Παρασκευή 2 Αυγούστου 2019

Τίποτα δεν Πάει χαμένο..

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο

Τίποτα δεν Πάει χαμένο..


"Ένα χρόνο πριν πεθάνει ο Franz Kafka έζησε μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Καθώς περπατούσε στο πάρκο Steglitz στο Βερολίνο συνάντησε ένα κοριτσάκι που έκλαιγε απαρηγόρητο...είχε χάσει την κούκλα της.
Ο Kafka προσφέρθηκε να το βοηθήσει να βρει την κούκλα της...μην μπορώντας να την βρει έγραψε ένα γράμμα που θα έδινε στο κοριτσάκι.

"Σε παρακαλώ μην κλαις, έφυγα σε ταξίδι για να γνωρίσω τον κόσμο, θα σου ξαναγράψω για να σου διηγηθώ τις εμπειρίες μου".

...έτσι άρχιζε το γράμμα.
Όταν εκείνος και το κοριτσάκι συναντήθηκαν της διάβασε προσεκτικά το γράμμα περιγράφοντας τις φανταστικές ιστορίες της κούκλας.
Το κοριτσάκι παρηγορήθηκε πάρα πολύ και όταν ήρθε η στιγμή να αποχωριστούν ο Kafka δώρισε μια κούκλα στο κοριτσάκι - που ήταν διαφορετική από την αρχική - με ένα συνοδευτικό σημείωμα εξηγούσε...

"τα ταξίδια μου με άλλαξαν."

Μετά από πολλά χρόνια το κοριτσάκι που είχε γίνει πια μεγάλη βρήκε ένα κρυμμένο σημείωμα μέσα στην κούκλα που της είχε δωρίσει ο Kafka.

"Κάθε τι που αγαπάς είναι πολύ πιθανόν να το χάσεις κάποια μέρα, όμως στο τέλος η αγάπη θα αλλάξει σε μια διαφορετική μορφή".

Αντώνης Ανδρουλιδάκης...

Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο


Λίβας

Αποτέλεσμα εικόνας για stars fell on livaniana

Λίβας


Της Άννας Στάικου

" Συνωμοτικά αποφασίσαμε τον πλου διαγωνίως του αιγαιακού
γεωγραφικού μήκους και πλάτους
Επαναστάτες άνθρωποι, παλιάς κοπής.
Το ΄βλεπες από την κοψιά μας
Μιλούσαμε αγναντεύοντας τα βάθη και τις ακτογραμμές
βυθισμένοι στων θεωρητικών τα τεφτέρια

Όταν ερευνάς το βάθος των
γραφών, τότε κοιτάς απέναντι σε ορίζοντα άπιαστο με μάτι απλανές και αφηρημένο. Τον διπλανό σου δεν τον βλέπεις λες και είναι σε μακρινή ήπειρο άγνωστος

Από την πρώτη στιγμή -σε 2 ώρες δηλαδή- αντιληφθήκαμε οτι κοινή βάση δεν είχαμε πλην των αναγνώσεων μας
Η λέξη "κοινή" υπονοεί ένα δεσμό και μια πίστη αναμεταξύ μας
Τίποτε. Αδυνατον να βρούμε τι μας ενώνει

Ο καιρός σε λίγο το γύρισε σε λίβα
Τσουρουφλιζόμστε, Εμείς. Οι επαναστάτες της παλιάς κοπής.
Δεν φτάνει το καύμα που τσουρούφλιζε το έρμο κρανίο, οι μηχανές χαλάσανε.
""που είναι ο καπετάνιος''' αναφώνησε κάποιος, κάπως νηφάλιος
''''τον ξεχάσαμε στο λιμάνι''''απάντησε ο Φώτης 

Κοιταχτήκαμε. Τον είχαμε ξεχάσει......!!


Αρμενίζαμε άφωνοι και εντρομοι.
Κάποιο πλοίο θα φανεί......
Μέχρι τα βάθη τίποτε....
Λες και το Αιγαίο βρισκόταν αλλού
Ο λίβας αγρίεψε και όργωσε τα μαγουλά μας
Εκείνη την θολή και τρομερή στιγμή ----που παιζόταν το μέλλον της επαναστατικής γνώσης στα ζάρια-----
μια εν δυνάμει ναυαγός γυναίκα (γύρω στα 45 χρόνια)
μπήγει έναν λυγμό, κοπετό, αναφιλητό γεμίζοντας τα μάτια με ποτάμια
"σώπα, θα σωθούμε" της ψιθυρίζει ο Φώτης
και εκείνη μες στο ασταμάτητο κλάμα, απαντά
''είμαι ερωτικά καταργημένη, ποιός σώζεται από αυτό το θανατικό;;;"

Δεν θα το πιστέψετε. Το τρεχαντήρι σπάραξε
Όλοι μας καταργημένοι και ανίατα ερωτευμένοι με κάτι που κανείς δεν ήξερε τι ακριβώς ήταν αυτό το κάτι.
Ναυαγοί 25ο Μεσημβρινό. Λίβας ξυράφι.
Εάν σκέφτηκαν ή δεν σκέφτηκαν ποιος ξέρει
Εάν έφτασαν κάπου, πάλι κανείς δεν ξέρει
Πληροφορίες στο διαδίκτυο για την τύχη τους, δεν βρέθηκαν"

ΑΣτάικου
σε ιστολόγιο

Κ.Π.Καβάφης - Ένας Γέρος

Επιμελείται ο Îš.Π.Καβάφης - Ένας Γέρος


Στου καφενείου του βοερού το μέσα μέρος σκυμμένος στο τραπέζι κάθετ’ ένας γέρος·με μιαν εφημερίδα εμπρός του, χωρίς συντροφιά.
Και μες στων άθλιων γηρατειών την καταφρόνιασκέπτεται πόσο λίγο χάρηκε τα χρόνιαπου είχε και δύναμι, και λόγο, κι εμορφιά.
Ξέρει που γέρασε πολύ· το νιώθει, το κοιτάζει.Κι εντούτοις ο καιρός που ήταν νέος μοιάζεισαν χθες. Τι διάστημα μικρό, τι διάστημα μικρό.

Μετά την Αριστερά

Μετά την Αριστερά

Του Δημήτρη Μπελαντή

1. Τέλος της Αριστεράς , συνέχιση των αγώνων κατά του καπιταλισμού

Τι έχει μείνει  από την έννοια της Αριστεράς στην Ελλάδα και την Ευρώπη; 
Η Αριστερά  ως έννοια δεν εκπροσωπεί,  πλέον , στο σήμερα  την μαζικοποίηση και την μεγιστοποίηση  ούτε των αγώνων για την αντικαπιταλιστική ανατροπή ούτε καν την μαζικοποίηση των αγώνων για μια φιλολαϊκή κοινωνική  αναδιανομή. Τίποτε δεν έχει μείνει από την «Αριστερά», όπως υπήρχε  και όπως οριζόταν  ως το 2008 ή το  2010 περίπου στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Συντρίμμια και θρύψαλα.
Η συμβολή ιδίως του ΣΥΡΙΖΑ στην απαξίωση της Αριστεράς υπήρξε καθοριστική.   Καθοριστική σε ευρωπαϊκή κλίμακα , αν όχι και παγκόσμια:  το Μπλοκο  της Αριστεράς στην Πορτογαλία , οι Ποδέμος στην Ισπανία  ακολούθησαν κι αυτοί την  ίδια πορεία, ενώ ο Κόρμπυν ,παρά τον ταξικότερο λόγο του, δεν μας εμπνέει καμία εμπιστοσύνη και το γερμανικό  Die Linke ακόμη λιγότερο.


Μέχρι το 2010 περίπου, οι δυτικές κοινωνίες  ή έστω η μεγάλη  πλειοψηφία τους  χρησιμοποιούσαν τον όρο «Αριστερά» για να προσδιορίσουν την κλασσική ή και την φιλελεύθερη πια σοσιαλδημοκρατία ( υπό την έννοια της κλασσικής  αναδιανεμητικής  σοσιαλδημοκρατίας τύπου Όλαφ Πάλμε, δηλαδή του  παλιού σουηδικού μοντέλου μοντέλου,  ή Βίλλυ Μπραντ (ρηνανικός καπιταλισμός),   ή της επιλεκτικής φιλελεύθερης  σοσιαλδημοκρατίας τύπου Μπλαίρ και Σρέντερ ),  καθώς, δευτερευόντως πια μετά το «1989»,  και τα ΚΚ, την κομμουνιστική/ κομμουνιστογενή Αριστερά  ή και  την συνήθως τροτσκιστική Άκρα Αριστερά.Ειδικά στην Ελλάδα, λόγω του Εμφυλίου αλλά και της ιδιομορφίας του φαινομένου ΠΑΣΟΚ, συνήθως ως Αριστερά οριζόταν η κομμουνιστογενής και μόνο (η προερχόμενη από το ιστορικό  ΚΚΕ, δηλ. το ΚΚΕ και το ΚΚΕ Εσωτερικού, μετά ο Συνασπισμός κλπ  ), καθώς  και η «αντικαπιταλιστική» ή επαναστατική .Αναλυτικά λάθος, καθώς η σοσιαλιστική Αριστερά (ΠΑΣΟΚ) υπήρξε  μια αναδιανεμητική παράταξη υπέρ του λαού ως τις αρχές της δεκαετίας του 1990, και, άρα, ήταν η Πρώτη Φορά Αριστερά, εντός του συστήματος πάντοτε( σχετικό και το  πρόσφατο βιβλίο του Βασίλη Ασημακόπουλου για το ΠΑΣΟΚ).
Όμως, και το ΠΑΣΟΚ από μόνο του χρησιμοποιούσε  κυρίως τον όρο «σοσιαλισμός», αντιπαρατασσόμενο στην «παραδοσιακή Αριστερά», σαν να σεβόταν τον κληρονομημένο καταμερισμό των συμβόλων.


Η εμπειρία της  μετεξέλιξης και συρρίκνωσης του ΠΑΣΟΚ  καθώς και της καπιταλιστικής μετεξέλιξης   ΣΥΡΙΖΑ τελείωσε αυτό το κεφάλαιο σε όλη την Ευρώπη. Πιθανότατα οριστικά.

Σήμερα, η σοσιαλδημοκρατία και τα ΚΚ βασικά δεν υπάρχουν διεθνώς  ή είναι σε κατακόρυφη πτώση-ακόμη και   αυτό το κάποτε κραταιό γερμανικό SPD. Το κόμμα του Μιτεράν έχει διαλυθεί ουσιαστικά, ενώ του Μαρσαί  είναι ένα μετριοπαθές  γκρουπούσκουλο. Φυτρώνουν διάφορα νέου τύπου  πράσινα και σοσιαλδημοκρατικοφανή κόμματα όπως λ.χ. το ΜΕΡΑ25. Επίσης, αναπτύσσονται δεξιόστροφα ή απολίτικα λαϊκιστικά κόμματα που απορροφούν  δυνάμεις που άλλοτε ψήφιζαν από ταξικό πρίσμα την Αριστερά.  Σε όλη την Ευρώπη, επιβιώνει ως σχετικά μαζικό  κομμουνιστικό κόμμα  και με κάποιαν υπολογίσιμη  εκλογική απήχηση, από τα παλιά ΚΚ, μονάχα το ΚΚΕ , και αυτό για ιδιαίτερους  ιστορικούς λόγους,  αλλά και λόγω της παρέμβασής του στους κοινωνικούς αγώνες,  επιβιώνει   σε  περιορισμένα αλλά όχι  περιθωριακά επίπεδα.  Ορισμένα κόμματα με κομμουνιστογενή ή και  αντικαπιταλιστική  παράδοση έγιναν καθαρά σοσιαλφιλελεύθερα ή  καθεστωτικά με την χειρότερη δυνατή έννοια  (ΣΥΡΙΖΑ, Δημοκρατικό  Κόμμα στην Ιταλία-πρώην PCI  , Μπλόκο της Αριστεράς  στην Πορτογαλία, ΚΚ Πορτογαλίας) , ενώ ορισμένα αριστερά κόμματα , αμιγώς κινηματογενή, όπως οι Ποδέμος, ενσωματώθηκαν  πλήρως στον κυβερνητισμό και την διαχείριση. Υπάρχουν, ακόμη, κάποια σχετικά αξιοπρεπή αριστερά κόμματα όπως αυτό του Μελανσόν, αλλά σε καθοδική πορεία.

Ο Ποιητής Μίλτος Σαχτούρης




Αποσπάσματα από την εκπομπή ''Περισκόπιο'' της ΕΤ1 αφιερωμένη στον μεγάλο αυτό ποιητή, αγαπημένο των νέων ανθρώπων. Οι κριτικοί δεν μπόρεσαν στη αρχή τουλάχιστον να αξιολογήσουν σωστά το έργο του αλλά αυτό είναι σύνηθες φαινόμενο κ σε τελευταία ανάλυση εμείς διαβάζουμε την κριτική ενός έργου αλλά ο καθένας μας το αξιολογεί ξεχωριστά...

ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΟΥ ΚΕΡΙΤΗ Ν. ΧΑΝΙΩΝ -ΤΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΣΟΚΑΡΟΥΝ!



1η ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 1941: 
ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΟΥ ΚΕΡΙΤΗ Ν. ΧΑΝΙΩΝ -ΤΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΣΟΚΑΡΟΥΝ!

Του Αριστομένη Συγγελάκη

Αμέσως μετά τη Μάχη της Κρήτης, ο Στούντεντ διέταξε εκδικητικά εκτελέσεις πολιτών χωρίς διαδικασίες στις περιοχές όπου διεξήχθησαν οι μάχες. Στις 2 Ιουνίου 1941, εκτελέστηκαν 42 πολίτες από τον Αλικιανό, που τους εκτέλεσαν αφού τους έβαλαν και άνοιξαν τον ομαδικό τάφο τους μπροστά στην εκκλησία του Τιμίου Σταυρού.


Όμως, δυστυχώς οι διψασμένοι για αίμα Γερμανοί δεν σταμάτησαν εδώ: την 1η Αυγούστου 1941 προχώρησαν στην εκτέλεση άλλων 118, 13 εκ των οποίων ήταν από τον Αλικιανό και οι υπόλοιποι από τα χωριά Φουρνές, Σκηνές, Βατόλακος, Κουφό, Πρασές, Καράνου, Λάκκοι, Ορθούνι, Νέα Ρούματα και Χοστή και στην πυρπόληση των χωριών.

Θέλησε έτσι η ναζιστική Γερμανία, στο απόγειο της ισχύος και της αλαζονείας της, να εκδικηθεί και να τρομοκρατήσει τον ανυπότακτο κρητικό λαό για την Αντίστασή του στη Μάχη της Κρήτης. Τρία στοιχεία όμως είναι χαρακτηριστικά του προμελετημένου και ειδεχθέστατου χαρακτήρα του φοβερού αυτού εγκλήματος κατά της ανθρωπότητας και ανάλογα με ό,τι συνέβη στο Ολοκαύτωμα της Βιάννου και σε πολλά άλλα Ολοκαυτώματα της πατρίδας μας:

1. Ο τακτικός γερμανικός στρατός πέτυχε να ξεγελάσει τους κατοίκους, οι οποίοι δεν πήραν τα μέτρα τους. Έτσι πιάστηκαν στον ύπνο αφού έλαβαν υπόψη τις διαβεβαιώσεις των Γερμανών, όπως στη Βιάννο, το Κομμένο και σε όλη την Ελλάδα.

2. Οι Γερμανοί προσπάθησαν να νομιμοποιήσουν τα εγκλήματά τους και να απαλλαγούν της ευθύνης. Έτσι στο Ολοκαύτωμα του Κερίτη έστησαν ένα έκτακτο στρατοδικείο - παρωδία που ουσιαστικά γελοιοποίησαν κάθε έννοια δικαιοσύνης προσπαθώντας να δείξουν ότι περνούν από δίκη αυτούς που είχαν πολεμήσει στη Μάχη της Κρήτης και συνεπώς ότι η εκτέλεσή τους ήταν απόδοση δικαιοσύνης (!) Ανάλογη μεθόδευση ήταν η αποστολή χαλκευμένων εκθέσεων, που προσπαθούσαν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, παραχαράσσοντας την Ιστορία στη Βιάννο, το Κομμένο, το Δίστομο και αλλού.

3. Όχι μόνο σκότωσαν με τον πλέον βάναυσο και άνανδρο τρόπο τους αθώους πολίτες αλλά λεηλάτησαν, έκαψαν και ανατίναξαν τα σπίτια αφήνοντας πίσω τους κρανίου τόπο και κήρυξαν μάλιστα απαγορευμένη στρατιωτική ζώνη τον Σκινέ (όπως ανάλογα είχαν κηρύξει απαγορευμένη ζώνη βάθους 5 χλμ στα παράλια του δήμου Βιάννου (στην πιο εύφορη περιοχή) και σε πολλές άλλες περιοχές της πατρίδας μας, μη επιτρέποντας ουσιαστικά την επιβίωση όσων είχαν επιζήσει του Ολοκαυτώματος!

ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΩΝ ΡΟΜΑ


ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ...



Στις 2 Αυγούστου του 1944 δόθηκε από τους Γερμανούς ναζί η τελευταία εντολή εξολόθρευσής των Ρομά, οδηγώντας 2.897 γυναικόπαιδα Ρομά στους θαλάμους αερίων του ναζιστικού στρατοπέδου Αουσβιτς-Μπίρκεναου σε εξόντωση.

Το κόμικ Sofia Z-4515 αφηγείται την αληθινή ιστορία της Σόφιας Taikon, μιας τσιγγάνας Ρομά της Πολωνίας, που επέζησε του Άουσβιτς. Αρχικά δημοσιεύθηκε στα σουηδικά το 2005 και μεταφράστηκε στα αγγλικά το 2012. Στα Ελληνικά μεταφράστηκε από την Κατερίνα Προκοπίου τον Δεκέμβριο του 2015 - 6 Ιανουαρίου του 2016.

Τρεις πτυχές με αφορμή την τοποθέτηση της Γιάννας Αγγελοπούλου ως επικεφαλής της Επιτροπής «Ελλάδα 2021»

Του Γιώργου Γκόντζου


----------------------
Με αφορμή την τοποθέτηση της Γιάννας Αγγελοπούλου ως επικεφαλής της Επιτροπής «Ελλάδα 2021», για την επέτειο των 200 από την Επανάσταση του 1821, στο διαδίκτυο αναδείχτηκαν διάφορα θέματα με επίκεντρο την Γ. Αγγελοπούλου.

Ας αναδείξω, με αφορμή αυτή την υπόθεση, τρεις πτυχές.

1) Αρχικά, μέλη του ΣΥΡΙΖΑ μεταξύ των οποίων και στελέχη του, παρουσιάζονται λες και….. ανακαλύπτουν τώρα την Γιάννα Αγγελοπούλου.  

Ας «θυμηθούν» πως η σημερινή επικεφαλής της Επιτροπής ήταν, για παράδειγμα, η παρουσιάστρια συζήτησης μεταξύ του τότε Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον πρώην πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών Μπιλ Κλίντον στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου Clinton Global Initiative στη Νέα Υόρκη. Στην εκδήλωση την οποία μετέδωσε το CNN, συμμετείχαν επίσης ο Ιταλός πρωθυπουργός Ματέο Ρέντσι, ο οικονομολόγος Τζόζεφ Στίγκλιτς, η Λούκα Κατσέλη και ο μεγαλοεπενδυτής Τζορτζ Σόρος (Τελικά ο γνωστός παγκόσμιος μεγαλοεπενδυτής είναι ...υπαρκτό πρόσωπο).

Η Γιάννα Αγγελοπούλου στην παρέμβασή της, παρουσίασε στους εκπροσώπους του οικονομικού, πολιτικού και κοινωνικού παγκόσμιου κατεστημένου, τον Έλληνα Πρωθυπουργό ως "έναν πολιτικό που τιμάει την εμπιστοσύνη του λαού και ο οποίος παραδέχεται τα λάθη του, πράγμα που σπανίζει στο πολιτικό σύστημα της χώρας μας". (Φωτογραφία 1)

2)Δράττομαι της ευκαιρίας, πάντως, με αφορμή αναφορές και στους Ολυμπιακούς αγώνες του 2004 να υπενθυμίσω όχι μόνο τις εκτιμήσεις για το υπέρογκο κόστος, σε σχέση και με αρχικές προβλέψεις, που επιβάρυνε τον κρατικό προϋπολογισμό, με συνέπειες που «φτάνουν» έως και τις μέρες μας, το γεγονός πως για μια ακόμη φορά έργα του Ελληνικού κράτους θεμελιώθηκαν σχεδόν αποκλειστικά στο «κέντρο», και άλλες πτυχές που έχουν αναδειχτεί, όπως την ανάθεση των έργων σε συγκεκριμένους εκπροσώπους της εγχώριας ελίτ, αλλά και μια άλλη "διάσταση".

Καλό σου ταξίδι, Γιάννη...

Θλίψη για τον πρόωρο χαμό ενός αγαπημένου φίλου και συναδέλφου. Ο Γιάννης ήταν ένας ευαίσθητος άνθρωπος, μια καλλιτεχνική φύση, εξέφραζε τον πόνο του για την αδικία, την ανάγκη για ζωή και αγάπη μέσα από την ποίηση με ένα ιδιαίτερο τρόπο. Πρόσωπο που σπάνια συναντάς και θα μας λείψει... Καλό σου ταξίδι, Γιάννη!




Το τελευταίο δημοσιευμένο κείμενο  του Γιάννη, αναρτημένο στη σελίδα του στο fb στις 16 Ιουλίου

  ΔΑΣΚΑΛΟΔΡΟΜΙΟ

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΜΠΟΡΕΣ ΚΑΙ ΒΡΟΧΕΣ
ΜΙΚΡΥΝΑΝΕ ΟΙ ΑΝΟΧΕΣ
ΓΙΑ ΤΟΝ ‘ΚΑΚΟ ΚΑΙΡΟ’ ΜΑΣ,ΜΕΓΑΛΩΣΑΝ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΓΩ ΜΑΣ…
ΜΕΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΌ ΠΟΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΦΩΝΕΣ ΚΑΙ ΦΑΣΑΡΙΑ..
ΦΩΝΑΖΟΥΝΕ ΤΟΝ ‘ΚΥΡΙΟ’, ΡΩΤΑΝΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ..
ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΤΕ
ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΜΟΝΙΜΩΣ ΧΑΣΚΕΤΕ…
-ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ, ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
ΜΑ, ΔΕ ΡΩΤΑΤΕ «ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΕΡΓΑΣΙΑ;»
-ΝΑ ΤΡΩΜΕ ΟΛΟ ΤΟ ΦΑΪ, ΝΑ ΓΛΕΙΦΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΤΟ
ΜΑ, ΔΕ ΡΩΤΑΤΕ, «ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΕΝΑ ΠΙΑΤΟ;»
-ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ, ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΜΕ ΕΙΡΗΝΗ
ΜΑ, ΔΕ ΡΩΤΑΤΕ «ΠΟΛΕΜΟ ΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ:»
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕ ΛΥΝΕΤΑΙ ΜΕ ΧΙΛΙΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΣΕ ΟΛΑ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ!

Η ΑΛΒΑΝΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΕ ΕΛΛΑΔΙΤΗ ΩΣ «ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΟ»...


Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΛΒΑΝΙΑ ΔΙΩΞΕΙΣ ΡΑΜΑ



Την Τετάρτη 31 Ιουλίου 2019 ο φίλος μας κοινωνιολόγος Κώστας Δημητρόπουλος κατά την διάρκεια του αστυνομικού ελέγχου στην αλβανική πλευρά της Κακαβιάς είχε μια δυσάρεστη εμπειρία. Του ανακοινώθηκε πως είναι πρόσωπο ανεπιθύμητο για την Δημοκρατία της Αλβανίας. Ο κ. Δημητρόπουλος πήγαινε στη Χιμάρα (χωριό της συζύγου του) με τα παιδιά του για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. 

Από τις αλβανικές αστυνομικές αρχές δεν του "αποκαλύφθηκε" ο λόγος για τον οποίο του απαγορεύεται η είσοδος στη χώρα, παρά το ότι ο ίδιος ζήτησε την αιτιολόγηση αυτής της επίσημης άρνησης εισόδου. Στο σχετικό έγγραφο του "Υπουργείου Εσωτερικών Υποθέσεων" που του επιδόθηκε, αναφέρεται πως "θεωρείται απειλή για την δημόσια τάξη, εσωτερική ασφάλεια, δημόσια υγεία ή τις διεθνείς σχέσεις της Δημοκρατίας της Αλβανίας".

Πέρα από αυτές τις αοριστολογίες των αλβανικών αρχών, πιθανολογούμε πως η άρνηση εισόδου συνδέεται με την συμμετοχή του κ. Δημητρόπουλου στην κηδεία του Κώστα Κατσίφα αλλά και την συνειδητή παράταση μιας κατασκευασμένης έντασης από την κυβέρνηση Έντι Ράμα, για εσωτερικούς λόγους. Την ίδια αντιμετώπιση είχαν και άλλοι Ελλαδίτες οι οποίοι μετέβησαν στις 8 Νοεμβρίου 2018, στους Βουλιαράτες Αργυροκάστρου. 

Υπενθυμίζουμε πως ο Κ. Κατσίφας σκοτώθηκε από τις δυνάμεις ασφαλείας της 
Αλβανίας ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου 2018 στο χωριό του, το οποίο είναι κεντρικό σημείο των εκδηλώσεων καθώς εκεί υπάρχει κοιμητήριο του Ελληνικού Στρατού όπου αναπαύονται άτομα που έχασαν τη ζωή τους κατά τον 
ελληνο-ιταλικό πόλεμο του 1940-41. Το επεισόδιο εκείνων των ημερών συνδέθηκε, από κάποιες πηγές και με την στάση ορισμένων ιθυνόντων της ελλαδικής πλευράς τόσο απέναντι στην συκοφάντηση του ίδιου του Κατσίφα, όσο και στην «διαρροή» προς την γειτονική χώρα, λιστών με ονοματεπώνυμα ελλαδιτών (πολιτών και μη).

Ο κ. Δημητρόπουλος προχώρησε σε έγγραφες διαμαρτυρίες - ενημερώσεις προς 
πολιτικές οργανώσεις και προσωπικότητες, τις αρμόδιες αρχές και τους διεθνείς οργανισμούς κ.ό.κ.

Θεωρούμε πως η συμμετοχή σε μια τελετή ταφής, οι επιστημονικές ενασχολήσεις ή η πολιτική δραστηριοποίηση δεν μπορούν να αποτελέσουν λόγο για την κήρυξή ενός ανθρώπου ως "ανεπιθύμητου" από οποιαδήποτε ευνομούμενη και δημοκρατική χώρα.

Πέμπτη 1 Αυγούστου 2019

Ημερολόγιο αιγαιακού μετώπου

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και υπαίθριες δραστηριότητες
φωτογραφία Bryan Derballa


Ημερολόγιο αιγαιακού μετώπου


Της Άννας Στάικου


ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ

τίτλος να καταγράψω το συμβάν
αφαιρώ την λέξη- μέτωπο-
κρατώ το δικό σου εμπύρετο μέτωπο
το πλένω με ψυχρές γάζες


ψιθυριστά το επίθετο -αιγαιακό-
απαγορευμένη λέξη
τάγματα εφόδου θα μας συλλάβουν

ο ήλιος καυτός και εκείνο το κακοπούλι
απ το πρωί κάτι θέλει να πει

δυό λέξεις πήδησαν απ τό πηγάδι
πετώ --το ημερολόγιο--

ξεχνώ τί ήθελα να γράψω
η αρχή έγινε τέλος
αλλάξε η σειρά
αλλάξαμε την θέση μας κι εμείς

είσαι καλά, πολύ καλά, αγωνιάς τώρα εσύ
την θέση του εμπύρετου
την έκλεψα
βουτάς τις γάζες στο στόμα σου

ημερολόγιο λευκό
πάχνη
αόμματο
τρίμματα στα χέρια σου οι μέρες

(από "Ηλεκτρόδιο" ΑΣ)

Συγκλονίζει η φίλη του θύματος της δολοφονίας στου Φιλοπάππου: Τους παρακαλούσε να μην τον ρίξουν

Συγκλονίζει η φίλη του θύματος της δολοφονίας στου Φιλοπάππου: Τους παρακαλούσε να μην τον ρίξουν - Media
«Τους παρακαλούσε να μην τον σπρώχνουν προς τον γκρεμό... Αυτοί τον τράβαγαν προς τα εκεί... Τον είχα με την πλάτη στον γκρεμό. Όταν ξανακοίταξα, είδα τον Νίκο να πέφτει στο κενό» δήλωσε η σύντροφος του 25χρονου που έχασε τη ζωή του, όταν τον έσπρωξαν από τον γκρεμό στου Φιλοππάπου.
 
Καθηλωμένοι παρακολούθησαν όλοι οι παριστάμενοι στην αίθουσα του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου τις καταθέσεις για την υπόθεση του 25χρονου Νικόλαου Μουστάκα που, στις 15 Αυγούστου 2018, βρήκε φρικτό θάνατο όταν τρεις αλλοδαποί, δύο υπήκοοι Πακιστάν και ένας Ιρακινός, τον έσπρωξαν στον γκρεμό, αφού λήστεψαν τον ίδιο και την 24χρονη φίλη του.
 
Κατηγορούμενοι για την υπόθεση, που είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, είναι ένας 29χρονος Πακιστανός και ένας 26χρονος Ιρακινός. Κατηγορούνται για ανθρωποκτονία από πρόθεση και ληστεία, καθώς και για σωρεία ληστειών που φέρονται να έχουν διαπράξει στην περιοχή γύρω από την Ακρόπολη. Ο τρίτος δράστης έχει, ήδη, καταδικαστεί από δικαστήριο ανηλίκων σε κάθειρξη 10 ετών.
 
Η διαδικασία σήμερα ξεκίνησε με τις καταθέσεις των γονιών του θύματος, αλλά και της Πορτογαλίδας φίλης του 25χρονου, που είδε τον φίλο της να πέφτει στο κενό.
 
Όπως είπε η 24χρονη, από το χείλος του γκρεμού ο Μουστάκας εκλιπαρούσε τους δράστες να μην τον σπρώχνουν λέγοντας τους «δεν χρειάζεται να το κάνετε αυτό». Η μάρτυρας περιέγραψε ότι οι τρεις δράστες τους προσέγγισαν από πίσω, και με την απειλή ενός μαχαιριού και ενός κομματιού γυαλί από μπουκάλι που έσπασαν, τους ζήτησαν τα κινητά και τα χρήματά τους.
 
«Μας έβαλαν κάτω. Ο Πακιστανός πήγε στο Νίκο με ένα μαχαίρι πολύ κοντά στην κοιλιά του και ο Ιρακινός με κρατούσε από τους ώμους για να μην σηκωθώ. Το τρίτο άτομο έψαχνε την τσάντα μου, με ρωτούσε που είναι το κινητό και τα χρήματα μου, και έπαιρνε πράγματα από μέσα. Ο Νίκος σηκώθηκε και αυτοί ζητούσαν συνέχεια το κινητό του και προσπαθούσαν να του πάρουν ό,τι είχε πάνω του [...] Ο Ιρακινός πήρε το κινητό μου από την τσέπη μου. Όταν σηκώθηκε ο Νίκος, οι δύο τον άρπαξαν και τον ταρακουνούσαν και άρχισαν να τον τραβάνε προς τον γκρεμό. Τον είχαν με την πλάτη προς το γκρεμό και τον έσπρωχναν και ο Πακιστανός είχε το μαχαίρι συνεχώς στην κοιλιά του Νίκου.

"...ελπίζω ακόμη, σ’ αυτό το λουλούδι που το είπα «αγάπη»".

Η εικόνα ίσως περιέχει: 3 άτομα

Είπα πως είχα πολλά, ότι μέσα μου
υπήρχανε ποταμοί που θα άρδευαν
τις ερήμους. Όντας ένα παιχνίδι
στα χέρια της μοίρας θαρρούσα
πως έπαιζε το παιχνίδι μου. Τέλος,
αφήνω στη γης ότι αφήνουνε όλοι, εκτός
ελπίζω ακόμη, σ’ αυτό το λουλούδι
που το είπα «αγάπη».

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ
φωτο Henri Cartier-Bresson, 1933

ΠΗΓΗ: ΤΑ Τετραθεμελα ΤΟΥ Κοσμου
 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Κι εμείς που φάγαμε ξύλο, τι πάθαμε;

Κι εμείς που φάγαμε ξύλο, τι πάθαμε;
..ακούμε συχνά να ακούγεται από ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας , αλλά και από νεότερους , δυστυχώς.
Παροτρύνσεις για ξυλιές στα χεράκια, φωνές με έντονο ύφος, χειρονομίες προσβλητικές και τιμωρίες στη γωνία, αποτελούν κάποιες προσφιλείς, «ανώδυνες» τακτικές, που συστήνονται ελαφρά τη καρδία, ακόμη και από παιδαγωγούς, προκειμένου να συνετιστεί ένα παιδί, ένα νήπιο, ένα βρέφος που ... «ενοχλεί».
Κι όμως, δεν υπάρχει μεγαλύτερη παγίδα, από την επιφανειακή προσέγγιση του.. «έλα, μωρέ τι πάθαμε με λίγο ξύλο;"
Το ξύλο που έχει δεχθεί ένα παιδί, αγαπητέ υποστηρικτή των «λίγων ξυλιών», πλημμύρισε κάποτε τον εγκέφαλό του με κορτιζόλη, την ορμόνη του άγχους, προκαλώντας αλλαγές μόνιμες στην εγκεφαλική φυσιολογία του.
Το έχει κάνει ψυχρό συναισθηματικά, αφού έμαθε στην πιο τρυφερή του ηλικία, πως ένας γονιός μπορεί να ταυτιστεί με τον τιμωρό του.
Το έκανε να νιώθει μόνο, με συναισθήματα οργής, μίσους, τα οποία στη συνέχεια έστρεψε στον εαυτό του, βιώνοντας ενοχή και ματαίωση.
Αλήθεια, όσοι νομιμοποιούν το ξύλο, μπορούν να συνάψουν πολύ στενές σχέσεις και να συνδεθούν συναισθηματικά;
Μπορούν να βιώσουν την απόλυτη εμπιστοσύνη προς οποιοδήποτε άλλο ανθρώπινο ον, αφού οι ίδιοι τους οι γονείς τους κακομεταχειρίστηκαν κάποτε;
Ένιωσαν ποτέ στην πραγματικότητα πολύ κοντά και οικεία με αυτούς τους γονείς, ή απλά περιορίστηκαν σε μια σχέση ψυχρή, σε μια σχέση σεβασμού;
Πώς μπορούν, άραγε, να χειριστούν τα ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα που πηγάζουν από μια ηλικία παιδική, γεμάτη ξύλο και ταπείνωση;
Και..αλήθεια, τι γίνεται με τις αγχώδεις διαταραχές που χτυπάνε συχνά την πόρτα, όσων είχαν βίαια παιδικά χρόνια;
Αγοραφοβία, κατάθλιψη, κρίσεις πανικού, πηγάζουν συχνότατα από την παιδική κακοποίηση.

ΚΚΕ: Προκαλεί το αίσθημα δικαίου του λαού η απόφαση για τον Κορκονέα



Σκληρή ανακοίνωση εξέδωσε το ΚΚΕ για την δικαστική απόφαση που «έσπασε» τα ισόβια του δολοφόνου του 15χρονου Αλέξη Γρηγορόπουλου, Επαμεινώνδα Κορκονέα. Το Κομμουνιστικό Κόμμα τονίζει ότι «εντύπωση δημιουργεί η αναγνώριση στον συγκεκριμένο δολοφόνο του ελαφρυντικού του προηγούμενου σύννομου βίου, όταν αυτό δε συμβαίνει στην πράξη σε μια σειρά άλλους δράστες, που διαθέτουν λευκό ποινικό μητρώο, αλλά δεν τυχαίνει να προέρχονται από το μηχανισμό της κρατικής καταστολής ή από οικονομικά εύπορα στρώματα.»

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΚΚΕ:


«Προκαλεί δικαιολογημένα το αίσθημα δικαίου του λαού και της νεολαίας η σημερινή απόφαση του Εφετείου Λαμίας, η οποία «έριξε στα μαλακά» τον εν ψυχρώ δολοφόνο του 15χρονου Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, Επαμεινώνδα Κορκονέα, μειώνοντας την ποινή του στα 13 έτη, αντί της ισόβιας κάθειρξης που του είχε επιβληθεί από το πρωτόδικο Δικαστήριο, δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις για την αποφυλάκισή του.

Εντύπωση δημιουργεί η αναγνώριση στον συγκεκριμένο δολοφόνο του ελαφρυντικού του προηγούμενου σύννομου βίου, όταν αυτό δε συμβαίνει στην πράξη σε μια σειρά άλλους δράστες, που διαθέτουν λευκό ποινικό μητρώο, αλλά δεν τυχαίνει να προέρχονται από το μηχανισμό της κρατικής καταστολής ή από οικονομικά εύπορα στρώματα.

Αποδεικνύεται επιπλέον στην πράξη το προβληματικό περιεχόμενο των διατάξεων του νέου Ποινικού Κώδικα, όσον αφορά στο ύψος της ποινής που προβλέπει για το συγκεκριμένο αδίκημα, τις οποίες αξιοποίησε το Δικαστήριο.

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ"

Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο

ΠΗΓΗ: Dimitris Milakas

Άνεμοι στην Ανάφη

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.


Κάπως έτσι ζωγράφιζαν τα παιδιά που γεννήθηκαν στην δεκαετία του 1920 στην Ανάφη. Κι όχι μόνον. Κεντούσαν ακόμα και τ' αγόρια!

Έτσι διατήρησαν και οι σημερινοί κατοικοι την λαϊκή παράδοση.

Δεν είναι υπέροχο;
Από Sofia Nas

Τετάρτη 31 Ιουλίου 2019

Irvin D. Yalom: «Κοιτάξτε μέσα από το παράθυρο του άλλου»

Irvin D. Yalom: «Κοιτάξτε μέσα από το παράθυρο του άλλου»
Είναι παράξενο πως κάποιες φράσεις ή κάποια γεγονότα εγκαθίστανται στο μυαλό μας και μας προσφέρουν συνεχή καθοδήγηση και ανακούφιση.
Πριν από μερικές δεκαετίες έβλεπα μια ασθενή με καρκίνο του μαστού, που είχε περάσει ολόκληρη την εφηβεία της παγιδευμένη σε μια μακρόχρονη και πικρή πάλη με τον αρνητικό πατέρα της.
Λαχταρώντας κάποια μορφή συμφιλίωσης, μια καινούργια αρχή για τη σχέση τους, περίμενε πως και πώς να την πάει ο πατέρας της με τ” αυτοκίνητο στο κολέγιο – μια ευκαιρία να είναι μαζί του για πολλές ώρες.
Άλλά το ταξίδι που περίμενε από καιρό με ανυπομονησία αποδείχτηκε καταστροφή. Η συμπεριφορά του πατέρα της ήταν απολύτως συνεπής με την αρνητικότητα του.
Σ' όλη τη διαδρομή δεν σταμάτησε να γκρινιάζει για το άθλιο, γεμάτο σκουπίδια ρυάκι που έτρεχε στο πλάι του δρόμου. Εκείνη, απ' την άλλη μεριά, δεν έβλεπε καμιά βρομιά στο πανέμορφο, γραφικό, καθαρό ποταμάκι.
Μη βρίσκοντας τρόπο ν' ανταποκριθεί στη στάση του πατέρα της, κατέληξαν να βυθιστούν κι οι δύο στη σιωπή και πέρασαν το υπόλοιπο της διαδρομής χωρίς να κοιτάζονται.
Αργότερα η κοπέλα έκανε το ίδιο ταξίδι μόνη της και προς μεγάλη της έκπληξη είδε πως τα ρυάκια ήταν δύο – ένα σε κάθε μεριά του δρόμου.
«Αυτή τη φορά οδηγούσα εγώ» είπε λυπημένη, «και το ρυάκι που έβλεπα από το παράθυρο του οδηγού ήταν ακριβώς όπως το είχε περιγράψει ο πατέρας μου, άθλιο και μολυσμένο».
Ώσπου να μάθει όμως να βλέπει τα πράγματα απ' το παράθυρο του πατέρα της, ήταν αργά – ο πατέρας της είχε πεθάνει.

Σκούζουν οι ορθοπολιτικοί προοδευτικούληδες...

Αποτέλεσμα εικόνας για πολιτικα ορθο

Μου κάνει εντύπωση για το πάθος που καταδικάστηκε από θρησκευόμενους και άθρησκους η ακραία άποψη του επισκόπου. Δεν διάβασα ανάρτηση από κάποιο υποστηρικτή του. Το πάθος όμως ορισμένων εναντίον του μου έδωσε την εντύπωση ότι λιγότερο τους ενδιέφερε η άποψη του μητροπολίτη και περισσότερο η ανάγκη τους να δηλώσουν υποταγή στην "πολιτική ορθότητα" χάριν προοδευτικότητας!

(Αναδημοσιεύω την ανάρτηση του διαδικτυακού φίλου)


Είπε μια σαχλαμάρα ο Μητροπολίτης Μόρφου και άρχισαν οι προοδευτικούληδες τις κραυγές και τους θρήνους : "Iράν!", "Σκοταδισμός!", "Φασισμός!"

Προσωπικά με αφήνουν αδιάφορο τα παραληρήματα του Νεόφυτου γιατί πολύ απλά , εδώ και χρόνια, δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει την κρατική εξουσία για να τα επιβάλλει. Ευτυχώς, στις δυτικές χώρες, ούτε την ομοφυλοφιλία, ούτε το...πρωκτικό σεξ μπορεί να απαγορεύσει πια ο Μητροπολίτης και οι όμοιοί του. Έτσι τα λεγόμενά του απλά κινούνται στη σφαίρα της γραφικότητας, κατάλληλα για αστειάκια στα social media, και τίποτε παραπάνω.

Αντίθετα, η πραγματική απειλή για τις ελευθερίες μας είναι σήμερα οι ορθοπολιτικοί προοδευτικούληδες, που σκούζουν με τις ανοησίες του Μητροπολίτη, όμως οι ίδιοι όχι μόνο λένε ακόμη μεγαλύτερες αντι-επιστημονικές παπαριές ("είσαι ό,τι φύλο δηλώσεις", "τα φύλα είναι 63"), αλλά -και αυτό είναι το ανησυχητικό- έχουν πια τη δύναμη να τις κάνουν νόμο του κράτους και να τις επιβάλλουν σε όλους τους πολίτες.

Ελπίζω σε κάποια χρόνια να μπορούμε να γελάμε με τα ορθοπολιτικά ζόμπι, όπως γελάμε σήμερα με τον Μητροπολίτη, χωρίς να κινδυνεύουμε να μας σύρουνε στα δικαστήρια.

Υπάρχει ζωή μετά τον τοκετό


Μάνος Δανέζης : Ας καταλάβουμε ότι το Σύμπαν απλώνεται παντού γύρω μας με τρόπο που δεν αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις μας. Το αόρατο αυτό Σύμπαν είναι γεμάτο από νόμους και πραγματικότητες που δεν εκφράζονται με όσα «κλασικά» μαθαίνουμε στα σχολεία μας. Αυτό το αόρατο στις αισθήσεις μας γεγονός, συνεχώς αποκαλύπτεται πειραματικά από τη σύγχρονη επιστημονική πραγματικότητα.https://www.manosdanezis.gr/6082-2/ 

(Ευχαριστώ τον αγαπητό φίλο John G-Mach για την αποστολή του επόμενου άρθρου το οποίο και αναδημοσιεύω).

Υπάρχει ζωή μετά τον τοκετό

Pablo J. Luis Molinero
«Morphogeny»

Στη μήτρα μιας μητέρας βρίσκονται δύο μωρά. Το ένα ρωτά το άλλο:

 «Πιστεύεις στη ζωή μετά τον τοκετό;» κι εκείνο απάντησε, «Γιατί ρωτάς; Φυσικά. Κάτι θα υπάρχει μετά τον τοκετό. Μπορεί να είμαστε εδώ για να προετοιμαστούμε, για αυτό που θα ακολουθήσει αργότερα.» 

«Ανοησίες», είπε το πρώτο. «Δεν υπάρχει ζωή μετά τον τοκετό. Τι είδους ζωή θα ήταν αυτή»; 

Το δεύτερο είπε, «Δεν ξέρω, αλλά ίσως θα υπάρχει περισσότερο φως από ότι εδώ. Ίσως να περπατάμε με τα πόδια μας και να τρώμε με το στόμα. Ίσως να έχουμε περισσότερες αισθήσεις που δεν μπορούμε καν να φανταστούμε τώρα». 

Το πρώτο απάντησε: «Αυτό είναι παράλογο! Το περπάτημα είναι αδύνατο. Και να τρώμε με το στόμα; Γελοίο! Ο ομφάλιος λώρος μας δίνει την τροφή και όλα όσα χρειαζόμαστε. Αλλά ο ομφάλιος λώρος είναι πολύ κοντός. Οπότε, η ζωή μετά τον τοκετό, λογικά, αποκλείεται». 

Το δεύτερο όμως επέμενε, «Λοιπόν, νομίζω ότι υπάρχει κάτι και ίσως είναι διαφορετικό από ό,τι είναι εδώ. Ίσως να μη μας χρειάζεται αυτό το φυσικό καλώδιο πια». 

Καντίνες… των καλοκαιριών!


Επεξήγηση απαραίτητη … Αναφέρομαι στις καντίνες και όχι σε κάθε είδους μπητσόμπαρα, που ως τουριστικοί αποικιοκράτες σκύλεψαν κάθε ίχνος άμμου και άπλας, την τελευταία 25ετία.
Οι καντίνες του καλοκαιριού είναι αυτές οι καλοσυνάτες, καλόγουστες ή αγαπημένα…κακόγουστες πινελιές, στις παραλίες των «αθώων» χρόνων του ελληνικού καλοκαιριού. Συχνά, ενσωματωμένες στο φυσικό τοπίο, προέκταση των υλικών της φύσης, με καλαμιές, λυγαριές και την άμμο φυσικό δάπεδο.
Η …αρχιτεκτονική τους ποικίλει με την πάροδο των χρόνων. Από σανιδένια σπιτάκια και καλαμοκαλύβες, μέχρι διασκευασμένα βανάκια και ειδικά εξοπλισμένες καμπίνες για τους εξειδικευμένους του είδους. Τα …τραπεζοκαθίσματα ποικίλουν κι αυτά. Από την κλασικές πλαστικές καρέκλες μέχρι αυτές τις αναπαυτικές του σκηνοθέτη. Και τον καφέ σου τον απιθώνεις, είτε σε ταπεινά τραπεζάκια, είτε σε κυλίνδρους για καλώδια της Δ.Ε.Η που προσφέρουν ένα μεταβιομηχανικό σκηνικό, πάντως καθόλου προσβλητικό προς το περιβάλλον.

Αρχικά, στήθηκαν από κάποιον χωρικό που είχε ιδιοκτησία στο διπλανό χωράφι και κάτω από ένα πρόχειρο υπόστεγο πουλούσε κάνα νερό, καφέ και αναψυκτικό για τους λουόμενους. Σταδιακά, μεταβλήθηκε σε πρόσθετο εισόδημα κάθε είδους επαγγελματία της επαρχίας ή μετέπειτα σε αυτάρκες εισόδημα για το υπόλοιπον έτος. Η «πρόοδος», τα επόμενα χρόνια θα φέρει την αναβάθμιση και την εισαγόμενη χάι τεκ ξιπασιά, που θα μαγαρίσει κάθε είδους, αυθεντικότητα – έστω και στρεβλή.

Η Φαναριώτικη πολιτική στην Εκκλησία των ΗΠΑ


Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής, ο από Προύσης Ελπιδοφόρος εν όψει της ενθρονίσεως του έδωσε συνέντευξη στην αγγλόφωνη τουρκική εφημερίδα Hurriyet Daily News[1]. Σε αυτήν αποκαλύπτεται ότι επελέγη από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο για την πιστότητά του και για να εφαρμόσει  στην Ελληνορθόδοξη Εκκλησία των ΗΠΑ την πολιτική του Φαναρίου.[2]
Η τουρκική εφημερίδα σημειώνει ότι ο κ. Ελπιδοφόρος δήλωσε σε προηγούμενη  συνέντευξή του στην ημερήσια έκδοση (στα τουρκικά)   της ίδιας εφημερίδας: «Είναι η πρώτη φορά στην Ιστορία που Τούρκος πολίτης εκλέγεται στην αρχιεπισκοπή των ΗΠΑ[3]» και ότι πρόσθεσε: «Αυτό έχει σημαντική σημασία για την Τουρκία, επειδή ο Αρχιεπίσκοπος των ΗΠΑ είναι ο θρησκευτικός ηγέτης όλων των Ελληνικών Ιδρυμάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτό σημαίνει ότι έχει επίσης και πολιτικό αντίκτυπο η εκλογή του. Για το λόγο αυτό (η εκλογή) είναι μια μεγάλη ευκαιρία για την Τουρκία, επειδή κάποιος που γνωρίζει την Τουρκία, που καταλαβαίνει την Τουρκία και που μιλάει τουρκικά αναλαμβάνει την ηγεσία του ελληνικού εκκλησιάσματος στις ΗΠΑ. Η σημασία αυτού του γεγονότος είναι προφανής».
Και εξήγησε ο «Λαμπρινιάδης» (έτσι αποκαλεί τον Αρχιεπίσκοπο η τουρκική εφημερίδα) το γιατί από τη θέση του θα μπορούσε να υπηρετήσει επίσης τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ της Τουρκίας, των ΗΠΑ  και της Ελλάδος: «Η αρχιεπισκοπή στις ΗΠΑ έχει σταθερά ανοικτή γραμμή με τον Λευκό Οίκο. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει πολλές φορές εκφράσει τα προβλήματα του Ελληνικού Πατριαρχείου του Φαναρίου[4] σε αναφορές της για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Αρχίζοντας από το κλειστό Σεμινάριο Χάλκης στην Χεϊμπελιάδα[5], δεν είναι εύκολο να βρεθεί λύση σε αυτά τα προβλήματα στην Άγκυρα ή στην Αθήνα. Εν τούτοις, υπάρχει μια πολύ μεγαλύτερη δυνατότητα να βρεθεί λύση σε αυτού του είδους τα προβλήματα με το να καθίσουμε γύρω από το ίδιο τραπέζι στην Ουάσινγκτον. Ειδικά το ξανά άνοιγμα του Σεμιναρίου της Χάλκης στην Χεϊμπελιάδα θα είχε ένα πολύ θετικό αντίκτυπο στις σχέσεις ΗΠΑ – Τουρκίας[6]»

Η Γιάννα Αγγελοπούλου επικεφαλής των εορτασμών των 200 χρόνων από την ελληνική επανάσταση!

Η εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα, , τα οποία χαμογελούν, άτομα κάθονται, σαλόνι, πίνακας και εσωτερικός χώροςΗ εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, κοντινό πλάνο
Η εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα, άτομα κάθονται

Εγώ, σας το έλεγα το κράτος έχει συνέχεια και όχι μόνο για τις Πρέσπες και τα μνημόνια!!!

Τους ενώνουν οι ΑΞΙΕΣ και τα ΑΞΙΑ πρόσωπα!

Κάτι σαν το 2004, δηλαδή! 
Να κάνουμε σούμα και τον οικονομικό απολογισμό του 2004 και του 2021!
΄Ωρε μάνα μου, χρυσά που θα πάρουμε, πάλι!!!