονικού κρατιδίου, αλλά και ο ανταγωνισμός …

Κωνσταντίνος Γρίβας

Διαβάστε περισσότερα...

Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2018

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ - "Τα Εθνικά θέματα και ο Προσανατολισμός της Χώρας".


Σας προσκαλούμε στην εκδήλωση που οργανώνει η "Πρωτοβουλία 14ς Μάη» με θέμα:

"Τα Εθνικά θέματα και ο Προσανατολισμός της Χώρας".

Η εκδήλωση θα λάβει χώρα στο Ξενοδοχείο Museum (Μπουμπουλίνας 16, Πίσω από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, δίπλα από το Αρχαιολογικό Μουσείο, Αθήνα), τη Δευτέρα 12.02.2018, στις 19:00 μμ.

Στην εκδήλωση θα μιλήσουν:
\
-Βατικιώτης Λεωνίδας, οικονομολόγος-kommon.gr
-Κωνσταντακόπουλος Δημήτρης,δημοσιογράφος- συγγραφέας ,
Συντονιστής της Πρωτοβουλίας των Δελφών για την Υπεράσπιση της . Δημοκρατίας, www.defenddemocracy.press
-Λυγερός Σταύρος, δημοσιογράφος-SLpress.gr
-Παπαγιαννόπουλος Γιώργος, αρχιτέκτων-συγγραφέας, εκ μέρους της "Πρωτοβουλίας 14ης Μάη"
-Χαραλαμπίδης Μιχάλης, κοινωνιολόγος

Την συζήτηση θα συντονίσει ο Άρης Χατζησαββίδης, δημοτικός σύμβουλος Νέας Ιωνίας


Στη συνέχεια, θα υπάρξει η δυνατότητα τοποθέτησης των παρευρισκομένων.

Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαιτέρως.


"Πρωτοβουλία 14ης Μάη"
Logo

Η μούρλια της τρέλας

Του Στάθη Σταυρόπουλου

Προσωπικώς πιστεύω ότι και το σκορ της ΑΕΚ κατά του Ολυμπιακού ήταν εθνικιστικό και άκαρδο…

***

Καλημέρα σας! Η στήλη δεν πρόκειται να αλλάξει ατζέντα, τουλάχιστον ώσπου να καταλάβει τι γίνεται με τη Novartis (και να μελετήσει μαζί με τον… κ. Χρυσοχοΐδη τη δικογραφία), θα επιμείνει όμως σε ένα - δύο παραλειπόμενα από το συλλαλητήριο τα οποία αφορούν το μεν στην πόλκα της Μωρίας με το Θράσος και το δε στον χορό της Καρμανιόλας εναντίον του Μίκη Θεοδωράκη.

***

1. Η Μωρία. Μπορεί 400.000 βιβλία να λένε «άλφα», αν όμως βρεθεί ο Φιλισταίος να πει «βήτα», όλη η συζήτηση επικεντρώνεται στο «βήτα» – αρκεί αυτός ο Φιλισταίος να ‘ναι του μηχανισμού των πονηρών.

Ποιών πονηρών; εκείνων που (όπως σας έγραφα χθες) δοξάζουν την Αριστερά που Γονάτισε, διότι ακριβώς αυτό ήθελαν να κάνει. Επί έτη και έτη το πράγμα δουλεύτηκε έτσι ώστε στη δυστοπία του ευρωλιγούρικου «εκσυγχρονισμού» και της χιπστεράδικης κακογουστιάς να δημιουργηθεί ως αντίπαλο τάχα δέος μια ναρκισσιστική αυτοανοφορική πτωχοπροδρομική και αριστερίστικη Αριστερά.

Έτοιμη να εφαρμόσει την πιο άγρια ακροδεξιά νεοφιλελεύθερη πολιτική. Είναι τόσο απίστευτη η δημιουργία ενός τέτοιου υβριδίου, που απέμεινε ανενόχλητη η Ύβρις να χορεύει μπροστά στα μάτια μας τον χορό της Σαλώμης. Το πρώτο πέπλο το πέταξε ο Τσίπρας (σαν έτοιμος από καιρό) όταν αντέστρεψε το αποτέλεσμα του Δημοψηφίσματος το 2015. Από τότε άρχισε η χορογραφία της Κωλοτούμπας (με διεθνή καριέρα ως Kolotumba) με όλο και πιο κωμικοτραγικά αποτελέσματα.

Σε αυτό το αντεστραμμένο είδωλο της πραγματικότητας η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ (αλλά, δυστυχώς κι ένα μέρος της υπόλοιπης Αριστεράς) είδαν στο συλλαλητήριο το σκιάχτρο (τον φασισμό) αλλά δεν είδαν το δάσος (τον λαό).

Δεν θα σταθώ στις γελοιότητες Τόσκα με τα πειραγμένα κοντέρ των βίντεο, ούτε στα σοφίσματα Κοτζιά,αλλά στο γενικότερο μοτίβο όπου η τρέλα πουλάει μούρλια (άλλο οι ΑΝΕΛΛ στην κυβέρνηση κι άλλο οι ΑΝΕΛΛ στην πλατεία ), διότι με αυτό το μοτίβο κατεβαίνουμε αγκαλιά με τη μωριά και το θράσος στα έσχατα και τα αίσχιστα.

Πως οι φαρμακοβιομηχανίες «φροντίζαν» τις υλικές ανάγκες των γιατρών

Αναδημοσιεύουμε το παρακάτω κείμενο λόγω της επικαιρότητας του θέματος
Των Ιωάννη Α. Γιαννακάκη και Ιωάννη Π. Α. Ιωαννίδη από το Άρδην τ. 64
Το παρακάτω άρθρο των ιατρών Ιωάννη Α. Γιαννακάκη (Τμήμα Υγιεινής και Επιδημιολογίας, Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Ιωαννίνων) και Ιωάννη Π. Α. Ιωαννίδη (Τμήμα Κλινικών δοκιμών και βασισμένης σε ενδείξεις Ιατρικής, Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Ιωαννίνων) δημοσιεύτηκε στο –πολύ έγκυρο– ιατρικό περιοδικό British Medical Journal (23 Δεκεμβρίου 2000, τόμος 321, σελ. 1563-1564).
Χίλιες και μία ιστορίες για το πως οι φαρμακοβιομηχανίες «φροντίζουν»
τις υλικές ανάγκες των γιατρών: μελέτη

Περίληψη
Σκοπός: Να περιγραφεί πώς οι φαρμακευτικές εταιρείες επιλαμβάνονται των υλικών αναγκών των γιατρών.
Σχεδιασμός: Αναφορά εμπειριών.
Τοποθεσία: Χώροι που ουδεμία σχέση έχουν με την Ιατρική, κάπου στην αραβική χερσόνησο.
Πληθυσμός ασθενών: Τυχαίο δείγμα γιατρών.
Παρεμβάσεις: Προώθηση της φαρμακευτικής εταιρείας.
Μετρήσεις κυρίων αποτελεσμάτων: Τα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα ήταν ένα ταξίδι, απόλαυση, διασκέδαση και δώρα. Τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα ήταν οι μετοχές συγκεκριμένων εταιρειών.
Πειραματικά αποτελέσματα: Τα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα ήταν ετερογενή, τονίζοντας έτσι την ποικιλία των μέσων που χρησιμοποιεί η φαρμακοβιομηχανία για να καταπνίξει, να αποστρέψει και να επηρεάσει την ιατρική πρακτική. Συνολικά, διακόσιοι γιατροί ντύθηκαν με λευκές κελεμπίες. ένας γιατρός Προληπτικής Ιατρικής έκανε χρήση ρήσεων του Ιπποκράτη για να δικαιολογήσει το κάπνισμα. ένας γιατρός προχωρημένης ηλικίας έγινε ποιητής. ένας γιατρός που πάσχιζε να κατανοήσει τις μεθόδους ενός επιστημονικού πόστερ αναρωτήθηκε μήπως θα ήταν προτιμότερο να είναι στην παραλία και να λιάζεται. και δύο γυναίκες γιατροί απήχθησαν από Βεδουίνους πολεμιστές. Οι μακροπρόθεσμες επιδράσεις στις πωλήσεις των φαρμάκων της εταιρείας εκκρεμούν, αλλά πιθανολογείται πως θα είναι άκρως θετικές.
Συμπεράσματα: Φάτε, πιείτε, γιορτάστε – και στηρίξτε τις πωλήσεις.
 Εισαγωγή
 Μια ζεστή νύχτα, κατά τα τέλη Μαΐου, ο ουρανός γεμάτος αστέρια. Επιπλέω μέσα στη Νεκρά Θάλασσα. Δεν χρειάζεται να κουνήσω τα χέρια ή τα πόδια μου, δεν χρειάζεται να κολυμπήσω – μονάχα να χαλαρώνω. Η άνωση του νερού είναι το μόνο που χρειάζεται. Είναι λες και αιωρούμαι στο διάστημα σε απουσία βαρύτητας. Είναι όμορφα. Νιώθω ικανοποίηση.
Μπορεί άραγε αυτή η εμπειρία να σχετίζεται με το πώς εξασκώ την Ιατρική; Μπορεί στ’ αλήθεια να επηρεάσει και να τροποποιήσει το πώς κάνω τις διαγνώσεις και τις θεραπείες στο ιατρείο μου; Απλά διαβάστε παρακάτω.
 Αναφορά
 Δεν έχω βρεθεί καθόλου μόνος τις τελευταίες δύο μέρες. Μένω σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο μαζί με άλλους 200 γιατρούς από την Ελλάδα. Όταν φτάσαμε, βρήκαμε λουλούδια, αβοκάντο, ανανάδες και λευκές κελεμπίες να μας περιμένουν στα δωμάτιά μας. Από τότε είμαστε ντυμένοι στα λευκά – όχι με ιατρικές ποδιές, αν κάτι τέτοιο καταλάβατε, αλλά με παραδοσιακές αραβικές κελεμπίες, με φαρδιά μανίκια, και με αραβικά μαντήλια στο κεφάλι. Οι γυναίκες φοράνε μεταξωτά φορέματα με κεντήματα.

Έξοδος στην αγορές με... δεμένα χέρια

Έξοδος στην αγορές με... δεμένα χέρια

Έξοδος στην αγορές με... δεμένα χέρια

του Κώστα Μελά  -  Η Ελλάδα πραγματοποίησε επιτυχώς τη δεύτερη δοκιμαστική έξοδο στις αγορές, κάνοντας ένα ακόμα βήμα για την οριστική επιστροφή της. Η λεγόμενη “καθαρή έξοδος” από το 3ο μνημόνιο, ωστόσο, είναι πολύ σχετική. Αναγκαία, αλλά όχι και ικανή συνθήκη είναι να υπάρχει “καθαρό” τραπεζικό σύστημα, το οποίο να εκπληρώνει τα κριτήρια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) και του Εποπτικού …

Κώστας Μελάς

Διαβάστε περισσότερα...

Η Novartis, το FBI και ο πολιτικός πόλεμος

Η Novartis, το FBI και ο πολιτικός πόλεμος


Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί στο Κοινοβούλιο σχετικά με την υπόθεση Νovartis, συζητήθηκε στη συνεδρίαση του Πολιτικού Συμβουλίου του ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με κομματικές πηγές. Το ηγετικό όργανο συνεδρίασε για δεύτερη φορά μέσα σε 24 ώρες και --σύμφωνα με πληροφορίες-- συζητήθηκαν όλα τα ενδεχόμενα. Τα μέλη του έκαναν φύλλο και φτερό την δικογραφία και εξέτασαν το ενδεχόμενο σύστασης προανακριτικής επιτροπής, ή αναπομπή …

Σύνταξη SLpress.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Κερδισμένοι και χαμένοι στο Βερολίνο

Κερδισμένοι και χαμένοι στο Βερολίνο

Κερδισμένοι και χαμένοι στο Βερολίνο

Αλυσιδωτές εξελίξεις στα κόμματα που θα μετέχουν στον μεγάλο συνασπισμό προκαλεί η απόφαση της Χριστιανικής Ένωσης και των Σοσιαλδημοκράτών να προχωρήσουν τελικά  σε κυβερνητική συνεργασία. Οι διεργασίες και οι εξελίξεις είναι περισσότερο έντονες στου Σοσιαλδημοκράτες και ήδη ο Μάρτιν Σούλτς ανακοίνωσε την πρόθεσή του να παραιτηθεί από την ηγεσία του κόμματος, προκειμένου να αναλάβει το υπουργείο Εξωτερικών. Αν και η …

Σύνταξη SLpress.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Η Μνήμη της Επανάστασης στην οδό Πειραιώς

Η Μνήμη της Επανάστασης στην οδό Πειραιώς

Η Μνήμη της Επανάστασης στην οδό Πειραιώς

Την εκδοχή εβδομήντα σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών για τα σύμβολα, τις εικόνες και τους πρωταγωνιστές της Οκτωβριανής Επανάστασης, φιλοξενεί η έκθεση «Η Μνήμη της Επανάστασης – Σύγχρονοι Έλληνες εικαστικοί» που θα παρουσιαστεί στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (Εκθεσιακός χώρος «Νίκος Κεσσανλής»), στο Ρέντη από τις 12 Φεβρουαρίου. Τα μηνύματα, τα συνθήματα, το πνεύμα, η ορμή, ο δυναμισμός και οι  διαστάσεις ενός …

Σύνταξη SLpress.gr

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2018

Ο πελατειακός χαρακτήρας των νεοελληνικών κομμάτων και η εκποίηση του κράτους

Κείμενο: Παναγιώτης Κονδύλης
Όπως η εξ αντικειμένου ένταξη της Ελλάδας στο διεθνές καπιταλιστικό σύστημα είχε ουσιώδεις επιπτώσεις στην οικονομία της, έτσι και η παράλληλη ένταξη της στο διεθνές πολιτικό σύστημα, και μάλιστα σε εποχή συνεχούς όξυνσης του ανατολικού ζητήματος, επέδρασε αποφασιστικά πάνω στη διαμόρφωση των πολιτικών της δομών. Η εισαγωγή τού βασιλευόμενου κοινοβουλευτισμού στη χώρα, και μάλιστα πάνω στη βάση της καθολικής ψηφοφορίας, δεν υπήρξε αναγκαια κι αναπόδραστη απόρροια εσωτερικών διεργασιών, αλλά κατά πρώτο λόγο η απάντηση των Δυτικών Δυνάμεων στην ανυπακοή της οθωνικής κυβέρνησης σε κρίσιμα θέματα εξωτερικής πολιτικής (υποστήριξη των αλυτρώτων κτλ.) και συνάμα το μέσο, με το όποιο οι Δυνάμεις αυτές φαντάζονταν ότι στο έξης θα μπορούσαν να ασκήσουν πιο τελεσφόρα την επιρροή τους. Άλλα, ανεξάρτητα από τα αίτια της, η εισαγωγή του κοινοβουλευτισμού έθεσε σε κίνηση διαδικασίες πού αποδείχθηκαν κρίσιμες για τον σχηματισμό της ιδιαίτερης φυσιογνωμίας τού νεοελληνικού κράτους. Με άλλα λόγια, ο μηχανισμός της λειτουργίας του κράτους διαμορφώθηκε ως εν μέρει τερατογενετικό και εν μέρει ιλαροτραγικό αποτέλεσμα της διασταύρωσης των πιο προηγμένων τοτινών πολιτικών θεσμών, Όπως ο κοινοβουλευτισμός και η καθολική ψηφοφορία, με μιά κοινωνία διεπόμενη από πατριαρχικές σχέσεις, στάσεις, νοοτροπίες και άξιες. Πριν από την εισαγωγή, ή μάλλον την επιβολή, του κοινοβουλευτισμού το κράτος ήταν υποτυπώδες και, παρά τη συχνά γραφική απλώς επίφαση της βασιλικής αυταρχίας, μόλις μετά βίας συγκρατούσε σε μιάν ενότητα τους τοπικούς πόλους ισχύος, καθώς δεν κατείχε ούτε καν το μονοπώλιο της ένοπλης βίας· σε σχέση με το κράτος της οθωμανικής περιόδου είχε κάνει βέβαια ορισμένα βήματα προς την κατεύθυνση του σύγχρονου έννομου κράτους, όμως οι νόμοι και τα διατάγματά του σε πλείστες όσες περιπτώσεις δεν έφθαναν ίσαμε τη βάση της κοινωνίας, όπου η ζωή ρυθμιζόταν από το πατριαρχικό εθιμικό δίκαιο.
ARKAS -The Original Page
ARKAS -The Original Page
Ο κοινοβουλευτισμός, σε συνδυασμό με την καθολική ψηφοφορία, συνεπέφερε μιά κοινωνική κινητικότητα ίσως ακόμα εντονότερη απ’ αυτήν που γέννησε η ανάπτυξη των καπιταλιστικών σχέσεων, γιατί όχι μόνο δημιούργησε ευκαιρίες πολιτικής και κοινωνικής σταδιοδρομίας για άτομα με αντίστοιχες φιλοδοξίες, αλλά και άνοιξε σε ευρύτερες μάζες τον δρόμο από την ύπαιθρο προς τις πόλεις. Και οι δύο αυτές πλευρές της κοινωνικής κινητικότητας, οι οποίες απέρρευσαν από το κοινοβουλευτικό παιγνίδι, σήμαιναν αυτόματα τη διόγκωση τού κρατικού μηχανισμού και παράλληλα την ενίσχυση του καθοδηγητικού ρόλου του κράτους -αν και η ενίσχυση αυτή, όπως θα δούμε, έγινε συχνότατα με τρόπο που ευνοούσε την ικανοποίηση συμφερόντων μερικών εις βάρος των γενικών κι έτσι από πολλές απόψεις υπέσκαψε τον σύγχρονο χωρισμό κράτους και κοινωνίας αντί να τον εμπεδώσει, κάνοντας συνάμα το κράτος εντολοδόχο του γενικού συμφέροντος. Η διόγκωση του κρατικού μηχανισμού εξ αιτίας του κοινοβουλευτικού συστήματος και της καθολικής ψηφοφορίας ήταν αναπόδραστη, γιατί εκείνο που είχαν να προσφέρουν τα κόμματα για την προσέλκυση ή τη συγκράτηση ψηφοφόρων ήσαν οι κρατικές θέσεις, οι οποίες ήσαν τόσο πιο περιζήτητες όσο η καχεξία της οικονομίας και γενικότερα η κοινωνική στενότητα έκαναν τις υπόλοιπες επαγγελματικές διεξόδους λιγοστές και αβέβαιες. Εφ’ όσον το κράτος παρέμενε ο πιο σίγουρος και ανθεκτικός εργοδότης, πρώτο μέλημα του κόμματος ήταν η κατάκτηση και η νομή του κράτους, ειδάλλως θα έχανε την πίστη των οπαδών του στην ικανότητα του να υπερασπίσει τα συμφέροντα τους. Όταν η πατριαρχική σχέση μεταφέρεται από την κοινωνία στην πολιτική, τότε μεταβάλλεται στη λεγόμενη πελατειακή σχέση, διατηρώντας όμως το θεμελιώδες της γνώρισμα, δηλαδή την αναγκαια συνάφεια υπακοής και προστασίας: ο κοινοβουλευτικός πατριάρχης, είτε κομματικός ηγέτης είναι είτε τοπικός κομματάρχης, απαιτεί από τους «ανθρώπους του» υπακοή (εμπνεόμενη λιγότερο από αφηρημένα-κοσμοθεωρητικά και περισσότερο από συγκεκριμένα-προσωπικά κίνητρα), όμως ταυτόχρονα αναλαμβάνει να «ενεργήσει για τις υποθέσεις τους», δηλαδή τους βοηθεί να «τακτοποιηθούν» και τούς εξασφαλίζει με την επιρροή του πλεονεκτήματα στον συναγωνισμό με τους οπαδούς άλλων κομμάτων.

Τραγωδία και μύθος – ο Μεγαλέξανδρος του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Γράφει ο Λευτέρης Ξανθόπουλος
Από το βιβλίο Θόδωρος Αγγελόπουλος των εκδόσεων Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (επιμέλεια Ειρήνη Στάθη). Κατεβαίνει και σε μορφή pdf από εδώ.
Τραγωδία και μύθος
Λευτέρης Ξανθόπουλος
«Μέσα απ’ το φακό του ο Αγγελόπουλος κοιτάζει τα πράγματα εν σιωπή.
Το βάρος αυτής της σιωπής και η οξύτητα αυτού του ακίνητου βλέμματος συνιστούν τη δύναμη τούτης της ταινίας, έτσι που ο θεατής να μην μπορεί ν’ αποσπαστεί από την οθόνη. Αυτός ο τρόπος κινηματογράφησης – τόσο προσωπικός, τόσο μοναδικός στην ιδιαιτερότητά του- τείνει σε μια επιστροφή στις ρίζες του κινηματογράφου, κι αυτό ακριβώς είναι που δημιουργεί τούτη την εντύπωση της φρεσκάδας και της δύναμης. Όσο για μένα, βλέποντας την ταινία, ένιωσα βαθιά την ηδονή του κινηματογράφου, στην πιο απόλυτη έννοια του όρου.»
Ακίρα Κουροσάουα
«Δεν υπάρχει τραγωδία χωρίς μύθο, αλλά η τραγωδία είναι ταυτόχρονα και η εκμηδένιση του μύθου. H τραγωδία είναι μια έκκληση για μεσολάβηση και, ταυτόχρονα, η επίδειξη του ανέφικτου μιας τέτοιας μεσολάβησης.»
Jan Kott
Α
Στο τελευταίο πλάνο της ταινίας, ο μικρός Αλέξανδρος με το πεισματικό πιγούνι, καθισμένος στο μουλάρι, με πληγωμένο το πόδι από σφαίρα, σημαδεμένος κι αυτός όπως ο προκάτοχος μύθος, μπαίνει το σούρουπο από τα υψώματα ως συνωμότης στη μεγαλούπολη. H φωνή τού αφηγητή ακούγεται off: «Κι έτσι ο Αλέξανδρος μπήκε μέσα στις πόλεις».
O νέος Αλέξανδρος, όπως ο νεογέννητος Δίας στη μυθολογία, φυγαδεύεται από τη Γυναίκα-Μεγάλη Μητέρα για να σωθεί. O μικρός Αλέξανδρος θα μεγαλώσει αλλού, για να επιστρέψει πάλι ως μύθος στο χώρο του μελλοντικού δράματος.
Στην αρχή της ταινίας, ο Μεγαλέξαντρος, με τη βοήθεια κάποιας άγνωστης δύναμης, δραπετεύει από τις φυλακές, ντύνεται κάτω απ’ το φως του φεγγαριού στο μαρμαρένιο αλώνι (αρματώνεται με τα στολίδια του μύθου), καβαλάει το άλογό του και χάνεται στο δάσος.
Άσπρο, καθαρόαιμο άλογο, πορφυρό κιλίμι κάτω από τη σέλα, κι η μαύρη κάπα στους ώμους του καπετάνιου. Οι σύντροφοι βγαίνουν απ’ τα δέντρα, οπλίζονται και τον ακολουθούν πεζοπορώντας. O Δάσκαλος του χωριού θ’ αναρωτηθεί αργότερα: «Προσπαθώ να καταλάβω ποιος πραγματικά κρύβεται πίσω από κείνους που τον βοήθησαν να βγει από τη φυλακή. Και γιατί; Κανείς δεν ξέρει. Κανείς δε μιλάει. Όλα μοιάζουν με μια τεράστια παγίδα».
Ο Μεγαλέξαντρος με τους συντρόφους του ξεκινάει μέσα στη νύχτα να πραγματώσει μια ιστορική αναγκαιότητα: να σύρει τον κύκλο της ζωής και του θανάτου, ν’ ανασύρει το μύθο και την πτώση του ειδώλου, ν’ αρνηθεί και ν’ αποδυθεί επίμονα την εξουσία. Ο Μεγαλέξαντρος δραπετεύει από τη φυλακή, το σκοτάδι, για να αυτοεγκλειστεί σ’ ένα ρόλο-φυλακή που διαλέγει ο ίδιος. O ίδιος;
Ο Δάσκαλος, φτάνοντας στο έσχατο σημείο απόγνωσης, θα προσπαθήσει να μιλήσει στον Αρχηγό που, κλεισμένος στο δωμάτιό του, αρνείται να επικοινωνήσει με τους ανθρώπους. Πίσω από τη σφαλισμένη πόρτα θ’ ακούσει ο Αλέξανδρος τις αλήθειες που φοβάται: «Υπάρχει κάποιος τρίτος, αθέατος πίσω απ’ όλα αυτά…
Σε χρησιμοποίησαν, Αλέξανδρε!»

Το «Μακεδονικό», με βάση το «πατριωτικό-εθνικό-ταξικό-διεθνιστικό», στην πολιτική της Αριστεράς

Του Γιάννη Τόλιου*

Εισαγωγή.
Το λεγόμενο «Μακεδονικό» και ειδικότερα η εκκρεμότητα της οριστικής ονομασίας της FYROM ή ΠΓΔΜ (Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονία), έχει μετατραπεί και πάλι σε κεντρική πολιτική ζωή. Οι επικυρίαρχες δυνάμεις (ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ) επιδιώκουν λύση που να ενδυναμώνει τη γεωπολιτική τους επιρροή στα Βαλκάνια (ένταξη FYROM σε ΝΑΤΟ και ΕΕ) με αιχμή την Ρωσία. Η κυβέρνηση και τα κόμματα του Μνημονιακά τόξου, χωρίς να αμφισβητούν την ευρω-ατλαντική επικυριαρχία, προσπαθούν με τακτικισμούς και παλνιδρομήσεις να αποκομίσουν μικροπολιτικά οφέλη.
Από την άλλη η Αριστερά, στις διάφορες εκφάνσεις της, ταλαντεύεται ανάμεσα σε εθνικό-πατριωτικές ή ταξικο-διεθνιστικές προσεγγίσεις, που κατά κανόνα έχουν έντονα στοιχεία μονομέρειας της μιας ή άλλης πτυχής του προβλήματος. Η σωστή θεώρηση του «Μακεδονικού» επιβάλλει τη διαλεκτική εξέταση του στα πλαίσια του «πατριωτικού-εθνικού-ταξικού-διεθνιστικού». Το συγκεκριμένο πλαίσιο εκτός από την καθαρά θεωρητική-κοινωνιολογική πτυχή, έχει στενή σχέση με την εξωτερική πολιτική της χώρας, την εθνική ανεξαρτησία και τη λαϊκή κυριαρχία, καθώς την πολιτική συμμαχιών της Αριστεράς, η οποία στην τρέχουσα πολιτική συγκυρία, σχετίζεται άμεσα με την ανατροπή των Μνημονίων, την αποδέσμευση από την επιτροπεία του ευρωσυστήματος και τη σοσιαλιστική προοπτική.1 Στο παρόν σημείωμα θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε τις προϋποθέσεις, μιας φερέγγυας και βιώσιμης λύσης του λεγόμενου «Μακεδονικού», συνδυάζοντας τα στοιχεία του «πατριωτικού-εθνικού-ταξικού-διεθνιστικού».!
1.Τι είναι πατριωτισμός;
Η ιστορική θεώρηση των εννοιών, είναι προϋπόθεση για να μη μιλάμε γενικά και αφηρημένα για σύνθετα κοινωνικά ζητήματα. Ειδικότερα η έννοια του «πατριωτισμού», προηγείται χρονικά του «εθνικού», του «ταξικού» και «διεθνιστικού». Να θυμίσουμε τη γνωστή ρήση του Αισχύλου στην αρχαία Ελλάδα, τότε που δεν είχε ακόμα εμφανιστεί η έννοια του έθνους: «Ίτε παίδες ελλήνων ελευθερούτε πατρίδα…».2 Ο πατριωτισμός είναι ηθική και πολιτική αρχή, που συνδέεται με την αγάπη και την αφοσίωση στην πατρίδα, την υπερηφάνεια για το παρελθόν και το παρόν της, η έμπρακτη υπεράσπιση των συμφερόντων της. Ο εθνικός μας ποιητής Γ.Ρίτσος στη «Ρωμιοσύνη» γράφει χαρακτηριστικά: «τούτο το χώμα είναι δικό τους και δικό μας».! Ο «πατριωτισμός» κατά το Λένιν, «είναι από τα πιο βαθιά αισθήματα, εδραιωμένα από τους αιώνες και τις χιλιετηρίδες των μεμονωμένων πατρίδων».3 Το περιεχόμενο του πατριωτισμού στις ταξικές κοινωνίες, αποκτά ερμηνείες ανάλογα με τα ιδιαίτερα συμφέροντα της κυρίαρχης τάξης. Ειδικότερα με την ανάπτυξη του καπιταλισμού και την συγκρότηση των «εθνικών κρατών», έχουμε την εμφάνιση των «εθνικών συμφερόντων», τα οποία η αστική τάξη ταυτίζει με τα δικά της συμφέροντα.

Οι πολίτες του συλλαλητηρίου και οι κομματικές Α.Ε.

Οι πολίτες του συλλαλητηρίου και οι κομματικές Α.Ε.

Οι πολίτες του συλλαλητηρίου και οι κομματικές Α.Ε.

του Κώστα Καραΐσκου  -  Ο περιφανής λαϊκός θρίαμβος της 21ης Ιανουαρίου στη Θεσσαλονίκη επαναλήφθηκε στην Αθήνα. Ένα απίστευτο πλήθος κατέκλυσε την πόλη: απίστευτο σε αριθμό, σε κοσμιότητα, σε ενωτικό πνεύμα, σε ανυστεροβουλία. Χωρίς χουλιγκανικά συνθήματα, χωρίς διχαστικά πανό, χωρίς πολιτικάντικες υστεροβουλίες, άνθρωποι καθημερινοί της αληθινής Ελλάδας κι όχι της πρόστυχης απομίμησής της που κυκλοφορεί στα κανάλια. Η πατρίδα μας δεν …

Κώστας Καραΐσκος

Διαβάστε περισσότερα...

Τσίκνισμα

Φωτογραφία του Soter Tas.

Δεκαπέντε Πρέσβεις ε.τ. λένε όχι στο ξεπούλημα της Μακεδονίας

Αποτέλεσμα εικόνας για ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ

Δεκαπέντε Πρέσβεις ε.τ. λένε όχι στο ξεπούλημα της Μακεδονίας
Κοινή Δήλωση

Ολες οι ενδείξεις ενισχύουν την πεποίθηση µας πως τα Σκόπια, ό,τι και αν δεχθούν να πουν ή να κάνουν για να µπουν στο ΝΑΤΟ και στην ΕΕ, δεν θα εγκαταλείψουν το επεκτατικό τους ιδεολόγηµα. Θα συνεχίσουν, κατά συνέπεια, να το προβάλλουν χρησιµοποιώντας το όνοµα "Μακεδονία", έστω και αν σε αυτό προστεθεί γεωγραφικός, εθνικός η χρονικός προσδιορισµός. 

Διότι ένα γεωγραφικό προσδιορισµό οι Σκοπιανοί θα τον µεταχειρίζονται για να προωθούν την προπαγάνδα τους περί διηρηµένης Μακεδονίας που θα πρέπει να επανενωθεί µε διεύρυνση του κράτους των Σκοπίων. Ενας τέτοιος προσδιορισµός (Ανω Μακεδονία, Βόρεια Μακεδονία) θα επιτρέπει στους Σκοπιανούς να επιµένουν πως είναι οι µόνοι πραγµατικοί Μακεδόνες, µε δικό τους ελεύθερο µακεδονικό κράτος, ενώ "τα άλλα τµήµατα της Μακεδονίας", το "ελληνικό" και το "βουλγαρικό", έχουν υποστεί κατάληψη η/και εθνοκάθαρση.


Ενας εθνικός η χρονικός προσδιορισµός, εξάλλου, θα παραπέµπει στην πλαστή ιστορία περί των Σλάβων που δήθεν αναµίχθηκαν µε τους Αρχαίους Μακεδόνες και γέννησαν τους σηµερινούς Σκοπιανούς. 

Τα ίδια ισχύουν και για µικτούς προσδιορισµούς, π.χ. Γκορναµακεντόνια=Ανω Μακεδονία ή Novamakedonija.

"Λογαριάσατε λάθος με το νου σας, έμποροι, δε μετριέται πατρίδα, λευτεριά με τον πήχη!

Φωτογραφία του Λάζαρος Μαύρος.

"Στης Μεσόγειος τι θέτε τη γλυκιά γαλανάδα;
Εμείς είμαστε Κύπρος, εμείς είμαστε Ελλάδα!"

ΘΟΔΟΣΗΣ ΠΙΕΡΙΔΗΣ "Κυπριακή Συμφωνία" 1956


"Λογαριάσατε λάθος με το νου σας, έμποροι,
δε μετριέται πατρίδα, λευτεριά με τον πήχη!
Κι αν μικρός είν’ ο τόπος, και το θέλει και μπορεί
τον ασήκωτο βράχο να τον φάει με το νύχι.
Τούτη η δίψα δε σβήνει, τούτη η μάχη δεν παύει,
χίλια χρόνια αν περάσουν, δεν πεθαίνουμε σκλάβοι!"


Λογαριάσατε λάθος με το νου σας εμπόροι δε μετριέται πατρίδα λευτεριά με τον πήχη ... 

Ες Γην εναλίαν Κύπρον (1992) - Μουσική: Μιχάλης Χριστοδουλίδης - Στίχοι: Θεοδόσης Πιερίδης Ερμηνεία: Γιώργος Νταλάρας