Κυριακή 23 Ιουλίου 2017

Αποδόμηση και ελληνική γλώσσα: προφητείες, «θεωρίες συνωμοσίας» & επιστήμη…!

 

full-width1
«αρχή σοφίας ή των ονομάτων επίσκεψις»
Αντισθένης (445-360 π.χ)
του Δημήτρη Ναπ. Γιαννάτου* 
Συχνά, η συζήτηση γύρω από την ελληνική γλώσσα και την επίθεση που δέχεται από τις μεταρρυθμίσεις που επιχειρεί, τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία, το Υπουργείο Παιδείας, εκτρέπεται σε ανορθολογικά σενάρια ή θεωρίες συνωμοσίας. Η στρατηγική των φορέων που καθοδηγούν τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, εύκολα παντρεύεται με θρησκευτικές παραβολές, εύληπτες προφητείες, αστικούς μύθους, σοβινιστικές υστερίες και υποχθόνιες – εγκόσμιες – υπερκόσμιες θεωρίες για καταστροφή αποκλειστικά του ελληνικού έθνους και της γλώσσας του, με μπόλικο άρωμα κακόβουλων κέντρων που απεργάζονται τα καταστροφικά σενάρια. Η «πανουργία της ιστορίας», τα φέρνει έτσι, ώστε κάποιες φορές, το αποτέλεσμα των παιδαγωγικών εξελίξεων ανά τον κόσμο, να «δικαιώνει» τους συνομωσιολόγους μας ή τους τηλε-ευαγγελιστές μιας μοναδικής «αποκαλυψιακής» γνώσης. Μεταξύ ψευδών ειδήσεων, μισής αλήθειας, αλμάτων λογικής και συναισθηματικές υπερβολές, καμιά δικαίωση δεν μπορεί να υπάρξει σ’αυτό το «μακελειό» της λογικής, και καμιά προφητεία ή συνωμοσία δεν δικαιώνεται.
Εντέλει, οι προφήτες-συνωμοσιολόγοι, σε καμιά περίπτωση δεν βοηθούν την υπαρκτή ανάγκη υπεράσπισης της ελληνικής παιδείας, ιστορίας και γλώσσας, αλλά αντίθετα της κάνουν πολύ κακό. Παρέχουν τα κατάλληλα επιχειρήματα, στους μηδενιστές και αποδομιστές κάθε πολιτισμού – όχι μόνο του ελληνικού – ώστε να διαστρεβλώνουν και να συκοφαντούν κάθε προσπάθεια κριτικής, αντιλόγου και πνευματικής αναγέννησης της παιδείας, ως γραφικές, φοβικές, αντιδραστικές, ανορθολογικές πολιτικά και επιστημονικά, προσπάθειες.

ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΠΙ ΤΑΠΗΤΟΣ Η ΥΠΟΘΕΣΗ κ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ, 22.07.2017, Γράφει η Μαρία Νεγρεπόντη-Δελιβάνη (site www.delivanis.com)

==============================================
Αποτέλεσμα εικόνας για νεγρεποντηΑργά ή γρήγορα, και σε πείσμα των τόσο μα τόσο αποκαλυπτικών στοιχείων, σχετικά με την "απεχθή" αυτή υπόθεση παρεμβάσεων, έξωθεν όσο και έσωθεν, προκειμένου να κουκουλωθεί τον τεραστίων διαστάσεων αυτό σκάνδαλο, η αλήθεια θα ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΕΙ.
Έχω γράψει, σχετικά, άπειρες φορές για το σκάνδαλο αυτό του αιώνα, το οποίο φαίνεται να βρίσκεται στη ρίζα της καταστροφής του Έθνους μας, και απορώ πως δεν ξεσηκώθηκε ακόμη σύσσωμος ο ελληνικός λαός για να απαιτήσει διαλεύκανση-κάθαρση-δικαίωση.
Γιατί, ναι, όσο και αν ίσως φαίνεται υπερβολική η πίστη, ωστόσο είναι πολύ πιθανόν η αποκάλυψη ότι ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΑ-ΜΕΘΟΔΕΥΜΕΝΑ οδηγήθηκε η χώρα μας στο ικρίωμα, θα είναι και η σωτηρία μας.
Μετά και την πρόσφατη, ξέφρενη πια, μανιώδη και απροκάλυπτη στήριξη του κ. Γεωργίου από τους....εταίρους μας, διαλύθηκαν και οι τελευταίες αμφιβολίες (αν, βέβαια, εξακολουθούσαν να υπάρχουν σε κάποιους), για το πόσο αβυσσαλέα είναι η υπόθεση παραποίησης στατιστικών δεδομένων, για το πόσο πολλοί πολιτικοί και ίσως όχι μόνον πολιτικοί εμπλέκονται με αυτήν, για το πόσο τρέμουν εντός και εκτός της Ελλάδας με αποκαλύψεις...

Για τον Πολιτισμό και την Μελαγχολία του



του Μάνου Στεφανίδη

Η ποιότητα του πολιτισμού ενός τόπου είναι ευθέως ανάλογη προς το κύρος και το ήθος όσων συγκροτούν τον πολιτισμό αυτόν (θεσμικών παραγόντων, δημιουργών, ακαδημαϊκών δασκάλων, θεωρητικών, κριτικών, εμπλεκομένων πολιτικών κλπ). Στην χώρα μας πολιτισμός συνήθως σημαίνει δημόσιες σχέσεις, ίντριγκες, προσωπικές στρατηγικές και κομματική σπέκουλα χαμηλού επιπέδου. Εξ αιτίας αυτού του κλίματος ελλείπουν οι ουσιαστικοί διάλογοι, οι ιδεολογικές συγκρούσεις, η γενικότερη πνευματική ανησυχία και άρα η μεγάλη δημιουργία. Απλώς σκεφθείτε ποιοι έχουν διαδεχτεί σήμερα τον Χειμωνά, τον Καρούζο, τον Ταχτσή, την Καραπάνου, τον Κουν, τον Χορν, την Παξινού, την Ζαβιτσιάνου, τον Μόραλη, τον Διαμαντή Διαμαντόπουλο, την Κατράκη, τον Σκλάβο, τον Χατζιδάκι, τον Κανιάρη, τον Βασίλη Διαμαντόπουλο, τον Γκίκα, τον Βολανάκη, τον Λάππα, τον Μουρσελά, τον Μάτεσι, την Συνοδινού, τον Κώστα Πασχάλη, τον Δραγατάκη, τον Βασίλη Φωτόπουλο κλπ. (Αυτό που θα ονόμαζα το αισθητικό ύφος μιας εποχής). Μικροί άνθρωποι κατά κανόνα σε μεγάλους ρόλους δηλαδή... Ακόμη και η υπουργός Πολιτισμού, σημαντική ηθοποιός κατά τ’ άλλα, γρήγορα έδειξε τις περιορισμένες της δυνατότητες σαν υβρίδιο άλλοτε της Μελίνας κι άλλοτε της Ειρήνης Παππά. Και να πεις ότι δεν είχε επιλογές ο μοιραίος Αλέξης; Μάνια Παπαδημητρίου, Κάτια Γέρου, Εύα Κοταμανίδου αλλά και ο συνεπής συνδικαλιστής Ρήγας Αξελός, όλοι τους από τα σπλάχνα του κόμματος κι όχι αλεξιπτωτιστές.

Θέρος, η πιο μεγάλη κι όμορφη γιορτή του χρόνου...

Του Στάθη Σταυρόπουλου

Χαμηλό βαρομετρικό κι ακόμα χαμηλότερο πολιτικό επίπεδο. Η πολιτική στη χώρα μας, ατιμασμένη από τα μνημόνια, ασκείται στα Τάρταρα που κυκλοφορεί το μυαλό του κ. Πολάκη και στον λαβύρινθο που κυκλοφορεί το μυαλό του κ. Κικίλια.

Η πολιτισμική (κυρίως) κατάρρευση της Ελλάδας (καλά μεθοδευμένη ως προϋπόθεση της πολιτικής κατάρρευσης) έχει οδηγήσει σε ένα πολιτικό προσωπικό που ως άλλο μπουλούκι Κοντορεβυθούληδων ακολουθεί ένα-ένα τα σπόρια που οδηγούν στον Μινώταυρο.

Η ηττημένη από τους Επικυρίαρχους Αριστερά Που Γονάτισε στήνει ενσυνειδήτως ένα σκηνικό πόλωσης,ώστε μέσα σε αυτό να δώσει την τελευταία της μάχη - μια δυστοπία με άσφαιρα πυρά εναντίον κάθε παθογένειας σε αυτόν τον τόπο, και θανάσιμα πυρά εναντίον των δικαιωμάτων ενός λαού ζαλισμένου, απελπισμένου, αιχμάλωτου.

Δεν είναι ανόητος ο κ. Κοντονής, λόγου χάριν, ώστε να ομιλεί για «δίκες με άλλη σύνθεση». Επιδιώκει την καθ’ υπαγόρευσιν Τσίπρα κούφια πόλωση, ρισκάροντας εμφυλιοπολεμικά αποτελέσματα. Δεν μπορεί ο κ. Κοντονής να γίνεται η χαρά του κ. Γεωργιάδη και ταυτοχρόνως να πιστεύει ότι κάτι τέτοιο δεν υποβαθμίζει την πολιτική αντιπαράθεση σε επίπεδο κρεοπωλείου.

Και λέω για την πολιτική αντιπαράθεση κι όχι για τον λόγο της Αριστεράς, διότι αυτός δολοφονείται καθημερινώς, άλλοτε με τα ψέματα του Τσίπρα επί παντός του επιστητού, άλλοτε με τις ουρανομήκεις μαλακίες τύπου Καρανίκα και πάντα με αυτήν την αφόρητη επίδειξη υποτέλειας. Ανικανότητας. Και ιδιοτέλειας.

Οι άνθρωποι που έκοψαν τα επιδόματα για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, παίρνουν οδοιπορικά και εξτραδάκια για τους καφέδες τους και τα δείπνα τους. Πονηροί Συριζάκηδες κυρίως ενδημούντες στο Δημόσιο μετέρχονται όλα τα γνωστά και άγνωστα πασόκια τεχνάσματα προκειμένου να βολέψουν πελατεία.

Δεν θα συνεχίσω με τις παθολογίες, τις παρεκτροπές, τις παρεκβάσεις, τον εκφυλισμό, τις δολιότητεςκι όλες τις υπόλοιπες «πληγές του Φαραώ», διότι ο κατάλογος θα ήταν πολύ μακρύς. Θα σημειώσω μόνον ότι στον εθνικό ύμνο του ραγιά που ψάλλει ο ΣΥΡΙΖΑ, ότι δηλαδή «δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς», τώρα έχει προστεθεί και ο συμψηφισμός με τον βίο και την πολιτεία της Δεξιάς - εσείς κόψατε πέντε δάχτυλα του παππού, εμείς μόνον τρία (άριστα! Οι άλλοι του είχαν αφήσει πέντε δάχτυλα, εσείς μόνον δύο). Είναι φανερό ότι η χώρα έχει σοβαρό πρόβλημα.

Το ελληνικό σύνδρομο της Στοκχόλμης/ του Ιάκωβου Ιωάννου

.
Ο εγχώριος μισελληνισμός, σε συνδυασμό με την ανοησία ορισμένων, καθώς επίσης με την πεποίθηση ότι είμαστε θύτες αντί θύματα, θα μας οδηγήσουν τελικά στην ολοκληρωτική μας υποδούλωση στους ξένους – εκτός εάν το συνειδητοποιήσουμε επιτέλους, αλλάζοντας ριζικά αντιλήψεις.   
.
«Πάντοτε και νομοτελειακά όλοι υποτιμούν τον αριθμό των ηλίθιων ατόμων που κυκλοφορούν στην κοινωνία. H πιθανότητα να είναι ηλίθιο ένα συγκεκριμένο άτομο, είναι ανεξάρτητη από οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό του ατόμου. Ηλίθιος χαρακτηρίζεται το άτομο που οι πράξεις του προκαλούν ζημίες σε ένα άλλο άτομο ή σε ομάδα ατόμων, χωρίς το ίδιο να αποκομίζει κέρδη, ενώ πιθανό και να βλάπτεται σημαντικά.
Οι μη ηλίθιοι άνθρωποι πάντα υποτιμούν την καταστροφική ισχύ των ηλίθιων ατόμων. Συγκεκριμένα, οι μη ηλίθιοι άνθρωποι συνεχώς παραβλέπουν πως η συναναστροφή / συγχρωτισμός με ηλίθια άτομα αποδεικνύεται απαρέγκλιτα μοιραίο λάθος, ανεξάρτητα από χρόνο, τόπο και συνθήκες. O ηλίθιος άνθρωπος είναι πιο επικίνδυνος από τον κακοποιό» (C. Cipolla).
.

Άποψη

Όλα μπορεί να τα καταπολεμήσει ο άνθρωπος, από όλα είναι σε θέση να βγει νικητής, με μία και μοναδική εξαίρεση: την ανθρώπινη ηλιθιότητα, την οποία έχει περιγράψει με πολύ λίγες αλλά περιεκτικές φράσεις ο παραπάνω συγγραφέας. Όσο για το ελληνικό «σύνδρομο της Στοκχόλμης», με την έννοια ότι τα θύματα δικαιολογούν τους θύτες τους αγκαλιάζοντας τους όταν τους πατούν, παρά το ότι οι πράξεις τους κάθε άλλο παρά αιτιολογημένες είναι, δεν νομίζω ότι μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς – εκτός φυσικά από τους αθεράπευτα ηλιθίους.
Για παράδειγμα, έγραψα για τα συνεχή σκάνδαλα διαφθοράς που βλέπουν το φως της δημοσιότητας στη Γερμανία (άρθρο) – σε μία χώρα που είχε το θράσος να ιδρύσει τη Διεθνή Διαφάνεια με έδρα το Βερολίνο και μέλη τους μεγαλύτερους διαφθορείς παγκοσμίως. Αμέσως μετά με κατηγόρησαν ότι σιωπώ για τα χάλια της Ελλάδας, επειδή δεν θέλω να θίξω τα πατριωτικά συναισθήματα κάποιων που δεν καταλαβαίνουν ότι, πατριωτισμός σημαίνει να μάχεσαι για να δώσεις τέλος σε αυτά τα προβλήματα. Πως ισχυρίστηκα ότι, στην Ελλάδα δεν υπάρχει διαφθορά ή τουλάχιστον πως η ύπαρξη διαφθοράς σε άλλα κράτη, όπως στη Γερμανία και στην Ουγκάντα,  δικαιολογεί τη δική μας!

Τέλος Παρτίδας στη Συρία

Η αυλαία έπεσε στη Συρία. Ο κυριότερος χορηγός του πολέμου μόλις αποκαλύφτηκε στο κοινό: το Τελ Αβίβ αντιτίθεται με ιδιαίτερη σφοδρότητα στις προσπάθειες των ΗΠΑ και της Ρωσίας να επιβάλουν ζώνες ηρεμίας στη Συρία, με το πρόσχημα ότι θα ενισχύσουν την ιρανική στρατιωτική παρουσία κοντά στα σύνορά του ...

Η λειτουργία τελέστηκε. Το Ισραήλ είναι ταυτόχρονα ο κύριος εμπόλεμος και ο κύριος δικαιούχος σε αυτή τη σύγκρουση και είναι εκτός θέματος να σταματήσει ο πόλεμος τώρα. 

Το Τελ Αβίβ δεν εμπιστεύεται καθόλου τον Τραμπ και δεν κρύβει την ενδόμυχη απέχθειά του για τον Βλαντιμίρ Πουτίν. Του μένουν βέβαια τη Σαουδική Αραβία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και τη Γερμανία στο πλευρό των τζιχαντιστών προστατευόμενων του, , αλλά οι σύμμαχοι του δεν μπορούν πλέον να κάνουν τίποτα, τόσο χάλασε η μηχανή. Ο μεγάλος αμερικανός σύμμαχος είναι βουρκωμένος σε μια πολύ σοβαρή εσωτερική σύγκρουση, ενώ οι χώρες του Κόλπου σκίζονται μεταξύ τους όπως στους προ-ισλαμικόυς χρόνους. Η Ευρωπαϊκή Ένωση; Το Ισραήλ πάντα τη χλεύαζε και όμως είναι η μόνη που του απομένει ... Δηλαδή τίποτα. Η αποτυχία στη Συρία σηματοδοτεί αυτή όλων των υβριδικών επιχειρήσεων που έγιναν με ισλαμιστικές ομάδες που δημιουργήθηκαν από τις ειδικές ισραηλινές και σαουδαραβικές υπηρεσίες στην περιοχή. 

Η ταξική αγωνία της μεσαίας τάξης

.
Της Σερένας Νομικού
Η μεσαία τάξη παραπονιέται, αντιλαμβανόμενη επιτέλους ότι η Ελλάδα θα χωριστεί σε δύο μόνο τάξεις, όπως στο παρελθόν η Αργεντινή, η Βραζιλία κοκ. μετά την εισβολή του ΔΝΤ: στην κατώτατη που θα προσπαθεί να επιβιώσει χωρίς να τα καταφέρνει πάντοτε και στην ανώτατη που θα ζει μεν πλουσιοπάροχα, αλλά που θα φοβάται ληστείες, απαγωγές, επιθέσεις ή άλλου είδους εγκληματικές ενέργειες. Υπενθυμίζω εδώ τα εξής από το δράμα της Βραζιλίας (άρθρο BB από το 2010).
«Το 2001, λιγότερο από τρία χρόνια μετά την παροχή του δανείου εκ μέρους του ΔΝΤ, στις μεγαλουπόλεις της νοτιοανατολικής πλευράς και του κέντρου της Βραζιλίας, είχε ξεσπάσει ένας απίστευτος «ταξικός» πόλεμος, ένας εμφύλιος πόλεμος δηλαδή τεραστίων διαστάσεων – με 40.000 θύματα συμπλοκών και πολυάριθμους βίαιους θανάτους. Το 90% της βίας, η οποία είχε καταλάβει τη χώρα, ήταν το αποτέλεσμα της εξτρεμιστικής φτώχειας, στην οποία είχε «υποχρεωθεί» ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού – μόλις το 10% καταλογιζόταν στο οργανωμένο, διεθνές έγκλημα.
Στο Sao Paulo, οι πάμπλουτοι επιχειρηματίες μετακινιόντουσαν μόνο με ελικόπτερα, ενώ οι απλά ευκατάστατοι πολίτες, με αλεξίσφαιρες λιμουζίνες. Ιδιωτικοί αστυνομικοί, με στρατιωτική εκπαίδευση και οπλισμό, καθώς επίσης τείχη ύψους τουλάχιστον τεσσάρων μέτρων, προστάτευαν τις πολυτελείς κατοικίες, ενώ ακόμη και η πρόσκληση επίσκεψης ενός φίλου της ανώτερης εισοδηματικής τάξης της χώρας, ισοδυναμούσε με πολεμική εκστρατεία.

Η ψυχοπαθολογική θεολογία του Νεοφιλελευθερισμού



by ThePressProject
Τι κοινό έχει άραγε ο θάνατος της 62χρονης εργαζόμενης στην καθαριότητα στο Δήμο Ζωγράφου, με την αυτοκτονία της 42χρονης απλήρωτης εργαζόμενης από τα Γιαννιτσά και το θανατηφόρο δυστύχημα ενός 23χρονου διανομέα; Τι κοινό έχουν, πέρα από τον αδόκητο θάνατο τους εξ’ αιτίας των συνθηκών ή των παραμέτρων της εργασίας στο πλαίσιο της καπιταλιστικής οργάνωσης της κοινωνίας; Τι κοινό έχουν, πέρα από τη δικαιολογημένη οργή των απλών ανθρώπων ενάντια στη βία της μισθωτής εργασίας και στις αδιανόητες συνέπειες της; Μοιάζει να μην έχουν κανένα άλλο κοινό. Απλά, άνθρωποι της «διπλανής πόρτας», καταβάλλουν, με την ίδια τη ζωή τους, μέρος του τιμήματος για την απρόσκοπτη λειτουργία της βαρβαρότητας που παριστάνει την οργανωμένη οικονομία.
Αποτέλεσμα εικόνας για αντώνης ανδρουλιδάκης βιογραφικο
του Αντώνη Ανδρουλιδάκη

Κι’ όμως, παρά τους θανάτους, αυτούς και εκατομμύρια άλλους σ’ όλο τον πλανήτη, το σύστημα προσπερνάει την απώλεια της ζωής περίπου σαν να πρόκειται για φυσικό φαινόμενο ή σπεύδει να εντοπίσει την ευθύνη στην απερισκεψία, στην απροσεξία, στην επιπολαιότητα ή και στη ψυχική βλάβη των ίδιων των θυμάτων. Και εκατομμύρια άνθρωποι σπεύδουν να υιοθετήσουν τις απόψεις αυτές που ταυτίζουν την ανάγκη για επιβίωση του εργαζόμενου με μια περίπου ανήκεστο βλάβη. Η φτώχεια είναι απόδειξη ατομικής ανικανότητας πλουτισμού, θα σου πουν οι νεοφιλελεύθεροι. Η φτώχεια είναι αποτέλεσμα ατομικής ανεπάρκειας, θα δηλώσουν οι πεφωτισμένοι υποστηριχτές της εκ γενετής εξασφαλισμένης «αριστείας».Κι’ όλο αυτό μοιάζει απόλυτα λογικό. Λες και μ' έναν παράδοξο τρόπο οι τόσες τοξικές εμπειρίες ενώ αθροίζονται δεν προκαλούν,για κάποιους ανθρώπους,τίποτα άλλο παρά ένα συναισθηματικό-γνωστικό μοτίβο, ένα φίλτρο κατανόησης, έναν τρόπο να καταλαβαίνουν τα πράγματα, ένα χάρτη-οδηγό ζωής - ίσως κι έναν Πολιτισμό, με την έννοια αυτή- που αν και είναι σε ατομικό επίπεδο εξαιρετικά δυσλειτουργικός, αν και προκαλεί πόνο, είναι εν τέλει άνετο και οικείο. Δηλαδή, μόνον εντός αυτού του Σχήματος οι άνθρωποι έχουν τη «σωστή» αίσθηση, αλλιώς βρίσκονται κάπως έξω από τα νερά τους. Πρόκειται για ό,τι θα ορίζαμε ως Νεοφιλελεύθερη Συναισθηματική Αναστολή. Δηλαδή, μια ψυχοπαθολογία που ενδύεται-αναπληρώνεται από το προσωπείο μιας ιδεολογίας και παριστάνει μάλιστα τη ψυχική υγεία.

Σάββατο 22 Ιουλίου 2017

Γιατί δε θέλουν να λογοδοτήσει ο Γεωργίου (του Λεωνίδα Βατικιώτη)

Πηγή: kommon.gr - 21 Ιουλίου 2017

Mια δυσάρεστη έκπληξη περίμενε τους δανειστές και την κυβέρνηση λίγα 24ωρα μετά την εκταμίευση της δόσης των 7,7 δισ. κι αφού πρώτα ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ είχαν υλοποιήσει μέχρι τέλος κάθε απαίτηση των Ευρωπαίων πιστωτών και του ΔΝΤ. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβανόταν η αθώωση των τριών στελεχών του ΤΑΙΠΕΔ από Ιταλία, Ισπανία και Σλοβενία για διώξεις που τους βάραιναν και του πρώην Προέδρου της ΕΛΣΤΑΤ, Ανδρέα Γεωργίου ο οποίος φούσκωσε το έλλειμμα του 2009 έτσι ώστε η Ελλάδα να υπαχθεί στο καθεστώς των Μνημονίων. Ακόμη και την αποζημίωσή του με το ποσό των 100.000 ευρώ για τα δικαστικά έξοδα στα οποία υποβλήθηκε ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ σε μια ακραία πράξη πολιτικής τους ταπείνωσης.
  
Η έκπληξη που ακολούθησε την εκταμίευση αφορούσε την άσκηση αναίρεσης εκ μέρους της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου Ξένης Δημητρίου, εναντίον του βουλεύματος των συμβουλίων εφετών (υπ. αρ. 969/2017) το οποίο εκδόθηκε στις 26 Μαΐου 2017 και με το οποίο ο Α. Γεωργίου απαλλάγηκε των κατηγοριών για τεχνητή διόγκωση του δημοσιονομικού ελλείμματος. Με το συγκεκριμένο βούλευμα που προτάθηκε από τον εισαγγελέα εφετών, Ιωάννη Κούτρα, και υιοθετήθηκε κατά πλειοψηφία (μόνο η εφέτης Χριστίνα Ρωμέση ψήφισε την παραπομπή τους) αποφασίστηκε να μην παραπεμφθούν στο ειδώλιο του τριμελούς εφετείου κακουργημάτων της Αθήνας ο Α. Γεωργίου και δύο ακόμη συνεργάτες του (Κωνσταντίνος Μολφέτας και Αθανασία Ξενάκη) για την κατηγορία της ψευδούς βεβαίωσης κατά συναυτουργία σε βάρος του δημοσίου υπό την ιδιαζόντως επιβαρυντική περίσταση της ιδιαιτέρως μεγάλης αξίας του αντικειμένου του εγκλήματος. 

Δήμητρα Πέτρουλα. Έζησε τη σφαγή της οικογένειάς της από συνεργάτες των Γερμανών όταν ήταν τριών ετών. 69 χρόνια μετά ψάχνει μια φωτογραφία του πατέρα της, καπετάνιου του ΕΛΑΣ, που δεν γνώρισε

 «Η Δήμητρα Πέτρουλα αναζητά μέσω της εφημερίδας φωτογραφία του πατέρα της Σωτήρη, αντάρτη του ΕΛΑΣ και του ΔΣΕ στη Λακωνία, από σύντροφο ή συναγωνιστή του, γιατί η ίδια δεν έχει καμία φωτογραφία του. 
Η τελευταία φορά που η κ. Πέτρουλα αντίκρισε τον πατέρα της Σωτήρη Πέτρουλα ήταν τον παγωμένο Γενάρη του 1946, όταν κοριτσάκι τριάμισι ετών, πέρασε δύο μέρες τριγυρίζοντας μόνη και νηστική ανάμεσα στα πτώματα της μάνας, των αδελφών της και άλλων τεσσάρων συγγενών που είχαν βασανιστεί και δολοφονηθεί μπροστά της, στην αυλή του σπιτιού τους στο Μοναστήρι Λακωνίας. Δράστες ήταν ντόπιοι Χίτες, πρώην συνεργάτες των γερμανών και μετέπειτα διώκτες των κομμουνιστών που έλαβαν μέρος στην αντίσταση. 
Η αγγελία στον «Ριζοσπάστη» του περασμένου Σαββάτου, μέσω της οποίας η κ. Δήμητρα αναζητά φωτογραφία του αντάρτη πατέρα της, ο οποίος δολοφονήθηκε το 1948 στις φυλακές Σπάρτης
Η αγγελία στον «Ριζοσπάστη» μέσω της οποίας η κ. Δήμητρα αναζητά φωτογραφία του αντάρτη πατέρα της, ο οποίος δολοφονήθηκε το 1948 στις φυλακές Σπάρτης 

«Τότε κατέβηκε από το βουνό ο πατέρας μου με τον αδελφό μου τον Βασίλη. Έβαλαν στην κουζίνα τη δωδεκάχρονη αδελφή μου που δεν είχε πεθάνει ακόμη για να μην τη φάνε ζωντανή τα κοράκια. Αυτό το ελάχιστο μπόρεσαν να κάνουν. Κανείς από το χωριό δεν τόλμησε να πλησιάσει. Λίγες μέρες αργότερα τον θυμάμαι στο μισοσκόταδο να μου φτιάχνει μια φέτα ψωμί με λίγο λάδι και να κυλούν δάκρυα στο μάγουλό του. Έκτοτε δεν τον ξαναείδα», διηγείται στο «Εθνος» η κ. Πέτρουλα.

Ἀρχιμ. Ἀθανάσιος Ἀναστασίου: «Οἰκονομικός ὁλοκληρωτισμός. Μία θεολογική προσέγγιση»



«Οἰκονομικός ὁλοκληρωτισμός. Μία θεολογική προσέγγιση»
Ἀρχιμ. Ἀθανασίου Ἀναστασίου, Προηγουμένου Ἱερᾶς Μονῆς Μεγάλου Μετεώρου
Ὁμιλία στήν ἡμερίδα μέ θέμα: «Κατάργηση μετρητῶν, τέλος τῆς ἐλευθερίας. Ὁδεύοντας πρός τόν ὁλοκληρωτισμό» Στάδιο Εἰρήνης καί Φιλίας, Πειραιᾶς 24-6-2017
Εἰσαγωγικά
Στήν ἀποψινή μας εἰσήγηση θά ἑστιάσουμε ἐπιλεκτικά σέ κάποιες συγκεκριμένες πτυχές τοῦ ὅλου θέματος, οἱ ὁποῖες ἅπτονται τῆς θεολογικῆς πλευρᾶς του. Συγκεκριμένα θά ἀναφερθοῦμε:
1. Στό αὐτεξούσιο τοῦ ἀνθρώπου καί στήν θεολογική διάσταση τῆς ἐλευθερίας του, πού πλήττεται βάναυσα ἀπό τόν ἠλεκτρονικό καί οἰκονομικό ὁλοκληρωτισμό πού τείνει νά ἐπιβληθεῖ.
2.  Στήν ἐσχατολογική διάσταση τοῦ θέματος: τήν σύγχρονη, δηλαδή, ἀποστασία∙ τό μυστήριο τῆς ἀνομίας καί πῶς ἐνεργεῖται στήν ἐποχή μας∙ τά προδρομικά σημεῖα τῆς ἐλεύσεως τοῦ Ἀντιχρίστου.
3. Στήν ἀντιμετώπιση τῶν διάφορων συγχρόνων πρακτικῶν ζητημάτων πού καθημερινά ἀνακύπτουν.

4. Στήν μετάνοια καί τήν προσευχή ὡς τά πλέον δραστικά ἀντίδοτα-φάρμακα στήν ἀνομία καί τήν ἀποστασία καί ὡς τά μόνα ἀποτελεσματικά μέσα γιά τήν ἀποτροπή ὅλων τῶν ἐπερχόμενων δεινῶν.
1. Αὐτεξούσιο - ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου
Ὁ Θε­ός ἔ­πλα­σε τόν ἄν­θρω­πο «κα­τ’ εἰ­κό­να καί κα­θ’ ὁ­μοί­ω­σίν» Του, γι’ αὐ­τό καί τοῦ δώ­ρη­σε ἕ­να ἀ­πό τά με­γα­λύ­τε­ρα ἀ­γα­θά, πού μαζί μέ τήν λογική, τόν διακρίνει ἀπό τά ἄλογα ζῶα, τό ἀ­γα­θό τῆς ἐ­λευ­θε­ρί­ας, δηλαδή τό αὐτεξούσιο. Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Νύσσης χαρακτηρίζει τό αὐτεξούσιο τοῦ ἀνθρώπου ὡς, κατά χάριν, ἰσόθεο τιμή στόν θεοειδή ἄνθρωπο[1].

Μανώλης Μπικάκης:O ξεχασμένος ήρωας του 1974,Διέλυσε μόνος του μια ίλη τουρκικών αρμάτων και ένα τάγμα πεζικού

Η τουρκική εισβολή του 1974 στη Κύπρο, 40 χρόνια μετά συνεχίζει να αποτελεί στίγμα της νεότερης ιστορίας μας. Ο ελληνισμός υπέστη μια από τις χειρότερες στρατιωτικές και πολιτικές ήττες και πλήρωσε το τίμημα της επτάχρονης χούντας που άφησε τη Κύπρο βορά στις ορέξεις του «Αττίλα».

Μέσα στο σκοτάδι της απώλειας της μισής Κύπρου, η σκόνη της ιστορίας κάλυψε μορφές που αποτέλεσαν πρότυπα αυταπάρνησης και ηρωισμού. Μια από αυτές ήταν ο καταδρομέας – αλεξιπτωτιστής Μανώλης Μπικάκης από τη Κρήτη. Γεννημένος το 1954 στο χωριό Ασή Γωνιά μεταξύ Χανίων και Ρεθύμνου, το 1974 υπηρετούσε στη Α’ Μοίρα Αλεξιπτωτιστών στο Μάλεμε.
Η Μοίρα ήταν αυτή που κλήθηκε να επιβιβαστεί στα ιπτάμενα φέρετρα Noratlas και να πραγματοποιήσει μια από τις πιο παράτολμες επιχειρήσεις στη Κύπρο.


Όταν τα αεροπλάνα πλησίαζαν στο αεροδρόμιο Λευκωσίας μετά από μια χαμηλή πτήση δύο τριών μέτρων πάνω από τη θάλασσα, άρχισαν να δέχονται πυρά. Τα πυρά προέρχονταν και από τους Τούρκους αλλά και από τους Ελληνοκύπριους που εξέλαβαν τα αεροπλάνα για τουρκικά. Ένα από τα Noratlas καταρρίφθηκε από φίλια πυρά οδηγώντας στο θάνατο όλους τους καταδρομείς και το πλήρωμα πλην του Θανάση Ζαφειρίου που πήδηξε στο κενό και σώθηκε με βαριά τραύματα.


Διέλυσε έξι άρματα


Ο Μανώλης Μπικάκης, 20 χρονών παλικάρι βρέθηκε σε έναν άγνωστο χώρο τον οποίο κλήθηκε να υπερασπίσει μαζί με τους υπόλοιπους καταδρομείς. Στο χάος των μαχών έχοντας στη διάθεση του ένα ΠΑΟ (Πυροβόλο Άνευ Οπισθοδρομήσεως) και 8 βλήματα είναι σε ένα ύψωμα στα δυτικά της Λευκωσίας στη περιοχή του Αγίου Δομετίου. Μαζί του είναι μόνος ακόμα ένας καταδρομέας από τη Κρήτη. Ενώ δίπλα τους πέφτουν όλμοι, βόμβες από τα τουρκικά αεροπλάνα και ριπές από τα πολυβόλα που έχουν στήσει οι Τούρκοι, χάνονται μεταξύ τους. Ο ένας νομίζει τον άλλο νεκρό. Ο φίλος του Μπικάκη βρίσκει τους υπόλοιπους καταδρομείς και αναφέρει την απώλεια του.

20 Ιουλίου 1974: Η Τουρκία εισβάλει στην Κύπρο

Κύπρο
του Χρήστου Καπούτση
Είναι το απόγευμα της 19ης Ιουλίου του 1974, η ζέστη είναι αποπνικτική και οι παραλίες της Κύπρου, είναι γεμάτες από κόσμο που αναζητούν λίγη δροσιά. Οι δείκτες των ρολογιών δείχνουν 18.23 και κείνη την ώρα το επίγειο ραντάρ της Ναυτικής Διοίκησης Κύπρου, που βρισκόταν στο βορειοανατολικό άκρο της Κύπρου και συγκεκριμένα στο ακρωτήρι Άγιος Ανδρέας, εντόπισε την Τουρκική νηοπομπή, 4 αποβατικά σκάφη, στα ανοικτά της Κυρήνειας. Ειδοποιούνται αμέσως με κατεπείγοντα σήματα η Ελληνική και Ελληνοκυπριακή πολιτική και στρατιωτική ηγεσία. Κάθε μισή ώρα, από τις 7μ.μ. (19.00) μέχρι και στις 04.50 το πρωί της 20ης Ιουλίου, η Ναυτική Διοίκηση Κύπρου, αναφέρει λεπτομερώς τις κινήσεις των Τουρκικών αποβατικών σκαφών. Η Ελληνική στρατιωτική ηγεσία, που ουσιαστικά είναι και πολιτική ηγεσία, εκτιμά πως πρόκειται για άσκηση του τουρκικού στόλου ή έτσι τους «πληροφόρησαν» από την Αμερικανική Πρεσβεία και δεν λαμβάνει κανένα απολύτως μέτρο. Ούτε καν αυτό της αυξημένης επιτήρησης!!

Στις 5 παρά 10 το πρωί της 20ης Ιουλίου, τα τουρκικά αποβατικά απέχουν μόνο 8 χιλιόμετρα από τις ακτές της Κυρήνειας και ουδείς , έλληνας ή ελληνοκύπριος πολιτικός ή στρατιωτικός , ανησυχεί!!
Δέκα λεπτά αργότερα, γύρω στις 5, με το πρώτο φως της μέρας , άρχισαν σφοδροί αεροπορικοί βομβαρδισμοί από την Τουρκική Αεροπορία. Πάνω από 70 τουρκικά πολεμικά αεροσκάφη προσέβαλαν και κατέστρεψαν , τον Ναυτικό Σταθμό της Κυρήνειας, τα στρατόπεδα πεζικού και πυροβολικού, το οδικό δίκτυο ανατολικά της Κυρήνειας, τον σταθμό Εγκαίρου Προειδοποίησης της Αεροπορίας και το Ραντάρ του Ναυτικού, στον Άγιο Αντρέα. Λίγο πριν από τις 6 το πρωί, τα Τουρκικά αεροσκάφη χτύπησαν εγκαταστάσεις του Γενικού Επιτελείου της Κυπριακής Εθνοφρουράς, διάφορα στρατόπεδα στη Λευκωσία και το στρατόπεδο της ΕΛΔΥΚ (Ελληνική Δύναμη Κύπρου).

«Κάποιες κοπέλες τις βίαζαν καθημερινά και για κάθε βιασμό έβαζαν και μία στάμπα στα πόδια». Οι εφιαλτικές μνήμες μιας εγκλωβισμένης Μορφίτισσας ...



Στις 16 Αυγούστου 1974, κατά τη δεύτερη φάση της τουρκικής εισβολής, ο χρόνος σταμάτησε για πολλά χωριά της Κύπρου. Ένα από αυτά, η Μόρφου, κράτησε στα γκρεμισμένα σπίτια της για πολύ καιρό κατοίκους εγκλωβισμένους. 
Η Ελένη Πέτρου Καραγιάννη παρέμεινε με την οικογένειά της εγκλωβισμένη για εφτά μήνες. 

«Πήραν τον πατέρα μου να τον σουβλίσουν» 


Σε μία από τις εφόδους των Τούρκων στρατιωτών στο σπίτι της Ελένης, βρέθηκε ένα όπλο πεταμένο στην αυλή. Το αντικείμενο ήταν αρκετό για να κινήσει τις υποψίες των στρατιωτών οι οποίοι αποφάσισαν να συλλάβουν τον πατέρα της με την κατηγορία πως το χρησιμοποιούσε. Ωστόσο, όπως διηγήθηκε η Ελένη, το όπλο δεν ανήκε στον πατέρα της, μάλλον κάποιος Μορφίτης το πέταξε στην αυλή τους από φόβο μην τον εντοπίσουν να οπλοφορεί. Οι προσπάθειες όμως της οικογένειας να μεταπείσουν τους στρατιώτες ήταν άκαρπες. «Οι Τούρκοι τον συνέλαβαν και τον πήραν στο Γυμνάσιο Μόρφου, το οποίο χρησιμοποιούσαν τότε σαν κέντρο ανακρίσεων και στρατιωτικό καταυλισμό. Εκεί τον ξυλοκόπησαν πολλές φορές, ζητώντας να τους πει που βρήκε το όπλο. 
Στην προσπάθειά τους να τον κάνουν να ομολογήσει, έβαλαν στη φωτιά μια μεγάλη σούβλα. Ευτυχώς, την ύστατη στιγμή, έφτασε ένας αξιωματικός ονόματι Απτουλλάχ, ο οποίος γνώριζε τον πατέρα μου, αφού του έφερνε χάπια για τον διαβήτη του, και ο οποίος μόλις έμαθε τον σκοπό για τον οποίο βρισκόταν η σούβλα στη φωτιά, την έβγαλε έξω και έδιωξε τους στρατιώτες. Ακολούθησε εξονυχιστική έρευνα, παρουσία του Απτουλλάχ στο σπίτι μας, χωρίς βέβαια να βρεθεί τίποτα κι έτσι ο πατέρας μου γλίτωσε το σούβλισμα», διηγείται το 1988 η Ελένη στο Περιοδικό.

Άθαφτοι οι νεκροί.

Η εμπειρία αυτή δεν ήταν η μόνη που βίωσε. Θυμάται χαρακτηριστικά, πως οι στρατιώτες έσπαγαν πόρτες και παράθυρα και εισέβαλαν στα σπίτια των Μορφιτών. Όσα ήταν άδεια απλά τα έκλεβαν. Όσα όμως είχαν εγκλωβισμένες οικογένειες, δεν τα άφηναν ήσυχα. Στη διάρκεια του εγκλωβισμού πολλοί κάτοικοι πέθαναν από τις αντίξοες συνθήκες. Πολλές ήταν οι φορές που υπήρχε φαγητό ή νερό ενώ πολλές οικογένειες ζούσαν «σαν σαρδέλες» μέσα σε ένα σπίτι για να μην μένει κανείς εκτεθειμένος και μόνος. Κάποιους από αυτούς που πέθαιναν, τους έθαβαν στις αυλές των σπιτιών. Κάποιους όμως, όπως τον Παπαγιάννη, τον ιερέα της Μόρφου, οι Τούρκοι απαγόρευσαν να θαφτεί. ‘Ετσι το σώμα του παρέμενε εκτεθειμένο και άθαφτο για αρκετό καιρό.

Μεταπολίτευση στη μεταπολίτευση



Του Μιχάλη Πετμεζά

ΤΖΕΡΟΝΙΜΟ

Στις 20 Ιουνίου, πραγματοποιήθηκε στο Σύνταγμα η συγκέντρωση των #παραιτηθείτε, μια πρωτοβουλία κοινωνικής κινητοποίησης που έλαβαν πολιτικές προσωπικότητες από τη Νέα Δημοκρατία και την εκσυγχρονιστική κεντροαριστερά – ο πυρήνας δηλαδή του ρεύματος που κινητοποιήθηκε ως «Μένουμε Ευρώπη» κατά την αλήστου μνήμης προεκλογική καμπάνια του δημοψηφίσματος.

Η προσέλευση του κόσμου υπήρξε απογοητευτική, ακόμα και για τους ίδιους τους διοργανωτές, γεγονός που κατέδειξε ένα πρωτοφανές αδιέξοδο για την ελληνική πολιτική σκηνή: Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ενδέχεται να αποδειχθεί ταυτόχρονα η χειρότερη αλλά και η… μακροβιότερη κυβέρνηση των τελευταίων δεκαετιών για τη χώρα, γεγονός που θα επιφέρει ανυπολόγιστες καταστροφές στην ελληνική κοινωνία: Ήδη, μέσα από τα… ερείπια της νέας συμφωνίας, ξεπροβάλλει η φυσιογνωμία μιας χώρας που είναι ταυτοχρόνως πολυκατεχόμενη και κατατεμαχισμένη.

Οι ξένες πρεσβείες από τη μια και οι ολιγάρχες από την άλλη παρεμβαίνουν ολοένα και πιο έντονα στην πολιτική ζωή του τόπου:

Τα πολιτικοστρατιωτικά δεσμά της χώρας με τις ΗΠΑ ισχυροποιούνται, όπως ισχυροποιούνται και τα δεσμά του χρηματοπιστωτικού συστήματος με τα αμερικανικά funds· η Τουρκία παρεμβαίνει ανοιχτά στη Βόρεια Ελλάδα, το Αιγαίο και τη Θράκη· οι Γερμανοί έχουν καπαρώσει τα σημαντικότερα φιλέτα της ελληνικής οικονομίας για τον εαυτό τους, ενώ από πίσω τους ακολουθούν οι Γάλλοι, αλλά και οι… Ιταλοί που πήραν τους σιδηροδρόμους. Το Ισραήλ θέλει να επωφεληθεί της συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ, διεισδύοντας στη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη. Και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.

Την ίδια στιγμή, εμφανίζονται έντονα νεοολιγαρχικά φαινόμενα: Επιχειρηματίες που αξιώνουν να συσσωρεύσουν απευθείας πολιτική ισχύ, με υπερθεσμικούς τρόπους, αγοράζοντας ομάδες, ενδυόμενοι τον ρόλο σωτήρων ολόκληρων πόλεων ή μητροπολιτικών συνοικιών: Ο Μαρινάκης, ο Σαββίδης, ο Μελισσανίδης, ο Αλαφούζος, ο Βαρδινογιάννης, ο Γιαννακόπουλος και ο Μπέος είναι οι διασημότεροι εξ αυτών. Η ποιοτική διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι σημαντική: Κάποτε, όλοι αυτοί διεκδικούσαν παρασκηνιακές διασυνδέσεις με την πολιτική εξουσία, δίνοντας τροφή στα ποικιλώνυμα σενάρια διαπλοκής που κυβερνούσαν τον τόπο. Με την απαξίωση, όμως, της βουλής, των κομμάτων και των κυβερνήσεων, η σχέση αλλάζει και ανατρέπεται: Είναι οι πολιτικοί που μεταβάλλονται αυτήν τη φορά σε παρακολούθημα επιχειρηματιών, που μέσω της εμπλοκής τους σε λαοφιλέστατες ομάδες μπορεί και να ελέγχουν μέχρι το 50% των ψήφων της Θεσσαλονίκης, του Πειραιά, ή της Νέας Φιλαδέλφειας.

Όμορφη Δύση, «δημοκρατική», φασιστικά φτιαγμένη…

Δύση
Του Βασίλη Μακρίδη
Εδώ και χρόνια αμφισβητείται (και όχι μόνο από «δηλωμένους» αριστερούς, όπως ο υπογράφων το παρόν κείμενο) η όποια «δημοκρατικότητα» του δυτικού καπιταλιστικού κόσμου, ακόμη και με όρους αστικού κράτους. Αυτό που παρατηρούμε, ειδικά τα τελευταία χρόνια, είναι ότι μαζί με τις νεοφιλελεύθερες σκληρές πολιτικές που εφαρμόζονται σε πλήθος δυτικών αστικών κρατών, εφαρμόζεται ταυτόχρονα και μία συνεκτική και στοχευμένη πολιτική σταδιακής κατάργησης των όποιων δημοκρατικών ελευθεριών και δικαιωμάτων είχαν κατακτηθεί κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, με πλήθος αγώνων και με πολύ αίμα από την πλευρά του εργατικού και του λαϊκού κινήματος. Με πρόσχημα, ειδικά τα τελευταία χρόνια, την «ασφάλεια των πολιτών», λόγω των τρομοκρατικών επιθέσεων σε πόλεις του δυτικού κόσμου από ισλαμιστές-τζιχαντιστές (οι οποίοι, εν πολλοίς, είναι δημιούργημα τωνΗΠΑ, του ΝΑΤΟ, της ΕΕ και όλων των «καλόπαιδων» της «καθ’ ημάς» Δύσης), περιστέλλονται συστηματικά δικαιώματα όπως η συνάθροιση, οσυνδικαλισμός και, γενικά ό,τι «μυρίζει» κοινωνική αντίδραση στις κυρίαρχες νεοφιλελεύθερες και αντιδραστικές πολιτικές.
Ωστόσο, μέχρι σχετικά πρόσφατα ο δυτικός κόσμος διατηρούσε, έστω και για τα προσχήματα, μια ρητορική πλαστής «υπεράσπισης» της δημοκρατίας, της ελευθερίας και των δικαιωμάτων. Στις μέρες μας, ωστόσο, παρατηρείται πλέον όλο και πιο έντονα μια τάση αποφυγής της οποιασδήποτε αναφοράς στην (αστική, έστω) δημοκρατία και στους θεσμούς της. Προφανές το γιατί: οι αντιλαϊκές νεοφιλελεύθερες πολιτικές δεν μπορούν, στην πραγματικότητα, να εφαρμοστούν ιδανικά σε κανένα άλλο περιβάλλον, πλην ενός αυταρχικού, στα όρια του φασισμού, ή ακόμη και ενός ανοιχτά φασιστικού καθεστώτος (ας θυμηθούμε, άλλωστε, το κλασικό παράδειγμα της Χιλής του Πινοτσέτ και τον «μέντορα» του νεοφιλελευθερισμού Μίλτον Φρίντμαν, που πήγε εκεί ως «οικονομικός σύμβουλος» του χουντικού καθεστώτος).

Ένα ξεχωριστό θερινό σχολείο στην Κάρπαθο, με την υπογραφή του Αρχιμανδρίτη Καλλίνικου


Ένα σχολείο διαφορετικό, για τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών, λειτουργεί το καλοκαίρι στην ακριτική Κάρπαθο, με μπροστάρη τον καταξιωμένο Αρχιμανδρίτη του οικουμενικού θρόνου, εφημέριο του Ι. Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου στις Πύλες Καρπάθου, που ανήκει στην Ι.Μ. Καρπάθου & Κάσου, εκπαιδευτικό και καθηγούμενο της Πατριαρχικής και Σταυροπηγιακής Μονής του Αγ. Γεωργίου Βασσών π. Καλλίνικο Μαυρολέων, καθώς και με την εθελοντική προσφορά πολλών επιστημόνων.

Σε ένα μικρό χωριό της Καρπάθου με το όνομα Πύλες το μονοθέσιο σχολείο λειτουργεί και το καλοκαίρι, για δεύτερη χρονιά, τρεις φορές την εβδομάδα, Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή, από τις 10 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι, χωρίς όμως βαθμολογίες και απουσίες. Τα παιδιά αφήνουν τις βόλτες, τον ύπνο, τη θάλασσα και τα παιχνίδια τους για να τρέξουν στο σχολείο με όρεξη για… μάθημα!

«Δεν πέφτει καρφίτσα! Πέρυσι στην αίθουσα που χωράει 20 παιδιά είχαμε 30! Δεν χωρούσαν άλλα. Και φέτος όμως το ενδιαφέρον είναι μεγάλο. Δεν έχει καμία σχέση με το κατηχητικό. Τα μαθήματα τα επιλέγουν οι ίδιοι οι μαθητές», λέει ο Αρχιμανδρίτης Καλλίνικος.
«Οι πρώην μαθητές του σχολείου μας, επιστήμονες σήμερα και φοιτητές σε διάφορους επιστημονικούς κλάδους, αλλά και άλλοι νέοι επιστήμονες και φοιτητές, που προσκαλέσαμε και θα έρθουν ειδικά για το 2ο Θερινό Σχολείο από την Αθήνα, θα διδάξουν στα παιδιά μας πρωτότυπα μαθήματα, σε διάφορες θεματικές ενότητες, όπως: ελληνική γλώσσα, μαθηματικά, ελληνική ιστορία, ορθόδοξη χριστιανική αγωγή, οικιακή οικονομία, οικογενειακός προγραμματισμός, γεωπονικά, ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα, περιβαλλοντική αγωγή, ήθη – έθιμα και μαντινάδες, γνωριμία με τα παραδοσιακά όργανα, γυμναστική, πρώτες βοήθειες, παιχνίδια, εκδρομές και άλλα με πρωτότυπους τρόπους. Δεν θα έχει διαβάσματα! Δεν θα έχει βαθμούς! Δεν θα έχει εξετάσεις! Και, φυσικά, θα είναι εντελώς δωρεάν!», λέει ο ίδιος στην «Κιβωτό της Ορθοδοξίας» γι’ αυτή του την ιδέα.

Οι τέσσερις συνιστώσες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ

Του Γιώργου Καραμπελιά*


Η κυβέρνηση Τσίπρα έχει δύο εμφανείς επίσημους εταίρους και δύο ημιεπίσημους, αν όχι και αφανείς. Οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αν βρίσκονταν μόνοι τους, θα ήταν αδύνατο όχι μόνο να κυβερνήσουν επί μακρόν αλλά ακόμα και να αναρριχηθούν στην εξουσία. Ανέβηκαν σε αυτή διότι είχαν τη στήριξη –πλέον απόλυτα προφανή– δύο βασικών συνιστωσών του παλιού διπολικού συστήματος. Για τη μία από αυτές, την πασοκική συνιστώσα, που εξάλλου τροφοδότησε ανοικτά τον ΣΥΡΙΖΑ, σε επίπεδο στελεχών και ψηφοφόρων, έχει γίνει συχνά αναφορά, όχι όμως λεπτομερής. Για τη δεύτερη, που εκπροσωπεί ένα μεγάλο τμήμα της παλιάς Δεξιάς και Ακροδεξιάς, την περιβόητη «λαϊκή Δεξιά» ή τους «Καραμανλικούς», ουδέποτε έχει επιχειρηθεί μια λεπτομερής και ολοκληρωμένη ανάλυση – εκτός ίσως από εκείνη του Παύλου Παπαδόπουλου, στο Βήμα. Και όμως, η ύπαρξη αυτών των δύο αφανών εταίρων υπήρξε καθοριστική για τις πολιτικές εξελίξεις.
Η ομαδούλα του ΣΥΡΙΖΑ μπόρεσε να αναρριχηθεί στην πολιτική εξουσία διότι είχε εξασφαλίσει δύο προϋποθέσεις: πρώτον, την ισχυρή στήριξη του αμερικανικού παράγοντα, τουλάχιστον από το καλοκαίρι του 2012 και στο εξής (εξ ου και η προσέγγιση με τον Βαρουφάκη και το λόμπι των αμερικανών καθηγητών, Galbraith κ.λπ., με το ίδρυμα Soros, τον Παπαδημητρίου κ.ο.κ.), και δεύτερον, τη στήριξη ισχυρών παραγόντων του πολιτικού, μιντιακού και οικονομικού συστήματος της χώρας. Ως προς το τελευταίο, έχει πολλές φορές επισημανθεί η στήριξη της οικογενείας Αγγελοπούλου στον ΣΥΡΙΖΑ, και ο ρόλος καναλαρχών και μεγαλοδημοσιογράφων (Βαρδινογιάννης, Κοντομηνάς, Χατζηνικολάου, Κουρής, Μπόμπολας, κ.ά.) που, συχνά, όχι μόνο στήριζαν τον ΣΥΡΙΖΑ αλλά καλλιεργούσαν, αρκετοί από αυτούς, και τη δραχμολαγνεία προβάλλοντας διαρκώς τους αντίστοιχους ήρωες της ελεεινής μορφής που διαβουκόλησαν και εξευτέλισαν το κίνημα των αγανακτισμένων, αλά Βαρουφάκη, Καζάκη, Κατρούγκαλο κ.ά.

Παρασκευή 21 Ιουλίου 2017

Ταξικό μίσος! Εξολοθρεύουν τη μεσαία τάξη μέσω της εφορίας

Ταξικό μίσος! Εξολοθρεύουν τη μεσαία τάξη μέσω της εφορίας


Του Προκόπη Χατζηνικολάου

Η επιχειρηματική δραστηριότητα δημιουργεί αλλεργία στους κυβερνώντες, την απεχθάνονται. Και για πρώτη φορά, τουλάχιστον μεταπολιτευτικά, η κυβέρνηση προχωρά στην δήμευση εισοδημάτων χωρίς μάλιστα οι φορολογούμενοι να χρωστούν στο ελληνικό δημόσιο. Μέσα σε ένα χρόνο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ διπλασίασε τη φορολογία. Συγκεκριμένα, κατάφερε να δημεύσει σχεδόν το σύνολο των εισοδημάτων των φορολογούμενων αυξάνοντας τις ασφαλιστικές εισφορές και τους φόρους (επί της ουσίας πρόκειται για δύο φόρους).
Κατάφερε να διαλύσει τα νοικοκυριά, καθιστώντας ασύμφορη την εργασία από κάποιο ποσό και πάνω και συγκεκριμένα πάνω από τα 50.000 ευρώ. Από την επεξεργασία πραγματικών εκκαθαριστικών σημειωμάτων καθώς και των δηλώσεων των φορολογούμενων προκύπτουν συμπεράσματα που δεν τα χωράει ο νους. Ξεπερνάει κάθε λογική τα όσα έχει νομοθετήσει η σημερινή κυβέρνηση που οδηγούν στον εξευτελισμό των εργαζομένων.
Δεν είναι δυνατόν κάποιος με καθαρό εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα ύψους 60.996,41 ευρώ να ζει το μήνα με 1.127,36 ευρώ. Θα περίμενε κανείς ότι ο ανωτέρω θα είχε τουλάχιστον ένα εισόδημα ύψους 3.500-4.000 ευρώ. Και όμως όχι. Οι φόροι και οι εισφορές φθάνουν στο 77,82%. Ο συγκεκριμένος φορολογούμενος δούλεψε το 2016 για το κράτος.
Από τα 60.996,41 ευρώ, του έμειναν στο χέρι 13.528,32. Δούλεψε σκληρά για το ανωτέρω ποσό, το οποίο θα μπορούσε να κερδίσει οπουδήποτε αλλού ως μισθωτός και χωρίς το άγχος εάν θα καταρρεύσει το επόμενο έτος εξαιτίας των τακτικών της κυβέρνησης σε κάθε διαπραγμάτευση, εάν θα βρει πελάτες και εάν θα μπορέσει να ζήσει την οικογένεια του με 1.127,36 ευρώ. Δεν είναι απλώς σοκ, είναι κατάντια για όλους τους φορολογούμενους που είδαν μέσα σε ένα χρόνο να χάνουν σχεδόν τα πάντα.

Ειδικότερα:

Το 2016 (εισοδήματα 2015) ο ανωτέρω πλήρωσε στο ελληνικό δημόσιο για εισοδήματα ύψους 66.181,25 ευρώ τα εξής:
- Φόρο εισοδήματος 19.342,44 ευρώ
- Εισφορά αλληλεγγύης 3.367,95 ευρώ
- Τέλος επιτηδεύματος 650 ευρώ
- Ασφαλιστικές εισφορές 5.700 ευρώ
Συνολικά δηλαδή το ποσό των 29.060,39 ευρώ η διαφορετικά το 43,91% των καθαρών κερδών του.
Το 2017 (εισοδήματα 2016) ο ανωτέρω πλήρωσε στο ελληνικό δημόσιο για χαμηλότερα εισοδήματα και συγκεκριμένα 60.996,41 ευρώ τα εξης:
- Φόρο εισοδήματος 23.191,83 ευρώ
- Εισφορά αλληλεγγύης 4.372,74 ευρώ
- Τέλος επιτηδεύματος 650 ευρώ
- Ασφαλιστικές εισφορές 19.073,36 ευρώ αυξημένες κατά 234% σε σχέση με το προηγούμενο έτος
- Φόρο πολυτελούς διαβίωσης 179,67 ευρώ
Συνολικά θα πληρώσει 47.468 ευρώ ή το 77,82% του εισοδήματος του.