Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020

"Τεστ Δεξιοτήτων": Κάν’ το μόνος σου

Μαύρος Δημήτρης

Το “Τεστ Δεξιοτήτων”* είναι ένα λογοτεχνικό έργο το οποίο αντιστέκεται στην συνηθισμένη ειδολογική κατηγοριοποίηση. Όσο πλησιάζει προς το τέλος, θυμίζει ολοένα και περισσότερο συλλογή διηγημάτων, ωστόσο το ζήτημα είναι τι συμβαίνει μέχρι τότε.
Το “Τεστ Δεξιοτήτων” του Alejandro Zambra κυκλοφόρησε στη Χιλή τo 2014. Στην Ελλάδα ήρθε το 2017 από τις εκδόσεις Ίκαρος, που φιλοξενούν τρία από τα έργα του Χιλιανού συγγραφέα, όλα σε μετάφραση του Αχιλλέα Κυριακίδη, ο οποίος φαίνεται αποφασισμένος να μεταφράσει όσα περισσότερα παράξενα βιβλία προλάβει (οι Μπόρχες, Περέκ, Κενώ, Σεπούλδεβα και Κορτάσαρ είναι μόνο μερικοί απ’ όσους έχει μεταφέρει στη γλώσσα μας).
Χρησιμοποιώντας τη δομή του συστήματος εξετάσεων για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, όπως αυτή εφαρμόστηκε στη Χιλή από το 1967 μέχρι το 2002, ο Σάμπρα συνθέτει ένα τεστ πολλαπλών απαντήσεων με 90 ερωτήσεις. Ο αναγνώστης καλείται να απαντήσει σε αυτές, ερχόμενος συχνά αντιμέτωπος με σοβαρά ηθικά διλήμματα, αδιέξοδα ή αναπάντεχα κωμικές επιλογές. Αλλού του ζητείται να αναδιαρθρώσει σειρές αποσπασμάτων ώστε να φτιάξει την κατ’ εκείνον καλύτερη αφήγηση (και ανάλογα με τη σειρά παράγονται και πολλαπλά νοήματα).
Βρίσκεται ο ίδιος στη θέση του κριτικού και μπορεί, αν το επιλέξει, να διαγράψει τμήματα του έργου που τα βρίσκει φλύαρα ή μη αναγκαία, να επαινέσει τις ικανότητες του συγγραφέα ή να χλευάσει την ανικανότητά του. Εκπαιδεύεται κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης, περνώντας από απλούστερες ερωτήσεις συσχετισμού λέξεων σε άλλες δυσκολότερες, υποκειμενικότερες, όπου κάθε απάντηση φέρει και μεγαλύτερο αντίκτυπο, ώσπου καταλήγει να γίνει, πέρα από κριτικός, και ερμηνευτής των ιστοριών που του παρουσιάζει ο Σάμπρα.

Οι προκλήσεις για τον αναγνώστη

Μέσα στο βιβλίο, οι ιστορίες εμφανίζονται ολόκληρες, υπό μορφή αποσπάσματος ή θραύσματος, ή και εντελώς υπαινικτικά. Ρωτάει, φερ' ειπείν, τον αναγνώστη ποια από τις ακόλουθες λέξεις δεν έχει σχέση με τις υπόλοιπες:
-Προστατεύω
  • καλύπτω
  • φροντίζω
  • λατρεύω
  • συνοδεύω
  • επαγρυπνώ

Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2020

Δείτε την ταινία «17 σφαίρες για έναν άγγελο», την αληθινή ιστορία της Ηρώς Κωνσταντοπούλου, ηρωίδα της εθνικής αντίστασης

της Σοφίας Ντρέκου


Αθάνατη κι αέναη η μνήμη της!

Στις 5 Σεπτέμβρη 1944 εκτελείται στην Καισαριανή, από τους Γερμανούς καταχτητές, η 17χρονη Ηρώ Κωνσταντοπούλου, μαθήτρια του Γυμνασίου της Πλάκας, μαζί με άλλους 49 αγωνιστές. Διαβάστε το αφιέρωμα στην ηρωϊκή ζωή της.

Η αγωνιστική δράση της έγινε ταινία με τον τίτλο:
«17 σφαίρες για έναν άγγελο»: Η αληθινή ιστορία 
της Ηρώς Κωνσταντοπούλου (βίντεο)

Πολεμική ταινία παραγωγής 1981 σε σενάριο και σκηνοθεσία Νίκου Φώσκολου με τη συνεργασία του Τάκη Βουγιουκλάκη.



Πρωταγωνιστούν η Μαίρη Βιδάλη, ο Γιώργος Φούντας, ο Νίκος Απέργης, η Έρρικα Μπρόγιερ, η Γκέλυ Μαυροπούλου, η Όλγα Πολίτου και πολλοί άλλοι. Πρόκειται για την αληθινή ιστορία της ηρωίδας της εθνικής αντίστασης Ηρώ Κωνσταντοπούλου.

Σύνοψη της υπόθεσης: H ταινία μάς μεταφέρει στην Κατεχόμενη από τους Ιταλούς και Γερμανούς Αθήνα 1941-1944. Η Ηρώ Κωνσταντοπούλου ήταν δεκατριών ετών όταν οι Γερμανοί μπήκαν στην Ελλάδα, παρά την ηλικία της όμως αναπτύσσει έντονη αντιστασιακή δράση. Όταν συλλαμβάνεται για πρώτη φορά, ο εύπορος πατέρας της καταφέρνει να την ελευθερώσει, ενώ εκείνη ερωτεύεται τον νεαρό γιατρό που περιποιείται το κακοποιημένο από τα βασανιστήρια κορμί της. Λίγο πριν την αποχώρηση των Γερμανών, συμμετέχει στην ανατίναξη ενός τρένου που μετέφερε πυρομαχικά και ξανασυλλαμβάνεται, αλλά αυτή τη φορά δεν μπορεί κανείς να τη σώσει. Εκτελείται στο στρατόπεδο του Χαϊδαρίου, μαζί με άλλους 49 κρατούμενους.

Η ταινία προβλήθηκε στις 12 Ιανουαρίου 1981, έκοψε 135.336 εισιτήρια και ήρθε 9η στις 25 ταινίες της χρονιάς. Στην Πλοκή της ταινίας εμφανίζεται κι άλλη μια πραγματική Ηρωίδα της αντίστασης η Λέλα Καραγιάννη (Όλγα Πολίτου), η οποία είχε οργανώσει δίκτυο κατασκοπίας και έστελνε απόρρητες χρήσιμες πληροφορίες στο Στρατηγείο της μέσης Ανατολής. Από προδοσία συνελήφθη και εκτελέστηκε από τους Γερμανούς ένα μήνα περίπου πριν την απελευθέρωση. (Βλ. εδώ)
Πολύ καλή ταινία για την εποχή της. Κάθε φορά που ακούω το τραγούδι 
με την Ελένη Βιτάλη τη στιγμή της εκτέλεσης της Ηρώς, με συγκλονίζει.

«Μάνα γλυκειά μην πικραθείς
αν μάθεις πως η μάνα η γης
με πήρε μες στην αγκαλιά της…»

Η Μουσική: Εξ όσων γνωρίζω, ο σημαντικός συνθέτης και τραγουδοποιός Ηλίας Ανδριόπουλος έγραψε ένα και μοναδικό soundtrack για τον ελληνικό κινηματογράφο. Το συγκεκριμένο soundtrack είναι ανέκδοτο και το άντλησα από ένα παλιό VHS μετά την ψηφιοποίηση της ταινίας. Έχω ξεχωρίσει εννέα θέματα κι ανάμεσά τους δύο λαϊκά τραγούδια ερμηνευμένα από τη σπουδαία Ελένη Βιτάλη. Οι τίτλοι των κομματιών είναι αυθαίρετοι, βασισμένοι στην πλοκή της ταινίας. Ανέκδοτο OST | 1981 | mp3 | Αυτοσχέδια εξώφυλλα και φώτο ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟ.

Δείτε ολόκληρη την ταινία στο βίντεο: Πριν την έναρξη της 
ταινίας, μιλά η ίδια η μητέρα της Ηρώς Κωνσταντοπούλου.

Φλερτ με ραντεβού ή με μηνύματα;

Καραποστόλης Βασίλης

Γνωστή εταιρεία κινητών τηλεφώνων είχε πριν χρόνια προτρέψει με τηλεοπτικές διαφημίσεις τους νέους να «στέλνουν μηνύματα» αντί να κανονίζουν ραντεβού μεταξύ τους. Γιατί να ξοδεύουν έτσι τα λεφτά τους; Πολύ πιθανό όταν βγουν και συναντήσουν το πρόσωπο που τους ενδιαφέρει η όλη υπόθεση να μην καταλήξει εκεί που θα ήθελαν. Θα έχουν τότε σπαταλήσει το χαρτζιλίκι τους άδικα σε κεράσματα.
Ενώ αν κρατηθούν σε απόσταση, αν διασταυρώσουν πρώτα τα γραπτά τους σήματα, θα φανεί αν αξίζει τον κόπο να γίνει το επόμενο βήμα. Λάθος λοιπόν να τρέχει κανείς στα τυφλά, επειδή του γυάλισε κάποιο πρόσωπο. Πιο έξυπνο να κάνει προκαταρκτικούς ελέγχους. Στην αρχή το φιλτράρισμα, μετά η απόφαση για τη συνάντηση.
Ας αναλογιστούμε τι θα συνέβαινε αν η διαφήμιση αυτή -και οι παρόμοιές της- έπειθαν εντελώς και μονίμως το κοινό τους. Χιλιάδες νέοι προσήλυτοι στην ερωτική συγκίνηση θα προετοιμάζονταν για την τελική έξοδο, κάνοντας στα δωμάτιά τους αλλεπάλληλα τεστ για τους άλλους. Ένας πληθυσμός που του λένε πως δεν πρέπει να βιάζεται, που πρέπει να ξέρει τι πληρώνει και πώς. Να τα κάνει τι, όμως, αυτά που εξοικονομεί; Δεν είναι βέβαια πρόβλημα αυτό. Θα του υποδείξουν αργότερα να προμηθευτεί το ερχόμενο, ακόμη πιο εξελιγμένο μοντέλο κινητού, ή το ακόμη πιο κατσούφικο CD που θα του μιλήσει για απιστίες, μοναξιές και αδιέξοδα μπλεξίματα.
Έτσι από την αναβολή της επιθυμίας περνάμε εύκολα στην παροχέτευσή της. Αντί να σπεύσει κανείς να αντικρύσει κάποιον κατά πρόσωπο, πληροφορείται πως είναι καλύτερα να προπονείται με κουμπιά και κωδικούς, να κάνει παρέα με τηλέφωνα και οθόνες. Πριν βγει για την εμπειρία, οφείλει να είναι εξοπλισμένος, όπως είναι κάθε υποψήφιος για οποιαδήποτε δουλειά.
Το να αρχίζεις επομένως μια σχέση είναι σαν να "προσλαμβάνεις" τον άλλο τη στιγμή που κι αυτός προσλαμβάνει εσένα. Τα προσόντα έχουν από πριν καταγραφεί. Ενδιαφέροντα, προτιμήσεις, το τι σου αρέσει, το τι μου αρέσει. Στο τέλος, από την επεξεργασία των στοιχείων προκύπτει ένας δείκτης-οδηγία που λέει: «Με τον (την) Α συνέχισε, δεν βλάπτει» ή «Με τον (την) Β σταμάτησε, ψάξε αλλού».
Αλλά το να ψάχνουν εξ αποστάσεως οι νέοι τους συντρόφους τους είναι κάτι τόσο αφύσικο όσο το να παίρνει κάποιος στα είκοσί του χρόνια πόζα ανθρώπου κορεσμένου απ’ όλα. Για να φθάσει ένας άνδρας ή μια γυναίκα στο σημείο να κουράζεται από τις άμεσες επαφές πρέπει να έχει φορτωθεί ως τότε κάμποσα βάρη. Εξομολογήσεις, εκμυστηρεύσεις, πολιορκίες που αρχικά διεγείρουν και κατόπιν πιέζουν αφόρητα. Γύρω στα πενήντα κερδίζεις το δικαίωμα να επιλέγεις ποιους θα δεις και ως πού θα προχωρήσεις μαζί τους.

Επιχείρηση γοητείας

Ασυλία” για τα εμβόλια Covid-19 ζητούν οι φαρμακευτικές – Ερωτηματικά για τις παρενέργειες

Μουτζουρίδης Αλέξανδρος

Νομική προστασία φέρονται να ζητούν από την Κομισιόν οι μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες, ώστε να μην προκύψουν αγωγές στην περίπτωση που τα εμβόλιά τους για τον κορωνοϊό αποδειχθούν προβληματικά. Την αποκάλυψη έκανε αρχικά η εφημερίδα Financial Times, αναφερόμενη στις έντονες πιέσεις που δέχονται οι Βρυξέλλες από το φαρμακευτικό λόμπι. Την ίδια στιγμή παρόμοια προστατευτική διάταξη ήδη βρίσκεται σε ισχύ στις ΗΠΑ από τον Απρίλιο.
Σύμφωνα με υπόμνημα που βρέθηκε στη διάθεση της εφημερίδας, «η ταχύτητα και το μέγεθος της ανάπτυξης [εμβολίων] δείχνουν ότι είναι αδύνατο να υπάρχει η ίδια ποσότητα στοιχείων που κανονικά είναι διαθέσιμα μέσα από κλινικές μελέτες και από τη συσσώρευση εμπειρίας των φορέων περίθαλψης». Το κείμενο προέρχεται από την Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Φαρμακοβιομηχανιών και Φαρμακευτικών Συλλόγων, συγκεκριμένα το τμήμα Vaccines Europe και προειδοποιεί για «αναπόφευκτους» κινδύνους.
Αυτοί οι κίνδυνοι προκύπτουν από το γεγονός ότι η έρευνα και ανάπτυξη εμβολίων, που κανονικά διαρκεί χρόνια, επιταχύνθηκε άνευ προηγουμένου, σε ό,τι αφορά τον κορωνοϊό. Ήδη ορισμένα υπό προετοιμασία εμβόλια βρίσκονται στην τρίτη φάση, κατά την οποία δοκιμάζονται σε χιλιάδες εθελοντές προκειμένου να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα και η ασφάλειά τους, πριν εγκριθούν οριστικά.
Έτσι, ο φορέας Vaccines Europe προτείνει τη δημιουργία ενός πλαισίου περί μη ευθύνης και μη αξίωσης αποζημίωσης, το οποίο θα εξαιρεί από την αστική ευθύνη τις φαρμακευτικές. Να σημειωθεί ότι η συνομοσπονδία περιλαμβάνει γνωστές εταιρείες, όπως η AstraZeneca, η GlaxoSmithKline, η Merck, η Pfizer κ.ά.

Η ασυλία δημιουργεί επικίνδυνο προηγούμενο

Σύμφωνα με την απάντηση που έδωσε η Κομισιόν στους Financial Times, πράγματι εξετάζονται διατάξεις για την προστασία των εταιρειών σχετικά με «ορισμένες υποχρεώσεις». Αυτό θα ισχύσει τουλάχιστον αναφορικά με τις προκαταβολικές συμφωνίες αγοράς εμβολίων που στις οποίες έχει προχωρήσει για λογαριασμό των 27 κρατών-μελών της Ένωσης.

Όταν το καλοκαίρι ρέει στις φλέβες μας – Η βελανιδιά και τα φωτοβολταϊκά


Καραποστόλης Βασίλης
Αυτό το καλοκαίρι δεν μπορούμε να 'μαστε απλώς παραθεριστές. Δεν μπορούμε να περάσουμε ξώφαλτσα δίπλα στη φύση. Είναι ανάγκη να πάρουμε κάποια διδάγματα απ’ ό,τι μας ξεπερνάει και μας αγκαλιάζει ταυτόχρονα. Είμαστε μέρος της φύσης. Αυτά δεν λένε στους μαθητές τα βιβλία; Όμως, τι είδους μέρος του όλου είμαστε, αφού δεν ξέρουμε τι να κάνουμε μέσα στο όλον;
Η ύπαιθρος μάς γνέφει, μας κάνει πράσινα σινιάλα, αλλά εμείς μαγκωνόμαστε, λες και τα σήματα έρχονται από εξωγήινα πλάσματα. Ο σύγχρονος παραθεριστής οπισθοχωρεί μπροστά σε τέτοια καλέσματα. Υπάρχουν μάλιστα στιγμές που το θρόισμα των φύλλων, το λίκνισμα του κλωναριού, το πέταγμα ενός πουλιού να του φαίνονται τόσο άσχετα με τις προσωπικές υποθέσεις του, ώστε να κλείνει τα παντζούρια του παραθύρου του για να βουλιάξει στη δική του, την αποκλειστικά ανθρώπινη ησυχία του.
Αλλά το να έχεις στις βαλίτσες σου τις υποθέσεις σου και το να θέλεις να βρεις την ησυχία σου, είναι πράγματα ασυμβίβαστα μεταξύ τους. Παρ’ όλα αυτά, έξω από το παράθυρο ο άνεμος εξακολουθεί να πνέει και τα νυχτοπούλια επιμένουν κάτι να λένε. Εάν ο παραθεριστής άκουγε τι διαμηνύουν, εάν ήθελε ν’ ανοίξει τ’ αυτιά του και ν’ ακούσει αυτούς τους ήχους που άνοιγαν πάντα τις πύλες της νύχτας, εάν το μυαλό δεχόταν ν’ αφεθεί σε ό,τι αινιγματικό υπάρχει γύρω του, τότε πραγματικά θα λέγαμε ότι το καλοκαίρι αρχίζει να ρέει στις φλέβες τού ανθρώπου.

Καλοκαίρι και αυτοεγκατάλειψη

Υπάρχει λοιπόν εμπλοκή στον εγκέφαλο, εμπλοκή στο νευρικό σύστημα. Όλος ο οργανισμός σφίγγεται πάνω στις συνήθειές του, αρνείται να λυθεί. Το πρόβλημα του σύγχρονου παραθεριστή δεν είναι άλλο από μια δυσκολία στην αυτοεγκατάλειψη. Του είναι αδύνατο να παραδώσει τον εαυτό του σε δυνάμεις που δεν τις γνωρίζει καλά. Τι είναι γι’ αυτόν όλα τούτα τα φυτά και τα ζώα τριγύρω; Είναι ένας κόσμος που πιθανόν υπακούει σε νόμους, αλλά ο επισκέπτης της εξοχής έχει μάθει ότι οι νόμοι που διέπουν τη ζωή αυτών των πλασμάτων διαφέρουν από τους νόμους, τους οποίους ο ίδιος "κατασκευάζει" για να ρυθμίζουν τις σχέσεις με τους ομοίους του.
Ο άνθρωπος είναι για να κατασκευάζει, η φύση είναι για να υπάρχει. Έτσι είπαν. Αλλά τι γίνεται όταν ο άνθρωπος νιώσει την ανάγκη να υπάρχει, χωρίς να φτιάχνει απολύτως τίποτα; Όταν δεν θέλει πια ο δραστήριος να είναι δραστήριος; Μια έντονη διάθεση μπορεί τότε να γεννηθεί. Είναι η ώρα του καλοκαιριού. Με όλους τους ιστούς του, με όλες τις ίνες του το κορμί παρακαλάει τον εγκέφαλο να του επιτρέψει να ξαπλώσει καταγής, να κυλιστεί στο χώμα, να μείνει εκεί ακίνητο. Τι λύτρωση!

Χρ. Γιανναράς: Πτώση-Κρίση-Κόλαση



ΠΗΓΗ:Antifono.gr

Σκάνδαλο.Η κυβέρνηση στέλνει τεστ κορονοϊού σε ιδιωτικό κέντρο. Εμπλέκεται ο Μαγιορκίνης

Από
 iskra
 -

Την ώρα που δημόσια εργαστήρια, όπως το ΕΚΕΑ, ξεμένουν από αντιδραστήρια, το υπουργείο Υγείας δίνει εντολή σε νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας να υπογράψουν συμβάσεις με γνωστό διαγνωστικό όμιλο, επιστημονικός υπεύθυνος του οποίου φέρεται να είναι ο Γκίκας Μαγιορκίνης, προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων. Οι καταγγελίες και οι απαντήσεις των εμπλεκομένων.
Πολιτικός σάλος έχει προκληθεί μετά την αποκάλυψη ότι το υπουργείο Υγείας και η 1η Υγειονομική Περιφέρεια (ΥΠΕ) Αττικής έδωσαν εντολή σε δημόσια νοσοκομεία και κέντρα υγείας να υπογράψουν συμβάσεις με ιδιωτικό διαγνωστικό κέντρο, επιστημονικός υπεύθυνος του οποίου φέρεται να ήταν ο Γκίκας Μαγιορκίνης.
Η αντιπολίτευση καταγγέλλει τη «σκανδαλώδη» αυτή πολιτική της κυβέρνησης, την ώρα που η διεξαγωγή μοριακών τεστ στο Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας έχει σταματήσει μέχρι τις 8 Σεπτεμβρίου λόγω υπερβολικού φόρτου δειγμάτων, ενώ ανάλογες καταγγελίες υπήρξαν και για το ΕΚΠΑ και το Ινστιτούτο Παστέρ (τις οποίες ωστόσο διέψευσαν).
Το υπουργείο Υγείας δεν έχει τοποθετηθεί μέχρι στιγμής για τις αποκαλύψεις αυτές.
Η αποκάλυψη για τη σύμβαση με το ιδιωτικό διαγνωστικό κέντρο που χρεώνει 50 ευρώ το τεστ
Το θέμα έφερε στο φως η συνδικαλιστική παράταξη «ΜΕΤΑ Υγειονομικών» της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Δημοσίων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ).
Στο εν λόγω έγγραφο ο επικεφαλής της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ) Αττικής ζητάει από τους διοικητές των υγειονομικών δομών της πρώτης περιφέρειας της χώρας να διερευνήσουν τη σύναψη συμβάσεων με συγκεκριμένο ιδιωτικό διαγνωστικό όμιλο.

Η Μεσσηνιακή Επανάσταση και οι ανυπότακτοι Ντρέδες

Μουσταΐρας Γιώργος

Στις 30 Μαρτίου 1827, η Γ΄ Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας, εξέλεξε τον Ιωάννη Καποδίστρια ως Κυβερνήτη της Ελλάδας, με θητεία επτά ετών. Ο Κυβερνήτης, αφού επισκέφθηκε κατά σειρά την Αγία Πετρούπολη, το Λονδίνο και το Παρίσι, κατευθύνθηκε, στη συνέχεια, στην Αγκώνα, όπου έφτασε στις 8 Νοεμβρίου. Εκεί, όπως είχε κανονιστεί, θα επιβιβαζόταν σε αγγλικό πλοίο για να έρθει στην Ελλάδα, με μια ενδιάμεση στάση στην αγγλοκρατούμενη Κέρκυρα, για να προσκυνήσει τους τάφους των προγόνων του.
Οι Βαυαροί επελαύνουν και ο Ντρες προσμένει να τους αντιμετωπίσει.
Και τότε άρχισαν τα παράδοξα. Αφού τον κράτησαν στην Αγκώνα σε αναμονή 49 μέρες(!), στη συνέχεια, το πλοίο που τον παρέλαβε, τον μετέφερε, αντί για την Ελλάδα, στην Μάλτα!  Εκεί, αφού δέχθηκε τις διπλωματικές "νουθεσίες" του ναυάρχου Κόδριγκτον, επιβιβάστηκε, στις 14 Ιανουαρίου, στο αγγλικό πολεμικό πλοίο Warspite 74. Με συνοδεία δύο ακόμη πολεμικών πλοίων, ενός γαλλικού κι ενός ρωσικού, στις 18 Ιανουαρίου 1828 (δέκα μήνες μετά την απόφαση της Γ' Εθνοσυνέλευσης), έφτασε επιτέλους στο Ναύπλιο, όπου ανέλαβε καθήκοντα.

Εκτελέστηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 1944 σε ηλικία 17 χρονών.

ΗΡΩ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

Η 17χρονη ηρωίδα που «γάζωσαν» οι Γερμανοί με 17 σφαίρες για παραδειγματισμό. Η Ηρώ Κωνσταντοπούλου έκρυβε όπλα και προκηρύξεις κάτω από τη σχολική ποδιά. Εκτελέστηκε φωνάζοντας: «Χτυπάτε! Κτήνη»...
Η Ηρώ Κωνσταντοπούλου, η οποία γεννήθηκε στις 16 Ιουλίου 1927 και εκτελέστηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 1944 σε ηλικία 17 χρονών, ήταν αγωνίστρια της εθνικής αντίστασης.
«Έτσι ως αντικρίζω τα χώματα
ματωμένα, αναρριγώ,
κορίτσια της Καισαριανής
ραντίστε με τριανταφυλλόνερο
τα ηρωικά κορμιά μας».

Πάνος Ν. Παναγιωτούνης
Στα δεκάξι της, μιλούσε γαλλικά, αγγλικά, ιταλικά και γερμανικά: Ήταν πρώτη στον αγώνα, πρώτη στα μαθήματα… Πρώτη σ’ όλες τις εκδηλώσεις, ενάντια στους κατακτητές – βρισκόταν – πάντα στις πρώτες γραμμές της σκληρής πάλης. Αψηφούσε τους κινδύνους. Δύο φορές συνελήφθη – ξυλοκοπήθηκε – βασανίστηκε, την τρίτη φορά, στις 2 μετά τα μεσάνυχτα, οι χιτλερικοί, με τα ελληνόφωνα όργανά τους, σπάνε την πόρτα της, στην οδό Βεΐκου 57. Την οδηγούν στο άντρο των βασανιστηρίων της οδού Μέρλιν.
Εκτελέστηκε με 17 σφαίρες, όσα ήταν και τα χρόνια της, ανάμεσα σε 50 Έλληνες δίνοντας τη ζωή της για τη πατρίδα. Μέχρι την τελευταία στιγμή η δεκαεφτάχρονη ηρωίδα της κατοχής αντιμετώπισε με περιφρόνηση τις κάννες του αποσπάσματος. Η Ηρώ Κωνσταντοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα στις 16 Ιουλίου του 1927, από ευκατάστατους γονείς καταγόμενους από τη Σπάρτη.

Σεπτεμβριανά 1955

Η Κων­στα­ντι­νού­πο­λη, το 1920, ε­πί συ­νόλου 806.000 κα­τοίκων εί­χε 235.000 Έλ­λη­νες (29,1%) και 450.500 Μου­σουλ­μά­νους (55,8%). Το 1927 εί­χε 126.890 (18,3%) έ­να­ντι 468.320 (67,8%) Μου­σουλ­μά­νων. Το 1989, σε σύ­νο­λο 7.800.000, οι Μω­α­με­θα­νοί α­νέρ­χο­νταν σε 7.760.000, κι οι Έλ­λη­νες μό­λις στους 3.500 (0,032%)1.
Ο πί­να­κας αυ­τός α­πο­δει­κνύ­ει πε­ρί­τρα­να τη στα­δια­κή συρ­ρί­κνω­ση και την ου­σια­στι­κή εξα­φά­νι­ση τουελ­λη­νι­κού πλη­θυ­σμού της Πό­λης.
Οι Τούρ­κοι, με­τά τη Συν­θή­κη της Λο­ζάν­νης (1923), κα­τά την ο­ποί­α οι Έλ­λη­νες της Πό­λης α­να­γνω­ρί­ζο­νταν Μειο­νό­τη­τα με συ­γκε­κρι­μέ­να δι­καιώ­μα­τα2, προ­έ­βη­σαν σε κα­τα­πά­τη­σή τους με α­πο­τέ­λε­σμα οι Ρω­μιοί νό­μι­μοι κά­τοι­κοι να ε­γκα­τα­λεί­ψουν τη Βα­σι­λεύ­ου­σα.
Έ­τσι εν­δει­κτι­κά, το 1927, α­πα­γο­ρεύ­ε­ται στους Έλ­λη­νες και Χρι­στια­νούς να ε­κτε­λούν δη­μό­σια τα θρη­σκευ­τι­κά και πα­ρα­δο­σια­κά τους έ­θι­μα. Το 1934, τί­θε­ται ε­κτός νό­μου η ιε­ρα­τι­κή στο­λή-ρά­σο έ­ξω α­πό τους να­ούς3.
Το 1941, με το πρό­σχη­μα της ε­πι­στρά­τευ­σης λό­γω του Β΄ Πα­γκο­σμί­ου Πο­λέ­μου, Ο­μο­γε­νείς η­λι­κί­ας 25-45 ε­τών α­πο­στέλ­λο­νται στην α­να­το­λι­κή Τουρ­κί­α για δή­θεν “δη­μό­σια έρ­γα” και πολ­λοί πε­θαί­νουν α­πό τις κα­κου­χί­ες. Σχε­δόν ταυ­τό­χρο­να ε­πι­βάλ­λε­ται το “VARLIK VERGISI”. Φο­ρο­λο­γού­νται οι μη Μου­σουλ­μά­νοι κι ι­δί­ως οι Έλ­λη­νες. Το μέ­τρο αυ­τό α­να­κλή­θη­κε τον Μάρ­τιο του 1944. Ει­σπρά­χθη­καν 315.000.000 τουρ­κι­κές λί­ρες εκ των ο­ποί­ων 280.000.000 α­πό τις μειο­νό­τη­τες. Τα 65 μειο­νο­τι­κά σχο­λεί­α πε­ριο­ρί­ζο­νται σε 44 το 1947.4
Α­πο­κο­ρύ­φω­μα βέ­βαια των διώ­ξε­ων και τα­πει­νώ­σε­ων που υ­πέ­στη­σαν οι Κων­στα­ντι­νου­πο­λί­τες α­πο­τε­λούν τα γε­γο­νό­τα της 6ης/7ης Σε­πτεμ­βρί­ου 1955 (Σε­πτεμ­βρια­νά).

Η ΑΡΙΘΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΔΙΑΨΕΎΔΟΥΝ ΤΗΝ Κ. ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο που λέει "ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ (2019-2020) ΣΕ ΤΜΗΜΑΤΑ ME ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ 18 ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 21 ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 23 ΚΑΙ ΠΑΝΩ 74% 52% ΑΠΟ 26 ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 27 ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 996.689 698.655 429.535 102.145 49.443 16.827 9.239 6.281 5.081 ΑΠΟ 28 ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 29 ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 30 ΚΑΙ ΠΑΝΩ 32% 8% 4% 1% 1% 0,5% 0,4% ΑΠΟ 31 ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ 1.349.657"

Η μάσκα παρουσιάζεται ως το μοναδικό υπερόπλο στα Δημοτικά, γιατί «προσαρμόζονται με εντυπωσιακό τρόπο», όπως ασταμάτητα διαβεβαιώνει η υπουργός. 

Ο ΣΥΝΕΡΓΆΤΗΣ ΤΗΣ ΚΥΒΈΡΝΗΣΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΉΣ ΛΟΙΜΟΞΙΟΛΟΓΙΑΣ, Κ. ΤΣΙΌΔΡΑΣ ΤΗ ΔΙΑΨΕΎΔΕΙ:


-Χαρακτήρισε τη χρήση μάσκας «μαχαίρι με δύο όψεις»
-Τονίζει πως «η χρήση μάσκας είναι ένα μέτρο που δεν λειτουργεί από μόνο του αλλά συνδυαστικά με τις αποστάσεις και την υγιεινή των χεριών».
- Ως προς τη μείωση των μαθητών ανά τάξη, είπε ότι «Το ιδανικό θα ήταν ένας μαθητής ανά θρανίο με δύο μέτρα απόσταση μεταξύ των θρανίων».
(Την περασμένη Τρίτη μάλιστα, λίγο μετά τις ανακοινώσεις των υπουργών Κεραμέως-Θεοδωρικάκου για το άνοιγμα των σχολείων)